Postovane kolege imam problem oko kontrolisanja broja obrtaja busilice. Dok je nisam rastavio sve je super radilo, ovo mi nesto zvuci poznato :) Dakle, napravio sam novu plocicu i koristim iste komponente kao i u busilici sto su bile pre rastavljanja. Triak BTB04 600A, Diak DB3, otpornost izmedju diaka i AC je oko 10M a kondenzator je 33nF keramicki. Problem je sto kad sve ukljucim u struju busilica brti odmah pri maksimalnoj brzini. Kao otpornost koristim trimer od 10M sto sam probao da menjam ali se nista ne desava.
Kondenzator je u busilici bio sa oznakom 333, sto bi bilo 33nF ali opet ne reaguje kako valja. Kako da smanjim broj obrtaja?
Jbg, sad mi izgore triac :)
[Ovu poruku je menjao Brelak dana 03.12.2011. u 14:17 GMT+1]
U redu, vidim u cemu je fora, to mogu da ispravim cim kupim trijak :) Mislio sam da je svejedno da li se potrosac nalazi u gravnoj gradi ili je direktno na A1. Da li je onda ova sema neispravna?
Mada ipak mislim da je svejedno gde stoji potrosac. Struja kroz dijak je toliko mala da ne utice na rad kola. Ali, sta ja znam...
[Ovu poruku je menjao Brelak dana 03.12.2011. u 18:37 GMT+1]
kupi 2-3 komada za svaki slucaj da isprobavas dok pogodis ''ISPRAVNO'' moze svasta biti.Pozdrav ,a i trijaci i dijaci su cudne zivuljke svasta od njih mozes ocekivati
Molim te zadrzi ga kod sebe sto duze i puno ga pozdravi , ne treba da dolazi kod nas u goste
Roberta boli uvo daleko je od tebe al ja sam ti blizu pa 'cvikam' da ne dodje .Pozdrav
Umesto BTB04 600A trijaka nasrafio sam tiristor KT705 i sada radi lepo ki upisan! ISPRAVNO sam ga povezao sto dalje implicira da su Marfiju ruke vezane, sta ce sa nogama da radi ne znam ali ocekujem svasta nesto.
Meni u sustini nikako ne treba puna snaga motora. Cak mi je i sada ta polovina prebrza. Super ce biti regulacija nego mi malo smeta sto nisam uzeo neki linearan trimer, nego dobro, kada jednom podesim nema mrdanja.