Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije... revisited :)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 622932 | Odgovora: 1797 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
87.116.163.*



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)27.04.2021. u 16:10 - pre 36 meseci
Ubeđen sam, a to sam ranije detaljno objašnjavao, da je dizelgejt jedini takav, i to potpuno smešan i jadan pokušaj VWa da uradi nešto loše, knjige će se o tome pisati.

To je bio očajnički iznuđeni potez prvenstveno menadžmenta (u manjoj meri inženjera), da spasu svoj TDI PD koncept iz čeljusti sve oštrijih EURO X standarda.

Taj potez ih je održao u životu, vrlo je moguće da bi bankrotirali da ga nisu preduzeli. Zato se u potpunosti slažem sa strahovitim kaznama koje su dobili za to, ali to im ne uzimem previše za zlo jer je u osnovi bila dobra inženjerska odluka, a prevara je samo posledica nevešte odbrane od kasnije promenjenih zakona.

Naime, TDI PD koncept je inženjerski napredniji i bolji od CR, omogućava veći snagu i manju potrošnju. VW inženjeri su se u najboljoj nameri bili opredelili za njega, godine truda, znoja i desetine milijardi dolara su investirali u njega.

Problem je nastao kada su neočekivano uvedene veoma stroge EURO norme. Konkurencija koja je do tada veoma zaostajala na PD tehnologijom, ne mogavši da je stigne, je odmah usvojila slabiju CR tehnologiju. Ispostavilo se da su se sa njom lakše mogle ispratiti EURO norme i svi osim VWa su praktično bez problema nastavili tim putem.

Nasuprot njih, VW je već duboko bio u TDI PD priči, investirao desetine milijardi u tu tehnologiju i jasno je da bi odluka o njenom napuštanju samo zbog EURO normi bila vrlo teška i bila bi plaćena veoma skupo i u parama i u broju otkaza koje bi dobio i menadžerski i tehnički tim.

I onda je neki poluniženjer-menadžer došao na "spasonosno" rešenje da ugradi softver koji prepoznaje da li je auto na valjcima ili ne, i da prema tome podešava punjenje motora, a samim tim i izduvne gasove. To je toliko amatersko i glupo rešenje da sam siguran da je i sam njegov tvorac bio svestan da će se brzo provaliti.

Međutim, ulog je bio ogroman, sudbina koncerna je bila u pitanju, i menadžnet je to progutao. Ispostavilo se da je prevara trajala dovoljno dugo da se VW konsoliduje, pređe na CR tehnologiju, i mada na velikim zakašnjejnjem, uhvati voz u pravom smeru.

Ali prevara je veoma očigledna i pravo je čudo kako ranije nije bila otkrivena, jer snaga vozila sa VW TDI PD motorima je bilo toliko veća od konkurencije (a potrošnja manja), da bi mene da sam u toj branši ta činjenica brza inicirala da pokušam da utvrdim uzroke toga.

Tako je prevara i otkrivena: grupa studenata je čeprkajući po motorima i njihovim osobinama želela da otkrije uzrok tolike snage VW motora na drumu. Priključila je merne instrumente i u vožnji a ne samo na valjcima i - ostalo je istorija.

 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
79.101.120.*



+10254 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)27.04.2021. u 17:31 - pre 36 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Naime, TDI PD koncept je inženjerski napredniji i bolji od CR, omogućava veći snagu i manju potrošnju.

PD nije ni u čemu "napredan". To je prost naslednik prastare, traktorske, "boš pumpa" tehnologije, s tim što naravno, postoji posebna pumpa za svaki cilindar, a ne jedna za ceo motor.
Jeste napredno u tome da je kraći tok goriva, da nema vodova viskog pritiska, i da je zbog tih osobenosti moguće ostvariti viši pritisak ubrizgavanja. I to je to.

