Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

[Excel]Evidencija radnog vremena

[es] :: Office :: Excel :: [Excel]Evidencija radnog vremena

Strane: 1 2

[ Pregleda: 33058 | Odgovora: 21 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon [Excel]Evidencija radnog vremena14.02.2007. u 21:25 - pre 209 meseci
Dobro veče

Zanima me dali postoji ikakva šansa...............

- Kako da u evidenciju radnog vremena ugradim kalendar. Recimo našla sam kalendar na www.praktikum.co.yu i ja bi taj kalendar htjela prilagoditi, jer mogu, svojoj evidenciji. Međutim ne znam kako da taj kalendar pridružim radnim listovima. (Planiram to koristiti i druge godine) Znači mjenjala bi mjesec ali i godinu.

u 10 redu radnog lista bi mi pisali svi datumi (1 2 3 4 .......................30 31) i normalno sa označenom subotom nedjeljom i praznikom u stupcu prema kalendaru (obojeni stupac sa zadnjom ćelijom koja će biti popunjena prema stupcu B).


1 2 3 4 5 ....... ....... 30 31

Pero 4 4 Go Go Go

Poznato je da ja inače ne znam baš dobro objasniti šta bih htjela ali .............

i dali postoji formula pomoću koje bi mogla (u Listu2) upisati raspon Go u ovom slučaju u recimo ćeliju A1 upistai datum 03.02.2007 a u B1 upisati datum do 05.02.2007. Jer bi sada trenutna evidencija bila za drugi mjesec 2007.

Hvala lijepa

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
194.106.171.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena15.02.2007. u 17:00 - pre 209 meseci
Koliko sam razumeo prvi deo pitanja, želiš da prikažeš kalendar za izabrani mesec (i godinu) u jednom redu. Iz primera koji si uzela može se dosta naučiti o baratnju datumima u Excelu (i ljudskoj inventivnosti), ali nije moguće potpuno preuzeti rešenje. Za slučaj kad želiš prikazati kalendar za samo jedan mesec potrebno je da pored ćelija u kojem ćeš postavljati vrednost za godinu (nazovimo je God) i mesec (nazovimo je Mes) dodaš ćeliju u kojoj ćeš odrediti koliko izabrani mesec ima dana. To se može uraditi formulom:
Code:
=DAY(DATE(God,Mes+1,1)-1) 

Ideja ove formule je da se uzme prvi dan u sledećem mesecu DATE(God,Mes+1,1) i od njega oduzme jedan. Tako ćeš dobiti poslednji dan u izabranom mesecu, pa mu odrediš redni broj (funkcija DAY). Nazovimo ovu vrednost kao MDana.
Sad postoje dve varijante zavisno kako želiš da prikazuješ kalendar.

Varijanta 1.
Ukoliko želiš da prikazuješ tako što fiksiraš kolone za dane u nedelji pa u tako fiksiranim kolonama upisuješ datume (slično kao primer koji si uzela) možeš koristiti forumule iz primera sa nekim izmenama.
1) Upišeš u jedan red P U S Č P S N .... (svaka kolona jedan znak, ukupno 6 nedelja)
2) Za datume u prvoj nedelji koristiš formule koje će odrediti u kom danu u nedelji je 1 u izabranom mesecu i zatim ostale dane u toj nedelji izračunati kao prethodni +1:
Code:
=IF(WEEKDAY("01-"& Mes&"-" &God,2)=1,1,"") 
za Ponedeljak – prva kolona u kalendaru odnosno formulu za ostale
Code:
=IF(C6<>"",C6+1,IF(WEEKDAY("01-"& Mes&"-" &God,2)=2,1,"")) 

Gde umesto 2 ispred zareza (kao za Utorak) stavljaš 3 za Sredu itd.
3) Nakon toga datumi u kalendaru se samo uvećavaju za 1 u odnosu na prethodni sve do 29-te kolone kalendar.
4) Tu sad treba ispitati da li je prekoračen broj dana u mesecu i u tom slučaju ne ispisivati ga. To možemo ispitati formulom:
Code:
=IF(AD6<MDana,AD6+1,"") 

Gde je AD6 prethodna ćelija iz kalendara.

