Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote

elitemadzone.org :: MadZone :: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 18795 | Odgovora: 88 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.nat-pool.po.sbb.co.yu.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 08:46 - pre 222 meseci
Citat:

Supruga Dragica izjavila je za crnogoske medije: „Lakše bi nam bilo da je Slobodan
poginuo i da je mrtva cela naša porodica umesto tih ljudi koji su izginuli. Posebno me
boli ponašanje Uprave ‘Železnica CG’.“


C, C, C, ...

Pa ove kazamate će porodicu Drobnjak da dovedu do sloma živaca.
 
Odgovor na temu

techtris
Beograd

Član broj: 6016
Poruke: 437
*.adsl.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 08:46 - pre 222 meseci
Citat:
Ilic Igor: Taj mašinovođa da se obesi na terazije za primer !!!!
A ovi šminkeri već će sutra da misle na svoja du****, to smo već navikli!


Zbog čega da se obesi? Da li ti možeš da pretpostaviš šta taj čovek sada oseća i kroz šta prolazi njegova porodica???
A druga rečenica ti je najbolja.... navikli smo a? Pa znači da je u redu onda za njih nikom ništa, vešamo mašinovođu. Izvini, ali to je uvrnuto razmišljanje.

[Ovu poruku je menjao techtris dana 28.01.2006. u 09:47 GMT+1]
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.nat-pool.po.sbb.co.yu.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 09:20 - pre 222 meseci
Citat:

Rogač je podsetio i na neistraženi tragični događaj u kojem je zbog sletanja
lokomotive prošle godine život izgubio jedan mašinovođa, a pomoćnik ostao sa
teškim telesnim oštećenjima.


Evo jedno poredjenje.

Moj kolega se pre par godina zaposlio u LITAS-u. To je autobuski prevoznik iz
Požarevca.

To što su mu odmah uvalili NAJGORE GRADSKE LINIJE i NAJGORE AUTOBUSE možda i
nije čudno.

Ali je čudo šta mi je sve pričao da su mu kao mladom šoferu podmetali: pucvol u
auspuh, odvrtali šrafove sa točkova, i sl...

Mobilni tada nije imao, pa kada pukne guma, moli putnike da mu pozajme da zove
bazu.

Jednom dok je tražio telefon da se javi neko mu je skinuo retrovizor. A jednom su mi
u naftu ukrali.

Kaže da je on jedini u istoriji Litasa da je platio retrovizor .

A dobra je bila i priča kada ujutru (po zakonu) dolazi POLICAJAC da proveri da li ima
alkohola u krvi. Kaže da su se prema njim odnosili kao prema KRIMINALCIMA kada
treba da duvaju.

Naravno, dao je otkaz.

 
Odgovor na temu

ton_majstor

Član broj: 36874
Poruke: 4531
*.adsl.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 10:23 - pre 222 meseci
Citat:
Taj mašinovođa da se obesi na terazije za primer !!!!


Ako si se šalio, ružno je... a ako si ozbiljan, sram te bilo! Koga to osuđuješ i za šta?! I što da visi na Terazijama, nesrećo?!!! Šta on ima sa Terazijama!???

Misliš li da normalan čovek može da nastavi da živi sa 45 duša na savesti?!!!!! Taj čovek je MRTAV, samo još uvek diše...

Grrrr...


[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 28.01.2006. u 11:24 GMT+1]
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.dialup.xtra.co.nz.



+3 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 11:16 - pre 222 meseci
Citat:
ton_majstor: Misliš li da normalan čovek može da nastavi da živi sa 45 duša na savesti?!!!!! Taj čovek je MRTAV, samo još uvek diše... :(


Slazem se! Moj deda je jednom pre 30 godina udario jednog pesaka kolima i posle toga nikada vise nije seo u kola iako nije bio kriv. Pesak je izleteo na crveno, bilo je gomila svedoka i sudija je rekao da moj deda nije uopste kriv i pesaku nije bilo nista strasno ali opet on nije to mogao sebi da oprosti. Mogu da zamislim kako je tek ovom masinovodji. Covek sigurno ne predstavlja opasnost po okolinu (nije pucao u nekog pistoljem ili ubio nekog namerno) te ne vidim zasto bi uopste njega kaznjavali. Taj covek je dovoljno kaznjen.

