Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

jednosmerni elektro motor

[es] :: Elektronika :: jednosmerni elektro motor

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 29323 | Odgovora: 78 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.145.*



Profil

icon jednosmerni elektro motor03.09.2010. u 18:55 - pre 165 meseci
Pitanje za energeticare. Imam elektro motor 5.5kw 72v iz viljuskara. Motor je cetvoropolni, uz blagu korekciju elektro magneta uspeo sam da ubacim jes dva elektro magneta. Mene interesuje da li bi mogao da povecam snagu to jest obrtaje ako bi bi mu podigao napon tanjom zicom i povecavanjem frekvencije? Izvinjavam se ako sam se negde pogresno izrazio.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor04.09.2010. u 09:43 - pre 165 meseci
Hajde malo dopuni informacijama podatke o tom motoru. Koji je broj obrtaja pre te korekcije bio, koliko hoces da bude, koju zicu hoces d menjas (na rotoru ili ?), kojim regulatorom mislis da ga napajas (to jest da li vec imas neki sa vecim naponskim izlazom), i td.?

I postavi neku sliku ako ti nije problem, cisto da vidimo o cemu se tu radi. Ima li na motoru njegova plo;ica, uslikaj i nju.
 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
82.117.202.*

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor04.09.2010. u 14:28 - pre 165 meseci
brzina obrtanja jednosmernog elektromotora iskljucivo zavisi od napona napajanja, pa ako je taj motor deklarisan na 72V a ti mu namotaje prilagodis vecem naponu pa ga napajas tim naponom, broj obrtaja ce ti biti isti ali ces ako se ne varam imati veci obrtni momenat, ali i to mislim da gresim, jer ako motas veci broj namotaja tanjom zicom, otpor namotaja je veci sto ce linearno da smanji struju, znaci koliko povecas napon na namotajima, tj koliko povecas broj navojaka , toliko ce se puta smanjiti struja na tom naponu, znaci snaga ostaje ista, jer na jezgro od 5,5KWh , mozes da namotas namotaje iskljucivo za toliku snagu, tj mozes i manje ali nikako vise jer fizicki ne moze da stane u jezgro, dakle ne pokusavaj da istom debljinom zice koja je bila namotas veci broj navojaka nego sto je bio, moras ici tanjom zicom....

ako hoces da povecas broj obrtaja na tom motoru , napajaj ga vecim naponom od deklarisanog, samo nemoj da preteras, ako je deklarisan na 72V , mozes i do 90V da mu pustis, i nekako pojacaj hladjenje motora....
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.144.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor04.09.2010. u 23:05 - pre 165 meseci
Milovan Maric

Trenutno nisam u mogucnosti da slikam motor, moj telefon je od onih koji trpe ispadanje iz dzepa.

Poizvodzac Rade Koncar
Podazi sa plocice motora su-
mot.br. 360480-13582
tip ista 134-B3/B5
72v 87,5A 5,0kw ip25%
2200 o/min
pobuda serijska

dole pise nesto o izolaciji i temperaturi a uspravno sa strane na plocici C-667.52

Motor je cetvoropolni, koji su postavljeni na 6 i 12 sati. Duzina- 12,5 cm visina- 3,9cm sirina- 3,8cm Sirina pecurke-7cm
Dozina rotora- 13cm Obim- 41,5cm
Polovi su znaci postavljeni na 90* jedan od drugoga. Kada bi se pecurka skratila po 3mm sa svake strane, stvorili bi se uslovi za ubacivanje jos dva pola. Tada bi motor imao sest polova postavljeni na 45* jedan od drugoga. Korekcija naravno treba da se izvrsi i na rotoru. Nemam nista od regulatora, ali otom bi kasnije, sad da vidimo da li moze ovo sto sam zamislio.

