Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 95282 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
*.opera-mini.net.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 00:06 - pre 130 meseci
Ola!

Pozdrav moderatorima- taman su nas "topovali", a mi se ucutali...

Ne rekoste gde ste kupili presvlake?

Posto vidim da ovde nekima Pandice nose 135/XX/13, sta mislite mogu li umesto trenutnih 155/65/R13 staviti 155/70/R13? Mada sam vec video jednog chichu i jednu zenu da voze sa tim profilom...

Pozdrav i za svetskog putnika- Panda se, kao i svaka prava ljubav, mora upoznati da bi je zavoleo. Znaj da Ti zavidim zbog Italije Pandom... Eh.

Save the Panda!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.adsl.verat.net.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 10:32 - pre 130 meseci
Hvala na adresama koje ste mi poslali, ne treba odustajati, ali ne treba kasapiti po svaku cenu, ova rešenja su stvarno zanimljiva, treba ih uzeti u obzir. Kuntalo, bez problema stavi 155x70x13 tigar ne proizvodi x65, a meni se kao kompromis (za sva godišnja doba) najviše dopadaju tigar 621, imam ih na renou 4, odlično su se pokazale. Sada na pandi imam Pirelli 3000, odlične letnje gume, ali sada po ovom vremenu su malo problematične, zadnje su mi za menjanje, a prednje su kao nove, tako da imam problem, stavio bih tigar 621, a ne bacaju mi se ove dve. Panda će ti biti malo udobnija sa malo većim profilom. Pozdrav, "upornost se isplati". Da li ste svi zadovoljni sa farovima?
 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
*.adsl-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 12:14 - pre 130 meseci
Inspektore, kanda nesto nije u redu sa farovima??? Na mom autu su sasvim korektni. U nekoj od ranijih prepiski pitali ste za halogene sijalice.Stavite ih bez ikakve bojazni, samo pazite da ne budu predimenzionisane po pitanju snage u odnosu na ove fabricke. Ako pak hocete da ugradite bas jake, onda Vam svaki elektricar moze ubaciti po jedan relej za svaki far i opet imate dobro resenje. Mozda su kod vas jednostavno farovi iznutra prljavi . Na Vasem mestu bih prvo to proverio i ako treba sve to lagano oprao nekim blagim sredstvom ( nikakvo ribanje krpicama ne dolazi u obzir/ lose iskustvo na ranijim kolima) Sto se guma tice, ja sam pandu kupio sa dim. 135x70x13.Predpostavljam da kao sto Kuntalo rece to nisu fabricke dimenzije, ali meni ne smetaju!!! kad dodje vreme za zamenu pozadi cu staviti veci profil, jer moja panda u odnosu na druge koje vidjam po gradu, pogotovo one starije modele 750 i sl.je jako izdignuta!!! Za prednje, s obzirom da nemamo servo upravljace , mislim da je dim. 155 sasvim ok!!! E sad , posto stalno diskutujemo o secenju creva i sl. zamolio bih Acu da nesto pogleda u svojim semama sklopa za hladjenje. Na samoj posudi gde sipamo ras. tecnost. postoji sa desne strane ( kad stojimo ispred posude ) jedno dovodno crevo unurtasnjeg precnika ne veceg od 6/7 mm! Kod mene, cim upalim auto, tecnost cirkulise kroz doticno crevo. Sto vise gasa dodam,cirkulacija je veca. Molim Acu da pogleda odakle krece to crevce! Na mom ranijem autu ( skoda iz 87) postojalo je slicno crevo koje je islo od kucista termostata do posude sa antifrizom. Zasto??? Vrecina termostata je tako koncipirano da jednostavno nikada ne prekida protok potpuno. Na starijim modelima je cak na samom termostatu postojala rupica kroz koju je tecnost uvek pomalo cirkulisala bez obzira sto je termostat zatvoren! Moguce je da je i kod ovog motora slican princip, pa onda evo mesta gde mozemo stavljati sonde termometara, toplomera ili sta vec!!! Ja i dalje ne odustajem od digitalne varijante ( kopam neke cene za displej velicine 75x 18 mm) Ovaj pak radi na 12 volti, manje se trazi , pa se i duze ceka na isporuku. Cena--??? javicu. Priznajem da je najlepse resenje sa skalom u tabli ali... Aca vec muci muke sa istom. Kod ovoga sto ja pokusavam da nabavim postoji jos jedna prednost. Sam uredjaj mozemo isprogramirati da na zadatu temperatiru posluzi jos i kao automatski prekidac, pa npr. mozemo nastelovato da nam na ,recimo 98 stepeni pusti i neki zvucni signal!!! cisto da nas upozori ako nemamo naviku da buljimo u cajger. Al' , kazem, javicu sta mogu da uradim!!!
Pozdrav
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 12:30 - pre 130 meseci
Evo i ja da se oglasim,

