Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pravljenje virtuelnog grada

[es] :: 3D modelovanje :: Pravljenje virtuelnog grada

[ Pregleda: 13308 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Shomycool18
Microsoft
nedodjija

Član broj: 46409
Poruke: 28
*.29.EUnet.yu.



Profil

icon Pravljenje virtuelnog grada04.02.2005. u 17:20 - pre 233 meseci
Da li postoji program za pravljenje virtuelnog grada?


Shomy
 
Odgovor na temu

Mario
Beograd

Član broj: 1876
Poruke: 986
*.vdial.verat.net.



+2 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada05.02.2005. u 22:05 - pre 233 meseci
To je neko 3d modeliranje..Mozes ga raditi u 3d maxu, mayi ili slicnim programima...ja sma nesto slicno radio u 3d maxu...
 
Odgovor na temu

Shomycool18
Microsoft
nedodjija

Član broj: 46409
Poruke: 28
*.212.EUnet.yu.



Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada12.02.2005. u 16:33 - pre 233 meseci
Ja hocu da napravim Beograd i da ga imam na cd-u.Da li mi za to treba jaka masina ili ne?
Shomy
 
Odgovor na temu

reject
Ivan Pesic
Bgd

Član broj: 7659
Poruke: 2209
*.83.beocity.net.

Sajt: misc.comli.com


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada12.02.2005. u 17:55 - pre 233 meseci
Treba.
Mass murder ain’t just painless,
Now we’ve made it cute.


The Church Of The Holy Transistor
 
Odgovor na temu

pailhead
Dusan Bosnjak
freelance
Oakland baby, CA

Član broj: 16715
Poruke: 862
*.yubc.net.

ICQ: 55993773


+9 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada13.02.2005. u 00:22 - pre 233 meseci
treba ti i dosta mesta na hardu, jaka graficka, mnogo rama i par godina da sve to realizujes
what we want, we must create
 
Odgovor na temu

shaDy
Nikola J
-=BGD=-

Član broj: 1507
Poruke: 240
*.drenik.net.

Sajt: www.CikloBerza.com


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada13.02.2005. u 12:11 - pre 233 meseci
Pitanje je totalno besmisleno.
Pretpostavljam da jos nisi radio u 3d-u inace ga nebi postavio tako kako jesi.


Sve zavisi od toga sta zelis da uradis, koliko detaljno i koliko iskustva imas...
 
Odgovor na temu

Angel_of_Dark
Oliver Pavicevic
Organism Media
Milano

Član broj: 31111
Poruke: 204
*.fastres.net.

Sajt: blog.myspace.com/Oneof18a..


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada14.02.2005. u 13:23 - pre 233 meseci
Citat:
pailhead: treba ti i dosta mesta na hardu, jaka graficka, mnogo rama i par godina da sve to realizujes

Par godina? Ako moze da npravi za samo par godina, odmah cu da ga zaposlim ;)
Treba mnogo vise vremena, strpljenja i rada od par godina.
 
Odgovor na temu

zaraza

Član broj: 19938
Poruke: 1139
*.ptt.yu.



+4 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada21.02.2005. u 14:31 - pre 233 meseci
evo programa!
http://www.citycreator.com/
:)
 
Odgovor na temu

Duck_
Darko Jovanović
Sremska Kamenica

Član broj: 43509
Poruke: 67
*.telekom.yu.

Sajt: www.google.com


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada21.02.2005. u 18:09 - pre 233 meseci
Mislim da to najlakše može da se uradi u programu SketchUp
http://www.sketchup.com/

Na ovoj stranici imaš primere baš onoga što tražiš rađene u SketchUp-u:
http://www.sketchup.com/product/gallery.php?gcid=2

Inče sketchup je strašno jednostavan za modelovanje. U njemu mi je uspelo da uradim sve što sam zamislio dok u drugim programima za modelovanje jedva da uspem da nacrtam kocku.

E sada, model Beograda bi zaista bio ogroman. Ne znam da li sketchup može da podnese da toliki model bude učitan.


Na taj CD gde bi snimio model možeš da ubaciš i sketchup viewer koji je besplatan tako da može svako da gleda taj tvoj model.
http://download.sketchup.com/3...tallSketchUpViewer-4.0.170.exe
Nisam siguran da li može da eksportuje model u neke druge formate. Postoji opcija export to DXF, 3DS.. ali ja nemam programe u kojima bi mogao da proverim da li su takvi modeli upotrebljivi.

Ako želiš da zgrade budu jednostavno četvorostrane prizme onda ti bi to mogao da uradiš za mesec dana. Ali ako želiš da zgrade imaju i teksture onda bi morao da svaku zgradu u beogradu fotografišeš sa četiri strane a za to bi ti sigurno trebalo koja godina. Na tvom mestu ja ne bih ubacivao teksture.


Citat:
nnn: trebao bi da slikas svaku zgradu iz vise uglova, pa onda program pravi 3d model sa teksturama. Videcu kasnije da nadjem taj broj i link to programa.


Program koji to radi:

Realviz PhotoImage
http://www.realviz.com/products/im/index.php

Takođe probaj i PhotoModelar
Naći ćeš ga na ovoj stranici:
http://www.download.twoje-miasto.pl/?op=pid&id=23


 
Odgovor na temu

shima

Član broj: 27002
Poruke: 164
*.yu
Via: [es] mailing liste



Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada22.02.2005. u 04:21 - pre 233 meseci
Suboticani imaju 2D (a mozda i 3D osnovu?) vektorsku mapu grada:
http://www.urbansu.co.yu/mapa.php
Pomogli su im Ameri (ADF, novcanom donacijom) oko ovoga ...

Pre par godina u casopisu JISA INFO video sam 3D model dela Beograda (jedna ulica bez tekstura) u
programu ArcView (rekao bih)...
mislim da je to clanak:
GIS tehnologija i prostorno planiranje - Katarina Pandurov, CEP .. ............72 (4/2001)

ali nemojte me drzati za rec....



Do septembra 2001 na internetu je bilo dosta virtuelnih gradova medju kojima je najreprezentativniji
(po meni) bio Virtuelni Pariz (imao je onlajn 3D chat sa avatarima)

Vise nemam ni jedan link...

Sve je to furalo i na pentiumu 2 a radjeno je u VRML tehnologiji..



Za pravljenje virtuelnog grada relevantna je tehnologija koja se koristi u video igrama. Veoma sam
zahvalan moderatoru, mislim da je reject u pitanju, sto me je jednom prilikom uputio na GTA seriju
igara. Mislim da je za izradu takvih igara/modela potrebno da recimo oko 50 ljudi radi godinu
dana...

Mislim je za pravljenje virtuelnog grada logican pristup raditi ga tako da funkcionise preko
interneta slicno kao MMO igre...
 
Odgovor na temu

tforgo
Tomislav Forgo
Subotica

Član broj: 34341
Poruke: 166
213.244.212.*



+8 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada09.03.2005. u 22:57 - pre 232 meseci
Ovo je jedan od nacina da napravis kompletan grad u 3D.

http://www.schloerb.com/tutorial/greeblecity_1.htm
 
Odgovor na temu

Stranger2
Stranger2

Član broj: 143429
Poruke: 2572
*.bulldogdsl.com.

Sajt: www.videomajstor.com


+43 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada27.04.2007. u 00:44 - pre 206 meseci
Evo dva zanimljiva uputstva za modelovanje gradova u Google SketchUp-u
Takodje je ponudjeno i postavljanje tih modela na Google Earth pa je tako resen i nacin za prikazivanje i dostupnost takvih modela siroj publici (svima koji downloaduju besplatan Google Earth).

Modeling a City:
http://download.sketchup.com/n...sud/20061115/ModelingACity.pdf

Build Your Campus in 3D Competition:
http://contest.sketchup.com/modelyourcampus.pdf
http://contest.sketchup.com/entry.php?rules=1


SketcHUp Home http://www.sketchup.com/
Google SketchUpHome http://sketchup.google.com/
Google Earth http://earth.google.com/
 
Odgovor na temu

djen92
milicevic mladen

Član broj: 168980
Poruke: 7
93.86.113.*

Sajt: majdanpek


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada16.11.2008. u 21:51 - pre 187 meseci
imam pitanje za sve !!! kako mogu odraditi moj grad majdanpek 3d i postaviti ga kao grad u gta ??? potreban mi je odgovor sto pre da se bacim na rad... i da mi objasni neko kako se to sve radi!!! imam volje za radom ali ne znam da radim!!!

hval
milicevic m.
 
Odgovor na temu

shima

Član broj: 27002
Poruke: 164
93.86.174.*



Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada17.11.2008. u 02:47 - pre 187 meseci
Citat:
kako mogu odraditi moj grad majdanpek 3d i postaviti ga kao grad u gta ?

Nemam baš puno iskustva u ovome ali sam se malo time zanimao...

1. Mislim da ti je najjednostavnije ti je da kreneš od Google Earth-a i Google SketchUp-a.
Prvi ti je za gledanje gradova (moraš da čekiraš opciju za 3D zgrade) a drugi je za pravljenje zgrada (3D Modelovanje).
Preko SketchUp-ovog helpa doći ćes do Googleovih video tutorijala koji će ti objasniti kako da praviš zgrade i ubaciš ih u Google Earth tako da svi mogu da ih vide. (Sve ovo ti je posao od recimo nekoliko meseci samo da naučiš osnove kako se radi u 3D - mada može i (mnogo) brže ili sporije). Za samu izradu tj. (ručno) 3D modelovanje svih zgrada nekog grada potrebno je daleko više vremena iako je SketchUp veoma brz alat.
Google Earth Gradovi trenutno nisu na nivou prikaza GTA gradova ili sličnih video igara ali mislim da je Google dobar za učenje i start!

1.5 Autodesk Maya 8.5 Personal Learning Edition
Ovo je (besplatan) program specijalno namenjen za učenje (3D modelovanja, animacije itd...). Dakle slično što i SketchUp ali na višem nivou.
Da bi lakše startovao u Maya-i mislim da su ti potrebne neke osnove koje će ti dati SketchUp.
Ako savladaš osnove u Maya-i možeš lakše da se orjentišeš dalje u sličnim alatima za 3D modelovanje:

1.6 3D Studio Max - (ne)obavezno - mislim da takođe može da posluži za opšte učenje 3D modelovanja itd slično kao Maya PLE
1.7 GMax - neobavezno (stara besplatna Game Mod Tool verzija 3D Studio Max-a)
1.8 XSI 6 Mod Tool - neobavezno
1.9 Blender - neobavezno
itd...
PS: proveri ovde i Autodesk ImageModeler (mislim da mora da se kupi) ili nešto slično iz te klase alata...

2. Microsoft Virtual Earth + Caligari TrueSpace 7.6 - neobavezno
To ti je skoro isto što i pod 1. ali u Microsoft-ovoj Varijanti. (Sa aspekta tržišta mislim da je Google u prednosti). Međutim TrueSpace ti je daleko teži od SketchUp-a. Zato sam preporučio Maya-u (ili 3D Studio Max) pre ovoga i drugih alata.

3. Potrebni su ti GTA (igra na primer San Andreas) i odgovarajući Mod Tools tj. Mod alati za datu GTA igru.
Preko Gugla nadji sve dobre forume i sajtove gde se rade mod-ovi za GTA (GTA Modding), skidaj alate, čitaj tutorijale i isprobavaj postojeće modove.
Evo na brzaka sam našao i otvorio nekakva 3 sajta a znam da ih ima još:
http://www.gtamodding.com
http://www.gtagarage.com/mods/browse.php?C=54
http://www.gtaforums.com/index.php?c=22

4. Verovatno je moguće praviti gradove (tj. Modove) i za druge igre pomoću raznih alata uključujući i one iz tačaka (1.7, 1.8, itd...) ali to nisam probao.

5. Ima još tehnologija za pravljenje on line gradova (na primer baziranih na VRML, X3D i ko zna sta sve još...) ali mislim da je ovo što sam naveo aktuelno.

6. Google, Microsoft itd takodje koriste softvere, kamere i skenere koji mogu automatski da prave 3D zgrade i teksture ali o tome ne znam mnogo...

Slobono me ispravite ako sam negde omanuo ili dopunite ...

Srećan put!

[Ovu poruku je menjao shima dana 17.11.2008. u 04:11 GMT+1]
 
Odgovor na temu

djen92
milicevic mladen

Član broj: 168980
Poruke: 7
91.150.121.*

Sajt: majdanpek


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada17.11.2008. u 06:54 - pre 187 meseci
hvala ti puno skinuo sam Google SketchUp b i polako cu da se ucim da radim u njemu.! Nego me i zanima da li u gta moram da ubacujem zgradu po zgradu ili sve od jednom . mada ovo nije tema za to!!!sve jedno hvala nacicu na sajtovima namenjenim za gta! poz!
milicevic m.
 
Odgovor na temu

Stranger2
Stranger2

Član broj: 143429
Poruke: 2572
77.237.108.*

Sajt: www.videomajstor.com


+43 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada18.11.2008. u 01:08 - pre 187 meseci
kada su 3d moeli gotovi, da bi ih ubacio u igru moras koristiti alate koji su namenjeni bas za tu igru. znaci trebao bi skinuti nekakav Grand Theft Auto SDK tj. komplet softvera i uputstava za rad na toj igri.
pretpostavljam da taj SDK sadrzi konverter 3D modela u format koji podrzava GTA i nekakav level editor u kojem modele mozes da kombinujes u jednu mapu (tj. grad ili nivo). onda naravno mora biti opcija da to sto si napravio snimis u formatu koji je predvidjen za tu igricu. obicno je to ZIP fajl koji treba raspakovati u folderu maps... tako otprilike to radi.


sto se tice same izrade 3D modela grada, imas nekoiko poruka iznad linkove koje sam okacio sa pocetnim uputstvima i tutorijalima za SketchUp. Video tutorijali su odlicni, ustedece ti strasno puno vremena.

p.s.
koristim SketchUp vec nekoliko godina pa ako bilo gde zapnes samo pitaj
 
Odgovor na temu

djen92
milicevic mladen

Član broj: 168980
Poruke: 7
91.150.121.*

Sajt: majdanpek


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada18.11.2008. u 06:13 - pre 187 meseci
pravim vec i za pocetak mi se se svidja kako sam odradio jednu zgradiu jer ja ne zelim bas da ceo grad bude u detaljima!!!! hvala ako zapnem javicu . ps : da li i brda mogu tu da pravim jer ja zivim u brdskom gradun i zgrade su i na visinmi;)

milicevic m.
 
Odgovor na temu

Stranger2
Stranger2

Član broj: 143429
Poruke: 2572
212.15.173.*

Sajt: www.videomajstor.com


+43 Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada19.11.2008. u 00:32 - pre 187 meseci
Mozes da pravis i teren. alatke za to su u skupini Sandbox alata. ukljucuju se i Preferences prozoru. izaberi extensions i stavi kvacicu ispred Sandbox Tools.

preporucujem da zgrade ipak pravis u jednoj ravni a teren napravi posebno. kasnije medju sandbox alatkama mozes alatkom stamp "utisnuti" zgrade u teren.ali to najbolje tek na kraju.

---------------------------------------
Evo ti jos par preporuka za to sto radis:

U sketchupu podesi jedinice na decimal-meters.

Instaliraj Google Earth i pronadji taj grad koji pravis. namesti pogled kako ti odgovara.

Zatim u sketchap-u u meniju tools izaberi Google Earth - Get current view. Prebacice ti satelitski snimak tvog grada u sketchup. Tako ces lakse da crtas a bice i u preciznim srazmerama.

preporucujem da prvo nacrtas ceste jer su one bitnije za GTA igru.

nauci da koristis grupe i komponente u sketchupu da bi fizicki razdvajo elemente tvog modela grada. svaka zgrada neka bude jedna grupa (group).

nauci da koristis layere da bi lako mogao skrivati i prikazivati neke dimenzije tog velikog modela.
sve puteve stavi pod layer "putevi". sve zgrade pod layer "zgrade". sve manje detalje kao stoo su na primer semafori stavi pod layer "mali objekti". teren stavi u layer "zemljiste".

sto cesce snimaj dok radis u skethup-u. i uvek pod novim imenom ides na save as... pa izeberes ime "model grada a 1" pa sledeci put "model grada a 2" itd. tako da ti sve ostane ukoliko napravis gresku opet ces moci naci model koji si pre toga napravio.

prvo za probu napravi samo jedan mali deo grada (desetak zgrada ceste u obliku kvadrata ili sl.) i to sa potpuno ravnim terenom. to zavrsi do kraja dok ne proradi u toj igri. tu ces dosta toga nauciti i steci iskustva. greske koje uocis neces ponavljati kada kasnije budes pravio finalni model.

 
Odgovor na temu

djen92
milicevic mladen

Član broj: 168980
Poruke: 7
79.101.251.*

Sajt: majdanpek


Profil

icon Re: Pravljenje virtuelnog grada22.11.2008. u 09:29 - pre 187 meseci
hvala ti na savetima sve cu tako da odradim!!! samo jos malo da provalim taj program i valjda ce ici glatko! hvala

milicevic m.
 
Odgovor na temu

[es] :: 3D modelovanje :: Pravljenje virtuelnog grada

[ Pregleda: 13308 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.