Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74812 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

zmajevac

Član broj: 110404
Poruke: 69
78.59.240.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?02.04.2009. u 12:41 - pre 112 meseci
CNN kaze da je u martu GM prodao 39% manje auta nego u istom mesecu prosle godine.

U čemu bi tu bio problem?Manje se prodaje , pa šta ? Zatvori se fabrika na 2 meseca, radnici na odmor,
pa kad se isprodaju zalihe ,ponovo se pokrene proizvodnja. Manja tražnja , manja proizvodnja.

Pa to je redovna pojava. Pre 3 godine je SAAB zatvorio fabriku na 2 meseca zbog velikih zaliha automobila.
Ništa neobično.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?02.04.2009. u 14:50 - pre 112 meseci
Nije tako prosto...

Moze da se dogodi da je dinamika proizvodnje veca, i tada se gasi proizvodnja na krace vreme, i to ima smisla samo ako se ocekuje neki ustaljen trend prodaje, umanjen ili uvecan(ova varijanta je proslost:)).

U slucaju ovako velikog pada, bez verovatnoce ustaljenja nekog rezima prodaje, menja se racunica proizvodnje, velike linije postaju preskupe ako proizvode puno manje od predvidjenog kapaciteta.

Njima sledi malo ozbiljnije zatvaranje, i prebacivanje neke proizvodnje na skoro pa manualnu montazu, uz uvecane troskove, umanjenu zaradu i imanjen broj zaposlenika..

A to je opak probem..onda gigant prerasta u "overhaul" radionicu:)

Poz
 
Odgovor na temu

zmajevac

Član broj: 110404
Poruke: 69
78.59.240.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?03.04.2009. u 19:22 - pre 112 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:Gotovo sam siguran da ce 50% njihove autoindustrije nestati u sledecih nekoliko meseci.


Što bi se reklo: dok jednom ne smrkne ,drugom ne svane.

Ako propadne GM za koga je to dobro?Za tojotu i hondu. Zato i tojota i honda lobiraju svim silama da se ugasi GM
ali ni ovi ne sede skrštenih ruku nego se brane. Pa ko bude jači (čitaj:plati više) , ide dalje.

Isto tako,ko pravi profit na nafti, sigurno nije oduševljen da vidi veliki broj elektroautomobila u upotrebi.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.04.2009. u 18:00 - pre 111 meseci
Počeli gubici i kod najjačih..

Citat:
"Volksvagen", najveći evropski proizvođač automobila, uspeo je da u prvom tromesečju ostvari profit (doduše, za 76 odsto manji nego lane) od 312 miliona evra (403 miliona dolara), zahvaljujući dobiti od 600 miliona dolara od prodaje svojih poslova s proizvodnjom teških kamiona u Brazilu kompaniji MAN. Bez te dobiti VW bi zabeležio kvartalni operativni gubitak umesto profita. Neto profit kompanije potonuo je 74 odsto u odnosu na prva tri meseca lane, na 243 miliona evra (314 miliona dolara), dok je prihod istovremeno smanjen 11,2 odsto, na 24 milijarde evra.


Za dalje smanjenja cena nema prostora. Ko izdrži - pričaće...

Rekoh, ništa više neće biti kao pre...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 10:16 - pre 111 meseci
Kontrasti na sve strane:

Današnje vesti:

Citat:
Italijanska grupacija Fijat objavila je danas gubitak za prvi kvartal od 410 miliona evra zbog pada prodaje izazvanog svetskom ekonomskom krizom.

U prvom tromesečju prošle godine Fijat, koji je u završnici pregovora o mogućem preuzimanju većinskog udela američkog proizvođača automobila Krajsler (Chrysler), je imao čistu zaradu od 405 miliona evra.


A u istom trenutku:

Citat:
Italijanski Fijat preuzeće većinski udeo vlasništva nemačkog auto-koncerna Opel, javlja internet portal Špigl onlajn, pozivajući se na izvore u obe kompanije.

