Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74798 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
79.101.187.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 20:31 - pre 112 meseci
U nekim aspektima moze i da bude tacno, ali postoji toliko ogranicenja i preduslova, da je to potpuno neracionalan podatak.

Moze da kosta toliko ako je vecina delova iz fijatovih resursa, ako se angazuje nekoliko radnika po pola sata, zbog automatske proizvodnje.

Da bi se postigao taj "ekonomski" broj izrazen u evtima, fabrika mora da bude opremljena za kapacitet od 100000 vozila mesecno, da su svi kapaciteti aokupljeni i da prodaja kao kraj ciklusa, postoji u znacajnoj meri, sa odredjenim tempom...

Onda se moze izracunati takav podatak, koji jeza neku Fijatovu racunicu, a nama ne znaci nista, cak ni to da se neka masa preprodavaca ugradjuje i "zida" cenu..

Onog trenutka kada proizvodnja padne (zbog losije prodaje) ispod neke proizvodne dinamike, ta cifra se znacajno uvecava, i moze da predje i 10000€ i 20k€ po komadu, i u tom slucaju slede prinudni odmori(jeftinije je ne paliti linije za proizvodnju), i ostale nepopularne mere..

To je potpuno nebitan podatak za nasa naglabanja:), ne moze se izvoditi naknadna filozofija i "otkrivanje prevare" i pljacke, navodne, kupca..ili krajnjeg korisnika.

Jednostavno, kada veliki kamion nosi rudu, isplati se njegovo koriscenje, ali ako sluzi za voznju po gradu, do pijace, ta stavka postaje ekstremno besmislena...

Da se ne igramo igre velikih brojeva i rasprave koliko sta kosta, pojedinacno ili u masi od nekoliko desetina hiljada komada..

Problemi su prosto na drugom mestu, propast je inicirana drugacijim, finijim faktorima(naduvavanje cene nikada nije generator siromasenja)..auto industrija je imala skupi i preskupi lazni "razvoj", a u stvari nije razvijala skoro nista, bila je samodovoljna i ekstremno konzervativna, i trziste je nagrizalo takuv filozofiju..

'80-ih i 90-ih godina, za jedan auto srednje klase(dok smo i mi imali doticnu) trebalo je dati para kao za 6-7 televizora, koji su bili trajni(imali upotrebnu vrednost) slicno kao i automobili..

Taj odnos je, danasnjih dana, je 20-50 puta, samo zato sto auto industrija nije fleksibilna, nije koristila tehnologiju u dovoljnoj meri, pravci razvoja, bolje receno ideje i smisla koriscenja automobila, su davno promaseni ili prevazidjeni...

Poz
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 20:41 - pre 112 meseci
Vladd, ne mogu se porediti televozori i automobili, jer cena sirovina za televizore vremenom drastično pada, a za automobile to ne važi. Osim toga, sigurnosni zahtevi za automobile vremenom postaju sve jači, što drastično poskupljuje proizvodnju - a za televizore ni to ne važi.

Ne smatram da su automobili generalno precenjeni, nego, kao što sam već napominjao, to mislim za samo neke brendove.

Ali sva je prilika da će se cene uravnotežiti i da će u budućnosti one znatno bolje odslikavati realnu vrednost pojedinih modela nego ranije.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa
Here Comes the Hotstepper
Beograd

Član broj: 25399
Poruke: 1804



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 20:48 - pre 112 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: To jednostavno nije tačno.


Na osnovu cega ovo tvrdis? Imas li neke tachne informacije?

Ovo sto je napisao vladd:

Citat:
Jednostavno, kada veliki kamion nosi rudu, isplati se njegovo koriscenje, ali ako sluzi za voznju po gradu, do pijace, ta stavka postaje ekstremno besmislena...


stoji, ako si mislio na to. Ili nesto drugo?

Posto vecina ovde ima broadband internet, predlozio bih vam da pronadjete na netu film "who killed the electric car".
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
*.3dnet.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 20:55 - pre 112 meseci
Više puta sam imao prilike da pogledam studije o udelu pojedinih komponenti proizvodnje u izlaznoj ceni automobila. Podaci se mogu razlikovati u odnosu na to šta sve studija obuhvata, ali zajednički činilac svih je da je izlazna cena auta samo nekoliko procenata veća od zbira svih troškova.

Dakle, a već sam ranije to napominjao - nema govora o onome što se često može čuti da proizvođači zarađuju 40, 50, 60 pa i više procenata ukupne cene.