Ideja o visokom naponu je potekla odavde-
http://www.val.hr/index.php?op...;catid=22:clanci&Itemid=96 i konstrukciji Robert Adamsovog motora sa Novog Zelanda. Na jednom i drugom motoru struja se koristi samo za namagnetisavanje i tako odvajanje magneta istih polova. A snaga motora se regulise investiranjem zeljenog napona, zbog kojeg kada se propusti kroz magnete istog pola dolazi do odbijanja. Kao sto je objasnjeno.
Zbog cega ova prica po meni pije vodu. Ako bi uporedili, na primer, Simensonov motor koji radi na 500/900v i sa 9000o/min postize 150kw a tezinom od 90kg i sa motorom iz elektro voza, koji radi na oko 800v i sa 3000o/min postize 170kw a tezinom od 2150kg. Ja tu vidim da Simensonov motor preko napona ( sili odbijanja magnete istih polova) i visokih obrtaja, motor dobija prikazanu snagu. Jer da nije tako, ako bi za tu snagu proracun namotaja ubacili u Simensov motor, on bi imao masti ko Vranjansko svinjce, to jest imao bi bakrenih namotaja vise od tezine same konstrukcije motora. I jos jedan primer iz Tesla Motors. Oni na motor, cini mi se isto 150kw, stavljaju baterije, ( ne znam tacan podatak pa cu dati primer meni zanimljiv) NiCd 1,2v 7000 mAh. Tu se moze videti da oni ne vode racuna o kapacitetu struje vec o necem drugom.

Sva moja izlaganja su na osnovu vizuelnog premeravanja. Pa me interesuje vasa kritika o tome, i ako ima smisla, kakva su pravila za ostvarivanje pribliznog.

shadow88

I na taj nacin bi se produzio vek tarajanja baterije. Moju zamisao, to jest kopiranje vec davno postojeceg, za minimalnu potrosnju struje i bolje preformanse si vec procitao.
 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
82.117.202.*

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor05.09.2010. u 07:52 - pre 165 meseci
stvarno te sad ne razumem bas najbolje sta zelis da postignes osim da povecas broj obrtaja motoru i da mu povecas snagu...

e da, ako povecavas broj obrtaja, moras da menjas lezajeve jer su postojeci predvidjeni za deklarisan broj obrtaja.

i jos jedna stvar, ne mesaj elektricnu snagu motora ( koliko kilovata) sa mehanickom snagom (koliko njutn metara) tj silom koju on moze da proizvede, jer vidim da pravis poredjenja izmedju snage i kilaze dva motora koji su konstrukcijski vrlo razliciti i sluze u potpuno druge svrhe.

motor iz voza ima snage da pokrene celu kompoziciju vagona, a ovaj na 9000 obrtaja sto si opisao verujem da bi ga pri startu mogao drzati sa dva prsta i da ne bi mogao da krene...
 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
82.117.202.*

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor05.09.2010. u 09:50 - pre 165 meseci
rekao bih da ovo ne pije vodu, i da je to samo jos jedan pokusaj ubedjivanja javnosti da je izmisljen perpetummobile , jer konstruktor mototra na sajtu lepo i jasno tvrdi da motor ima veci stepen iskoriscenja od 100% sto je dovoljno da zakljucimo da se radi o izmisljanju tople vode i mlacenju prazne slame
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor06.09.2010. u 01:02 - pre 165 meseci
shadow88

Izvini , ja sam prakticar a ne verbalna licnost, pa se slabo zbog toga snalazim sa recima.

stvarno te sad ne razumem bas najbolje sta zelis da postignes osim da povecas broj obrtaja motoru i da mu povecas snagu...

Upravo to samo i hocu. Ali na tvom primeru dodavanjem napona i na primer, stavljanjem sire cetkice, tako da umesto 3 lamele na kolektoru lezi na 4 istina da se bobija osetljiva snaga motora. Ali na primeru Ed Grey-og i Robert Adams-og pokretanja motora, ta snaga je daleko veca, uz minimalnu potrosnju struje. Zato sam i dao primer Tesla Motors, jer mislim da na istom ili slicnom primeru radi i njiho motor. Sa performansama motora koji oni predstavljaju, zargonski rezeno, morali bi za sobom da vuku cisternu akomulatora, a oni ga napajaju sa baterijama koje nemaju bas kapacitet struje, pa kojiko god ih nanizali.

i jos jedna stvar, ne mesaj elektricnu snagu motora ( koliko kilovata) sa mehanickom snagom (koliko njutn metara) tj silom koju on moze da proizvede, jer vidim da pravis poredjenja izmedju snage i kilaze dva motora koji su konstrukcijski vrlo razliciti i sluze u potpuno druge svrhe.

Ne mesam elektricnu snagu sa Njutnovom mehanickom. Na tom primeru se vidi da Njutnov zakon ne mora da bude tacan. Nije bitna svrha vec konstukcija jednog motora za 170kw i 20 i nesto puta manji motor koji proizvodi slicnu snagu. Ali na gore navedenom nacinu pokretanja motora.

