Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Motion controleri?

[es] :: 3D modelovanje :: Motion controleri?

[ Pregleda: 3651 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Motion controleri?23.12.2006. u 15:43 - pre 211 meseci
Evo ovako:
Imam neki model vozila dakle sastoji se iz tela i tockova. Tockovi su "linkovani", povezani sa telom.
-Kako da sebi olaksam muke i odradim nekako relaciju po kojoj bi se tockovi automatski rotirali prilikom pokretanja tela vozila?
-Kako da nateram vozilo da se krece po nekom reljefnim terenu, dakle po povrsini.
-Kako da namestim tockove da malo landaraju u zavisnosti od grbave povrsine, ono kao efekat amortizera.
Jel se to radi preko scripti ili ima neki laksi nacin?
Posto bi da rendam neku animaciju, pa da izbegnem mukotrpne poslove gde sve namestam rucno.

POZ
 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?23.12.2006. u 21:01 - pre 211 meseci
Reactors i Crowd, nikakav script! Glupo je da ti ja objasnjavam kad imas tutoriale u samom max-u za to.
 
Odgovor na temu

reject
Ivan Pesic
Bgd

Član broj: 7659
Poruke: 2209
*.83.beocity.net.

Sajt: misc.comli.com


Profil

icon Re: Motion controleri?24.12.2006. u 11:19 - pre 211 meseci
Imas na highendu da skines skript za Mayu koji radi bas to sto ti treba.
Ako ne mozes da nadjes Max script za download, mozes da procitas
po kom principu radi ovaj za Mayu, pa da napravis svoj skript.

Citat:
M-84 AB1:-Kako da namestim tockove da malo landaraju u zavisnosti od grbave povrsine, ono kao efekat amortizera.

Landara karoserija, ne tockovi. :)

Ne znam koliko imas posla da uradis, tako da ako nije bas mnogo posla,
ja bih ti savetovao da sve to odradis rucno, jer recimo proklizavanja,
blokiranje tockova, "kontra" volana da se ispravi auto, ljuljanje karoserije
i na ravnom (ravan put nikad nije 100% ravan, vozila se uvek ljuljaju tamo-
'vamo na putu, a i izgleda bolje nego da karoserija samo stoji) - sve to mozes
da iskontrolises sa par keyeva. Naravno, mozda ima i skripta za sve to ali ja ne
znam. Ono sto znam jeste da ces tesko naci skriptu koja ce ti ljuljati auto na
ravnom putu (put je ravan, obican plain, a to u stvarnosti nema nigde, cak ni
na pistama za avione).

Mass murder ain’t just painless,
Now we’ve made it cute.


The Church Of The Holy Transistor
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?24.12.2006. u 14:59 - pre 211 meseci
Hvala na odgovorima, evo sad gledam reactor, ima bas ono sto sam trazio.
Jos nisam nasao opciju za kretanje po odredjenoj povrsini.
Jel to u domenu reactora ili neceg drugog?
POZ

PS.
Citat:
Landara karoserija, ne tockovi. :)

Landaraju oba po malo
;-))


 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?24.12.2006. u 18:43 - pre 211 meseci
Ako ces koristiti reactors, onda imas dva izbora pre upotrebe reaktora: Keyframe animacija ( rucno da animiras koristeci NURBS za trajectories modela ) ili Crowd animacija.
Ja preporucujem Maxov Crowd, jer to je bas ono sto tebi treba ( da se model krece prirodno po neravnom terenu ). Izdvoj nekoliko sati na Crowd tutoriale, nauci ga dobro ( puno ce ti koristiti kasnije ). Crowd ti je kao Massive koji se koristio u Lotru, ne znam da li si imao prilike da vidis? Uglavnom u Crowdu postoji tzv. delegate koji predstavlja tvoj model. Delegate ucitava sve parametre u sceni tako da ako npr. tvoj model naidje na zid a ti ne zelis da prodje kroz njega, jednostavno ce ga zaobici i nastaviti dalje do cilja. Ako ne zelis da tvoj model prolazi kroz brda, stabla i slicne objekte, ici ce po povrsini brda i zaobilazice svaku prepreku itd. ( naravno to sve treba prethodno podesiti u Crowdu. Trebace ti par dana da se uhodas ali posle ce ti sve biti mnogo jasnije.