Recimo, poslednja studija koju sam video se odnosila na fabriku Škoda, koja formira svoje izlazne cene na nivou koji je 2,5% veći od zbira svih troškova.

Samo, obratite pažnju da je taj proračun veoma kompleksan, jer kako samo odrediti na primer cenu VW motora u Škodi? To je računica koju samo konkretni proizvođač može da formira.
 
Odgovor na temu

ljakse
Beograd

Član broj: 15635
Poruke: 72
*.telenor.co.yu.

Sajt: zaludan.blogspot.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 21:24 - pre 112 meseci
Da se malo vratim na pricu o ABS & ESP -u.
Složiću se da ih ne treba posmatrati kao luksuz, već kao zaista potrebne stvari, i ranije sam ih naveo samo zato što ih Avensis ima, a Megan nema.
Medjutim, baš iz razloga koje navodi pisac ESP može da bude i opasan, i to po dva osnova - prvi i najopasniji je to što se mnogi osećaju neuništivo kad shvate šta sve isti može, pa ionako sumanutu brzinu povećaju, a sve u nadi da će ESP da pobedi i fiziku. Neće. Ako čitate redovno crne hronike videćete da je u saobraćajnim nesrećama u 90% slučajeva uključen barem jedan noviji automobil sa mnogo TLA (threelettersacronim).
Onda, tu se javlja i drugi (doduše mnogo manje bitan) detalj koji mogu da prepoznaju svi oni koji su imali prilike da voze snažne automobile bez ESP-a, pa i s njim. Automobil sa ESP-om se ponaša neprirodno. Konkretno, reakcija vozača (naviknutog da u potpunosti sam kontroliše automobil),u kritičnoj situaciji može biti kobna. ESP ne ume da razlikuje iskusnog i neiskusnog "driftera", i obična "kontra" pri malim brzina na klizavoj podlozi može da ima neželjene posledice.
Sa ABS-om i ostalim sistemima za pomoć pri zaustavljanju naravno ne postoje negativen posledice.
(Napomena za pisca - ni na jednom "običnom" automobilu nije moguće potpuno isključiti ESP. Isključuje se samo kontrola proklizavanja, i povećava "tolerancija" ESP-a, odnosno, isti se kasnije uključuje. ESP je moguće isključiti samo na supersportskim automobilima - npr. na BMW M3 ga nije moguće potpuno isključiti).

E sad, zašto u novom Meganu od 13,990 EUR nema ESP-a? Iz ranije navedenih razloga. Kako da proizvodjać prizna da je ESP danas takoreći svakodnevna stvar, i vrlo jeftina? Kako prodavac da proda model sa jačim motorom, višim nivoom opreme i sl. ako nema podužu listu "dodatne opreme" da opravda cenu od 24-25000 EUR?


Denis
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4445



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 21:51 - pre 112 meseci
Taj trenutak u kome bi se ESP uključio iako je isključen, kod mene nije došao. Ne kažem da nije tako, ali to se meni nije desilo do sada (ni po snegu). A sa ESP-om imam samo pozitivna iskustva, i baš sam probao da uradim i to što si naveo (da dajem kontru u krivinama u kojima bih to radio na vozilu koje nema ESP) i nisam naišao ni na jedan problem: Reakcija automobila (ESP-a) na kontra volan je dovoljno spora da vozač apsolutno na vreme shvati da ne treba da okreće volan u kontra smeru.

Jedina ESP greška na koju sam naišao do sada je što se u jednom oštrom polukružnom okretu (koji praktikujem povremeno kada treba da parkiram sa suprotne strane ulice) jednostavno isključio uz poruku "ESP error". Kad sam ugasio i upalio auto sve je bilo u redu, ali zbog te greške sam odmah otišao u servis, gde nisu našli nikakav problem. Onda sam u razgovoru sa majstorom ustanovio da je senzor za ESP u podu ispod suvozačevog sedišta, a ja sam shvatio da je taj dan (i samo taj dan i nikada pre toga i naročito nikada posle toga) ženina tašna bila ispod njenog sedišta, i da se verovatno tokom oštrog skretanja tumbala i time zbunila ESP. To je naravno velika mana (ESP koji možete zbuniti sa ženskom tašnom) ali mi se to desilo samo tada i nadam se da se neće ponoviti (naročito kada mi ESP zaista zatreba). Sve u svemu, ESP bi trebao biti standardna oprema, pa kome smeta (a takvih je malo) neka ga isključi. Ali kako onda da fabrike uzmu pare za "dodatnu opremu"? :-)
Da li je uvreda budali reći da je budala?
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14068



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?15.03.2009. u 22:50 - pre 112 meseci
Citat:
pisac: Taj trenutak u kome bi se ESP uključio iako je isključen, kod mene nije došao. Ne kažem da nije tako, ali to se meni nije desilo do sada (ni po snegu).

