Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Filter za ulje, rok trajanja?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Filter za ulje, rok trajanja?

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 27013 | Odgovora: 92 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 11:59 - pre 155 meseci
Citat:
cozmo_im: Nije u pravu.
Naravno da sam u pravu.

Citat:
Deep|Blue: - Argument 1 - ti je otpao ispravkom @cozmo_im-a
Nije otpao jer ima još japanaca koji dozvoljavaju zamenu u lja bez zamene filtera:
Citat:
cadfaeltex: Got the Acura service manual for the 2007 Acura MDX ... There are two types of maintenance mentioned - type 'a' and type 'b'. The type 'a' -as I notice now- is an oil change without filter change



Citat:
Deep|Blue: - Argument 2 - "... improves with usage up to a point ..." Koja je to tačka i kako se kreću vrednosti.
To je tačka usklađena sa servisnim intervalom. Meni je interval 20 000 km, znači filter se menja na 20 000 km. Ako zamenim ulje ranije, ne moram i filter jer je on verovatno u toj tački. Krajnje logično.


Citat:
Deep|Blue - Argumenti 3, 4 - Znači ako već ostane malo starog ulja u sistemu, onda nema veze u biti koliko ćemo ostaviti starog ulja, tako da na kraju ispada da i ne moramo da menjamo ulje
Novo ulje je u svakom slučaju mnogo više "kontaminirano" starim uljem koje uvek ostaje u motoru u mnogo većoj količini nego u filteru, tako da je tvrđenje da moramo da zamenimo filter samo zbog toga da se ulje ne bi kontaminiralo, dokazano netačno. Mislim, to sa kontaminacijom postaje smešno tvrđenje i kada se upotrebi samo zdrava logika, ne treba tu ništa dokazivati posebno, ali eto ja sam i to odradio.


Citat:
Deep|Blue - Argument 5 - hmm, ovo je jako zanimljiv argument i naravno po običaju u biti predstavlja tvoje mišljenje. Da li bi mi objasnio kako to filter ostaje netaknut tj. devičanski čist pored iskorišćenog ulja? ... Ako nisi primetio ulje i filter ulja u u tesnom intimnom spoju i kao takvi utiču jedni na druge. U ovom slučaju apsolutno je nemoguće da jedna komponenta ostari bez druge, jer zapitaj se gde odlaze oni isluženi proizvodi upotrebe ulja u motoru?
Pa to će ti biti jasno kada shvatiš koja je razlika između funkcije filtera i funkcije ulja. Ulje podmazuje, a filter skuplja opiljke motora. Ulje stari, ali to ne utiče na više opiljaka motora sve dok ulje zaista ne izgori i prestane da podmazuje. Znači, zamenom ulja na vreme (pre nego što izgori), nema potrebe menjati i filter jer količina opiljaka nije uvećana (pošto je ulje bilo dobro), pa filter nije zapušen. Filter može da odradi ceo svoj ciklus predviđen servisnim intervalom, jer smo ulje zamenili preventivno da ne bi imali više opiljaka motora. Logično?


Citat:
Deep|Blue - Argument 6 - 3 ciklusa ulja na 1 filter, jako simpatično mišljenje, mada ne vidim koliko je ovaj argument relevantan, pošto i ti imaš slične famozne tvrdnje, ali te ipak ne bih negde navodio za potvrdu mišljenja.
Nisi primetio da je čovek odradio UOA (Used Oil Analysis)? E kad to primetiš, biće ti jasna i težina tog argumenta.


Citat:
Deep|Blue - Argument 7 - isključivo lično mišljenje @jnk, koji sam u nastavku kaže ...
Ok. Tu si jedino u pravu. Ovo nije argument.


Citat:
Deep|Blue - Argument 8 - Ulje ima poveću viskoznost i kao takvo po ispuštanju ne napušta sistem u potpunosti, tj. i dalje ostaje sloj ulja na dodirtnim površinama...
Argument je jak kao stena. Ako se zameni zdrav i ispravan filter bez potrebe, koji je mogao da radi bez problema ceo svoj servisni interval, motor će bez potrebe biti izložen kratkotrajnom radu bez (dovoljno) ulja. Tih nekoliko sekundi, to je recimo 4x850=3400 obrtaja motora koji skida preostali sloj ulja sa zidova a ne dobija novo ulje. Šteta neće naravno biti iole značajna, ali će biti veća nego da filter nije ni menjan jer je skroz ispravan i u zenitu svog radnog (servisnog) veka.