Mislim da su resenja vrlo interesantna ali i da sva podrazumevaju kasapljenje, sto priznacete nije bas pozeljno, osim ako bi koristi prevazilazile stetu.

Pokusacu da u narednim danima sklopim jedno resenje, koje bi za nase uslove bilo najprihvatljivije, a da moze svako samostalno da ga odradi, bez prevelikih prepravki na vozili. Ideja se sastoji u sledecem:

Nabaviti pokazivac temperature od 0 do 130 stepeni celzijusa, domace proizvodnje okrugli od fi 55mm, sa hodom kazaljke od 90 stepeni (od 0 do 130, kazaljka se pomeri za 90 ugao od stepeni), sa pozadinskim osvetljenjem, koji kosta 1400 din.

Nabaviti NTC otpornik (otpornik sa negativnim temperaturnim koeficijentom) koji trpi fizicki temperature od -50 do + 300 stepeni, a kome je podrucje rada (merenja)od 0 do 130 stepeni. Mislim da cca kosta par eura, i ima da se nabavi u prodavnicama elektronike

Prikaciti NTC otpornik na blok motora, ili neko crevo spolja ili na kuciste hladnjaka i sl. (zalepiti ga kapljicom nekog termostabilnog lepka ili grudvicom velicine zrna graska nacinjenoj od recimo tecnog metala ili silikonom, smolom, montage kit lepkom ili sl) i povezati ga sa pokazivacem u kabini.

To bi davalo citanje temperature koje bi se za par stepeni razlikovalo od stvarne temperature tecnosti (zbog gubitaka toplote) ali bi se moglo korigovati makar prilikom citanja vrednosti na cajgeru. Recimo ako taj (nas) pokazivac pokazuje 80 stepeni, pri cemu bi stvarna temperatura po propisu fabricki - uronjenog pokazivaca, bila recimo 82 stepena, mislim da to ne bi bio problem. Samo dodas +dva stepena na ocitanu vrednost i znas koliko je.

U ovom sistemu bilo bi najteze naci mesto za uredjaj citaca negde na videlu vozaca, i naci mesto gde zakaciti taj otpornik a da on najbolje skuplja toplotu sa makine ili sa nekog voda u sistemu hladjenja. Problemi su jos i provlacenje kablova i nalazenje izvora napajanja, ali mislim da do sledi pa sledi i u ovim pominjanim resenjima i u ovom koje pokusavam da skontam.

Nisam elektronicar, ali proucio sam principe rada svih mogucih davaca, a ovde bi mogao da nam pomogne i kum, sa kojim je ranije neko pokusavao da sklopi digitalni citac temperature. U sustini ovaj sistem bi bio neko hibridno resenje kasapskih sistema iz kojih preuzimamo pokazivac, i elektronskih resenja sa spoljnim NTC otpornikom koji je kompatibilan sa davacem. Ukupni troskovi ne bi trebali da predju 2000 dindzi.

Naravno svaka Vasa ideja i sugestija je vise nego dobrodosla.

