Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 13191 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

whitie2004

Član broj: 19966
Poruke: 1226
87.116.189.*



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?18.08.2016. u 22:36 - pre 365 dana i 11h
Opet kazem da sve izmesas i doneses pogresne zakljucke.

Ako sami Ameri kazu da je 1/4 cene stvarno vrednost auta, a 1/3 vrednost istrazivanja i razvoja, mozemo se dogovoriti koliko je cena te struje placene unapred. Predpostavi neku cifru, podeli sa tvojom predpostavkom koliko ce kilometara preci i das cenu po kilometru. Nikako nije 0 sto ti radis u kalkulacijama.

Kada kazes da auto trosi 25KW ne mozes par redova ispod napisati:
Citat:
...kod elektroautomobila koji ima u rezervi 400+KS, a koristi 100-120ks u svakom trenutku...

25KW nije 120KS !!! Da bi preticao sa 400 i ostvario onu malu potrosnju mora podugo da vozi nizbrdo. Takodje, ako mislis da ce neko ko je tao tolike pare za trkacki auto da kilavi sa 30KS u proseku ...

U ceni goriva imas puno zahvatanja drzave a vezano za puteve, bezbednost u saobracaju ... zato je loz ulje dosta jeftinije od dizela. Drzava se nece odreci tih naplata i realno je ocekivati da ce za isti iznos podici cenu struje za vozila. U tvoje kalkulacije dodaj procenu koliki je to iznos.

Citat:
...za 8kw solarne mini elektrane potrebno je oko 80,000km ...

Cekaj, 80.000km => 20.000KWh => 42.000 din Mozes li specificirati koliko m2 kolektora, koje aktuator i elektroniku ima ta elektrana od 8KW za te pare?

O zagadjenju. U Srbiji ima 1,5 miliona vozila. Ako racunamo autobuse, kamione i ostale, cifra odlazi na nekih 2.1 miliona. Daj mi procenu - koliko Djerdapa treba izgraditi? Ako je broj veci od jedan (mnogooo je veci), daj mi lokaciju gde to da izgradimo jos jedan Djerdap. Ja jedino vidim mogucnost da se igradi jos nekoliko T elektrana u Obrenovcu. A to se mnogima u Novom Beogradu nece svideti. Ni sada ni kada nadoknadimo to zaostajanje od 30 godina.
 
Odgovor na temu

adzo_
Ivan Adžić

Član broj: 150302
Poruke: 410



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 07:25 - pre 365 dana i 2h
Secam se da je jedan clan iznosio racunicu na nekoj drugoj temi za ovu problematiku ali da me ubijes sad ne mogu da nadjem. Znam da nisu bile ni termoelektrane ni hidro vec nuklearna. Racunica je bila pristojna
Heh nasao (nuklearna je bila kljucna rec )
http://www.elitemadzone.org/p3463344
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković

Član broj: 191820
Poruke: 987
*.3gnet.mts.telekom.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 09:26 - pre 365 dana
Nikako mi ovde nije jasna sama formulacija termina "buducnost", da li se to odnosi na situaciju da se Tesla pojavi na sajmu i neko ga kupi, pa time buducnost postaje sadasnjost, ili se ima u vidu mogucnost da prosecan vozac u Srbiji vozi Tesla automobil? Prosecan vozac u Srbiji vozi automobil star 15 godina i prelazi 20.000 km godisnje. Evo, ja sam prosecan vozac i recimo da imam mogucnost da nekako premostim cinjenicu da cene polovnjaka na mobile.de krecu od oko 60.000 evra, sto znaci da u Srbiji registrovan na moje ime moze da bude za 85.000 evra. Zanima me sledece:
(nabavna cena + troskovi energije + troskovi odrzavanja tokom zivotnog veka sa svim zamenama baterija + malo limarijskih delova, uzmimo da ce jednom godisnje neko da mi razbije branik/vrata/krilo/neko staklo + jos sta tu kosta a ja eventualno zaboravio) / predjeni broj kilometara tokom zivotnog veka. Pri proracunu uzeti da ja kao prosecan vozac prelazim godisnje 20.000km.

