Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74806 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6606

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 08:15 - pre 113 meseci
Srećom po Mercedes, nisu svi njihovi kupci u Srbiji, niti je u normalnim zemljama toliko čudo da neko vozi Mercedesa. Skoro sam negde pročitao komentar (engleski sajt), gde neki tip kaže da ne bi nikad kupio BMW 3 pošto "to svi voze".
 
Odgovor na temu

zmajevac

Član broj: 110404
Poruke: 69
78.59.240.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 09:51 - pre 113 meseci
Citat:
Miroslav Jeftić: Srećom po Mercedes, nisu svi njihovi kupci u Srbiji, niti je u normalnim zemljama toliko čudo da neko vozi Mercedesa. :p


Tačno, nije neko čudo da neko vozi mercedesa, sad je dokaz bogatstva lexus a mercedes je dobar za seoske
drumove, izdržljiv a ima imidž...
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 673
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 10:18 - pre 113 meseci
što se tiče merceda, BMW-a i još nekih zvučnijih
marki 25% se plaća ime, imidž koij ih prati
bilo to na selu ili u gradu

šta sam primetio u ovoj diskusiji

primetio sam da svi ovi što zagovaraju da su automobili preskupi i
da bi se mogli prodavati za upola manje cene samo da bi ih oni kupili
nisu dali ni jedan jedini razlog/opravdanje/šta li već da
objasne ulaganja u auto industriju i na koji način bi vratili ta ulaganja
a što je najbolje, ni ne pokušavaju :-)
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 11:38 - pre 113 meseci
Moram biti dosadan,ali i dosledan.
BMW 116i Coupe koji je meni vrh,najvise sto bih trazio od auta u paketu klima+struja+felne kosta oko 23.000 Eura.Mnogo.
KIA ProCeed 1.6 CVVT klima+struja+felne kosta 14890 Eura.Prihvatljivo.

KIA nije BMW,ali i to sto nudi BMW ne cini zivot.

Za ovu razliku od 8110 Eura imam da letujem sledecih 5 godina kao car.
Mozda dam ucesce za neki manji stan,ili mozda kupim jos jedan cestit auto u kuci i odem na letovanje.
To cini zivot lepsim i kompletnijim,pri tom se nisam niceg odrekao ni bezbednosti,ni kvaliteta,ni udobnosti...
Odrekao sam se imena koji meni bas nista ne znaci.
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6606

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 11:57 - pre 113 meseci
Zato i postoje i jedan i drugi. Bilo bi dosadno da svi voze samo KIA-e ili samo BMW-e.
 
Odgovor na temu

saigon_from_europe

Član broj: 73547
Poruke: 34
*.finsoft.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 12:03 - pre 113 meseci
Citat:
priki
šta sam primetio u ovoj diskusiji

primetio sam da svi ovi što zagovaraju da su automobili preskupi i
da bi se mogli prodavati za upola manje cene samo da bi ih oni kupili
nisu dali ni jedan jedini razlog/opravdanje/šta li već da
objasne ulaganja u auto industriju i na koji način bi vratili ta ulaganja
a što je najbolje, ni ne pokušavaju :-)


Nisam siguran da sam te bas najbolje razumeo. Ja ne kritikujem cenu, kritikujem (i mislim da sam bio relativno jasan) sto trose enormne pare na reklamu i dizajn, umesto da trose na unapredjenje motora. Drzava ih je naterela da prave bolje motore, nisu to hteli sami. Jedina pozitivna stvar je sto su nekada morali zakonom da ih teraju da unapredjuju bezbednost, sada su voljni da to rade sami.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
212.200.204.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 12:03 - pre 113 meseci
Ne vredi, kao sto ne vredi..
Onome kome vredi pricati, ne treba, onome kome treba, ne vredi..

Imenjace, situacija je takva kako kazes, ali uvek postoji nizi nivo koriscenja moci razmisljanja, koji ce to da uprosti, zameni tezu, pa se nece znati sta je kiselo grozdje, BMW ili nacin razmisljanja...

Istina, postoji jedan molekul opravdanja, kazem molekul, posto je ekvivalentna velicina opravdanja..

Nekada su zvucna imena bili zaista nosioci auto industrije, postojale su poslovne tajne, specificna istrazivanja, oprema za specificne regione (do pre 25 god, Ruminija nije legalno mogla da nabavi Tektronix osciloskope, npr, za neku ozbiljniju opremu, tipa vakuuma, za "zapada", ni na crno..)..

