@bojanmil
>Svaki Hi-Fi sistem ima neki svoj karakteristican zvuk, svake Hi-Fi kutije
>"sminkaju" zvuk i zbog >toga nikada ne znas na cemu si. Najgore je sto se
>na taj nacin stice totalno pogresna slika o >onome sto cujes.
Ovo jedostavno nije tacno i u suprotnosti je sa osnovnim znacenjem reci
Hi-Fi kojima se oznacavaju uredaji za visoko vernu reprodukciju. Iz
napisanog proizilazi da ti nemas Hi-Fi zvucnike. Podsecam vas da Dynaudio
ima (ili imao) jedan kucni Hi-Fi model sa cenom od nekoliko hiljada Eura, a
isto to u izdanju Engleza je vrhunski remastering zvucnik. Pravi studijski
zvucnici imaju drukciju namenu i nacin koriscenja od kucnih zvucnika i prave
se od malih na miks pultu za monitoring snimljenog i prikaza prosecnog
sistema korisnika do onih velikuh u studijima koji imaju za cilj da prikazu
svaki detalj u zvucnom zapisu. Hocu da kazem da kucni Hi-Fi moze da prikaze
jako dobro i prirodno zvucnu sliku (neki Tannoy modeli, KEF 101 i sl.), ali
oni bas namenjeni za rad u studiju su predvideni za visoke nivoe signala, za
dugotrajno mucenje itd., dok su kucni predvideni za rad sa manjim snagama i
glsnocama i u drukcijim akusticnim uslovima pa su neki istorijski modeli cak
upikavani u dnevnoj sobi (Bose 901 npr.). Nazalost, vidao sam u nekim
"studijima" kompjuterske zvucnike u monitoringu, pa onda 99% ton majstora
(ili segrta) udari kompresor i eto ti snimaka koji lice jedan na drugi kao
jaje jajetu. Nekada su producenti i ton majstori ostavljali svoje pecate na
snimke pa je tako nastajala potpuno razlicita tonska slika snimaka jedne
Azre, Riblje corbe ili Novih fosila na primer.
Moj izabrani lekar je Željko Mitrović!