Ja sam nesto racunao da me troskovi odrzavanja u perfektnom stanju vozila na gas izadju 100.000 dinara na 100.000km, a nekima koji su losije izabrali iznose i dvostruko vise. Troskovi goriva 4-7 po km (cng-lpg). Nabavka polovnjaka koji moze da predje jos 100.000 km kosta prosecno 300.000 dinara. Delovi limarije u boji vozila se mogu naci za 3000-5000 din kom. Ako uzmemo da taj Tesla star 3-5 godina moze da se eksploatise jos 15 godina, ja za to vreme u najgorem slucaju sahranjujem 3 kom EURO3 polovnjakaili adekvatna kakvi se budu ovde najvise prodavali za 5 i za 10 godina. Prema napisanim podacima, ukupni trosovi tokom narednih 15 godina (300.000 km) su mi ispod 3.000.000 dinara tj. ispod 25.000 evra. Podeljeno sa 300.000 km, izadje da prosecnog vozaca na cng-lpg predjeni kilometar kosta do desetak dinara, a u Tesla automobilu bi ga kostao 50 dinara! Toliko u gradu u kom zivim uzima taksi. Jbg, bas sam se bio zagrejao za ovu temu, ali ispada da je koriscenje Tesla vozila suludo skupo! Sve je to lepo, taj luksuy, te performanse, ali to prosecan vozac nije spreman da ga to kosta ni duplo u odnosu na neku prosecnu varijantu. Znaci, sto se prosecnog vozaca tice, za sada nema elektrifikacije u najavi.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1023



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 11:31 - pre 364 dana i 22h
Tesla automobil(bar ovi modeli koji se danas prodaju) nisu namenjeni obicnom kupcu, vec bogatijem sloju ljudi. Ne znam zasto se uopste uzima Tesla kao primer, cisto sumnjam da prosecan vlasnik Tesle radi racunicu koliko ce da ga kosta elektricna energija za 5 godina itd...

Bolje da se uzme za primer Nissan Leaf koji vise prilici srednjoj klasi i sasvim moze da zadovolji potrebe gradskog vozaca.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković

Član broj: 191820
Poruke: 987
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 14:39 - pre 364 dana i 19h
Pa eto, onda smo resili dilemu, Tesla kolko ove godine moze da se vozi po Beogradu i to citava 3 primerka.

Nisan Leaf stvarno jeste bolje poredjenje, ali dajte proracun moze li nabavka polovnog i 10 godina prosecnog koriscenja da izadje manje od 2 miliona dinara. Mozda i moze, ali tada mozemo da kazemo tek da je cena kostanja podjednaka kao na metan-plin, a ne da je niza.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1023



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 15:47 - pre 364 dana i 18h
Elektricni automobili su relativno nova stvar, i tesko je razmisljati na takav nacin. Ne postoje hiljade polovnjaka, ne postoji gomila majstora sa iskustvom rada na njima, ne postoje hiljade korisnika tako da je tesko davati takve prognoze i racunice.
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 35
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 16:10 - pre 364 dana i 17h
Citat:
whitie2004:
Opet kazem da sve izmesas i doneses pogresne zakljucke.

Ako sami Ameri kazu da je 1/4 cene stvarno vrednost auta, a 1/3 vrednost istrazivanja i razvoja, mozemo se dogovoriti koliko je cena te struje placene unapred. Predpostavi neku cifru, podeli sa tvojom predpostavkom koliko ce kilometara preci i das cenu po kilometru. Nikako nije 0 sto ti radis u kalkulacijama.


Troškovi vožnje nisu 0 naravno, Gume, paknovi i drugi potrošni materijal nisam uzimao u obzir jer se isti troše, da kažemo u istom iznosu za bilo koje vozilo slične klase. Poenta je koliko drugih stvari koštaju kod SUS motora, a nema ih kod elektro.

Šta više, zbog regenerativnog kočenja, paknovi se manje troše.



I kod ostalih plaćaš, brend, razvoje novih tehnologija i ostalo. Gorivo nije uračunato u cenu, kao ni delovi servisa. Jeste manja cena, ali auto koji od 0-100 stiže za 2,8s je kolko ja znam trenutno samo Bugati(u fabričkoj izvedbi), koji svi znamo koliko košta. Plus je to sportski automobil, a ne porodični sedan od 2tone kao Tesla Model S P90D

Kao što mnogi rekoše, a i slažem se da je preskupo za naše uslove, primer je odličan da se dokaže da je tehnogija napredovala da može da elektro automobil može da parira automobilu na fosilna goriva u skoro svakom segmentu, a da je bolji u više segmenta.


Citat:
Kada kazes da auto trosi 25KW ne mozes par redova ispod napisati:
Citat:
...kod elektroautomobila koji ima u rezervi 400+KS, a koristi 100-120ks u svakom trenutku...

25KW nije 120KS !!! Da bi preticao sa 400 i ostvario onu malu potrosnju mora podugo da vozi nizbrdo. Takodje, ako mislis da ce neko ko je tao tolike pare za trkacki auto da kilavi sa 30KS u proseku ...


Sad ti mešaš babe i žabe.

Prvo da napišem kako Teslina snaga funkcioniše.

Uzeću za primer Model S P90D

503 hp rear, 259 hp front motor

463 hp je ograničenje baterije.

Znači 463HP je maksimum koji može da izvuče baterija i za to ima ograničeno vreme.*

Ne računam Ludicrous mod gde je snaga 532hp.

Znači sa 463HP može da ide 255km/h, ali ne sat vremena zbog temperature baterije, tačnije postoji softwerski limit koji ne da da dugo voziš tom brzinom da ne bi došlo do oštećenja baterije.

