Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Menjanje pločica... kako?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Menjanje pločica... kako?
(Zaključana tema (lock), by lancia88)
Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28258 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 00:11 - pre 178 meseci
Došlo vreme da promenim pločice na kočnicama... ima još samo oko 1mm mesa

Nego, kako to da uradim?
(standardne savete tipa "idi u servis" molim vas jednostavno prećutite)

Koliko sam danas proučavao, čeljust za kočenje se sastoji od 3 dela:

1) Fiksni deo koji je sa 2 šrafa (14mm) spojen za glavčinu točka
2) veći pokretni deo na kome je kočioni klip/cilindar u koji ulazi crevo sa uljem za kočnice, a ceo taj deo preko kočione pločice pritiska spoljnu stranu diska.
3) manji pokretni deo koji je pritisnut od strane klipa, a koji preko kočione pločice pritiska unutrašnji deo diska.

Pitanja su sledeća:

1) Da li treba da skidam "1", odnosno da odvrnem ona dva šrafa i otkačim celu kočionu čeljust (i fiksni i pokretne delove) od glavčine točka?

2) Da li zatim treba da otkačim kočiono crevo od čeljusti, ili ću moći da zamenim pločice bez tog detalja (naravno, postavivši čeljust na neku podlogu, pošto ne bih baš voleo da je okačim da visi na kočionom crevu)

3) Da li ću imati problema prilikom vraćanja čeljusti nazad na glavčinu, jer su nove pločice deblje od starih (tj. da li ću moći rukom da razvučem čeljust i stavim je na disk). Da li to treba recimo raditi dok je crevo (ako je) otkačeno od klipa, ili nije neophodno?

4) Ako već treba i da otkačim kočiono crevo, onda posle zamene pločica i montiranja čeljusti i creva sledi ispuštanje vazduha iz kočionog sistema, i eventualno dolivanje kočionog ulja. Kako to da odradim? Tamo kod kočionog klipa/cilindra već vidim sisicu za ispuštanje vazduha, ali koja bi bila tačna procedura?

5) Ukoliko nije potrebno da skidam celu čeljust sa glavčine, kako onda da dođem do pločica i zamenim ih?

Eto, to bi bilo to. Ako je neko ovo već radio (praktično) i zna o čemu priča, onda bih voleo da čujem neki koristan odgovor.
 
0

sasa022

Član broj: 15151
Poruke: 4501



+361 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 00:49 - pre 178 meseci
Ili potrazi nekog ko ce ti pokazati kako se to radi ili idi u servis......

Koji auto je u pitanju ?

 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 01:07 - pre 178 meseci
Fokus

Nema potrebe ni pokazivati ni ići u servis. Kao što rekoh nisam obožavalac takvih preporuka.

Dovoljno je da neko ko je to radio samo objasni kako se to radi, i ja ću to uraditi apsolutno kvalitetno kao i majstor u servisu, pa čak vrlo verovatno i pedantnije od njega. Ako ne prvi put, a ono sledeći put (u ovom slučaju već sledeći točak).

Pitanja su konkretna: 1,2,3,4,5. Ako neko ima iskustva i želi da pomogne, slušam odgovore i savete...

Pozdrav.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.08.2009. u 02:32 GMT+1]
 
0

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 06:29 - pre 178 meseci
Skini sa Neta snimak neke emisije gde su to radili, recimo A car is reborn ili Wheeler dealers.
 
0

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16342



+2920 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 09:58 - pre 178 meseci
Menjanje plocica nije neka komplikovana operacija, ali kosta 400-500 din. a za nekoga ko to nije radio verovatno moze biti vrlo komplikovano.

Citat:
pisac
1) Da li treba da skidam "1", odnosno da odvrnem ona dva šrafa i otkačim celu kočionu čeljust (i fiksni i pokretne delove) od glavčine točka?

Ne skida se cela kociona celjust vec najcesce odvrne jedan sraf, i izvadis plocice...