Iz tog, i ranijeg perioda, nastala je fama da su komunisti posteni a nemacke fabrike kvalitetne..sto je zvanicno ili poluzvanicno, bilo tacno...ili robija...


Nakon cetvrt veka, sa ovolikim obiljem informacija, sa tehnologijama koje su prekrile planetu, mi si dajemo za pravo da proglasavamo stanje kakvo je bilo, ili kako su nas naucili, pa kao pacici ponavljamo, ili, na kraju krajeva, kako smo spinovani..

Mi recimo nuklearnu silu, kosmicku silu, ocenjujemo prema jeftinim gacama (imaju i to, osim svemirskog broda), a uvrezene legende ne mozemo vise ni objektivno da posmatramao...kao kada se deckic zaljubi u pokvarenu buljavu devojku, i ne primecuje kako mu usi rastu...

Sta reci...

Poz.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 12:45 - pre 113 meseci
@4n0n
Prozvan sam s Tvoje strane kao nekakav "mrzitelj nemačke auto industrije".

@priki
Ti me nisi lično prozvao, ali jesi napisao nešto u fazonu "vi biste da automobili koštaju duplo manje, pa da možete da ih kupite..."

Pa da odgovorim obojici...

Teško je... jako teško meni imputirati bilo kakve mrziteljske aspiracije prema nemačkoj autoindustriji, jer sam oduvek vozio neki nemački auto, kao i danas i to i nižih, ali i vrlo visokih klasa. Ni po čemu nisam karakterističan, ali se i ne uklapam u nekakve šablone obožavanja ili mržnje. Vozim sve što mi se "namesti" na ovaj ili onaj način. Bez predsrasuda. Sa nekim nemačkim automobilima sam zadovoljan, sa nekim manje zadovoljan, ali je karakteristično za većinu njih da se više ističu u očima drugih, nego u očima onih koji ih rabe.

Ne protestujem ja zbog toga što nešto ne mogu da kupim (jer najčešće mogu), ali me iritira činjenica kojom je prožet i prvi post u ovoj temi, a to je da za istu klasu vozila, samo par godina noviju, koju ne krasi ama baš ni jedna tehnološka, niti bilo kakva inovacija, prodaju po 70% višoj ceni i to pod parolom "nikad jeftinije, požurite - još malo pa nestalo!".

I malo je reći da ipak mnogo manje smeta kad svoje usluge i rezervne delove preterano cene vodeći proizvođači luksuznih vozila, od kojih su neki i pobrojani u temi, nego kada to čine i ovi znatno "jeftiniji", koji povećavaju cenu ni na čemu - jer - luksuzno ime nemaju, a auto je praktično isti kao i ranije. A pravi je problem što cela industrija generalno kaska za ostalim proizvodnim granama. Što reče Vladd, nema tu govora o nekakvim inovacijama i isplativosti zbog prevelikih ulaganja, jer auto industrija nije inovirala praktično ništa već decenijama, osim kada su motori u pitanju. Sve ostalo je neko već smislio, proizveo i tehnički unapredio, pri čemu je blueprint dostupan svima, što kroz licence, što kroz razne oblike krađe (ono - izmenim nešto što sam maznuo 10% i patentiram kao originalno rešenje). Tako i dokazimo do bizarnih situacija gde autoindustrija potura tuđe patente kao svoje i pritom ih najbezočnije naplaćuje, kao da smo svi sisali vesla.

Poenta je samo u tome da se stvari nazovu pravim imenom, te da se napredniji, inovatorski deo industrije (koji je nažalost u manjini), oličen u autićima sa alternativnim pogonskim rešenjima ne sapliće raznim pederskim forama, koje od davnina prolaze divovima auto industrije, lobiranjem za neke sumanute takse, carine, problematične ateste, homologacije i sve ostalo, čime uspevaju da sabotiraju ono malo perspektivnih rešenja, koja bi trebala da koštaju par hiljada evra, a ne koštaju, jer nečiji interes to ne dozvoljava. A ko zna koliko je raznih patenata otkupljeno od one-man inovatorskih studija i radionica, koji za završili u prašnjavim fasciklama, po fiokama u nekim katakombama kompanija sa čijim se interesima kose...