I uostalom, najjači argument br. 9 je upravo to da filter ne ostaje u upotrebi duže nego što je servisnim intervalom propisano. Prema tome, nema baš nikakvog razloga za zamenu filtera ako se ulje zameni ranije, nikakvog. Niko nije dao realan razlog, sve su samo verovanja da je tako "bolje" i "čistije" (apropo "kontaminacije"), ali to su već religijska ubeđenja a ne konkretni dokazi.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:11 - pre 155 meseci
U rezimu produzenog intervala zamene ulja ne menja se filter ulja. To je tacno, ali se za takav rezim koristi sasvim drugo ulje koje u takvim slucajevima propisuje sam proizvodjac vozila.

Kod fixnih servisnih rezima zamene: godinu dana, ili xx kilometara koristi se jedna vrsta ulja, a u slucalu produzenog intervala ili LongLife intervala druga vrsta.


Za Srbiji, koliko je meni poznato, ni jedan proizvodjac vozila ne predvidja LL servisni rezim iz nama dobro poznatih razloga navedenih i u ovoj temi.


Za Ford 18 TDCI nije predvidjen LL rezim, odnosno produzeni interval servisa.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:15 - pre 155 meseci
Ti ne razumes uopste.

U filteru ti ostaje pola litre STAROG ulja. Staro ulje koje je izgubilo sva svojstva kad se pomesa sa novim nije dobro resenje, odnosno jako je lose resenje.

To ulje ne mozes da isisas kako god okrenes. Znaci mesas ga sa novim uljem. Ajde da ti motor trosi litru ulja na 500km pa dolivas pa te bas briga jer ce staro ulje jako brzo se istrositi kako god. Ali u motoru koji nema potrosnju ulja to se ne sme raditi da ne bi umanjilo moc podmazivanja novog ulja - ulje se ne trosi a matoro ulje se pomesa sa novim i cirkulise narednih 10.000km.

Apropo menjanja ulja bez filtera, mozda je i taj koji ima Accuru pogresno razumeo, kao i ja.

Jel tokom eksploatacije servisni interval se apdejtuje - ako se pojavi ulje koje ide 20.000km u tom i tom motoru moze da se sipa i to je produzeni interval i pise I(R). I znaci inspect, R - replace.

ALI KAD JE ODVOJENO. Kad stoji I(R) to znaci inspect AND replace, znaci dodatni nadzor PRI ZAMENI.

Zato sam razjasnio jer je i meni nejasno pa mozda ljudi pomisle da tako moze.

Kao sto Zare rece...
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:33 - pre 155 meseci
Ne bih da ulazim u raspravu sta je bolje sta ne, samo...

Citat:
cozmo_im:  Kad stoji I(R) to znaci inspect AND replace, znaci dodatni nadzor PRI ZAMENI.


I(R) znaci pregledati, po potrebi zameniti. Zato je R u zagradi.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:33 - pre 155 meseci
Zaboravih da napisem i to da su uljni filteri kod vozila koji imaju predvidjenu mogucnost LL rezima servisiranja razliciti od ovih obicnih (standardnih).
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:49 - pre 155 meseci
Citat:
cozmo_im: U filteru ti ostaje pola litre STAROG ulja. Staro ulje koje je izgubilo sva svojstva kad se pomesa sa novim nije dobro resenje, odnosno jako je lose resenje.


Kao što rekoh, u motoru ostaje litar starog ulja pri svako zameni. U odnosu na 5-6 litara novog ulja, to da li će biti litar ili litar-ipo starog ulja, nije bitna razlika.

I zaboravljaš da je ovde u pitanju preventivna zamena ulja pre isteka servisnog intervala. Po tebi ispada da je bolje to uopšte ne raditi nego voziti staro ulje i stari filter

Citat:
cozmo_im: Jel tokom eksploatacije servisni interval se apdejtuje - ako se pojavi ulje koje ide 20.000km u tom i tom motoru moze da se sipa i to je produzeni interval i pise I(R). I znaci inspect, R - replace.
Mom motoru je oduvek normalni servisni interval bio 20 000 km. Čak i sa starim polusintetičkim uljem. Naravno, ne računam komercijalna blebetanja u servisnoj knjižici koja se menjaju zavisno od političkih odluka, već zvaničan podatak koji etis.ford daje za moj broj šasije. Oni su uostalom i napravili vozilo, oni su i stavili servisni interval, i napisali šta je projektovano kada da se menja, a lokalnu servisnu knjižicu je štampao neko kome je u interesu da vozilo što češće posečuje servis i menja što više delova.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:50 - pre 155 meseci
Citat:
vilil1: Ne bih da ulazim u raspravu sta je bolje sta ne, samo...
I(R) znaci pregledati, po potrebi zameniti. Zato je R u zagradi.