Nemoj se mnogo igrati i isprobavati

Lepo rece @ljakse, sve to ima svoje i podrazumeva normalnu voznju, ali problem je u tome sto se ovim sistemima povecava i putna brzina i upravljivost, pa se meni desilo da sam izleteo sa puta (naleteo na led) a da nisam imao tu modernu tehniku isao bih mnogo pazljivije.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?16.03.2009. u 13:32 - pre 112 meseci
@Nebojša Milanović
Možemo li i mi da vidimo negde te studije?

Vidiš... moje informacije se dosta razlikuju od Tvojih. Doista se ne radi o razlikama od 40-60% u odnosu na proizvodnu cenu, ali nema trika da je ta razlika svega par procenata, jer sveopšte bogatstvo te industrije i menadžmenta koji je okružuje, kooperanata itd, prosto govori da to nije tako.

Da bi znao kako proizvodnja funkcioniše, cenim da ipak moraš da imaš veze sa njom. Teoretisanje je jedno, praksa sasvim drugo.

I opet - te nekakve "studije" su ipak samo nagađanja, jer sigurno (kao poslovna tajna) ne izlaze van kancelarija proizvođača.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
91.148.110.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?16.03.2009. u 13:38 - pre 112 meseci
Video sam kod kolega su veoma bliski zapadnoevropskim proizvođačima.

Samo, spomenuh već, treba uzeti u obzir da su to računice koje sami proizvođači prezentuju, dakle svi troškovi iskazani u njima su onakvi kakve oni kažu da jesu. Nezavisnu studiju nije moguće napraviti.

Za koga ti misliš da zarađuje preko tih nekoliko (recimo desetak) procenata? Peugeot recimo, zatim Audi, Mercedes? Moguće, ali uzmi u obzir i da se proizvođači međusobno prilično razlikuju po stepenu rentabilnosti.

To je opet ona priča koju sam više puta pominjao da nije najbolji projektant onaj ko napravi nešto, nego onaj koji to napravi najjeftinije
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11895
79.101.187.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?16.03.2009. u 17:42 - pre 112 meseci
Zarada je sve sto se zaradi , dobre zarade su oko 15%, kod organizovanih sistema (bilo na zapadu ili istoku), solidne su vec preko 7-8%.

Drugo je pitenje neorganizovanih sistema, kojima je i 100% malo, posto danas jesu a suta ko zna gde su.

Citat:
Nebojsa Milanovic: Vladd, ne mogu se porediti televozori i automobili, jer cena sirovina za televizore vremenom drastično pada, a za automobile to ne važi.



Pa na naki nacin ne mogu, a u stvari mogu...

Trziste televizora je razvijeno, i to veoma, informatika je skoro pa na vrhuncu, interakcija coveka i televizora je povecana.
Pri tome, intenzivan tehnoloski razvoj doveo je do pojeftinjenje vitalnih sklopova, da ne pricam bas i o plastikama koje su kvalitetnije kod televizora, a nekako kostaju manje.

Propast auto industrije se i zasniva na sve vecem otudjenju i, da kazem, vecem smarackom efektu vozila na korisnika.

Prevoz je nesto malo konforniji, sumnjivo bezbedniji, ali velike guzve, problemi sa parkiranjem, cena goriva i cena odrzavanja, uz cenu posedovanja vozila, predstavlja znacajnu stavku, nevezano ko koliko ima para, pa tako i "imidz" koji se kao nudi postaje sporan, neadekvatan..

Primer, vise za razonodu..
Koliko bi nas znalo za Bureka, da je samo vozio, recimo Audi A8 ili SLK, umesto sto se pojavio na multimediji..

Kada pricamo o "imidzu"...

Poz.

 
Odgovor na temu

BokasaTzar
kurir,
Centar

Član broj: 179470
Poruke: 136



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.03.2009. u 20:11 - pre 112 meseci
Čini mi se da je cena auta u odnosu na kupovnu moć prosečnog evropljanina const. već par decenija ?
Auta se samo više pune raznim dodacima od kojih su neki čak i korisni

Ali u ovom razmatranju ste zaboravili sistem prodaje auta (u evropi), kao bitan faktor uticaja na povećanje cene vozila!