"Fijat će već narednog utorka potpisati pismo o namerama o preuzimanju većinskog udela u Opelu", prenosi Špigl pozivajući se na učesnike u pregovorima obe strane. Portal nemačkog nedeljnika piše da je uprava Opela u pregovorima i sa austrijsko-kanadskim dobavljačem auto'delova "Magna", ali nemačka vlada i uprava DŽeneral motorsa, koji je većinski vlasnik Opela, prednost daju opciji po kojoj bi Fijat preuzeo većinski udeo u Opelu.

Zanimanje Fijata za Opel potvrdio je i premijer savezne pokrajine Hesen Roland Koh. "Magna i Fijat su zainteresovani za Opel, ali su sve opcije otvorene", rekao je Koh. Predstavnici radnika Opela podeljeni su oko mogućeg ulaska Fijata u vlasničku strukturu kompanije. Predstavnik Centralnog saveta radnika Klaus Franc odbija takvu mogućnost i to prvenstveno zbog bojazni da bi visoko zaduženi Fijat mogao Opel odvući u još veće finansijske teškoće. "Strahujemo da će, ako Fijat preuzme Opel, doći do masovnih otpuštanja i zatvaranja Opelovih pogona u Nemačkoj", rekao je Franc. Predstavnik pogona Opela u Bohumu Rajner Ajnenkel pozdravlja uključenje Fijata u raspravu o budućnosti ovog automobilskog proizvođača.


Ludnica :)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 10:28 - pre 111 meseci
Zasigurno se okrenuo tocak istorije.

Ali sto se cena tice, morace da se preracunaju..

Ocito je da su vozila toliko preplacena da i smanjena prodaja donosi profit, a resursi za proizvodnju jos uvek ne predstavljaju balast (ne mislim na zaposlene, nisu vazni, deo njih je vec sutnut).

Pitanje je trenutka(koji ce iznudjeno doci) kada ce lagano preci na nizu cenu i uvecanu prodaju, gde ce kolicina prodatih vozila sa malom marzom, zameniti malu prodaju velike marze.

To im sledi, posto auto industrija ne moze sebicno(previse) da posmatra samo svoje probleme, i celicane, teska industrija i transport umnogome zavise od funkcionisanja auto industrije.

Ako zakasni, auto industrija u biznis potezima(a do sada nisu), doci ce do preraspodele rsursa, svi ce se okrenuti gradnji, i drugacijoj organizaciji, sto ce biti realan slom auto industrije.

I tada ce gigaantska industrija postati marginalna, rizicna, automobili ce se proizvoditi nesto drugacije, kao neka vrsta osnovne potrebe, a ne pride imidz ili luksuz, ili dokaz uspesnosti pojedinca.

Moguci su, u tom slucaju modularni "automobili", dvotockasi ce enormno dobiti na znacaju, kao i javni prevoz, gorivo ce poskupeti, zbog manje traznje jeftinog, javni prevoz moze da podnese mnogo vece cene zbog efikasnosti(broj prevezenih-kolicina goriva)..

Najlosije u svemu je sto jos uvek auto industrija ima moc odluke.

Poz.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 10:30 - pre 111 meseci
Citat:

Predstavnik Centralnog saveta radnika Klaus Franc odbija takvu mogućnost i to prvenstveno zbog bojazni da bi visoko zaduženi Fijat mogao Opel odvući u još veće finansijske teškoće


Ja govorim ljudima da je u Nemackoj pravi socijalizam kome je SFRJ tezila - a oni mi ne veruju ;-)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 10:42 - pre 111 meseci
Još jedna današnja vest:

Citat:
Čist profit južnokorejske fabrike automobila Hjundai pao je u prvom tromesečju ove godine u odnosu na isti period lane za 42,7 odsto, na 167 miliona dolara.

Slabe rezultate kompanija objašnjava globalnom ekonomskom krizom koja je osetno smanjila potražnju za novim automobilima. Obim prometa Hjundaija je od januara do kraja marta smanjen za 26,4 odsto, a veći pad prometa ublažio je slab von.

