Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 48552 | Odgovora: 243 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7268
*.mpconn.net.



+1130 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 10:27 - pre 126 meseci
Odustao sam bio od priče, jer je glupo da više ponavljam najelementarnije fizičke i logičke pojmove, a naročito da posle svega toga ponovo odgovaram na ovakve budalaštine:

Citat:
ventura: Ne znam kako, al mora čim je toliko velik broj


Citat:
Horvat: dakle nista od dokaza...

samo [jos] jedan pokusaj miniranja [po mom misljenju,a i po raznim studijama,tj analizama saobracaja] neophodnog ukljucivanja kratkog svetla preko dana...


ali evo...

Ne miniram zakon, štaviše rekao sam da sam za njega (negde bih ga i pooštrio, tamo oko pijanstva itd).

Protiv sam jedino te odluke o svetlima danju, jer će ona veoma uticati na slabljenje ionako slabih farova na prosečnom srpskom autu. To će dovesti do još većeg naprezanja vozača tokom vožnje i još većeg broja nesreća sa teškim posledicama čiji su uzrok slaba svetla.

Već sam rekao:

Citat:

Nebojsa Milanovic

I novi automobili u kupljeni u Srbiji ubedljivo najčešće imaju stare H4 farove, eventualno H1/H7, a svi oni veoma slabe ako stalno rade na visokoj temperaturi.

U ravnici su česti poljski radovi i neosvetljene poljoprivredne mašine su veoma česte na putu.

Ni sam ne znam broja saobraćajnih nesreća sa potpuno identičnim scenariom: vozač zbog slabih farova nije video traktor/kombajn/zaprežno vozilo/prikolicu na putu i zakucao se u nju.

Nije teško pretpostaviti koliko će takvih stravičnih nesreća tek sada biti.


Ceo život se bavim proračunima električnih mašina i uticajima temperature ambijenta na njihovu radnu temperaturu.

Visoka temperatura direktno oštećuje far, i rekoh, ne moraš da budeš nikakav stručnjak da možeš da pretpostaviš koliko će farovi sada biti opterećeniji kada odjednom moraju da rade:

1. Sve vreme kada auto radi

PLUS

2. Da rade na prosečno mnogo višoj ambijentalnoj temperaturi nego ranije.


Citat:
bakara: Ja ne vidim logiku kako to niza spoljnja temp. moze da utice na povecanje unutrasnje temp. fara ako je temp. fara veca (a jeste) od spoljnje?

Ti to mislis da sabiras 2 razlicite temperature?
Nesto ne bih rekao da to ide tako...


Meni je potpuno neshvatljivo kako ovo ne razumeš?!

Niža spoljna temperatura direktno hladi far, naročito u vožnji kada far time dobija prinudno strujanje vazduha (za razliku od stajanja ili spore vožnje u kolonama kada toga nema).

Citat:
bakara:
Po toj logici i motori automobila bi se pregrejavali, ali zapravo oni rade na istim radnim temp. i leti i zimi.
Za posebnu pricu je sto se farovi prave od UV otporne i termo stabilne vrste plastike.


Ovo je neverovatno pogrešno poređenje

I motor bi imao veoma različitu temperaturu zimi i leti, ali ga od toga štite dve stvari koje farovi nemaju:

1. Motor se nalazi se unutar haube pa je upliv vazduha na njega mnogo manji.

2. Motor ima termostat koji dozira priliv rashladne tečnosti u njega i u hladnim periodima čak i potpuno zatvara njen dotok u motor.

Radni uslovi, način hlađenja i otpornost na temperaturu fara i motora su drastično različiti, potpuno neuporedivi.
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-161-188.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 10:53 - pre 126 meseci
kolika je radna temperatura wolframove sijalice?
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14773



+2633 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 11:30 - pre 126 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:Protiv sam jedino te odluke o svetlima danju, jer će ona veoma uticati na ionako slabih farova na prosečnom srpskom autu.To će dovesti do još većeg naprezanja vozača tokom vožnje i još većeg broja nesreća sa teškim posledicama čiji su uzrok slaba svetla.