Common Rail, nasuprot tome, jeste genijalan inženjerski, napredni koncept, pre svega zbog elektronski kontrolisanog ubrizgavanja, tačno usklađenim sa ostalim parametrima motora, kao što su položaj radilice, položaj bregaste (a time i ventila), broj obrtaja, temperatura motora, količina vazduha i ostalo.
Elektronski se kontroliše kako momenat ubrizgavanja tako i količina ubrizganog goriva.
Nikakva mehanika, nikakav mehanički "koncept" ne može ni približno da uskladi sve ove parametre.

Dalje, FIAT-ov multijet koncept uvodi, ne jedno, već višestruko ubrizgavanje. Sve se odvija, naravno u mikrosekundama. Bolje raspoređeno gorivo u jedinici vremena, i još bolje i još potpunije sagorevanje.
Naravno, ovo je moguće samo kod elektronski kontrolisanog ubrizgavanja.

Ova tehnologija omogućava realnu isplativost tj. praktičnost i relativno malih dizel motora, kao što je 1.3 multijet, koji se naširoko ugrađuje u automobile B segmenta.




"Lakše ispunjavanje EURO X normi" nije puka fraza. Samo bolje i potpunije sagorevanje može da vodi ka manjoj emisiji CO i ugljovodonika u izduvnim gasovima.
Bolje i potpunije sagorevanje vodi ka manjoj potrošnji i naravno većoj isporučenoj snazi za istu količinu goriva.

Da je PD tehnologija imala bolje i potpunije sagorevanje, lako bi ispunila sve postavljene EURO X norme. Ali nije.

"Točak istorije" tj. napretka ne može se ničim zaustaviti.
Na primer, kad je jednom uveden alternator, kao bolji izvor napajanja u automobilu a pri tom manji i jeftiniji, svi su zaboravili dinamo.
Kad je jednom uveden hidraulički sistem kočenja, svi su odmah zaboravili i napustili sistem sa sajlama (osim Britanaca i RR. Trebalo im je neko vreme)

Da je PD tehnologija bila bolja i naprednija od CR, našla bi svoje mesto. Proizvodnja bi se nastavila, dal' u Kini, u Indiji, Brazilu ... svejedno.
Ako ne u domenu putničkih automobila, onda u motorima za kamione, autobuse, traktore, građevinske mašine.
Ali nije. Zaboravljena je i napuštena isto kao i automat za žmigavce za bimetalnom trakom.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 27.04.2021. u 18:53 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
87.116.163.*



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)27.04.2021. u 17:56 - pre 36 meseci
To što si rekao važi, ali kasnije.

U momentu odluke kada se VW odlučivao nakon indirektnog, pa nakon ubrizgavanja rotacionom pumpom (u čemu si bili odlični, 1,9TDI sa 110KS i dan danas pogoni veliki broj tenkova) na koji sledeći sistem da pređu, doneli su odluku da to bude TDI PD, uprkos tome što je puno komplikovaniji i u izradi skuplji od CRa u tom trenutku.

Na njihovu žalost, nisu mogli da predvide koji će ih sve problemi na tom putu sustići, i vrhunac svega je pokušaj odbrane te pogrešne procene samoubistvenom softverskom prevarom.

Ako ne ranije, tada je morao biti napušten PD sistem, ali su procenili da će prevarom tom sistemu udahnuti još onoliko vremena koliko im je potrebno da kompletno pređu na CR sistem. Začudo, u tome su i uspeli, jer prevara, iako vrlo očigledna, otkrivena je veoma kasno.

Za utehu svim ostalima, cena koju je VW za to platio je enormna, daleeeeko veća nego da su odmah odbacili ceo PD sistem i otvara novo pitanje, kako je VW uopšte uspeo da preživi tolike kazne i gubitke...

Čudesno vredan i uporan nemački narod je i to preživeo, možemo u tome samo da im zavidimo.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
87.116.163.*



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)27.04.2021. u 18:12 - pre 36 meseci
Još jedno pojašnjenje:

Inženjerska greška VW-a sa usvajanjem i održanjem TDI PD motora je slična, mada malo manje drastična, kao inženjerska greška Nokia-e da na telefonima ignoriše značaj softvera i nastavi da forsira jak hardver.

