Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

pocetnicko pitanje oko rotacije objekta

[es] :: 3D programiranje :: pocetnicko pitanje oko rotacije objekta

[ Pregleda: 1863 | Odgovora: 3 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

riki1512
Bodensko jezero, Njemacka

Član broj: 56280
Poruke: 18
*.dip0.t-ipconnect.de.



Profil

icon pocetnicko pitanje oko rotacije objekta22.04.2005. u 14:46 - pre 231 meseci
Bok decki (i zdravo momci),

novi sam na ovom forumu pa prvo hocu sve lijepo pozdraviti iz Njemacke (bodensko jezero) i zahvaliti se svima koji ovdje sudjelovaju u ovome forumu bilo kao diskutanti ili moderatori. Ja sam developer za webaplikacije pa sam se inace uvijek naso samo na php.co.ba ili njemackim forumima oko PHPa i Jave (J2EE).

No, ovako: 3d sam radio nesto kad sam ucio programiranje, ali tada sam sve rijesio svojim obicnim formulama koje sam pisao na papiru tako da nemogu raci da imam neko iskustvo. Ovo sa matricama i temeljima 3d programiranja sam tek nedavno procitao. Pisem jedan 3d-engine za PHP skojem bi generirao staticne 3d-slike. Tek implementiram temeljne stvari oko translacije, skaliranja i rotacije objekta. Sad me nesto muci:

Imam cube (quader ?) i mogu lijepo postaviti na slici gdje hocu, no kad ga nekam 'gurnem' pa rotiram (translation, pa rotacija uz multiplikaciju matrica), ne dogadja se to sto hocu, vec dobijem efekt ko da je ogledalo stavljeno tocno kroz diagonalu cube'a. Znaci polovica cube'a se ispravno vrti, ali druga polovica je samo mirror-inverted slika te polovice.

Rotacijska matrica je ispravna, sad, mozda je to poznati pocetnicki problem pa mi neko moze reci. Izgleda ko jednostavan problem, ali nemogu naci gresku.

Pitanje 2: Jos nikad nisam radio grafike sa nekim 3d-programom (makar crtam i radim grafike), pa je moje pitanje: dali ima nekih primitivnih ASCII 3d formata za koje bi lako napisao PHP-parser i dali to 3d programi (kao sto cesto cujem 3dmax na primjer) jos podrzavaju ? Format u kojem na naprimjer piseju samo polygoni sa koordinatima vertexa.

Hvala na citanju (uvijek mi se dogadja da previse mlatim stvari koje ne interesiraju)
 
Odgovor na temu

biotech
ChemNinja
www.surrealtalesthegame.com |
www.chemninja.com

Član broj: 18355
Poruke: 1367
195.252.80.*

Jabber: mpx220@elitesecurity.org
ICQ: 243403453
Sajt: www.chemninja.com


+5 Profil

icon Re: pocetnicko pitanje oko rotacije objekta22.04.2005. u 15:38 - pre 231 meseci
vidim da koristis linux tako da verovatno programiras u opengl-u.
postuj kod pa cemo da vidimo.

moras obavezno da vodis racuna o redosledu operacija...translate-rotate
mozda te to zbunjuje.
 
Odgovor na temu

riki1512
Bodensko jezero, Njemacka

Član broj: 56280
Poruke: 18
*.dip0.t-ipconnect.de.



Profil

icon Re: pocetnicko pitanje oko rotacije objekta22.04.2005. u 15:56 - pre 231 meseci
Ne, taj engine je za staticne 3d slike u obicnom png, gigf ili jpg-formatu, scriptam ga u PHPu a kasnije bi naravno trebao raditi na serveru. Znaci bez OpenGL, DirectX, Hardwareacellaration ili slicno :-)

No, eco ipak glavni djelovi code'a (jos nije sve pakovano u KLase)

Code je ipak vec predug da ga sad cijelog tu postiram (i formatiram).

Imam translation matrix, mnozim je sa rotation-matrixom. Tocke crtam i spojim u iteraciji koja jednostavno svaki vektor objekata mnozi sa matricom, koju sam dobio na zadnjem multipliciranju matrica.

Sve kao opisano na:

http://www.gamedev.net/reference/articles/article415.asp
http://www.gamedev.net/reference/articles/article402.asp

Vektori cube'a su definirani relativno njegovoj sredini a ne absolutno.


 
Odgovor na temu

riki1512
Bodensko jezero, Njemacka

Član broj: 56280
Poruke: 18
*.dip0.t-ipconnect.de.



Profil

icon Re: pocetnicko pitanje oko rotacije objekta22.04.2005. u 15:59 - pre 231 meseci
Krivo sam napisao. Prvo imam rotation matricu i mju mnozim sa traslation matricom.
 
Odgovor na temu

[es] :: 3D programiranje :: pocetnicko pitanje oko rotacije objekta

[ Pregleda: 1863 | Odgovora: 3 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.