Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Električna vozila DA ili NE?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: << < .. 6 7 8 9 10 11 12 13

[ Pregleda: 22823 | Odgovora: 246 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 793
*.dynamic.kdsinter.net.



+252 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.04.2019. u 10:28 - pre 4 meseca
Da, stavili 1 punjac na grad od 200 000 stanovnika i odmah se hvale :) Neko ce da sedi 2 sata u kolima dok se puni a ovi iz direkcije da blenu.

10 godina iza cele Evrope. Napredno nema sta.
 
Odgovor na temu

bordzija
Dipl Ing Kruga Dvojke

Član broj: 137771
Poruke: 2799
*.dynamic.sbb.rs.



+124 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.04.2019. u 11:25 - pre 4 meseca
Koliko ja znam taj atest je vrlo jednostavan kod nas, izrada šasije i delova trapa nije dozvoljen što oni odmah naglase, raznorazne prepravke prekontrolišu i daju sugestije koje treba da se isprave, ono što neće da prihvate jasno napomenu ali ima ljudi koji po svaku cenu to nešto svoje guraju i guraju pa to onda košta ko svetog petra kajgana i ništa ne urade.

Po meni je konverzija vozila u elektro sasvim prihvatljiva, pod uslovom da se radi po pravilima struke a to danas baš i nije zastupljeno otkad su naprdnjaci na vlasti. I eto problema.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14751



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.04.2019. u 14:50 - pre 4 meseca
Citat:
AstralPro:
Da, stavili 1 punjac na grad od 200 000 stanovnika i odmah se hvale :) Neko ce da sedi 2 sata u kolima dok se puni a ovi iz direkcije da blenu.

10 godina iza cele Evrope. Napredno nema sta.

Hoces da kazes da nema dovoljno i da se dugo ceka?

pa koliko ima benzinskih pumpi u odnosu na broj vozila?
nesto cenim da je cak i taj jedan punjac trenutno previse.

recimo takodje da ima i malo pumpi za metan u odnosu na broj vozila...
pa ne vidim da ih treba vise u odnosu na broj vozila.

Sve to trziste samo regulise kada se pojavi potraznja.



Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 793
*.dynamic.kdsinter.net.



+252 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.04.2019. u 21:44 - pre 4 meseca
Da,
da su postavili na svaku benz pumpu po jedan punjac ili dva mozda bi ljudi poceli da kupuju elektro vozila. Ovako i da ga kupi neko sta ce s njim,da baca produzni sa petog sprata?

Metan je druga prica to imaju samo taksisti i ukupan broj vozila na metan je uzasno mali u odnosi na plin ili ostalo
ne zbog pumpi nego zbog same ugradnje metana u standardna vozila tj tezine sistema.

Ja bih prvi kupio (polovno) elektro vozilo kao drugi auto u kuci ali sa njihovim trenutnim dometom i nepostojanjem punionica stvar je prilicno prosta i jasna.
Nadam se da cemo se sledecih desetak godina resiti bar polovine dizelasa i raznih krseva na putevima.


 
Odgovor na temu

bordzija
Dipl Ing Kruga Dvojke

Član broj: 137771
Poruke: 2799
*.dynamic.sbb.rs.



+124 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.04.2019. u 22:47 - pre 4 meseca
Bože pa ti kao da ne znaš kako naš narod iscedi i poslednji dinar od prodate njive za nov auto. I sada njima neko da proda priču o ekoloZiji i sličnom? Pa nema te sile da se naš narod navuče na jeftinu priču ko telešop a kamoli tek na pazi sad, struju od koje se svaki prosečan balkanac plaši!

Ukratko, o toj žvaki može da razmišlja neko ko ima 1000-1500 evra platu u srbiji a taj verujem da ima pametnija posla. Punjači za 20-30 godina ako bog da.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14751



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.04.2019. u 16:01 - pre 4 meseca
Citat:
AstralPro:
Da,
da su postavili na svaku benz pumpu po jedan punjac ili dva mozda bi ljudi poceli da kupuju elektro vozila.


Znaci tolika je guzva na tom punjacu da se ceka na red? :D


Citat:
Ovako i da ga kupi neko sta ce s njim,da baca produzni sa petog sprata?

Pa ne zive svi na petom spratu, elektro vozilo mozes da punis i u garazi.

Kada bi ja imao elektro vozilo prakticno nikad ga ne bi punio na javnom punjacu.



Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković
Haps

Član broj: 191820
Poruke: 1259
*.dynamic.sbb.rs.



+1727 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.04.2019. u 19:54 - pre 4 meseca
Citat:
AstralPro:
10 godina iza cele Evrope. Napredno nema sta.

10 godina? Mislis? Danas su objavili da su u norveskoj u martu elektricni automobili imali udaju u prodaji svih automobila od 58%, a svi drugi - benzin, dizel, lpg, cng zajedno 42%. Sledece godine takvu statistiku mozemo ocekivati u vecini razvijenijih drzava evrope. A u Srbiji za 10 godina? Mozda je za 20 realnije?
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 747
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?06.05.2019. u 08:20 - pre 4 meseca
Državi nije u interesu da pospešuje korišćenje električnih vozila. Osim ako ne postoji neki uslov EU koji treba da ispunimo. Ukoliko hoćeš da povećaš broj električnih automobila, samo ukineš carinu i PDV na ovakva vozila i smanjiš troškove registracije i polako će sami ljudi kupovati umesto dizelaša. Naglašavam polako, pošto su promene svuda spore a u Srbiji mili.
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 747
*.mbb.telenor.rs.



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.05.2019. u 09:29 - pre 4 meseca
VW ponovo jaše. Nije bila dovoljna afera sa dizelom i potrošnjom sada pokušavaju da obmanu kupce električnih vozila. Radi se o Audiu eTron. Skoro je bilo na vestima čuveni grafik gde se vidi kako je Audi superioran u odnosu na konkurenciju. Inače, obećali su mnogo veći domet ali nisu ga realizovali. Smislili su neko opravdanje da su namerno ostavili mnogo veću marginu baterije što je kao u stvari bolje za kupce.

Što se tiče grafika i punjenja ovde je objašnjeno kako je zaista:
https://cleantechnica.com/2019...times-faster-than-audi-e-tron/
 
Odgovor na temu

bordzija
Dipl Ing Kruga Dvojke

Član broj: 137771
Poruke: 2799
*.dynamic.sbb.rs.



+124 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.05.2019. u 11:16 - pre 4 meseca
Pa jednostavno je, država se kroz porez za novo vozilo naplati odmah za akcize i ostale trošarine koje bi ubirala godinama na gorivu, negde više negde manje pa neki prosek.
Ja recimo dajem oko 400 evra godišnje na gorivo x10 koliki je vek trajanja i to mu dodje na to 4000 evra.

Vozilo na sus motor košta oko 10.000 evra dok isto takvo na električni pogon je 20.000 evra. Gde su tu usput baterije koje crkavaju i na koje isto ide 25% poreza?
Statistika je vrlo jasna. Normalno niko pametan neće da kreditira državu i auto industriju kroz ovakav sistem. Čuj da oslobode poreza električna vozila ha ha ha.

A gde su tu banke sa kreditima koje uzimaju na ove cifre još 50-100%

Mislite o tome.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3582
172.68.222.*



+1100 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.06.2019. u 11:42 - pre 2 meseca
Bosch i Mercedes uzvraćaju udarac... proizvodiće dizele koji zagadjuju daleko manje od benzinaca...

https://autoblog.rs/blog/auto/...ela-evropski-gradovi-protiv-eu

Citat:


Nakon primene novih EU pravila o emisijama vozila, u Parizu, Briselu i Madridu došlo je do povećanog zagađenja

Evropska komisija i gradovi, koji su posebno pogođeni zagađenjem vazduha, nastavljaju pravnu bitku oko toga koliko zapravo vozila mogu emitovati azotnih oksida (NOx).

Pre nekoliko meseci Evropski sud je presudio u korist gradova Pariza, Brisela i Madrida, a protiv promene pravila EU o emisijama vozila. Ova tri grada su saopštila da je nakon primene tih EU pravila došlo do povećanog zagađenja!

Evropski sud naveo je kako je regulatorna izmena Evropske komisije iz 2016. kojom se povećavaju ograničenja emisija azotnih oksida iz automobila i lakih dostavnih vozila prekoračila ovlašćenje izvršne vlasti EU i prekršila zakone o ljudskim pravima i drugim zakonima EU. U odluci Evropskog suda se nadovi kako "Evropska komisija nije imala ovlašćenje da izmeni granice emisije EURO 6 za nova stvarna ispitivanja emisije iz vozila (RDE)", prenosi T-portal.

