Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???

elitemadzone.org :: AutoZone :: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 33961 | Odgovora: 142 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 17:44 - pre 48 meseci
Citat:
DiplomiraniDuduk: Nisam još video fabričko uputstvo za kola u kome piše da se akumulator ne sme isključiti dok motor radi. Da sam ga video pisao bih fabrici i tražio objašnjenje.


Ja opet nisam siguran da li je tipično trolovanje ili šta već ;)

Znam da je na Balkanu ignorisanje fabričkih procedura nacionalni sport :) međutim ja već pomenuo da dotično piše za moje vozilo ali stari iskusni "majstori" ne vjeruju ;)
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Zavisno od vozila naći ćeš:
* za moj 307: Pre nego što iskopčate akumulator, sačekajte 2 minuta posle prekida kontakta. Stezaljke ne odvajajte kada motor radi. Akumulator nemojte puniti ako niste odvojili kablove. (u servisnom uputstvu je stvar malo i strožija ali ne znam da li ovdje smijem postavljati CP materijal?)
* npr za 3008: Ne odvajajte kleme kada motor radi. Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili kleme.

Ti slobodno piši PSA koncernu, meni zbog tih 10 min koje izgubim 2-3 puta kada radim nešto što zahtjeva odspajanje akumulatora, ne pada na pamet ;)
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 18:03 - pre 48 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Na sve to i kosta veoma malo, pa je gotovo nemoguce da neko proba da ustedi 1 evro na naprimer kompjuteru koji kosta vise stotina evra.


O da, iz skorašnjeg primjera ;) vidimo da će automaker-i pribjeći i kršenju zakona i najprostijem varanju da bi uštedili i ti mene pokušavaš ubijediti da će isti napraviti propisnu lokalnu filtraciju smetnji (više nego je neophodno sa priključenim akumulatorom), prije svake pločice koja posjeduje digitalnu elektroniku (u mojim kolima bar 15 takvih) pored "živog" akumulatora ;)
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14752



+2630 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 19:12 - pre 48 meseci
Citat:
Ned123:
Citat:
DiplomiraniDuduk: Nisam još video fabričko uputstvo za kola u kome piše da se akumulator ne sme isključiti dok motor radi. Da sam ga video pisao bih fabrici i tražio objašnjenje.


Ja opet nisam siguran da li je tipično trolovanje ili šta već ;)

Znam da je na Balkanu ignorisanje fabričkih procedura nacionalni sport :) međutim ja već pomenuo da dotično piše za moje vozilo ali stari iskusni "majstori" ne vjeruju ;)
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Zavisno od vozila naći ćeš:
* za moj 307: Pre nego što iskopčate akumulator, sačekajte 2 minuta posle prekida kontakta. Stezaljke ne odvajajte kada motor radi. Akumulator nemojte puniti ako niste odvojili kablove. (u servisnom uputstvu je stvar malo i strožija ali ne znam da li ovdje smijem postavljati CP materijal?)
* npr za 3008: Ne odvajajte kleme kada motor radi. Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili kleme.

Ti slobodno piši PSA koncernu, meni zbog tih 10 min koje izgubim 2-3 puta kada radim nešto što zahtjeva odspajanje akumulatora, ne pada na pamet ;)

Ta uputstva se odnose na opasnost od izazivanja pozara, i zbog toga se savetuje da se ne skidaju kleme dok motor radi.

Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

DiplomiraniDuduk
penzioner rođen 1943.

Član broj: 330706
Poruke: 94
82.208.240.*

Sajt: https://diplomiraniduduk...


+15 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 19:43 - pre 48 meseci
Citat:
Ned123:http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Not Found

The requested URL /ddb/: was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

IBM_HTTP_Server/6.1.0.29 Apache/2.0.47 (Unix) DAV/2 Server at public.servicebox.peugeot.inetpsa.com Port 80
Uputstvo je očigledno povučeno!
Citat:
Ned123:* npr za 3008: Ne odvajajte kleme kada motor radi. Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili kleme.
Vrlo zanimljivo!
Da li se akumulator puni dok motor radi?
Logično se nameće pitanje: kakva je razlika između tog i bilo kog drugog punjenja?


Dok sam još radio nikada nisam bio zadovoljan odgovorom: "To se tako radi." ili "To tako piše." Projektanti su uvek morali da mi odgovore zašto!