Ja sam lepo naveo par primera automobila koji u proizvodnji koštaju smešno, a na (pretežno) evropskim ulicama doteraju cifru od preko 15-18k €. Voleo bih da čujem smisleno objašnjenje za tu pojavu? Ako može? A nešto mi se čini da smislenog objašnjenja nema, osim teorije koju je iznela nekolicina nas. Ako nemate teoriju koja bi efikasno pobila ovu, onda ne vidim poentu dalje diskusije.

Molim da se osnovna teza ne zaboravi, te da se osnovna vodilja diskusije ipak zadrži na gore boldovanoj rečenici, koja u kratkome i ilustruje glavni problem u autoindustriji: narodskim jezikom rečeno - "prodaju M za B".

Pozdrav
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 673
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 13:38 - pre 113 meseci
Citat:
StORM48
@priki
Ti me nisi lično prozvao, ali jesi napisao nešto u fazonu "vi biste da automobili koštaju duplo manje, pa da možete da ih kupite..."
istu klasu vozila, samo par godina noviju, koju ne krasi ama baš ni jedna tehnološka, niti bilo kakva inovacija, prodaju po 70% višoj ceni i to pod parolom "nikad jeftinije, požurite - još malo pa nestalo!".
Molim da se osnovna teza ne zaboravi, te da se osnovna vodilja diskusije ipak zadrži na gore boldovanoj rečenici, koja u kratkome i ilustruje glavni problem u autoindustriji: narodskim jezikom rečeno - "prodaju M za B".


po meni teza se nastavlja
samo sto tvoje boldovano je jedan obični marketinški trik na koji neko ko ne razmišlja nasedne
a tih trikova imaš u svim industrijama

meni samo nije jasno na koij način si ti izvukao 70%

ako si direktan učesnik proizvodnje bilo kog proizvođača automobila i bilo koje marke automobila
i ako si direktan učesnik u bilo kojoj preraspodeli dobitka i troškova gore pomenutog proizvođača i gore pomenute marke
onda lepo dokaži te tvoje tvrdnje a ne da daješ podatke preko par pročitanih članaka što se tebi sviđaju
sa zadovoljstvom ću prihvatiti te dokaze

jel jedno je cena proizvodnje,
a drugo je cena koštanja proizvoda
a auto je proizvod u koji su osim cene proizviodnje uključeni i
drugi troškovi koje sam naveo, ulaganje i razvoj pre svega + gomila toga

+ profit

jer, ne znam ko danas radi bez profita

Citat:
saigon_from_europe: Nisam siguran da sam te bas najbolje razumeo. Ja ne kritikujem cenu, kritikujem (i mislim da sam bio relativno jasan.


pa kako si sebe onda našao u tom postu :)
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 14:13 - pre 113 meseci
Citat:
priki: meni samo nije jasno na koij način si ti izvukao 70%

ako si direktan učesnik proizvodnje bilo kog proizvođača automobila i bilo koje marke automobila
i ako si direktan učesnik u bilo kojoj preraspodeli dobitka i troškova gore pomenutog proizvođača i gore pomenute marke
onda lepo dokaži te tvoje tvrdnje a ne da daješ podatke preko par pročitanih članaka što se tebi sviđaju
sa zadovoljstvom ću prihvatiti te dokaze

jel jedno je cena proizvodnje,
a drugo je cena koštanja proizvoda
a auto je proizvod u koji su osim cene proizviodnje uključeni i
drugi troškovi koje sam naveo, ulaganje i razvoj pre svega + gomila toga

+ profit

jer, ne znam ko danas radi bez profita


Malo sam već umoran od ponavljanja činjenica, čije sam dokaze već izneo, ali ih većina očigledno ne čita, pa iznova traže pojašnjenja, poput Tebe:

Pežo 206, osnovna oprema, benzinski motor od 1400cc, regularna cena, oglašena na sve strane (novine, bilbordi i šta sve ne) - 8.990€. Bio sam u kombinaciji za kupovinu, međutim - izjalovila se (na sreću!).

Pežo 207, sasvim očekivani naslednik 206-ice, sa istom osnovnom opremom, ali uz elektropodizače na prednjim vratima, košta 13.990€. Znači, priznajem - lagao sam. Razlika nije 70%, već mnoooooooooogo nižih 60%. Za 1500€ više sam JA KUPIO 2002. godine 307-icu sa mnogo jačim paketom opreme. I sad sam ja lud što mi to smeta?!