Varijanta 2.
1) Jednostavno formiraj niz 1,2, …, 31 u susednim ćelijama u istom redu.
2) Primeni uslovno formatiranje za sve ćelije u nizu (1 do 31) kojim ćeš u slučaju da je datum nedelja ispisati ga crvenom bojom (ili već po želji).
Izaberi Conditional Formating, pa zatim formiraj pravilo za uslovno formatiranje koristeći formulu (Use formula ...)
Code:
=WEEKDAY(DATE(God,Mes,C9),2)=7

Gde je C9 ćelija za koju postavljamo uslovno formatiranje. Ova formula vratiće true u slučaju da je datum iz ćelije Nedelja i u tom slučaju aktivirati izabrano formatiranje
3) Primeni formulu iz prethodne verijante za datume iznad 28 (da se ispita da li je prekoračen broj dana u mesecu.

Pogledaj primer u prilogu, pa vidi šta ti od toga odgovara.

Što se drugog dela tvog pitanja tiče nisam razumeo kako si zamislila da vodiš evidenciju. Da li imaš poseban list za svaki mesec, gde jedan red odgovara jednom zaposlenom? Da li želiš da godišnje odmore evidentiraš na posebnom listu, a prikazuješ na mesečnim listovima? Možda postaviš kratak primer kako si zamislila.



Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena15.02.2007. u 19:42 - pre 209 meseci
Ovo je to što sam htjela jedino što nisam došla na ideju da označim mjesec brojem nego sam ja radni list nazvala po mjesec i nisam znala kako dalje Ovo je jako dobro. Jedino što bi trebala zaštiti taj red u kome su datumi da se po njemu nemože ništa dirati.

Što se tiče drugog djela
Da svaki red jedan čovjek i ispod svakog datuma će se voditi evidencija sati. Na drugom radnom listu ću prebrojavati pomoću Countif uvjete koji mogu biti različiti i to mi nije problem. Problem su mi Godišnji i Bolovanja koje moram napisati u rasponu.
Znači drugi list treba sadržavati Stupac A i stupac B prijenos broja i imena u stupcu C će biti prebrojan prvi uvjet recimo sve 8 , u Stupac D svi uvjeti recimo 8 ii ……………..U stupcu I i J neka bude raspon oznake Go, pa stuac L i M raspon oznake Bo. Sada treba izračunati Uvjet ako neko radi u noći od subote na nedjelju i radno vrijeme mu počinje u 22 i traje od 6 ujutro. Znači noćni rad počinje recimo od 22 u subotu i plaća se tako , a druga 6 sati ulaze u nedjelju i plaćaju se drugačije pa ih treba izdvojiti u poseban stupac a predhodna dva sata staviti u subotu recimo stupac D. Znači treba mi formula koja će mi to razdvajati jer takovih preklapanja imam puno( nedjelja, praznik). Rad nedjeljom treba zbrojiti sve bez obzira na uvjete + sati koji su zarađeni u trećoj smjeni iz subote(6 sati) i u trećoj smjeni iz nedjelje(2 sata) Koliko sam zakomplicirala.

Hvala
Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena16.02.2007. u 09:46 - pre 209 meseci
Iz ove perspektive, zbog obračuna raspona za Go i Bo. Bolje je da umesto prostog niza 1,2, ... 31 koristiš niz datuma. Prva ćelija u nizu je formula:
Code:
=DATE(God,Mes,1) 

a nakon toga sledeca ćelija u nizu je prethodna uvećana za jedan. Problem je sa danima u mesecu iznad 28 i tu se mora zakomplikovati prethodno korišćena formula tako da se prvo ispita da li je prethodna ćelija datum, pa tek onda eliminišu datumi koji prelaze broj dana u mesecu:
Code:
=IF(ISNUMBER(AD4),IF(DAY(AD4)<MDana,AD4+1,""),"")


Koristeći Custom Format "d" možeš prikazati ove datume kao redni broj dana u mesecu (kao i dosad).

Imenuj ovaj opseg kao MKalendar.