Glavno pitanje je da li vozila sa EURO 6 motorima ispunjavaju emisionu normu od maksimalno 80 grama NOx po pređenom kilometru.

Međutim, u ovom trenutku je dozvoljeno da dizelaši izbacuju veće količine azotnih oksida. Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, sme biti 168 mg/km.

Od januara 2020. se spušta na 120 mg/km, a možda će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, kojim je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu, jer smatra da je testiranje u realnim uslovima zapravo prilično netačno i rezultati nisu precizni.

Zato sada predlaže odgovarajući zakonodavni postupak. Međutim, faktori konverzije bi trebalo da ostanu isti 'kako bi se stvorili stabilni uslovi za lokalne vlasti i automobilsku industriju', navodi Komisija.

Pored povećanja azotnih oksida, cela ova anti-dizel kampanja je uticala na povećanje zagađenja još jednim gasom. Na mesto dizelaša došli su benzinci, koji, zanimljivo, izbacuju veće količine ugljen-dioksida, pa je prošle godine zabeležen porast CO2 u Evropskoj Uniji, prvi put u poslednjih deset godina.

Nedavna ADAC-ova testiranja pokazala su neverovatne rezultate emisije NOx. Novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km).

Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan i Opel Astra 1.6D su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Sitroen Berlingo BlueHDI 130 7 mg Nox/km.

Neverovatni rezultati ovog testiranja posledica su primenjene tehnologije koju je kompanija Boš najavila prošle godine.

Iz Boša su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu.

Mercedes je ovakav rezultat objasnio i "posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova" u njihovom motoru OM 654. "Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu", saopštio je nemači proizvođač.
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 747
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 11:45 - pre 30 dana i 22h
Odavno nismo pisali na ovu temu, pa hajde da je oživimo...

Naleteo sam na par članaka o električnim vozilima i do sada mi neke stvari nisu padale na pamet.

Na primer da je Tesla model 3 trenutno najbolji automobil koji se može kupiti za te pare. Ne najbolji električni. Nego najbolji automobil uopšte (za taj novac). Malo mi deluje kao preterivanje ali možda kada bih vozio pa da shvatim zašto. Razvila se priča šta očekuješ i šta ti je potrebno od automobila. I ispada da je Tesla Model 3 odlično pokrio sve aspekte. Ja niti imam para niti živim u delu sveta gde mogu da kupim taj automobil. Planiram da za nov automobil dam 15-20.000€ i tu naravno nijedan automobil nema šta da traži u poređenju sa Modelom 3. Ako može mišljenje nekog sa foruma ko vozi nov automobil od 40-tak hiljada evra?

Druga stvar je što su i drugi proizvođači počeli da kopiraju onaj tablet koji je Tesla stavio po sredini. Zaključio sam da je to u stvari genijalan dizajn. Na automobilu mi nije potrebna gomila brojčanika, lampica, prekidača... Ono što su na tom automobilu napravili ima savršenog smisla, a još više pošto je maltene u pitanju kompjuter na točkovima a ne običan automobil. Čak i da je potrebno da se nešto komplikovanije odradi na tom tabletu, autopilot će kontrolisati automobil bolje nego što sada to rade vozači dok podešavaju klimu i menjaju stanice na radiju. A imajući u vidu da je autopilot glavni feature tog automobila već mogu da zamislim kada će neka verzija u budućnosti biti bez volana. Dakle samo tablet u sredini na mestu na kome su "vozač" i "suvozač" ravnopravni.

Treća stvar koja mi nije pala na pamet je samopražnjenje baterija. Radi se o tome da je čovek otišao dva meseca na putovanje i imao je problem gde za to vreme da ostavi električni automobil. Čak i kada se ne vozi, baterije se svaki dan po malo prazne. Delom zbog samih baterija, a delom zbog elektronike i kompjutera koji konstantno rade. Ako je hladno vreme stvar je još gora pošto se deo struje koristi da održi toplotu baterijama. Elem, zamislite da se vratite sa tako nekog dužeg puta i hoćete da koristite automobil? Zamislite da ste ga ostavili na aerodrodmu (naravno neuključenog na punjač) i sad treba da se vratite kući. Ne možeš čak ni da "dospeš gorivo". Jedino da zoveš šlep službu da te prebace do najbližeg punjača pa da sačekaš da se napuni pa da ponovo koristiš automobil... Inače stvar nije tako loša pošto se ispostavilo da je za 2 meseca potrošeno struje za ekvivalent od oko 100 km dometa. Nije se ispraznio do kraja nego samo sa 350km dometa na oko 250km. Ali u svetlu te priče krovni solarni panel kao što je Hyundai stavio na Sonata hybrid (mislim da se tako zove) ima savršenog smisla. Ostaviš automobil na parkingu i posle X meseci se vratiš po njega i on ima isto (ili više) struje nego kada si ga ostavio... OK, u Srbiji ne da ne bih ostavio automobil na nikakvom javnom parkingu ni par dana, nego u garažu, a garažu bih zaključao sa pet katanaca i postavio alarm i eksploziv za svaki slučaj. Ali pretpostavimo da živimo u normalnom svetu...
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14751



