Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74814 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.04.2009. u 19:12 - pre 111 meseci
Citat:
US carmaker Chrysler will file for Chapter 11 bankruptcy protection immediately and has formed an alliance with Fiat, President Obama has said.


Na takav nacin je i SAAB otisao pod stecaj jos u februaru. To mu kod nas dodje restrukturiranje, odnosno firma i dalje radi, ali ne placa dugove, i ono najlepse, ostaje isti rukovodeci kadar. :)
 
Odgovor na temu

Skaarj
Novi Sad

Član broj: 21463
Poruke: 365
79.101.155.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.04.2009. u 21:34 - pre 111 meseci
Citat:
vilil1: To mu kod nas dodje restrukturiranje, odnosno firma i dalje radi, ali ne placa dugove, i ono najlepse, ostaje isti rukovodeci kadar. :)


Netacno. Firmi u stecaju se dodeljuje upravnik (obicno je to sudija neke vrste trgovniskog suda ili nekog ekvivalenta). On odlucuje o svemu vezano za firmu. Nominalni vlasnici gube upravljacka prava. Svi dugovi se privremno blokiraju da bi se firmi dala sansa da se sredi. Ukoliko to ne bude moguce firma ide u likvidaciju gde se namiruju poverioci pre svih.

Sto se tice SAABa negde procitah da su optimisti jer imaju cak 26 zainteresovanih za ulaganje ali mi to nekako deluje kao dimna zavesa. jer ako sam dobro zapamtio po svedskom zakonu imaju rok do 90 dana sa nesto smisle ili odose u likvidaciju.
 
Odgovor na temu

frenkijevac1
Novi Sad

Član broj: 169054
Poruke: 340
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.04.2009. u 22:07 - pre 111 meseci
Da' bog da svi propali i prodavali auta za 5000e :)) pa da i mi kupimo čirokija :)
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.04.2009. u 22:27 - pre 111 meseci
@Skaarj ,

Ne, u USA ako kompanija udje u Chapter 11, ne dodeljuje joj se novi menadzment (polazeci od pretpostavke da trenutni menadzment zna mnogo vise o firmi nego neki nametnuti) - medjutim ima dosta ogranicenja i, naravno, menadzment mora da izadje sa planom koji je realan i koji ce "bord" kreditora (definisano zakonom) da prihvati

http://www.moranlaw.net/chapter11.htm


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.04.2009. u 22:31 - pre 111 meseci
@Skaarj
Da, dobro, stecaj, bankrot, uglavnom je propala firma, sto vazi za SAAB. Oni jesu od februara u bankrotu, i isto kao Chrysler po tom Chapter 11 imaju zastitu od poverilaca.

Citat:
On February 20, 2009 Saab duly entered reorganization which is seen as the Swedish equivalent of US Chapter 11 bankruptcy


Restrukturiranje, reorganizacija... nazovimo kako zelimo, uglavnom im je isti rukovodeci kadar. Nadaju se da ce ih neko uzeti, ali mrka kapa.



http://en.wikipedia.org/wiki/C...,_Title_11,_United_States_Code

edit pretece me Ivan. :)
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3043
adsl-78-30-161-188.eunet.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 08:21 - pre 111 meseci
hvala za saab [indirektno] nisam znao za to,posto znam da jos radi,ali sad mi kao jasnije

ali ovo za chrysler+fiat :puke:
od svih,di bas fiat

p.s. je l se samo "spajaju" ili c. prelazi u vlasnistvo f-a?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
79.101.228.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 10:09 - pre 111 meseci
Krajsler pravi "politicki" stecaj, da bi direktno ucenio kreditore i isposlovao bolje uslove.

Nista dramaticno i nista sto lici na domace firme ili propise.

Privremeni stecaj kao malo brutalniji argument u pregovorima.

Poz
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3043
adsl-78-30-161-188.eunet.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 10:44 - pre 111 meseci
a kako fiat ulazi u tu racunicu?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
79.101.228.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 11:09 - pre 111 meseci
Normalno. Ne zanima ih interna americka prica. Razgovori se nastavljaju, partnerstvo je izvesno.

I to im je gotovo jedini izlaz, da se pravi mega globalna korporacija, ili kartel, da bi preziveli tranziciju.