I cena održavanja igra važnu ulogu (svi oni sjajni marifetluci sa nekompatibilnim brisačima, jedinstvenim motorskim uljima, programiranom zastarelošću proizvoda, potrebom da se sijalice farova menjaju u auto servisu i sl.)

Na kraju (kod nas) dolazi država sa svojim porezima za registraciju vozila i ostalim dosetkama!

Kad se sve to stavi na papir, držanje auta se teško može da isplati, a zamena u ritmu od 4 godine još teže!?

Međutim auto ima magičnu privlačnost igračkice za velike dečake, a to je kategorija koja nam je izgleda u genima, bez obzira na kulturološko zaleđe iz koga potičemo

Pa racionalizujte vi to koliko god hoćete !
Još krik slobode detinji je plač
 
Odgovor na temu

ljakse
Beograd

Član broj: 15635
Poruke: 72
*.telenor.co.yu.

Sajt: zaludan.blogspot.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.03.2009. u 22:34 - pre 112 meseci
Malo sam čačkao po sajtovima domaćih prodavaca automobila, i, poželeh se vratiti na originalno pitanje ove teme:

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Odgovor: DA

Dokaz:

verujem da se svi sećate ranijih bombastičnih najava sajamskih popusta: 5%, 6%, 7%...i poneka "bomba" od celih 10%.
Ovogodišnji sajam automobila počinje za koji dan, a najvljeni popusti...eeeee...
Pa, 10% više niko ni ne spominje jer se izgleda podrazumeva. Ide se na 15, 20, pa i više.
Sjajan primer Toyota na http://www.toyota.rs/Images/Po...d%202008%20a_tcm540-862433.pdf
Malo mekše ih prati Renault www.renaultakcije.rs
Ne zaostaje ni Hyundai - i30 sad može na lizing bez kamate, kao kod Citroena, s tim da Hyundai ne skuplje modele daje 5 god/100,000 km besplatnog održavanja!!!???
VW obaranje cena ste verujem već svi videli po novinama i sl.
BMW se odavno "hvali" popustima do 18,000 EUR.

I da ne nabrajam dalje...

Mogu samo da pitam - ko je ovde lud???
Moj poznanik je pre cca 6 meseci kupio automobil, platio ga 30,100 EUR (lizing), da bi taj automobil danas nov koštao 22,300 EUR!!!!???? Prvo je isti bio na akciji popusta zbog carina, a sad je na dodatnom popustu...

I treba da propadnu.
Ne mislim na Toyotu već na auto-industriju generalno.
I to kažem kao veliki zaljubljenik u automobile, neumoran vozač, manijakalni čitalac automobilskih časopisa, gledalac TV emisija itd...

Sistem prodaje vozila:
Pouzdano znam da Toyota u svom lancu do kupca u Srbiji ima 4 (slovima: četiri) provizije, i to 1. Toyota Evropa 2. Toyota Adria 3. Toyota Srbija i 4. krajnji prodavac. Ne znam kolike su provizije kod "onih gore" ali znam da su provizije krajnjih dilera u Srbiji 5-10%, u zavisnosti od brenda, cene samog modela i sl, a najčešće je u pitanju 7%.
Ne vidim zašto bi kod nekog drugog brenda bilo drugačije.
I, to nema nikakve veze sa čuvenim "transportnim troškovima", oni su posebna stavka u zidanju cene i uvek su isti - zato se i dešava da ljudi plate kola, pa ih čekaju par meseci - nikome ne pada na pamet da organizuje dodatni transport.





Denis
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 6857
91.148.110.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.03.2009. u 22:59 - pre 112 meseci
To je ta cena za Auris koju sam pominjao..12700... ranija cena je bila za 16200, što je pad od čitavih 3500.

Čini se i previše dobro, trebalo bi to proveriti da nije neki trik u pitanju...
 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 322
*.teol.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?18.03.2009. u 23:27 - pre 112 meseci

I DA i NE!

DA- zbog kulanja razne dodatne opreme i podizanja sa tim i cijene auta.Nemozes brate da kupis auto bez icega jer takvih u autosalonima nema(da napomenem da smo mi siromasna zemlja obicni smrtnici koji imaju plate od par stotina eura)!Lijepo je imati klimu ,ebd,esp,ali to sve kosta i zida li zida cijenu... Vidite i ja vozim auto sa klimom,ali sam isti kupio polovan.Da je bio bez dodatne opreme bio bi jeftiniji i ja bih sad mozda vozio nov,ali takav nije postojao ni opcionalno ,a ni u snovima.

