Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76501 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
195.252.66.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 12:49 - pre 118 meseci
Opet kažem da u ovom razmišljanju ne treba sve proizvođače izjednačavati.

Neki zaista prodaju mu*a za bubrege i popaljenicima beskrupulozno naplaćuju tzv. "tradiciju", "imidž", "poreklo" i slične gluposti, a neki se ipak trude da ponude više za cenu koštanja svojih automobila, kao i da u ponudi imaju i ogoljenije varijante kola za kupce kojima prvenstveno treba prevoz od tačke A do tačke B.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11975
212.200.204.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 16:06 - pre 118 meseci
Naravno da nisu svi "na Titovom putu", da neki malo skrecu sa kartelskog stava, i nude nesto za nesto manje para. Ali i dalje je srz i sustina u velikoj meri odrzana.

Prica o "transportu iz tacke A u tacku B" je nestala, to je zapravo ponajmanje vazno. Vaznije je pokazati tehnicku inteligenciju nabavkom vozila, prestavljanje slike o pojedincu, davanje "poruke" ambijentu, kroz vozilo...

Sam transport A-B je obesmisljen guzvama, prenatrpanoscu postojece infrastrukture vozilima. Infrastruktura takodje stidljivo dozivljeva razvoj, bori se i ne dozvoljava brzinu sociodrustvenih promena.
A i profit je sporan.

Za mnoge stvari i ne treba pomerati korisnika, nabavka robe, placanje racuna, dobijanje dokumenata, pa i poneki odlazak na posao je izlisan.

Transport automobilima, koji je nekada bio pokretac napretka, ostao je veliki zastoj. Sva je manje upotrebljiv za svrhu, i sve vise trazi druge oslonce.

Samo cena (p)ostaje uvecana.

A tehnicka prevara sve ociglednija.

I cela prica izlazi iz okvira ukusa, pojedinca, mada se kao o ukusima ne prica, ali pogresno formiran ukus ima vidljive nedostatke.

Poz
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 16:33 - pre 118 meseci
Nego, niko ne komentariše najnoviju reklamu za Golfa VI koja ovih dana izbija oči...

bla, bla...iskustvo....bla, bla...tradicija....bla, bla....15 miliona parova je vodilo ljubav u njemu...bla, bla :D.

Dakle, nema ni slova o onog: ovaj auto ima npr. najbolju opremu, najbolje motore, najbolju cenu...BILO ŠTA što ima veze sa mozgom.

Ali je najbitnije što se 15 miliona ljudi u njemu...šta već...

Pa kupi ga brate, možda ćeš ti biti 15 miliona i prvi :D...znaš, to je moguće raditi samo u Golfu....
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 255
212.200.218.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 17:04 - pre 118 meseci
Proizvodjaci automobila nisu nimalo krivi, pravi krivci su kupci "bolidi" koji se loze na razne gluposti, i jos gore uzimaju kredite za aute.

Uvek, ali ponavljam UVEK, ste imali mogucnost izbora, sa desetinama proizvodjaca i stotinama modela.
Recimo i pre ove krize ste mogli da kupite osnovni model Mazde 3 ili Ford Focus za 13.000 - 14.000 E. Pitam ove zagovornike teorije zavere (kao Nemci, Japanci, Francuzi seli i dogovorili se kako ce da pljackaju naivne kupce), da li je to skupo?
Da ne govorim o Koreancima.

E sad sto su kupci bolidi, pa se nakrcaju dodatnom opremom, koja se masno placa (to je u stvari preskupo, ali uopste nije neophodno za funkcionisanje automobila), to je druga stvar. Niko vas ne tera da kupujete GPS i BMW patosnice.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 19:38 - pre 118 meseci
Zavera?
Hmmm.... smatraš li Ti da su oni počeli da propadaju zato što su rentabilni?

Ako "da" - kako je moguće da neko propadne, a da je rentabilan?
Ako "ne" - pojasni u čemu je stvar.

Nemojte banalizovati problem posmatrajući ga samo kroz prizmu par banalnih primera.