Prilično sličnosti ima u ta dva slučaja i kao što znamo, Nokia-u je to dovelo do bankrota.

VW se izvukao zahvaljujući prevari koja je otkrivena dovoljno kasno da je imao vremena da se konsoliduje, i uprkos tome što je platio drakonske kazne, preživi.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 10:57 - pre 36 meseci
meni deluje da VW i dalje ima problema da prati konkurenciju,
dok bukvalno svi imaju malolitrazne dizele, VW u 2021 godini najmanji dizel ima od 2000cm3

nemam ideju koji bi izgovor bio za to....
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
87.116.181.*



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 11:08 - pre 36 meseci
Cenim da je to posledica reorganizacije i strašnog rezanja troškova da bi isplatili kazne.

Meni je glavni utisak kako su posle isplaćenih nekoliko desetina milijardi dolara kazni uopšte ostali u životu, knjige će se i o tome pisati.
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 11:42 - pre 36 meseci
Citat:
component: Izuzetak nije pravilo. To što ja znam nekoga ko vozi jedan automobil sa preko 1.000.000 kilometara (da stvarno je prešao toliko, Audi 100 je u pitanju), više govori i tom primerku nego o svim automobilima tog modela.


Ja se generalno vodim onom poslovicom "ne verujem u loše automobile, već u loše vlasnike"..

Java je jednom rekao na jednoj od tema "VWu ne može da se ospori da je dobar da bude mazga za teške poslove", moje iskustvo to potvrđuje i ja bih vozio VWa dokle god živim u Srbiji, jer je odličan za naše puteve, trpi naše gorivo, nestručne majstore i kvazi vozače.. Ako me put nanese u neku Nemačku, USA ili negde drugde, možda i promenim filozofiju nisam imun na dobar BMW, Toyotu, Volvo ili Mercedes.

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 28.04.2021. u 15:37 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 11:51 - pre 36 meseci
Citat:
bakara:
meni deluje da VW i dalje ima problema da prati konkurenciju,
dok bukvalno svi imaju malolitrazne dizele, VW u 2021 godini najmanji dizel ima od 2000cm3

nemam ideju koji bi izgovor bio za to....


Ovo je meni prošlo pre neki dan kroz glavu kada sam "ispipavao tržište" i video da automobili kao što su T-Roc ili T-Cross, kao i Škoda Scala, Škoda Kamiq, Seat Arona (koji su meni interesantni za kupovinu), dolaze uglavnom kao "pasulj varijante" od 1000cm3. Nisam našao nijedan motor od recimo 1.6cm3. Na kraju ću se odlučiti za Pasata sa onim 1.4 TSI motorom..
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.web.vodafone.de.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 12:30 - pre 36 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic
Meni je glavni utisak kako su posle isplaćenih nekoliko desetina milijardi dolara kazni uopšte ostali u životu, knjige će se i o tome pisati.


Evo nekoliko dobrih razloga:

1. Oko 12% VW-a drzi savezna drzava Donja Saksonija --> sve i da je VW ostao bez kinte, nasli bi nacina da ih izvuku, posto bi inace imali totalnu havariju
2. 14% VW-a drze Arapi --> Ako nadju za bitno, ista prica kao i Saksonija, ti drzavni fondovi (QIA u ovom slucaju) ne polezu racune nikom
3. VW prihodi su: $229B (2017), $235B (2018), $252B (2019), $222B (2020) ; VW dohodak u istom periodu: $13.8B (2017), $13.9B (2018), $16.9B (2019), $9.6B (2020)

Koliko se secam, na sve te kazne i sl. su do sad pukli oko $30B (mozda je stara informacija) - iako je to cifra da se smrznes, i nije naivna, sa ovakvim ciframa gore VW ne bi imao problem ni od banaka kredit da uzme da plati ovo, a kamo li od akcionara.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 1250



+455 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 13:57 - pre 36 meseci
Da li mislite da je prošlo vreme gledanje kubikaže? Mislim da sad kad je turbo svuda, cm3 malo znači.
S druge strane, ako imaš kubikažu a ne velike pritiske kao kod ovih novih, verovatno će motor duže trajati.
S treće strane materijali korišćeni u novim turbo motorima su drugačiji nego kod starih atmoferaca pa će verovatno ipak trajati dugo.