Ali zato 150- 160km/h pa i više možeš voziti bez problema(sa tih ~120ks)

25kW/100km je neka prosečna potrošnja za normalnu(kombinovanu) vožnju, u granicama ograničenja koju praktikuje 99% vozača (30 škola, 50-60 naselje, 80 regionalni i magistralni put, 120-130 autoput) izuzimamo Nemačku i Autobahn

i da, Tesla Model S nije trkački auto kao što si naveo već običan porodični auto. To što elektromotori omogućavaju toliku snagu, a da pritom možete da krstarite malim brzinama uz minimalnu potrošnju je stvar tehnologije koju elektro automobili pružaju. To svakako nije slučaj sa 6.0 V12 motorima...

Niko i nije govorio o preticanju sa '400' i 250Wh/km. Kao što i običnom automobilu piše prosečna potrošnja na 100km/7l, ona se penje na 17l kada ideš velikim brzinama(Fizika..)



Citat:
U ceni goriva imas puno zahvatanja drzave a vezano za puteve, bezbednost u saobracaju ... zato je loz ulje dosta jeftinije od dizela. Drzava se nece odreci tih naplata i realno je ocekivati da ce za isti iznos podici cenu struje za vozila. U tvoje kalkulacije dodaj procenu koliki je to iznos.


Welcome to Serbia.

Ovo uopšte nije isključeno, malo teže može podići struju za vozila, ali lako može prilikom registracije da uvede posebne stavke za eletkrična vozila.

Dok u drugim zemljama daju subvencije za nabavku takvog vozila, i prave besplatne stanice za punjenje u cilju zaštite životne sredine i čistijeg okruženja, kod nas bi verovatno uveli dodatni porez na ekologiju.

Citat:
Citat:
...za 8kw solarne mini elektrane potrebno je oko 80,000km ...

Cekaj, 80.000km => 20.000KWh => 42.000 din Mozes li specificirati koliko m2 kolektora, koje aktuator i elektroniku ima ta elektrana od 8KW za te pare?


Rekoh već gruba računica. I ovde na forumu se pominje cena od 1000e/kw solarne energije, neka bude 10,000e investicija, to je oko 112,000km u gorivu(dizel 7l/100km), oduzmi dva velika i 12 malih servisa, dolazis do cifre nešto manje od 100,000, ili posle 100,000km(2-3god) ti si isplatio investiciju koja bi trebala da funkcionise još bar 20godina.



Citat:
O zagadjenju. U Srbiji ima 1,5 miliona vozila. Ako racunamo autobuse, kamione i ostale, cifra odlazi na nekih 2.1 miliona. Daj mi procenu - koliko Djerdapa treba izgraditi? Ako je broj veci od jedan (mnogooo je veci), daj mi lokaciju gde to da izgradimo jos jedan Djerdap. Ja jedino vidim mogucnost da se igradi jos nekoliko T elektrana u Obrenovcu. A to se mnogima u Novom Beogradu nece svideti. Ni sada ni kada nadoknadimo to zaostajanje od 30 godina.


Evo Ivan Adžić je iskopao jednu zanimljivu računicu od člana Marko83 odgovor na tvoje pitanje ne bi uspeo bolje da napišem.




Citat:
Marko83:
Citat:
Zarko Silic:
Nisi pazljivo procitao sta sam napisao, ali ponovicu.
Cak i da se proizvede dovoljan broj elektromobila, pa cak i da budu pristupacni, energetski resursi ne dopustaju da se takvi automobili mogu voziti kao sto se trenutno voze automobili na postojeca goriva.

Bilo bi neophodno obezbediti infrastrukturu za napajanje i punjenje baterija sto ne ide bas tako jednostavno. Vec je sada sa ovako mizernim brojem elektromobila ovaj problem izrazen. Nije tesko zamisliti kakav bi problem bio0 ako bi se takva vozila omasovila. Bez velikog broja nuklearki nezamislivo ce biti pokrenuti takav jedan sistem, ali se tada namece pitanje ekologije?

Svakako ce Kina odigrati ulogu velikog zamorca, obzirom da nemaju pristup ruskom plinu :D

P.S.
Za one koji vole da racunaju neka probaju da izracunaju samo za Beograd, uzimajuci broj registrovanih automobila, prosecnu snagu od 50 KW, i prosecnu kilometrazu od nekih 20.000 km godisnje, kolko je Djerdapa potrebno samo da bi se napunili beogradski automobili :D


Previše proizvoljih rečenica da ne koristim sad tvoj omiljeni izraz :) (@vladd ga se seća)
Idemo redom: Kako misliš da Kina nema pristup ruskom gasu? Skoro su potpisivali nešto...verovatno se sećaš...