Kod mene ne stoji tako u workshopu.

Ima I, R i I(R). Pise za I(R) inspect and replace. Ima i A (Adjust).

A kad stoji I onda stoji inspect i po potrebi zamena.

Sad, mozda za nekog drugog proizvodjaca.... mada ovo je iz workshopa a ne iz mog uputstva, kod mene ima A I R samo.

Zato sam ja bio, u prvom redu, zbunjen.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:51 - pre 155 meseci
Citat:
pisac:Kao što rekoh, u motoru ostaje litar starog ulja pri svako zameni. U odnosu na 5-6 litara novog ulja, to da li će biti litar ili litar-ipo starog ulja, nije bitna razlika.


Kod mene staje 2,9 litra ulja, znaci po tvom pola je staro? Kako to kad ispustim ulje i zamenim filter (novi) stane TACNO koliko je fabrika propisala a ne litru manje>?
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 12:58 - pre 155 meseci
Mijailović je naveo koliko njemu staje ulja i koliko ostaje u motoru. Ja ne znam koliko je kod mene, a još manje kod tebe. U svakom slučaju ostaje sigurno količina koja bi mogla da napuni filter, a najverovatnije i više od toga. To znam i po tome što posle zamene ulja i filtera, novo ulje 60-80% pocrni odmah posle prvog paljenja. Znači da je bilo mnogo starog ulja.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 13:09 - pre 155 meseci
Postoji kod mene:

A: Suvo punjenje kad se motor puni u fabrici (pise fabricko): 3,2l
B: Pri zameni ulja s filterom: 2,9

Kod mene filter zadrzava ulje radi brzeg (povratni ventil) podmazivanja i u njemu je svo ulje koje ostane. Posle se isisa i to je to, kad nalijem 2,9l tacno je na MAX. oznaci.

Litra starog ulja na oko 5 litara novog je 20%. To je previse. Kao kad bi ti kocioni sistem kocio 20% slabije.

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 13:13 - pre 155 meseci
U ovoj temi se radi o vozilu starom samo par godina sa varijabilnom turbinom gdje je dobro podmazivanje strasno vazno, tako da izvodi iz uputstva starog preko 20 godina za Cosmovu toyotu ne vaze za ovo vozilo... A i inace, ne vidim nacin kako bi moglo da stoji "inspect" za filter ulja... Ne moze se pregledati kao lanac ili kais npr. jer je hermeticki zatvoren... mozda su mislili da se vidi da ne vlazi ispod dihtunga...
Sustina je sledeca... ne postoji nijedan razlog da se filter ulja ne zamijeni prilikom zamjene ulja osim da je nekome skup ili da mu je problem da ga odvrne i stavi novi. Zato je sva ova prica bespotrebna. Sto se tice ocuvanja planete ako se zamjeni 1 filter ulja manje... koju si ti pisac pomenuo kao "argument"... sjecamo se slika onog otvorenog kanala koje si svojevremeno postavio ovdje na forum, hvaleci se kako sam mijenjas svoje ulje i tamo se vidjelo da ga prosipas direktno napolje u prirodu... sve oko onog kanala je bilo nagrdjeno i kontaminirano do te mjere da je ono kriminalno i da bi trebala da reaguje komunalna policija. I ti se posle onog usudjes da pricas o ekologiji kao nekakvom argumentu... Da ne upotrijebim neku tezu rijec ali to je u najmanju ruku bezobrazno.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 13:36 - pre 155 meseci
Tacno tako.

Ja se iznerviram kad se prospe par tackica pri zameni ulja. Sve drzim u flajkama, a kum predaje to nadleznim sluzbama posto je sef transporta jedne velike firme i to rade svaki dan.... pa ponesemo i nase staro ulje da se to reciklira/obradi/odlozi sta god rade s njim.

Moje uputstvo se ne moze primeniti na novije vozilo, nego sam pokusavam da piscu kazem da pogleda svoje uputstvo.