U primeru je jedna mogućnost za dobijanje raspona.
1/ Izračuna se broj dana Go u posmatranom mesecu koristeći COUNTIF
Code:
=COUNTIF(C5:AG5,"GO") 

gde je C5:AG5 opseg evidencije radnog vremena za posmatranu osobu

2/ Izračuna se kraj Go u posmatranom mesecu koristeći LOOKUP funkciju koja vraća datum iz opsega MKalendar za poslednji Go u posmatranom nizu.
Code:
=LOOKUP("GO", C5:AG5,MKalendar)


3/Izračuna se početak Go u posmatranom mesecu tako što se od Kraja Go oduzme broj dana u posmatranom mesecu.
Formira se tekst koji sadrzi Pocetak i Krag Go i između crticu
Code:
=B8-B7+1

Gde je B8 (Kraj Go iz 2), a B7 Broj dana Go (iz 1)

Formule se komplikuju zbog slučaja da nema Go, pa se uvodi jedno IF ispred npr. za poslednju formulu
Code:
=IF(B7>0,B8-B7+1,"")


Sve ovo može se iskominovati u jednu formulu u vidu dugačke kobasice, kao u priloženom primeru.

Problem je što ovo neće raditi kad postoji prekid u nizu Go ....Go bilo zbog prekida godišnjeg odmora ili ako se Go ne upisuje za neradne dane. U takvom slučaju jedino mi pada na pamet da se napiše korisnička funkcije koja će da sračuna šta treba da sračuna - važno je da se razjasni pravilo da li se upisuje Go/Bo za neradne dane i da li je moguće imati dva Go/Bo u istom mesecu?

Što se tiče uslova vezano za noćni rad i nedelju nisam uspeo da razumem - neki problem je sa primeorm izgleda da nije dobro uploadovan - ali mi se čini da se to mora rešavati prilikom evidencije, a ne u izveštajima.
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena16.02.2007. u 12:43 - pre 209 meseci
Da može se dogoditi da se koristi Go u dva navrata u toku mjeseca, nije uobičajeno ali se ipak događa isto kao i Bo.

Go i Bo se ne upisuje u neradne dane

Da što se tiče noćnog rada koji započinje u subotu i završava u nedjelju mora se izdvojiti onaj dio noćnog rada koji prelazi u nedjelju ili praznik jer je taj rad plaćen više. Taj problem se javlja u subotu na nedjelju treća smjena i u nedjelju na ponedjeljak. Znači ako je radno vrijeme od 22-6 h u nedjelju se ubraja 6h , a u nedjelju na ponedjeljak 2 h. Isto to je i dok je u pitanju praznik.

Evo i primjer ponovno.
Pretpostavljam u čemu je problem. Bio mi je put datoteke jako dug i ja sam ga jednostavno smanjila i tako vjerojatno prekinula vezu. Čovjek uči dok je živ.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena16.02.2007. u 13:16 - pre 209 meseci
Za Godišnje odmore i Bolovanja da li je moguće da se u evideniciji unosi npr. GO-P za početak i GO-K za kraj, to bi olakšalo određivanje opsega. U slučaju da ima Godišnji/Bolovanje dva puta u toku meseca šta se piše u rekapitulaciji npr 3.2-10.2; 15.2?


Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena16.02.2007. u 17:16 - pre 209 meseci
Trebalo bi se pisati isti raspon, do sada se je ta evidencija vodila ručno pa se je isčitavao raspon iz evidencije, a sada se ova rekapitulacija priprema u excelu za prijenos u drugi program i tamo se zahtjeva raspon. Oba raspona se pišu isto 1.2.2007-5.2.2007; 20.2.2007-20.2.2007. Zašto ne možemo mjenjati početak i kraj. Ja sam složila raspon prema onom što ste mi poslali ali muči me upravo to ako se pojavi novi raspon gdje ga upisati. Morao bi se dodati još jedan red ispod i pridružiti mu Broj i ime i prezime u stupcu A i B. Trebam imati i tu mogućnost pa ću vidjeti kako dalje.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena17.02.2007. u 09:09 - pre 209 meseci
Čini mi se da primeniš uslove koje si opisala najbolje da kreiraš još jednu pomoćnu tabelu. Dakle
a/ U osnovnoj tabeli bi se vodila Evidencija prisustva
b/ U pomoćnoj tabeli bi se na osnovu nekakvih IF-ova preračunavao broj sati za III smenu subotom, nedeljom, prekovremen rad i sl.
c/ U rekapitulaciji bi se uzimali podaci iz Pomoćne tabele za obračun rada u neradne dane, prekoveremen rad i sl. a iz tabele evidencije za redovan rad.