Sve grane industrije se ljuljaju, ali se jedino autoindustriji pomaže u toj meri (neokomunizam najgore vrste) i jedino je ona u blatu. Zašto? Kosmičke sile, crna magija, veštice i vračevi? Ili je prosto u pitanju loše poslovanje i silovanje kupaca "hype-om", do trenutka kada isti više nisu solventni za dalju mužu?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 255
77.46.191.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 20:12 - pre 118 meseci
Npr predvidjam egzodus USA autoindustrije, jer nisu rentabilni, ne mogu ni sa evropljanima da se takmice, a pogotovu ne sa azijskim proizvodjacima, (njihovi biseri koji trose po 20 litara).
Trenutno mislim da niko nije rentabilan, s tim sto su neki u teskim dubiozama.
Naravno da ce drzava da im pomaze, pa nece valjda da pusti da stotine hiljada radnika ostanu bez posla, i da propadnu tolike fabrike. Ne treba svima da pomaze, ali onim potencijalno zdravim, svakako.
Uzgred, liberalni kapitalizam je mrtav, ako si prespavao proteklu godinu...

Drugo, propast autoindustrije je samo posledica a ne i uzrok ovog haosa koji trese ceo svet.

Pravi uzrok je, pogadjas finansijska industrija, koja je napravila kreditni balon koji je opet naduvao traznju kod prvenstveno gradjevinske i auto industrije.

E sad su te industrije prve na udaru, cak stavise autoindustrija mi je simpaticna, jer su ljudi nesto proizvodili, imali su realan prozivod, za razliku od ovih lopina iz banaka i fondova.

Drugo kod automobila si uvek mogao da biras sta hoces da kupis, npr Toyota Yaris, Hyundai Getz za 10.000 E, jel to mnogo?
A imao si naravno i Audi A6 za 80.000 E.

Recimo, kod nekretnina nisi mogao da biras, osim ako neces da zivis u memljivim prostorijama pred raspadom ili u nekoj vukoje**ni. Ako hoces normalan stan morao si de se zakopas u kredite do kraja zivota. Hvala bogu pa je i taj balon pukao, na zalost bankara i spekulanata.

Prema tome autoindustrija je jedna od postenijih industrija danasnjice.
Druga prica su nasi uvoznici i distributeri, od kojih su mnogi iz kriminalnog miljea, ali oni su predstavnici trgovackog i finansijskog sektora.
 
Odgovor na temu

barons

Član broj: 199771
Poruke: 85
..7-r.retail.telecomitalia.it.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 22:40 - pre 118 meseci
STORM48 svaka ozbiljna drzava na Zapadu pomaze i spasava svoje prioritete. Sada je djavo odneo salu i vise nista nije bitno. U Italiji je benzin pao za 40 centa, uvedena su nova socijalna davanja, smanjene takse za male prihode, ukinut obavezni knjigovodja za male privatnike... Tako ja osetim pomoc drzave. Ali naravno kad treba pomoci FIAT ili Alitaliju onda o tome pisu svi.

OK, naravno da ce se tu provuci i iskoristiti i mnogi koji to ne zasluzuju, ali sada se ne radi o tome. Sada je bitno da nasa ekonomija na Zapadu ne dozivi KOLAPS koji bi zemlje poput Srbije oterao u bedu kakva jos nije vidjena. Uzgred, sta tebe briga sta rade neke zemlje sa svojim budzetom ? Da neces mozda da delis lekcije francuzima i nemcima sta je to auto i kako se on pravi ? Ili mozda sta je to ekonomija, sta je infrastruktura ?
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about
new ways to harm our country and our people, and neither do we." - George W. Bush
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?28.02.2009. u 23:25 - pre 118 meseci
Citat:
barons: Uzgred, sta tebe briga sta rade neke zemlje sa svojim budzetom ? Da neces mozda da delis lekcije francuzima i nemcima sta je to auto i kako se on pravi ? Ili mozda sta je to ekonomija, sta je infrastruktura ?

Hahaha, pa nisam ja drugima prodao komunizam, a onda ga iz sve snage pljuvao.
Nisam ja pljuvao po svemu što ima prizvuk socijalnog, naspram surovo kapitalističkog.

Niti je to ovde tema. Više je pomenuto kao zanimljivost glede toga dokle su birokratske šušumige spremne da idu, zarad kupovine poena. I ne, nisu oni u tom (birokratskom) pogledu ništa bolji od nas. Maniri su im samo malo bolje uvijeni, a krajnji efekat gotovo isti.

Pošto već načesmo temu, da kažem da mi je dodatno gnusno i to što (barem u USA, na koju se i odnosi gro gore napisanog) država pomaže najveće/najbogatije korporacije, dok su mali kreditni dužnici pušteni niz vodu. Velikima su smanjeni bonusi sa više stotina ili desetina miliona $ na "svega" par miliona ili stotina hiljada, dok su oni srednjeg i nižeg staleža totalno potonuli.

Ipak, to su sad već neki drugi momenti, koji zahtevaju sasvim novu temu i ne na ovoj temi.