Nisam pametan.
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 14:48 - pre 36 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic
Koliko se secam, na sve te kazne i sl. su do sad pukli oko $30B (mozda je stara informacija) - iako je to cifra da se smrznes, i nije naivna, sa ovakvim ciframa gore VW ne bi imao problem ni od banaka kredit da uzme da plati ovo, a kamo li od akcionara.


Otkako postoje, već skoro 100god, VW je državni projekat, nisam nijednog trenutka brinuo za njih. Mislim da su malo kaskali, ali sada mi deluje (moj subjektivni osećaj) kao da se vraćaju u igru i mislim da će tek u narednih 10god. da uhvate zalet, priključak za konkurenciju i vrate se tamo gde su bili pre 20 - 15god. Ja recimo velike nade polažem u ID3 pod uslovom da cena bude razumna.

Citat:
component: Da li mislite da je prošlo vreme gledanje kubikaže? Mislim da sad kad je turbo svuda, cm3 malo znači.
S druge strane, ako imaš kubikažu a ne velike pritiske kao kod ovih novih, verovatno će motor duže trajati.
S treće strane materijali korišćeni u novim turbo motorima su drugačiji nego kod starih atmoferaca pa će verovatno ipak trajati dugo.

Nisam pametan.


Nisam ni ja, na papiru je malo 1000cm3 za automobile B segmenta i "moderne crossowere". Ali treba to probati, provozati, testirati potrošnju, videti kako se ponašaju na autoputu pa onda donositi zaključke. Ja sam u istom danu, kada sam birao auto vozio Kiu Ceed 1.4 i Pola 1.2 i Polo se pokazao mnogo startnije, elastičnije, brže, nikad ne bih rekao da sam u slabijem autu.
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 14:53 - pre 36 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic
Koliko se secam, na sve te kazne i sl. su do sad pukli oko $30B (mozda je stara informacija) - iako je to cifra da se smrznes, i nije naivna, sa ovakvim ciframa gore VW ne bi imao problem ni od banaka kredit da uzme da plati ovo, a kamo li od akcionara.


Otkako postoje, već skoro 100god, VW je državni projekat, nisam nijednog trenutka brinuo za njih. Mislim da su malo kaskali, ali sada mi deluje (moj subjektivni osećaj) kao da se vraćaju u igru i mislim da će tek u narednih 10god. da uhvate zalet, priključak za konkurenciju i vrate se tamo gde su bili pre 20 - 15god. Ja recimo velike nade polažem u ID3 pod uslovom da cena bude razumna.

Citat:
component: Da li mislite da je prošlo vreme gledanje kubikaže? Mislim da sad kad je turbo svuda, cm3 malo znači.
S druge strane, ako imaš kubikažu a ne velike pritiske kao kod ovih novih, verovatno će motor duže trajati.
S treće strane materijali korišćeni u novim turbo motorima su drugačiji nego kod starih atmoferaca pa će verovatno ipak trajati dugo.

Nisam pametan.


Nisam ni ja, na papiru je malo 1000cm3 za automobile B segmenta i "moderne crossowere". Ali treba to probati, provozati, testirati potrošnju, videti kako se ponašaju na autoputu pa onda donositi zaključke. Ja sam u istom danu, kada sam birao auto vozio Kiu Ceed 1.4 i Pola 1.2 i Polo se pokazao mnogo startnije, elastičnije, brže, nikad ne bih rekao da sam u slabijem autu.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..084:91e1:9510:4f73:c396:d846



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.04.2021. u 16:25 - pre 36 meseci
Citat:
component
S druge strane, ako imaš kubikažu a ne velike pritiske kao kod ovih novih, verovatno će motor duže trajati.
S treće strane materijali korišćeni u novim turbo motorima su drugačiji nego kod starih atmoferaca pa će verovatno ipak trajati dugo.


