Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15107 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...05.06.2011. u 22:35 - pre 156 meseci
Pretpostavimo da se svi delovi uklapaju (što nisam proverio) i da je moguća zamena menjača od 5 brzina (koji ide uz 1.8 tdci) sa menjačem od 6 brzina (koji ide uz 2.0 tdci). Zamemarimo sada i pare (recimo da nađem neki dobar a jeftin na nekom otpadu),

Konkretno zanima da li ću nešto i dobiti tom zamenom? S obzirom da po autoputu jurcam oko 160km/h sa povremenim pikovima do maksimalne brzine, motor je sa petobrzinskim menjačem uvek tamo gore jako visoko u obrtajima, pa sam pomislio da bi bilo dobro i za motor i za buku i za potrošnju da se ti obrtaji malo smanje a da brzina ostane ista.

Tu bi možda kao korisna informacija trebalo da se nađu i prenosni odnosi (po brzinama) ta dva menjača, ali ja taj podatak za sada nisam pronašao na internetu.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 07.06.2011. u 23:09 GMT+1]
 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?05.06.2011. u 23:45 - pre 156 meseci
nije neka velika razlika, a pogotovo oko forda niko nece to jeftino da ti uradi..ako si sam mehanicar i ako dobro poznajes auto to je druga prica..
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 08:49 - pre 156 meseci
Trenutno zanemarujem i sve troškove i uopšte da li je izvodljivo, nego me zanima samo teoretski da li bih (i koliko) imao koristi od zamene.

I ako neko slučajno može/zna da iskopa negde prenosne odnose ta dva menjača (i diferencijala), pošto ja nisam uspeo...
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 09:29 - pre 156 meseci
Nađoh, "top gear ratio" (zadnja brzina) = 0.71/1, "final drive ratio" (to je valjda odnos diferencijala?) = 2.85/1
Sadašnji menjač ima: "top gear ratio" = 0.72/1, "final drive ratio" = 3.41/1

Jel diferencijal u sklopu menjača ili je to posebna kutija? S obzirom da je prednji pogon, sklon sam da verujem da nema razloga da diferencijal bude odvojen od menjača, ali nemam iskustva sa tim stvarima.

Pošto je obim točka 1.9845m, to znači da bih:
- Sa šestobrzincem pri 3000 o/min išao 1/(0.71*2.85)*60min*1.9845m/1000m*3000o/min= 176.5 km/h. (Broj obrtaja se množi sa 0.058843587842846553)
- Trenutno sa petobrzincem pri 3000o/min idem 1/(0.72*3.41)*60min*1.9845m/1000m*3000o/min= 146 km/h. (Broj obrtaja se množi sa 0.04849706744868035191)

Ukoliko na 3000o/min ima snage da savlada otpor vetra na 176.5km/h, to je onda to što mi treba. U svakom slučaju, s obzirom da buka iz motora počinje da bude primetna negde malo preko 120km/h (što je po ovom računu oko 2500o/min), sa šestobrzincem biih mogao da vozim do 145km/h bez buke.

Nego, sada me zanima gde da iskopam i prenosne odnose ostalih brzina, da vidim šta bi se promenilo u vožnji na nižim brzinama?


[Ovu poruku je menjao pisac dana 06.06.2011. u 14:04 GMT+1]
 
Odgovor na temu

endre85

Član broj: 207893
Poruke: 325



+116 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 10:17 - pre 156 meseci
Ja bih pretrazio torrente. Vidim da ima zanimljivih stvari od Haynes manual-a do Ford Workshop Manual-a
Npr.:
Citat:
Workshop Manual for following vehicles:

Ford Fiesta 1996
Ford Fiesta 2002.25
Ford Focus 2003.75
Ford Focus C-Max
Ford Focus 2002.5
Ford Fusion 2002.75
Ford Galaxy 2000.75
Ford Ka/Streetka
Ford Maverick 2001
Ford Mondeo 1997
Ford Mondeo 2001 - MK3 (including TDCI)
Puma
Puma Racing
Transit 1995
Transit 2000.5
Transit/Tourneo Connect 2002.5

Covers many topics like Body repair, Suspensions, codes, exhausts, brakes, steering, engine, TSBs (technical service bulletins), etc.