Citat:
buda01: A imao si naravno i Audi A6 za 80.000 E.

Zaboravimo na trenutak, da je ^opet^ kao primer dat auto koji se na neki volšeban način protura kroz celu temu, u kontekstu štednje i racionalizacije. Ne znam kako, ali nije ni bitno za dalju priču...

Elem, ako je početna cena Audija A6 sa osnovnom opremom negde između 32.000-35.000€, kako objasniti činjenicu da full opremljen košta (ili je koštao, negde 2003. godine, kad sam gledao, čini mi se) ~79.000€. OK, luksuzniji je tip automobila u pitanju, pa deo sume odlazi na to, ali - zar je stvarno lako poverovati da polovinu cene košta oprema?

Pomenut je "kvalitet" te dodatne opreme u kontekstu troškova koje ista zahteva u proizvodnji, kroz period testiranja, robusnosti i opšteg kvaliteta koja takva oprema mora da zadovolji, nasuprot onome što važi za uobičajenu "consumer" robu iste namene. Tako smo došli do toga da je "sasvim logično da nekakva elektronika (GPS, audio ili šta već) za auto košta više, jer mora da izdrži...".... da izdrži šta!? Nema auta kog sam vozio u poslednjih 10 godina, a da mu barem neka stvar nije riknula. I to nikada nije bio motor, već gotovo uvek nešto od skupe dodatne opreme. Ako je to ta "testirana, izdržljiva i high-grade oprema" koja zbog toga košta koliko košta... da ne znam, zapitao bih se "a kakva li je onda obična consumer elektronika?".

Faktičko stanje je (na sreću ili nesreću, zavisi od ugla posmatranja) raspoloživo za sve analize i (nadam se) nije potrebno da išta dodajem. Ned'o Bog nikome takvog kvaliteta sa kakvim sam se ja susretao u jeftinim, skupim i superskupim automobilima. Štaviše, elektronika se ubedljivo najgore pokazala u najskupljem auto koji sam vozio (neću pominjati kojem, da ne budem pogrešno shvaćen, a i nije bitno za priču). Sreća te medicinska oprema nije takvog "kvaliteta" kao ova... čitulje bi bile dupke pune

Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11975
212.200.204.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?01.03.2009. u 01:39 - pre 118 meseci
Auto idustrija je pocela da propada i stagnira, tj klizi u recesiju i pre ekonomske krize.

Kriza je ekonomska, i to sto mocne drzave pomazu auto industriji, je posebna stvar.

Prvo su, naravno potpomognute banke.

Auto industrija, kao kompleksna grana, solidno profitna, privredno pokretacka, ali prezaduzena kod banaka, suocena sa ogromnom recesijom, sledi logiku da samo jaka privreda moze da pomogne u ublazavanju krize.

Zaposljava previse ljudi, angazuje ogromne resurse, i ocekuje pomoc kao baza privrede.

To sto je postala nerentabilna, ne uzbudjuje ih puno, zahuktace se tocak potrosnje.

I da naprave strasan pad u cenama, pa i kvalitetu, za nekoliko godina, povratice se na neki nivo, obnovice se resursi.

Osim ako spoljno trziste ne zatvori vrata, okrene se nekim drugm aktivnostima, tada ce problem biti neresiv.

U svakom slucaju, sledice brojni bankroti, ako su pametni i reorganizacije(mada nisu pokazali zelju za racionalnim) a javni prevoz dobice na prioritetu.

Poz.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?06.03.2009. u 20:44 - pre 118 meseci
Tata Nano, očekivani rasplet

Sada se, za evropsko tržište, pominje ne baš sumanuta, ali dosta viša cena za auto ove klase i kvaliteta: ~5000€.



Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6635

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?09.03.2009. u 12:40 - pre 118 meseci
Citat:
StORM48:Elem, ako je početna cena Audija A6 sa osnovnom opremom negde između 32.000-35.000€, kako objasniti činjenicu da full opremljen košta (ili je koštao, negde 2003. godine, kad sam gledao, čini mi se) ~79.000€. OK, luksuzniji je tip automobila u pitanju, pa deo sume odlazi na to, ali - zar je stvarno lako poverovati da polovinu cene košta oprema?