Teorijski ovo bi (možda) moglo da se uradi i preko Array formula (ima objašnjenje na praktikum.co.yu), ali mi se čini da će sve to pasti u vodu kad je neki dan praznik i da će onda morati vrednosti ručno da se koriguju, pa mi se rešenje sa pomoćnom tabelom čini pametnije (a i preglednije je).
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena17.02.2007. u 13:54 - pre 209 meseci
ako je treća smjena u subotu plati u nedjelju šest plus dva sata ako je i u nedjelju treća smjena, a ako nije onda plati samo 6, ako je samo u nedjelju treća smjena onda plati samo dva sata.
Ti sati na radu u nedjelju ukupni se plaćaju kao treća smjena i zbrojila sam ih u stupac treća, druga i prva smjena A stupac Rad nedeljom ja samo zbog dodatka koji se plaća na određeni broj sati proveden na radu. Meni nesmeta još jedna tabela jer ja te rekapitulaciju svejedno ću zaštititi a evidenciju podjeliti sa više korisnika i ta pomoćna tabela će služiti samo meni zato može tabela, bitno je da rekapitulacija ima sve one stupce koji meni trebaju a to su rasponi u stupcu od i stupcu do i ukupno sati za svaki pojedini elemenat.

Radi lakšeg rada dodala sam još neke elemente što se tiče praznika i nedjelje i mislim da je sada problem samo ti prelazi. Šaljem primjer možda se koja formula može pojednostavniti.

Ima jedan problem ili sam ja nešto sprćkala, ovako ako mi neko radi treću smjenu on je iza toga slobodan i ja sam te kolone ostavila prazne, međutim ako mi se to dogodi kod prvog u mjesecu onda mi nisu u redu datumi raspona ili sam ja nešto krivo napravila.

Hvala
Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena19.02.2007. u 08:18 - pre 208 meseci
Na osnovu primera koji si postavila i objašnjenja rad nedeljom za određenog radnika se računa kao zbir:
1/ Rad nedelja prva smena - koliko puta se pojavi tokom meseca x 8
2/ Rad nedjelja druga smena – koliko puta se pojavi tokom meseca x 8
3/ Rad nedjelja treća smena - koliko puta se pojavi tokom meseca x 2
4/ Rad subotom treća smena – koliko puta se pojavi tokom meseca x 6

U obračunu ti već uzimaš prve tri komponente, s tim što u formuli x8 za treću komponentu treba zameniti sa x2

Da bi se obračunala četvrta komponenta možeš da formiraš pomoćnu tabelu u kojoj ćeš ukoliko se pojavi rad u trećoj smeni za određenog radnika u subotu upisati 6. Formula koja se koristi u pomoćnoj tabeli
Code:
 =IF(AND(WEEKDAY(C$6,2)=6,C7=TrecaSm),6,"")


Nakon toga možeš da dodaš četvrtu komponentu za rad nedeljom kao sumu odgovarajućeg reda (za posmatranog radnika) pomoćne tabele. Nisam siguran šta se dešava na prelazu iz meseca u mesec kad pada između subote i nedelje? Ako ništa drugo to možeš ručno uneti u pomoćnoj tabeli.

Sličan princip komponente koja se računa kao suma reda pomoćne tabele možeš da primeniš i za praznike. Praznike možeš ozanačiti Pr iznad određenog datuma. Imaš primer u prilogu.

Na žalost, cela postavka problema je prilično nategnuta i ima puno ograničenja – npr. ne može se nekog radnika uneti manje od 8 sati tokom dana. Ako nekad budeš imala volje da postaviš problem iz početka, možda je bolja varijanta da se koristi lista za evidenciju sa kolonama: Broj, Prezime i ime, Datum, Smena, Sati. Za olakšanje unosa može se uvesti neka forma. U tom slučaju ne bi bila ograničena na 8 sati. (Ako možeš pogledaj kako je to rešeno u nekom dobrom programu za lične dohotke). Rekapitulacije ne bi bile komplikovanije nego sada.

U vezi forumule za period, čini mi se da radi u redu - nisam primetio grešku?
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena22.02.2007. u 21:13 - pre 208 meseci
Nažalost ovaj format moram zadržati iz više razloga ali možda...