Umetnost življenja je u tome da se svemu nađe prava mera.
Pametan čovek uzima reč zato što ima šta da kaže, a budala zato što ima pravo da govori.
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 19:51 - pre 48 meseci
S obzirom da sam kopirao tekst prije 2 sata (i da je čest engleski prevod pojma recharge -> ponovo puniti), dakle trol, vjerovatno jedan od skorasnjih kada su im penzionisali stare nick-ove ;)
Pošto trolove jel'te ne treba hraniti...

PS: Ukoliko prestanes sa trolovanjem, ja sam uvijek spreman na normalnu diskusiju, ali to što radiš je TROLOVANJE (administracija ovpg foruma nije baša ažurna a ja nisam u penziji ;)
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5024 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 20:22 - pre 48 meseci
Citat:
bakara:
Citat:
Ned123:
Citat:
DiplomiraniDuduk: Nisam još video fabričko uputstvo za kola u kome piše da se akumulator ne sme isključiti dok motor radi. Da sam ga video pisao bih fabrici i tražio objašnjenje.


Ja opet nisam siguran da li je tipično trolovanje ili šta već

Znam da je na Balkanu ignorisanje fabričkih procedura nacionalni sport međutim ja već pomenuo da dotično piše za moje vozilo ali stari iskusni "majstori" ne vjeruju
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Zavisno od vozila naći ćeš:
* za moj 307: Pre nego što iskopčate akumulator, sačekajte 2 minuta posle prekida kontakta. Stezaljke ne odvajajte kada motor radi. Akumulator nemojte puniti ako niste odvojili kablove. (u servisnom uputstvu je stvar malo i strožija ali ne znam da li ovdje smijem postavljati CP materijal?)
* npr za 3008: Ne odvajajte kleme kada motor radi. Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili kleme.

Ti slobodno piši PSA koncernu, meni zbog tih 10 min koje izgubim 2-3 puta kada radim nešto što zahtjeva odspajanje akumulatora, ne pada na pamet

Ta uputstva se odnose na opasnost od izazivanja pozara, i zbog toga se savetuje da se ne skidaju kleme dok motor radi.

Sto znaci da je struja punjenja znatno povecana,posto se ovde vodi polemika kako je to bezbedno.

Neki automobili novije generacije,kao recimo mb GL serije 2012 na prikljucak dijagnostike kada je auto ugasen nece da pocne proces

na kontaktu ako nije dodatno povecan napon sa punjacem,i to na poziciji 3 koja je u punom rezimu napona.

Ta Darkova aljkavost da proces otkacinjanja klema radi 100 x je posebna prica.Zato burazer igra igrice online 24/7 ..
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 21:23 - pre 48 meseci
@bakara

Ne mogu ovdje postavljati dokument koji predstavlja servisni manual za postupanje sa baterijom "E2AK010FP0 - Operations to be performed Before disconnection and after reconnection of the ancillaries battery" zato što se radi o dokumentu za koji se pristup plaća ;)
U njemu piše nešto sasvim drugačije o razlogu ovakvog postupanja a to je (dio):
Citat:
1.6. Check that the ignition is off and remove the key from the ignition
CAUTION : For vehicles fitted with a hands-free starting system, move the remote control more than 3 metres away from the vehicle.
Check that nothing is connected on the diagnostic socket.
1.7. Get out of the vehicle and close the door
CAUTION : Mechanically lock the lock concerned to deactivate the unnecessary electrical power consuming equipment.
The door can be left open for a specific requirement, but the unnecessary electrical power consuming equipment must be deactivated (Refer to paragraph 1.5).
1.8. Waiting time before disconnecting the ancillaries battery
Wait 4 minutes for the vehicle’s power consuming equipment to switch to standby before disconnecting the ancillaries battery.
N.B. : For vehicles equipped with a type AL4 automatic gearbox the waiting time before disconnecting the ancillaries battery is 12 minutes.
1.9. Disconnect the ancillaries battery
Disconnect the ancillaries battery starting with the negative terminal.
N.B. : If inaccessibility makes this impossible, start by disconnecting the ancillaries battery positive terminal.

Ako je protiv varnica, ne radi kako treba, zato što kada priključujem bateriju nakon koliko god čekao "frcne" kao ludo.