Fiat i Krajsler samo ojacavaju svoje pozicije za blisku buducnost. Udruzeni imaju vise tezine za pregovore sa ostalim gigantima.

Poz
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa
Here Comes the Hotstepper
Beograd

Član broj: 25399
Poruke: 1804



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 13:23 - pre 111 meseci
Dok ne pocnu svi da prave jeftine automobile, nema im spasa. Tata treba da im bude uzor. Ljudima se smucilo da za nesto plate xy hiljada evra a da im to za 4 godine vredi 50 %, a za 10 godina 10 % od kupovne cene. Shvatam ja i amortizaciju, ali ovo je previse.
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3043
adsl-78-30-161-188.eunet.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 15:32 - pre 111 meseci
Citat:
HoT_Steppa:  Tata treba da im bude uzor.


NIKAKO! osim po ceni

to ti je ubica na tockovima,"sigurniji" bi bio u onim auticima iz luna parka nego u tome pri sudaru
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
79.101.228.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 15:49 - pre 111 meseci
Da, golf car sa limenim oklopom. Bezbedniji si na mopedu(samim saznanjem da si ranjiv).

Moze to da bude i nesto nalik na Pandu, pa modularan, da biras sam postroj, motor, menjac, situaciju na zadnjim sedistima, oprema po izboru, naravno drugacije koncipirana, baska racunar, baska softver, baska interfejsi..

I sve to uz obilnu pomoc na terenu uz niske cene.

Za one bogate, ugraditi pokoji dijamant u instrument tablu, pa neka bljuju pare, bar znaju zasto..

Koncepcija treba da bude negde izmedju mobilnog, ves masine i kompjutera, ovih dana. Poneka ogranicenja, dosta samostalnog izbora detalja, i na vrhu svega, usaglasena cena. Tada nece biti namenskih(ne u ovolikoj meri) delova.. npr pumpa za vodu za forda i to npr samo mustanga..

Imas izbor pumpi za vodu kao danas modema, pa vidi da li treba veci ili manji protok :)a koji je komp, nema veze..


To ce obezbediti mas produkciju pojedinih sklopova i nizu cenu. Jedino sto ce se nosioci auto industrije malo manje valjati u parama.

A i ovako su tresnuli o zid, i dalje nema..imali su pa ne vise, sada imaju izbor, ili nece imati nista ili nesto, ali u manjem iznosu.

I cak i ne mora da bude nesto manji iznos, Indija je solidn globalno merodavna, ako se poveca broj prodatih vozila za deset puta, a cena manja osam puta, zarada se moze vratiti na predjasnji nivo.

Ali to je siroka diskusija, ipak svi gledaju sebe, u solidnoj meri, vise je dembelanski i ekskluzivno odraditi jedno vozilo i prodati ga po nenormalnoj ceni, nego sto vozila po sto puta nizoj...


Poz
 
Odgovor na temu

Skaarj
Novi Sad

Član broj: 21463
Poruke: 365
79.101.155.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 19:47 - pre 111 meseci
Samo na kratko da se vratim na taj bankrot SAABa.

Sto se tice samog US zakona i jesam i nisam bio u pravu. Pogledao sam linkove koje ste ostavili i vidim da je Chapter 11 u SAD jako sirok propis i ima svakavih varijanti. Uglavnom kako razumem stvar svako ko podnese zahtev za ili bude primoran na bankrot pada pod jurisdikciju suda za bankrot. Zavisno od toga kako i sta se desava menadzement ostaje na mestu ali na kraju sud je taj koji presudjuje da li su uslovi za izlazak iz bakrota ispunjeni ili nisu i za svaku odluku u poslovanju moraju da konsultuju stecajnog sudiju (posto je osnovni cilj dok su u bankrotu da restruktuiraju dug i da firmu izvade iz bankrota fakticki mendzment gubi samostalna upravljacka prava).

Sto se tice SAABa on je otisao u bankrot-stecaj po svedskom zakonu koji je drugaciji i koji firmi dodeljuje Administratora koji je prakticno novi upravnik (nisam siguran ali mislim da je takav sistem i kod nas). Menadzment ostaje ali ne moze da mrdne bez dozvole administratora tj. efektivno gubi kontrolu poslovanja i vise je tu kao savetodavni organ dok se bankrot ne rascisti.