Dali se ovo može rješiti u Visual Basicu (to je droga!!!!!!, ovo što ste me naučili do sada me je zarazilo i sve probleme koje imam sada bi tako rješavala…a nemam pojma.)
Razmišljala sam i pokušala napraviti formu (tako se zove zar ne?) ali kako da to povežem sa svojom evidencijom htjela bi to napraviti i staviti u Tools --> Add Ins i pomoću nekakove sitne oznake na svojoj evidenciji klikom dobiti formu popuniti je i prenjeti podatke, odnosno oznake iz legende u tabelu evidencija, na drugom listu da se izračuna broj sati, a na trećem listu da se označe rasponi (stavila sam ih posebno i grupu jednu ispod druge jer smatram da se tako mogu dodati redovi za istog čovjeka ako ima više puta neku odsutnost tokom mjeseca. Zamislila sam da se u raspon upiše početak i tako dugo se u tabelu upisuje npr.Go dok se ne upiše kraj raspona s tim da se subota i nedjelja ne računaju u sate Go a raspon se piše od početka do kraja.

Dali je ovo moguće???????????????????.

Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena23.02.2007. u 08:08 - pre 208 meseci
Sa dodavanjem novih redova za istog radnika ovo mi sve manje liči na dobru evidenciju u Excelu, jer ćeš sve teže podatke održavati konzistentnim i teže praviti rekapitulacije (koje ni ovako nisu lake).
Osnovno pitanje je:
Da li format evidencije kako si je formirala mora da ostane takav zbog unosa ili pregleda?

a) Ukoliko je samo zbog pregleda onda možeš da obavljaš unos podataka u vidu liste, kao što sam predložio (npr. pomoću forme), a oblik evidencije, kao dosad, dobiješ na osnovu liste - formulama ili programski.

b) Ukoliko je zbog evidencije. moguće je napraviti da se na dupli klik na odgovarajuću ćeliju otvara forma u koju se unosi broj sati rada i vrsta rada za odgovarajući datum i radnika (neka variajnta toga što si ti predložila). Kad budem imao vremena pokušaću da postavim primer.

Ozbiljnije bavljene ovim zahtevalo bi dodatne podatke (i dosta vremena):
-Ko unosi podatke - jedna ili više osoba?
-Da li se podaci unose svakodnevno ili samo na kraju meseca?
-Ko gleda podatke i koliko često?
-U kom formatu su potrebni podaci za pregled?
-U kom formatu su potrebne rekapitulacije - navela si da se to koristi u nekom drugom programu?
itd.

Dupliranje podataka u istoj ćeliji (Broj sati, vrsta rada/smena), kao i dupliranje redova za istog radnika govori o tome da ti je potrebno više tabela između kojih postoje relacije. Moguće je ostati na Exelu i koristiti VBA da rešiš neke probleme, ali možda je lakše preći na pravu relacionu bazu podataka -Access. Ako je neophodno da pregledi budu u Excelu moguće je da se pomoću upita iz baze ili programski formiraju takvi pregledi. Iako većina korisnika ovakve predloge ne smatra umesnim, obično je uvek bolje koristiti pravi alat za problem nego se mučiti sa neodgovarajućim alatom.
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena25.02.2007. u 19:35 - pre 208 meseci

Sama evidencija služi za pregled, takva ide na dosta kontrola i mora biti jasna i jednostavna za izradu i kontrolu.
Elementi evidencije su dugo poznati kao takvi (godinama).
Ja sam sada dodala rekapitulaciju i raspone kako bi olakšala izračun sati, a u svakom slučaju povećala točnost izračuna i smanjila vrijeme rada.
Jesam za svaku sugestiju i pomoć jer bi htjela da ovaj posao bude dobro napravljen. Evo odgovora:
-podatke unose tri osobe
-padaci bi se trebali unositi svakodnevno i na tome ću inzistirati
-podatke iz evidencije koristi puno osoba tokom mjeseca i na kraju svakog mjeseca se šalje na određeno mjesto gdje se vade podaci iz te evidencije za daljnju obradu i do sada se je to prebrojavalo od ćelije do ćelije 8+8+8....................(zato sam dodala rekapitulaciju i raspone)
-Ovakav format kakva je trenutno evidencija je prihvatljiv za pregled i takav bi trebao ostati i evidencije rade ljudi koji slabo poznaju excel. Zato sam ja zamislila da bi oni za sada koristili copy na elementu u legendi i paste u ćeliju koju treba, a rekapitulacija za druge korisnike koji budu radili s njom mora odraditi da svi elementi budu pretvoreni u sate i raspone koji će oni dalje koristiti za obradu.
Iz rekapitulacija bi se uzimao broj (znači stupac A) i broj sati iz, recimo, druge smjene. To bi se kopiralo u novi radni list, formatiralo po određenim kriterijima i pospremalo u prn. datoteku kako bi se ona mogla koristiti u drugim programima. Ali to stvaranje novih datoteka nije problem. Veliki problem je napraviti rekapitulaciju da ona bude točna i sigurna da se posao može odraditi onako kako treba.
U svakom slučaju prihvaćam svaku sugestiju ako se može pojednostavniti posao.