Južnokorejska valuta je u tom periodu oslabila prema dolaru za 30 odsto, a prema jenu za 40 procenata, što je povećalo konkurentnost južnokorejskih u odnosu na japanske proizvođače.

Hjundai je u prva tri meseca 2009. u svetu prodao 621.718 vozila, 13,3 odsto manje nego u prvom tromesečju prošle godine. Udeo firme na globalnom tržištu je, međutim, povećan na 4,7, sa četiri procenta lane.

Analitičari očekuju da će za celu ovu godinu, profit Hjundaija opasti za 4,8 odsto, što je mnogo bolje nego prognoze za njegove glavne konkurente, kojima se predviđaju veliki gubici.

Hjundai je, zajedno sa kćerkom-firmom Kia, peti po veličini proizvođač automobila na svetu.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3387
77.222.28.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 14:27 - pre 111 meseci
VW je prema službenim podacima, u prvom kvartalu isporučio oko 1,4 miliona vozila, što je pad od oko 10% u odnosu na isto razdoblje prošle godine...
Razlog VW dominacije na padajućem tržištu leži u strukturi proizvoda i tržišta, pogotovo domaćeg... njemačka vlada nudi 2.500 eura doprinosa kupcima koji staro vozilo odluče zamijeniti novim... i sa ovim pomaže svog proizvođača a ne kao što vlada Srbije pomaže direktno fiat...

Nikada jedan VW neće propasti kao GM zbog same strukture vozila koja nudi... nemaju one V8 od 7000 cm³...

Ko o čemu Nebojša o Hyundai-u ali, obrati paznju na sami broj prodatih vozila jer je tu profit a sa novcem se može pregrmjeti kriza potepeno jer su sad svi naknadno pametni sa ovim mjerama... trebalo je ranije razmišljati o tome...

Moje je mišljenje da će biti najviše pogođeni proizvođači koji nemaju ili imaju vrlo slab teretni program vozila kao npr. bmw za razliku od mercedesa... tj. sasvim je drugi krug kupaca koji traže dostavna / laka i teška teretna vozila od onih koji traže nešto za razonodu tipa bmw... od ovih kupaca naravno može da se preživi i 10 kriza...

Što se tiče pitanja iz naslova, mislim da je ko propadne zasluženo propao...

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 15:37 - pre 111 meseci
Citat:
Nocni:

Ko o čemu Nebojša o Hyundai-u :-)


Ne znam gde si to video, vesti kačim onako kako dolazim do njih...

Elem, što se tiče VW, on zasigurno neće propasti (ko bi onda ostao, jel'..), međutim, nemam ove podatke za sve proizvođače, a interesantno bi bilo videti kako prolaze recimo Francuzi, naročito Peugeot.

Toyota je recimo prilično uzdrmana, Honda čini mi se manje, ali za njih ne brinem previše...

Posle Amera (za koje mi nije sasvim jasno kako su i do sada poslovali...zapravo znam, neekonomski...), interesantno je videti ko će biti najviše pogođen i da li će to biti posledica samo ekonomskih parametara, ili ima i nekih drugih razloga koji utiču na to...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 15:59 - pre 111 meseci
Da se nadovežem na prethodni, ali i prvi post u ovoj temi...Evo i cena Peugeot-a 206, maleckog automobila B segmenta starog više od 10 godina, koji je po mnogim parametrima slabiji od aktuelnih modela A segmenta:

Citat:
Osnovni 206+ Urban 1.1E sa 3 vrata i 60KS (postiže 159 km/h, prosečna potrošnja 5,9 litara na 100 km) u Srbiji staje 11.390 evra sa PDV-om, bazni 206+ Urban 1.4E sa 75KS (173 km/h, potrošnja 6,3 litara) ima cenu od 11.720 evra, dok najjeftiniji dizelaš 206+ Urban 1.4 HDi od 70KS (169 km/h, potrošnja 4,3 litara) treba platiti 13.200 evra.