It is in .iso format. Use PowerISO to mount the .iso image as Virtual Drive, then install it using the created virtual drive.

Or just burn it to CD/DVD using ISO Recorder, or other CD burning application.

I also have the EPC Parts 2007 DVD. Please let me know if you want me to upload it.



Mislim da nije dozvoljeno postaviti link, ali ja bih razmisljao u tom pravcu posto mi se cini da google ne daje potrebne rezultate. Barem ne na prvu ruku.

Osim toga, ima par dobrih foruma vlasnika forda. Eventualno se registruj na nekom od njih i raspitaj se tamo.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 12:49 - pre 155 meseci
Sad sam našao neke druge podatke, za šestobrzinac:

-------------------------------------------
Gear Ratio
-------------------------------------------
1st : 3.583
2nd : 1.952
3rd : 1.194
4th : 0.842
5th : 0.943
6th : 0.789

-------------------------------------------
Final Reduction Gear Ratio
-------------------------------------------
1st : 4.067
2nd : 4.067
3rd : 4.067
4th : 4.067
5th : 2.900
6th : 2.900


Sad mi nije baš jasno šta predstavlja taj "final reduction gear ratio" koji se menja u petoj i šestoj brzini?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 13:03 - pre 155 meseci
Pisac, mislim da pokušavaš da postigneš nemoguće: da se voziš brže a da manje trošiš.

Siguran sam da inženjeri u razvojnim timovima velikih auto proizvođača ODAVNO znaju kakav je odnos prenosa optimalno/maksimalno moguć za pojedine kombinacije automobila/motora/menjača. Niko tamo nije blesav. A sa druge strane, tvoj auto sigurno nije prepun snage, pa mu je brzina namerno ograničena na 250 km/h.

Bilo je mnogo sličnih pokušaja (i popušaja) da se namesti petobrzinski menjač sa Yuga 55 (ili kojeg drugog zastavinog modela) na Y45.

Mislim da je tvoja greška u sledećem: misliš da je potrošnja na (na primer) 3.000 obrtaja uvek ista, pa k'o veliš, ako mogu sa 3.000 obrtaja u 6-toj biće brže nego u 5-toj, a potrošnja je ista. Ali nije.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 13:05 - pre 155 meseci
Rekoh da su bitni buka i broj obrtaja. Potrošnja mi uopšte nije presudna stvar, već samo "jedna od".
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 13:14 - pre 155 meseci
Veliko opterećenje motora na niskim obrtajima je pravi i najefikasniji put da ga definitivno pošalješ na otpad.


OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

endre85

Član broj: 207893
Poruke: 325



+116 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 13:15 - pre 155 meseci
Ja pretpostavljam da je to ukupan prenosni odnos. U petoj i sestoj se taj odnos smanjuje na ustrb ubrzanja a zarad rada na nizim obrtajima. Mozda bih i rekao da je taj broj odnos obrtanja vratila menjaca na izlazu i pogonskih tockova. Dakle, za jedan obrtaj pogonskog tocka u petoj radilica se obrne 2.900x0.943(prenosni odnos na osnovu brzine u kojoj je auto) puta.

[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:26 GMT+1]

2,900x0,943=2,7347
Ako vozis na 2734 rpm, to je da zaoukruzimo 1000 obrtaja tocka po minuti.
Rekao si da je obim tocka 1,9845m, sledi da ides brzinom od 1.984,5 m/min. Tacnije se sa skoro 120km/h (119,07). osim ako nisam negde pogresio u racunici. Sad to mozes izracunati koliko bi obrtaj bio nizi za istu brzinu, i da li vredi upustati se u ovu zajebanciju. Ja nisam nesto ubedjen.