Citat:
pisac
2) Da li zatim treba da otkačim kočiono crevo od čeljusti, ili ću moći da zamenim pločice bez tog detalja (naravno, postavivši čeljust na neku podlogu, pošto ne bih baš voleo da je okačim da visi na kočionom crevu)

Ni slucajno, ne diraj kociona creva!
Gore sam objasnio da ce k. celjust da stoji na srafu, a ne da visi....

Citat:
pisac:
3) Da li ću imati problema prilikom vraćanja čeljusti nazad na glavčinu, jer su nove pločice deblje od starih (tj. da li ću moći rukom da razvučem čeljust i stavim je na disk). Da li to treba recimo raditi dok je crevo (ako je) otkačeno od klipa, ili nije neophodno?

Naravno da ces imati (narocito posto to nikada nisi radio)!
Nove plocice su deblje od starih, rukom nema sanse da pomeris k. celjust, pa se koristi specijalna stega za te stvari, ili kao recimo na mojoj mazdi (ford treba da je slican) samo gedorom vratis klip.

Citat:
pisac:
4) Ako već treba i da otkačim kočiono crevo, onda posle zamene pločica i montiranja čeljusti i creva sledi ispuštanje vazduha iz kočionog sistema, i eventualno dolivanje kočionog ulja. Kako to da odradim? Tamo kod kočionog klipa/cilindra već vidim sisicu za ispuštanje vazduha, ali koja bi bila tačna procedura?

5) Ukoliko nije potrebno da skidam celu čeljust sa glavčine, kako onda da dođem do pločica i zamenim ih?

Eto sad znas, da se k. celjust ne skida, dako da ti je odgovoreno na neka pitanja, takodje se ni vazduh ne mora ispustati niti ulje dolivati jer ce se nivo ulja jos i podici.

To je to...cela procedura a nije ti nista jasnije.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 10:04 - pre 178 meseci
Jasnije mi je, kako da nije. Znači, od ona dva šrafa koja drže čeljust za glavčinu, odvrnem skroz gornji šraf a donji razlabavim. Onda zaokrenem čeljust tako da imam bolji pristup do pločica, čeljust ostane da visi na donjem šrafu, i operišem sa pločicama. Kada pločice zamenim, onda štapom, kanapom i bajanjem raširim vilice da mogu da nataknem čeljust nazad na disk... I to je to. Jasno kao dan.
 
0

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16342



+2920 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 10:09 - pre 178 meseci
Imao sam negde i slike kad su menjane moje ako nedjem postavicu posle...

Nije nista ni komplikovano, ali je suvise jeftino da bi se prljale ruke (kao i zamena ulja), a ako mislis da je potrebna neka pednatnost i preciznost tu gresis.

E da, posle nasteluj i rucnu, ako imas i pozadi plocice!

PS: postavi ti slike kada krenes u avanturu
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
0

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 10:28 - pre 178 meseci
Takodje, gotovo sigurno ce ti trebace i specifican alat ako su cilindri suvise izasli pa ces morati da ih vratis nazad - posto kako bakara rece da su nove plocice deblje od starih.

Mozes se posluziti nekim parcetom drvene daske/plastike i kljestima sa kojima onda mozes da "razmaknes" cilindre, ali NI SLUCAJNO ne udaraj cilindre cekicem/kljestima (sto bi, obicno, laicima prvo palo na pamet) jer to moze izazvati pucanje hromirane povrsine i to ce da izazove pocetak rdjanja, sto kasnije moze da ti napravi tesko s***** (da ti se zaglavi cilindar, recimo - to ne zelis da ti se desi)

I moj savet, ako vec zelis da uradis to sam - skini nekoliko video klipova sa neta - ima ih dosta, o tome kako se menjaju plocice - takodje, obrati paznju da kociona kljesta (caliper na engleskom) postoji u 2 dizajna (fiksni i "plivajuci") i u zavisnosti od toga zavisi i kako se skidaju stare plocice (ima nekoliko "dizajna") najbolje je da nadjes video klip gde su kociona kljesta slicna tvojim.

Takodje, NI SLUCAJNO ne diraj kociono crevo koje je usrafljeno u kociona kljesta - plocice se menjaju tako sto se ne skidaju kociona kljesta.


