Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76484 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 18:16 - pre 118 meseci
I sve to u Austriji... a šta mi, mučenici, da očekujemo?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 18:33 - pre 118 meseci
Da propadne VW bio bih najsrecniji covek na svetu :) Smucila mi se ta fasisticka tvorevina.
 
Odgovor na temu

zmajevac

Član broj: 110404
Poruke: 69
78.59.240.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 18:38 - pre 118 meseci
Izgleda da pre ili kasnije autoindustrija ce se suočiti sa manjkom nafte, a tu se nude dva rešenja.

S jedne strane Nemci hoce da motori i dalje budu SUS ali da se sagoreva vodonik.

Na drugoj strani japanci i amerikanci forsiraju hibridne automobile koji u buducnosti
vode ka potpuno električnim automobilima, naravno kad se poboljša efikasnost baterija.

Ovakva situacija podseca na vreme nastanka avioprevoza kad su nemci forsirali cepeline
a ostali avione.

Najverovatnije da nemci i ovde gube kao i ranije...
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6635

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 18:44 - pre 118 meseci
Citat:
StORM48: Kako ne?! Pa moraju da ispitaju čestice koje izlaze iz tog tepiha i putnici ih udišu... znači njihovu štetnost, kao i kintetičku energiju koju akumuliraju pri vožnji od 250 km/h sa besnim motorom od 3-4k kubika!

^Primer, čini mi se još bolji nego audio tehnika...


Nije baš najbolji primer - BMW je premijum marka (iznad njih je samo egzotika), a X3 iako nije najskuplji, nije ni najjeftiniji auto iz njihove ponude. To nije auto za molere, dostavljače novina ili nošenje kupusa na pijacu, tj. nisam još čuo dao je neko dao 40-50k evra na auto, a onda sam krojio patosnice. Mnogo gorih primera ima u skoro svakoj industriji - npr. Vertu naplaćuje mobilne telefone više hiljada evra, a po funkcionalnosti ne mogu da se takmiče ni sa polovnom Nokia N73 koja ne košta više od 150€.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 19:08 - pre 118 meseci
Vertu je nakit.
BMW X3 nije nakit.

Možda i jeste u nekom smislu (kao statusni simbol), ali patosnice u njemu su običan tepih, kao i sve druge, zbog čega ne vidim paralelu sa nakitom.

Da je u pitanju Bentley Arnage, pa još i nekako. Mada, kad bolje razmislim - kod Bentley-ja ne postoji nešto što se zove dodatnom opremom i košta tolike pare. Ako te već izmuzu, daju ti sve.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 19:21 - pre 118 meseci
Citat:
zmajevac: Izgleda da pre ili kasnije autoindustrija ce se suočiti sa manjkom nafte, a tu se nude dva rešenja.


Jedan od najvecih prevara autoindustrije je da nafte ponestaje. Nafte ima sa trenutnim rezervama i planiranim rastom potrosnje za narednih 300 godina. Ima toliko poznatih nalazista koja jos nisu ni pocela da se eksploatisu.

Drugo, negde sam citao da nafta uopste nije fosilnog porekla nego se stvara u zemlji nekim drugim procesom i da nikada ne moze da se 100 % iscrpi.
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6635

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 19:42 - pre 118 meseci
Citat:
StORM48: Vertu je nakit.
BMW X3 nije nakit.

Možda i jeste u nekom smislu (kao statusni simbol), ali patosnice u njemu su običan tepih, kao i sve druge, zbog čega ne vidim paralelu sa nakitom.

Da je u pitanju Bentley Arnage, pa još i nekako. Mada, kad bolje razmislim - kod Bentley-ja ne postoji nešto što se zove dodatnom opremom i košta tolike pare. Ako te već izmuzu, daju ti sve.