Evo ja volim da računam, matematika mi uopšte nije strana. Idemo redom. Uzeću taj mrski model Tesla kao reper.
Sa jednim punjenjem baterija prelaze 500km ali za naš račun uzeću da prelaze 300km. Iako mislim da je preterano 20k km godišnje i da je prosek u Srbiji daleko manji ali uzeću ovu tvoju cifru.
20.000km / 300km * 50KW = 3333KW godišnje. Ako ima 2.000.000 automobila u Srbiji(zašto da računam SAMO Beograd...) to je 6.666.666.667 KW godišnje ili prevedeno u Djerdape = 1.25 Djerdapa za sve registrovane automobile u Srbiji. (pričam o elektrani Djerdap 1)
Za prvih 5 meseci smo uvezli nafte i naftinih derivata u vrednosti od 760.000.000$. Ako se nastavi takav trend do kraja godine uvoz će iznositi 1.800.000.000$

Cena izgradnje 1KW nuklearne elektrane je 2000$. Uz uzimanje kredita ta cena skače na 4000$ po KW.
Za elektranu veličine 1.25 Djerdapa potrebno je 1300MW a to je: 1300*1000*4000$ = 5.200.000.000$.
To je manje od 3 godine uvoza nafte.
(jeste i ja sam protiv davanja dugmića nuklearne elektrane prosečnom srbinu...ali bi valjda mogao da se sklopi ugovor sa ekipom koja gradi elektranu da oni daju ljudstvo za održavanje elektrane :D )

Neka okvirna računica, verujem uz preciznije podatke da bi računica za električni automobil bila mnogo povoljnija što se tiče broja Djerdapa.

 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 35
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 16:37 - pre 364 dana i 17h
Citat:
Darko Nedeljković:
Nikako mi ovde nije jasna sama formulacija termina "buducnost", da li se to odnosi na situaciju da se Tesla pojavi na sajmu i neko ga kupi, pa time buducnost postaje sadasnjost, ili se ima u vidu mogucnost da prosecan vozac u Srbiji vozi Tesla automobil? Prosecan vozac u Srbiji vozi automobil star 15 godina i prelazi 20.000 km godisnje. Evo, ja sam prosecan vozac i recimo da imam mogucnost da nekako premostim cinjenicu da cene polovnjaka na mobile.de krecu od oko 60.000 evra, sto znaci da u Srbiji registrovan na moje ime moze da bude za 85.000 evra. Zanima me sledece:
(nabavna cena + troskovi energije + troskovi odrzavanja tokom zivotnog veka sa svim zamenama baterija + malo limarijskih delova, uzmimo da ce jednom godisnje neko da mi razbije branik/vrata/krilo/neko staklo + jos sta tu kosta a ja eventualno zaboravio) / predjeni broj kilometara tokom zivotnog veka. Pri proracunu uzeti da ja kao prosecan vozac prelazim godisnje 20.000km.

Ja sam nesto racunao da me troskovi odrzavanja u perfektnom stanju vozila na gas izadju 100.000 dinara na 100.000km, a nekima koji su losije izabrali iznose i dvostruko vise. Troskovi goriva 4-7 po km (cng-lpg). Nabavka polovnjaka koji moze da predje jos 100.000 km kosta prosecno 300.000 dinara. Delovi limarije u boji vozila se mogu naci za 3000-5000 din kom. Ako uzmemo da taj Tesla star 3-5 godina moze da se eksploatise jos 15 godina, ja za to vreme u najgorem slucaju sahranjujem 3 kom EURO3 polovnjakaili adekvatna kakvi se budu ovde najvise prodavali za 5 i za 10 godina. Prema napisanim podacima, ukupni trosovi tokom narednih 15 godina (300.000 km) su mi ispod 3.000.000 dinara tj. ispod 25.000 evra. Podeljeno sa 300.000 km, izadje da prosecnog vozaca na cng-lpg predjeni kilometar kosta do desetak dinara, a u Tesla automobilu bi ga kostao 50 dinara! Toliko u gradu u kom zivim uzima taksi. Jbg, bas sam se bio zagrejao za ovu temu, ali ispada da je koriscenje Tesla vozila suludo skupo! Sve je to lepo, taj luksuy, te performanse, ali to prosecan vozac nije spreman da ga to kosta ni duplo u odnosu na neku prosecnu varijantu. Znaci, sto se prosecnog vozaca tice, za sada nema elektrifikacije u najavi.


Te cene polovnih vozila koje si naveo su na nivou ponude/potražnje, a nikako realne cene. Tačno je da se za te pare može uzeti dobar polovnjak, ali to nije njegova realna vrednost već zakon ponude potražnje.

Pratim oglase bicikla, i automobila, zapažanja su sledeća:

Prosečno loš bicikl košta prosečno 200e

Malo bolji bicikl košta 400e

da ne idem dalje...

