Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Udes u naseljenom mestu-ko je kriv

elitemadzone.org :: AutoZone :: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 5293 | Odgovora: 40 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3263
ns1.eltakabel.net.



+223 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv11.02.2017. u 05:57 - pre 27 meseci
Sto prepadarte covjeka?
Ako je tacno pisanje iz prvog posta -
da je drugo vozilo udario u prednji desni branik, da je bjezao sa ceste i da je njemu ostecena uglavnom lijeva strana -
neosporna je klrivica drugog vozaca.
Cak i da je dao zmigavac to ga ne oslobadja obaveze da, se prije nego sto pocne radnju mora uvjeriti da je moze bezbijedno zavrsiti ne ugrozavajuci druge.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5021 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv11.02.2017. u 07:38 - pre 27 meseci
Jedno pitanje za tebe.Da li je imao vozilo ispred sebe? Sta ima da pretpostavlja ako se to vozilo nije zaustavilo.

Sto nije drzao rastojanje,i najvaznije.On je vec bio suvozac svojoj devojci koja je napravila isto to i on ignorise takvo iskustvo.


Krucijalno pitanje i END po pitanju ovog slucaja,da li je put imao dve kolovozne trake.
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv12.02.2017. u 10:12 - pre 27 meseci
U sličnim situacijama, uvek, ali uvek koristim zvučni signal kada prolazim.

Ovakvih situacija nisam imao, ali što se otvaranja vrata tiče, više puta mi se dešavalo da uglavnom suvozač otvara vrata ne gledajući ide li neko.

Da si koristio sirenu, verovatno do ovoga ne bi došlo. Nije garant, ali čovek se zaneo, kriv je, ali je sve ovo moglo da bude izbegnuto običnim pritiskom na sirenu.

Pre nego što si mu ušao u mrtav ugao( tad je i krenuo da skreće, moguće da te nije video) da si svirao , verovatno bi se zaustavio i propustio bi te.
 
Odgovor na temu

exer92
Pancevo, Srbija

Član broj: 297187
Poruke: 7
*.static.madnet.rs.



Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv12.02.2017. u 17:10 - pre 27 meseci
ja ne znam da li pojedini koji diskutuju u ovoj temi citaju sve sto je napisano i da li te informacije obradjuju.
uglavnom kada pisem ili pricam nesto gledam da dostavim sto vise informacija i napravim tok dogadjaja. Za onog sto kaze da ne stima kako smo se kretali 40-50km/h pa je on hteo da manevrise pri toj brzini
preformulisacu pricu ponovo.

U naseljenom mestu, nije glavni put, nema linija, traka za odvajanje kolovoza i ostalog, obicna seoska ulica duzine 1000m.

Krecem se iza vozila bez ukljucenih svetala oko 14h. obojica se krecemo brzinama od 40-50km/h duz cele ulice.

Negde pred sam kraj ulice vozilo krece da usporava, kao i ja koji drzim rastojanje svo vreme, vec usporavamo na nekih 20-30km/h.

U tim nekim momentima vozilo ispred mene pocinje da ide ka levoj strani puta, celom sirinom svog vozila zahvata levu polovinu puta ostavljajuci 2/3 puta sa desne strane.

Ja koji se krecem iza njega brzinom od sada vec recimo 25 km/h pomisljam da vozilo zeli da se zaustavi sa leve strane puta, vidim da je u autu sam, da nema suvozaca i da se skoro zaustavio jer je u te dve sekunde vec skoro zaustavio svoje vozilo SA LEVE STRANE PUTA.

Kako sam bio u drugom stepenu prenosa, videvsi da se vozilo skoro zaustavilo sa strane zapocinjem OBILAZENJE, ubrzavam i u momentima dok sam ja negde na metar od auta sa leve strane puta ispred mene to isto vozilo zapocinje manevar skretanja udesno bez davanja pokazivaca pravca i bez gledanja u desni retrovizor (kakav mrtav ugao?).