Kad krenes sa animiranjem, prvo odradis kretanje modela po terenu preko Crowd-a, pa tek onda dodajes reactor animacije ( landaranje i samorotaciju tockova ).
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?26.12.2006. u 12:30 - pre 211 meseci
Hvala.
Znam za Crowd, tako da me je zanimalo da li mi on resava problem kretanja.
Jos samo jedno pitanje, posto radim tenk, i namestio sam ga preko Toy Car-a, i lepo radi. Pustim ga da padne sa visine, i on se ceo ugiba klati, malo odskoci od povrsine, onda amortizuju tockovi celo vozilo i to super izgleda. Jedino sto taj tenk ne stoji na povrsini koju sam postavio. Pritom mi se zali da je ta povrsina previse velika. Onda je ja smanjim, skaliram i tenk padne lep na povrsinu. E sad jel to ima veze stvarno sa velicinom ili sa gustinom verteksa po jedinici povrsine?

POZ

 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?26.12.2006. u 14:06 - pre 210 meseci
Moras mi napisati poruku koju ti izbaci world analysis, jer moze biti iz vise razloga.

Ako je poruka ""Density ( bla,bla,bla kg/m kubnom ) looks very low ( bla, bla, bla )"" onda je razlog nerealan odnos zapremine i mase. Mozes to resiti ili menjanjem mernih jedinica u max-u, ili jednostavno smanjenjem velicine cele scene ( selektuj sve objekte, grupisi ih u jednu grupu i smanji koliko je potrebno )

Opisi malo detaljnije to sto ne stoji na povrsini koju si postavio - da li prolazi kroz nju ili stoji iznad nje. Ako stoji iznad nje, napisi koliko otprilike ( ako je tenk visok 1.5m napisi da li stoji 0.5m od povrsine ili 1m itd. ).
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?26.12.2006. u 16:34 - pre 210 meseci
Pa, pazi tenk lebdi iznad povrsine i to za celu svoju visinu. Nije malo.
kad sam smanjio taj plane, valjda se "profinila" povrsina pa je lepo legao direkt na nju.
E sad nikad necu saznati rezultate smoothovanja plane-a jer sam time u-16-ostrucio broj vertexa sto je rezultovalo gadnom havarijom ;-)
Ne mogu da nadjem tutoriale za crowd, MAX 9 ih nema. Kolko se secam, 8-ica je imala pa cu da je isceprkam.

PS. Kada stavim veliku masu, onda mi tenk vise odskace, kao da je gumen sto mi je glupo, trebalo bi da, kad je tezak, da se ukuca u podlogu i ne mrda.
POZ


 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?26.12.2006. u 17:45 - pre 210 meseci
Licno nikad ne koristim Toy Car.
Kada animiram vozila, upotrebljavam Spring ( u prevodu amortizacija ). To odskakanje od povrsine se desava kada je Spring prejak, takodje treba paziti sta je parent a sta child.

Tenk sto lebdi iznad povrsine, moze biti iz vise razloga. Probaj smanjiti Col.Tolerance, proveri da li je Plane - Concave ili Mesh Convex, i obavezno mora biti unyielding.

Broj poligona naravno utice na celu reactor simulaciju. Sto vise poligona to je preciznija i realnija simulacija ( ali i mnogo duza ). Velicina plane-a nebi trebalo da ima ikakav efekat na korektnost reactor simulacije, ja barem nisam do sada naisao na slican problem. Cak i ako ti izbaci WA. poruku da su objekti preveliki, mozes je bez problema ignorisati.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?01.01.2007. u 13:15 - pre 210 meseci
E, ovo je super, radi odlicno!
Samo me jos zanima jel ima nade da nekako "uradim" gusenice preko reactora.
Ovako "pozerski" su ok - dakle imam jednu dugacku gusenicu od 80-tak segmenata. koja je namestena po liniji u path deform-u.
Ali kako da je ucinim funkcionalnim?
POZ

PS. Isprobao sam opciju skinninga tenka, i radi fino, ali mi je malo imbecilno da ga kontrolisem preko bones-a ;-)
Jel moze i to bolje?