Pozdrav


Paralela u tom smislu što teško da neko može da kaže da mu je taj auto realno "potreban". Tj. ima mnogo sposobnijih terenaca, prostranijih karavana ili agilnijih sportskih modela. Jedini razlog je statusni simbol, ne toliki kao X5 ili X6, ali ipak simbol. Isto kao i što se može sa Vertuom telefonirati i slati poruke, nije ni on baš samo za ukras.
Ne znam za Bentlija, ali i kod RR-a i Astona i Ferarija imaš dodatnu opremu. Doduše, obično kažu da ako moraš da pitaš koliko košta, znači da ga ne možeš priuštiti.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 19:59 - pre 118 meseci
Hmm... ja ni na Chrysleru 300M nisam imao mogućnost biranja opreme. Mislim, bilo je ali neke totalno tupave stvari. Tačnije - samo dve: šiber i 11 umesto 9 zvučnika. Sve ostalo je standard, a spisak je jaaaako dug.

BMW X3 ne može ni pod prozor da mu pljune, kao ni VW Touareg, na primer. E sad, kako Ameri mogu tako, a Evropljani ne, to je dobro pitanje.

A to da li je nasušna potreba ili ne, bojim se da je za neku drugu temu. Automobili kao takvi nisu nasušna potreba, a kamoli X3. Međutim, to što neko ima para da ga priušti, ne znači da ga treba drati na totalno debilnim stvarima, kao što su patosnice. Razumem da se prohromska pepeljara sa Swarowski kristalima naplaćuje i 10k €, ali ne razumem po kojoj su to formuli stigli do cene od 250€ za obične krpe, pa nek piše i Ferrari na njima (kad smo već kod toga, patosnice u Ferrarijevom salonu u Milanu su jeftinije, kako sad to?)

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6635

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 20:25 - pre 118 meseci
Svako ima svoju filozofiju, a BMW-ova ipak daje rezultate; dok je Chrysler i pored sve opreme završio na državnim jaslama, dotle je BMW (za sada) otpisao par ambicioznih velikih modela i nastavlja da valja patosnice. Koliko god bih voleo da je drugačije (pa da mogu i ja da vozim nepotreban luksuz ) ipak skidam kapu za uspeh.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 20:33 - pre 118 meseci
Nemojte da poredite BMW i Chrysler, ogromna je to razlika...

Realno pitanje je kako je Chrysler i dovde dogurao...
 
Odgovor na temu

pantic68
zoran pantic
sabac

Član broj: 50312
Poruke: 913
91.150.70.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 21:47 - pre 118 meseci
Citat:
Posto je auto industrija u sferi tehnoloske robe,tako cu napraviti paralelu
npr. postoje 'kineski telefoni" koji primaju 2-3 sim kartice,koji su kopija samsunga/nokie/alcatela,bla bla ,po ceni duplo ako ne i vise jeftinijoj,ali,[nemam licno iskustvo,nego vise "rekla kazala"] i kvalitet je uuuzasno smanjen,do toga da neki,tj mnogi,rade par sati,do par dana ,ali naravno i tu sigurno postoje razlike :)

U medjuvremenu su se stvari pocele menjati. Pored kopija postoje i originalni modeli i to sa mogucnostima kakve se ne vidjaju ni na luksuznim modelima renomiranih marki. Prve verzije su bile lose, bagovit softver ali su znatno napredovali a ono sto je odusevilo rodjaka koji drzi servis mobilnih je konstrukcija. Jedna ploca, sve na noj, jednostavno reseno kuciste - prednja strana na koju se zavrce ploca pa zadnja na nju sa 4 srafa. Odvrnes ih i rasklopis bez govnavih zabica koje su napravljene da puknu, pet fletova i nekih neindentifikovanih konstrukcionih elemenata koje su zaludni inzenjeri smislili da opravdaju platu i zajebavaju servisere. Zvucnici veliki 8 oma sviraju za sve pare a ne mali, skloni crkavanju, sa komplikovanim akusticnim kanalima i koje je nemoguce valjano zameniti. Jednostavno i funkcionalno, pravac u kojem mora ici i autoindustrija u recesiji, ako ne sadasnji brendovi neki drugi sigurno hoce.
 
