Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ima li pomoci oko 220v ???

[es] :: Elektronika :: Ima li pomoci oko 220v ???

[ Pregleda: 5818 | Odgovora: 11 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

boolee
Novi Sad

Član broj: 23226
Poruke: 89
*.smin.sezampro.yu.

Sajt: https://www.facebook.com/..


Profil

icon Ima li pomoci oko 220v ???07.02.2005. u 21:22 - pre 232 meseci
Posto vidim da su ovde vecinom ljudi zainteresovani za elektroniku moj problem je ipak vece voltaze od uobicajenih.Naime u fazi sam probne proizvodnje univerzalne bodibilding mashine ali sam zakocio kod jedne stvari meni jako bitne.Trenazerska traka za trcanje mi
je potrebna sa regulisanom brzinom trake od nekih 250 do 800 ob/min koju treba da dobijem regulacijom brzine na nekom monofaznom ili trofaznom motoru*meni je nebitno koji god da vise odgovara resenju * brzine oko 1500 ob/min i snage do 1.5 kw kasnije bih ga ja mehanicki redukovao na potrebne brzine *250-800 ob/min* I jedna bitna stvar efekat pojacavanja pocetne snage u slucaju veceg opterecenja *bojim se nekom ce pasti na pamet da malo koci dok trci :) * Predlagali su mi do sada neki ljudi fazne modulatore napona ali sve je to skupo za ono sto meni treba.

Ako ovo nije mesto za ovo pitanje molim bar neke smernice u kom pravcu da trazim resenje.
Hvala unapred.

p.s. nesto mi pukla veza pri postovanju teme tako da ako se negde nalazi ista ovakva tema to je zbog toga...
 
Odgovor na temu

tomicko
Tomislav Mijic
Krupanj

Član broj: 16086
Poruke: 152
*.etf.bg.ac.yu.



+2 Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???07.02.2005. u 23:46 - pre 232 meseci
Prvo, nije bas svejedno dali ti je motor (asinhroni) monofazni ili trofazni. Asinhroni trofazni motor moze da uz pomoc jednog kondenzatora radi kao monofazni. Ali sa nekih 20% - 40% manjom snagom.
Drugo, brzina obratanja asinhronog motora nije fiksna. Uvek je nesto manja od odnosa 3000/n (gde je n=1,2,3,.. - broj pari polova motora) minus nesto malo. Tako imas motore od 3000,1500,1000,.. obrtaja u minuti koji realno i bez operecenja u praksi iznose 2850, 1400,... recpektivno. Kada zakacis opterecenje ono je jos nesto manje(ne mnogo manje). Ukoliko ti snaga motora bude bitno veca od opterecenja koje ocekujes brzina se nece bitnije menjati. I sa upotrebom frekvetnih regulatora ovaj moguci problem neces otkloniti. Brzina obrtanja motora ce biti nesto ispod tvoje zadate brzine. Jedino takozvana "vektorska regulacija" asinhronog motora pruza potpunu(servo) kontrolu nad brzinom i polozajem osovine rotora motora. Pretpostavljam da ti je i ovo resenje skupo.
Ja sam ti pricao isljucivo o asinhronim motorima jer su sa stanovista eksploatacije najisplativiji. Mozda bi zbog mogucih incidentnih situacija sa tvojom masinom trebao uraditi frikcioni spoj na putu motor-traka. Tako da ako se i nesto desi da motor i dalje radi, traka ne ide zadatom brzinom ili je stala, situacija na traci je bezbedna, atamo negde frikciona spojnica proklizava. Ako bi mogao detektovati klizanje tada bi mogao da uklucis neki alarm pa da ako se isti ne iskljuci nakon nekog vremena da se motor zaustavi. Mozda bi postojanje frikcije u trenutku startovanja masine takodje dobrodoslo jer bi omogucilo lagano u brzanje trake.Pozdrav
 
Odgovor na temu

zei
bgd

Član broj: 40123
Poruke: 196
195.250.120.*



Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 00:29 - pre 232 meseci
jedna misao
da li si probao da saznas vidis kako to izgleda kod pravih (fabrickih) traka za trcanje pa da primenis neko slicno resenje.... teretana, servis za takve rekvizite....
 
Odgovor na temu

boolee
Novi Sad

Član broj: 23226
Poruke: 89
*.smin.sezampro.yu.

Sajt: https://www.facebook.com/..


Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 07:31 - pre 232 meseci
prvi post: mislio sam da izaberem prikladniji motor koji bude po misljenu ljudi ovde bolji za moju traku.Sto se tice frikcionog spoja to je ok stvari vec mislim da imam ideju kako otprilike to sve da odradim

drugi post: pokusao sam ,ali nisu bash svi ljudi na balkanu skloni da me puste da im cackam i rastavljam trenazer da vidim o cemu se tu radi :)

Trenazeri takve vrste su dosta skupa stvar za nase podneblje za vecinu nas.Zelim da napravim stvar koja ce da radi ali da bude dostupna po ceni svima nama.Stoga mi je jako bitno da nadjem ekonomicno resenje ovog problema sa regulacijom.
 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3808
*.suonline.net.



+292 Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 09:30 - pre 232 meseci
Upotrebi kolektorski motor sa ubačenom frikcijom.Regulacija od 0 do max.Reduktor postavi takav da kod max obrta motora postigneš max brzinu trake.Kontrolom I motora mogao bi automatski smanjiti brzinu ako ti se takmičar premori
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

boolee
Novi Sad

Član broj: 23226
Poruke: 89
*.smin.sezampro.yu.

Sajt: https://www.facebook.com/..


Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 22:41 - pre 232 meseci
E tu meni treba necija pomoc...kontrola motora.Stvarno mi treba konkretna sema ,konkretni delovi pa da se bacim na lemljenje.Voleo bih ako vas ne mrzi da mi posaljete konkretno kako mislite da treba da odradim ceo sklop-motor,regulacija ,frikcija???

[email protected]
 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3808
*.co.yu
Via: [es] mailing liste



+292 Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 22:58 - pre 232 meseci
> Izvini ali ako nemaš znanja elektrotehnike nećeš moći izvršiti izpitivanje
i regulaciju!
Za početak potrebno je iz dokumentacije fabričkog uređaja videti brzinu i
snagu.
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

goranar
Goran Arandjelovic
servis elektronike
Banja Luka

Član broj: 45266
Poruke: 120
*.teol.net.



Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???08.02.2005. u 23:50 - pre 232 meseci
Mislim da svi ovde prisutni isklucivo razmisljaju u smeru promene brzine samog motora, sto u slucaju AM nije jeftino ukoliko se zahteva kvalitetna regulacija brzine koju je jedino moguce izvesti frekventno ili vektorski. Ostaje problem cene, jer koliko para toliko muzike, da ne pominjemo neke originalnije poslovice.
Slican problem sam resio mehanickim sklopom koji se zove varijator i mozda bi se to ovde moglo primeniti. Radi se o kontinualnoj promeni brzine koja se u principu sastoji iz jednog diska, kog okrece motor i tocka koji na njemu lezi i moze se pomerati po precniku diska. Sto je manja udaljenost od ose rotacije diska, manja je i brzina obrtanja tocka i obrnuto. Tu su moguce i varijacije na temu, kvacilo, da motor okrece tocak a disk da preko kvacila bude vezan za radnu masinu itd. Ako je ideja zanimljiva, navescu detalje. Pozdrav.
Nista lakse nego sebe dovesti u stanje nesvesnosti a zatim zaboraviti na izvrseni cin.
 
Odgovor na temu

boolee
Novi Sad

Član broj: 23226
Poruke: 89
*.smin.sezampro.yu.

Sajt: https://www.facebook.com/..


Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???09.02.2005. u 07:30 - pre 232 meseci
Citat:
Horvat I: > Izvini ali ako nemaš znanja elektrotehnike nećeš moći izvršiti izpitivanje
i regulaciju!
.


Neko osnovno znanje je ok,zavrsio sam elektrotehniku srednju ali tu sam stao :( i to je to.
Sto se tice ideje sa diskom po meni je to mnogo dobra stvar i sad kada razmisljam stvarno bi mi odradila maksimalno posao zato sto ne bi bilo naglih cimanja izmedju menjanja brzina...posto su mi predlagali neki drugovi stepenaste ,menjace i tako to ali tu mi nije lezalo resenje jer smo svi mi trcimo nekom individualnom brzinom a mislim da je ovo stvarno ok stvar.

Molio bih sam malo objasnjenje oko prenosa od diska pa nadalje da ne padam na greskama koji si verovatno otklonio usput...
 
Odgovor na temu

goranar
Goran Arandjelovic
servis elektronike
Banja Luka

Član broj: 45266
Poruke: 120
*.teol.net.



Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???09.02.2005. u 12:21 - pre 232 meseci
Pre desetak godina , radilo se na projektu masine za pakovanje sitnozrnastih i praskastih materijala. Svi radni mehanizmi su reseni ali je ostao problem regulacije brzine motora za vucu ambalaze. Dodatni problem je bilo cesto kumplovanje i zahtev za da sve mora da radi bez ikakvog trzaja, kako pri startu, tako i pri kocenju.
Zbog limitiranih troskova, nije dolazila u obzir neka od skupih i kvalitetnih elektronskih regulacija, vec je masinac isprsio ideju upotrebe varijatora. Sklop je imao minimalan broj delova, cca 20-ak. Rotirajuci disk je bio fiksiran na vratilo motora cija je osa obrtanja bila uspravna. Disk je balansiran i centriran prema vratilu sa grubo brusenom gornjom stranom i precnika je cca 250 mm, debline cca 3mm, prohrom. Broj obrtaja vratila je bio oko 700 min-1 / AM 4 para polova /. Iznad rotirajuceg diska je bio poprecno fiksiran nosac gumenog tocka koji naleze na disk. Pomeranje gumenog tocka po precniku diska i regulacija pritiska je rucna i izvedena pomocu navoja na drzacu / za pomeranje po precniku / i 2 opruge navucene na uspravne drzace tocka / za regulaciju pritiska /. Probali smo sa raznim precnicima tocka i na kraju je ostao precnik 60 mm i spoljni nalezuci deo gume polukruznog oblika / bitno je da bude polukruzno / sirine 15 mm. U centru tocka su iglicasti lezaji. Broj obrtaja tocka je cca 800-2500 min-1. Zeljeni broja obrtaja se dobija prenosom na drugi gumeni tocak, koji je vezan na radnu masinu. U svakom slucaju odnos minimalne i maximalne brzine je 1:4. Verovato bi mogao i veci raspon brzine da se napravi vecim precnikom rotirajuceg diska. Kumplovanje je izvedeno elektromagnetom koji je pomerao deo sklopa prenosa izmedju varijatora i radne masine, da bi se dobio dovoljan pritisak izmedju gumenih tockova.
U grubim crtama bi to bio opis sklopa koji si trazio. Vidi kako bi to tebi koristilo, pa nadji masinca da ti uradi precizan projekat, jer zajebantske varijante odnose puno vremena i energije a rezultati ponekad i izostanu. Ima dosta stvari / trenje, prenos snage, kumplovanje /, koje izgledaju jednostavnije nego sto stvarno jesu. Ako te jos nesto zanima, pokusacu da pojasnim.
Pozdrav.
Nista lakse nego sebe dovesti u stanje nesvesnosti a zatim zaboraviti na izvrseni cin.
 
Odgovor na temu

boolee
Novi Sad

Član broj: 23226
Poruke: 89
195.252.80.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???09.02.2005. u 14:13 - pre 232 meseci
Mislim da ce ovo objasnjenje biti sasvim dovoljno.... hvala ti mnogo

Ako neko ima semu za elektronsku regulaciju motora neka mi je posalje u slucaju da ovaj sklop sa diskom ne odradi posao ,mada nadam se i cini mi se da ce da bude ok.

 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3808
*.co.yu
Via: [es] mailing liste



+292 Profil

icon Re: Ima li pomoci oko 220v ???09.02.2005. u 20:46 - pre 232 meseci
> Ja sam mislio na (i danas najpouzdanije) regulisanje rednih motora.Može se
birati šta nam je bitnije regulisana snaga ili brzina.Naravo može i
kombinacija oba.Ima najbrži odziv,najjednostavnija kola regukacije.Zbog
pouzdanosti regulacije frikcija se može izostaviti.Obzirom da nisam video
ovako trčalo,ali na osnovi logike smatram da je ovde potrebna kombinovana
regulacija brzine snage ako trkač malo posustane.Predpostavljam da korisnici
različitih težina opterećuju različito traku.Sve ovo automatika regulatora
treba da preuzme na sebe.Ima još jedna bitna stvar koju boolee treba da
odradi.Gumena traka stvara dosda statičkog elektriciteta.Sa fabričkog
uređaja treba pogledati kako je rešeno.Srčanim smetnjama je jaaako opasno!!!
Setimo se razloga nestanka senzora.
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Ima li pomoci oko 220v ???

[ Pregleda: 5818 | Odgovora: 11 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.