Da li je moguće da će neko ovoliko da izbroji za ovaj autić?
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 16:36 - pre 111 meseci
Citat:

Razlog VW dominacije na padajućem tržištu leži u strukturi proizvoda i tržišta, pogotovo domaćeg... njemačka vlada nudi 2.500 eura doprinosa kupcima koji staro vozilo odluče zamijeniti novim... i sa ovim pomaže svog proizvođača a ne kao što vlada Srbije pomaže direktno fiat...


Pa sad, to sa 2500 EUR "ekoloskom" premijom vazi za bilo koji novi auto - VW ili neki drugi.

Naravno da ce VW pokupiti dosta od toga, iz prostog razloga sto su jako popularni u DE - ali sama mera ne diskriminise nikoga, od nje imaju koristi i VW i Fiat i Kia i bilo ko drugi... mozda ne Mercedes jerbo malo ko od tih ljudi kojima je taj paket namenjen zapravo kupuju Mercedes ;-)

A to sto Srbija radi sa Fiat-om... pa vrlo verovatno je Fiat bio jedini koji je hteo da se upusti u takav dil... alternativa bi bila zatvaranje Zastave sto ocigledno niko u Srbiji nije imao muda da uradi - ovako su-finansiraju zapravo stranu kompaniju i daju joj jako puno... ali i to im je lakse nego da preuzmu odgovornost za ljude.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 17:01 - pre 111 meseci
Citat:

Da li je moguće da će neko ovoliko da izbroji za ovaj autić?



Hoce, zato sto 206+ puca na najsiri segment kupaca koji postoji (siri i od golfa)

Njega ce kupovati od mladih devojaka koje hoce lepi mali gradski auto, pa do penzionera koji ce ga odrzavati i voziti jeftino do kraja zivota, zato su se i osmelili sa tom cenom.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3387
77.222.28.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 17:29 - pre 111 meseci
Njega će kupovati samo glupe mlade djevojke i senilni penzioneri jer je bezobrazno skup...

Mislim da se vrtjela reklama za onog turskog sa zadnjom haubom koji je još gori 9990 €... i to je skupo...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic@gmail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 19:21 - pre 111 meseci
Citat:
Nocni: Njega će kupovati samo glupe mlade djevojke...


Ko o cemu, a ti o plavusama
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 255
93.87.129.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 23:14 - pre 111 meseci
Ne znam sto ste se toliko okomili na autoindustriju...

Tako mozete da napadate i industriju mobilnih telefona sa preskupim igrackama koje nikome stvarno ne trebaju, preduvane cene gradjevinskog sektora, naftnu industriju itd itd.
Da ne pocinjem sada sagu o finansijskoj industriji...

Bitna stvar ovde je sto autoindustrija NESTO PROIZVODI i imate PRAVU KONKURENCIJU.

Jel ti se ne svidja Pezo 206?
U cemu je problem, imas Hyundai i10, Kia Rio, Fiat Punto, Mazda 2, Toyota Yaris, Ford Fiesta i jos barem 20 modela sve sa cenama oko 10.000-11.000 E i sa dosta opreme.

Jel biste vi da vam dele dzabe aute, samo sa cenom sirovina?

Evo koliko cenis Mazdu 2, benzinac, klima, 4 vrata, koja je po tebi realna cena?
A onda pogledaj za koliko se nudi, i to u Srbiji.
Koliko li je tek na zapadu?

Ili najbolje da zatvore sve "preskupe fabrike", sve da prebace u Kinu, a Evropa i USA ce samo da rade trange-frange...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 23:20 - pre 111 meseci
@buda01

Cena osnovnog automobila obicno nije problem - i nije bas tako puno veca od cene sirovina i radne snage :)

Medjutim, kada neko nazove MP3 player "ekstra opremom" i 2DIN kutiju ti uvaljuje za 2000 EUR, ili recimo Xenon svetla - tehnologiju koja postoji decenijama, za isto tako 2000 EUR... pa onda interfejs za telefon jos 600 EUR... I, na kraju balade, patosnice za >100 EUR - stvarno stavis prst na celo onda...