Pomenut je "kvalitet" te dodatne opreme u kontekstu troškova koje ista zahteva u proizvodnji, kroz period testiranja, robusnosti i opšteg kvaliteta koja takva oprema mora da zadovolji, nasuprot onome što važi za uobičajenu "consumer" robu iste namene. Tako smo došli do toga da je "sasvim logično da nekakva elektronika (GPS, audio ili šta već) za auto košta više, jer mora da izdrži...".... da izdrži šta!? Nema auta kog sam vozio u poslednjih 10 godina, a da mu barem neka stvar nije riknula. I to nikada nije bio motor, već gotovo uvek nešto od skupe dodatne opreme. Ako je to ta "testirana, izdržljiva i high-grade oprema" koja zbog toga košta koliko košta... da ne znam, zapitao bih se "a kakva li je onda obična consumer elektronika?".


To je kao da pitaš zašto Swatch košta 100€, a tamo neki Philippe Patek košta 15.000€ (ili više), a i jedan i drugi pokazuju tačno vreme i pokvare se ako se olupaju o zemlju. Premijum marka - premijum cena.
Uzgred, sumnjam da je razlika između ta dva Audija bila isključivo u opremi, pre će biti da je taj Audi za 80.000€ bio u stvari RS6, tj. imao i najjači motor u ponudi sa 4x4 pogonom (plus oprema), itd.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15660
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?09.03.2009. u 13:30 - pre 118 meseci
Citat:

To je kao da pitaš zašto Swatch košta 100€, a tamo neki Philippe Patek košta 15.000€ (ili više), a i jedan i drugi pokazuju tačno vreme i pokvare se ako se olupaju o zemlju.


Stavise, taj Swatch, ukoliko je kvarcni, pokazuje mnogo tacnije vreme od tog Patek-a - al' nisi faca ako ga nosis :-)

Btw, Storm je pominjao patosnice... bas kupih patosnice za CLK na e-bayju nove original za 20 EUR, neko izgleda rasprodaje inventar... Drugari iz Mercedesa htedose da mi ih zavaljaju za 80 EUR.... saljivdzije :) Jos ih niko nije obavestio da je dosla kriza..
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

ljakse
Beograd

Član broj: 15635
Poruke: 72
*.artcommunication.co.yu.

Sajt: zaludan.blogspot.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?09.03.2009. u 14:00 - pre 118 meseci
Mozda poredjenje osnovnog A6 sa full verzijom jeste bilo pogresno zbog zaista velike razlike u motoru, pogonu itd, ali...

Licno mislim da je auto industrija generalno otisla u, u najmanju ruku, pogresnom pravcu, pa su zato u problemima.
Naime, vise ne postoji pravilo sta je premium, a sta nije, osim samog brenda, a to verujem da u danasnje vreme nesto znaci samo malobrojnima.
Sta hocu da kazem?
Pa, ovako...
Uzmimo na primer novi Renault Megane, i novu Toyotu Avensis.
Pocetna cena Megana je 13,990 (motor 1.6, 16V, 100KS), a Avensisa 20,800 (motor 1,6 VVT-i, 132KS).
Po pitanju opreme, su (verovali ili ne) vrlo slicni - naravno, 5 zvezdica po novom NCAAP programu, prednji podizaci stakala na struju, retrovizori na struju, rucna klima, ABS, board computer, vazdusni jastuci & zavese, CB sa daljinskim...
Razlike su recimo, male - Avensis ima ESP (i jos nekoliko troslovnih skracenica), Megan nema, Megan ima karticu, Avensis kljuc za cepanje dzepova.
I, licno, mislim da su to korektne cene.
Medjutim, problem nastaje u ljudskoj svesti, da ne kazem kompleksu, a za koji je po meni kriva auto industrija.
Jer, najskuplji Megan kosta skoro 26,000, a najskuplji Avensis skoro 36,000.
Sta se onda desava...
Neko ko bi i 'skucao' 14,000 za base Megana, ili 21,000 za base Avensisa, ga nece kupiti. Ispasce 'glup u drustvu' - komentari tipa 'rucna klima? pa ko to jos pravi?' i 'zadnji prozori nisu na struju? boze...' su postali vrlo uobicajeni.
A ja se pitam - kome treba automobil klase Megana koji kosta vise od Avensisa, i kome treba Avensis koji kosta kao ili cak vise, nego slican 'premium brand'?
Tako da ce potencijalni kupac verovatnije uzeti Megana od npr. 19,000, Avenisa od 25,000, a ako mu je 14,000 limit kupice Kiu.
To ide i dalje.
Ako je kupcev limit nedovoljan za nov auto sa dosta opreme, pre ce se odluciti za polovan sa opremom nego nov base.
Licno, mislim da su base nivoi opreme postali sasvim dovoljni (ako izuzmemo VW i slicne kod kojih je i piksla dodatna oprema), ali bas ono na sta je auto industrija igrala im se upravo vraca kao bumerang - hteli su da zaradjuju na dodatnoj opremi, zbog toga podigli ponudu i cenu, a sad...