Veliki napredak za mene je što su mi sada datumske funkcije koje smo koristili ovdje već uveliko koristile u puno puno rješavanja problema. Jer dio mojih poslova je vezan za datume i kalendare. Na tome velika velika hvala.

Vraćam se na formu. Mislim da je ona jedna od jednostavnijih načina rjšenja samo što u nju treba dobro ugraditi elemente i napisati naredbe. Popunjeni elementi bi se trebali zadržati a mjenjati samo ime i prezime jer uglavnom se unose isti podaci za smjenu jedino se mjenjaju odsustva ( godišnji, bolovanje i sl.) i zato mislim da bi forma bila jedno od dobrih rješenja samo što ja ne znam napisati naredbe za ono što treba.

Znam da sam bila opširna ali ne znam koliko sam bila jasna.

Zahvaljujem na strpljivosti i na želji da mi pomognete.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena26.02.2007. u 13:33 - pre 208 meseci
Kako sam razumeo forma bi mogla da izgleda kao u prilogu. Forma sadrži:
1. Datumsku kontrolu, koja standardno prikazuje tekući datum i korisnik može da promeni datum. Datumska kontrola treba da prikaže i dane u nedelji kako bi se lakše indentifikovo rad nedeljom.
2. Lista za izbor radnika, sa dve kolone broj radnika i ime i prezime. Lista treba da omogući istovremeni izbor više radnika kako bi se obezbedio što efikasniji unos u slučajevima kad se ista vrsta rada bira za grupu radnika (npr. 8 sati, prva smena)
3. Spin kontrola za unos sati rada – standardno postavljena na 8.
4. Combo box za izbor vrste rada - prva smena, druga smena, rad na praznik itd.
5. Dugmad OK i Cancel
Klikom na OK uneseni podaci se prenose na evidencionu listu – jedan red sadrži jednu kombinaciju radnik/datum/vrsta rada.
Da kreiraš novu formu pokreni Insert -> User Forms iz VB editora, pa iz toolbox-a prevuci odgovarajuće kontrole na formu. Spin kontrolu formiraćeš od od text-box kontrole i spin button kontrole. Kontrola date-time standardno se ne nalazi na listi kontrola u toolboxu, pa je treba ubaciti preko Additional controls iz konteksnog menija Toolbox-a, selektuj Microsoft Date and Time Picker Control.
Nakon što si rasporedila kontrole na formi, podesi svojstsva kontrola:
Nazi forme – svojstvo Name: frmUnos
Za data-time kontrolu podesi da prikazuje dane u nedelji.
CustomFormat: ddd, dd.MM.yyyy i
Format: 3dtpCustom
Za listu postavi:
RowSource: Spisak, gde je Spisak imenovani opseg sa listom zaposlenih (dve kolone: Broj i Ime i Prezime)
ColumnCount: 2
ColumnWidths: 49.95 pt;160 pt
Za combo box vrstu posla postavi:
Name: cmbVrsta
RowSource: VrsteR, gde je VrsteR imenovani opseg sa listom vrsta poslova.
Value: prva smena (to će biti default vrednost)
Tekst box za sate:
Name: txtSati
Value: 8 (to će biti default vrednost)
Događaje Up Down spin dugmeta programiraj tako da uvećaju/umanje vrednost u tekst boksu za sate. U kod prozoru forme unesi:
Code:

Private Sub SpinButton1_SpinDown()
  Me.txtSati.Value = Me.txtSati.Value - 1
End Sub
Private Sub SpinButton1_SpinUp()
  Me.txtSati.Value = Me.txtSati.Value + 1
End Sub