E pa prijatelju, to nisu podaci "koje sam negde pročitao", nego su podaci koje ja vidim crno na belo i molio bih Te za malo poštovanja u ophođenju!

Nisam direktan učesnik proizvodnje bilo koje marke automobila, ali jesam bio uključen u priču oko nabavke OEM GPS uređaja, koji se dovoze u količinama od 2-3 kontejnera i koštaju (za najbolje modele) ~70$. Onda se pakuju u plastično kućište, stavlja im se odgovarajuća baterija, ugrađuje softver i onda se prodaju po ceni od ~200€. Iste te drlje, u kolima, kao dodatnu opremu, uvaljuju za dve i više hiljada € (iako ih od kooperanata nabave za max 150%, jer imaju ogroman rabat na količinu), pa imam problem da shvatim da li je u pitanju slepilo kod očiju ili vi zaista ne vidite nekakvu korelaciju između razvoja i trange/frange ekonomije? Ili se to auto industrija brine za IT, pa naplaćuje njihov razvoj kroz svoje cene? Ili ćeš mi reći da je auto industrija ustvari razvila GPS i tehnologiju oko istog?

I opet iste priče - kakve bre inovacije i razvoj?
Pa jedino se u auto industriji jedna inovacija ne isplati ni posle xxx godina izgleda? Pogledaj bre ostale grane industrije! Pa svi su napredovali mnogo više nego automobilska, a apsurd je što baš auto industrija gomilu svojih podsistema duguje drugim granama, jer je sama potpuno nesposobna i invalidna da razvije! Da su krenuli da ugrađuju NASA-inu kosmičku tehnologiju u automobile, pa dosad bi valjda bile otplaćene, a ne ova smejurija koju poturaju iz godine u godinu!

Najviše volim kad neko potegne priče o opremi i "sistemima čiji razvoj košta"... Pa Boga mu miloga, koliko košta i koji je period otplate? Pa je l' moguće da se kroz sadašnje cene i dalje otplaćuje razvoj ABS-a, ESP-a, tempomata, interfejsa za dijagnostiku, GPS-a i čega sve ne (ne bi me čudilo da i danas plaćamo "razvoj" sedišta i šrafova ispod njih).

Eto, ja se možda ne bavim razvojem podsistema, ali imamo ovde i one koji se profesionalno bave razvojem softvera, pa bih voleo da i oni neku prozbore o troškovima i njihovim implikacijama kroz ekspoataciju u nekom dužem periodu. Ivane Dimkoviću, ako čitaš - ovo je Tvoj teren!

I ne radi se ovde (opet napominjem, jer imam utisak da samo ja čitam ono što napišem) o tome šta JA mogu ili ne mogu da platim i šta bih želeo, već je fazon u tome da godinama, pa i decenijama unazad, propadaju razne kompanije u drugim branšama samo zbog loše procene tržišta u nekom trenutku, pa se niko specijalno ne sekira, iako je svaka od njih inovirala u tehnologiju, na svetskom nivou, više nego što cela autoindustrija pokazuje od svog nastanka! Bre! A sad kad se klima u autoindustriji, niko im ne predlaže da smanje troškove, već ih još predstavljaju kao nekakve tobožnje humanitarce... tipa "oni zarade 170€ od jednog auta. Ma da... evo odma'!

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6606

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 14:29 - pre 113 meseci
Po toj računici je onda auto industrija među najprofitabilnijim na svetu, a svi učesnici se raspadaju od para. Međutim, svedoci smo da se na prste jedne ruke mogu nabrojati oni koji trenutno nisu u čabru, iako kriza ne traje godinama već možda godinu dana plafon, ako i toliko.
Ako su otplatili ABS, sad se ulažu u Euro 6, u emisiji manju od 160g (ili koliko već), dobar deo proizvođača ima neki projekat za alternativnu energiju, itd.