Ja koji se u tom momentu krecem vec 30-35km/h stiskam kocnicu i bezim u krajnju desnu stranu puta, silazim sa puta i krecem se desnim tockom po travi.

Udaram vozilo koje je sada na sredini puta iskrivljeno pod nekim uglom od recimo 45 stepeni u prednje desno krilo mojim prednjim levim krajem vozila sto obuhvata prednji levi deo branika, levi far, levo krilo i levi prednji tocak.

Zaustavljam se par metara ispred vozila koje sam pokusao da izbegnem. Kompletna situacija zaustavljanja se prema mojoj proceni odvijala nepunih 10m, pocev od momenta kada sam poceo da kocim do tacke zaustavljanja, gde se prednji kraj mog vozila zaustavio u odnosu na pocetnu tacku kocenja.

Nema tragova kocenja, postoje tragovi kretanja po travi mog desnog tocka. sve se odvijalo pri malim brzinama.

Mene interesuje da li je neko imao slicnu situaciju ili je pravno potkovan da preformulise kako se gleda na ovakav slucaj uzevsi u obzir sve detalje, pocev od toga da vozac ispred nesavesno manevrise ne koristeci pomagala za ocenjivanje uslova poput retrovizora kao ni pokazivace pravaca. dovodeci me na taj nacin u zabludu da zeli samo da se zaustavi ispred na levoj trecini puta ostavljajuci mi 2/3 puta za prolazak sa desne strane. Da je dao migavac pri brzini od njegovih 20km/h dok sam i ja bio iza njega iako je bio na levoj strani puta ja bih konstatovao njegovu nameru i sa 20km/h i dovoljno prostora vec stao iza njega. Ali on niti je pogledao sta se desava iza njega niti je izgledalo da ce uraditi to sto je uradio. Mogu da se kladim da nije ni znao da sam iza njega, ne znam ni da li ima retrovizore a i ako ih ima ko zna da li su mu pravilno podeseni. Moracu da pogledam.

a znam ga od ranije, dok je vozio crvenu zastavu 128, bar 3 puta se meni desilo da izlece i krsi pravila o prvenstvu prolaza ili ne gledajuci se ukljucuje sa prilaza ili slicno. Zapamtio sam to i kad god vidim taj auto znam da je on jer ima samo jedna takva zastava automatski sam izbegavao bilo kakvu blizinu ili susret. Ali indijanac presao na Toyotu corolu tipa 1991 a ja to nisam znao. Da sam znao da je on verovatno bih kao kad vidim crnu macku stao i okrenuo se u drugom smeru :D

Sto se tice situacije sa devojkom, to je bilo pre godinu dana, ona je vozila a ja sam bio suvozac. kada je trebala da skrene na moj prilaz ispred kuce zahvatila je skroz desnu ivicu puta i tu se skoro ako ne i skroz zaustavila da bi valjda ubacila u prvu i uhvatila luk jer je pocetnik. Ne gledajuci u retrovizor ili bar da je dala migavac sa leve strane, gde ima dovoljno prostora da prodje kamion prolece auto koji je takodje smatrao da ce se samo zaustaviti tu. Cak je bilo prostora i da otvori vrata a da ovaj opet prodje, toliko su siroke ulice. Ali da je tajming bio drugaciji a ona sekundu ranije nastavila sa manevrom ovaj bi nas sigurno udario.

Ko je onda kriv u tom slucaju? Ja i ovaj iz situacije sa devojkom ili devojka i ovaj iz situacije broj 1? Situacije su identicne samo je tajming drugaciji pa u jednoj imamo nezgodu a u drugoj nemamo.










 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14618



+2608 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv12.02.2017. u 17:54 - pre 27 meseci
Citat:
bakara:
jednostavno si morao da predvidis takvu situaciju koju si imao ispred sebe, pre svega drzanjem dovoljnog rastojanja, ako ti je nesto bilo cudno treba da usporis ili cak stanes, znaci sve da preduzmes da ne dodje do kontakta.