Ti imas tu srecu da radis u firmi koja se bavi inovacijom iz ove oblasti, tako da mozes ovo sve i da proveris.

 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor06.09.2010. u 15:46 - pre 165 meseci
Dobro, to ce da se vrti i kad se promeni zica na rotoru, i verovatno ce i da se dobije na obrtnom momentu sa tim magnetima, ali ne znam sta ce se desiti sa njegovim karakteristikama, kada motor bude opterecen, cisto sumnjam da ce imati manju potrosnju ili bolje karakteristike u odnosu na sadasnje.

Vec ako to radis u eksperimentalnoj fazi, onda ne bi bilo lose da snimis trenutne karakteristike motora, znaci struja praznog hoda, velicina obrtnog momenta, i ostale vrednosti kad je neopterecen i kada je motor opterecen, i naravno nakon te prepravke da uradis isto snimanje k-ka.

U osnovi, ti se u tvom slucaju bavis odnosom napon/struja, sto i nije nova stvar. Imas elementarne stvari kod elektricnih masina koje ce ti vec u matematickim formulama i racunu pokazati zavisnost obrtnog momenta motora sa naponom i druge stvari.

Slucaj da se pri vecem naponu smanjuju gubici u bakru su ti osnov visokonaponskog prenosa elektricne energije na daljinu, i to ti postoji od pronalaska naizmenicne struje i Nikole Tesle.

Problem, koji ja ovde vidim kao glavni, je upravo potreba za tim "visokim" naponima, ako se nevaram 1000VDC. Ipak, su to stvari, za koje je stvarno potrebno da se znatno vise povede racuna u samom projektu i izradi zastite.

Zaista bih voleo da ako nastavis sa ovim eksperimentom, da to i dovrsis, i da svoje rezultate i zapazanja podelis sa nama.
 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
82.117.202.*

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor07.09.2010. u 09:55 - pre 165 meseci
jednostavno receno, nadam se da ovo zaista moze da uspe, ali, ne mozes stvoriti energiju niizcega, niti je unistiti, moze samo da prelazi iz jednog oblika u drugi, koliko ulozis elektricne energije, toliko dobijes mehanicke uz gubitke ( mehanicke, elektromagnetne i elektricne )

znaci mozes da smanjis gubitke ali nikad u potpunosti, oni su uvek prisutni usled ne savrsenstva uredjaja i masina, mehanicki otpor, elektricni otpor, rasipanje magnetnog polja....

prvi problem koji ce ti se javiti je vec na samom kolektoru, usled visokog napona ce ti se stvarati elektricni luk oko kolektora , i tu ces morati da ubacis dva nezavisna kolektora i dva para cetkica da bi to resio, medjusobno izolovana pa da vezujes korak po korak ...

drugo pokusaj da upotrebis vazdusne lezajeve kao sto su u HDD-ovima, oni imaju samo otpor vazduha , jer lebde pri velikom broju obrtaja, ili da koristis magnetne lezajeve , tj da ti magnetno polje osovinu odrzava u vazduhu, i tako bi izbegao mehanicki otpor...

javi sta si postigao pa da svi mozemo da pratimo :)

 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor08.09.2010. u 13:12 - pre 165 meseci
Sada vas dvojica bunite mene. Prvo izrazavate sumlju a onda da ovo nista nije novo i sta treba raditi da se ne desi negativan efekat.

milovanmaric

Iskreno niti znam, niti imam sa cim da izmerim to sto si naveo. Moja merenja se sastoje iz samog odabira motora koji ima odlicne karakteristike bez da dodajem ona 2.5kw. Dokazano na primeru drugih koji su ga koristili u fabrickom izdanju i na samom viljuskaru, koji bez problema gura 2500kg sa odlicnim performansama. Mada kod viljuskara treba biti oprezan, jer on ima poveci diferencijal, koji moze nekoliko puta da pojaca snagu motora, opste poznat princip poluge, a i da skroz ugusi motor. Meni nista ne preostaje nego da namotam elektro magnete, primer, 0.1 debljinom zece nekih 2300 namotaja, izmeriti otpornost, sabrati i ako je voltaza prevelika povecati debljinu zice sve dok se ne dobije zeljeno. Na kraju i to re razlog trazenja pomoci.