[Ovu poruku je menjao Miroslav Jeftić dana 25.02.2009. u 15:41 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 14:41 - pre 113 meseci
Pa kad imas nekoliko desetina hiljada automobila na lageru, bez prodaje (ili je jadna) i fabrike koje ne rade sa radnicima koje moras da placas profit se topi nevidjenom brzinom :)
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 673
*.datalab.si.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 14:42 - pre 113 meseci
Citat:
StORM48: Malo sam već umoran od ponavljanja činjenica, čije sam dokaze već izneo, ali ih većina očigledno ne čita, pa iznova traže pojašnjenja, poput Tebe:
Pežo 206, osnovna oprema, benzinski motor od 1400cc, regularna cena, oglašena na sve strane (novine, bilbordi i šta sve ne) - 8.990€. Bio sam u kombinaciji za kupovinu, međutim - izjalovila se (na sreću!).
Pežo 207, sasvim očekivani naslednik 206-ice, sa istom osnovnom opremom, ali uz elektropodizače na prednjim vratima, košta 13.990€. Znači, priznajem - lagao sam. Razlika nije 70%, već mnoooooooooogo nižih 60%. Za 1500€ više sam JA KUPIO 2002. godine 307-icu sa mnogo jačim paketom opreme. I sad sam ja lud što mi to smeta?!
E pa prijatelju, to nisu podaci "koje sam negde pročitao", nego su podaci koje ja vidim crno na belo i molio bih Te za malo poštovanja u ophođenju!


prijatelju
ti imaš puno poštovanje u vezi ophođenja
ako ćeš iskreno, tvoje tvrdnje nemaju veze sa onim što hoćeš da postigneš
iz jednog jedinog razloga
brkaš ekonomsko-marketinške pojmove sa životnim ciklusom proizvoda

uporedjuješ model koji je na izdisaju i njegovog naslednika
po tebi, cena 206 i 207 bi morala biti kakva, ista
pa normalno da bi onda firma morala baciti sve 206-ice koje su se napravile do tog momenta
ili možda NE vratiti uloženo iz prilagodjavanja mašina za nove limove
nova stakla, prepakovane motore, prepakovanu plastiku kao sto ti kazes........... u 207-icu

Citat:
StORM48:Nisam direktan učesnik proizvodnje bilo koje marke automobila, ali jesam bio uključen u priču oko nabavke OEM GPS uređaja, koji se dovoze u količinama od 2-3 kontejnera i koštaju (za najbolje modele) ~70$. Onda se pakuju u plastično kućište, stavlja im se odgovarajuća baterija, ugrađuje softver i onda se prodaju po ceni od ~200€. Iste te drlje, u kolima, kao dodatnu opremu, uvaljuju za dve i više hiljada € (iako ih od kooperanata nabave za max 150%, jer imaju ogroman rabat na količinu), pa imam problem da shvatim da li je u pitanju slepilo kod očiju ili vi zaista ne vidite nekakvu korelaciju između razvoja i trange/frange ekonomije? Ili se to auto industrija brine za IT, pa naplaćuje njihov razvoj kroz svoje cene? Ili ćeš mi reći da je auto industrija ustvari razvila GPS i tehnologiju oko istog?


korelacije ima, troškovi proizvodnje za te delove
nažalost rekla kazala priče kod nas znaš kakvog su karaktera
ako imaš dokaze a ne priče, samo napred, uz moje puno poštovanje

a iskreno, to što si ti gore naveo je kradja para od pojedinih auto-dilera
a pošto su kod nas potrošači zaštićeni nikako, priča kao tvojih će uvek biti
nažalost, od strane jačeg protivnika

inace, tvoj polovni Peugoet 307 košta oko 15-18 000e u Danskoj
šta bi rekao na to ?
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 14:56 - pre 113 meseci
Ispravka, moj tada NOVI 307 (sada već bivši).

Slobodan Mišković je pogodio poentu. To je konglomerat kompanija koje su se do skora (nesvesno) ugledale na našu Zastavu - talambasaju profitom i rastom prodaje na sve strane (lažno prikazivanje faktičkog stanja, zbog vrednosti akcija na berzi), a racionalizacija kao pojam - ne postoji. I onda - PUF, svi umrli u istom danu. Da je cela ta priča od početka predstavljana onakvom kakva jeste i da se nije šminkala zbog socijalnog mira, epilog bi možda bio drukčiji. Ovako, uopšte ne čudi što se recesija najnezgodnije odrazila baš na autoindustriju. Invalida industrije, koji svaku inovaciju sprovodi pod nečjim pritiskom. Zato i deluje komično priča o EuroX motorima, jer da se oni pitaju, mi bi vozili na mazut, sa 15000 kubika... koga briga koliko zagađuje. Međutim, na sreću, državne administracije misle drukčije.