Zastava 101, 128, Yugo, Lada, Stariji renoi itd koštaju od 100-500e, u voznom stanju, registovani(100e registracija) neki sa atestiranim plinom(plin bar 200e), novim akumulatorom, gumama...

Da li je realno da jedan bicikl od 10kg košta isto/više nego jedan automobi(tonu gvožđa) u voznom stanju, sa svom opremom?

Naravno da nije. I da pitate šta se bolje prodaje, bicikli od 400e ili automobili od 400e, verujem da znate odgovor.


Kao što reče Dalibor nije Tesla kupljena da bi gledali da uštedimo svaki dinar, ali ako već praviš poređenje, uzmi neki automobil iz visoke klase, sa sličnom snagom, u istom cenovnom rangu kao Tesla, pa napravi istu tu kalkulaciju, koliko bi njegova ekspolatacija koštala na 300,000


 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 13522



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 16:38 - pre 364 dana i 17h
@Tajmija
Totalno je besmisleno da teslu uzimas kao neki etalon za poredjenje el automobila sa klasicnim.


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković

Član broj: 191820
Poruke: 987
*.3gnet.mts.telekom.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?19.08.2016. u 18:42 - pre 364 dana i 15h
Tajmija, ja nisam pominjao realnu vec nabavnu vrednost, i nisam pominjao Miskovice, Kostice i Karice, nego prosecnog vozaca u Srbiji, tako da je sve sto sam napisao vrlo jasno. Ako prosecan covek u Srbiji za 15 godina primi plate/penzije red velicine 50.000 evra, onda je sasvim jasno da on u tom periodu moze na posedovanje i koriscenje vozila da ulupa manje od 25.000 evra i tu gubi znacaj svako ubrzanje za 2 sekunde, 400KS i slicno sto kosta 150.000 evra. Ja stvarno nemam pojma koliko izadje koriscenje luksuznog automobila na 15 godina, niti to zna iko ko radi prosecan posten posao, to treba da pitas narko bosove, tejkune i korumpirane politicare, ja trenutno ne mogu da se setim nikog drugog ko bi u Srbiji mogao da koriscenje automobila koje kosta red velicine 1.000 evra mesecno. A i racunicu komplikuje cinjenica da tajkun koji kupi Tesla auto ne ide da ga vozi 15 godina dok se ne raspadne, vec da na svake 2 godine kupuje nov model a stari prodaje u pola cene, tako da bismo onda dosli do mesecnog iznosa o kom je suludo pricati.
 
Odgovor na temu

whitie2004

Član broj: 19966
Poruke: 1226
87.116.189.*



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?20.08.2016. u 12:26 - pre 363 dana i 21h
Interesovao sam se za tvoju kalkulaciju, ali dobio samo spinovanje. Nijedan odgovor. K'o da smo u skupstini. Do daljega prihvatam zvanicne brojke US Department of Energy. Po njima se placa porez i stvarno su vrlo pouzdane. Posle Folcvagena u sve se sumnja, pa kazu da je i sa Teslom slagano jedno 30%. Vlasnici se slazu da su cifre nabudzene ali ne toliko!!

Kako god, za neki savremeni model:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=36979
Nekih prosecnih 92 MPGe (predjeno milja sa galonom goriva - ekvivalent), ili po naski ekvivalent od oko 2.6l/100km. Ima i koliko je cena po kilometrazi. Kazu da ustedis na gorivu 3000$ za 5 godina uz tamo neku standardnu grad/auto put potrosnju. Za kola od 95000$ i nije nesto. Ali nije ni za bacanje - mozes doplatis za bolje patosnice ili dobijes par cvoka sa ugraviranim imenom firme ... sta znam.

Hvala ti za Ivanovu poruku i podugacak citat. Bas sam se pitao kako se to misem klikne na link. Nazalos, Milos mesa KW i KWh. Jedno je snaga a drugo energija. A i koristi u racunu potrosnju koja je manja od onoga sto ti koristis. Nebitno. Ostaje pitanje gde napraviti taj novi Djerdap. A moze i : gde i kako napraviti tu novu A-elektranu. Svi proizvodni kapaciteti su zauzeti u Kini mnogu unapred!

Mislis da ces lakse nabaviti sama kola. Do sada su proizvodili par desetina hiljada godisnje. Sa ogromnim ulaganjem , ocekuju da ce 500.000 proizvesti do kraja 2018. Ali, to je uglavnom vec kaparisano ... Giga fabrika akumulatora treba da krene tek pocetkom 2017.god a pun kapacitet se ocekuje tek 2020.godine.

Dolazimo do pitanja sta je to Buducnost. Jel' to Vuckovih "za 2 godine", realnih "za 20 godina u EU" ili pricano o nasim unucima. Koliko je bilo potrebno benzincu da zavlada. Ocemo li ja i Darko doziveti da ferarije, bugatije i druge krseve Evrova deponuje na nase puteve?
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 35
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?21.08.2016. u 15:08 - pre 362 dana i 18h
Citat:
bakara: @Tajmija
Totalno je besmisleno da teslu uzimas kao neki etalon za poredjenje el automobila sa klasicnim.