SABB moze da opstane samo kao deo nekog veceg proizvodjaca, ali ne vidim ko bih ih kupio (osim mozda kineza kojima bi SAABovo znanje kako se prave automobili koji su u stanju da dobiju po koju zvezdicu na NCAP testovima dobro doslo) tako da je skoro izvesno da ce za par nedelja biti kraj SAABa kao prozvodjaca automobila ukoliko ne dodje do nekog iznenadjenja.

Sto se tice dila Krajsler-Fiat.

Fiatov interes je jasan. Hoce da se vrate na Americko trziste. Ovo je najjeftiniji nacin. Ne ulazu pare nego samo know-how kako se prave mali ekonomicni automobili. Sta god ko rekao Fiat je za to majstor. Mene jako zanima kako ce da ispadne taj po meni neprirodni spoj jer kakvo li ce cudoviste ce da napravi krajslerov US dizajn i fiatova mehanika.

Krajsler se ovim hvata za slamku. Posle ove kombinacije Cerberus (sadasnji vlasnik) ostaje bez ikakvog ucesca u vlasnistvu, sindikat prakticno postaje vlasnik 55% kompanije a Fiat u startu dobija 20% + mogucnost da se prositi do 51% kasnije ako se dugovi prema vladi isplate i postignu odredjeni rezultati.

Mene vise zanima da li ce Fiat uspeti da se fuzionise, kupi ili nekako na drugi nacin prezume Opel.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.05.2009. u 22:36 - pre 111 meseci
Citat:
Skaarj:Sto se tice SAABa on je otisao u bankrot-stecaj po svedskom zakonu koji je drugaciji i koji firmi dodeljuje Administratora koji je prakticno novi upravnik (nisam siguran ali mislim da je takav sistem i kod nas). Menadzment ostaje ali ne moze da mrdne bez dozvole administratora tj. efektivno gubi kontrolu poslovanja i vise je tu kao savetodavni organ dok se bankrot ne rascisti.


Mislim da nije bas tako. U ovom slucaju taj administrator je advokat sa iskustvom u restrukturiranju kompanija, i nije njegov posao da vodi firmu, nego da je spase od likvidacije. Nece on da organizuje proizvodnju, prodaju, servisnu sluzbu, to ce raditi i dalje onaj isti menadzment. Njegov posao je da ubedi poverioce da sacekaju sa potrazivanjima... a najvazniji posao mu je da nadje kupca za firmu. Sve to ce raditi na osnovu biznis plana koji pravi stari menadzment. Naravno i oni su ukljuceni u prodaju firme, odnosno, ni on ne moze raditi sta hoce.
 
Odgovor na temu

Skaarj
Novi Sad

Član broj: 21463
Poruke: 365
79.101.155.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?02.05.2009. u 12:31 - pre 111 meseci
Citat:
vilil1: Mislim da nije bas tako. U ovom slucaju taj administrator je advokat sa iskustvom u restrukturiranju kompanija, i nije njegov posao da vodi firmu, nego da je spase od likvidacije. Nece on da organizuje proizvodnju, prodaju, servisnu sluzbu, to ce raditi i dalje onaj isti menadzment. Njegov posao je da ubedi poverioce da sacekaju sa potrazivanjima... a najvazniji posao mu je da nadje kupca za firmu. Sve to ce raditi na osnovu biznis plana koji pravi stari menadzment. Naravno i oni su ukljuceni u prodaju firme, odnosno, ni on ne moze raditi sta hoce.


Ocigledno se slazemo, ali se ne razumemo. Naravno da administrator nece organizovati proizvodnju ili se baciti takvom vrstom poslova. On ce se baviti finansijskim i pravnim delom cele price i gledati kako da firmu izvuce iz problema ako je moguce. Menadzment ostaje ali nema nikavu kontrolu nad novcem i finansijskim delom posloavnja, vec kontrolise i resava bas te oeprativne probleme koje si pomenuo.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?02.05.2009. u 14:09 - pre 111 meseci
Citat:
Skaarj:Menadzment ostaje ali nema nikavu kontrolu nad novcem i finansijskim delom posloavnja...