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.188.*



+5251 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 10:44 - pre 178 meseci
Nije jednostavno kao zamena svecica.

Postoj nekoliko detaljavise, koji su vazni. Naravno, postoje razni tipovi kljesta i razni oblici plocica, stoga se i nacin skidanja i zamena plocica sitno razlikuju, tj ne postoji univerzalna procedura.

Od dodatnih alata, potrebni su stezaci klipa ili fiksatori, osim ako operant nije spretan sa pajserom kao sa viljuskom.

Zatim, neko iskustvo ili znanje, zarad mogucnosti procene stanja svih delova mehanizma.

Lepo bi bilo, da bas ne tvrdim da je neophodno, imati i lepak za pozicioniranje locice, nije skupo ali je visestruko korisno.

Jedan lep link za solidnim uputstvima, ne bas DIY, ali koristan
http://www.stoptech.com/tech_info/tech_white_papers.shtml

Poz
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 11:04 - pre 178 meseci
Evo šta sam juče snimio.



Video

[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.08.2009. u 12:29 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
0

jooly
scg

Član broj: 28804
Poruke: 97
95.155.11.*



+5 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 14:11 - pre 178 meseci
Tebi ocigledno nije jasno kako ovaj sistem kocenja funkcionise, sta se tu pomijera a sta je fixno. Tako da prvo moras sve to sam da rastavis, dobro zagledas, prostudiras i onda ce ti se sve samo kasti. Samo nemoj crijevo da diras....a klip,ono sto pritiska plocicu, mozes vratiti nazad u celjust i stegom(struk srafom). Radi tocak po tocak da ne ponavljas greske i sve dobro zategni Pazi da ne pokidas sarafe i srecno!
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 20:04 - pre 178 meseci
Od svega mi je najjasnije baš kako to radi. Ima 3 dela, jedan je fiksni a dva se kreću. Problem je samo kako to rasklopiti da nešto ne zeznem, ali snaći ću se svakako. Koliko sam zaključio na osnovu snimaka sa jutuba, fiksni deo nikada ne skidam sa glavčine, već skidam pokretne delove (vilicu) sa fiksnog dela. A za ovaj tip moram da kompletno skinem vilicu, a ne samo da otkačim jednu stranu i zakrenem.

Uradiću to za neku nedelju, ovih dana mi trebaju kola na gotovs pa ne mogu sada. A sem toga, ovaj milimetar pločica što je ostao je i više nego što sam očekivao da je ostalo, pa zaključujem da može da mi traje još bar 5 000 km, s obzirom na to da sam pre 10 000km imao jedno milimetar ipo do dva :-)

Nego, gledam na ovim snimcima da na kraju stavljaju neku bakarnu mast. Čemu to služi? Jel moram i ja da stavljam? Ima li da se kupi kod nas?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.08.2009. u 21:18 GMT+1]
 
0

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?09.08.2009. u 20:48 - pre 178 meseci
Bakarna mast je protiv skripe.

Nije obavezna, ali kod nekih tipova plocica moze da pomogne dosta.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 00:57 - pre 178 meseci
Znači... teško je poverovati u šta se ljudi upuštaju...

@pisac
Ti beše pričao kako "održavaš auto po PS-u, te zbog toga nisi opasnost po ostale vozače (ali i sebe)"?
Idi bre bolje u servis, pre nego što nekog ubiješ kada Ti kočnice blokiraju ili prosto propadnu!

Ne mogu da verujem šta čitam... svega mi...

Pozdrav
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 02:29 - pre 178 meseci
Znaš šta, dragi SuperModeratoru, nemoj sada da prosipaš ovde flejm bez ikakve potrebe, i da ovu sasvim normalnu temu pretvoriš u još jednu svađu. Ja sasvim normalno i kulturno pitam za savet one koji znaju više o problemu, i odmah kažem da ne želim savete tipa "idi u servis", ali uvek se nađe neki pametan koji misli da je mnogo pametniji od mene i da ja nemam pojma šta hoću i o čemu pričam. Tvoj post je upravo takav. Žao mi je, ali nemaš blagu predstavu koje su moje sposobnosti učenja, analize i rešavanja problema, pa neznaš ni šta, kako i koliko dobro ja mogu da uradim nešto na osnovu saveta koje čujem ovde i na osnovu informacija koje saznam na drugim mestima.