Slažem se, ali možeš li nam napisati zbog čega tako mislis? :)

Citat:
Darko Nedeljković: Tajmija, ja nisam pominjao realnu vec nabavnu vrednost, i nisam pominjao Miskovice, Kostice i Karice, nego prosecnog vozaca u Srbiji, tako da je sve sto sam napisao vrlo jasno. Ako prosecan covek u Srbiji za 15 godina primi plate/penzije red velicine 50.000 evra, onda je sasvim jasno da on u tom periodu moze na posedovanje i koriscenje vozila da ulupa manje od 25.000 evra i tu gubi znacaj svako ubrzanje za 2 sekunde, 400KS i slicno sto kosta 150.000 evra. Ja stvarno nemam pojma koliko izadje koriscenje luksuznog automobila na 15 godina, niti to zna iko ko radi prosecan posten posao, to treba da pitas narko bosove, tejkune i korumpirane politicare, ja trenutno ne mogu da se setim nikog drugog ko bi u Srbiji mogao da koriscenje automobila koje kosta red velicine 1.000 evra mesecno. A i racunicu komplikuje cinjenica da tajkun koji kupi Tesla auto ne ide da ga vozi 15 godina dok se ne raspadne, vec da na svake 2 godine kupuje nov model a stari prodaje u pola cene, tako da bismo onda dosli do mesecnog iznosa o kom je suludo pricati.


Ne zbog zbog čega su se svi uhvatili za Teslu i Srbiju. Valjda ne zbog moje 'plave zone' gde sam samo hteo da iskažem koliko trenutno košta vožnja elektro automobila u Srbiji. Pod pretpostavkom da smo taj automobil dobili na lutriji ili ga ukrali, cena je tolika, oko 10x jeftinija od danas najjeftinijeg goriva, metana. Da li će cena skakati zbog akciza, ili će država dati povlastice za takva vozila ostaje našim stručnjacima da donesu odluku.

Tesla je uzet za primer kao najbolji predstavnik svoje vrste automobila(električnih) za poređenje sa običnim automobilima. Mogao je primer biti i Yugo elektro iz samogradnje sa olovnim akumulatorima, ali to svakako nije dobar primer za poređenje jer je svaki običan auto bolji od njega.

U razvijenim zemljama Evrope, 80.000e nije nega astronomska cifra, porodica gde dvoje rade za par godina mogu da obezbede toliku svotu novca za novi automobil.

Kao što već rekoše , Nissan Leaf je auto koji bi bio dobar za poređenje u Srbiji i zemljama okruženja, ali auto koji daje garanciju 160,000km na bateriju mi ne uliuva poverenje, i ne bih ga uzeo kao izbor kupovine, za razliku od Tesle i modela 3 koji nudi 8 godine garancije kao i Nissan, ali uz neograničen broj pređenih km.

Citat:
whitie2004: Interesovao sam se za tvoju kalkulaciju, ali dobio samo spinovanje. Nijedan odgovor. K'o da smo u skupstini. Do daljega prihvatam zvanicne brojke US Department of Energy. Po njima se placa porez i stvarno su vrlo pouzdane. Posle Folcvagena u sve se sumnja, pa kazu da je i sa Teslom slagano jedno 30%. Vlasnici se slazu da su cifre nabudzene ali ne toliko!!


Ako misliš da bilo koji proizvođač automobila(pa i Tesla) može da navede 100% tačne podatke o potrošnji grdno se varaš.

Oni iznose neke prosečne cifre, testirane verovatno u idealnim uslovima i to nikako ne može biti cifra za svaki teren, i svakog vozača.

Ono: u knjižici mi piše 5l/100km, a nas petorica stokilaša svako sa po dve krmače torbe u gepeku krenuli na Kopaonik, gore na krovu skije, sa punim rezervaorom, na autoputu pun gas, i trošio 9l/100km. Lažu ovi nemci majku im..

a kada ideš autoputem iza kamiona tempomatom 70km/h, onda ti je potrošnja ispod 4, pa si zaebo nemca koji nema pojma da izračuna potrošnju.

Potrošnja zavisi od više faktora:

- Brzina kretanja
- Konfiguracija terana( usponi, spustovi, oštre krivine, itd)
- Teret u automobilu( da li je prazan ili pun)
- Otpor vetra( da li je bočni, čeoni ili u 'leđa')
- Gume i pritisak u gumama
- Trenje guma sa asfaltom(kvalitet i starost asfalta)
- Noć/dan( kratka duga svetla / dnevna svetla)
- zima/leto( grejanje / klima - otvoreni prozori )
itd.