[Ovu poruku je menjao srki dana 28.01.2006. u 12:17 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.c.strato-dslnet.de.



+7177 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 11:42 - pre 222 meseci
Prica na zalost dobija svoj ocekivani tok', zatvorili su masinovodju - a nikako ljude koji su odgovorni za pustanje neispravnog voza u saobracaj :(

http://www.b92.net/info/vesti/...01&dd=28&nav_id=186711

Citat:

Žalba na pritvor mašinovođi
28. januar 2006. | 11:25 -> 12:25 | Izvor: Beta
Podgorica -- Branioci mašinovođe Slobodana Drobnjaka, koji je upravljao vozom koji se survao u Crnoj Gori, uložili žalbu na određivanje pritvora.

"Drobnjaku je pritvor određen zbog opasnosti od bekstva i mogućnosti uticaja na svedoke. Potpuno je besmisleno da bekstvo može biti razlog za određivanje pritvora, jer je on juče operisan i predstoji mu duže lečenje. Što se tiče mogućeg uticaja na svedoke, ni to ne stoji, jer je on već dva puta dao detaljnu izjavu", kazao je branilac Goran Rodić za podgoričku štampu.

Dragana Vujović i Goran Rodić branioci su mašinovođe, koji je upravljao vozom koji se u ponedeljak survao u kanjon Morače kod Podgorice.

Osnovni tužilac u Podgorici Veselin Vučković sinoć je sudiji Osnovnog suda Zoranu Radoviću podneo zahtev za otvaranje istrage protiv Drobnjaka, zbog sumnje da je izvršio teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja. Drobnjaku je određen jednomesečni pritvor.

Podgoričke "Vijesti" su danas objavile da je utvrđeno da Drobnjak nije imao alkohola u krvi.



DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Ilic Igor
Vlasnik
Vlami d.o.o.
Beograd

Član broj: 14961
Poruke: 756
*.COOL.ADSL.VLine.Verat.NET.

ICQ: 46969546
Sajt: www.gradjevinskinajlon.rs


+5 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 12:24 - pre 222 meseci
Citat:
ton_majstor: Ako si se šalio, ružno je... a ako si ozbiljan, sram te bilo! Koga to osuđuješ i za šta?! I što da visi na Terazijama, nesrećo?!!! Šta on ima sa Terazijama!???

Misliš li da normalan čovek može da nastavi da živi sa 45 duša na savesti?!!!!! Taj čovek je MRTAV, samo još uvek diše... :(

Grrrr...


[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 28.01.2006. u 11:24 GMT+1]


Vreme će da pokaže ko je kriv, mašinovođa je "naj slabija karika" u lancu i ništa neće da nas čudi ako ga i obese ni krivog ni dužnog, samo mu još to fali na svu muku.
Da nisu možda to vagoni, što su polovni kupljeni (moj prezimenjak što je kupio) ?
http://www.gradjevinskinajlon.rs/
Gradjevinski najlon i džakovi za šut.
 
Odgovor na temu

vladoj
Podgorica

Član broj: 25306
Poruke: 91
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 17:17 - pre 222 meseci
Masinovodja, po meni, definitivno nije kriv, On je pokusao sve da bi zaustavio voz. Evo kako je to bilo prema kazivanju jednog iskusnog masinovodje:

Voz je prolazio djelom pruge gdje mora da iskljuci glavni prekidac, tj. napajanje strujom. Kad je prosao taj odredjeni dio pruge on je pokusao da ponovo ukljuci prekidac i vrati vozu napajanje, ali zbog kvara, prekidac nije proradio. Masinovodja po propisima zaustavlja voz. Voz je morao zaustaviti jer usled nedostatka napajanja, kompresori koji pumpaju vazduh u kocioni sistem nisu mogli da rade. Izlazi da ga osigura od samopokretanja, jer zna da rezerva komprimovanog vazduha bez rada kocnica traje najvise oko dva sata. Postavlja 4 kocione papuce na tockove koji su vruci od kocenja. Te papuce treba da obezbjede da ni pod kojim uslovima voz ne krene. Medjutim, posto je napolju jako niska temperatura, dolazi do formiranja sloja leda izmedju tocka i papuce. Zna se da je voz krenuo oko pola sata posto je bio zaustavljen, odnosno, cim je kocioni sistem izgubio pritisak vazduha. Led izmedju tockova i papuca je uzrokovao da papuce iskliznu po popustanju vazdusnog kocionog sistema. Mehanicka kocnica nije mogla zaustaviti taj voz jer je ona kocila samo 4 osovine, a i ona je projektovana da u mjestu ukoci voz na najvecoj padini od 10 promila, a zna se da je voz od 250 tona bio zaustavljen na padu od 25 promila. Elektrodinamicka kocnica se nije mogla koristiti za kocenje vec samo za odrzavanje brzine, a u ovom slucaju ne jer nije voz imao napajanje strujom. Po pokretanju voza masinovodja uskace u upravljacnicu da pokusa da popravi glavni prekidac, znajuci da ide u smrt.

Svemu ovome ide u prilog prica da se ti vozovi i pored zalbi od strane masinovodja pustaju u promet i sa po nekoliko pokvarenih kocionih blokova. Takodje zaptivni materijali u sistemu vazdusnog kocenja nisu kvalitetni, tj ugradjuju se djelovi sumnjivog kvaliteta i vozovi brze guber pritisak vazduha. Zbog toga je voz i krenuo tek pola sata posle zaustavljanja iako je bez rada kompresora on treba da stoji u mjestu i do dva sata.

Sve ovo ukazuje da masinovodja ni u kom smislu, ni moralnom, ni zakonskim nije kriv za ono sto se desilo. Besramno je sto se protiv njega vodi hajka od strane onih koji su krivci, besramno je sto njegovu djecu nazivaju ubicama. Uzroke treba traziti na visim nivoima, jer ce samo njihovom osudom sistem bezbjednosti proraditi kako treba i osigurati da vise ne dodje do ovakvih tragedija.
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.nat-pool.po.sbb.co.yu.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 19:14 - pre 222 meseci
Svaka čast vladoj na ovom tekstu. Nadam se da će se mašinovođa izvući, a oni koji
su STVARNO krivci biti osuđeni - ali čisto sumnjam.

Nema šanse da se neko ko živi u baraci nosi sa banditima koji se voze mercedesima
i imaju sve privilegije ovoga sveta.
 
Odgovor na temu

techtris
Beograd

Član broj: 6016
Poruke: 437
*.adsl.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 20:21 - pre 222 meseci
Slažem se, mašinovođa je zaslužio orden za hrabrost.

http://www.novosti.co.yu/code/...est=84654&datum=2006-01-28
Citat:
Javašluk tutnji prugama
Čedomir PRELEVIĆ, 27. januar 2006

I PRE nego što je završena istraga o uzrocima železničke nesreće kod Podgorice, rukovodstvo crnogorske "Železnice" imenovalo je krivca. Uprava tvrdi da Slobodan Drobnjak, mašinovođa elektromotornog voza 6.301, nije obezbedio voz od samopokretanja u mestu Bratonožići, posle čega je kompozicija započela put u smrt.

Hoće li krivac za smrt 45 osoba biti jedan čovek?

PROPUSTI
POKUŠAVAJUĆI da dobijemo odgovor na to pitanje među Drobnjakovim kolegama mašinovođama i drugim radnicima "Železnice", naišli smo na lavinu ogorčenja usmerenog, pre svega, na rukovodstvo preduzeća.

- Pogledajte upravnu zgradu - kaže jedan od naših sagovornika. - Svaka kancelarija ima klimu i kožne garniture. Direktori se i ne voze našim vozovima, već luksuznim limuzinama, dok mi radimo - u pakistanskim uslovima...

Mašinovođa u crnogorskoj železnici, pod uslovom da je imao i noćni rad, može da zaradi najviše 320 evra mesečno, i to su bolje plate među zaposlenima. Pregledač voznih kola, recimo, ima zaradu od 120 do 150 evra, iako se radi o teškom i odgovornom poslu. Za 12 časova smene, na primer, pregledači treba da prekontrolišu i po 100 osovina i sve kočione blokove, kakvih ima i po 64 na jednom vozu, kao na onom koji se srušio u kanjon Morače.

- Pre nekoliko dana otpremili smo osam vozova za 40 minuta - pričaju radnici, pa se može pretpostaviti koliko je to detaljan pregled.

I kada se ustanove kvarovi i upišu u knjigu primopredaje pregledača kola TK 32, događa se, kažu, da neko od šefova dozvoli da voz krene na put, naročito od Podgorice prema Baru, jer tamo pruga prolazi kroz ravnicu, pa je rizik od nesreće navodno manji.

- Ma, i ptice znaju da je kod nas oduvek bilo nepoštovanja propisa - kažu železničari.
Plašeći se za egzistenciju, mnogi su pristali da se tako radi, baš kao što niko ne pristaje da o (ne)bezbednosti barske pruge i mnogobrojnim propustima govori za novine pod punim imenom. U toku je, naime, novo sistematizovanje radnih mesta.

- Možda su i sistematizacija i "racionalizacija" kumovali nesreći na Bioču - objašnjava jedan vozovođa. - U Kolašinu, tako, odavno nema pregledača kola, a pruga baš odatle ima ogroman pad, pa bi trebalo dobro proveriti kočione sisteme. Ukinuli su otpravničko mesto u stanici "Bratonožići", smanjili broj čuvara pruge. Tako sada jedan čuvar u svojoj smeni treba da peške prođe od Podgorice do mosta na Maloj rijeci, punih 20 kilometara!

SUMNjE
STANjE same pruge, instalacija, komunikacija, lokomotiva i vagona su priča za sebe. Zbog besparice, odavno su prestali da se poštuju standardi po kojima se na tako strmim deonicama šine moraju da menjaju pošto preko njih vozovi pređu određeni broj kilometara. Obično ostaju dok se teško ne oštete. Improvizuje se i sa pragovima, elektro-instalacijama...

U takvim okolnostima, gotovo da nema putnika koji je nekoliko puta seo u crnogorske vozove a da nije pomislio: "Ovde će se jednom nešto desiti".

Sindikat mašinovođa najavio je prekjuče da će progovoriti o katastrofalnom stanju bezbednosti saobraćaja na železnici. Nisu se, međutim, oglasili posle sindikalnog sastanka. "Dobri poznavaoci prilika" tvrde da nekada složne mašinovođe sada teško mogu da se dogovore, jer su poslednjih godina železničari "razbijeni" na čak četiri sindikata, koji su pod različitim uticajima...

- Neko mora da stane u odbranu Slobodana Drobnjaka, koji ako je nešto pogrešio treba da odgovara, ali nikako ne može biti jedini krivac - slažu se, uglavnom, naši sagovornici.

Zasada, Drobnjaka brani samo advokat Dragana Vujović, nekada šef pravne službe Železnice Crne Gore. Ona kaže da je mašinovođa istražnom sudiji izjavio da je 23. januara u 15.20, kada je zaustavio voz, učinio sve po propisima. Zategao je pritvrdne kočnice i postavio četiri zaustavne papuče, ali je voz, ipak, krenuo. U izjavi sudiji Drobnjak je pomenuo i da je video da je jedna slavina na uređaju za kompresiju zraka za kočnice bila zatvorena.

USLOVI
- TAKAV, da ga nazovem kvar, odnosno položaj slavine tokom mog radnog veka nisam imao. Pretpostavljam da je na slavine uticala niska temperatura - rekao je Drobnjak istražnim organima.

Advokat Dragana Vujović, međutim, postavlja i pitanje da li je zakonit železnički pravilnik po kojem mašinovođa ne treba da ima pomoćnika.

U međuvremenu, istraga je nastavljena. Istražni sudija Zoran Radović kaže da prikupljanje dokaza može da potraje i do šest meseci, pa stavove uprave "Železnice" da se krivac zna smatra "ishitrenim".

- Istraga neće stati na tome da eventualno utvrdi propuste mašinovođe, a da se ne ide malo šire i obuhvati širi aspekt bezbednosti železničkog saobraćaja - kazao je sudija Radović.

Taj "širi aspekt" svakako bi mogla biti i zasada nezvanična priča mnogobrojnih radnika "Železnice" da je barska pruga, naročito deonica između Kolašina i Zlatice, odavno nebezbedna, čemu jeste kumovao i javašluk na terenu, ali i nesposobnost rukovodstva. Ta tema, tvrde mnogi, može otvoriti Pandorinu kutiju i otkriti propuste u celom sistemu crnogorskih železnica. Jer, od nesreća se strepelo odavno, a velika tragedija dogodila se baš u godini kada pruga Beograd-Bar slavi 30 godina postojanja.

RAZLIKA
VISINSKA razlika između stanica Kolašin i Zlatica je 27 odsto. Iz vremena kada je pruga puštana u saobraćaj ostala priča da je pad, zapravo, 32 odsto, ali da je "prijavljeno" manje zbog lakšeg dobijanja međunarodnih dozvola za rad.


KRIV I VETAR?
ISKUSNE mašinovođe kažu da je i jedna osiguravajuća papuča postavljena pod točkove dovoljna da spreči samopokretanje voza. Posebno smatraju da ne stoje tvrdnje uprave da je Drobnjak dve takve papuče "nepravilno postavio".
- I malo dete bi, zbog oblika tih papuča, znalo da ih postavi kako treba - kažu oni.
Nagađa se da se voz, na padini od 25 promila, pokrenuo pod sopstvenim teretom, a ne isključuje si na faktor vetra, koji je u to vreme u Bratonožićima duvao jačinom i od 25 metara u sekundi.


NEPROMENjENO
STANjE dvanaest pacijenata smeštenih na Odeljenju intenzivne nege posle železničke neserće 23. januara kod Bioča i dalje je nepromenjeno, saopšteno je iz Kliničko-bolničkog centra Crne Gore, javlja FoNet.


ISTRAGA
SUDIJA Osnovnog suda u Podgorici Zoran Radović, koji vodi istragu o uzrocima teške železničke nesreće kod Bioča, izjavio je juče da će istraga potrajati nekoliko meseci, jer će biti sveobuhvatna, javlja Tanjug.

- Istraga se neće završiti na tome da eventualno utvrdi određene propuste mašinovođe Slobodana Drobnjaka, a da se ne ide malo šire, kako bi bio obuhvaćen širi aspekt bezbednosti željezničkog saobraćaja - rekao je on.

KRENUO ISPRAVAN
U OKVIRU istrage povodom tragedije kod Bioča, u bjelopoljskoj policiji saslušano je juče šest službenika željezničke stanice u Bijelom Polju. Željezničari su saslušani o ispravnosti voza 6.103 pre nego što je krenuo na kobno putovanje (dežurni otpravnik vozova u ponedeljak bio je Miloica Drobnjak, dok je kola pregledao Pero Rakonjac).

Putnički voz iz Bijelog Polja krenuo je ispravan i po ustaljenom redu vožnje, rečeno nam je na željezničkoj stanici. Drugo pojedinosti, vezane za broj putnika koji je krenuo i koliko je karata prodato na biletarnici željezničke stanice, nije bilo moguće saznati.


[Ovu poruku je menjao techtris dana 28.01.2006. u 21:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.c.strato-dslnet.de.



+7177 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 20:31 - pre 222 meseci
Citat:

- Istraga se neće završiti na tome da eventualno utvrdi određene propuste mašinovođe Slobodana Drobnjaka, a da se ne ide malo šire, kako bi bio obuhvaćen širi aspekt bezbednosti željezničkog saobraćaja - rekao je on.


Zamisli! Ovo me podseca na cuveni citat ex-minstra policije u Srbiji - "Policija ce se truditi da radi svoj posao"... cudo jedno, treba im dati orden za to :(

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

negyxo
Aleksandar Perkuchin

negyxo
Član broj: 29751
Poruke: 898
*.sksyu.net.