Na kraju za događaj klik dugmeta OK postavi kod koji vrši upis podataka (kod prozor forme):
Code:

Private Sub cmdOK_Click()
Dim rw As Long
Dim sh As Worksheet
Dim i As Integer

  Set sh = ActiveWorkbook.Worksheets("Lista")
  rw = sh.Range("A65535").End(xlUp).Row + 1 'sledeci red za upis
  For i = 0 To Me.ListBox1.ListCount - 1
    If Me.ListBox1.Selected(i) Then  ' ako je selektovan upisi
        sh.Cells(rw, 1) = Me.ListBox1.List(i, 0)
        sh.Cells(rw, 2) = Me.ListBox1.List(i, 1)
        sh.Cells(rw, 3) = Me.DTPicker1.Value
        sh.Cells(rw, 4) = Me.txtSati.Value
        sh.Cells(rw, 5) = Me.cmbVrsta.Value
        sh.Cells(rw, 6) = Weekday(Me.DTPicker1.Value, vbMonday)
        rw = rw + 1
       End If
    End If
  Next i
  Me.Hide
End Sub

A za događaj klik dugmenta Cancel jednostavno izlazak iz forme:
Code:

Private Sub cmdCancel_Click()
  Me.Hide
End Sub

Za testiranje ovog rešenja napravi proceduru proceduru
Code:

Sub Test()
  Load frmUnos
  frmUnos.Show
End Sub

Ovo je samo početak. Nakon toga treba ugraditi u kod posebne postupke u slučaju da je izabrana treća smena u subotu ili treća smena u nedelju – onda u listu upisati dva reda za svakog radnika jedan red sa 2 sata a drugi sa 6 sati ...

Iz evidencione liste možeš dobiti tabelu u obliku kakav si koristila pomoću (nekakvih) formula ili istovremeno prilikom upisa u evidencionu listu upisati i odgovarajuće podatke u tvoju tabelu (lošije rešenje). Rekapitulacije mislim da ćeš lakše napraviti iz ovakve liste.

Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena27.02.2007. u 21:48 - pre 208 meseci
mislim da sam glupa za takve stvari a i nemam u Additional controls Microsoft Date and Time Picker Control. Dok sam otvorila primjer sa slikom vidim da na njemu postoji datum, a dok sam otvorila prilog drugi tamo nema datuma i javlja mi nekakovu grešku. Ja tamo imam jedino od datuma kalendar kontrola i ništa više.

Ali sada me muči drugo kako da sa COUNTIF u jednoj ćeliji zbrojim 50-ak uslova.

Code:
=COUNTIF($C41:$AG41;$D$8)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$9)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$10)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$11)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$15)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$16)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$17)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$18)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$17)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$18)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$19)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$20)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$16)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$17)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$18)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$19)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$20)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$22)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$23)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$24)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$26)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$27)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$28)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$30)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$31)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$D$32)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$22)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$23)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$24)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$26)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$27)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$28)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$30)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$31)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$K$32)*8+COUNTIF($C41:$AG41;$R$22)*8
............ i normalno ovo nije kraj jer još imam desetak uslova, a nemogu dalje kaže mi da je formula prevelika

Srdačan pozdrav



[Ovu poruku je menjao mmwc dana 01.03.2007. u 20:43 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena01.03.2007. u 09:01 - pre 208 meseci
Formula stvarno jeste prevelika- ne znam kako ćeš se snaći kad treba nešto da se izmeni. Zašto jednostavno ne podeliš forumulu na delove - svaki deo u jednoj pomoćnoj ćeliji i onda sabereš rezultate iz pomoćnih ćelija u rekapitulaciji?
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena01.03.2007. u 19:01 - pre 208 meseci
Hvala lijepa na savjetu ali ja sam to uspjela rješiti i imama samo jedan uvjet a formula glasi ovako

=COUNTIF($C41:$AG41;$D$8*)

Inače sam prije nego mi je ovo palo na pamet u jednom stupcu dobila sve vrijednosti TRUE i onda te vrijednosti zbrojila a stupac sakrila, i onda mi je palo na pamet ovo sa zvjezdicom i super.