Nije to dzaba napisano.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 14:13 - pre 155 meseci
^Postoje kotlovi za centralno grijanje koji rade na ovo iskorisceno ulje i to je najbolja varijanta njegove "reciklaze"...
Sto se tice onog startovanja "na suvo" kod zamjene filtera... on se veoma jednostavno moze izbjeci ako se motoru na odredjen nacin ne dozvoli da startuje na suvo dok ne ostvari pritisak kroz par veoma kratkih verglanja...
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 14:16 - pre 155 meseci
Moze i tako, ali meni se posle svake zamene ulja trenutno gasi lampica, pa nisam to praktikovao...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 14:21 - pre 155 meseci
Brate, baš ste se primili. Ali žešće. Opet je Pisac uspeo da vas izvede iz takta.

- Činjenica je da ulje može da se promeni bez zamene filtera. Činjenica je da u mnogim današnjim savremenim "User manuel" stoji (otprilike): " ... količina ulja x,xx litara, a ako se menja i filter onda je y,yy litara ...".


- Činjenica je takođe da u tim istim manuelima stoji da je interval zamene ulja jednak intervalu zamene filtera (u 99,99%).

--------


- Novo ulje se neće kontaminirati (?!) starim uljem. Otkud to ? Kakav je to oblik kontaminacije ?!

- Dobro se sećam da je moj ćale na 125 PZ menjao ulje na 5.000 (INA, iz velike plave konzerve) a filter kod svake druge ili treće zamene ulja. Bilo nekad, sad se spominjalo

- U savremeno doba, niko normalan ne menja ulja a da ostavi stari filter. Zašto bi to radio ? Ne znam koliko kilometara treba da pređe u kom vremenskom intervalu da ispuni hipotetičku granicu zamene ulja ali ne i filtera. I šta kasnije ? Doći će do granice zamene filtera ali ne i ulja ?!

- Cena filtera je danas tako niska (relativno, u odnosu cenu ulja, radnog sata mehaničara ...) da je smešno, glupo, neisplativo, nezamislivo promeniti ulje a ne i filter.


Pisac je ovde željan TEORIJSKE, INŽENJERSKE AKADEMSKE diskusije o filterima, a svi se redom "polomiše" da mu objasne da nema logike menjati ulje bez zamene filtera. Onda se on hvata hipotetičke teorije a svi ostali redovne prakse i logike.




OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?28.06.2011. u 21:32 - pre 155 meseci
Rekoh sledece:

I desavalo se par puta da je filter ulja menjan na svakoj drugoj zameni ulja, i uvek mi se desavalo da mi ulje pocne prije nego li dodje na zamenu da pocne ranije da ''nestaje'' iz motora, pa sigurno se doliva 1 do 1.5 litra na 10 000km, dok nisam poceo sa zamenom filtera na svakih 10 000km, i primetio sam da se potrosnja ulja smanjila te sad ako se dolije do pola litra max na 10 000Km, kao i da ulje koje se ispusta ima vecu kompaktnost, u odnosu kada je bila zamena filtera na svake dve zamene ulja, tada je ulje bilo dosta redje.

Tako da sam konkretno na tom motoru ja primetio da filter ima dosta uticaja na ulje. Sad ne znam kakva su vasa iskustva, ja zbog toga menjam filter uz svaku zamenu ulja.


I da rezimiram na kraju i finansijski aspekt price:

prilikom svake zamenje ulja i filtera, mene filter kosta koliko 1 litar polusintetickog ulja, a dok sam imao jednu izmenu filtera na dve zamene ulja, mene je taj filter kostao 3 litra ulja, jer sam na 10000km trosio do 1.5l, te je na 20000km potrosnja bila 3 litra ulja vise.

Ali kod pisca, on nema ovu pojavu sa potrosnjom ulja ukoliko ne menja filter, a i ima vece ulazne cene i ulja i filtera, jer cini mi se da je kod njega 1 filter = 1/2 litra sintetickog ulja, tako da on fakticki ustedi za 1 litar ulja, kada filter menja jednom pri dve zamene ulja.


Tako, da on na kraju ima ustedu kada filter menja svaki drugi put, a ja kada filter menjam svaki put, i to navodi na zakljucak da se nemogu gledati svi motori u jednom kosu, i da svaki motor sto zbog svoje konstrukcije, sto zbog drugih komponenti ima svoje servisne intervale koje treba postovati, te je kod njegovog motora ocigledno projektovana zamena filtera pri 20 000km, dok u mom upustvu (sad proverih ) za vozilo stoji 10 000km.