[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:32 GMT+1]

Sad da vidimo broj obrtaja u sestoj za istu brzinu.
2,900x0,789=2,2881
Ako se ne varam, sada bi za gornju brzinu trebao voziti na 2288rpm.

Proslo je vec vise od godinu dana od kako sam vozio Mondea karavan 2.0 sa sestobrzinskim menjacem, i nesto se prisecam da sam ga na toj brzini cesce drzao u petoj nego sestoj. Nisam nesto bio zadovoljan rezervom snage koju je imao. Mada, da se ogradim, moguce je da me secanje vara, ali sumnjam.
No, ako je tvoj fokus dosta laksi od tog Mondea, mozda bi i bilo neke primetne razlike.

[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.06.2011. u 14:48 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 14:02 - pre 155 meseci
Focus2 1.8

Ma rezerva snage je nebitna, bitni su obrtaji i buka na autoputu (a možda se smanji i potrošnja na 130km/h). Ako mi treba rezerva snage, lako ću da spustim petu.

Citat:
Java Beograd: Veliko opterećenje motora na niskim obrtajima je pravi i najefikasniji put da ga definitivno pošalješ na otpad.


Verujem da ga više rastura česta vožnja na 4000 o/min, nego nešto veće opterećenje na 2000 o/min (s obzirom da mu je maks. obrtni momenat već na 1800 o/min). Ako ima (bude imao) snage da ubrzava lako na 2000 o/min, znači da nije na granici snage. Mada meni i nije cilj da ga vozim na 2000 o/min, već oko 3000 o/min, i da povremeno vozim do 140km/h na obrtajima koji ne prave buku u kabini (pošto sada pravi buku čim se pređe 120km/h).

A verujem da je menjač od 6 brzina stavljen samo na 2.0 tdci a ne i na 1.8 tdci prvenstveno zbog kalkulisanja proizvođača kako da uzme više para od kupca, a ne zato što nema potrebe da se stavi. Takođe verujem da postoje druge marke automobila sa 115ks tdci koje imaju menjač sa 6 brzina.

Citat:
endre85: Ja pretpostavljam da je to ukupan prenosni odnos. U petoj i sestoj se taj odnos smanjuje na ustrb ubrzanja a zarad rada na nizim obrtajima. Mozda bih i rekao da je taj broj odnos obrtanja vratila menjaca na izlazu i pogonskih tockova. Dakle, za jedan obrtaj pogonskog tocka u petoj radilica se obrne 2.900x0.943(prenosni odnos na osnovu brzine u kojoj je auto) puta.


Ma da, moguće je, nego me zbunjuje što se onda podaci uopšte ne poklapaju sa prethodnim podacima. Ako je ovo drugo tačno (gear ratio + final reduction gear ratio), onda je ukupan odnos u šestoj brzini 2.2881/1. Ako je ono prvo tačno (gear ratio + final drive ratio), onda je ukupan odnos u šestoj brzini 2.0235/1. Razlika nimalo nije zanemarljiva. Da ne fali tu još neki podatak koji je bitan za pravi prenosni odnos?
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 14:53 - pre 155 meseci
Citat:
pisac:
Verujem da ga više rastura česta vožnja na 4000 o/min, nego nešto veće opterećenje na 2000 o/min (s obzirom da mu je maks. obrtni momenat već na 1800 o/min)


Max obrtni moment mu definitivno nije na 1800 rpm. Kad ideš uzbrdo 5x ti je gore da ga voziš na 2000 rpm nego na 4000 rpm. Takođe proveri tu računicu oko menjača jer fokus sa 6obrzinskim menjačem definitivno ne ide 178 pri 3000 obrtaja.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 20:46 - pre 155 meseci
Maks.momenat je 250Nm pri 1850o/min, a maks.snaga je 85kw pri 3800o/min. To su podaci iz prospekta, i nema ja tu šta posebno da mudrujem.