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 13:02 - pre 30 dana i 20h
Kada bude mnogo elektro vozila na svakom parking mestu ce biti punjac tako da ce vozilo uvek sa parkinga kretati puno a ne poluprazno kao sto koristimo klasicne automobile a punimo ih samo pred put.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7684
*.static.avana.rs.



+9275 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 13:31 - pre 30 dana i 20h
Tablet u autu je neverovatna navlaka! Odsustvo dugmića - veoma za]ebana stvar.

Evo jedne paralele, kao uvod u obrazloženje:
Pošto imam android Samsung mobilni sa infra red - nađem i aktiviram Samsung aplikaciju za daljinski (remote control) i pomislim: Super! Sad imam na jednom mestu i daljinski za TV, i za STB, i za klimu, i za muzički stub! Jeee! Bravo za mene!
I tako ja, zavalim se u kauč, i umesto krštenog daljinskog uzmem mobilni u ruke.
'El znaš koliko sam kanala promenio? Nula.
'El znaš koliko je trajalo korišćenje aplikacije? Oko 30 sekundi! Obris'o sam aplikaciju sutradan.

Elem.
Dugmići tj. fizičke komande (ne na tabletu) za svetla, brisače, ventilaciju (grejanje/hlađenje) MORAJU da postoje, i to opipljivi.


Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 334
*.speed.planet.nl.



+180 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 14:40 - pre 30 dana i 19h
Citat:
component
Dakle samo tablet u sredini na mestu na kome su "vozač" i "suvozač" ravnopravni.


Tesla je prvenstveno software development kompanija, koja usput pravi i automobile. Takav im je ceo koncept. Izbacili su dedicated chip, autonomni software. Igrom slucaja, Musk ima i firmu za solarne panele, pravljenje tunela a i neke rakete salje u svemir :) Ja verujem da te kompanije vrlo blisko saradjuju medjusobno na polju razmene informacija i iskustava.

Citat:
component
Treća stvar koja mi nije pala na pamet je samopražnjenje baterija...


U normalnom svetu koji si spomenuo, lokalni AMSS (tipa ADAC u DE) je vec spremio posebna vozila za pomoc na putu elektricnim vozilima.
https://presse.adac.de/meldung...charger-adac-service-gmbh.html

Nema ih jos mnogo, ali taman srazmerno koliko je EV po ulicama.

Citat:
Java Beograd: Tablet u autu je neverovatna navlaka! Odsustvo dugmića - veoma za]ebana stvar.

Evo jedne paralele, kao uvod u obrazloženje:
Pošto imam android Samsung mobilni sa infra red - nađem i aktiviram Samsung aplikaciju za daljinski (remote control) i pomislim: Super! Sad imam na jednom mestu i daljinski za TV, i za STB, i za klimu, i za muzički stub! Jeee! Bravo za mene!
I tako ja, zavalim se u kauč, i umesto krštenog daljinskog uzmem mobilni u ruke.
'El znaš koliko sam kanala promenio? Nula.
'El znaš koliko je trajalo korišćenje aplikacije? Oko 30 sekundi! Obris'o sam aplikaciju sutradan.

Elem.
Dugmići tj. fizičke komande (ne na tabletu) za svetla, brisače, ventilaciju (grejanje/hlađenje) MORAJU da postoje, i to opipljivi.


Koliko znam (nisam nikada ni sedeo u jednom, a kamoli vozio), Tesla ima samo rucice za zmigavce i za 'menjac' (americki tip, poluga sa strane volana).

Sve sto si naveo je automatizovano kroz senzore: svetla, brisaci. Klimu podesis jednom i kad opet cackas istu? Sta ti ostaje od dugmica sto ti treba? Za radio stanice mozda. I nista drugo mi ne pada na pamet sto koristim aktivno, prilikom svakog koriscenja vozila. Pored toga, table te velicine ti prikazuje sve najbitnije parametre na jednom ekranu. Po meni je Peugeot 308 napravio glupost sa ekranom malo vecim od telefona gde su sve smestili, pa su nekim opcijama trebali i 2-3-4 ekrana da prikazu sve.
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 747
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 15:24 - pre 30 dana i 18h
"Dugmići tj. fizičke komande (ne na tabletu) za svetla, brisače, ventilaciju (grejanje/hlađenje) MORAJU da postoje, i to opipljivi."

Upravo to ti pričam... shvatio sam da ne moraju. Svetla kao i brisači se sami pale. Ima dugme na ručici u slučaju da hoćeš hitno da obrišeš nešto, ali nije potrebno da mi bude dostupno preko fizičke komande. Ventilacija je fantastično urađena na modelu 3. Preko tog tableta mnogo jednostavnije se podešava klima nego preko bilo kakvih dugmića. Isto važi i za zvuk. Možeš pozicionirati gde želiš da se čuje u kabini i to sve samo prevlačenjem prsta po silueti kabine. Veoma jednostavno i intuitivno.

Baš gledam na svom automobilu šta imam na kokpitu... Ama baš ništa mi ne treba u vožnji osim brzinomera (koji opet ne mora da bude fizički). Treba mi volan sa ručicama za migavce i to je to. A da imam autopilot koji će da me održava u traci a pri tome da koči ukoliko nešto se pojavi na putu, mogao bih bez problema da skrenem pogled na sekundu dve sa puta.
Možda sam nešto prevideo, ali voleo bih da neko navede koja je to još komanda u automobilu potrebna da bude u fizičkom obliku?
 
Odgovor na temu

SASA M.
Pripyat

Član broj: 32850
Poruke: 2359
*.dynamic.sbb.rs.



+137 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 15:55 - pre 30 dana i 18h
vest koju sam procitao pre neki dan ;0


The US Navy is replacing touch screen controls on destroyers, after the displays were implicated in collisions.
https://www.bbc.com/news/technology-49319450
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 334
*.speed.planet.nl.



+180 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 17:11 - pre 30 dana i 16h
Citat:
SASA M.: vest koju sam procitao pre neki dan ;0


The US Navy is replacing touch screen controls on destroyers, after the displays were implicated in collisions.
https://www.bbc.com/news/technology-49319450


To je failed management na vise nivoa. Od verovatno originalno dobro zamisljene ideje se stiglo do pogibije ljudi. Ne znam samo kome je u celom tom procesu palo na pamet da se sa +/- 10.000 do 35.000 tona broda upravlja touch screenom? I da GUI nema smer kretanja broda?

To bi bilo kao kada bi pokusao da pijes vreo caj iz solje, dok bos upravljas kolima jer su papucice pedala 2 mala touch screen-a, umesto volana imas joystick velicine sibice a sve vreme se kreces niz stepenice u naravno potpuno nekontrolisanom stilu, sto bi se reklo sisla je kao sa klavirom...

Btw, Tesla planira da uskoro izbaci model 3 bez volana (za taxi usluge). Mada, uskoro u Muskovim planovima znaci sve 'izmedju sada i buducnosti'.
 
Odgovor na temu

bordzija
Dipl Ing Kruga Dvojke

Član broj: 137771
Poruke: 2799
*.adsl.net.t-com.hr.



+124 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 17:14 - pre 30 dana i 16h
Evo nešto gledam fotke i naletim na teslu, ovde ih je bilo nekoliko na moru u junu sad nema nijedan jedini iako je postavljena punionica. U pitanju je selendra pa mi je sinulo da domet drastično opada ako se koristi klima u električnim vozilima? Jel ima neko izračun?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3329
31.223.133.204



+229 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?19.08.2019. u 20:17 - pre 30 dana i 13h
To ti je lako skontati.
Za voznju po ravnom terenu bez ubrzavanja treba oko 10KS- zavisi od otpora kotrljanja ali red velicine je tu.
Za klimu treba cirka 3KS.
Sad kad se uzmu ubrzanja, preticanja, uzbrdo.... prosjecno treba oko 15KS.
Dakle klima ce ubiti oko 20% autonomije minimalno.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: << < .. 6 7 8 9 10 11 12 13

[ Pregleda: 22823 | Odgovora: 246 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.