Cek, a ko kaze da su farovi u opste slabi?

Moji nisu, a nisam primetio ni da vremenom slabe...
I koji je to "prosecan srpski auto", i da li ta recenica treba da znaci da mislis na neki odredjeni model ili na sve modele?

Jel na osnovu toga smemo da izvedemo zakljucak da i mercedes i yugo i mazda ostecuju farove ako drze upaljena svetla preko dana?

Citat:
Nebojsa Milanovic:
Visoka temperatura direktno oštećuje far, i rekoh, ne moraš da budeš nikakav stručnjak da možeš da pretpostaviš koliko će farovi sada biti opterećeniji kada odjednom moraju da rade:

1. Sve vreme kada auto radi

PLUS

2. Da rade na prosečno mnogo višoj ambijentalnoj temperaturi nego ranije.

"odjednom moraju da rade"?
Pa i do sada su "morali" da rade, zar ne?

To sto se u srbiji nisu drzala upaljena svetla ne znaci da se u istim tim vozilima u drugim zemljama nisu drzala upaljena svetla, a ni jedan proizvodjac ne ugradjuje posebno far za srbiju (taj sto se ostecuje), naravno ovo ne znaci da proizvodjac ne ugradjuje sklop za automatsko paljenje svetla po startovanju motora u zemljama gde to zakon nalaze.




Citat:

Meni je potpuno neshvatljivo kako ovo ne razumeš?!

Niža spoljna temperatura direktno hladi far, naročito u vožnji kada far time dobija prinudno strujanje vazduha (za razliku od stajanja ili spore vožnje u kolonama kada toga nema).

Razumem ja...ali mi nije jasno sta time hoces da kazes kada spoljnji vazduh uvek ima nizu temperaturu pa cak i kada je napolju +40 far ce i dalje da emituje temperaturu i da se hladi...
To o cemu ti govoris bi imalo logike kada bi spoljnja temp. bila veca od temp. fara, a to nece nikada da se desi osim ako ne stavis nenamensku lampu u far (kao sto ti radis).

U stvari sad shvatam da ti ovo pises na osnovu licnog iskustva



Citat:
Nebojsa Milanovic: I motor bi imao veoma različitu temperaturu zimi i leti, ali ga od toga štite dve stvari koje farovi nemaju:

1. Motor se nalazi se unutar haube pa je upliv vazduha na njega mnogo manji.

2. Motor ima termostat koji dozira priliv rashladne tečnosti u njega i u hladnim periodima čak i potpuno zatvara njen dotok u motor.

Radni uslovi, način hlađenja i otpornost na temperaturu fara i motora su drastično različiti, potpuno neuporedivi.

Naravno da nisam mislio na motore sa vodenim hladjenjem (jer to nema ni far), vec na one sa vazdusnim hladjenjem

btw, i farovi se nalaze ispod haube, a u opste ne sumnjam da bi ugradjivali i hladnjake na njih da je to potrebno.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12037
79.101.131.*



+5235 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 17:03 - pre 126 meseci
Citat:
Horvat: kolika je radna temperatura wolframove sijalice?


Koja temperatura, balona, zice ili boje. Ona zanimljiva, krece se od 200 do 600 stepeni.

Cinjenica je da se potrosacki radni vek skracuje. Odnosno, halogene sijalice imaju svoj konacni radni vek, oko 400 sati, plus koja desetina vise, zbog tehnologije, i da ce to biti nepotrebno potroseno uglavnom preko dana.

Sto se, nas, korisnika tice, menjacemo sijalice cesce, ali to je valjda i sustina auto industrije. Ionako predugo traju. Umesto zamene nakon dve ili tri godine, menjacemo sijalice na 6 ili 8 meseci.