Imam ja sasvim dovoljno iskustva u životu da znam da li je bolje da uradim nešto sam ili da auto odvezem u servis, a naročito za ovako prostu stvar kao što je zamena pločica. A inače, u većini servisa rade aljkavi ljudi koji su mnogo veća opasnost za bezbednost vozila. Reci mi, jel znaš nekog vulkanizera koji zavrće točkove sa kilo ključem na tačno propisanu silu za taj model šrafa i točka? Jel znaš nekog ko antifriz i vodu izmeša pre nego što sipa u hladnjak? Meni su prošle godine u ovlaštenom Ford servisu (GrandMotors) tokom redovnog servisa ispustili vazduh iz guma na 2.3 bara iako sam ja jasno rekao da gume ni slučajno ne diraju (jer sam znao koju će "logiku" koristiti). Čovek koji je to radio blage veze nema sa gumama, jer nije uračunao da 1) sam ja upravo dovezao auto posle duže vožnje po sunčanom danu usred leta, pa su gume vruće i pritisak i treba da bude veći, 2) da ja (hladne) gume pumpam na 2.4 bara a ne 2.3 bara, jer je tako projektant predvideo ukoliko vozim preko 160km/h, a vozim! Taj njihov 2.3 pritisak "po PS-u" napravljen protiv moje volje je u stvari bio 2.0 kada su se gume ohladile! E, to oni meni rade u ovlaštenom servisu, jer je taj lik bio aljkav, nije koristio mozak, i nije poštovao moj zahtev koji je dat sa razlogom. Meni su ti tvoji majstori servisu (Krbačević ili tako nekako) na prošlim kolima obrađivali samoventilirajuće diskove iako dotični diskovi nisu smeli da se obrađuju iz dva razloga: 1) Proizvođač to nije predvideo 2) Bili su već previše stanjeni. Taj "stručno" obrađivan disk na jednom točku mi se bukvalno raspao prilikom sledeće demontaže (koju sam radio jer je auto trzao pri kočenju). Srećom se nije raspao u toku kočenja. E, zbog takvih ja ne idem u servis.

A inače prvi auto koji sam imao sam oporavio iz mrtvih potpuno sam iz zarđalog krša, sve zajedno sa novim krilima, branicima, doboš kočnicama (zamenjeni cilindri, paknovi, gumice, čak i cevi, itd...), novim uljem za kočnice i ispuštenim vazduhom, novom letvom volana, novim sponama, amortizerima, akumulatorom, prepravljenom elektrikom, gitovanjem, farbanjem... I zamisli, sve je funkcionisalo bez problema, kočio je bez većeg zanošenja, upravljao je, prošao bez problema tehnički pregled, išao maksimalnom brzinom deklarisanom za taj automobil... A sve sam to radio prvi put u životu. Interesantno, jel da?

To što sada pitam kako se menjaju pločice, to je samo zato što to nikada nisam radio do sada. Menjao sam samo paknove, cilindre i gumice na doboš kočnicama. Sada kada budem ovo odradio, znaću i to.

Mene servis više neće videti za bilo šta što mogu sam da uradim, a veruj da najveći broj takvih stvari u životu uradim mnogo bolje od onih koji se time bave preko qrca za platu (a takvi su u velikoj većini).

Aj' pozdrav, i ne flejmuj više.




P.S. Pogledaj malo ove snimke na jutubu. Možeš da vidiš i nazovi majstore u servisu koji klip vraćaju nazad sa nekakvim pajserom po ivici klipa. Koji je to servis kad nema osnovni alat za ono čime se bavi? I zar se ne brine da će da ošteti klip? Možda bi se i brinuo da je auto njegov, ali pošto nije... boli ga uvce. Ja ću lepo ko civilizovan čovek da kupim adekvatnu stegu za tu namenu, i pritisnem klip pre nego što skinem staru pločicu sa klipa, kako ne bih ništa oštetio. E to će biti profesionalno odrađeno po PS-u, a ne ovo u "servisu".





