Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 17 18 19 20 21 22

[ Pregleda: 76468 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?03.10.2009. u 18:45 - pre 111 meseci
Evo jedne današnje vesti iz koje se može štošta zaključiti, na primer da se neki i u ovo vreme odlučuju za ovakve investicije, zatim kako se država odnosi prema takvim investitorima (poželjno poređenje sa Zastava/Fiatom) itd.

Citat:
U godini kada je automobilska industrija u svetu pretrpela najteže udarce, a prodaja vozila bila na najnižem nivou, Hjundai je odlučio da otvori fabriku i nastavi borbu za pozicioniranje na evropskom tržištu. Iako takva investicija za jednu državu nije mogla da dođe u boljem trenutku, a lošijem za proizvođača automobila, u Hjundaiu tvrde da su fabriku otvorili vođeni povećanim zahtevima za njihovim automobilima srednje kategorije.

Alen Rašfort, potpredsednik „Hjundai motor Jurop“ kaže da je u avgustu prodaja automobila tog proizvođača povećana za 20 odsto, gledano za period od godinu dana i to u trenutku kada je prodaja na tržištu automobila opala za osam procenata.

„To se desilo iz tri razloga. Najpre zato što smo ponudili pravi proizvod u pravo vreme. Zatim postoji velika fleksibilnost u Češkoj kada je u pitanju izgradnja fabrike i na kraju naši timovi na individualnim tržištima su iskoristili šansu uvezli vozila i koordinisali marketing uz određene promocije sa dilerima“, kaže on.

Fabrika u Nošovicama je sagrađena za 18 meseci i strateški je postavljena blizu slovačke granice kako bi Hjundai bio povezan sa fabrikom kompanije Kia u Žilinama. Međutim, za njeno otvaranje i češka vlada je morala da se potrudi i da podstakne korejskog proizvođača na investicije.

Petr Vanek iz Hjundaia Češka kaže da im je za početak ponuđeno zemljište po znatno jefitinoj ceni od tržišne. „Država je kupila zemlju od privatnih vlasnika, izgradila infrastrukturu i prodala je Hjundaiu. To je bio prvi deo podsticaja. Zatim drugi podsticaj su bila radna mesta i obuka radnika. Država je određenu sumu, kao vid subvencije davala na svaku zaposlenu osobu. Dobili smo podsticaje i u vidu određenih donacija i poreskih olakšica. Sve to ukupno nije smelo da pređe 15 odsto naše investicije. Više od toga država ne sme po zakonu da daje investitorima“, objašnjava on.

Prema računici koja se pominje u javnosti, vlada u Pragu je da bi dovela Hjundai morala da uloži 150 miliona evra. Na taj način dobila je treću fabriku automobila u svojoj zemlji.

Sama pozicija Češke, kao srednjeevropske države, presudno je uticala na odluku Hjundaia da baš tu otvori svoju fabriku. Transport brodom iz južne Koreje do Evrope trajao je četiri nedelje, a sada tvrde da u roku od 24 sata mogu da isporuče vozila bilo gde u Evropi.

Hjundai je u fabriku investirao milijardu evra. Trenutno je zaposleno dve hiljade ljudi, a plan je da se taj broj duplira do 2011. godine. U naredne dve godine proizvodiće se 200 hiljada automobila godišnje, s tim da je cilj da se do kraja 2011. proizvodnja poveća za još sto hiljada vozila.

Pregovori sa češkom vladom počeli su pre četiri godine, da bi konačno rezultirali polaganjem kamena temeljca krajem 2006. godine. Hjundai ističe da su tokom izgradnje poštovane sve evropske regulative kada je u pitanju zaštita životne sredine.

Čak naglašavaju da je sa zemljišta gde je izgrađena fabrika uklonjeno 1.100 stabala drveća, koja nisu posečena već preneta na drugu lokaciju. „I na taj način Hjundai je želeo da pokaže da želi da postane evropski proizvođač“, objašnjava Petr Vanek.

„Kako bismo izbegli plaćanje carina na uvoz automobila iz Koreje kompanija je dobila status češke kompanije, osnovana je po svim češkim zakonima kao što je to slučaj i sa našim dobavljačima. Hjundai je u Češku pratilo 12 kompanija koje su oko naše fabrike sagradile svoje pogone. Oni nas snabdevaju sedištima i svim plastičnim delovima. Tih 12 korejskih kompanija osnovalo je 12 čeških ćerki firmi“, navodi Vanek.

I srpsko tržište za Hjundai je veoma zanimljivo. Peter Vank navodi da su zadovoljni su svojom trenutnom pozicijom na srpskom ržištu, ali da trenutno ne vide način razvoja automobilske industrije u našoj zemlji.

„Ne savetujem srpskoj vladi da u ovom trenutku troši vreme na privlačenju investitora u automobilskoj industriji jer je kriza pokazala da postoji najmanje pet suvišnih fabrika automobila u Evropi. Da se tako izrazim, definitivno će biti ’seče u šumi’ tako nije dobro vreme da se grade nove fabrike. Naravno, i dalje postoji mogućnost da se neka fabrika odluči da želi da napravi novi pogon u Srbiji. Ali bez obzira na sve, mislim da će ova kriza dovesti do toga da se u nekom periodu od tri do pet godina ne otvaraju nove fabrike“, smatra on.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?03.10.2009. u 21:00 - pre 111 meseci

Svaki cigo svog konja hvali, oni otvore fabriku u svojoj zemlji a onda "dobronamerno" savetuju da to drugi ne rade jer nije pravo vreme za to..