Naravno, sve sto se greje, imace kraci vek, i relea, i kontakti, konektori, povecace se potreosnja goriva (za tih 50 ili 100W), povecace se zagadjenje za tu litru goriva vise na 500 ili 1000km...

Poz.
 
Odgovor na temu

bobiska
Beograd

Član broj: 10393
Poruke: 1074
*.adsl-a-2.sezampro.yu.



+89 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 18:29 - pre 126 meseci
Citat:
vladd:povecace se potreosnja goriva (za tih 50 ili 100W), povecace se zagadjenje za tu litru goriva vise na 500 ili 1000km...
Poz.

Upravo je to razlog zbog kojeg su Šveđani ukunuli (tako čuh, nek potvrdi neko odande) dnevne farove i to u onom podneblju sa onom klimom. Ali mi smo veći katolici od pape. Mogli su da ograniče na zimske uslove i van naselja.
 
Odgovor na temu

skorohaker
Beograd

Član broj: 38395
Poruke: 229
*.adsl-a-2.sezampro.yu.



+1 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 23:22 - pre 126 meseci
^ A da ironija bude veca, od Svedjana je ideja o svetlima preko dana i krenula.
ckopoxakep
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12037
79.101.131.*



+5235 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice01.06.2009. u 23:29 - pre 126 meseci
Kod njih ima i neke logike da se uvede. Imaju problema sa polarnim danima i nocima, uz musavu i sivu klimu, nekako je logicno da dones i propis o svetlima po "danu".

Meni su ovi juzno smesniji sto su prihvatili, a narocito zaba Srbija koja je podigla nogu.

Kod nas je, ponekih dana, problem sa viskom svetla i visokom temperaturom, a ne sa tmurnim vremenom veci deo godine..

Ali, birokrate drze mozak u novcaniku..

Poz
 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 323
*.teol.net.



+1 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice02.06.2009. u 00:32 - pre 126 meseci
Vidite i kod nas kad su uvedena svjetla i po danu svi smo negodovali zaslijepluju,smetaju,glupost ,potrosnja veca itd,ali covjek se za mjesec dana privikne i poslije primjecuje samo vozila koja su zaboravila ukljuciti svjetla.Ja sam za 2,5god.promijenio dvije H4 sijalice i dvije zadnje pozicije od 10w.I pored prica o bezbjednosti ipak mislim da je to cista glupost koja ide na ruku samo autoindustriji i drotovima koji uzimaju tarifu za neupaljena svjetla.

Nadam se da ce kod nas sto prije ukinuti taj glupi zakon.
 
Odgovor na temu

dr.NPN

Član broj: 55785
Poruke: 908
*.dynamic.sbb.rs.



+8 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice02.06.2009. u 01:24 - pre 126 meseci
Sta reci, vukao se predlog zakona toliko vremena, a onda dosla neka kriza i usvojen u roku od tri minuta...
Ej, jedno glup ne vidi sta se desava, kakva bezbedost, kakvi bakraci...

Ljudi, da se ne lazemo, da je njima do neke tamo bezbednosti, pa sredili bi bar malo puteve, mozda napravili neki nov autoput ili nesto...
Ovo je smesno sta se radi.

Da se bacim na temu...

Lako je vama da naglabate oko trajanja sijalica i farova, ovaj za 2 godine promenio 2 halogenke...
Idem sledecom otprilike karikiranom racunicom, koja je ustvari to to.
Uzmimo u obzir da je doticni prelazio 10-12000 km sto bi bio neki prosek po godini neke normalne voznje...
Ja prelazim tipa 25000 (+-2-3k) godisnje po gradu od toga je mozda 2000 van grada...
Zamislite vi, da treba da upalite i ugasite iste te farove ajd recimo, 8-15-20 puta dnevno...
Koliko ce sijalice da traju? Pustite far. Pricamo samo o sijalicama.
E slag na torti je da mi je jedan komplet sijalica oko 160-200€, znaci dve sijalice, daj boze da izdrze VN trafoi to mucenje konstantno...
Pali, gasi, pali, gasi, pali, gasi...
Ja ne kazem da taj zakon ne treba da postoji, pa ja prv ukljucujem farove ne kad izadjem iz grada, nego kad sednem u auto i znam da idem van grada...
Nemam nista protiv toga, i sam ih palim danju.

