Citat:
MatezYU: Pa to mi se desilo pre manje od pola godine... Otisao dihtung na glavi.. Sada je to sve sredjeno i zamenjeno. Dakle, glava je radjena, svi zaptivaci zamenenjeni. Ne verujem da je opet otislo.. Italijanski auti imaju ubedljivo najgore resen sistem za hladjenje i struju definitivno... Siguran si da od jednog kuvanja moze da ode opet zaptivac glave?
Da li su tada majstori proverili sistem za hladjenje? Ako nisu... desavace ti se to stalno dok se ne utvrdi sta je razlog. Prvo moras utvrditi razlog zasto prokuvava a ne da bacas pare na skupe popravke. Proverite pritisak u sistemu za hladjenje, mozda termostat ne otvara uvek kako treba, mozda termodavac ne ukljucuje ventilator svaki put, mozda ima vazduha u sistemu.
Inace, kad ugasis motor, normalno je da poraste temperatura, ali se tad ukljuci ventilator, u svakom slucaju recimo kod Toyote je to super reseno jer su svi meraci/termodavaci u glavi kod termostata (a ne recimo na hladnjaku kao kod nekih automobila) pa nema sanse da prokuva tako lako. Meni za 16 godina jednom je samo za 2mm dizao skalu iznad pola pre jedno dve godine i iz preventive sam zamenio termostat tada (posle 14-15 godina je malo kasnije kretao da otvara). Iako mi je to i dalje bilo u okviru radne temperature za taj auto, nisam oklevao da zamenim termostat preventive radi. Inace, kod mene je temperatura zakucana na 1-2mm ispod polovine i ne menja se kakvi god da su uslovi voznje, doduse kod mene otvara termostat na 82, ventilator pali na 92 pa imam siroku marginu ukoliko dodje do pregrevanja.
Citat:
EagleOne: Florida 1.3 motor, za 10 godina nekoliko puta godisnje prokuva, da li je moguce da mu nije nista? Citam ovo i ne verujem kako na puntu tako lako ode dihtung glave. Ovaj DMB-ov 1.3 sigurno ne trosi ulje i antifriz, mozda je nesto iskrivljeno, ali ne da se oseti u radu. I stvarno se pitam kako je to moguce...
Punto na tom motoru ima drugaciju glavu, uze uljne kanale, vecu temperaturu motora u startu, vece opterecenje ali i vise snage izvuce iz tog malog motora, te ce naravno vise stradati od starog motora 1.3 koji datira iz vremena stojadina i koji nema uske tolerancije kao Puntov motor (iako su oba Fiatova, jedan iz ranih osamdesetih, drugi iz devedestih).
Sad, ne znam bas da li ti se nesto nije desilo ili jeste, provera kompresije odmah pokaze. Pri tom zavisi sta mislis pod terminom prokuvavanje, ima vise vrsta "kuvanja". Ima kuvanje od pojave vazduha u sistemu (ponekad izlazi para iz prelivne posude, unutra i u hladnjaku bloboce, ali voda se ne izliva), uglavnom nije stetno, ali pokazuje da je temperatura itekako na granici. Ima i prokuvavanje kada izbija voda kroz hladnjak i prelivnu posudu, obicno od nedostatka/neodgovarajuce tecnosti i kvara na sistemu za hladjenje (termostat zatvoren, ne radi ventilator).