Koliko je to uopste bitno danas? Sto se motora tice ja sam samo potrosac (bio) i moji utisci su bili sledeci:

Vozio duze vreme :

- Benzinac, BMW N54 3.0 twin-turbo - jeste nesto veca kubikaza bila, ali i snaga - imao bag sa jednim delom koji kada je popravljen - ama bas vise nista sa motorom nije bilo problematicno. Presao preko 150K km sa zamenom ulja i svecica

- Benzinac, Fiat 1.6 atmo, SOHC - neunistiv, kupio ga sa 250K, prodao sa nesto preko 300K, istorija kvarova: nikakva

- Benzinac, Toyota 1.33l atmo, 0 kvarova, 5+ god

Osim BMW-a koji je mucio muku, ali samo do zamene pumpe (HDP, poznata fabricka greska). Posle toga su su svi bili samo standardno odrzavani i sa 0 problema.

Doduse, nisam duze vozio ni jedan od tih novih 1.0l turbo-zujalica, osim na odmoru (VW) - mozda neki serviser da kaze nesto o tome. Ali ne vidim sto bi oni bili drugaciji, nisu pravljeni od sira pa da sad naprasno krenu da crkavaju zbog vece kompresije.



DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 1250



+455 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 08:35 - pre 36 meseci
Pa jeste, uglavnom smo samo potrošači i ne bi trebalo da je bitno. Meni nije. Ali vidim svi pričaju o ovim motorima da su "zujalice", "kosilice" i slično.

Nego, vezano za propast auto industrije: ograničenje maksimalne brzine. Priča se nešto da će polako svi da ograničavaju na max 180 km/h. Ja ne vidim problem. Nikada nisam imao potrebu da vozim toliko brzo. Što se mene tiče, ja bih ograničio na 130 km/h pošto preko toga nije ni dozvoljeno. Zagovornici velikih brzina pričaju kako bi to bio "poslednji ekser u kovčeg" auto industrije.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 10:18 - pre 36 meseci
Ti mali turbo benzinci i jesu zujalice, cesto imaju problema sa pregrevanjem, pucanjem glave, dihtunga itd...

Idu lepo, ali kratko traju, dok nasuprot njima mali dizeli idu lepo i dugo traju.

Motori velike kubikaze su uvek bili izdrzljivi i dizel i benzinci i turbo i bez turba, ali vise nisu popularni zbog raznih taksi, ekologije, registracije i potrosnje.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 10:34 - pre 36 meseci
Kada sam kupovao moj poslednji auto (VW Polo), tako su me energično ubeđivali da ne uzmem (trocilindarsku kosilicu od samo 1200 kubika).. Dve godine i 35000km kasnije (uzet sa 155000km na satu, sada je na 190000km), osim malo veće potrošnje za tu klasu (pošteno - u hard core kreni stani beogradskom saobraćaju, između 9 i 10l) i činjenice da nije baš najbolji preticač šlepera na Begaljičkom brdu kada je 4 osobe u autu i upaljena klima - ja druge probleme nisam imao. I uglavnom sam vozio malolitražne benzince (Reno Clio 1.2, Fiat Punto 1.2, A klasa 1.4).

Realno, za 90% gradske vožnje, to su sasvim ok automobili, e sad, da ne silazim sa autoputa, da živim u NSu ili Smederevu, a putujem u BG svaki dan na posao - možda bih pevao drugu pesmu.

Citat:
component:  Nego, vezano za propast auto industrije: ograničenje maksimalne brzine. Priča se nešto da će polako svi da ograničavaju na max 180 km/h. Ja ne vidim problem. Nikada nisam imao potrebu da vozim toliko brzo. Što se mene tiče, ja bih ograničio na 130 km/h pošto preko toga nije ni dozvoljeno. Zagovornici velikih brzina pričaju kako bi to bio "poslednji ekser u kovčeg" auto industrije.