Ti si kriv.
Sve smo mi dobro razumeli i prvi put

A situacija sa tvojom devojkom ti je dobar primer kako je postupio pazljiviji vozac jer on nije nikoga udario kada je vozac ispred izvodio nepazljivi manevar.

Da ti uprostim:
U svakodnevnom saobracaju moze onaj ispred tebe iznenada da zakoci...i ti ako ga udaris, nije on kriv nego onaj sto je udario jer se nije na vreme zaustavio.
kada dodje do stete postaje totalno nebitno zasto je onaj prvi uradio to sto je uradio, a jako bitno zasto onaj drugi nije izbegao kontakt.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5021 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv12.02.2017. u 18:17 - pre 27 meseci
Citat:
U naseljenom mestu, nije glavni put, nema linija, traka za odvajanje kolovoza i ostalog, obicna seoska ulica duzine 1000m.

Izvini bez ljutnje,dovoljno je ovo bez opsirnog objasnjenja da bi sebe na neki nacin opravdao ili se potajno nadao povoljnom

ishodu za tebe.Ja tih situacija u zanje vreme u razmaku od 2 meseca sam imao bar 3 x.

Pogledaj realno,da je rastojanje bilo dovoljno ti bi izbegao ovo sto se desilo.On je bez kocenja ( oduzimanjem gasa verovatno )

usporio vozilo,ali ti tvoje nisi i zbog malog rastojanja ti si naleteo na njega.

Mozda ti obojca nismo po volji ali ja peglam motor a clan ispred bajs.Od gledanja da li se nekom okrecu tockovi,na uzvisici

ispod vozila da li ima pesaka,sta je onaj iz neke krajnje trake hteo,predvidimo jer ako to ne uradimo,plivacemo po asfaltu,daleko bilo.

To isto se prenese u auto.Evo jedno pitannje,da li je on kada je presao na levu sranu maltene stao ili je milio pa skrenuo desno?!

Moja pretpostavka da si taj detalj prevideo i nastavio istom brzinom kojom si se kretao.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1701
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+603 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv12.02.2017. u 18:45 - pre 27 meseci
Citat:
exer92:
...Ko je onda kriv u tom slucaju? Ja i ovaj iz situacije sa devojkom ili devojka i ovaj iz situacije broj 1?




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv13.02.2017. u 11:23 - pre 27 meseci
Citat:
exer92:
U tim nekim momentima vozilo ispred mene pocinje da ide ka levoj strani puta, celom sirinom svog vozila zahvata levu polovinu puta ostavljajuci 2/3 puta sa desne strane.

Ja koji se krecem iza njega brzinom od sada vec recimo 25 km/h pomisljam da vozilo zeli da se zaustavi sa leve strane puta, vidim da je u autu sam, da nema suvozaca i da se skoro zaustavio jer je u te dve sekunde vec skoro zaustavio svoje vozilo SA LEVE STRANE PUTA.

Kako sam bio u drugom stepenu prenosa, videvsi da se vozilo skoro zaustavilo sa strane zapocinjem OBILAZENJE, ubrzavam i u momentima dok sam ja negde na metar od auta sa leve strane puta ispred mene to isto vozilo zapocinje manevar skretanja udesno bez davanja pokazivaca pravca i bez gledanja u desni retrovizor (kakav mrtav ugao?).






Prvo boldovano si ti kriv jer kao što si i sam rekao mozak te je prevario da on želi da se zaustavi. Nisi mogao da budeš siguran da želi da skrene jer nije dao desni pokazivač pravca, ali isto tako nisi smeo da budeš siguran da želi da se zaustavi jer nije dao levi pokazivač pravca, ili sva četiri, što je po pravilima saobraćaja.