@ inspektor, Svetla bi mogla biti malo bolja, ali kako?
Pozdrav svima

 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
*.adsl-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 13:07 - pre 130 meseci
Ma upravo o tome govorim. Da bi sprecili kasapljenje a ipak dobili pravu temperaturu i pre nego sto termostat otvori. Samo ti, molim te ,pogledaj odakle ide to crevo, a ja cu , evo cim stignem sa posla da zavrnem rukave pa pod haubu, ako budem mogao da provalim odakle krece to crevce!!!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 14:24 - pre 130 meseci
E bas dobro da se ukljuci roberto s

Evo uz poruku uploadujem slike rashladnog sistema (dve slicke)

Prvo mislim da to crevce od ekspanzione posude ide do samog hladnjaka (videti na slici crevo broj 14) i da ono sluzi da povuce tecnost iz ekspanzione posude u hladnjak, tako sto se u nekom momentu stvori podpritisak (vakuum) u sustemu, odnosno vrti, i tecnost i sistem uvlaci potrebnu tecnost iz posude u hladnjak. Kasnije kada se makina zagreje, tecnost se siri i stvori se nadpritisak u sistemu, te se tada tecnost vraca iz sistema u posudicu (zbog sirenja materijala na vecim temperaturama) Drugim recima ovde tecnost ide napred - nazad u zavisnosti od stanja pritiska ili podpritiska koji se formira u sistemu zbog zagrevanja ili hladjenja i sl. Mozda nisam bas najstrucnije ovo objasnio ali mislim da ce te razumeti. Termostat mislim da nikada ne zatvara bas hermeticki. Smatram da je njegov zadatak da on maksimalno omoguci da se u fazi zagrevanja motora (posle hladnog starta) cirkulisanje tecnosti obavlja preko pumpe u kruznom toku samo u bloku motora, uz minimalno formiranje toka tecnosti preko hladnjaka. Dakle nije da termostat zatvara hermeticki, nego samo minimizira tok van bloka motora. Tako sve do recimo nekih 50 stepeni celzijusa a kasnije se postepeno otvara sve vise i vise, povecavajuci protok preko hladnjaka. Kad je motor polu zagrejan, recimo na 60 65 stepeni, termostat se do pola otvori, pa pola toka cirkulacije ide kroz blok motora, a pola preko hladnjaka. Kad se motor skroz zagreje na primer na 75 - 80 stepeni, termostat svu tecnost preusmerava na tok preko hladnjaka, da bi se makina odrzavala u granicama radne temperature. Tada na recimo 82 - 85 stepeni termoprekidac pali ventilator itd...
Elem cak i tako, mislim da prilikom starta potpuno hladnog motora (kad je motor potpuno hladan) ne bi trebalo da se odmah povlaci tecnost iz ekspanzione posude, vec bi to trebalo da se desi tek kasnije kad termostat otvori glavni tok preko hladnjaka. Pogledacu kako je to na mojoj pandi slucaj pa cu javiti. Druga je prica ako se pali vec predhodno vec zagrejan motor, koji je naknadno ugasen pa se ponovo startuje.

Elem opet oko termodavaca. Stanovita firma Conrad, ima gotovu varijantu, odnosno ima hobby kit varijantu digitalnog trocifrenog pokazivaca sa tri cifre, koji cini mi se kosta oko 20-30 evra, a mislim i da kod nas ima firmi koje to mogu poruciti od Conrada po kataloskom broju.
No svakako ovaj digitalni uredjaj podrazumeva ocitavanje temperature preko NTC otpornika koji mora biti u fizickom dodiru sa povrsinom predmeta na kome zelimo da merimo temperaturu (na primer motor vozila i sl). Ukoliko bi NTC trebao da cita temp. tecnosti, morala bi se napraviti neka sonda sa kucistem kako bi zastitila taj otpornik od tecnosti, kratkog spoja i sl.

Termodavac kod vozila sa cajgerom temperature upravo predstavlja tu sondu sa NTC otpornikom koja je nepromociva, izolovana i ima lozu za usrafljivanje u blok motora, otpornu na tecnost i sl.