+171 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote28.01.2006. u 20:48 - pre 222 meseci
Pa ljudi ovo je balkan. Nema tu mesta za cudjenje.
Samo kod nas moze tako lako da se optuzi jedan covek za ovako nesto. Nije mi jasno kakav je taj sistem kojim zeleznica funkcionise da se sva krivica moze pripisati jednom coveku. Pa nije to sad prosta operacija gde on ima dva dugmeta i ako pritisne pogresno dugme onda se sasvim transparentno moze utvrditi krivac, valda je cela ta kompozicija kompleksniji sistem koji se oslanja na vise parametara koji obezbedjuju nekakvu dodatnu bezbednost. Pa covece i kad je bin laden srusio blizance vodila se polemika u SAD koliko su pored bin ladena i obavestajne sluzbe krive jer su zakazale.
 
Odgovor na temu

techtris
Beograd

Član broj: 6016
Poruke: 437
*.adsl.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 10:13 - pre 222 meseci
http://www.dan.cg.yu/?nivo=3&a...um=2006-01-28&clanak=45394

Citat:
Pokušali da uklone dokaze

Mašinovođa Slobodan Drobnjak, koji je upravljao vozom koji se u ponedjeljak survao u kanjon Morače kada je poginulo 45 putnika, juče je operisan u Kliničkom centru Crne Gore i nalazi se van životne opasnosti. Drobnjak je tom prilikom zadobio više povreda, a operisan je zbog toga što mu je kuk bio smrskan.
Istraga o uzroku željezničke nesreće nastavljena je i juče, a osnovni tužilac Veselin Vučković podnio je kasno sinoć zahtjev za sprovođenje istrage protiv Slobodana Drobnjaka. Zasad istraga nije pokrenuta protiv drugih lica, a očekuje se da će biti podnijeto još nekoliko krivičnih prijava nakon ozvaničenja nalaza beogradskih vještaka. Prema saznanjima “Dana”, ekipa Željeznice Crne Gore koja radi na osposobljavanju dijela pruge koja je havarisana prilikom željezničkog udesa, pokušala je sa lica mjesta da odnese pojedine djelove kobnog voza, ali ih je u tome spriječila policija. Pripadnici MUP-a i dalje obezbjeđuju lice mjesta, kako se ne bi desilo da nestane neki od dokaza koji bi mogli pomoći istrazi.
Ovu informaciju u izjavi za “Dan” potvrdila je i Drobnjakov branilac, advokat Dragana Vujović.
- Imam saznanja da je neko iz Željeznice Crne Gore juče tokom dana pokušao da odnese djelove koji su ostali pored šina na mjestu nesreće, a koji su mogli predstavljati važne dokaze za dalju istragu - kazala je advokat Dragana Vujović.
Ona je kazala da će tužilac Vučković danas biti u potpunosti informisan o tome šta se Drobnjaku stavlja na teret i na osnovu čega.
Drugi Drobnjakov branilac, advokat Goran Rodić, koji se dobrovoljno prijavio da ga brani, u izjavi za “Dan” kaže da od istražnog sudije i osnovnog tužioca, advokati odbrane nijesu dobili još ni jedan zvanični spis.
- Nijesmo dobili ni zapisnik o uviđaju lica mjesta, video zapis koji je pominjao sudija Radović niti bilo koji drugi dokument iz koga bi se vidjelo šta se Drobnjaku stavlja na teret i na osnovu čega ga sumnjiče. Suština i motiv mog dobrovoljnog javljanja da branim mašinovođu Slobodana Drobnjaka je upravo utvrđivanje istine vezane za ovaj tragičan događaj. Ali, utvrđivanje istine kroz sudski postupak kako je to zakonom propisano. Potpuno je neprimjereno ponašanje rukovodstva Željeznice Crne Gore koja nepuna 24 časa nakon tragedije donosi svoju presudu kojom za sve okrivljuje mašinovođu Slobodana Drobnjaka. To ponavljaju iz dana u dan. U praksi, takve stvari se najčešće rade kada se i eventualna odgovornost drugih želi svaliti na samo jednog čovjeka - smatra Rodić.
On je naglasio da Uprava Željeznice Crne Gore na taj način vrši pritisak na sudske organe i pokušavaju formirati i uticati na javno mjenje.
-Advokat Dragana Vujović i ja juče smo posjetili Drobnjaka u bolnici jer je u prijepodnevnim časovima operisan. Doktor Kezunović nas je upoznao da je imao smrskan kuk i da mu je zdravstveno stanje nakon operacije stabilno. Iz tih razloga sa Drobnjakom nijesmo mogli da razgovaramo jer je posjeta bila kratka i trajala je svega pet minuta - kazao je Rodić.
On je dodao da rok koji je predviđen za podnošenja zahtjeva za sprovođenje istrage ističe danas.
- Ne znam kada će Drobnjak biti saslušan eventualno po osnovu zahtjeva za sprovođenje istrage, jer će to u mnogome zavisiti od njegovog zdravstvenog stanja. Zatražićemo i mišljenje ljekara, ali sumnjam da će se to realizovati u naredna dva dana. Operacija je bila teška, naš klijent je bio pod anestezijom tako da ćemo se o tome sa ljekarima i sudijom dogovoriti naknadno - naglasio je Rodić.