Što se tiče vožnje na uzbrdci (ili pod nekim drugim opterećenjem), dok god auto može da ubrzava sa lakoćom nije preopterećen. Mogu da prihvatim da je bolje za motor da se vozi na višim obrtajima u nižoj brzini ukoliko u sledećoj brzini na nižim obrtajima ne može da "povuče", ali reći da je uvek bolje 4000 o/min umesto 2000 o/min (a motor lepo vuče i u višoj brzini) ne stoji. Eto, recimo, ja mogu u trećoj da vozim na uzbrdici i 2000 o/min, i 4000 o/min, i tu je očigledno da nije bolje voziti 4000 o/min jer je radilica opterećena isto a motor je više opterećen na višim obrtajima.

Što se računice tiče, ona je tačna ali je pitanje da li su tačni (i da li su kompletni) ulazni podaci. Sve mi se čini da je ovaj drugi podatak koji sam našao tačniji od onog prvog, ali onaj prvi se pojavljuje na mnogo više mesta.

Možda mene zbunjuje povezivanje "top gear ratio" sa "final drive ratio", ako uopšte kapiram šta je taj "final drive ratio".
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 22:09 - pre 155 meseci
Koliko god sam kopao, nisam našao razliku između "final drive ratio" i "final reduction gear ratio". Izgleda da je to isto, odnosno da je to prenosni odnos diferencijala. Pošto se u drugom slučaju prenosni odnos menja u 4-toj i 5-toj brzini, to valjda znači da je diferencijal u menjaču jer aktivno učestvuje u menjanju brzina.

Sada mi ništa nije jasno, jer su neki podaci očigledno pogrešni. Ovi drugi podaci (koji deluju kompletnije i logičnije) su za powershift menjač, za koji piše da je manuelni mada sam na Internetu negde našao da je to u stvari automatski (6 brzina?).

Nego, našao sam na Internetu na nekoliko mesta i neki "ford focus 1.8 tdci viva", koji ima menjač sa 6 brzina. (npr: http://www.ukmotorists.com/car...odel=Focus%201.8%20TDCi%20Viva) Postoje dve varijante tog "viva": jedna ima sve podatke kao moj motor (ista snaga, isto sve) a druga je slabija za 15ks (12kw) a isto ima menjač sa 6 brzina.

Dakle, menjač sa 6 brzina nije nikakav bauk za moj motor, nego ovde jednostavno takva verzija nije nuđena iz raznoraznih (komercijalnih) razloga.
 
Odgovor na temu

endre85

Član broj: 207893
Poruke: 325



+116 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 22:37 - pre 155 meseci
Napisao sam odgovor na prethodnu poruku, ali nisam je objavio jer nisam siguran da su moje tvrdnje bile ispravne. No ono sto bi ti mozda pomoglo je sledece:

Citat:
Most front-wheel-drive transmissions for transverse engine mounting are designed differently. For one thing, they have an integral final drive and differential. For another, they usually have only two shafts; input and countershaft, sometimes called input and output. The input shaft runs the whole length of the gearbox, and there is no separate input pinion. At the end of the second (counter/output) shaft is a pinion gear that mates with the ring gear on the differential.


http://www.youtube.com/watch?v=vzYGcDZXgWQ&feature=relmfu
 
Odgovor na temu

supermario
Hercegovina

Član broj: 27640
Poruke: 329
*.teol.net.



+141 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 22:48 - pre 155 meseci
A da se ipak nastavis baviti pisanjem...?
 
Odgovor na temu

endre85

Član broj: 207893
Poruke: 325



+116 Profil

icon Re: Zamena menjača 5 -> 6 brzina (Focus2 TDCI), ima li smisla?06.06.2011. u 22:56 - pre 155 meseci
Ne znam lika, ne zelim da mu pretrazujem stare poruke, ali ne razumem cemu toliko protivljenja?! Ako on zeli da eksperimentise, i spreman je da ulozi svoj novac i auto u ovakav "projekat", zasto da ne? Moze samo da uspe ili da spektakularno zavrsi u plamenima...u svakom slucaju show za nas. Ili barem za mene. A i usput i naucim ponesto, istrazujuci odgovore ili saznanjem "what not to do".