Idealno si opisao mrtav ugao sa tim metrom. Mrtav ugao je, kolko pamtim, treći najveći uzročnik saobraćajnih nezgoda, posle vožnje u alkoholisanom stanju i neprilagođene brzine uslovima puta.

Trebao je da se okrene za to je on kriv, ali ti kao učesnik u saobraćaju moraš znati da iz mrtvog ugla vreba opasnost, i da ga maximalno izbegavaš, ili ako već moraš da se nađeš u njemu, postoji sirena.

Sirena nije izmišljena da se svira lepim curicama u minićima na ulici, niti da se nekom sve po spisku jer nije krenuo 2ms posle zutog svetla na semaforu, već da bi se drugi vozač, pešak, biciklista upozorio na opasnost i da bi mogao blagovremeno da reaguje.




 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv16.02.2017. u 00:01 - pre 27 meseci
Citat:
exer92:
Ja na primer migavce dajem samo kada ispred ili iza mene ili sa bilo koje druge strane ima vozila.


Pazi, ti si vrlo interesantan lik. Ovamo kukas kako covek nije ukljucio migavac a sa druge strane ne drzis odstojanje a i sam ne koristis migavce. To kada kazes da ih koristis samo onda kada nekog ima to je isto kao i da ih ne koristis jer ce najveci problem da ispadne bas onda kada ti ne budes video nekog i zbog toga ih ne upotrebis.

Bas sam danas pri brzini od oko 50-60km/h pokusao da drzim odstojanje od 5m i mogu ti reci da mi nije ni malo prijatno. Sve me nesto refleksno tera da se odmaknem. A ti drzis odstojanje pet puta manje nego sto treba i kukas kako lik nije ukljucio migavac. Pa mozda je on isti kao i ti pa ukljucuje migavac samo kad nekoga ima. Samo sto ovog puta tebe nije video...

Izgleda da ste obojica iz kategorije klasicnih balkanaca koji misle da su dobri vozaci samo zato sto su konstantno u nekoj rizicnoj situaciji...
 
Odgovor na temu

Bradzorf012
Computer programming specialist
Mile i ortaci LLC

Član broj: 334105
Poruke: 316



+781 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 01:41 - pre 27 meseci
Citat:
exer92:
Kako sam bio u drugom stepenu prenosa, videvsi da se vozilo skoro zaustavilo sa strane zapocinjem OBILAZENJE, ubrzavam i u momentima dok sam ja negde na metar od auta sa leve strane puta ispred mene to isto vozilo zapocinje manevar skretanja udesno bez davanja pokazivaca pravca i bez gledanja u desni retrovizor (kakav mrtav ugao?).


Čitao sam temu od početka, a nisam imao šta pametno da kažem, pa reko da se ne mešam, bolje da ćutim. Slažem se svima koji kažu da bi vozač trebalo da misli unapred i tako to, ali ako je ovo tačno, ti si doveden u zabludu. Radio si upravo ono što se od vozača i očekuje i rekao bih da krivica nije tvoja. Petnaesto je pitanje šta će on da kaže na sudu i kako će sve to sudija da meri.
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 03:19 - pre 27 meseci
Citat:

U tim nekim momentima vozilo ispred mene pocinje da ide ka levoj strani puta, celom sirinom svog vozila zahvata levu polovinu puta ostavljajuci 2/3 puta sa desne strane.

Kako sam bio u drugom stepenu prenosa, videvsi da se vozilo skoro zaustavilo sa strane zapocinjem OBILAZENJE, ubrzavam i u momentima dok sam ja negde na metar od auta sa leve strane puta ispred mene to isto vozilo zapocinje manevar skretanja udesno bez davanja pokazivaca pravca i bez gledanja u desni retrovizor (kakav mrtav ugao?).