Neka mi zagovornici brze vožnje oproste - ali ja bih, da se nešto pitam, zakonom zabranio proizvodnju i puštanje u promet automobila, koji mogu da razviju više od 150km / h osim u sportske svrhe. Mnogo se saobraćajki u poslednje vreme dešava jer klinci tripuju The Fast and the Furious po autoputu i beogradskim ulicama. OK, može jak motor, može 4000kubika i 400KS, ali blokada motora na 150km / h i to je to.. U Srbiji je najveće ograničenje 130km / h, ja mogu na prste jedne ruke da nabrojim za 15god mog vozačkog staža koliko sam puta imao uopšte potrebu da vozim brže od 130km / h (uglavnom preticanja na autoputu) i uopšte ne opravdavam i ne mogu da razumem bržu vožnju od 150km /h.

Voliš brzu vožnju? Izvoli, položi specijalni test i vozački ispit - dozvoljeno ti je da kupiš sportski auto - zakupi Navak stazu pa tamo glumi Brajana O Conera ili Dominica Toreta koliko ti je volja
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8089



+1754 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 11:34 - pre 36 meseci
Ne prave Nemci automobile zbog Srbistana i propisa koji vaze u njemu .

U Nemackoj na autoputevima koliko znam nema ogranicenja . Pun je net snimaka gde ljudi voze 200 na sat !

Valjda Nemci prave automobile zbog sebe , pre svega , mi smo im samo neki reciklazni centar
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 419
95.180.116.*



+169 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 13:42 - pre 36 meseci
Nije samo u Srbiji 130km / h ograničenje. Vozio sam grčkim putevima, koji su u mnogo boljem stanju od naših gde je 100km / h ograničenje. A i u Nemačkoj se nisam nešto navozao po tim liberalnim autoputevima, možda sam jednom naleteo na deonicu od 15km gde u skroz levoj traci nema ograničenja i to je to.. Mada nisam mnogo obitavao tamo, pa nemam realnu sliku.
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 1250



+455 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 15:31 - pre 36 meseci
Kada bi EU propisala da moraju svi da stave ograničenje na 130, stavili bi i oni samo da imaju kome da prodaju. Ne žive Nemci od toga što prodaju sami sebi automobile, već ostalima.
Jedino što nema puno smisla da svaki prozvođač odlučuje da li će i kakvo ograničenje da stavi. Ko voli da jurca taj će kupiti od drugog proizvođača.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)29.04.2021. u 15:43 - pre 36 meseci
Citat:
Turmen:
Kada sam kupovao moj poslednji auto (VW Polo), tako su me energično ubeđivali da ne uzmem (trocilindarsku kosilicu od samo 1200 kubika).. Dve godine i 35000km kasnije (uzet sa 155000km na satu, sada je na 190000km), osim malo veće potrošnje za tu klasu (pošteno - u hard core kreni stani beogradskom saobraćaju, između 9 i 10l) i činjenice da nije baš najbolji preticač šlepera na Begaljičkom brdu kada je 4 osobe u autu i upaljena klima - ja druge probleme nisam imao. I uglavnom sam vozio malolitražne benzince (Reno Clio 1.2, Fiat Punto 1.2, A klasa 1.4).

Ako se ovo odnosilo na "male zujalice" koje sam opisao skroz si promasio...

nisam mislio na malolitrazne atmo benzince od pre 20 godina vec na nove malolitrazne turbo benzince od 1000-1400ccm sa 130-200ks koji se nude u zadnjih desetak godina i kojima puca i procuri nesto na motoru svako malo.
A te motore sada stavljaju u sve moguce velicine automobila jer dizeli vise nisu popularni, ali su svakako mnogo pouzdaniji.


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 622932 | Odgovora: 1797 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.