Kod Tesle je prednost real-time monitorinig potrošnje u Wh za svaku situaciju, pa se tačno može znati u svakom trenutku koliko se energije troši za savladavanje određene deonice puta.

Tu je matematika jasna, jedino ako trip meter ne laže, pa za njegovih 100km se predje npr 95 realnih.

p.s. šta ti nije jasno oko kalulacije ? pokušaću da objasnim


Citat:
Kako god, za neki savremeni model:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=36979
Nekih prosecnih 92 MPGe (predjeno milja sa galonom goriva - ekvivalent), ili po naski ekvivalent od oko 2.6l/100km. Ima i koliko je cena po kilometrazi. Kazu da ustedis na gorivu 3000$ za 5 godina uz tamo neku standardnu grad/auto put potrosnju. Za kola od 95000$ i nije nesto. Ali nije ni za bacanje - mozes doplatis za bolje patosnice ili dobijes par cvoka sa ugraviranim imenom firme ... sta znam.


To su informacije za USA gde je gorivo verovatno najjeftinije, a struja jedna od skupljih.

Ako sam dobro razumeo 1 galon(američki) ili 3,785l benzina = 33.7 kWh što znači da bi Tesla sa svojih 25kWh/100 troši 0.6557377049180327 galona ili 2,58l(2,6l kao što si naveo) na 100km. Trenutno zanemarimo cenu, ispada da je elektroautomobil bar 3x efikasniji u iskorišćenju energije od običnog benzinca slične težine, a nikako približne snage. Zanimljiva računica.

Kod nas galon benzina košta: 500din
a 'galon' struje: 71din

što ispada 7x manje

Da izjednačimo cenu goriva i struje, dolazimo do toga, da opet cena vožnje na dizel košta duplo više od struje, a vožnja na benzin 3x više zbog neefikasnosti.

Citat:
Hvala ti za Ivanovu poruku i podugacak citat. Bas sam se pitao kako se to misem klikne na link. Nazalos, Milos mesa KW i KWh. Jedno je snaga a drugo energija. A i koristi u racunu potrosnju koja je manja od onoga sto ti koristis. Nebitno. Ostaje pitanje gde napraviti taj novi Djerdap. A moze i : gde i kako napraviti tu novu A-elektranu. Svi proizvodni kapaciteti su zauzeti u Kini mnogu unapred!


Za Đerdap ne znam, verovatno nigde jer ga do sad nisu napravili, a za nuklearnu elektranu ne vidim razlog zašto ne bi mogla da se napravi. Imamo vetrovitu i osunčanu Vojvodinu, možda bi vetro i solar parkovi bili bolje rešenje.

Citat:
Mislis da ces lakse nabaviti sama kola. Do sada su proizvodili par desetina hiljada godisnje. Sa ogromnim ulaganjem , ocekuju da ce 500.000 proizvesti do kraja 2018. Ali, to je uglavnom vec kaparisano ... Giga fabrika akumulatora treba da krene tek pocetkom 2017.god a pun kapacitet se ocekuje tek 2020.godine.

Dolazimo do pitanja sta je to Buducnost. Jel' to Vuckovih "za 2 godine", realnih "za 20 godina u EU" ili pricano o nasim unucima. Koliko je bilo potrebno benzincu da zavlada. Ocemo li ja i Darko doziveti da ferarije, bugatije i druge krseve Evrova deponuje na nase puteve?


Budućnost je to što je tolika potražnja za tim vozilima da fabrika ne može da isporuči tražene količine. Svest ljudi se menja, kako za očuvanje životne sredine i korišćenje obnovljivih izvora energije, tako i za jeftiniju, kvalitetniju, mirniju, tišu, i lakšu vožnju.

Nije Tesla jedini proizvođač el. vozila. I drugi su počeli sa tim trendom. Nemci sa Golfom, Passatom, BMW-om, Italijani sa Fiat 500l-om, Japanci sa Nissanom itd.

Sigurno je da u skorijoj budućnosti svaki drugi auto neće biti električni, obični automobili su zauzeli tron i voze se preko 80 godina, nije jednostavno sve to odbaciti za 'par godina' Takođe i zbog svojih mana(domet i brzina punjenja) nisu upotrebljivi u svim uslovima, ali za preko 60% vozača električno vozilo bi bilo efikasno i korisno baš kao i vozilo na koje su navikli.

Inače Teslina tehnologija 'Battery Swap' nije zaživela iz nekog razloga, verovatno zbog dosta ulaganja, i raznih peripetija oko vraćanja baterije i ostalog, ali je svakako nešto zanimljivo što brzinu 'punjenja' smanjuje na nivo ispod punjenja običnog automobila na pumpi.
 
Odgovor na temu

SASA M.
Pripyat

Član broj: 32850
Poruke: 1731
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?21.08.2016. u 21:47 - pre 362 dana i 12h
Buducnost je vec sada :)

Dve vesti od pre par meseci:
http://www.b92.net/automobili/...6&mm=05&nav_id=1137689
http://www.b92.net/automobili/...6&mm=05&nav_id=1137506
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 35
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.08.2016. u 10:45 - pre 361 dana i 23h
Ovo za VW nisam znao, i drago mi je što to čujem. Kao jedan od najkvalitetnijih proizvođača autombila, koji vodi računa i o najsitnijim detaljima, verujem da će izbaciti kvalitetan proizvod i posvetiti se poslu kao što umeju

Što je veća konkurencija, to će cene samo padati.

 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 713
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.08.2016. u 18:11 - pre 361 dana i 15h
VW je daleko od kvalitetnog proizvodjaca i ne vode racuna o bitnim mehanickim delovima a kamoli detaljima. Postoji stotine postova na ovom forumu o tome.
Statistika kaze:

The 2016 list of the most reliable car manufacturers contains many names we’ve come to expect to see near the top as a result of their performance in previous surveys. Japanese brands dominate the top 10 with Lexus, Toyota, Honda, Mazda, Suzuki and Subaru all making the cut.

1. Tesla - 97.54%
2. Lexus - 97.25%
3. Dacia - 96.45%
4. Toyota - 95.03%
5. Honda - 94.61%
6. Mazda - 94.58%
7. Suzuki - 94.36%
8. Skoda - 94.35%
9. Subaru - 94.32%
10. Kia - 94.17%

Least reliable car manufacturers
23. Audi - 90.43%
24. Fiat - 90.19%
25. Hyundai - 90.15%
26. Ford - 89.91%
27. Alfa Romeo - 89.76%
28. Nissan - 89.05%
29. VW - 89.01%
30. Land Rover - 88.20%
31. Jeep - 87.93%
32. MINI - 87.09%
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 13522



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.08.2016. u 18:48 - pre 361 dana i 15h
Citat:
Tajmija:
Citat:
bakara: @Tajmija
Totalno je besmisleno da teslu uzimas kao neki etalon za poredjenje el automobila sa klasicnim.


Slažem se, ali možeš li nam napisati zbog čega tako mislis? :)

Zato sto je to jedno luksuzno vozilo koje nije namenjeno motorizaciji sirokih narodnih masa.
treba gledati vozila od 15-20k i sta ona mogu da ponude, a ne 3sek do 100kmh i 400ks.

Buducnost el vozila je prvenstveno u gradskim automobilima jer im je trenutni domet 200km dovoljan samo za zone gradova.

Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Charlie S
Ivan Sliskovic
Mostar, BiH

Član broj: 334115
Poruke: 9
*.tel.net.ba.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?27.09.2016. u 11:12 - pre 325 dana i 22h
Renault ZOE je svakako primjer modernog gradskog auta na struju. Recimo da se svaku noć puni, taj auto može zadovoljiti svačije dnevne potrebe za prijevozom (posao, škola, vrtić, pijaca...) Naravno, za dužeg putovanja nije - još...
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1561
*.yellowbrickroad.co.uk.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?11.01.2017. u 14:04 - pre 219 dana i 18h
U UK su pored Tesle dosta popularni i:
- Nissan Leaf
- Reanault Zoe (manje popularan)

Nissan je izbacio Leaf sa 30kW baterijom sa kojom se moze preci oko 200-250km sto i nije tako lose. Kod Zoe baterija je uvek u vlasnistvu Renault-a i korisnik placa mesecno rentiranje baterije dok je kod Nissana baterija u vlasnistvu kupca.

Ima dosta stanica za punjenje po UK i za sada je besplatno. Problem ce biti kada broj elektricnih autombila poraste odmah ce poceti da naplacuju (isto kao i sa plinom sto je cena bila smesna u pocetku pa su posle nabili akcize).
 
Odgovor na temu

Gost2
Vojvoda Naš
Technical University of Vienna
Gajdobra

Član broj: 313892
Poruke: 67
*.17.108.254.parabolanet.com.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?11.01.2017. u 23:05 - pre 219 dana i 9h
Računica koju je na opasku vašeg moderatora napravio marko83 je netačna, skoro smiješna. Verovatno je momak pod jakim uticajem Bačevićeve matematike.

Marko83 ne razlikuje kilovate od kilovatčasova pa je to verovatno razlog uskraćene replike od strane moderatora.
Kada je video sa kakvim panjevima ima posla, u startu je odustao

Po markovoj matematici, jedan "Tesla" potroši struje koliko i 3 bojlera u garsonjeri.


[Ovu poruku je menjao Gost2 dana 12.01.2017. u 00:20 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
Moderator
Član broj: 16
Poruke: 6695
*.mts.telekom.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?11.01.2017. u 23:22 - pre 219 dana i 9h
Ceo opus koji je Tajmija napisao u ovoj temi nije vredan ozbiljnijeg komentara.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 13191 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.