Sad ja ispao ekspert a zapravo sam se samo dobro raspitao i angažovao ljude koji su uradili ono što su i na početku obećali.
1. Razmenuo nekoliko desetina poruka sa prodajom Meetinga u Gwanžou (ili kako već a poslali su mi novu adresu jer su celu fabriku negde preselili).
2. Našao sam pouzdanog uvoznika koji uvozi iz Kine na kontejnere. Šta je važno? Važno je da tamo čovek čeka da se roba utovari na brod i da se tek tada puste pare. dakle mora čovek biti tamo.
3. Luka je bila Kopar jer je jeftinija od ostalih. Važno je da prevoz ČEKA u Kopru kad brod dođe jer ako se istovari u luku pa u kamion ta ležarina košta ko prva ljubav. Pričali su mi drugi ljudi slučaj da je ležarina u magacinu za TP za Srbiju (za 7 dana) koštala ko polovina robe. Čovek uvezao 10 toplotnih pumpi za prodaju i samo ga nisu obavestili kada brod stiže a ovi u luci istovarili i čekaju da kupac dođe. A taksimetar radi.
4. Carinske formalnosti nisu prblem ako se zna kako. Za TP treba atest koji košta oko 3-4000evra. Da bi se to izbeglo u Niš se pošalje (Mašinski faks koji daje ateste za Srbiju) jedan Email u kome piše da takvu TP već uvozi ta i ta firma i da atest već imaju. Dakle samo se pozovete na firmu koja već to legalno uvozi. Ko to ne zna, nek plati atest. (Za ovo od Kujovića očekujem pivo)
Pošto ja to ne mogu da ispratim, angažovao sam firmu da to odradi a oni svog špeditera i roba stigla za oko 3 meseca. Brodom. Nije mi se žurilo, to je najjeftinije. U avion ionako ne može jer ima gas u sebi (moja je monoblok). Inače radi se o R217A koji se kod nas može uvesti bez problema (treba biti oprezan, zvanično klima sa R22 se ne može uvesti). Uvoz bio za 2 komada i transport je bio tako jeftiniji za oko 100$ po komadu (ako se gleda cenovnik Meetinga). Ovaj drugi komad je uzeo čovek iz BG na neki kredit za energetsku efikasnost i znam da je to bilo nekog kašnjenja uplate, banke, šta li.
Kujoviću, ti si uvezao jednu MD30 ako se ne varam, ne znam kako si prošao. Moja kalkulacija je (tada) bila oko 2100-2200evra (ako se dobro sećam) stim da sam imao popust na drugarstvo pa sam ih samo častio. Sreću kvari $ koji se skoro izjednačio sa evrom pa to sve troškove vuće na gore a kinezi sve računaju u dolarima. Treba praviti ponovo računicu jer se za ove 3 godine sigurno što-šta promenilo.
Verovatno se može računati da je cena dupla od kineske.
@cokacunami
Ne planiraj da ti ideš po robu. Nemaš ti te varijante da uradiš, faliće ti neki papir i ima dane da izgubiš za ušteđenih 100evra. Ako uopšte rešiš. Postoji još i neka caka oko osiguranja koje se plaća i kad špediter preuzima robu u Kopru mora da ima potvrdu od kineza koju su oni trebali (a nisu) poslati pa je onaj kinez direktno morao tamo da ode da je uzme i pošalje faksom.
To su samo delovi priče koje su mi ispričali pošto sam ja jaaaako bio radoznao i smatrali su me kao partnera oko ovoga jer su se nadali da će toga biti još. sigurno tu ima još fazona kje ja ne znam a nisu mi ni rekli. Počev od najvanalnije stvari - koga treba odvesti na ručak da se ne primeti da jedan papir nedostaje.
Meni je naravoučenije bilo uvoz auta iz Nemačke koju je uradio moj drugar za sebe: seo u auto, otišao u Minhen, našao Reno Scenic za 5000evra, 3 godine star (bio pandurski dosta pohaban unutra, 51000km) i dovezao ga u NS. Dogovorio se sa carinom pre puta, raspitao se koliko šta treba, spremio pare za špeditera... kad ono, procena 13000evra, treba da plati carinu (tada je bila), porez i špediteru još 6500evra. Poludeo, vijao svašta, 3 meseca stojao u ogradi i onda su mu šapnuli "šta ti misliš? Da svaka budala može da uvozi kola? Od čega bi mi živeli?". Vratio auto na Horgoš, uvezao ga na komšiju invalida i 3 godine vozio tuđ auto. Zato, samo uvoz do kuće.
Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo