Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Najudobniji automobil koji ste vozili?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najudobniji automobil koji ste vozili?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 3504 | Odgovora: 50 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
*.static.avana.rs.



+9274 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 10:28 - pre 2 meseca
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... ali zahteva puuuuno rada na menjaču ...

Kad ovo pomenu, evo da iznesem par zapažanja posle mesec dana vožnje C4 1.6 BlueHdi v.s. bivše Lancia Lybra 1.9 jtd
Citroen zahteva mnogo više baratanja menjačem! I nije mi lako da se naviknem.

1.9 jtd je bio "širokopojasan" u drugoj od 5 km/h do 50 km/h u trećoj od 25 km/h do 90 km/h
Nije da sam uvek vozio u tim ekstremima, naprotiv, ali pomenute ekstreme je motor lagano i neprimetno opsluživao. 1.6 hdi jednostavno neće da povuče ako sam u trećoj ispod 40 km/h. Neće. Mora u drugu.

Na primer, vozim u gradskoj ulici, u koloni koja se naravno "cima": brže, pa sporije pa brže pa sporije. U Lanći sam to u trećoj, bez problema, bez šaltanja. U Citroenu - jok.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković
Haps

Član broj: 191820
Poruke: 1259
*.dynamic.vipmobile.rs.



+1726 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 10:57 - pre 2 meseca
Neke od stavki udobnosti bile bi i automatski menjac, tempomat i autopilot.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7256
87.116.178.*



+1127 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 12:39 - pre 2 meseca
@Java

Nemoj da se čudiš, to je redovna pojava kod 1.6 i manjih dizel motora: Ispod 2000 obrtaja njihova turbina skoro i ne radi, a oni su bez turbine praktični mrtvi. I to svako primeti, makar koliko da je loš vozač ili antivozač.

Rešenje je prosto, kod dizela je 2000ccm realni minumum za udobinju vožnju.

Ali to ne znači da su i svi takvi dobri, jer stvar je i tehnologije. Pomenuo sam da VW 1,9 TDI ne valjaju, a slično važi i za VW 2.0TDI PD iz tog vremena. CR motori su nešto bolji ali i oni moraju imati najmanje 2000 kubika da imaju ispeglaniji momenat.

Ima ona američka poslovica koja glasi: Radnu zapreminu može da zameni samo.....još više radne zapremine, i ta udobnost i manje umaranje u vožnji je prvo po čemu se veća zapremina motora oseti.

Turbo benzin su i po tom kriterijumi puuuuno bolji, recimo novi 1.0 Ecoboost (Ford) i 1.0TSI omogućavaju lagodnu i udobnu vožnju čak i sa samo 1000kubika. Naravno, sa više je još bolje.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
*.static.avana.rs.



+9274 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 14:48 - pre 2 meseca
Citat:
Nebojsa Milanovic: @Java
Nemoj da se čudiš, to je redovna pojava kod 1.6 i manjih dizel motora: Ispod 2000 obrtaja njihova turbina skoro i ne radi, a oni su bez turbine praktični mrtvi ...


Pa nije baš 2.000 obrtaja u pitanju, pre bih rekao da je problem u obrtajima oko 1.200 i naravno, ispod 1.200.
Već preko 1.500 lepo povuče, a na 2000 oho-ho, da ne kažem "zalepi za sedište".

Generalno, osim elastičnosti motora, koja je evidentna, razlikuje se prenosni odnos, i to je ono na šta ne mogu brzo da se naviknem.

Na primer:
Da bi Libra išla 120 km/h u 5. stepenu prenosa, broj obrtaja motora je oko 2.500.
Na Citroenu, na istoj brzini, u istom stepenu prenosa broj obrtaja motora je oko 1.800

Dakle, znatno drugačiji odnos obrtaji motora / brzina.
Ili za, 40 km/h u trećoj, 1.9 jtd je trebalo da se vrti na 1.500, a 1.6 hdi na manje od 1200. I eto problema. (za mene i moju naviku vožnje).

Al' dobro, zato troši oko 2 l/100 km manje u gradskoj vožnji. Jbg, ima i to svoju cenu.





Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7256
87.116.178.*



+1127 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 18:09 - pre 2 meseca
Jasno, 2000rpm sam rekao otprilike, jeste nešto niže u praksi ali poenta je jasna.

Sve je to danak preteranoj štednji koja je samo formalna (ne i stvarna), a uveli su je korejci potpuno pomerivši fokus sa vozačkih (snaga, elastičnost, udobnost) na nevozačke osobine auta, kao što je "infotejment", veličina LCDa, USB, blutut, prečnik felni, što niže gume, itd.

Srećom Citroen nije previše podlegao tom trendu, i iako je tačno da je taj 1.6 slabiji od starog 1,9JTD, barem ga nisi puno platio.

C4 može imati veoma dobar odnos kvalitet-cena, uživaj sa njim, zamisli samo da si kupio nekog "džipa" sa takvim motorom, ali koji je 500kg teži i sa XX inča LCDom, 19" felnama i /35 gumama, kakvi su sada u modi

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3580
77.222.24.*



+1097 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 20:09 - pre 2 meseca
Citat:
Nebojsa Milanovic
zamisli samo da si kupio nekog "džipa" sa takvim motorom, ali koji je 500kg teži i sa XX inča LCDom, 19" felnama i /35 gumama, kakvi su sada u modi :)


Poznate tvrdnje i posprdivanje SUV vozilima... nisu ništa novo na ovom forumu...
Baš prije neki dan sam probao citroena C5 Aircross-a, vroma, veoma! udoban auto koji se duplo bolje vozi od tog C4 i duplo je udobniji...
Veoma dobro riješeni amortizeri sa prilagodljivom tvrdoćom a na mehanički način... šteta samo što prema Nebojšinim kriterijumima ne spada u "vozačka auta" iako ima dobra vozna svojstva.
Treba prvo voziti neki auto pa onda iznositi ovakve paušalne tvrdnje...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7256
87.116.178.*



+1127 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 20:19 - pre 2 meseca
Ti bi trebao prvo da utvrdiš koja je klasa o kojoj pričamo pa tek onda da kažeš nešto o tome.

Nedavno si na slične moje reči rekao da Porsche Cayenne nije takav (mada sam i za njega pokazao klip da se lako prevrće), ja evo mogu dodati i da Audi Q7 nije takav, ali to ne menja suštinu.

Kada tako govorim o SUV vozilima mislim na najjeftiniju klasu, onu bez ikakvih vozačkih osobina a sa gomilom šminkerskih elemenata, a koja je iako je takva, skuplja od odličnih auta C i D segmenta.

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3580
77.222.24.*



+1097 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?04.07.2019. u 20:55 - pre 2 meseca
Upravo si ti taj koji prica pausalno...
Q7 je širok pojam od 10.000 do 100.000 eura
Isto je i sa cayenne-om samo sto je razlika u cijenama kod njega još veća.
Pričamo o polovnim autima... za isto godište tog citroena C4 koji je star 3 godine... za SUV sličnog kvaliteta treba 4 puta vise para iz veoma prostog razloga jer je prilicno bolji...
Da ne bude zabune ima bolja vozna svojstva takođe...
Mogu da razumijem da mrziš određen tip vozila ali nametati to tvoje mišljenje kao ispravno svakome je vrlo pogrešno...
Bolji je Q5 audi od tvog pasata tačno duplo a toliko je i skuplji za isto godište... Oko toga smo se sporili ili je mozda A4 bio u pitanju ali svejedno je.

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2019. u 01:00 GMT+1]
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 746
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 07:21 - pre 2 meseca
Kako misliš pričamo o polovnim automobilima? Zar ne pričamo o novim automobilima?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3580
*.crnagora.net.



+1097 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 08:12 - pre 2 meseca
Tema je uopštenog naslova o najudobnijim automobilima... da nebi pominjali mercedese S klase ili neke maybahe i bentlije koje smo imali prilike da vozimo... priča je počela oko normalnih, dostupnih auta što je dobro a nigdje nije određena klasa vozila o kojoj treba pričati.
Po ko zna koji put se ovdje pominju SUV-ovi u negativnom kontekstu kao da su to ne vozački automobili bez ikakve potrebe, samo zato jer ih neko ne voli...
Kad ja kazem da tako nešto nije tačno onda se kaže "mislim na najjeftiniju klasu a ne na Q5"... ali ni to nije tačno... Onaj mali t-roc se recimo vozi odlično, držanje u krivinama i na lokalnim putevima odlično... govora nema o tome da je to nevozački auto... ako ima neke "šminkerske elemente" meni oni ne smetaju a i ne znam koji su.
I sam vozim rav4 2015 koja ima odlična vozna svojstva, evo baš juče kolega Zarko Šilić se javlja sa Hvara... čipovana škoda yeti 2.0 cr tdi 4x4, mu trošila 3.8 litara usput... kazne su u hrvatskoj velike pa su išli polako... btw, ima odlična vozna svojstva, pogotovo po klizavom i zimi a stara je 7 godina...
@component, niko nije odredio da li treba pričati o novim ili o polovnim autima a ovdje su se od početka teme pominjala polovna, odnosno naša iskustva sa njima što je dobro...
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6757

Sajt: about:blank


+2151 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 08:54 - pre 2 meseca
Citat:
Nocni: @component, niko nije odredio da li treba pričati o novim ili o polovnim autima a ovdje su se od početka teme pominjala polovna, odnosno naša iskustva sa njima što je dobro...


Naravno, automobil ne mora obavezno da bude nov da bi bio udoban, niti su svi novi udobni.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5511
*.dynamic.sbb.rs.



+885 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 09:21 - pre 2 meseca
Citat:
Java Beograd:
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... ali zahteva puuuuno rada na menjaču ...

Kad ovo pomenu, evo da iznesem par zapažanja posle mesec dana vožnje C4 1.6 BlueHdi v.s. bivše Lancia Lybra 1.9 jtd
Citroen zahteva mnogo više baratanja menjačem! I nije mi lako da se naviknem.

1.9 jtd je bio "širokopojasan" u drugoj od 5 km/h do 50 km/h u trećoj od 25 km/h do 90 km/h
Nije da sam uvek vozio u tim ekstremima, naprotiv, ali pomenute ekstreme je motor lagano i neprimetno opsluživao. 1.6 hdi jednostavno neće da povuče ako sam u trećoj ispod 40 km/h. Neće. Mora u drugu.

Na primer, vozim u gradskoj ulici, u koloni koja se naravno "cima": brže, pa sporije pa brže pa sporije. U Lanći sam to u trećoj, bez problema, bez šaltanja. U Citroenu - jok.


Ja vozim 1.6 HDI 110KS i ide bez problema u drugoj od 5 do 70kmh. U trecoj ide od nekih 25 do 125 kmh bez ikakvih problema. Odlicno i oducno vuce ispod 40kmh u 3. stepenu prenosa. U IV stepenu prenosa odlucno vuce vec od 50kmh, u petoj od 70kmh odlicno ubrzava.

Ja po gradu bez problema vozim u guzvama trecom. Od 1100 do 2000 obrtaja ide sasvim normalno i tecno. Ne znam kako je podesen taj novi BlueHdi i koje je konjaze. Mozda je ovaj od 92ks.

Sto se tice najudobnijih automobila koje sam vozio - Jedan od njih je Lexus NX300H.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
*.static.avana.rs.



+9274 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 09:32 - pre 2 meseca
Moj 1.6 Blue HDI je 100 KS

Snaga je OK, ali mislim da je razlika u prenosnom odnosu menjača / diferencijala.

Ako ne zaboraviš, obrati pažnju i zapamti/zapiši broj obrtaja u 5. stepenu prenosa na 120 km/h. Mislim, ne mora baš ta brzina, ali ja sam nekako baš nju zapamtio.

Ja ne mogu u 5. ispod 80 km/h. Najniža brzina, gde komp predloži prabacivanje u 5. je oko 83 km/h Slično, tj. analogno tome važi i za ostale stepene prenosa.



Uzged, juče sam prodao Lanću Libru. Stvarno je to bio odličan auto, možda i zaslužuje da bude "najudobniji auto koji sam vozio". Ali, jbg, pregazilo je vreme, a i pređeni kilometri.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14748



+2630 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 09:40 - pre 2 meseca
Citat:
Java Beograd

Ja ne mogu u 5. ispod 80 km/h. Najniža brzina, gde komp predloži prabacivanje u 5. je oko 83 km/h Slično, tj. analogno tome važi i za ostale stepene prenosa.

Jel ima 6 brzina?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5511
*.dynamic.sbb.rs.



+885 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 09:47 - pre 2 meseca
Citat:
Java Beograd:
Moj 1.6 Blue HDI je 100 KS

Snaga je OK, ali mislim da je razlika u prenosnom odnosu menjača / diferencijala.

Ako ne zaboraviš, obrati pažnju i zapamti/zapiši broj obrtaja u 5. stepenu prenosa na 120 km/h. Mislim, :) ne mora baš ta brzina, ali ja sam nekako baš nju zapamtio.


Na 130 se vrti na 2650 obrtaja. Mislim da je na oko 2500 obrtaja pri 120kmh u petom stepenu.

Verovatno je razlika sto ja imam petostepeni menjac.

Ja mogu u petu vec na 70kmh.

Primetio sam da je nastelovan da vrti skoro kao neki benzinac.

@Nebojsa:

Kod mene je najveci obrtni na 1750 do 2800. Turbinu osetis vec na ispod 1500 obrtaja. Varijabilna je i zavisi kako stiskas gas. Na 1700 obrtaja vec imas poznat osecaj ubrzanja pod turbinom. Ako odlucno stisnes gas kad kreces, odmah je aktivirana i ubrzava bas dobro.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
*.static.avana.rs.



+9274 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 10:08 - pre 2 meseca
Citat:
bakara:Jel ima 6 brzina?
Nema.
Citat:
cozmo_im:Mislim da je na oko 2500 obrtaja pri 120kmh u petom stepenu.
Izgleda da je to razlika. Kod mene je 120 km/h na oko 1.800-1.900 obrtaja. Ne mogu tačnije da odredim, jer je obrtomer digitalni, ne piše cifra već samo neki podeoci po 250.

Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7256
87.116.178.*



+1127 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 10:27 - pre 2 meseca
1.6 je 1.6, ne može tu da bude velike razlike od komada do komada, naročito kod dizela koji nema mogućnost varijacije ventila, uklopnih usisinih grana i sličnih stvari koje povećavaju elastičnost.

Meni je najveći utisak ostavio I30 1,6CRDi koga sam vozio prilično (i objavio mini test), jer iako na papiru ima solidnih 128KS praktično je mrtav ispod 1700-1800 rpm.

Nije to poredivo sa 2.0CRDi (sa kojim smo kum i ja i došli na vožnju), jer iako je 1,6CRDi na papiru slabiji samo 12KS, razlika u vožnji je ogromna. 2.0CRDi obezbeđuje daleko mirniju i manje nervoznu vožnju, rada sa menjačem zahteva upola manje, vožnja je prosto puno udobnija i tečnija.

Za poređenje sa jakim turbobenzincem, Passat 1.8TFSI na 130 km/h se vrti na manje od 2200rpm, a vuče ravnomerno i snažno već od 1000 obrtaja.

Tek to je neuporedivo sa dizelima, šestom brzinom se može voziti npr. 60 na sat i sasvim fino i ravnomerno ubrzavati.

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3580
*.crnagora.net.



+1097 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 11:21 - pre 2 meseca
Nema nikakve svrhe porediti motor 9HZ iz nekadasnjeg pezoa 307 sa ovim BHY koji je u tom novom javinom citroenu C4. Ti motori nemaju ništa zajedničko i daleko su dvije generacije jedan od drugog.
Ovaj C4 je inače možda i najbolja kupovina sa aspekta cijene i onog sto se dobija jer je na istoj platformi kao novi pezo 308 koji je skuplji od njega prilicno a nikako nije ni po čemu bolji osim mozda po izgledu sto je subjektivno....
Meni se recimo ne svidja ona koncepcija sa malim volanom i tablom iznad njega, koja je u pežou i mislim da je citroen bolji za voznju...
Ovo sto se pominje voznja na 1.200 obrtaja ili slabo ubrzanje ispod 1.600 obrtaja... je stvar navike a u svakom slucaju to ne treba ni raditi jer se svaki motor muci na tako malim obrtajima u velikom prenosu...
Najbolje je voziti po osjećaju iskorišćenja obrtnog momenta ne postujuci uvijek ni instrukcije sa table za prebacivanje u veci prenos koje su kod skoro svih novih auta vise bazirane na ustedi goriva nego na pravilno koriscenje i dugotrajnost sklopova menjaca i motora... sve je stvar navike i iskustva...
Isto vazi i za stop-start sistem koji vise šteti nego što doprinosi...
Svaki put kada se auto ugasi ulje udje u kanale na lezajevima radilice koji se na svakom novom startovanju malo potrose kao da ste se vozili recimo 30 km a ne trose se nista kada rade pod pritiskom ulja jer su na tom principu i konstruisani i napravljeni...
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 1965
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+359 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 11:50 - pre 2 meseca
1.6 tdi od 105ks, ispod 1700 obrtaja ide bas slabo, rad menjacem je jednak kao npr. kod Megana 2 1.6 benzin.

Sto se tice udobnosti, pa recimo ovaj moj Touran 1T3 je dosta udoban, mislim da tome dobrinose glomaz, lepo se i vozi, medjutim pri ostrijoj voznji se oseti visina karoserije, dosta se naginje, moze tako da se vozi, ali je putnicima krajnje neprijatno.

@Nocni

Kakav je uticaj aditiva, npr. Liqui Moly Ceratec na trosenje lezajeva radilice?



 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
*.static.avana.rs.



+9274 Profil

icon Re: Najudobniji automobil koji ste vozili?05.07.2019. u 11:50 - pre 2 meseca
Citat:
Nocni: Svaki put kada se auto ugasi ulje udje u kanale na lezajevima radilice koji se na svakom novom startovanju malo potrose kao da ste se vozili recimo 30 km a ne trose se nista kada rade pod pritiskom ulja jer su na tom principu i konstruisani i napravljeni...

Vidiš, ovo poslednje šta si naveo je zanimljivo za diskusiju.

Prvo šta sam primetio na ovom automobilu je da se, nakon nekoliko sekundi od kontakta, lampica za nedovoljan pritisak ulja gasi.
Dakle, potenciram: ne kao kod drugih automobila da se gasi nakon startovanja motora (kad se, zajedno sa motorom pokrene i uljna pumpa), već ubrzo nakon davanja kontakta, pre startovanja motora.
Možda grešim, ali to me navodi na zaključak da je na neki način osiguran pritisak ulja i kad motor nije startovan. Ako je tako, onda u Start-Stop režimu pritisak ulja nikad ne pada na nulu, kao kod običnih motora.

Drugo, šta sam naravno odmah primetio, to je startovanje motora "na pola ključa". Dakle, nikad nema verglanja, već bukvalno odmah startuje. Čitao sam neke komentare da je fora u tome da se kod gašenja motora radilica namesti "nekako" i time omogući stratovanje motora bez verglanja.


Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najudobniji automobil koji ste vozili?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 3504 | Odgovora: 50 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.