Odgovor na temu

saigon_from_europe

Član broj: 73547
Poruke: 34
*.ptt.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.02.2009. u 22:24 - pre 118 meseci
Mnoge stvari ce se promeniti, a americka auto industrija, ne verujem da ce to da prezivi.

Za pocetak, oni imaju enormne dugove. Dok su imali para k'o pleve, davali su radnicima penzije iz sopstvenih fondova. Ali umesto da pare da ostavljaju sa strane (tj. da naprave nezavisni penzioni fond), te pare su potrosili i sada imaju dug prema bivsim radnicima, a fond nemaju.

Dalje, imaju los glas. Sada i imaju poneki ok auto, ali im je ostao los glas u samoj americi dok je Tojota nekada bila smejurija, Honda jos gore od toga, a sada su to prestizni brendovi.

GM ima ozbiljnih problema sa brendingom. Koja budala se setila da Daewoo nazove Chevrolet? Pa to je kao da je VW na "Skodu Favorit" zalepio marku "Audi"! Prodavala bi se bolje nego pod nazivom Skoda, dok ne bi prestala da se prodaje uopste. Vozio sam rentirani Chevrolet Aveo (ono sto se kod nas prodavalo kao Daewoo Kalos) a posle toga Cobalt. Oba su, kao, "Chevy" a razlika je nebo i zemlja.

Opel je napravio neki super automatski menjac, nije hidraulicni vec elektromotori setaju zupcanike. Kosta samo 500e doplate. I moze da se ugradi samo u Opele. Koja budala pravi menjac koji ide samo u jedan brend iz cele game? Svi iz VW imaju iste motore i menjace, ali GM nije cuo za to kao nacin ustede.

Dok sam bio poslom u SAD (nekoliko nedelja) smorio sam se gledajuci reklame za Ford gde na svakoj nesto prica prosecno-fotogenicni unuk (ili praunuk) od Henrija, aktuelni CEO Forda. *ebote, makni se malo, ruzan si! I glup, s obzirom da ti je kompanija propala do koske otkako je vodis.

Chevrolet Volt. Revolucija kakvu do sada niste videli (izuzev samo poslednjih 10 godina kod Honde i Tojote). Ok, salu na stranu, auto je prvi koji umesto elektricnog motora koji podrzava SUS, ima SUS koji podrzava elektricni. Prvi sa "range extenderom". Koliki je "range extender"? Trebalo je da bude 1400 pa je postao 1600 kubika?!? Aman, ljudi, auto sa 1600 kubika leti k'o zmaj i ne treba mu nikakav drugi motor! Ako uzmes SUS motor ciji je jedini posao da dopunjuje bateriju, onda on moze da radi sve vreme u optimalnom rezimu rada. Dakle, stajao auto u leru ili isao max. snagom, on radi u svom projektovanom, optimalnom rezimu rada. Realno, 500ccm je vise nego dovoljno za to. GM-u treba 1600. Revolucija, malo morgen.

Ovo su samo primeri kako americke auto kompanije vode posao - lose.

Prezivece Japanci, ako je pravde prezivece Reno-Nisan, na neku foru i drzavne subvencije verovatno i VW (mada ni oni to nisu zasluzili)... Ovo ostalo, propasce i bolje da propadne sto pre.

PS Dobar blog na temu novih resenja u auto industriji i saobracaju uposte ima na Wired.com, blog "Autopia" http://blog.wired.com/cars/.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 06:30 - pre 118 meseci
Citat:
saigon_from_europe

Chevrolet Volt. Revolucija kakvu do sada niste videli (izuzev samo poslednjih 10 godina kod Honde i Tojote). Ok, salu na stranu, auto je prvi koji umesto elektricnog motora koji podrzava SUS, ima SUS koji podrzava elektricni. Prvi sa "range extenderom". Koliki je "range extender"? Trebalo je da bude 1400 pa je postao 1600 kubika?!? Aman, ljudi, auto sa 1600 kubika leti k'o zmaj i ne treba mu nikakav drugi motor! Ako uzmes SUS motor ciji je jedini posao da dopunjuje bateriju, onda on moze da radi sve vreme u optimalnom rezimu rada. Dakle, stajao auto u leru ili isao max. snagom, on radi u svom projektovanom, optimalnom rezimu rada. Realno, 500ccm je vise nego dovoljno za to. GM-u treba 1600. Revolucija, malo morgen.