Citat:
Bradzorf012: Čitao sam temu od početka, a nisam imao šta pametno da kažem, pa reko da se ne mešam, bolje da ćutim. Slažem se svima koji kažu da bi vozač trebalo da misli unapred i tako to, ali ako je ovo tačno, ti si doveden u zabludu. Radio si upravo ono što se od vozača i očekuje i rekao bih da krivica nije tvoja. Petnaesto je pitanje šta će on da kaže na sudu i kako će sve to sudija da meri.



Najverovatniji scenario je da će krivica kod sudije biti obostrana, što realno i jeste tako. To će nam javiti pokretač teme ako bude ponovo aktivan ovde posle presude.

Što se migavca tiče, verujemo pokretaču teme kada kaže da ga drugi vozač nije upotrebio, ali sam ja par puta bio u situaciji da u toku dana ne primetim migavac koji je bio uključen, jer je svetlo toliko slabo da morate da se zagledate u njega da bi videli. Uglavnom su to stariji automobili, Golf dvojku sam upamtio. Još kad blato prekrije stop svetla i migavce eto problema.

Ovo boldovano govori dosta, znači da je vozilo narodski rečeno hvatalo luk, i drugo boldovano, nije se zaustavio, već skoro zaustavio( a velika je razlika) što znači da je usporio do te granice da može da bezbedno skrene u dvorište.


Ovo sve što mi sada komentarišemo (luk, mala brzina, korišćenje levog migavca ili sva 4) je nešto što on nije mogao da vidi i protumači u tih par sekundi, ali je trebao da se zaustavi iza vozila, i sačeka par sekundi da vidi namere tog vozača, eventualno da krene u obilaženje sa sirenom(makar i lego na nju) kako bi drugi vozač bio upozoren na opasnost i samim tim ne bi izvodio nikakav manevar već bi ostao tu gde jeste

Iako ima raznih vozača, još jedna nelogičnost je ta da pomisli da vozilo hoće da se zaustavi na sred uzanog seoskog puta bez obeležene linije, i da jednostavno stane i parkira doslovno na sred puta.






 
Odgovor na temu

Bradzorf012
Computer programming specialist
Mile i ortaci LLC

Član broj: 334105
Poruke: 316



+781 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 11:51 - pre 27 meseci
U ovakvim situacijama, dobro je to što je šteta minimalna ako sam dobro razumeo, a najvažnije da nikom ne fali dlaka s glave. Par hiljada dinara ili malo neprijatnosti kod sudije za prekršaje nije nešto čemu bi čovek trebalo da se raduje, ali šta da se radi.

Citat:

Ovo sve što mi sada komentarišemo (luk, mala brzina, korišćenje levog migavca ili sva 4) je nešto što on nije mogao da vidi i protumači u tih par sekundi, ali je trebao da se zaustavi iza vozila, i sačeka par sekundi da vidi namere tog vozača,


Tajmija, iz njegovog opisa, ja mogu da zaključim da je brzinu i svoje ponašanje za volanom prilagodio propisima i stanju na putu. Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u raskrsnicu dozvoljenom brzinom, poštuješ sve propise, na semaforu je zeleno i puf, iz suprotnog smera dolazi vozilo i umesto da te propusti poštujući pravilo desne strane on te udara. Da li si ti dužan da "sačekaš par sekundi, da vidiš namere tog vozača"? Naravno da nisi.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14618



+2608 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 13:00 - pre 27 meseci
Citat:
Bradzorf012: Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u raskrsnicu dozvoljenom brzinom, poštuješ sve propise, na semaforu je zeleno i puf, iz suprotnog smera dolazi vozilo i umesto da te propusti poštujući pravilo desne strane on te udara. Da li si ti dužan da "sačekaš par sekundi, da vidiš namere tog vozača"? Naravno da nisi.

On je u tom slucaju prosao na crveno... i kriv je.