Sad ne znam da li je pri ovakvoj promeni potrebno ici na atest, ali valjda na tehnickom primete ako je nesto debelo zeznuo.

[Ovu poruku je menjao endre85 dana 07.06.2011. u 00:06 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...07.06.2011. u 14:37 - pre 155 meseci
Zvao sam ovlašten servis da vidim da li je moguća zamena menjača, i dobio sam "odgovor" sa šaltera da oni niti znaju niti smeju ikome da daju takvu informaciju niti mehaničari smeju da pričaju sa klijentima (htedoh da ih lično pitam). A bili su nekada normalan servis, kada sam kupovao auto zvao sam ih više puta i razgovarao direktno sa mehaničarima o nekim stvarima. No dobro, kako poseješ tako i požanješ.

Svejedno, našao sam na internetu da za moj menjač (mtx75) nude i "dog engagement kit" (npr: cpbost, quaife, autotech, info: dog vs sinhro 1, dog vs sinhro 2, info) koji se ubaci umesto postojećih zupčanika, i pruža "sportskiji" osećaj u vožnji jer nema sinhrone već se menjanje brzina vrši direktno i munjevito. Ujedno ako sam dobro ukapirao, negde nude i "custom ratio", tako da mogu sam da odredim odnos zupčanika (razvučem četvrtu/petu, a bogami i prva mi se uvek činila prekratka). Naravno, ti kitovi koštaju više nego nov menjač, ali za sada razmatram samo teoriju a kasnije ću da se bavim finansijama.

To mi deluje kao jako zanimljivo rešenje ukoliko stavljanje 6-brzinca sa 2.0 tdci nije moguće, niti nađem 6-brzinac iz onih "viva" fokusa. Naročito što znam da su mi oduvek ovi menjači sa sinhronom previše spori, odnosno vrlo često menjam brzine munjevito (i uz jači pritisak da bi što brže ušao u brzinu) a to definitivno nije preporučljivo za sinhrone.

Što se tiče tog direktnog menjanja brzina bez sinhrona, sećam se da sam jednom sa Sijerom ostao bez kvačila (pukla sajla) negde kod Zrenjanina. Vrlo brzo sam ukapirao kako da vozim auto i bez ikakvog kvačila: Prilikom ubrzavanja, na određenoj brzini na trenutak samo popustiti gas i u istom tom trenutku brzinu direktno i odlučno promeni u sledeću, uz samo jedan "dang" koji se čuje. Tako da sam bez problema vozio sve do kuće, uključujući i kroz grad i uz čekanje na semaforima (auto ugasim u drugoj ili trećoj kočnicom a palim u prvoj). E to je valjda vrlo slično i sa ovim "dog engagement kit"-ovima (bez gašenja na semaforu, naravno ).




[Ovu poruku je menjao pisac dana 07.06.2011. u 23:11 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...07.06.2011. u 22:04 - pre 155 meseci
Mnogo sam iskomplikovao, ali pošto teoretišem(o) to bi valjda trebalo da je u redu. Međutim, vidim da nema zainteresovanih za suvo teoretisanje, pa da pitam nešto konkretno one koji se razumeju u menjače:

Ovih MTX75 menjača ima gomila sa raznih automobila u razni prenosnim odnosima.
1) Da li su delovi međusobno zamenljivi? Recimo skinem zupčanike sa dizela i stavim na benzinac (isti menjač mtx75)?
2) Postoji li mogućnost da se samo neki zupčanici zamene (recimo samo peta brzina)?
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...08.06.2011. u 00:11 - pre 155 meseci
Postoje svakojake mogucnosti samo je pitanje koliko si kvalifikovan za taj posao.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zamena menjača 5->6 brzina (Focus 115ks), ili prepakivanje, ili "dog engagement kit"...

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15107 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.