Izgleda da su Francuzi malo "onako" pošto jako slično piše i za Renault:
http://www.e-guide.renault.com...NG&codeVue=08&idHspt=1

:D

Možda će vas zadovoljiti ako nađemo sličnu preporuku za VW ;) mada oni baš nisu iskreni u posljednje vrijeme, zar ne :)

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 05.10.2015. u 22:53 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1715
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 21:53 - pre 48 meseci
Citat:
DiplomiraniDuduk:
Nisam još video fabričko uputstvo za kola u kome piše da se akumulator ne sme isključiti dok motor radi. Da sam ga video pisao bih fabrici i tražio objašnjenje.


Pa to znaci da ne cites prave knjige...a ne znam zasto toliko ne verujes svojim kolegama...Uostalom evo, proverio sam u uputstvu za koriscenje (na primer) Mazde 323 koje mi je sad pri ruci...Citiram: ..." Pre nego sto se obave bilo koji radovi na sistemu, treba primeniti sledece mere opreza:
1. Dok motor radi, a samim tim i alternator radi, nije dozvoljeno skidanje prikljucaka akumulatora ili regulatora napona.
2. "B" klema akumulatora uvek stoji pod naponom
3. Paziti da se ne zamene oba voda reglera.
4. Nikada ne izgraditi alternator pre nego sto je akumulator iskljucen iz strujnog kola.
5. Pri ugradnji akumulatora obratiti paznju da se minus-klema prikljucuje na masu"....kraj citata iz knjige "Mazda 323" od Nikole Jelica dipl ing/Vladimira Majstorovica dpl.ing u izdanju Tehnicke knjige... Pa eto, pisi Japancima, ako su zaludni naka ti objasne...
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 22:44 - pre 48 meseci
Citat:
Ned123

Ne mogu ovdje postavljati dokument koji predstavlja servisni manual za postupanje sa baterijom "E2AK010FP0 - Operations to be performed Before disconnection and after reconnection of the ancillaries battery" ...

Ovo - "ancillaries battery" znaci Pomocna baterija. A i sve ostalo u tome sto si citirao se odnosi na pomocnu bateriju. Takodje, procitao sam i ono sa linka za G. Scenic i koliko vidim ono je "uputstvo" vezano za punjenje baterije i za izbegavanje varnicenja. Tim tekstovima nista ne dokazujes.

Citat:
Ned123: Možda u starom "Fići" i u peglici


A Yugo!?

Pre par godina dolazi kod mene lik sa yugom. Gasi motor, izlazi iz auta, zavrsismo to sto mu je trebalo i kada je trebao da krene pita me je l' moze da upali na kablove. I ajd' da to odradimo, otvara haubu...uopste nema akumulator. Pitam ga je l' hoce da mu dam neki stari aku. da mu posluzi, kaze ne treba mu, ne vozi non stop. Upali auto, onako, na kablove i ode. I dan danas se smejem kada pomislim na tu scenu.
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 22:49 - pre 48 meseci
Pa naravno i Yugo ja rekoh "današnjim automobilima" ;)


Drugi dio neću pretjerano komentarisati, da si htio čitati, pročitao bi ;)
A za "ancillaries battery", čuj, ja tebe (ni vas ostale) neću ubijediti da je to jedina baterija koju imam i da je to samo jedan od "slavnih" prevoda sa Francuskog autora dokumentacije (i ne ne odnosi se samo na električna auta pošto takav siguirno nema AL4 automatski mjenjač :D), a ti mene takođe nećeš ubijediti da je sasvim normalno onako otkačivati akumulator kad ti padne na pamet, ništa manje pametno od provjeravanja ima li benzina u rezevoaru sa upaljenom šibicom zato što zaboga benzinske pare gore a ne benzin kao tekućina.
Slažemo se da se ne slažemo je'l može ;)

Naravno, ti si sasvim slobodan da postaviš neki relevantan(!) tekst koji dokazuje suprotno, a to je da je sasvim bezazleno odspajati akumulator dok motor još radi, ja sam uvijek raspoložen da još nešto naučim.
Ovo postaje značajnije što sam upravo malo istraživao (znatiželja je prejaka) i pade mi na pamet da alternator koji radi u sistemu nadpobude (brzina obrtanja veća od sinhrone brzine) može teoretski raditi kao samostojni generator, sad naravno ako je ovo podržano softverom i reglerom?
Ono što je problem je naći dovoljno pouzdan slučaj na netu, tvrdnje "nije tačno" i "majke mi, tako je", nažalost ne mogu previše uzeti za ozbiljno bilo od tebe bilo od bilo koga drugog (ukoliko taj drugi nije napravio dotičnu stvar ITFP) ;)

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 06.10.2015. u 00:19 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3589
*.crnagora.net.



