cozmo_im Ivan Miladinovic Direktor svemira i galaktickih postrojenja Zemun
Član broj: 31495 Poruke: 5566 *.ilink.sezampro.yu.
|
Ma kakav Bolec. Ja imam svog majstora (na Bezaniji jedan odlican majstor).
Inace, moguce da ti je otisao dihtung glave, moze i tako da se manifestuje. Inace, motor mozes da proveris tako sto jednostavno izmeris kompresiju - pa ako je u granicama znaci da je sve u redu sa motorom.
Postoji jos nesto - imas mazajuce i kompresione karike. Mom ortaku se desilo da mu odu mazajuce karike, pa je trosio ulje (dimio non-stop) i bio mu je masan filter za vazduh. Meni se dosad nije desilo da imam masno na filteru. Jedino ako mislis na to da je crn od prasine (to je normalno), ali ako je masan od ulja, onda je mozda popustila neka karika. Najbolje je da izmeris kompresiju. Inace, moze da bude i PCV ventil koji je zapusen - zaglavio, pa ne regulise dobro uljna isparenja koja prodju onda negde - filter ili slicno. On stoji na poklopcu ventila (ona sivkasto-plavkasta plasticna budza iz koje ide gumeno crevce na karburator). Skini ga i drmaj. Ako se nesto cuje (kao klikeri) onda je OK, ako se ne cuje nista, treba ga menjati ili produvati.
Temperatura ti je u redu (tako i meni pokazuje). Kad ode termostat u voznji je temp. na pola, a pali ventilator iznad pola. Moze tako da se vozi (to je OK po Toyoti), ali smeta gumicama i garnituri dihtunga u glavi.
Oni bi da ti uzmu pare, odma kazu generalna. Ako bas i treba da se nesto radi, menjas samo karike, garnituru dihtunga u glavi sa gumicama i to je to. Garnitura dihtunga je oko 125 evra (sa gumicama), karike od 50 do 70 evra. Ruke do 200 evra max. Tako da to nema sanse da te izadje vise od 400-450 evra plafon (u to sam ti uracunao i svecice i filtere). Klipove, lezajeve i ostalo (ventile) nemoj da diras uopste, ako je kompresija dobra.
Hoce na tom motoru da ode klip na 3. cilindru na oko 200.000km zbog loseg ulja ili goriva i ako se pregreje, ali onda nema sanse da ti radi mirno. Ide on dobro i tako, ali u leru je raspad sistema (trese, gasi se, gusi i to, tako da to NIJE sigurno).
Inace, kad motor nece da pali hladan, to nista ne znaci (kod tog motora). Obicno zeza vakuumski deo sauga. Problem je kad NECE da pali vruc. Taj motor (2E) UVEK mora da upali vruc. Ako ne pali vruc, to je znak da je otisao ili klip ili kompresija. Ali, vidim da tebi radi odlicno, tako da...
Najgori slucaj je da menjas karike, ali rekoh ti cenu... nije strasno, ne daj da ti rade ceo motor. Izmeri kompresiju kod nekog sasvim drugog majstora pa onda vidi.
Jedini problem koji ja imam su gumice i taj vakuumski saug (nekad moram dva-tri puta na kratko da zaverglam i spricam dok se ne odblokira, jer on uvek to aktivira kad palis auto). Kad bolje razmislim, to su i jedini problemi za 17 godina (kuc, kuc, kuc)...
|