Ali suludo mi je da ih palim po gradu, nema smisla, a i mogu da se zakunem da ce me taj zakon o farovima kostati ~180€ godisnje, samo na mucenje ksenona...
Zanimljivi i korisne spravice za vas dom! Posetite www.sniff.rs
 
Odgovor na temu

Skandy
AB, Canada

Član broj: 152655
Poruke: 944
*.static.ziggozakelijk.nl.



+41 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice02.06.2009. u 01:42 - pre 126 meseci
Citat:
bobiska: Upravo je to razlog zbog kojeg su Šveđani ukunuli (tako čuh, nek potvrdi neko odande) dnevne farove i to u onom podneblju sa onom klimom. Ali mi smo veći katolici od pape. Mogli su da ograniče na zimske uslove i van naselja.

Ne znam da li su ukinuli, ali znam da kada su uveli zakon o upaljenim svetlima, paralelno sa tim zakonom su doneli jos jedan. Taj drugi je obavezivao da sva vozila registrovana u Svedsko moraju posedovati uredjaj koji ce omoguciti automatsko paljenje svetala na vozilima. Naravno, ostavljeno je dovoljno vremena svima da to odrade ( mislim godinu ili dve dana) a nova vozila su morala fabricki da poseduju taj uredjaj. Do naznacenog roka, vlasnici vozila kojima je dolazio rok za registracilu i tehnicki pregled, bili su u obavezi da ugrade uredjaj. Tako da sada i da su ukinuli taj zakon, trebace dosta vremena da prodje da bi Svedjani vozili sa ugasenim svetlima, jer trenutno nemaju mogucnost gasenja istih, dok je motor upaljen. Jos jedna zanimljiva stvar, zakon je napravljen tako da niko nije mogao reci da ce policija da ih dere jer nisu navikli da pale svetla, jednostavno svetla su svima radila bez obzira na savest vozaca.
 
Odgovor na temu

Goran Mijailovic

Član broj: 12684
Poruke: 6862



+427 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice02.06.2009. u 12:13 - pre 126 meseci
Citat:
vladd: Kod njih ima i neke logike da se uvede. Imaju problema sa polarnim danima i nocima, uz musavu i sivu klimu, nekako je logicno da dones i propis o svetlima po "danu".

Meni su ovi juzno smesniji sto su prihvatili, a narocito zaba Srbija koja je podigla nogu.

Kod nas je, ponekih dana, problem sa viskom svetla i visokom temperaturom, a ne sa tmurnim vremenom veci deo godine..

Ali, birokrate drze mozak u novcaniku..

Poz


Eto bas 100% tako, vlad svaka ti je na mestu
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-161-188.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice02.06.2009. u 20:24 - pre 126 meseci
@vladd,hvala,pitao sam za temp upravo iz razloga koje je bakara naveo,odnosno,da spoljna temp nikad nije visa od temp sijalice

sto se tice pregorevanja sijalice,to je "ok",ali "kvarenje farova" mi nije ok


sve u svemu,po planinama i nema nekog razloga,ali po ravnici bih rekao da ima
edit:da se ispravim,sto se tice planina,po "zamracenim" delovima ima razloga :)

[Ovu poruku je menjao Horvat dana 02.06.2009. u 21:36 GMT+1]
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5519
*.adriamedia.co.yu.



+887 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 11:35 - pre 126 meseci
Nebojsa nisi u pravu nikako.