Drugi tekst na istoj strani spada u dnevnopolitička prepucavanja pa ne vidim potrebu da ga kopiram.
 
Odgovor na temu

Downforce
Milan Milic
Beograd

Član broj: 56650
Poruke: 260
*.InfoSky.Net.

Sajt: www.mulsannescorner.com


Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 15:14 - pre 222 meseci
Citat:
Voz je prolazio djelom pruge gdje mora da iskljuci glavni prekidac, tj. napajanje strujom.

E ovo je ono sto mi je potpuno neshvatljivo.Kako je moguce da jedan tako vazan element kao sto je glavni prekidac otkaze?Njegovim otkazom se gubi elektrodinamicka kocnica i napajanje za kompresor.
Ne mogu da verujem da se ceo kocni sistem voza oslanja na jedan prekidac.
Pametan covek uci i zaboravlja,inteligentan se podseca,a glup sve zna.

Covek koji se razume u sale jedini moze da shvati ideale.
 
Odgovor na temu

techtris
Beograd

Član broj: 6016
Poruke: 437
*.adsl.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 15:31 - pre 222 meseci
To ti je specijalni bezbednosni sistem "neće valjda", često se sreće u SCG. Ovaj bezbednosni sistem je značajno jeftiniji od ostalih što mu je i najveća prednost, ali ima veliki nedostatak - kad zakaže obično ima dosta žrtava.

[Ovu poruku je menjao techtris dana 29.01.2006. u 16:36 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Downforce
Milan Milic
Beograd

Član broj: 56650
Poruke: 260
*.InfoSky.Net.

Sajt: www.mulsannescorner.com


Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 16:14 - pre 222 meseci
Mislio sam sa konstruktorske strane.Ne mogu da verujem da je kocenje na vozu od 250 tona tako glupo(citaj nepouzdano) odradjeno.
Zna li neko nesto detaljnije o funkcionisanju kocnog sistema ovog voza?
Znate ljudi,sto vise razmisljam o ovome sve mi crnje izgleda.Sve je poslo naopako...
otkaze glavni prekidac na usponu od 25%(ogroman uspon cak i za kamion od 40 tona,a ne voz od 250tona),kocne papuce se zalede,rezerva vazduha istekne za 30 min.(lose zaptivanje,da nije bilo toga masinovodja bi mozda rekao ljudima da izadju napolje na vreme),u medjuvremenu masinovodja zove pomoc koja ne dolazi,voz krece,kocnice ne postoje,pruga losa...uzas.
Svi moguci propusti i manjkavosti u sistemu u jednoj nesreci.Za to jedan masinovodja nikako ne moze biti jedini krivac,a resenja ovih problema uopste nema na vidiku.
Pametan covek uci i zaboravlja,inteligentan se podseca,a glup sve zna.

Covek koji se razume u sale jedini moze da shvati ideale.
 
Odgovor na temu

fanfon
Apatin

Član broj: 15355
Poruke: 2658
*.dialup.neobee.net.