+1107 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 23:13 - pre 48 meseci
Citat:
DiplomiraniDuduk:
Posto nisam probo cak ni lake droge, sto se mene tice inat je nenadjebiv

 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???05.10.2015. u 23:31 - pre 48 meseci
Citat:
Ned123: , a ti mene takođe nećeš ubijediti da je sasvim normalno onako otkačivati akumulator kad ti padne na pamet, ništa manje pametno od provjeravanja ima li benzina u rezevoaru sa upaljenom šibicom zato što zaboga benzinske pare gore a ne benzin kao tekućina.

Gde si ti procitao da ja tebe nesto ubedjujem? Samo sam napisao da oni citati nemaju veze sa temom. A isto si i sada uradio.

Citat sa novog linka koji si postavio o pomocnoj bateriji -

"All of the electrical components of your vehicle(other than the electric motor, the heating andthe air conditioning) are powered by this 12 Vancillaries battery.It is located in the front compartment and is recharged by the main battery, during phasesof operation ("Ready" lamp on in the instrumentpanel) and charging."

Ako vec hoces nesto da dokazes raznim citatima, koristi citate (ukoliko su ti dostupni) koji se odnose na rad motora sa iskopcanim akumulatorom i mogucim posledicama. To bi bilo veoma korisno.


 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12036
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5234 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 07:40 - pre 48 meseci
Niko ovde nikoga ne "ubedjuje", ves odredjeni diskutanti sa polovicnim tehnickim informacijama, i teski netacnostima, pokusavaju da oforme neko "pravilo" ponasanja, neosnovano tvrdeci da je preduzeta akcija bezbedna.



Cinjenice su, da je regler, elektronski sklop.
Da NIJEDAN tehnicar ne moze da odradi regulaciju rada generatora , posto je za tu "potrebu" neophodno inzenjersko znanje "signala i sistema", ili "automatskog upravljanja". Sistemi regulacije imaju svoje prenosne funkcije...koje su za "tehnicare" ipak visa matematika, i VAN okvira posla i strucnosti.


Sva upozorenja su data upravo zarad ova dva razloga. Elektronika reglera ima svoja ogranicenja, i svoje osobine, i radne rezime.

Dovodjenjem dodatnog izvora, tzv "punjenje accu", dok su prikljucene kleme proizvodi situaciju da je JEDAN deo reglera izloen naponu i jakoj struji, ali bez POVRATNE sprege u grani alternatora...elektronika ce se ponasati na onoliko razlicitih nacina, na koliko je razlicitih nacina projektovama, ali u velikom procentu je u poziciji da dodje do crkavanja.

Takodje je sistem reglera prinudjen da radi sa nekorektnom povratnom spregom, u slucaju skidanja accu, i prinudjen je da radi pretezno u naponskom rezimu. Rad motora na leru uzrokuje generisanje napona viseg od napona accu, i dobar accu povlaci nekoliko ampera za dopunjavanje. Tako da se ponasa kao solidno jak potrosac, i regler ulazi u radni rezim.

Regler ima komponente koje mogu da odnesu znacajne napone, i struje, osim ako nisu lose polarisane, u slucaju kacenja punjaca. Podizanje napona na genertoru ce regler podneti, ali nece diode, i neke kriticne komponente. Regulatori za 5V, a posebno oni za manje napone, tesko da mogu da podnesu napon na ulazu od preko 25-30V, diode u alternatoru crkavaju na preko 50-60..

To sto neko moze da vozi proste i raubovane ..da kazem "situacije", gde ni generator ne moze da proizvede neki napon, niti postoje kriticni potrosaci, to nikako ne znaci da takvo ponasanje treba da postane pravilo i za "preporuku".

To je prosto tehnicki NEKOREKTNO, i svako iole tehnicki pismen ne bi trebao da ima neke dileme oko tog pitanja.


Mogu komponente da odrade neke rezime i van radnih, ali to ne znaci da im se PROSIRIO radni opseg niti znaci da se to iskakanje iz radnog opsega treba predstavljati kao "normalan" i pozeljan radni rezim.
 