Realno, dovoljno je nesto kao ovo:

http://www.yamaha-motor-serbia...eneratori/ef-1000-tehnicki.php
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 675
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 08:14 - pre 118 meseci
ovako, pošto ovde ima dosta teorija u kojima je sve preskupo
sa nekima se i slažem ali sa dosta njih ne, navešću jedno pitanje za vas
koji misle da za 10 000e mogu dobiti x puta kvalitetnije auto
a kasnije i primer interesa i moći

moj odgovor je naravno da mogu
mass proizvodnja je moguća ali nju ne bi pratio ovakav tehnološki napredak kakav sad imamo
nego bi vozili jeftina kola koja ne bi imali žmigavce na retrovizorima (banalan primer napretka)

ali sad pitanje

ima li neko ideju na koji način bi se podizale sve te hale, kupovala/plaćalo korišćenje zemlje
na koji način bi plaćao svu tu tehnologiju u koju se ulaže, da ne nabrajam dalje
na koji način pokretao 1/3 ako ne i više ostale privrede da nema autoindustrije,
a to sve košta, to neko mora platiti.

primera radi su GDI (Mitsubishi) i TDI motori (promovisani su maltene u razmaku od 2 meseca)
zašto
zato što je Shell prilikom promocije TDI motora izbacio gorivo koje paše baš za taj tip motora
dok je Mitsubishi promovisao GDI motor koji je 300x bolji od bilo kog evropskog po pitanju svih
karakteristika ali je isto tako tražio i adektvatno gorivo koje nije promovisano i naravno
ko je uspeo, TDI i njegov marketing

dalje, priznaćete da u tim "skupim" fabrikama ima na hiljade ljudi koje treba platiti,
medju njima su gastrabajteri koji su otišli za boljim životom, a i naši :-)
da u čeličanama širom sveta ima popriličan broj ljudi gde 50% radi za autoindustriju
da u tim rafinerijama ima isto toliko ljudi ne računajući naftne platforme i šta sve ne

poenta mog posta je malo šira od jeftinog auta
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 675
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 08:23 - pre 118 meseci
dodatak

neko je ovde spomenuo razvoj
pa razvoj je u svakoj firmi dugotrajan proces i najskuplji
ukljucite i to u kalkulaciju
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 08:46 - pre 118 meseci
Sve ovo sto si nabrojao zvuci kao opravdanje a ne razlog za cenu. Istom analogijom mogu da preispitam i cenu drugih jakih industrija, kao sto su IT, prehrambena. Koji su tamo razlozi za normalnu cenu proizvoda?
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 675
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 09:04 - pre 118 meseci
Citat:
HoT_Steppa: Sve ovo sto si nabrojao zvuci kao opravdanje a ne razlog za cenu. Istom analogijom mogu da preispitam i cenu drugih jakih industrija, kao sto su IT, prehrambena. Koji su tamo razlozi za normalnu cenu proizvoda?


hrana, it, i ostalo, sve to zavisi zavisi koje tržište posmatraš
ako posmatraš naše, bogami ćeš se naposmatrati :)
ja sam recimo u Canadi platio laptop 400e jeftinije nego bilo gde u EU
isto tako im je hrana jeftinija nego ovde

druga stvar
naveo sam razloge za te cene u autoindustriji i ništa drugo
ako imaš bolje ili imaš kontra, navedi ih
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15660
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 09:04 - pre 118 meseci
Citat:
StORM48
Možda i jeste u nekom smislu (kao statusni simbol), ali patosnice u njemu su običan tepih, kao i sve druge, zbog čega ne vidim paralelu sa nakitom.