[Ovu poruku je menjao M-84 AB1 dana 01.01.2007. u 23:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
213.137.127.*



Profil

icon Re: Motion controleri?04.01.2007. u 00:11 - pre 210 meseci
Ajmo dalje :]]

Ne treba ti za to reactors. Najbolje ti je da koristis Spring object ( ponavljam object ne reactor ), upotrebis Binding objects i to ti je najbrzi i najbolji put. Ako treba da izgleda slozenije, aplikujes Edit poly i izmodelujes po svojoj volji ali da koren hierarhije modifier stacka bude i dalje spring, kako bi vrsio funkciju secondary motion-a.

Citat:
M-84 AB1:
PS. Isprobao sam opciju skinninga tenka, i radi fino, ali mi je malo imbecilno da ga kontrolisem preko bones-a ;-)
Jel moze i to bolje?
[Ovu poruku je menjao M-84 AB1 dana 01.01.2007. u 23:39 GMT+1]


:)))) Pa znas kako :D uvek ima vise nacina za kako resiti odredjeni problem, al aj' da biramo onaj najbolji :)

Skinning izbaci u ovom slucaju. Mozes koristiti bones, al glupo je. Sve sto ti treba jesu Constraints, IK solvers i Motion Controlleri. Trebace ti par sati da savladas sve do detalja, al ovo ti je jako bitno ako se zelis baviti animaciom. U slucaju da nesto ne bude jasno tu sam i dalje.

btv. Srecna 2007.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?04.01.2007. u 11:08 - pre 210 meseci
Srecna i tebi i sve najlepse ;-)
Nasao sam spring, sad cu da ga proucim. Sigurno ce biti jos pitanja :-))))
PS. Okacio sam tenk na radovima, dakle zavrsen je samo da jos unesem zivot u njega.
POZ

PSS. Bakcao sam se oko rendera dima. Koristio sam spray i super spray, ali mi nije jasno, da li je moguce da se toliko renda. A nisam namestao neki kvalitet. Jel ima i tu neki fini nacin, neka optimizacija ili je tako kako je...


 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?04.01.2007. u 13:31 - pre 210 meseci
Particles se inace dugo renderuje na klasicnim kompovima. Licno sve vrste dima, vatre, vode itd - radim preko particle flow-a. Sto se tice optimizacije - sto manja rezolucija opacity i diffuse mape to je kraci render ( format texture ne utice na rendering ).

1. Smanji broj particles za nekih 70% ali im povecaj obim. Nadam se da koristis spritove ( shape facing - to camera )
2. Klikni na texturu dima - u extended parameters oznaci out i additive i povecaj Amt dok ne dobijes zeljeni rezultat.
Ono sto postizes sa Additivom jeste zavisnst intenziteta Illuminationa od intenziteta opacity-a mape cele grupe cestica koje koriste tu mapu - sto se vise spritove preklapa ( jedan ispred drugog itd. ) to je veci Illumination, tako da mozes dobiti sasvim ok efekat bez dugog rendera.

Mada u slucaju dima najbolje je koristiti max-ov plug-in afterburn.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?04.01.2007. u 22:55 - pre 210 meseci
Evo jednog debilnog pitanja:
- Kako da promenim osu rotacije za neki objekat. Konkretno, kupolu mogu da link-ujem za telo (ili attach-ujem) i da je rotiram, to bi mi bilo dovoljno, ali centar rotacije kupole je negde oko cevi. Jel to moze da se menja?
POZ
 
Odgovor na temu

Paragon_of_virtue

Član broj: 125611
Poruke: 130
213.137.127.*



Profil

icon Re: Motion controleri?05.01.2007. u 01:02 - pre 210 meseci
Ma sve moze (:

Evo i debilnog odgovora (:

Klikni na kupolu. U Hierarchy panelu ( odmah pored modify panela ) ukljuci Affect Pivot Only. Dok je taj mod ukljucen, mozes rotirati pivot izabranog objekta ( to ti je centar objekta i njegove rotacije ). Nebi bilo lese upotrebiti i Align toll pri pomeranju pivota zbog preciznosti. Align se nalazi par cm levo od Render ikone ( zelenog cajnika :). Podesi u align prozoru sledece: Oznacis XYZ position + Curent object:Pivot Point + Target object:Center i klikens na objekat u ciju sredinu zelis alignovati pivot. Kad zavrsis, iskljuci "Affect Pivot Only" mod.


 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?06.01.2007. u 20:45 - pre 210 meseci
Idemo dalje ;-))))

Dakle, provalio sam particle flow, sve sam uspeo, samo nigde nisam nasao parametar - life of a particle, sto ima u spray-u npr. Ovako mi ostaje trag prasine iza tenka i po 30 metara, sto mi bas i ne treba. Jel ima nesto tako sto mi ogranicava zivot cestice?
Dalje, podesio sam osu rotacije za kupolu, ali kako iskrivim telo tenka, osa rotacije ostaje ista, pa se kupola ne moze vrteti po telu nego idalje po z osi. Kako da ih povezem i dovedem u relaciju. Ne moras da se zamajavas da mi objasnjavas ceo postupak do detalja, samo mi daj redom ukratko objasnjenje sa kljucnim recima, pa cu ja po tutorialima redom da kopam.
;-)

POZ
I Srecan Bozic




 
Odgovor na temu

d4rk3lf
Boban Krsmanović

Član broj: 84104
Poruke: 268
*.dynamic.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?06.01.2007. u 21:13 - pre 210 meseci
Jes da nisam Paragon, al' ajd da probam da ti odgovorim. :)

Duzinu zivota pflow-a odredjujes eventom delete. Znaci samo ga ubacis kao zadnji event, i particlesi ce da ti kao lemingsi izumiru, jedan po jedan. :)
btw. Mogao si to ladno da odradis i super sprayom. PFlow bih ja koristio samo kada imam puno razlicitih sleda dogadjaja cestica. Na primer: odleti krv i pljusne na pod.

Sto se ose rotacije tice, to je jos prostije. Kad selektujes kupolu i izaberes rotate, imas gore (malo ispod menija) da promenis sa view (ili world) na local. Tako ce da ti se u bilo kojem polozaju kupola rotira oko svoje, a ne oko svetske ose.
Ovo ne bi bilo lose da zapamtis, jer i kada se radi o modelovanju, isti princip vazi i kad selektujes poligone.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Motion controleri?06.01.2007. u 21:35 - pre 210 meseci
Hvala d4rk3lf!
Ja bih rado sa superspray-om, ali nisam nigde video da ima shape facing, i uopste optimizaciju tog tipa (ispravi me ako gresim, sto je vrlo moguce ;-)
POZ
 
Odgovor na temu

d4rk3lf
Boban Krsmanović

Član broj: 84104
Poruke: 268
*.dynamic.sbb.co.yu.



Profil

icon Re: Motion controleri?07.01.2007. u 14:33 - pre 210 meseci
Citat:
M-84 AB1: Hvala d4rk3lf!
Ja bih rado sa superspray-om, ali nisam nigde video da ima shape facing, i uopste optimizaciju tog tipa (ispravi me ako gresim, sto je vrlo moguce ;-)
POZ

Pa kad ides u particle type (u super sprayu) imas pod particle type da cekiras faceing i dobijes to.
Mozda tebe buni to sto on u viewportu prikazuje nesto drugo (ticks, dots), e pa ima i to da promenis, samo mu stavi da ti emituje mesh i dobices face-ove.
Imas face-ove cak i u obicnom snow-u, i kad malo bolje razmislim, ta prasina iza tenka, mozda moze da se uradi i obicnim snow-om. :)
 
Odgovor na temu

[es] :: 3D modelovanje :: Motion controleri?

[ Pregleda: 3651 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.