NTC otpornici daju promenljive vrednosti otpora na nekoj temperaturi (zavisi od njihovog opsega) pa tako na primer kod temperature od 30 stepeni Celzijusa, otpor izmeren unimerom iznosi 300 oma, a kod temperature od 100 stepeni Celzijusa otpor iznosi 100 oma. Tada cajger na visoj temperaturi dobija zbog manjeg otpora veci napon i kazaljka ide dalje (pokazuje 100 stepeni) i obratno na nizim temperaturama zbog veceg otpora, na recimo 30 stepeni pokazuje manje.
OK, sad samo znaci treba upariti Cajger i NTC. (Sve ovo vazi i za digitalni pokazivac koji pokusavate da sklopite) samo sto kod njega umesto klasicne skale sa iglom, na kraju imamo displej sa tri i po cifre, pa na primer na njemu se ispise 65.7 stepeni celzijusa. a kod analognog (cajgera) pokazivaca igla se zaustavi malo iznad 65, blize podeoku od 66 stepeni.
Naravno dosta zavisi i od ukusa, na primer digitalni rucni sat i sat sa kazaljkama. Svaki od ovih uredjaja ima svoje prednosti i mane, na primer tip osvetljenja, boja svetla, lakoca citanja. Recimo ovi sa kazaljkom ima ih raznih. Velika stvar kod njih je hod kazaljke. Na primer kod nekih od min - do max kazaljka predje ugao od svega 30 stepeni, a kod nekih 270 ili cak svih 360 stepeni.
Neki cajgeri imaju samo plavo za hladno zatim crno, pa na max imaju crveno, neki cajgeri imaju skalu sa crtisama, neki sa brojevima, neki kombinaciju svega toga, neki imaju pozadinsko svetlo, neki nemaju, a digitalni se razlikuji po velicini i obliku brojeva, i broju cifarskih i decimalnih mesta 1, 2, 3...3,5........, crveni, zeleni, zuti, beli, lcd i sl.

Kod NTC otpornika ima jos par vaznih stvari. Recimo jedna je da oni budu u stanju da podnesu fizicku temperaturu od recimo minus 50 do plus 300 stepeni, jer vozilo stoji napolju, ili juri autoputem po mrazu ili po suncu, a drugo je da daju promenljivi otpor u kontaktu sa vrelim predmetima u rasponu od recimo 0 do 130 stepeni kada je motor u pitanju. Treca vazna stvar je da im raspon tog promenljivog otpora bude u paru sa cajgerom.

Eto toliko za sad. Javljam o dalnjem napredku
AcaDorcol


Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
*.yu
Via: [es] mailing liste



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub27.11.2007. u 14:41 - pre 130 meseci
> Upravo tako, digitalac koji pokusavam da nabavim ima svoju fabricku sondu
(promenjljiv otpornik) i treba ga samo nasloniti na izvor toplote. Napon za
displej moze se ukrasti npr sa kasetofona . Takodje sonda je predvidjena da
radi u rashladnjm sistemima gde su temperature u debelom minusu, pa onda
imas otepanje, pa su u vodi i tako redom. Znaci sonda je hidro izolovana.
Odoh kuci pa se dopisujemo sutra.
Pozdrav!!!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 07:05 - pre 130 meseci
Roberto i Aco, to nije najbolje, ali mi se čini da je jedino moguće rešenje. Uvek će malo lagati, pa treba biti oprezniji. Termostat otvara na 87 stepeni, za termoprekidač ne znam. Što se tiče farova, nisu loši, t.j. sasvim su ok za vožnju po gradu, ali bi trebali biti za nijansu bolji, mogli su ugraditi halogene farove, a ne ove socijalne, prekjuče sam se po susnežici vraćao ibarskom magistralom, nije da ništa nisam video, ali tačno nedostaje ta nijansa, za promenu sijalica treba menjati kontakte, da ne izgore, a i kablovi su mi sumnjivi, sklopka se podrazumeva. Da li ima halogenih sijalica 50/55 W? Ili 45/50? POzdrav!
 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
*.yu
Via: [es] mailing liste