shadow88

Neradi se ovde o stvaranju energije niizcega vec o mAh umesto kw. Mani vise taj Perpetumm Mobil. Sto se mene tice, za mene je vetrenjaca Perpetumm Mobil. Tu ne ulazem nista a 100% dobijem 13-14v 1000w ili sta vec nakacis na cevku. Salim se naravno. Bilo bi glupo da ja branim Gari Veslicevu neutralnu liniju, a ti da to nije moguce. Ispalo bi , ja u klin a ti u plocu. Sta me briga da li postoji ili ne. Napravi ce mo, nekad. Evo jedno pitanje, ako dozvilis, u slobodno vreme. Sta mislis, da li na satelitu, primer, na onom koji se nalazi na jugo istocnoj strani, ima ugradjen neki rezervoar koji napaja agregat preko kojeg se napajaju tehnicki uredjaju na njemu, i koji se dopunjuje jednom mesecno ili kad vec. Pitanje vazi pod uslovom da satelit uopste postoji. Ja ne verujem u pricu sa solarnim plouama.

Resenje kolektora i lezajeva koje si naveo je meni od izuzetnog znacaja.

Nekukam ja ovde za 50-100 jevrica zbog spaljene zice. Moj strah upravo lezi u toj pobudi kod rotora. Strah da ne umrsim tu nesto pa da me juri struja po supi da me izubija.

Sto se tice obavestavanjem o napretku to ni malo nije problem, ajde da postavimo stvar za neki pocetak.

 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
*.adsl-1.sezampro.yu.

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor09.09.2010. u 11:57 - pre 164 meseci
sateliti se napajaju solarnim panelima, jeftinije je ugraditi odmah kilovate panela nego svaki mesec ili par ici u svemir da dopunis rezervoar :)

jedino ako nisu smislili neki nacin napajanja preko vode, tj da je razbijaju na vodonik i kiseonik kiselinom i aluminiumom pa posle spajanjem dobijaju struju, nesto kao gorivna celija, nikako to ne moze da radi na dizel ili BMB, odakle im toliko kiseonika za sagorevanje ? :)

relativno je moguce da sipaju cist vodonik i cist kiseonik u rezervoare pa po principu gorivne celije dobijaju struju, ali opet bi trebali cesto da idu to da dopune - ne isplati im se. struju najverovatnije dobijaju iz fotonaponskih modula - solarnih panela, ali pozicioniranje se vrsi gasnim mlazovima, sto opet mora da se dopuni sa vremena na vreme....

ne znam zasto ne verujes u pricu sa solarnim plocama, kad to u stvari radi :) panel snage 120W je dimenzija 1,20m x 80 , a na satelitu imas bar 2m x 20m panela :) elektronika koja je u satelitu ne zahteva mnogo veliko napajanje, najvise zahtevaju motori za sociva, predajnici i racunari, a sve je LOW CURRENT elektronika ugradjena, pa te opet pitam, zasto ne verujes u pricu sa solarnim panelima ?

pozz
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor09.09.2010. u 12:04 - pre 164 meseci
Citat:
shadow88: sateliti se napajaju solarnim panelima, jeftinije je ugraditi odmah kilovate panela nego svaki mesec ili par ici u svemir da dopunis rezervoar :)


A moze i ovako: Radioisotope thermoelectric generator :)
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor09.09.2010. u 18:37 - pre 164 meseci
shadow88

Nisam ni sumljao da neces imati detaljan odgovor, i pre nego sam ulazio na tvoj profil. Pitanje je bilo u sasvim drugom pravcu, ali pusti to. Zasto jednostavno ne uradis proracun i posaljes ponudu na PP.

 
Odgovor na temu

shadow88
shadow88
Tehnicar automatike i elektronike Dizel
elektro agregata
Energoglobal d.o.o
Novi Sad

Član broj: 217056
Poruke: 3065
*.adsl-1.sezampro.yu.