Ali za nesrecu su uglavnom potrebne 2 budale dok jedan pazi tesko da ce se nesreca dogoditi, pa i u slucaju tvog crvenog svetla.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 13:33 - pre 27 meseci
Citat:
Bradzorf012:


Tajmija, iz njegovog opisa, ja mogu da zaključim da je brzinu i svoje ponašanje za volanom prilagodio propisima i stanju na putu. Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u raskrsnicu dozvoljenom brzinom, poštuješ sve propise, na semaforu je zeleno i puf, iz suprotnog smera dolazi vozilo i umesto da te propusti poštujući pravilo desne strane on te udara. Da li si ti dužan da "sačekaš par sekundi, da vidiš namere tog vozača"? Naravno da nisi.




Ovo su dva potpuno različita slučaja

Ti pominješ nešto što se zove pravilo saobraća, gde je taj sa desne strane dužan da te propusti, opšte poznato pravilo o kojem ne trebaš da razmišljaš i procenjuješ njegove namere.


Nešto nisam siguran ima negde napisano pravilo da kada vidiš da vozilo usporava i beži levo bez migavca automatski znači da treba da ga obiđeš.


Razloga za takvo zaustavljanje može biti mnogo, od probušene gume, preko nekog kvara na vozilu, do situacije kada se vozaču sloši. Zbog toga treba proceniti situaciju u tih 'par sekundi'.

Pogotovo što je to seoski put, gde nema ničega, za razliku od gradskog ili prigradskog gde se vozilo može naglo zaustaviti zbog menjačnice, trafike, kante, omašene raskrsnice itd.,


Napisah već xy primera zašto to nije bila čista situacija za obilaženje, već obilaženje na sreću. Nažalost ovaj put nije bilo sreće.





Nema sumnje da je i ovaj bez migavca kriv, nije pratio saobraćaj, i nije se okrenuo kada je krenuo da skreće desno, ali je i pokretač kriv jer nije dobro procenio situaciju i krenuo da bahato obilazi neodlučno vozilo u pokretu bez zvučnog signala pritom mu ulazeći u mrtav ugao sa malom brzinom.


kao što su već mnogi napisali, pravila saobraća postoje, ali isto tako se ne možemo na njih osloniti i voziti ko roboti jer eto onaj sa desne strane na raskrsnici mora da stane. može se desiti da se čovek zanese, gleda u telefon, da mu otkažu kočnice, on je bez sumnje kriv, ali šta to vredi ako on vozi kamion i od tog sa prvenstvom prolaza napravi invalida za ceo život. Neće mu to ' ali morao je da stane' pomoći dalje kroz život


a inače, što se tvog primera sa raskrsnicom tiče, ne treba da se vozilo zaustavi na sred raskrinice da proceni namere ovog što sreće desno, ali ukoliko vidiš da se to vozilo kreće velikom brzinom udesno, i proceniš da neće i ne može da se zaustavi iz nekog razloga(pijan, lud, hitan slučaj, juri ga policija..) onda je tvoja dužnost da proceniš situaciju i da, ili ga propustiš, ili ako si već dublje zašao u raskrsnicu a vozio ide pravo na tebe, dodaš gas kako bi pobegao i izbegao sudar.

Spasićeš sebe eventualne povrede, automobil od štete, svoje vreme i živce sa policijom i sudovima.



 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 13:40 - pre 27 meseci
Citat:
bakara:
Citat:
Bradzorf012: Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u raskrsnicu dozvoljenom brzinom, poštuješ sve propise, na semaforu je zeleno i puf, iz suprotnog smera dolazi vozilo i umesto da te propusti poštujući pravilo desne strane on te udara. Da li si ti dužan da "sačekaš par sekundi, da vidiš namere tog vozača"? Naravno da nisi.

On je u tom slucaju prosao na crveno... i kriv je.

Ali za nesrecu su uglavnom potrebne 2 budale dok jedan pazi tesko da ce se nesreca dogoditi, pa i u slucaju tvog crvenog svetla.