Cena, naravno, ne mora (niti može) biti ista kao i za auto generacije na zalasku karijere. Ali, ne može biti toliko viša, jer ne postoji primer u industriji, koji dozvoljava taj nivo mahinacija, a bez kazne. Daj mi jedan primer u industriji, gde proizvod iste klase košta toliko više? Možda ih i ima, ali su izuzeci i retko drže inicijalnu cenu duže od par meseci, što za autoindustriju nikako i nikada ne važi.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6606

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 16:41 - pre 113 meseci
"Uhvatio" si se za tog Pežoa kao da je to neki reprezentativan primer. Ja prvi put čujem za toliku razliku. Evo ti par kontra primera samo, a može se naći koliko god hoćeš:

Avgust 2006 - Februar 2009

Škoda Octavia 1.6 Classic

16.142€ - 15.387€ (restilizovan model)

Mazda 6 1.8 CE

20.799€ - 17.890€ (nov model)

Ford Mondeo Ambiente

1.8 (125ks) 20.500€ - 1.6Ti-VCT (125ks) 22.280€ (nov model)

I tako dalje. Cenovnici su iz jednog te istog časopisa. Je l' imaš ti još neki primer ili samo taj jedan?


 
Odgovor na temu

4n0n

Član broj: 94410
Poruke: 68
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 18:04 - pre 113 meseci
Ja cu se samo vratiti na ovu tezu:
popovicvl: "Odrekao sam se imena koji meni bas nista ne znaci."

@popovicvl
U slucaju Kia cee'd-a i BMW116i, kad bi ih parkirao jedan kraj drugog, vidio bi i sam da je "malo" veca razlika osim imena.
Jedino im je zajednicko sto imaju po 122ks, ostalo... hmmm... I don't think so ;)

Motor ide na stranu BMWa, znaci 1:0.
Dizajn, subjektivna stvar, mada i ti sam kazes da ti je bmw vrh, znaci 2:0.
Vozna svojstva, pretpostavljam na strani bmw, ali da ne bude ocita razlika nek bod ide na cee'd, 2:1.
Interijer, definitivno ide za bmw, tako da je vec 3:1.
Mjenjac, ista stvar, ustvari ovo su sve stvari koje opravdavaju cijenu. 4:1.
Dalje, ovjes, sigurnost, potrosnja, oprema, sve su to stvari koje se placaju kroz ovu razliku...
I onda vidis i sam da za te pare dobijes ipak "malo" vise od imena.

Ali mi nije jasno gdje si nasao Kia cee'd za 14890 Eura,
pa ostavi link ako nije problem,
jer me bas zanima kakva se oprema za to dobije,
jer ja za istu opremu nisam uspio naci jeftinije od cca. 17500€. Sport paket opreme sa troja vrata pro_cee'd)

Smisao svega ovoga nije raditi review od pojedinih modela, nego cisto dat ljudima do znanja da vecom cijenom ne kupuju samo ime.
Mislim kupuju i ime izmedju ostaloga, ali barem 75% razlike u cijeni je opravdano.
Mada ovih 8k € i odmor sljedecih 5 godina, tu imas potpuno pravo, na kraju, sve je stvar izbora...

@zarsilic: "Potpuno tacno, ali se konstatacija odnosi na "top" modele doticnog proizvodjaca."
- do sada je bilo tako, ali vise se ne odnosi samo na top-modele, nego i na "obicne" modele.

P.S. Evo i potvrda sto se motora tice da ne bi doslo do nepotrebnih diskusija:
http://www.bmwmotorrad.rs/inde...ask=view&id=1&Itemid=1
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
212.200.204.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 19:16 - pre 113 meseci
Evo ti POTVRDA da je pisanje MOTPRADA komila tresa

http://www.thetruthaboutcars.c...bo-6-named-engine-of-the-year/

I mene zanima ko je tako mocno izglasao bavarske skalamerije sa tako komplikovanim koriscenjem dva turba(da nece da proglase novitet, ili ne daj boze evoluciju)..to bavarci i ostali ljubitelji piva i kobaje moraju masno da plate, od cega bi nepismeni nivinarcici ziveli...