Komsija je od sestre dobio Toyotu Corollu 1990 1.6 16v iz Svajcarske na poklon skoro (doduse, ne zna kako da je registruje sad) koja je vozena do pre koji mesec svuda po Evropi, godinama sa upaljenim svetlima danju i nocu i farovi su joj kao novi (presao je 200.000km auto). Nikakvih naznaka nema da su oslabili, potamneli, da su matirali, da im bilo sta fali. Isto svetle ko na mojoj Corolli, cak kaze da nisu menjane sijalice napred godinama unazad. Znaci ama bas nikakve naznake nema da su nekako istroseni.

Ne vidim uopste kako od upaljenih svetala danju moze da strada far - a i ja sam vozio dosta sa upaljenim farovima danju, pa nista nisam primetio, cak stavise na tehnickom pregledu mi kazu da su mi prednja i zadnja svetlosna grupa "izuzetna".

Cak imam i Tajvanski far, posto sam ga menjao posle blazeg udesa, i original far na drugoj strani mi svetli identicno, znaci da nije nikako propao od upotrebe za ovih 19 godina, a ja svaki otvoren put vozim upaljenim svetlima danju, gde god da idem van grada, isli smo do Istanbula sa upaljenim svetlima na preko 35 stepeni, u Grcku, svaki otvoren put su mi upaljena svetla, na bilo kojoj temperaturi i stari far isto svetli kao i novi.

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7268
194.106.167.*



+1130 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 14:02 - pre 126 meseci
Malo je glupo da se sa nekim prepirem da li sam "u pravu" ili "nisam u pravu", stvari o kojima se ovde priča su jednostavne. Ako neko uporno neće da razume kako radi far i šta ga ruinira, ne vredi da ga ubeđujem.

Može samo pogleda farove od novih i auta starih 10+ godina. Neka uporedi stepen refleksije parabole farova na njima i sve će mu biti jasno, taman da nikad do sada nije pogledao unutar farova.

A sve je to posledica samo povremene upotrebe i na prosečno niskoj temperaturi upotrebe. Šta će sa njima biti kada budu morali da rade stalno i to na prosečno mnogo višoj temperaturi, može da bude jasno i potpunom laiku.

btw, to poređenje sa starim Corolama je smešno. Ta Corola i kada je nova ima jako loše farove koji su em uski, em nisu ni halogeni (!). To obesmišljava poređenje sa iole savremenijim farovima sa halogenim sijacama koji su znatno kvalitetniji, ali i termički opterećeniji.



edit: typo


[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 03.06.2009. u 16:32 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



+105 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 14:11 - pre 126 meseci
Sta ce se desiti ako dodje neko na temu sa testom auta starog 3 godine iz EU koji je vozen sa upaljenim farovima non stop i istog takvog auta tek izaslog iz salona. Ko sme da se kladi da ce rezultati biti isti i da ce razlike biti merene promilima i uopste zanemarljive.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



+152 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 14:54 - pre 126 meseci
Ako koristite standardne sijalice poznatih proizvodjaca farovi nece nikad potamniti. Ako koristite neke jace budzevine jer smatrate da ste pametniji od inzinjera hella-e onda ce potamniti.
 
Odgovor na temu

eee
Miroljub Radovanovic

eee
Član broj: 3965
Poruke: 220
80.93.255.*

Sajt: www.linkedin.com/in/mirol..


+1 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 15:53 - pre 126 meseci
Kolika je to prosecno niska a kolika prosecno mnogo visa temperatura?

Moram da priznam da sam totalni laik sto se tice ove problematike i probao sam da malo istrazim. Ono sto sam uspeo da nadjem je da je halogena sijalica predvidjena da radi na 250C. Na jednom mestu sam nasao da je oko 120C. Da li je za kola ili ne, ne znam, pricali su generalno o halogenim sijalicama. Cak i da je 120C ako je napolju 40C - far ce se hladiti.

Osim toga, cak i plasticni farovi, originalni naravno, ne verujem da su pravljeni od plastike koja se koristi za pravljenje igracaka u kini.