Odgovor na temu

rafiki
Beograd

Član broj: 48988
Poruke: 259
*.loc.akton.net.



+58 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 09:17 - pre 48 meseci
Citat:
DiplomiraniDuduk:
Citat:
Ned123:http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Not Found

The requested URL /ddb/: was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

IBM_HTTP_Server/6.1.0.29 Apache/2.0.47 (Unix) DAV/2 Server at public.servicebox.peugeot.inetpsa.com Port 80
Uputstvo je očigledno povučeno!
Citat:
Ned123:* npr za 3008: Ne odvajajte kleme kada motor radi. Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili kleme.
Vrlo zanimljivo!
Da li se akumulator puni dok motor radi?
Logično se nameće pitanje: kakva je razlika između tog i bilo kog drugog punjenja?


Dok sam još radio nikada nisam bio zadovoljan odgovorom: "To se tako radi." ili "To tako piše." Projektanti su uvek morali da mi odgovore zašto!




Ajde probaj ponovo, jer sajt radi normalno. Ili ako hoces, probaj Citroen-ov sajt: http://service.citroen.com/ddb/

U svakom slucaju, u uputstvima isto pise:
" Ne odvajajte stezaljke kada motor radi.
Nemojte ponovo puniti akumulatore ako prethodno niste odvojili stezaljke.
Nakon svakog ponovnog uključenja akumulatora, uspostavite kontakt i sačekajte minut pre startovanja motora, da biste omogućili inicijalizaciju elektronskih sistema. U svakom slučaju, ako, i nakon ove manipulacije, postoje blage smetnje u radu elektronskih sistema, obratite se Ovlašćenom servisu mreže CITROËN.
Pre svakog otkačinjanja akumulatora morate sačekati bar 2 minuta nakon prekida kontakta.
Zatvorite prozore i vrata pre nego što odvojite akumulator."

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7688
89.216.32.*



+9278 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 09:56 - pre 48 meseci
Ni jednostavnijeg pravila, ni veće diskusije.

Na svakoj benzinskoj stanici piše "zabranjeno pušenje", "ugasiti motor dok se tanka gorivo", "zabranjeno koriščenje alata koji iskri" ....
I sad, šta ? Da li je potrebno iznosti svoja pojedinačna iskustva: "Ja sam pušio mnogo puta na benzinskoj - i nije se ništa desilo !" "Ja sam koristio brusilicu - i nije se ništa desilo !"

Na svakom gradilištu piše "Obavezno nošenje zaštitne kacige"
Da li je potrebno iznosti svoja pojedinačna iskustva: "Ja sam mnogo puta bio na građevini i nisam nosio zaštitnu kacigu - i nije mi se ništa desilo !"

Ne kapiram ubeđivanje, i iznošenje pojedinačnih iskustava. Mada verujem da pojedinci koji tvrde da se "ništa nije desilo" nemaju nameru da opovrgnu generalno pravilo, opet je ovo međusobno ubeđivanje bezveze.

Jednostavno, generalno sigurnosno pravilo je "ne skidati kleme sa akumulatora dok motor radi". Mojne. Može da se desi da crkne regler / alternator / neka elektronika. To je generalno sigurnosno pravilo.

Isto kao i zabrana pušenje na benzinskoj stanici. Meni je ćale, još kad sam bio mali, pokazao da benzin ne može da se zapali od pikavca i dokazao mi to gašenjem cigarete potapanjem u činijicu punu benzina. Ja to nikad posle nisam sam probao. I sad šta, jel treba da se ubeđujemo da na benzinskoj treba pušiti ?

Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković
Haps

Član broj: 191820
Poruke: 1259
*.dynamic.vipmobile.rs.



+1727 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 10:35 - pre 48 meseci
Java Beograd verujem da ti vrlo dobro shvatas o cemu se ovde radi, kad si vec pomenuo zastitnu kacigu, otprilike je isto, nosi se zbog tog promila verovatnoce da ti cigla padne na glavu, a inace vecina privatnih majstora gradjevinaca je nikad nije nosila, pa eto doguraju neako do penzije ali niko nikoga ne ubedjuje da sad svi treba da rade na gradjevini bez zastitne kacige. Ekvivalentna situacija onom sto smo imali na pocetku teme bi bila da se covek nasao na gradilistu na par minuta bez zastitne kacige i sad je u panici da li je vec mrtav ili samo treba da se sto pre javi u bolnicu radi detaljnih analiza zdravstvenog stanja. Ja sam mu samo rekao da se smiri jer mu nije nista i da poznajem ljude koji su decenije proveli na gradilistu bez slema. Pri tom navedem da se slazem sa pravilom jer postoji jedan promil situacija kad u nesrecnom spletu okolnosti covek bez slema moze da se povredi, cak i da pogine, a ako je i pored toga meni smaranje da nosim slem kad nesto radim po kuci, to je moj licni izbor.
 