Ili da motor sa EVO X se poredi sa spravicama u Audiju ili VW-u...kako da ne, samo se dopisu prgava slovca i novinari "glasaju"... ma vazi...

Poz
 
Odgovor na temu

priki

Član broj: 24732
Poruke: 673
*.dynamic.amis.net.

ICQ: 174153511


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 19:26 - pre 113 meseci
Citat:
StORM48: Ispravka, moj tada NOVI 307 (sada već bivši).

Slobodan Mišković je pogodio poentu. To je konglomerat kompanija koje su se do skora (nesvesno) ugledale na našu Zastavu - talambasaju profitom i rastom prodaje na sve strane (lažno prikazivanje faktičkog stanja, zbog vrednosti akcija na berzi), a racionalizacija kao pojam - ne postoji. I onda - PUF, svi umrli u istom danu. Da je cela ta priča od početka Pozdrav


vidi, nabrajati ti neću jer šta god ja rekao ti imaš mišljenje o teoriji zavere
a ako misliš da možeš praviti jeftina auta, ajd napravi mi 10 kom odmah,
rado cu ti platiti :)

aute teško može da uporediš sa bilo čime ali približan primer je svet mobilnih telefona i biće ti sve jasno,
zašto su naslednici skuplji od prethodnika, razvoj i tako te stvarčice.....

a što se tiče auta evo ti link pa se zapitaj malo
u Sloveniji

www.rajskaponudba.si

 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6606

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 19:37 - pre 113 meseci
Citat:
vladd: Evo ti POTVRDA da je pisanje MOTPRADA komila tresa

http://www.thetruthaboutcars.c...bo-6-named-engine-of-the-year/


Dobiješ više konja nego što piše, što kažu na tom tvom linku, šta je tu loše?
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?25.02.2009. u 20:20 - pre 113 meseci
Citat:
priki: aute teško može da uporediš sa bilo čime ali približan primer je svet mobilnih telefona i biće ti sve jasno,
zašto su naslednici skuplji od prethodnika, razvoj i tako te stvarčice...


Zanimljiv primer. Ja koliko se sećam, prvi mobilni su koštali 10-15 hiljada DEM. Sadašnji koštaju mnooooogo puta manje. Štaviše, danas se za ispod 200€ može uzeti babaroga tipa N61.

Pa sad Ti i dalje upoređuj industriju mobilnih telekomunikacija i ovu sprdačinu od kukavne autoindustrije. Progres koji je mobilna industrija ostvarila, neverovatno je besmisleno porediti sa autoindustrijom, bilo kog vremena i u bilo kom obliku.

I gde sam ja rekao da mogu da napravim jeftine automobile?

Ja sam rekao da POSTOJE firme koje mogu i koje to rade, ali čiji se proizvodi sabotiraju iz čisto mešetarsko/maglovitih razloga, pa umesto da koštaju 3-4k €, oni koštaju 18000. I naravno, nikome na pamet ne pada da baca pare na to. Da je jeftino koliko je i predviđeno, ljudima ne bi smetalo da to imaju za svakodnevno zujanje po (makar manjim) gradovima.

I prijatelju, koji "razvoj"? Šta je to autoindustrija razvila poslednjih godina, a da je to uradila sama? Doslovno ništa! Unapređuju motore po moranju (a ne htenju) i to je uglavnom sve. Osim ako ne računaš sporu tendenciju uvršćavanja MP3 plejera kao "inovaciju", kojoj treba "razvoj". Oni bre nemaju šta da razvijaju, što već nije razvijeno. Sve što rade, je prepakivanje karoserije. Tu jesu napredovali, ali ako je to opravdanje za sve ovo...

I što da ne, da bacimo još jednu kosku u središte priče... sve što više odmiče vreme tog njihovog razvoja ('ebo ih on!), to se više problema sa tim njihovim proizvodima javlja - Osim što su problemi ranije bili redovna pojava u nižoj klasi, sad su postali k'o dobar-dan i na višoj. Kakvih sam sve problema imao sa sadašnjim automobilom više klase, ne smem ni da pominjem. I to je jedna zanimljivost - maksimalno zakomplikovan proizvod koji prosto urla "nešto će da prsne, nešto će da prsne!"... i to se naravno i desi, bez obzira na sve ovlašćene, redovne i vanredne servise, bajanje, kukanje i plakanje. A na kraju i bez obzira na uložen novac.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74806 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.