Jabber: ljubicicrobert@yahoo.com


+66 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor10.09.2010. u 15:42 - pre 164 meseci
3way - ovo radi samo na mesecu ili na planetama koje imaju neku atmosferu , jer se radi TE generatorima koji zahtevaju i toplotu i hladnocu da bi radili, pa mora da bude neke atmosfere da bi bilo hladjenja - kao sto vazduh hladi preko hladnjaka... znaci ovo pije vodu na mesecu ili na marsu ali ne i u samom svemiru....

drgostojic69 - ponudu cega , konkretno ? :)

pozz
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor11.09.2010. u 18:21 - pre 164 meseci
shadow88

Pa ne moze konkretnije. Imas sve podatke sem dubine zleba na rotoru. Uradis proracun i kazes koliko bi to kostalo. To je u redu i ja to postujem.

Nile meni problem da namotam sve na maksimum, ali nije mi namera da pravim vatromet. Proracun bi trebao da bude na maksimalno optimalnim vrednistima. A sad da li ce da radi na 500, 600.900 v ja ne znam od cega to zavisi i na koliko HZ treba za, meni pozeljnih 4-5-6000 obrtaja. Tvoje kojege iz poznatih firmi kazu da je to zastarela tehnologija, ali sve jedno nisu hteli da se bave proracunom. Ali sto je meni veoma bitno, NIKO, nije negirao postignut uspeh. Kakav, videcemo. A ohrabrenje mi je dalo i izjava jednog konstruktora motora Zvola iz Sente, do kojega ne mogu da dodjem, da vise ni u sta nije siguran i da je sve moguce. Sto meni znaci, da je nesto video ili napravio. Naravno da nije video vanzemaljca, nego sta se sve moze postici odredjenom manipulacijom.

Eto. Aj sad ti
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
77.46.175.*



+2 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor12.09.2010. u 09:27 - pre 164 meseci


Nemoj smatrati da sam protiv tebe, i tvog projekta. Nije mi ni bio cilj da te pokusam odvratiti od izrade tog projekta.

Ono o cemu sam ja razmisljao dok sam pisao taj post je: A sta ako je covek u pravu, i da tu stvarno ima nekih stvari koje se neobjavljuju a postoje. Setih se price od pre par godina, gde je grupa naucnika pod pokroviteljstvom neke fondacije radila prenos el,energije kroz kablove bez gubitaka. I u startu, da su se pojavili i ovde na forumu, i rekli da je moguce vrsiti prenos energje bez gubitaka, sigurno bi bilo osporavanja, pa makar po osnovnim zakonima elektrotehnike, to nije moguce. Elem, strucna javnost i jeste bila uzdrzana, i u startu je osudila projekat na propast. Posle izvesnog vremena, projekat je uradjen, dokumentovan i objavljen. A rezultati, ljudi uspeli da bez gubitaka prenesu el.energiju kroz provodnik, pa su taj provodnik nazvali nesto u stilu "super provodnik". I sve to je funkcionisalo, ali, ima to ali, provodnik je bio u specificnim uslovima, i to na apsolutnoj nuli od -273 stepena celzijusa, te je za njegovo rashladjivanje, potrebna velika kolicina energije. I njihov zakljucak, je da je moguce obaviti prenos el.energije kroz provodnik na daljinu, ali da to u realnim uslovima nije moguce, makar iz jednog razloga, a to je nepostojanje toliko niskih temperatura za koriscenja tog i takvog sistema prenosa. Dakle, da je moguce, moguce je, ali treba razmotriti mozda drugacije konstrukcije, ili neke druge uslove napajanja, itd, da bi se dobilo to sto zelis.

Tu smo da prodiskutujemo i pomognemo, smatram da sam ti samo hteo reci da je tu more cinjenica i svakojakih stvari, koje moras uklopiti da u tvom eksperimentu se uklope i dovedu do uspeha projekta.
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor13.09.2010. u 02:37 - pre 164 meseci
milovanmaric

Nisam svatio da hoces da miniras moju zamisao. Tvoja pomoc je meni znacajna samim javljanjem na temu, a jos znacajnija kad je daje neko ko pored znanja ima i manire kucnog vaspitanja i zdrav odnos sa ljudima. Mislim da u komunikaciji sa drugom osobom treba razmisljati o cemu se prica a ne skim. Nazalost veliki broj ljudi, zbog borbe za poslom i svoju egzistenciju, svoje znanje usmeravaju za usavrsavanje poznatog ili nametnutog. Ne svojom krivicom, zato ne cuju druga misljenja i savete da, zargonski receno, skinu ular sa glave.

Sto se tice tvog posta.