Kolika je temperatura potrebna da se istopi plasticni far?

Nasao sam da za PET plastiku treba 250C. Pretpostavljam da se far ne pravi od te plastike.

Da budem iskren, u pocetku sam imao misljenje slicno Nebojsinom, ali posto se povela ova polemika i posto sam se malo vise udubio, cini mi se da ce uticaja verovatno biti, ali ne tako drasticno kao sto Nebojsa navodi. Cak mislim da ce uticaj biti minimalan.


p.s. Ako neki proizvodjac automobila da 5 godina garancije na automobil u EU, on mora pretpostaviti da ce se auto voziti najmanje 5 godina po EU i u skladu sa njihovim propisima koji ukljucuju upaljena svetla celog dana. Nisam siguran da bi im se isplatilo da menjaju farove na 2 godine u sklopu garancije...
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-161-188.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 17:08 - pre 126 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic
A sve je to posledica samo povremene upotrebe i na prosečno niskoj temperaturi upotrebe. Šta će sa njima biti kada budu morali da rade stalno i to na prosečno mnogo višoj temperaturi, može da bude jasno i potpunom laiku.


koliko je to "prosecno niska temperatura" leti [posto vidim da si za leto zapeo] ? 15-20 ^C?
a koliko je to "mnogo visa temperatura" leti? 30-40^C?

a kolika je radna temperatura ,obicne sijalice sa wolf. vlaknom,halogene? je l i jedna ISPOD 40^C?

@slobodan ,pa to se traze TESTOVI,neki dokazi
a ne "ja kazem ,a vi meni ne verujete"

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12037
93.86.7.*



+5235 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice03.06.2009. u 19:19 - pre 126 meseci
Nebojsa misli na razliku temperature pri hladjenju.

Ako je sijalica recimo na 200C, a spoljna temperatura 20C, npr, kuciste fara ce biti na 50-60C.

Ali, ako je spoljna 35, ili recimo auto izlozen suncu, pri visokoj temperaturi vazduha, i upaljeno svetlo, tada je temperatura kucista fara bar 75 ili vise stepeni, a to je vec dovoljno vruce za opekotine, i dovoljno toplo za ubrzano starenje materijala.

Brojevi su primer, ako bi se i tacno merilo nije bitno, far bi bio topliji 10-15C u kriticnoj zoni.

Kriticna zona je 85C, granice "automotive" temperaturnog opsega komponenti, van koje se ne garantuje pouzdanost komponente(prema standardu proizvodjaca), a trajnost se eksponencijalno smanjuje.

Kako god, glupavo i stetno...ali, eto, da se nesto radi, standard je ionako mastarija, pa bar da popunimo svesku zadataka sa najglupljim propisima..

Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5519
*.adriamedia.co.yu.



+887 Profil

icon Re: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice04.06.2009. u 10:09 - pre 126 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:
btw, to poređenje sa starim Corolama je smešno. Ta Corola i kada je nova ima jako loše farove koji su em uski, em nisu ni halogeni (!). To obesmišljava poređenje sa iole savremenijim farovima sa halogenim sijacama koji su znatno kvalitetniji, ali i termički opterećeniji.


Apsolutno netacno da su losi farovi. Nema tehnickog pregleda na kome mi nisu rekli da su farovi odlicni. Nikad drugo nista ne kazu (mislim vidi se da je auto ocuvan naravno), ali uvek imaju komentar za farove kad pregledaju. A losi sigurno nisu, sigurno nisi ni video kako rade na Corolli - odlicni su. Nisu naravno kao halogeni farovi kod novih automobila, ali svako ko se vozio nocu samnom na otvorenom putu ima samo reci hvale za farove, duga svetla su pogotovo ono sto je dobro na tom modelu.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pitanje u vezi sa kvarenjem farova zbog upaljene sijalice

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 48552 | Odgovora: 243 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.