Nije mu crveno svetlo, ako sam ja dobro razumeo, već oba vozila idu iz ulice iz koje se upalilo zeleno svetlo, samo što jedan ide pravo, drugi skreće desno i ne propušta ovog što ide pravo već ga udara.


 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14618



+2608 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 13:50 - pre 27 meseci
Hvala!
U pravu si nisam pazljivo citao.
U svakom slucaju pouka je da treba paziti i moraju se predvidjati postupci ostalih ucesnika u saobracaju.

ne treba ti da izgubis glavu za neciju nemarnost u voznji.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Bradzorf012
Computer programming specialist
Mile i ortaci LLC

Član broj: 334105
Poruke: 316



+781 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 14:20 - pre 27 meseci
Jeste, na to sam mislio, ali i to je nebitno, možda taj drugi prolazi na crveno, možete i tako da posmatrate.

@bakara
Slažem se, ali to ovde nije tema. Tema je, ko je kriv. Ako tako posmatraš stvari, pa ne bi uopšte mogli da vozimo, ni u gradu, ni na putu.

@Tajmija
Hm, ne postoji pravilo, podrazumeva se. Uzgred, da li je to obilaženje ili mimoilaženje? Evo, zamisli opet situaciju koja je sasvim uobičajena. Na auto putu si, voziš propisanih 120km/h u desnoj(srednjoj) traci, vozilo ispred tebe usporava i prestrojava se u krajnju desnu(zaustavnu) traku. Obilaziš ga normalno sa svojih konstantih 120km/h i nastavljaš put, je li tako? Šta ako on iz čista mira, naglo skrene ulevo, pokušavajući da se ponovo uključi u saobraćaj? Kočiš? Mislim, ova situacija mi je na auto putu redovna stvar i tada uvek malo usporim, a ako nema nikog u (krajnjoj) levoj traci ili me niko ne pretiče napravim i luk, tj. dovoljno veliko odstojanje od istog vozila. Ne znam ko sve može da iskoči iz auta sa leve strane ili šta sve može da se desi, ali sigurno ne mogu ja sad da usporim 23-30km/h, da bih bio spreman za svaki mogući scenario.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14618



+2608 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 15:40 - pre 27 meseci
Citat:
Bradzorf012
@Tajmija
Hm, ne postoji pravilo, podrazumeva se. Uzgred, da li je to obilaženje ili mimoilaženje?

sa obzirom da se onaj nije zaustavio (i ako je ovaj "pomislio" da hoce), to je preticanje sa desne strane, a to je ozbiljan prekrsaj.

-Obilazenje je kada vozilo stoji u istom pravcu kretanja
-Mimoilazenje je kada vozilo stoji u suprotnom pravcu kretanja.

Znaci nijedno od ta dva.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 79
*.dynamic.sbb.rs.



+51 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 15:46 - pre 27 meseci
Citat:
Bradzorf012:

@Tajmija
Hm, ne postoji pravilo, podrazumeva se. Uzgred, da li je to obilaženje ili mimoilaženje? Evo, zamisli opet situaciju koja je sasvim uobičajena. Na auto putu si, voziš propisanih 120km/h u desnoj(srednjoj) traci, vozilo ispred tebe usporava i prestrojava se u krajnju desnu(zaustavnu) traku. Obilaziš ga normalno sa svojih konstantih 120km/h i nastavljaš put, je li tako? Šta ako on iz čista mira, naglo skrene ulevo, pokušavajući da se ponovo uključi u saobraćaj? Kočiš? Mislim, ova situacija mi je na auto putu redovna stvar i tada uvek malo usporim, a ako nema nikog u (krajnjoj) levoj traci ili me niko ne pretiče napravim i luk, tj. dovoljno veliko odstojanje od istog vozila. Ne znam ko sve može da iskoči iz auta sa leve strane ili šta sve može da se desi, ali sigurno ne mogu ja sad da usporim 23-30km/h, da bih bio spreman za svaki mogući scenario.



Podrazumeva se kada vozilo uključi sva 4 migavca, što znači da se parkira i staje, ili levi što znači da dozvoljava obilaženje sa desne strane. U ovom slučaju se ništa nije podrazumevalo, jer vozilo nije naglasilo ni da želi da skrene desno, ni da želi da se zaustavi i parkira. Onda se koriste ta nepisana pravila saobraćaja koja smo Bakara i ja izneli, a to je da kada imate budalu u saobraćaju, ne budete još veća od njega, jer dolazi do ovakih slučajeva.


Ako ćemo da cepidlačimo, bilo je obilaženje jer se vozilo kretalo. Tih 5km/h je dovoljno da vozilo ne stoji.


Ovaj scenario na autoputu nikad nisam doživeo iskreno.

Ako vozilo daje desni migavac, ili sva 4, koči i ide u zaustavnu traku, onda je jasna namera vozača da želi da se zaustavi iz nekog razloga, naravno da prolazim kao da ga nema.

Ako neko na autoputu iz čista mira naglo skrene ulevo da se uključi u saobraćaj iz mesta dok ja idem 120km/h, tom treba oduzeti vozilo i dozvolu i lupiti doživotnu zabranu bez prava žalbe.


U takvoj situaciji pored smanjenja brzine, treba proceniti situaciju oko sebe, krajnju levu(preticajnu) traku i vozila iza sebe, i na osnovu toga reagovati na najbolji način.


Opet dolazimo do toga da u toj situaciji gde budala izleće na autoput, i gde ne poštuje pravila saobraćaja prilikom brzine uključenja i procene brzine vozila koja se kreću srednjom trakom, ti isto tako zanemarujes pravila saobraćaja i gledaš kako da izbegneš sudar.


Kada bi došlo do kontakta i havarije, policajac koji bi došao na uviđaj bi te sigurno pitao, a zašto nisi kočio, zašto se nisi prestrojio levo u preticajnu ili desno u zaustavnu i tako izbegao sudar iako ti generalno nisi kriv.



Takvo pravilo postoji za pešake i vozače, a to je da vozač mora da stane čim vidi pešaka da je zagazio na pešački prelaz, a isto tako pešak mora da pogleda levo i desno i da proceni situaciju dolazećih vozila i samim tim proceni da li može bezbedno da pređe.


Ta dva zakona su u kontradikciji jer što bi pešak gledao levo i desno i procenjivao situaciju kad auto mora da stane?

Pa baš zato jer se može desiti da auto ne ispoštuje zakon i ne stane, i povredi pešaka.


Isti je primer sa onom gore raskrsnicom, on mora da stane i da propusti vozilo sa prvenstvom prolaza, ali ako to ne učini iz nekog razloga, ti si dužan da propustiš njega, kao što će pešak koji je zagazio na pešački propustiti vozilo koje neće da se zaustavi.




 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 312
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv19.02.2017. u 22:09 - pre 27 meseci
Ja sam imao slicnu situaciju, i drugo vozilo je napravilo pa skoro isti incident, stim da je bilo njegovo kretanje iz desne trake u levu pa na sporedni put bez migavca itd, i po svim parametrima je situacija nakon udesa mogla da se posmatra da je krivica zajednicka. Ono sto je mene izvuklo i dokazalo da je drugo vozilo napravilo incident je to da je njegov prednji levi ugao vozila udarilo moju desnu stranu negde od sredine prednjeg desnog tocka pa do srednjeg stuba vozila gde je se vozilo okrenulo za 180 stepeni. Inace da smo imali identicna ostecenja bilo bi da smo jedan drugom usli u traku kretanja.

Sad je samo gde se i kako nalaze ostecenja na vozilu.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Udes u naseljenom mestu-ko je kriv

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 5293 | Odgovora: 40 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.