BTW, za Toyotu u Srbiji pouzdano znam da je kolicina prodatih vozila sa base opremom takoreci zanemariva, tako da verujem da ni kod drugih nije mnogo drugacije (osim verovatno sa Daciom i jos par jeftinijih proizvodjaca)
Denis
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6635

Sajt: about:blank


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?09.03.2009. u 14:50 - pre 118 meseci
ESP nije mala razlika, već nešto što može da spase glavu, tako da bih uvek doplatio za "troslovne skraćenice" kad god je to moguće. Takođe, pitanje je koliko dodatnih 4-5 hiljada evra znači nekom ko je već izdvojio 20-ak hiljada evra (ne računam tu one koji su se uvalili u neki kredit do guše). Pošto ima sigurno i ne mali broj onih koji voze auto u rangu 20-30 hiljada evra, iako bi mogli kupiti i 2 ili 3 puta skuplji bez problema, ali ih ne zanima.
A zaista bi bilo zanimljivo čuti koliko ko proda vozila sa osnovnom opremom/motorom.
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?09.03.2009. u 14:57 - pre 118 meseci
ESP - http://en.wikipedia.org/wiki/E..._control#Availability_and_Cost

The retail price of ESC varies; as a stand-alone option it retails for as little as $250 USD

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4492



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 12:15 - pre 117 meseci
Naravno da autoindustrija dere kupce što više može. Medjutim, mora se uzeti u obzir da imaju značajne troškove na razvoju, i da te troškove moraju i pokriti na razne načine. Da li su ti troškovi posledica rasipničkog ponašanja, druga je tema.

Mene su fabričke zavese za vrata koštale 190€, a realna cena im je verovatno oko 5€. ESP me je koštao 600€, a verovatno ne vredi više od 50€. Dodatak jednog konektora i par žica (audio priključak na postojeći radio u kolima) kao dodatna oprema košta nekih valjda 90 ili 190€ (zaboravio sam tačnu cenu), što je naravno besmislena cena jer to isto u samostalnoj izvedbi košta 1€ + par minuta za ugradnju. Medjutim, sve je to način da se pokriju troškovi razvoja tog automobila (i nekog budućeg). Kao što rekoh, da li su ti troškovi morali da budu toliki to je druga priča u koju se ne bih upuštao.

Uzgred, nikad više ne uzimam auto bez ESP i ABS. I ne preporučujem nikome da štedi na tim dvema stvarima. Jedino me nervira traction control koji ide uz ESP i ne može se isključiti bez isključenja ESP-a, a meni samo smeta i gnjavi me. Ali to je druga priča.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 12:29 - pre 117 meseci
Koji auto je u pitanju i na osnovu čega tj. kojih situacija si došao do tih zaključaka za ESP? (za ABS je jasno)
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4492



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 14:36 - pre 117 meseci
Ford neki
Na osnovu koji situacija? Pa situacija je ta da ja vrlo često teram auto na granici proklizavanja (ili malo iznad granice) a sa ESP-om se auto upravlja neopisivo bolje nego bez ESP-a. A vožnja po snegu (ali ne i po ledu) postaje skoro identična kao da voziš po suvom. Samo voziš i gledaš kako ESP blinka svo vreme, a auto uglavnom ide gde si zamislio . Mogla bi čak i moja žena da vozi po snegu sa ESP-om a njoj bi svakako bio koristan i traction control. Naravno, kada bih vozio reli verovatno bih isključio ESP jer sprečava drift u krivinama, ali ne vozim reli
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1882



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 18:58 - pre 117 meseci
Citat:
pisac: Naravno da autoindustrija dere kupce što više može. Medjutim, mora se uzeti u obzir da imaju značajne troškove na razvoju, i da te troškove moraju i pokriti na razne načine. Da li su ti troškovi posledica rasipničkog ponašanja, druga je tema.



Danas sam pricao sa jednim likom iz Italije koji je radio u FIAT-u. Kaze da Grande Punto kosta FIAT-a materijal i radnu snagu da ga napravi oko 2000 evra. Do oko 6 000 koliko kosta kad izadje iz fabrike cenu zidaju njihovi troskovi razvoja, marketing, ogromne plate sefova, trte mrte. Onda na tu cenu ide trgovacka marza, pa porez, a za izvoz i carina, kao u nasem slucaju. Ne znam kakav je odnos kod skupljih automobila, ali ovo je strasno.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6978
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 20:08 - pre 117 meseci
To jednostavno nije tačno.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76501 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.