Pa ako su rekli 20 000 km, ti se pisac toga drzi, ali taj tvoj stav da se nemora menjati filter svaki put nikako se ne moze prisvojiti za sve motore koji postoje, eto konkretno moj slucaj, gde sam ja i iskusio i uocio razlike.

Pozdrav

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?10.07.2015. u 20:46 - pre 106 meseci
Nakon ponovnog čitanja ove teme, i svih "argumenata" koji su izneseni, zaključio sam (ponovo, i definitivno) da je obavezna zamena filtera običan mit koji se zasniva na verovanju i na strahovima.

Sve u svemu, ove godine sam tokom zamene proverio u servisnoj knjižici koliku kilometražu je auto imao na prethodnoj zameni ulja, i ustanovio da je prešao samo 6 000 km. Iako sam kupio filter nije mi padalo napamet da ga menjam jer bi to bilo skoro isto kao da sam nov filter bacio u đubre. Oko 0.5L starog ulja je u njemu ostalo, ali pri svakoj zameni ulja (kada se menja filter) ionako ostaje negde 0.6L starog ulja tako da je sada u motoru 24% starog ulja (1.1L starog : 4.5L novog) a obično je to 12% (0.6L starog : 5L novog). S tim da ovo 24% staro nije toliko staro kao ono 12% staro, zbog kilometraže jelte.

Mislim, mogao sam da odvijem filter i istresem ulje iz njega, pa ga zavijem opet, ali me to mrzelo. Možda ću neki sledeći put tako uraditi.

Eto, kome se ne sviđa i ima fobije može da se nervira, ja samo da zaključim temu.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?10.07.2015. u 21:16 - pre 106 meseci
A da poslušaš savet proizvođača ?
Takoreći sam siguran da piše da filter treba menjati kad i ulje.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

ssi

Član broj: 305920
Poruke: 333
*.dynamic.sbb.rs.



+377 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?11.07.2015. u 13:20 - pre 106 meseci
Citat:
Java Beograd: A da poslušaš savet proizvođača ?
Takoreći sam siguran da piše da filter treba menjati kad i ulje.


Zakljucice on da ne treba menjati ulje. A posle i da motoru ulje ne treba.

Onda ce auto ispustiti dusu.

Znas ono kao cigin konj. Taman ga je navikao da ne jede, a konj crkao.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Filter za ulje, rok trajanja?11.07.2015. u 14:52 - pre 106 meseci
U principu, preporuceno periodicno odrzavanje, odnosno "shedule maintenance", kao i mnoge druge osobiine vozila su prezentovane korisniku uz nekakvu prosecnu upotrebu vozila..koju je zamislio proizvodjac vozila..motora..

Elem, ako se vec zalazi u diskusiju da li postoje tehnicki uslovi za zamenu filttera(ili ma kof dela vozila) u nekom trenutku, osnova za diskusiju svakako ne treba da budu preporuceni termini(koji sluze da obezbede predvidjenu trajnost u predvidjenim uslovima), vec analiza stanja i funkcije doticne komponente.

Posto kod nas jos nema(a nece skoro ni biti) sistema ili firmi za analizu ulja, smatram da preporuceni termin treba korigovati za onoliko koliko je nacin eksploatacije vozila odudarao od "projektovanog".

Ako se vozilo opterecivalo vise od predvidjenog, skratiti period odrzavanja, prevedeno na filter, ako se vozilo u teskim uslovima(temperatura, opterecenje, prasina), svakako ga treba ranije menjati...

Naravno, i kvalitet, tip ulja ima uticaja na sam filter, koliko je ulje stabilno i koliko moze da podnosi zaprljanost, odrazice se na zapunjenost filtera.

Ulje usaglasiti sa motorom i nacinom eksploatacije, kvalitet filtera prema ulju, a realni period zamene se moze ustanoviti nakon par probnih zamena na nekim predvidjenim kilometrazama.

P.s.

Ne razmatram opciju preporuke da se ulje menja jednom godisnje, bez obzira na predjenu kilometrazu, to bih ipak svrstao u zonu nepotrebne preporuke. Bar za ovu klimatsku zonu.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Filter za ulje, rok trajanja?

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 27013 | Odgovora: 92 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.