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 07:43 - pre 130 meseci
> Drugari tatatatira!!!
Bejah ja u pravu!! Crevce o kome sam juce pisao ide kao povratni vod iz
sistema za grejanje kabine i sluzi da kada je grejanje iskljuceno, rastereti
pumpu da ne bi pravila prevelik pritisak dok je termostat zatvoren. Elem,
hladan motor, brrrrrrmmmmmm, i na to crevo je potekla rasgl. tecnost i nakon
samo par sekundi je bila mlaka! Ja cu to crevo da isecem odmah do posude sa
antifrizom, i da ga ponovo sastavim pomocu bakarne cevcice i dve selnice! Na
tu bakarnu cevcicu cu da naslonim sondu i obmotam je bakarnom zicom kako bih
napravio sto vecu prenosnu povrsinu, i dalje je jasno! Zicu sonde u kabinu
,pa u digitalac za koji sam saznao cenu. Postoje dve varijante, zabarski
termostat (covek to tako zove) sa lepim crvenim trocifrenim dispejom, i
dugmicima za podesavanje momenta kada hocete da ovaj uredjaj nesto jos uradi
( npr. da zvucni signal) Ovo kod njega za kes kosta 29 evrica (sonda ulazi u
cenu) mogao bi ovo da mi nabavi sledecom isporukom iz Italije tek u trecoj
nedelji Decembra!
Druga solucija je Kineska varijanta samo termometra , isto trocifren displej
i istih dimenzija, i to kosta 15 evra.
E sad! Od jednog drugara cuh da u Pancevu , na buvljaku , ljudi donose
raznorazne dodatne uredjaje za automobile, i cuh da tamo moze da se nadje
obican ,okrugao satic za temp. sa sondom i to za nekih 500-600 din. Ovakvo
nesto sam video u vec spomenutoj radnji na dnu Francuske Ulice , i kostalo
je 2600 din.Aman, ako je nekom usput, ili ima nekog u Pancevu , dajte da
procunjamo malo po pijaci!!! Za razliku u ceni (29 evra/ 600 din) predlazem
da se nadjemo u nekoj kafanici koja ima veliki parking, jer, boze moj, treba
nagurati tolike limuzine. Pa onda mozemo ko ljudi , oci u oci, da izmenjamo
dresove i iskustva.Ko je za , nek digne ruku!!!
I jos nesto: Covek koji je postavio ovu temu , mislim da bese Johnatan iz
NS , nit se javlja, niti govori! Zna li neko sta bi sa njegovom kupovinom
Pande!!!???
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 07:54 - pre 130 meseci
Slazem se drustvo da prislanjanje sonde (NTC) negde na blok, ima da lagi za par stepeni u minus, ali isto se odnosi i na ugradnju sonde u crevo. Naime u crevima a pogotovu u crevu ekspanzionog suda, pa i u crevima hladnjaka je spoljni tok rashladne tecnosti, koji je sigurno za par stepeni hladniji od tecnosti koja kruzi u samom bloku motora. Termostat se otvara na 87, a provericu za prekidac ventilatora, mislim da on reaguje na podrucju od 87 do 92 stepena. Provericu to na netu, pa cu javiti.
Recimo ako se ispostavi ko sto Roberto kaze da postoji tok u crevcetu ekspanzionog suda odmah po startu, to je veoma dobro mesto za ugradnju, i najmanje se kasapi nesto na vozilu, ali se ja bojim da je tu temperatura za citavih 5 stepeni manja nego u bloku motora. S druge strane, ako prislonimo sondu direktno na blok motora, ne samo da ce mo imati ocitavanje za nekoliko stepeni manje, nego ce mo imati i odlozeno vremenski - ocitavanje i kod zagrevanja i kod hladjenja. Na primer temperatura u bloku dostigne 90 stepeni, a mi ce mo imati na satu 85 stepeni i to tek nakon par minuta dok toplota probije do NTC na povrsini bloka. Ili recimo upali se ventilator na 90 stepeni i obori temperaturu tecnosti na 87 a mi ce mo tek nakon par minuta imati na satu ovaj pad temperature sa svom aproksimativnom razlikom u minusu.
Videcu malo specifikacije svih stvari na netu, a malo cu i da eksperimentisem kuci sa stvarnim pokazivacima i sondama u nekoj serpici na sporetu, sve cu to da slikam i da vam predstavim, pa ce mo videti sta ce da ispadne.
Kupio sam davac od yuga za 250 din, neki hrvatski, radi merenja otpora sa unimerom, pa cu se potruditi da danas kupim i pokazivac jer onaj koji sam nasao za 1400 din - teleoptikov, radi na 24V, pa nam ne odgovara
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 09:00 - pre 130 meseci
Roberto, pre intervencije na tom crevcetu koje si opisao preporucujem da dobro proucimo sta se desava kada se nakon par minuta od starta - otvori termostat. Mislim da tada (po otvaranju termostata) prestane (ili se znatno smanji) tok tecnosti kroz to crevce, jer pumpa tada svoj pritisak usmeri uglavnom ka hladnjaku. Sto je najgore moguce je da se po otvaranju termostata tecnost u tom povratnom crevcetu dosta ohladi jer je van toka ili u umanjenom toku. Isto vazi i kad se pusti grejanje u kabini, moguce je da crevo tada postane slepo crevo.