Pa sad, ima ljudi koji kupuju, sta znam, recimo Paul&Shark majicu koja je "isto majica" kao i ona sa buvljaka, samo sto kosta 50x vise. Zasto je kupuju? Zbog one ajkulice uglavnom... moguce je naci majicu identicnog (ako ne i boljeg) kvaliteta za mnogo manje para - ali Paul&Shark i dalje prezivljava valjajuci svoje majice odredjenoj ciljnoj grupi.

Zasto VW valja svoje sijalice za 2x vise love nego no-name? Zato sto im se moze, ima dovoljno ljudi koji ce to da kupe. Za one jos skuplje stvari su lepo nasli opravdanje u "bezbednosti" zbog cega su napravili inflaciju R&D procesa... i, sasvim im OK ide uzevsi u obzir krizna vremena :)

Ne vidim sta je tu specijalno cudno - ekonomska nauka je to odavno objasnila, bas kao i ono zasto Nikon cepa za svoj flagship aparat a realno bi mogao da kosta upola manje :)

Jednostavno, u svakom trzistu moras da gledas na 3 stari:

- Broj ponudjaca
- "Barrier to Entry"
- Percepciju vrednosti od strane kupca

Auto industrija je, za razliku od IT industrije, uzivala zato sto je "Barrier to Entry" izuzetno visok (napraviti novu auto firmu koja bi nudila konkurentan proizvod je prohibitivno skup proces, za razliko od - recimo, fabrike IT komponenti) + inherentna percepcija vrednosti kada je auto u pitanju nikada nije bila dovodjena u pitanje (za razliku od laptopa koji je vremenom postao commodity, recimo). Zbog toga jedan BMW moze da valja skupo patosnice za skup auto - jer zna da ce njihov prosecan X3 kupac da otvori novcanik za te pare bez problema - sigurno nece da ode na buvljak da kupi nesto slicno za 10x manje pare.

A, BMW takodje zna, da nece sutra da se poajvi neki Kinez sa X3-ekvivalentom koji kosta 3x manje. Isto kao sto i Nikon zna da sutra ne moze da se pojavi neki, sta znam, Sony (ili jos gore Kinez) koji ce da ponudi ekvivalent D3x-u za 2-3x manje para... I, zbog takve situacije, oni uzivaju.

Sve dok, recimo, ova kriza ne dovede do masovnog preispitivanja budzeta od strane kupaca... Ali nisam bas siguran da ce to da se desi kada su "skupe igracke" u pitanju :)


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 10:00 - pre 118 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic

A, BMW takodje zna, da nece sutra da se poajvi neki Kinez sa X3-ekvivalentom koji kosta 3x manje.



http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=2321
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11975
79.101.72.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.02.2009. u 10:58 - pre 118 meseci
Ne da se klon pojavio, nego ih je osurio


Da pojasnim..nesto..
Citat:
priki
primera radi su GDI (Mitsubishi) i TDI motori (promovisani su maltene u razmaku od 2 meseca)
zašto
zato što je Shell prilikom promocije TDI motora izbacio gorivo koje paše baš za taj tip motora
dok je Mitsubishi promovisao GDI motor koji je 300x bolji od bilo kog evropskog po pitanju svih
karakteristika ali je isto tako tražio i adektvatno gorivo koje nije promovisano i naravno
ko je uspeo, TDI i njegov marketing



GDI je BENZINSKI motor, sa principom dizela, ubrizgavanjem goriva neposredno pre paljenja svecice. GDI motori su bezinski motori sa kompresionim odnosom 12,5:1, sto ih cini motorima(benzinskim) sa najvecim kompresionim odnosom. Sto povecava efikasnostSUS motora, smanjuje potrosnju (i stetne gasove), ali zahteva benzine sa visokim oktanskim brojem..sto je slabo isplatljivo.
Uglavnom, tehnicka REVOLUCIJA, naspram ZASTARELOG TDI..

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76484 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.