Ne bas. Taj administrator se pita za neke stvari. Tj. on daje uputstva, a preduzece mora da postuje ta uputstva. Clan 14.

A clan 15. google prevod.

"Kompanija treba saglasnost administratora

da plati dugove nastale pre reorganizacije po odluci suda,
osigurati sigurnost za takve dugove,
zadužiti za nove obaveze i
za prenos, zalog ili odobriti neka prava na imovinu od materijalnog značaja za poslovanje kompanije.

Ako kompanija ne uspe dobiti administratorski pristanak, to ne utiče na valjanost akcije kompanije.
Treba napomenuti da administrator moze dati svoju saglasnost samo ako postoji poseban razlog"


To bi trebalo da znaci da imaju pristup finansijama, cim mogu nesto da urade bez njegovog pristanka.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.mpconn.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?16.05.2009. u 20:09 - pre 110 meseci
Evo najnovijih vesti:

Citat:
Prodaja novih automobila u Evropi konstantno pada već mesecima, a najnoviji podaci za april 2009. pokazuju pad od 12,3 odsto, budući da su kupci sa Starog kontinenta prošlog meseca pazarili 1.251.862 automobila.

Ipak, ima i svetlih primera. Tako je Dacia u plusu za 60,4%, Hyundai 9,7%, Fiat Grupa 4,7%, Chevrolet 4,5% i Škoda koje je ubeležila minimalan rast od 0,4 odsto.

S druge strane, evropski lider Volkswagen Grupa ima manjak od 4,2%, Daimler (Mercedes i Smart) je u minusu od 26,3%, BMW Grupa 31,2%, francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) 14,7%, Toyota 22,4%, Renault 14%, GM 13,1% i Ford 6,3%.

Što se prodaje po zemljama tiče, rast je zabeležen u Nemačkoj (+19,4%) i Austriji (+12,8%), dok je u Francuskoj pad iznosio 7,1%, u Italiji 7,5%, u Velikoj Britaniji 24%, Španiji 45,6% itd.


Citat:
Američki Dženeral Motors zatvara oko 1.100 svojih prodavnica automobila širom Sjedinjenih Država zbog krize u automobilskoj industriji.

Taj potez usledio je samo dan nakon što je Krajsler objavio da će zatvoriti oko četvrtinu svojih prodavnica, što će svakako promeniti izgled ne samo automobilske industrije, već i brojnih većih i manjih američkih gradova, prenosi Glas Amerike.

Dženeral Motors će do kraja septembra naredne godine zatvoriti još 2.400 zastupništava.

Gotovo 800 prodavnica Krajslerovih automobila dobilo je obaveštenje o zatvaranju.

Vreme je isteklo i za gotovo 11.000 prodavaca Dženeral Motorsovih automobila, koji su dobili obaveštenja o tome da njihovi ugovori o prodaji Dži-Em-ovih automobila neće biti obnovljeni.

Gotovo 2.400, od nešto više od 6.000 zastupništava širom zemlje, moglo bi da bude zatvoreno do kraja septembra naredne godine.

„Veličina je prednost samo ako je pravilno iskoristite. U protivnom vas usporava”, smatra Fric Henderson, direktor kompanije.

Veliki broj eskperata za automobilsku industriju podržava zatvaranja, uprkos posledicama po zaposlene i zajednice.

„Bolje je imati manji broj profitabilnih nego hiljade manje profitabilnih prodavnica”, ističe ekspert Džon Kaseza.

Tanjug.rs


Citat:
Italijanski Fijat će 20. maja predstaviti plan za preuzimanje nemačkog Opela koji se nalazi u vlasništvu američkog Dženeral motorsa, izjavio je Serdjo Markione.

"Plan je spreman i mi ćemo ga predstaviti 20. maja, precizirao je Serdjo Markione, izvršni direktor fabrike iz Torina koja je u pregovorima sa američkim "Krajslerom", u nameri da preuzme neke robne marke tog bankrotiranog američkog proizvodjača automobila.

Markione je rekao da će o planovima za preuzimanje "Opela" i aranžmanu sa "Krajslerom" obaviti razgovore sa predstavnicima "Fijatovog" sindikata, kao i vladinim funkcionerima.