[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.08.2009. u 05:03 GMT+1]
 
0

hobbista
Beograd

Član broj: 149118
Poruke: 277



+180 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 04:23 - pre 178 meseci
Fiksni deo (nosač) ne bi trebao da skidaš. Koliko vidim, na "pokretnom" delu imaš dve plastične kapice. Kada ih skineš trebalo bi da imaš šrafove (imbus, torex zvezdu ili...?) Skini donji šraf i podigni kandžu. Ukoliko nemaš dobar pristup klipu, skini i gornji šraf, pa odvoj celu kandžu. Nije problem ako ostane da visi na crevu, ali je nemoj cimati i bacakati.
Na klip nasloni staru pločicu, pa preko nje pritisni klip lagano sa 2 pajsera/veća viljuškasta ključa - trebao bi da klizi lagano nazad. Ukoliko skineš oba šrafa, za ovo će ti trebati još dve ruke da drže kandžu.
Nisam ukapirao koji je taj drugi pokretni deo? Da nije lim koji ide preko pločice?
A pre vraćanja klipa otvori poklopac na čantrti za kočiono ulje.
PS. Nisam radio Fokusa, ali koliko vidim tako bi trebalo biti :)
Prikačeni fajlovi
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 04:57 - pre 178 meseci
Drugi pokretni deo je u stvari unutrašnja pločica sa svojim gvožđem, ali sam to tako nazvao kada sam pokrenuo temu jer nisam imao jasnu predstavu o tome šta je to (video sam da ga pritiska klip, ali nisam video da li je to poseban deo čeljusti).

A poklopac, jel baš neophodno da se otvori? Mislim da on već ima rupicu za izjednačavanje pritiska, pa će valjda to poslužiti i da omogući vraćanje ulja (tj. izlazak suvišnog vazduha)?
 
0

hobbista
Beograd

Član broj: 149118
Poruke: 277



+180 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 05:12 - pre 178 meseci
Reda radi, uvek otvorim (ako zapnem malo više sa klipom :D )
Dodao sam ti gore 2 slike. Trebalo bi da je to kao kod tebe. Pogledaj dobro da li je gumica negde pukla. Ako jeste - menjaj dok nije kasno.

Edit: i ove osigurače verovatno imaš na pločicama.

[Ovu poruku je menjao hobbista dana 10.08.2009. u 06:23 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
0

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 08:15 - pre 178 meseci
Pozdrav,

ne mora da znaci da ce osigurace imati na plocicama, posebno u zadnje vreme. Pre mesec dana sam video kako ih u Valeo izdanju nema uopste, na sta smo svi bili sokirani, ocekujuci to ipak od third-part varijanti usteda.

Ipak, da ovde ne raspirujemo nepotrebne flejmove, verovatno nije trebalo ni da dozvolim ovakvu temu jer je rizik od You-tube ucenja prevelik kada su kocnice u pitanju, a da bismo ga hranili na ovom forumu, ali sta je - tu je. Tema je vec otisla predaleko za bilo kakvu intervenciju oko toga.

Moze li neko sa svojim mogucnostima ucenja da You-tube-om zameni citave skole, kurseve i posebne vidove ucenja koji traju daleko duze od ovog dopisivanja, ja ne znam. Mozda moze, ali je debeo znak licne nezrelosti jos pritom napisati: ...kad i ovo uradim, onda cu to i znati da radim"...ali, kod nas je veoma cest sindrom da se svaki uspeh proglasava znanjem pa zasto onda i ovde ne bi tako bilo. Poredjenje sa servisima pada u vodu jer uglavnom se sastoje od vise ljudi sa nekakvim iskustvom, pa ako zapne kod jednog, utrcace drugi, ali jedinka sama za sebe moze posle beskrajno da vrti spotove sa You-tube-a, i nista vise.