Odgovor na temu

DiplomiraniDuduk
penzioner rođen 1943.

Član broj: 330706
Poruke: 94
82.208.240.*

Sajt: https://diplomiraniduduk...


+15 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 12:33 - pre 48 meseci
Citat:
Ned123:
S obzirom da sam kopirao tekst prije 2 sata (i da je čest engleski prevod pojma recharge -> ponovo puniti), dakle trol, vjerovatno jedan od skorasnjih kada su im penzionisali stare nick-ove ;)
Pošto trolove jel'te ne treba hraniti...

PS: Ukoliko prestanes sa trolovanjem, ja sam uvijek spreman na normalnu diskusiju, ali to što radiš je TROLOVANJE (administracija ovpg foruma nije baša ažurna a ja nisam u penziji ;)
Ništa lakše nego vređati!
Time ipak ne dokazuješ ništa a pogotovu ne daješ odgovor na pitanje: "Zašto?"

U Bibliji postoje dogme. U tehnici, koliko znam, ne.

Umetnost življenja je u tome da se svemu nađe prava mera.
Pametan čovek uzima reč zato što ima šta da kaže, a budala zato što ima pravo da govori.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14752



+2630 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 13:03 - pre 48 meseci
Citat:
Java Beograd:

Jednostavno, generalno sigurnosno pravilo je "ne skidati kleme sa akumulatora dok motor radi". Mojne. Može da se desi da crkne regler / alternator / neka elektronika. To je generalno sigurnosno pravilo.

Da, upravo tako...
Nema logike da se proizvodjac ne ogradi od skidanja akumulatora sa auta koji radi, jer bi onda vrlo lako mogao popiti i tuzbu ako se nekome zapali auto sto mu je plus klema dodirnula tamo gde ne treba.
Ovako, lepo pise da to ne treba raditi i oni su mirni, tih sigurnosnih upozorenja nikad nije previse.

Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3330
31.223.133.161



+230 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???06.10.2015. u 15:43 - pre 48 meseci
Ko ne zna nista, taj nista i ne dira.
Ko mnogo zna, malo sta dira, jer je svjestan opasnosti.
Priucen a neuk covjek se ne boji nicega, a zna taman toliko da moze zeznuti stvar.
 
Odgovor na temu

DiplomiraniDuduk
penzioner rođen 1943.

Član broj: 330706
Poruke: 94
82.208.240.*

Sajt: https://diplomiraniduduk...


+15 Profil

icon Re: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???07.10.2015. u 20:07 - pre 48 meseci
Citat:
bakara:Da, upravo tako...
Nema logike da se proizvodjac ne ogradi od skidanja akumulatora sa auta koji radi, jer bi onda vrlo lako mogao popiti i tuzbu ako se nekome zapali auto sto mu je plus klema dodirnula tamo gde ne treba.
Ovako, lepo pise da to ne treba raditi i oni su mirni, tih sigurnosnih upozorenja nikad nije previse.

U državama gde postoji efikasna zakonska zaštita potrošača, i gde se advokati hvataju i za slamku i za dlaku da bi potrošač dobio odštetu, ovakvo ponašanje proizvođača deluje logično.
Jednostavno se ograđuju gde god mogu - bez obzira da li je to tehnički potrebno i opravdano ili ne.
Takvo objašnjenje ima smisla.

Inače "pikovi napona", "napon na regleru sa druge strane" (sa druge strane uvek postoji taj napona sa sopstvenog akumulatora!) i ostala "tehnička" opravdanja, neka su druga priča!
Sasvim sam siguran da nisam jedini koji ni po koju cenu ne bi hteo da bude deo te priče.
Umetnost življenja je u tome da se svemu nađe prava mera.
Pametan čovek uzima reč zato što ima šta da kaže, a budala zato što ima pravo da govori.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Skidanje klema akumulatora dok motor radi ???

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 33961 | Odgovora: 142 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.