 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5251
*.adriamedia.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?07.10.2009. u 09:07 - pre 110 meseci
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=114263

Prodaja automobila manja za 40 odsto
Autor: Marija Škrbić | Foto: Beta | 07.10.2009. - 05:00

Prodaja novih automobila u 2009. godini u odnosu na lane manja je za čak 40 odsto!
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?22.10.2009. u 21:07 - pre 110 meseci
Pre neko veče čačkam Logana, pokušam da spustim zadnja stakla i shvatim da je isti zahvat moguć samo do 1/3 visine stakla.
'Ajde reko', Dacia- ne mari.

Danas konkurentni kolega poveze nas nekoliko u Audi A4 (novom), ja na zadnjem sedištu, drndam zadnje staklo - opa! 1/3! Standard, jbg...

Mali off, a možda i nije: danas (pro)dao Wasu. Nakon više od godinu dana truljenja pred kućom sipnuli malo goriva u karb. i upalio iz prve. Na dva cilindra (riknuo srednji kabel) prevežen na nekih 40-ak km udaljen novi dom. Iskreno ne znam šta treba da se desi da taj auto stane. Na šta on liči, šta je i koga je prošao, gde je bio- ne zna više niko, ali ide. Kočnica ručna, nožna, sva signalizacija radi i još mi se čini da su mu farovi bolji nego kad sam ga ja vozio... Srećno Wasilije, dobro služi novog gazdu... ili koliko će ih još biti...
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.84.*

Sajt: www.terrarenting.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?22.10.2009. u 21:38 - pre 110 meseci
Citat:
kuntalo: Pre neko veče čačkam Logana, pokušam da spustim zadnja stakla i shvatim da je isti zahvat moguć samo do 1/3 visine stakla.
'Ajde reko', Dacia- ne mari.

Danas konkurentni kolega poveze nas nekoliko u Audi A4 (novom), ja na zadnjem sedištu, drndam zadnje staklo - opa! 1/3! Standard, jbg...

Pa, dobro. To nije ništa čudno. To je stvar dizajna zadnjih vrata(a ne uštede), fizički ne mogu da se spuste od zadnjeg blatobrana kod većine kola koja nemaju nazad leptir.
I tako je od kad ja znam za automobile...
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?22.10.2009. u 21:55 - pre 110 meseci
E, baš u takvom stavu je problem. Dizajn? Svestan sam ja vrlo dobro šta prodaje auto danas, ali, kako je krenulo, zbog dizajna će sutra da izbace spoljne retrovizore, npr. Kompromisi gde ih ne treba biti, a svi se mire sa time, kao da im u Štutgartu, Parizu, Cvikau-u lično sin/ćerka sedi i crta novi auto.

Još nisam sreo klijenta koji je nezadovoljan novim Twingom. Svi srećni i zadovoljni, bili su atraktivni kod rodbine/prijatelja, a vozili promašaj od automobila.

Pomenuo sam, čini mi se, kolegu što je kupio za majku Mazdu 2, novu. Nakon 4kkm "otišle" obe zadnje šolje amortizera. Kad otvoriš prednja vrata, vidiš na unutrašnjem spoju A stuba i krila osnovnu farbu. Isto to u gepeku kad se digne patosnica. Otišlo sve do...
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1424
195.178.63.*

ICQ: 101830817


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.10.2009. u 07:18 - pre 110 meseci
@kuntalo >> 1/3

Ako se ne varam, vecina auta danas ima to spustanje do jedne trecine, a predstavljeno je idejom zastite dece.



"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.10.2009. u 08:52 - pre 110 meseci
How convenient...
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15650
*.dip0.t-ipconnect.de.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.10.2009. u 10:39 - pre 110 meseci
Na zalost nekih ovde, statistike sigurnosti koje prikupljaju vrlo relevantne organizacije ukazuju na to da kola jesu bezbednija i bezbednija vremenom.

Cisto sumnjam da ce neki proizvodjac u Evropi zrtvovati bezbednost zarad dizajna - ljudi, pogotovu sa porodicama, i te kako uzimaju u obzir testove bezbednosti i to im je cesto prioritet u odnosu na nekakav dizajn - evo par ljudi sa decom koje znam su i te kako vodili racuna o tome prilikom kupovine.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.84.*

Sajt: www.terrarenting.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.10.2009. u 11:05 - pre 110 meseci
kuntalo
pazi, to što si ti pomenuo za zadnje staklo nije novost uopšte. Ponavljam, svi automobili koji nemaju zadnji leptir imaju spuštanje stakla do trećine prozora, jer je nemoguće da se više spusti od blatobrana. To nije stvar uštede, već odluke dizajnera da izbaci zadnji leptir.
To ostalo što si naveo sa tim se slažem, autoindustrija sad stvarno štedi na svačemu, a ponajviše na plastici i finalnoj obradi (barem se to odmah vidi)
Još jedna stvar vezana za to staklo- moj Modus ima zadnji leptir i staklo se spušta skroz. Reno 21, npr. nema zadnji leptir i staklo se spušta do trećine a enterijer 21. je daleko kvalitetniji od Modusa (kvalitet plastike na komandnoj tabli neuporediv)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.10.2009. u 11:20 - pre 110 meseci
Dvaes' kec je bio odličan automobil. A za zadnja stakla nisam znao. Kad sam neuk, vozio se pozadi samo u onima sa "leptirom". Opet, bolje i leptir nego pokvaren prozor...
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 17 18 19 20 21 22

[ Pregleda: 76468 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.