Pokusacu da saznam sta se tu desava.

Inace ideja je sasvim OK, ali smatram da ima jos dosta dobrih mesta za vezivanje NTC sonde. Moguce je da je sasvim ok da se sonda bakarnom zicom prikaci direkt na donje crevo hladnjaka (finim obmotavanjem bakarne zice preko sonde i creva zajedno - bez ikakvog secenja), kao kad namotavas kalem za neki trafo). Jos ako preko svega toga stavimo jedan sloj neke izolacije, na pr vunizola, da smanjimo vetar i spoljni uticaj. Moguce da je da bi na taj nacin, temperaturni gubitak preko gume glavnog creva hladnjaka, uradjeno na ovaj nacin, vrlo mali, mozda stepen ili dva, a sonda je odmah po otvaranju termostata svo vreme u glavnom toku, na glavnom crevu.

Ako u ovom crevcetu na posudi prestaje tok po otvaranju termostata ili po pustanju grejanja u kabini, onda se gubi smisao pokazivaca - ne skroz, ali ocitavanje bi bilo dosta nepouzdano.

Izvinjavam se na mogucoj ``sabotazi`` ove ideje, ali cisto vas molim da sagledate sve moguce okolnosti.

 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
212.200.151.*



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 09:17 - pre 130 meseci
Ostaviću znalcima da reše pitanje davača, pa kad sve bude "na tacni", da se nađemo i zalijemo...

Pozdrav!
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 09:32 - pre 130 meseci
Evo drustvo kacim vam slicicu sa glavnim podacima za Pandu

Tu stoji da termostat otvara na 85-89 stepeni, pritisak u sistemu je 1 bar, i ostalo sto pise.

Trazim podatke za prekidac ventilatora, kad on pali i kad gasi ventilator.

Kuntalo, nisam bas razumeo, jel si to nasao nekog experta ili sta? Reci da se ne mucimo dzabe.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2297
91.150.102.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 09:52 - pre 130 meseci
iako nemam baš puno veze sa celom pričom, opet se uključujem :)

prvo, pošto je ovo komp. forum - jedan komp. savet:
kontaktnu površinu te sonde namažite termalnom pastom da bi imali preciznije merenje... koristite onu na bazi srebra jer je bolje od silikonske, pogotovu na višim temperaturama. izgleda recimo ovako:


drugo, u vezi same pozicije sonde:
jel ste razmotrili neko mesto na hladnjaku u blizini ulaznog creva? metal mnogo bolje provodi temperaturu od creva, a tu je značajno tanji nego na bloku...