Pošto mi svi uvjeti u sebi sadrže odnosno počinju brojem 8 ja sam osmici dodala zvjezdicu i radi besprjekorno. Uglavnom sam završila evidenciju sa dobrom legendom i formulama. Ostali su mi samo rasponi i službeni put ali to ću već nekako rješiti. Žao mi je mislim da je onaj Vaš prijedlog sa formom dobar, ali ja nisam još uvijek tome dorasla. Uglavnom sam shvatila kako se radi pa ću vježbati.

Neznam kako da zaštitim samo te ćelije koje imaju formulu. Pokušala sam ali zaključam cjeli list a to nije dobro. Dali postoji mogućnost zaštite određenog bloka ćelija.

Hvala
Pozdrav




 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena03.03.2007. u 08:20 - pre 208 meseci
Ovo sa * je veoma interesatno - do sada to nisam video.

U vezi zaštite ćelija od izmene vidi http://www.elitesecurity.org/t172593-0#1121328
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
 
Odgovor na temu

Sudarica

Član broj: 119175
Poruke: 209
*.dialin.iskon.hr.



Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena05.03.2007. u 19:21 - pre 208 meseci
Zahvaljujem i oprostite na mojoj nepažnji znala sam da sam to negdje pročitala ali sam zaboravila gdje, isto kao što sam negdje vidjela izračunavanje izostanaka ( ulaz i izlaz ) ali sve stranice sam ponovno prošla ali nema ...nestalo ... pretraživala pomoću pretraživača sve moguće kombinacije i nema.

Ponovno bi se vratila na formu.
Htjela bih na svojoj evidenciji dodati jednog zaposlenika ili grupu zaposlenika.

Imam radnu knjigu u kojoj su sva imena zove se Imenik.xls to je zajednička radna knjiga koju nam održavaju tako da u njoj uvijek imamo nove podatke.

Ima četiri stupca
Broj Prezime i ime Šifra Naziv šifre

Iz te radne knjige htjela bi pridružiti jedno prezime i ime ili grupu zaposlenika u svoju evidenciju.
Moja evidenciji imam kolonu

Broj Prezime i ime

dodala sam još dvije kolone Šifru i Naziv šifre.

Sada je moja evidencija identična Imeniku.xls Htjela bi da kao pomuću filtera u svojoj evidenciji dobijem podatke iz Imanika.xls i da ih pridružim svojoj evidenciji.

Ukucala bih ime i prezime koje tražim i dobila sva četiri podatka (Broj, Prezime i ime, Šifru, I naziv Šifre) i recimo klikom na gumb add pridružila u prvi prazni red to ime i prezime u svojoj evidenciji. A ako bi trebala cijelu grupu imena i prezimena pozvala bi šifru i pridružila je isto tako u svoju evidenciju. Svaki radnik ima svoj broj koji je samo njegov , a istu šifru može imati više imana i prezimena kao i naziv šifre. Znači htjela bi tri uvjeta pridruživanja

1. uvjet po imenu i prezimenu
2. uvjet po šifri
3. uvjet po nazivu šifre

Svi izdvojeni moraju imati sva četiri pripadajuća podatka kod pridruživanja.

Jesam zakomplicirala.
Hvala
Pozdrav.
 
Odgovor na temu

Jpeca
Predrag Jovanović
poslovni analitičar
Gowi
Pančevo

Moderator
Član broj: 25683
Poruke: 2268
212.200.27.*

Sajt: www.gowi.rs


+109 Profil

icon Re: [Excel]Evidencija radnog vremena06.03.2007. u 08:54 - pre 208 meseci
U primeru Evidencija je forma. Da se pojavi forma stratuje se makro Prepis. Nadam se da ćeš iz svojstava forme i koda razumeti o čemu se radi, da sad ne objašnjavam ponovo postupak kreiranja forme.
Umesto korišćenja i ukidanja filtera, koristio sam direktno pretraživanje imenika red po red - čini mi se da je to razumljivije.
Naravno, ovo je samo osnova, može se dodati poruka ukoliko nema stavki za postavljeni uslov, isključivanje iz uslova šifre ukoliko je zadat naziv šifre i obrnuto, poruke kad se ne može pristupiti fajlu imenik itd, itd.
Nije to loše Rembrante, samo što ne bi dodao još malo boje?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

[es] :: Office :: Excel :: [Excel]Evidencija radnog vremena

Strane: 1 2

[ Pregleda: 33058 | Odgovora: 21 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.