+363 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 16:25 - pre 222 meseci
Ja mislim da masinovodja nije nista kriv ako je tacno da je pokusao sve sto je rekao. Direktoru zeleznice odma krivicna prijava zbog teskog nemara u sluzbi. Sam je covek rekao odmah posle nesrece da nije pojma imao da se pruge nalaze u tako losem stanju. Pa kako moze tako nesto da izjavi kad je direktno za to odgovoran? A masinovodja bi posle svega treba da tuzi drzavu i medije zbog takve neopravdane hajke na njega. Pa gde je pravna drzava i "niko nije kriv dok se ne utvrdi pravnosnaznom presudom u sudskom postupku''? Covek ce i da nije kriv ceo zivor proklinjati dan kad mu se to desilo. A da ne pricam o njegovoj porodici. Postoji dosta ljudi koji ce njega kriviti. Ne bih voleo da osetim na svojoj kozi da me na ulici prozivaju da sam ubica ili da se to desi nekom bliznjem. Krajnje je vreme da se ljudi u C.Gori pobune protiv bezocnosti drzavnih mocnika koji se samo smenjuju na vlasti. Masinovodje su vec progovorile i cini mi se da su spremni da zrtvuju i posao radi istine. Mada, tesko ce ici...
Use Your Mind. Or someone else will.
 
Odgovor na temu

teddy

Član broj: 5778
Poruke: 551
*.COOL.ADSL.VLine.Verat.NET.



+1 Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 16:39 - pre 222 meseci
U ovoj zemlji prezumpcija nevinosti (niko nije kriv dok sud ne kaže) važi samo za one koje naša vlast ne želi da uhapsi, a međunarodni faktori je na to primoravaju.

Kada vlast želi da uhapsi nekoga, taj je odmah kriv i to je to.

Mašinovođa je znao da ide u smrt, ali ipak je uskočio u voz i probao sve kako bi ga zaustavio. Ovi iz mercedesa što ga osuđuju pre suda i glume ucveljenost nikada ništa slično ne bi učinili.

Đubrad, još su širili lažnu vest da uopšte nije ušao u voz.

[Ovu poruku je menjao teddy dana 29.01.2006. u 17:40 GMT+1]
Spasa nam nema, propasti ne možemo!
 
Odgovor na temu

vladoj
Podgorica

Član broj: 25306
Poruke: 91
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 18:29 - pre 222 meseci
Da li je neko od vas cuo da je prije nekoliko dana otkazao sistem vazdusnog kocenja takodje na elektromotornom vozu koji se nalazio u Pozegi, ali da je bio na ravnoj pruzi tako da nije doslo do samopokretanja?

Inace sto se sistema kocenja tice kod elektromotornih vozova ako otkaze pneumatika to ti je sto ti je. Mehanicke kocnice na njima kao prenosni sistem koriste sajle koje lako mogu i da puknu. U Srbiji je to prepravljeno tako sto su na vozove ugradjivani nekakvi kardani umjesto sajli, i to je relativno bezbjednije resenje, jer mehanicka kocnica koci voz u mjestu i to do odredjenog pada, koji je po rijecima jednog masinovodje oko 10 promila. Na mjestu pokretanja voza on je bio 25 promila, mada ima ii glasina da je pravi pad natom mjestu i do 32 promila, ali u vrijeme izgradnje pruge ta informacija nije bila objelodanjena zbog dobijanja nekakve medjunarodne dozvole.
 
Odgovor na temu

Downforce
Milan Milic
Beograd

Član broj: 56650
Poruke: 260
*.infosky.net.

Sajt: www.mulsannescorner.com


Profil

icon Re: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote29.01.2006. u 18:53 - pre 222 meseci
Citat:
jer mehanicka kocnica koci voz u mjestu i to do odredjenog pada, koji je po rijecima jednog masinovodje oko 10 promila.

Kako to da ni ona bar malo nije usporila voz?
Pametan covek uci i zaboravlja,inteligentan se podseca,a glup sve zna.

Covek koji se razume u sale jedini moze da shvati ideale.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Lose pruge Srbije i C.Gore jos jednom uzele ljudske zivote

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 18795 | Odgovora: 88 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.