Na prvi deo sam odgovorio. U drugom delu, nemora da znaci, lakse je otkloniti nezeljeni efekat ako znas s cim imas posla.
U mom slucaju. Znamo da dolazi do zasicenja el. enerkije na neki projektovan paket limova, ali niko nije objasnio sta mu daje snagu zavisnu od propusnog napona. Primer permanentnih magneta. Oni imaju neku svoju prirodu reakciju, snaga zavisi od gabarita, ali kad se stave u kalem pod naponom, ta snaga je visestruko veca. Ja nisam nabasao da je neko objasnio sta se tu desava, sem sto sam video da to radi. http://peswiki.com/index.php/Directory:EV_Gray Jedan od mnogo primera moc napona.

Jedan moj, forum prijatelj, u savetu da nije siguran da cu nesto postici, naveo primer kolicine vode ( struja) i snaka iste vodopada ( napon ). Nisam hteo da ga zamaram, da moze i drugacije. Uzme se deseti deo od kolicine reke i kad bi se pod odredjenim pritiskom propustio taj deseti deo, dobio bi se isti efekat snage vodopada. Bauljanjem po internetu naleteo sam da je daleko pre mene to dokazao Viktor Shauberger na primeru suzenog recnog korita

Naravno da smo tu da prodiskutujemo. Cak i od naj negativnije reakcije necijeg izlaganja se moze izvuci neki pozitivan deo za sklapanje. Sto se pomoci tice. Ponuda vazi za sve i ja to naj iskrenije mislim. Ovako ja na to gledam. Veliki broj naucnika su za svoje pronalaske samo izdali naredjenja svojim fizicarima, masincima.... Pa kad je projekat zavrsen oni su ga objasnjavali. Prosto je nemogoce da neko od direktnih ostvarivaca tog projekta nije malo umesao svoje prste da to proradi, a nigde nije pomenut. Ljutska pohlepa je toliko mocna da smo svi mi to bar jednom doziveli, a neko zivi i dan danas tako. Moje pravilo je ljubav za ljubav sir za pare. I ako imam nekoliko programa za motor kalkulator, ja sam se odlucio da to neko uradi iz rukava. A veruj mi da uopste nisam naivan.
Mislim na podmetanje bilo cega od trazenog.
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor15.09.2010. u 20:59 - pre 164 meseci
milovanmaric

U prvom tvom postu si mi postavio pitanje kojim regulatorom mislim da napajam motor. Da li ti imas neko resenje ?

shadow88

Izvini sto odma nisam svatio tvoj prvi post, linearni odnos napon struja. Prostije ne moze a na jednosmernom motoru se tako bukvalno radi na rotoru i statoru ako se veze redno, ako ide parelelno onda x 4

Videcemo kakve rezultate ce dati ovo sto sam zamislio. Malo strpljenja.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor16.09.2010. u 19:50 - pre 164 meseci
Kad sam pitao za napajanje, mislio sam da si imao neko napajanje na misli ili kraj ruke. Ja licno nisam mnogo ni razmisljao o napajanju konkretno u ovom slucaju jos uvek. Pratio sam diskusuju, pa me je to mozda i odvuklo od toga, mada nije ni rano razmatrati nacin napajanja, narocito, ako ce biti "malo" visi napon.

Neznam, kakva je zamisao u startu ovog projekta bila, da li namotati tu novu zicu maksimalno, pa onda racunati koliki napon moze da nosi, ili vec se u staru opredeliti na koje napone ici, naci izvor napajanja, pa motati motor. Ili zadrzati napon koji je deklarisan motoru, a smanjiti precnik zice. Tema za razmisliti.

Malo cu razmisliti o tom pa cu se javiti.
 
Odgovor na temu

drgostojic69
Dragan Ostojic
taksista

Član broj: 256322
Poruke: 22
92.244.157.*



Profil

icon Re: jednosmerni elektro motor17.09.2010. u 23:09 - pre 164 meseci
milovanmaric

Mislio sam na regulator napona i brzine. Za postizanje napona od 1000v volti imam resenje, i proracun za motor kako da dodjem do toga. Za diskusiju sam ja sam kriv zbog ne znanja o ovoj oblasti. Pa sam time iziritirao one koji su hteli da mi pomognu.

Namena je cista radoznalost. Odkrivanje mita.
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: jednosmerni elektro motor

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 29323 | Odgovora: 78 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.