neko je pominjao sečenje creva i umetanje bakarne cevčice na koju bi bila prikačena sonda. to nije loša ideja ako je ta cevčica negde bilzu izlaza tečnosti iz motora, kako tečnost ne bi imala vremena da se ohladi u crevu. a mislim da aluminijum ima manju temperaturnu inerciju (brže se greje/hladi) pa bi sa aluminijumskom cevčicom merenje bilo sa manjim kašnjenjem i, verovatno neznatno, tačnije
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 10:24 - pre 130 meseci
Sugestija, verovatno znate kako izgleda termostat, sonda se može postaviti na alu cev termostata, to je prva mogućnost, druga je negde na bloku motora, u svakom slučaju mora se nekim izo materijalom zaštititi od spoljnih uticaja (promena temperature) i kontaktnu površinu namazati termalnom pastom kako je to predložio Backy. Treba izbegavati postavljanje na creva. Kako Kuntalo kaže, prepuštamo inicijativu. POzdrav!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 10:44 - pre 130 meseci
Backy, hvala puno, sve sto si rekao veoma je korisno, i za pastu i za inerciju aluminijuma. Tema ne samo da je inovativna, nego i veoma naucno potkrepljena.
Roberto, ideja sa kucistem termostata je sjajna. Javicu sta sam dalje uradio- smislio
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
212.200.151.*



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 11:02 - pre 130 meseci
Citat:
AcaDorcol:

Kuntalo, nisam bas razumeo, jel si to nasao nekog experta ili sta? Reci da se ne mucimo dzabe.


Pa vidi šta Vas je! Za mene su ove Vaše (a posebno Tvoje) prepiske malo razumljivije od varijabilne kibernetike (copyright by nadrealisti)...

Neko je ovde ranije spomenuo teleoptikov pokazivač sa davačem, što me je podsetilo na razgovor sa lokalnim električarem oko celokupne problematike, par dana po kupovini Pande. Sećam se samo da mi je pričao o ugradnji pokazivača za 539, ili tako neki IMT traktor...

'Ajde, nazvaću ga danas, pa Vam javljam šta on ima da kaže na sve ovo...

PS: Kolega provozao Pandicu i oduševio se, sad hoće da je kupi. Jel' ima neko adresu ili kontakt onog placa u Novom Sadu? Šaljite na PM.

[Ovu poruku je menjao kuntalo dana 28.11.2007. u 14:38 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao kuntalo dana 28.11.2007. u 14:38 GMT+1]
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 12:39 - pre 130 meseci
Kuntalo, samo moj šura kaže da mu treba Majbah (reakcija na kupovinu pande)!!! Rekao sam mu da ga kupi!! Vidim da se skuplja dobro,šaroliko društvo za klub!! Pozdrav!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 13:07 - pre 130 meseci
Kuntalo, razmotrena je varijanta za traktor IMT. Samo taj pokazivac i davac (jedan objedinjen uredjaj) je u stvari mehanicki pokazivac temperature sa bakarnom cevcicom i gasom u njoj obmotan nekakvim burzirom od sajle, dugacke 2.5 metara. To stvarno i izgleda kao da je napravljeno za traktor iz 50-tih godina proslog veka. Pokazivac sam izgleda kao da je iz ``zelenog butika u bloku 70`` (China Town), a i pored jednostavne ugradnje u kabinu, podrazumevao bi busenje bloka ili kasapljenje mesta na kome se ugradjuje ta mehanicka sonda, koja je verujte traktorskih gabarita. Kompletan uredjaj je oko 1700 dinara, ali i dzabe da nam daju, nije vredno truda. Vido sopstvenim ocima i vratio prodavcu da ga lepo i dalje drzi u radnji. Pre bih ugradio pokazivac sa mog bojlera u kupatilu

Komentar na kibernetiku ti je odlican, ponekad se i meni cini da ga puno tupimo, ali pandice zasluzuju samo najbolje resenje.

Ziveo klub na pomolu,

 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub28.11.2007. u 13:49 - pre 130 meseci
Odustajati se ne sme!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 95282 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.