Kupio sam Logan 1.5dci koji ima euro3 motor i treba da koristi euro 3 dizel.Posto na pumpama nemaju pojma u cemu je razlika između euro3 ieuro 4 dizela plasim se da nesto ne upropastim u motoru.Imam li razloga za brigu????
Tvoj motor je pravljen za EURO 3 gorivo koje ima do 350 ppm sumpora, a to je kod nas EKO 3 dizel, nase gorivo koga su da skoro lazno prodavali kao pravi eurodizel.
EURO 4 standard podrazumeva do 50 ppm sumpora i njega moraju da trose najnoviji dizel motori i na njima je to precizno naznaceno. To gorivo se kod nas uvozi iz Rumunije (!), jer mi ne mozemo da ga napravimo i sada se ono zove eurodizel
Sta to zapravo znaci? Po ovom opisu meni se cini da je motor to pouzdaniji i robusniji sto je nizeg Euro broja (jer moze da otrpi pojacano hemijsko habanje, tj. koroziju), a gorivo je to bolje i kvalitetnije sto je viseg Euro broja. E sad, ima li onda smisla propisivati za uvozne automobile ne znam kakav euro broj umesto da se kontrolise i proteruje nekvalitetno gorivo?