A jos bolje je kada kod nekih automobila ESP nije deo osnovne opreme... a u reklamama i prospektima se proizvodjac "jako brine za bezbednost" - ali za nju mora da doplatis cetvorocifreno u EUR...

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 255
79.101.172.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.04.2009. u 23:55 - pre 111 meseci
Pa to onda znaci da su problem potrosaci bez mozga koji se loze na te gluposti, a ne proizvodjaci koji su posteno dali osnovni model (za one sa mozgom), cak po meni i ispod cene.

Jel te neko tera da kupujes dodatnu opremu?

Sad ce neko reci, pa nema ugradjen MP3, a ti onda kupi onaj model koji ima uradjenu pripremu za muziku, otidji u prodavnicu i za 100 E kupi pristojan uredjaj i ubaci ga u leziste.

Patosnice imas u prodavnici od 10 E pa na vise...

Danas svi modeli imaju ABS, a ako ti je to malo doplati za verziju sa ESP. Evo recimo ja vozim auto i bez ESP i bez ABS i nikada nisam imao nijedan sudar, a tako se vozilo prvih 90 godina postojanja automobila...

A jel su ksenon svetla skupa? Super, uzmi kredit, otvori proizvodnju, tj uvoznu firmu iz Kine i valjaj ih za duplo manju cenu...
Tebi zarada 5x na ulozeno...

Mada bi ja zabranio ta ksenon svetla, mnogo smetaju ostalim ucesnicima u saobracaju.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.04.2009. u 00:13 - pre 111 meseci
Citat:

Mada bi ja zabranio ta ksenon svetla, mnogo smetaju ostalim ucesnicima u saobracaju.


Legalna xenon svetla imaju automatsku regulaciju ugla i ne bi trebalo da zaslepljuju. To sto zaslepljuje su "aftermarket" HID ugradnje koje jesu ilegalne u EU - ali prolaze u Srbiji.

Sto se ostalog tice - niko nikog ne tera da nesto kupi, vec je to odgovor na pitanje zasto neki ljudi ovde mrze auto industriju - neki je mrze jer se auto industrija ponasa kao industrija luksuznog nakita i sto visestruko precenjuje gomilu stvari u autu, i naravno - zbog toga je prva bila na udaru ekonomske krize posle bankara jer luksuz obicno spada u prvu stvar koju ljudi seku u vremenima krize.

Citat:

Danas svi modeli imaju ABS, a ako ti je to malo doplati za verziju sa ESP. Evo recimo ja vozim auto i bez ESP i bez ABS i nikada nisam imao nijedan sudar, a tako se vozilo prvih 90 godina postojanja automobila...


Super argument, nema sta... ESP povecava bezbednost i spada u samo jedan mali pod-sistem od mnogih drugih... ko zna koliko ima situacija u kojima je ESP sprecio neciju smrt, ali dobro... tebi nije = nebitan je :)

A sta je poenta - ako se vec "brinu za bezbednost", kao sto nam kazu u katalozima, mogli bi da ugrade ESP kao default opciju, inace se radi o smesnom licemerju - istom kao i briga naftnih kompanija za zagadjenje zemlje, cime nas bombarduju svaki dan po novinama i TV :)

Mercedes je to uradio, samo iz drugih razloga (zato sto se A klasa ponasala losije od Trabanta, pa da ne bi doslo ponovo do takvog blama, stavili su ESP na svim vozilima) - eto, u slucaju Mercedesa je takav sticaj okolnosti ipak smanjio licemerje - oni bar ne naplacuju ekstra za sigurnost.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.04.2009. u 00:23 - pre 111 meseci
Postoji poredlog zakona u EU da od čini mi se 2011 sva, pa i najmanja vozila - moraju da imaju serijski ESP.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74812 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.