Zamena plocica nije nikakav preterano tezak zadatak ali zahteva odredjeno poznavanje teorije funkcionisanja i mehanike sklopova koji se nalaze u kocionom sistemu. Postoje sitne radnje koje idu u sklopu glavne radnje ali koje itekako mogu imati dalekosezne posledice kasnije, posle one cuvene konstatacije "evo ga radi, sad ZNAM". Neke radnje sprecavaju propadanje kocnice u odsudnom trenutku, neke samo sprecavaju da se plocice sa jedne strane brze potrose od onih na drugoj itd. Te se stvari drugacije uce od pisanja po forumu, iako nije nemoguce da ih se i tako savlada i naucci, posebno ako se covek opredeli iskljucivo za opdrzavanje samo svog vozila, pa kad na njemu nauci, onda to ne mora da bude problematicno. Ipak, covek vezbe barem radi, uzme pa malo komsiji, rodjaku, svastiki, uzme da zameni plocice, a ono ispadne malo drugacije, malo pukne sraf, malo ovako, malo onako, a toga svega ne bi bilo da nije ucio sa You-tube-a. No dobro.

Ovo nije nekakav dobronameran savet, previse je sujete isplivalo da bih glumio nekakvu dobronamernost, ovo je vise ukazivanje na neke moguce posledice takvog nastupa oko jedne ne tako slozene, ali krajnje ozbiljne stvari kao sto je zamena plocica. Iako u vezi svega napisanog o servisima mogu da se slozim uglavnom, ipak smatram da je sam-svoj-majstor odraz jedne od, uglavnom prolaznih faza u zivotu, a kada covek postane sposoban da razmislja drugacije i da to svoje shvatanje plati, onda ipak nastupa faza u kojoj se stvari prepustaju iskusnijima, ali tada je i vlastito iskustvo u izboru takvih uglavnom unapredjeno do nivoa veoma male rizicnosti ;)
 
0

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.web.vodafone.de.



+7169 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 09:13 - pre 178 meseci
Uzgred, da se nadovezem na vrlo dobar post lancia88...

Bez zelje da povredim bilo ciju sujetu, licno bih savetovao svakome da kocnice ne menja sam, osim ako nije kvalifikovani auto mehanicar. Razlozi su vrlo jednostavni - kocinice su kriticni deo bezbednosti auta, i svaka greska u montiranju istih moze imati DALEKOSEZNE posledice koje se mogu zavrsiti i sa smrtnim ishodom.

Postoji jos jedan razlog, a to je nesto o cemu mnogi ljudi iz nasih krajeva i dalje ne razmisljaju - ali moze da se desi i onda bude "jao".

Zamislite da menjate vase plocice, i da slucajno uvlacenjem klipova ostetite hromirani deo klipa... Sve lepo zasrafite i te kocnice rade par godina, i onda u jednom trenutku, zbog sirenja korozije, klip zaglavi u kriticnom momentu i napravi vam tesko s*****... Zamislite najgoru situaciju da napravite tezak udes.

Pisac, ti cesto putujes u inostranstvo - ako napravis takav udes, sa teskim posledicama, doci ce do vestacenja gde ce se utvrditi da su kocnice otkazale zbog ostecenja klipa... To rade ljudi dobro placeni za svoj posao i sa debelim iskustvom, ako treba - rastavice auto do poslednjeg srafa.

E, sad, postoji MALA sansa, ali ipak POSTOJI da ti osiguranje trazi racun o izvrsenom strucnom menjanju plocica (osiguranje uvek gleda kako da se oslobodi placanja) - ti taj racun nemas, jer si ih sam menjao, i TI ces biti odgovoran za to. U najgorem slucaju to moze da znaci VRLO velike posledice.

Znam, sada ce neki ovde da objasnjavaju da se "ne moze dokazati, bla bla" - u slucaju korozije mozda i ne moze, ali ako se napravi neka druga glupa greska, sto se naravno moze desiti jer je zamenu radio laik... to moze da kosta, jako puno - a mozda cak i da vas kosta zatvora.

Ljudi, nemojte....

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

elitemadzone.org :: AutoZone :: Menjanje pločica... kako?
(Zaključana tema (lock), by lancia88)
Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28258 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.