NE-zbog velikih Evropskih poreza.Zar je moguce da isti evropski auto u Americi kosta 30%-40% manje nego ovdje,a Americki u Evropi je skuplji 30%-40%.Pravdaju se kao u Evropi su stroziji bezbjedonosni kriteriji sto povlaci i skuplju opremu(price za malu djecu),kao Amerikanac nema dovoljne snazne kocnice,pa cim onda koci,nogama kao Kremenko...
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 10:21 - pre 112 meseci
Da, to sa bezbednošću su naravno, nebuloze, a sjajan primer bezobrazluka je naveo BokasaTzar - zašto se sijalice danas menjaju u servisu... bre?

Pa zar je moguće da nas smatraju tolikim mentolima da nam čak ni zamenu sijalica ne poveravaju?
Nekada je, na prosečnom automobilu, bilo potrebno jedno 10-15 minuta da se izmenjaju sve sijalice na kolima. Danas je potrebno ići u servis i čekati i po pola sata/sat da bi se neko smilovao i promenio vam sijalicu.

Neverovatno!

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15440
*.dip.t-dialin.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 10:54 - pre 112 meseci
Citat:

NE-zbog velikih Evropskih poreza.Zar je moguce da isti evropski auto u Americi kosta 30%-40% manje nego ovdje,a Americki u Evropi je skuplji 30%-40%.Pravdaju se kao u Evropi su stroziji bezbjedonosni kriteriji sto povlaci i skuplju opremu(price za malu djecu),kao Amerikanac nema dovoljne snazne kocnice,pa cim onda koci,nogama kao Kremenko...


Zapravo, mnogi propisi u USA su stroziji nego u EU ;-)

Enormna razlika u ceni izmedju identicnih automobila koji se prodaju u USA i EU i te kako govori da je u sobi jako veliki slon za koga se svi prave da ga ne primecuju ;-)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5174
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 11:02 - pre 112 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: To je ta cena za Auris koju sam pominjao..12700... ranija cena je bila za 16200, što je pad od čitavih 3500.
Čini se i previše dobro, trebalo bi to proveriti da nije neki trik u pitanju...


Nije trik, to su vozila proizvedena 2008. godine i vec su metalik. Ne mozes da biras opremu i boju, vec samo ti modeli koji su ponudjeni. Isporuka odmah. To je 1.4 TERRA AC (ima klimu i ABS).

Yaris 1.3 5V, metalik, RNB oprema je 11150!

Ljudi, RAV4 2.0 VVTi Limited (vrh opreme) je 23200!!!!
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 11:04 - pre 112 meseci
Citat:
cozmo_im: Ljudi, RAV4 2.0 VVTi Limited (vrh opreme) je 23200!!!!

Ovo zvuči kao da tuku ko neće...
Mislim... da li to možda treba da zvuči kao "mala cifra" za onaj "joke" od auta?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5174
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 11:25 - pre 112 meseci
Ako si nekad vozio RAV4 na duzu off road relaciju (ja jesam) onda je joke od auta al zamalo.
Auto je vrh (vozili smo petom BGD-Kopaonik, 95% vremena, 2.2 D4-D. Sneg i klizav put ne primecuje, lako grabi svuda, sve krivine, ide gde hoces - doduse nije totalni terenac, moze da se zaglavi u blatu i da ne savlada neke enormne nagibe ali RAV je kompromis, i to jako dobar). Udobnost i izolaciju zvucnu necu ni da pominjem - vrh klase po svim pitanjima (uz ogradu da je dizel malo bucniji kad se priblizis crvenom polju na obrtomeru). Recimo, na 140kmh osecaj je kao na 50kmh u nekom autu srednje klase (Getz, Punto i sl.). Kocnice su pakleno izuzetne.

I pored toga, i ja mislim da nikako ne vredi 30000e u D-4D varijanti, ipak nije tolika klasa. Ove cene na snizenju su realne za RAV4 i to sto on nudi.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.03.2009. u 11:54 - pre 112 meseci
off:

Ako auto već nije za dvoje, ne razumem čemu služe automobili koji su "kao" za četvoro/petoro?
Jesi li probao da sediš pozadi, duže od 15 minuta?

Terenske sposobnosti interesuju 1% ljudi, tako da to apsolutno nema veze sa prenaduvanom cenom, meni inače simpatičnog RAV-a. Kako cena nije simpatična, ukupan utisak je "joke".

Kakav god bio, ne vredi te pare.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 74798 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.