"Mi pokušavamo da sinhronizujemo kalendar naših aktivnosti", kazao je Markione, uz napomenu da će se predvidjeni razgovori sa sindikalnim liderima i vladinim funkcionerima "sigurno održati."

Objasnivši da se, kad je reč o automobilskom tržištu, sada vodi igra "na evropskom nivou", Markione je ukazao da zbog toga mora u Rimu obaviti konsultacije i sa svim važnim italijanskim političkim partijama, u cilju dobijanja podrške za širenje poslova u Evropi i SAD.

Analitičari ističu da "Fijat" želi, pomoću saradnje sa posrnulim "Krajslerom" i preuzimanjem onemoćalog "Opela", da stvori drugo najveće svetsko automobilsko tržište, sa godišnjim prometom od šest do sedam miliona vozila.

"Krajsler" je, kako ocenjuju poznavaoci situacije, na putu da uskoro uspešno završi udruživanje sa "Fijatom" i to bi moglo da se dogodi do kraja tekućeg meseca, do kada inače ističe rok koji je američka vlada dala trećem po veličini proizvodjaču u SAD da nadje strateškog partnera.

Posao oko preuzimanja "Opela" mogao bi, medjutim, da dodje u pitanje jer tu kompaniju želi da preuzme i rusko - kanadski konzorcijum "Magna", a prema nekim nagoveštajima takav aranžman je spremna da podrži i vlada premijera Rusije Vladimira Putina.

Beta.rs
 
Odgovor na temu

Max024
IT, NSad

Član broj: 220371
Poruke: 6
*.telenor.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.05.2009. u 22:40 - pre 110 meseci
Da li stvarno neko misli da ovakav konglomerat ima nade da uspe? Stvarno ne znam kako neko misli da nagovori Amerikanca da kupi Fiat ?! Ovde mislim na iole ozbiljniji kvantitet. Pa sa amerima nije mogao da se izbori ni Mercedes. Bojim se da je ovo neka vrsta zlocina, a kazna sledi. Razocarenje je Opel. Nekoliko godina spavanja u kontroli kvaliteta, (rdja, kao kod Alfe svojevremeno, pa nesretni Isuzu dizeli), moze ih dovesti do kraja. Insignia, a pogotovo buduca Astra uz dobar marketing bi mozda mogli da... , naravno uz vrhunsku kontrolu kvaliteta (zbog silne elektronike).
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.05.2009. u 22:44 - pre 110 meseci
Citat:

Stvarno ne znam kako neko misli da nagovori Amerikanca da kupi Fiat ?!


Pa nece, nije Fiat lud - sa kupovinom Chrysler-a ce sigurno dobiti i pravo na ime, mozda ce novi Dodge imati vise Fiat-ovih komponenti, biti nesto manji, trositi manje - ali ce se i dalje zvati Dodge ;-)

Citat:
Razocarenje je Opel. Nekoliko godina spavanja u kontroli kvaliteta, (rdja, kao kod Alfe svojevremeno, pa nesretni Isuzu dizeli), moze ih dovesti do kraja. Insignia, a pogotovo buduca Astra uz dobar marketing bi mozda mogli da... , naravno uz vrhunsku kontrolu kvaliteta (zbog silne elektronike).


Biznis je igra bez granica, a trziste nikad ne prasta - to sto se Opel opustio, i pukao po pitanju imidza je iskljucivo njihova krivica...
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Max024
IT, NSad

Član broj: 220371
Poruke: 6
*.rzzo.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 08:02 - pre 110 meseci
Pa nije "Fiat" "Microsoft" u autoindustriji. Oni od 132 - ojke (i 130 - ko se seća) nisu napravili posten auto od 4,5 m. Jako sam znatiželjan da vidim kako će "fiće", Pande i Punto-i, pa bili oni i GRANDE, izvući Crysler. Ukratko skeptičan sam. Oni bi u duetu trebalo da naprave nešto sasvim novo, jer kombinacije sigurno neće funkcionisati. Da li imaju snagu (finansijsku i tehnološku), za takav "kvantni skok", teško je reći. Bojim se da oni sada upravo stavljaju jedan drugom omču oko varata!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74814 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.