Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kupovina polovnog GOLF II

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kupovina polovnog GOLF II

Strane: 1 2

[ Pregleda: 24866 | Odgovora: 36 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II16.11.2006. u 10:42 - pre 211 meseci
@pctel
Mozes na mobile.de videti golfa 2 kojeg sam "opisao", ima i jedan "bolji" u koji je ulozeno 15000 evra u opremu.
Tvoj komentar za servo volan je malo neozbiljan, ne znam iz kog razloga, ali sprava povecava bezbednost u voznji i ne iskace volan iz ruke pri incidentnim situacijama. Plus je jako skupa "oprema". Remus auspuh kosta nekoliko stotina evra, moza sluzi za zafrkavanje, ali je kvalitetna, vredna komponenta, koja dugo traje..
Dobre felne dosta kostaju, da li ce biti za "ribe" ili ce se uklopiti u opsti izgled kola.. Logika ti je pribliznia "rezultatu" da kupi bilo sta ili jos bolje, da ne bi uznemiravao ribe i trosio pare, da ne kupi nista, javni prevoz se znacajno poboljsao.

Auto, koji ima motor menjac, par pedala i tockove...zasto pricamo o nekom modelu...moze i sam nesto da sklepa u garazi..

Servisna knjizica, ozbiljna, to sam retko video, samo kod skupljih automobila. Ali, ja licno, i za par polovnjaka koje sam kupio, imao sam "istoriju bolesti", od starog vlasnika, koju sam nastavio. Ja ili mehanicar, zapisujemo sve radove, sitne ili krupne, cisto da znam u kakvom je stanju auto, i sta moze da me ocekuje.
Takvu knjizicu, buduci kupac moze da "ignorise" ali ne moze da je ospori. Moze da zanemari nesto, a moze i da je "proveri". Moze da mi ne veruje da sam menjao prednje amortizere ili diskove, a moze i da ih pogleda. Ako sam na 60000 menjao nesto, pa na 120k nesto drugo, pa na 150k nesto trece, ne mora da sumnja na kilometar sat na kome "stoji" 1640000...a i ne mogu da mu "preradim" pokazivac na 90000...

Poz.
 
Odgovor na temu

IdeaR
BiH

Član broj: 11048
Poruke: 126
*.rb.b.2-3.18.bih.net.ba.



+2 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II17.11.2006. u 09:11 - pre 211 meseci
Citat:
Ali i dalje ostaje "problem" sto moze da se upali bez kljuca...ventilator na 3, ablend... i ode...


Ovo nije istina?!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II17.11.2006. u 15:44 - pre 211 meseci
Ja probao, neka proba ko hoce. Istina, treba ukljuciti jos nesto, za starije modele, za novije jos jedno "nesto", ne bih bas da delim "nezgodna uputstva". Dobije se kontakt, i na gurku se i upali. Naravno treba volanu polomiti zub... Ali to im je jedna od "mali milion" gresaka, opsta konstrukcija, oblik karoserije koji pravi vrtlozenje(lepi blato po zadnjem staklu), trap koji se deformise pri vecim brzinama, lagan zadnji kraj, nepristupacna instrument tabla, za slucaj da crkne ventilator ili regulacija...

Poz
 
Odgovor na temu

IdeaR
BiH

Član broj: 11048
Poruke: 126
*.PPPoE-938.sa.bih.net.ba.



+2 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II18.11.2006. u 17:15 - pre 211 meseci
He, he, he. Ipak je istina. Nevjerovatno...
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.33.*



+1 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II20.11.2006. u 00:50 - pre 211 meseci
pa tako su ti se i krali golfovi.
 
Odgovor na temu

stash
stash bugarski
Novi Sad, Srbija

stash
Član broj: 7489
Poruke: 24
*.adsl.sezampro.yu.

Sajt: www.bugarski.info


+1 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II21.11.2006. u 19:30 - pre 211 meseci
Pa sta onda uraditi da ga koliko-toliko zastitis od kradje? Ima li ovde majstora da zna neke cake?
stash
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II21.11.2006. u 19:52 - pre 211 meseci
Najbolja zastita je da vozis drugi auto.
 
Odgovor na temu

pudar
Bgd

Član broj: 99680
Poruke: 198
*.vdial.verat.net.



+4 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II22.11.2006. u 00:06 - pre 211 meseci
Bilo je svakakvih komentara,ali Golf je definitivno pravi izbor za tipicnog BALKANCA(kljuc u bravu i ne otvaras haubu!) Ako si se ovde prepoznao,kupi Golfa i uzivaj! Prva serija "dvojke"('84,'85..) se bolje pokazala od '91- mehanika je perfektna,limarija je kompletno voskirana sa unutrasnje strane i ne truli ako nije bila havarisana. Samo su dve stvari bitne-ne kupuj TAS-ovog Golfa i bezi od motora 1.3 benzin(to je krsh!)! Sve ostalo je u igri i svaka "dvojka"(pod uslovom da nije bas demolirana),mora uz minimalno ulaganje da predje 500.000 km. Da,da 500.000! Delovi su dzabe,ima ih i na otpadima i sve sto ugradis sa otpada prelazi jos 100.000, a svaki cika Mika-Zika moze da ti ga povoljno servisira. Promenio sam 27 automobila( sta ces kad TAXI "ubija" auto),ali sam se sa svakim VW-om slatko navozao za male pare i prodao ih cak i skuplje nego sto sam ih kupio(naravno sa svakim sam u medjuvremenu presao 70-80.000 km). Te automobile niko vise ne krade(kome da ga prodaju,jer regularnog Golfa strane registracije ,za delove, mozes da kupis za 400-500e).Sto se tice Opela i Forda - kad malo "zadju u godine",nisu preporucljivi! Srecno!
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II25.11.2006. u 14:08 - pre 211 meseci
Citat:
Ali i dalje ostaje "problem" sto moze da se upali bez kljuca...ventilator na 3, ablend... i ode...

A kad hocete da ukljucite bojler samo triput brzo ukljucite i iskljucite sijalicu i promenite kanal na televizoru...
Ima pacijenata koji bi poverovali u takve price! Svakom ko ima minimum znanja iz elektronike jasno je da od toga nema nista - dok se ne ukljuci prekidac nema proticanja struje kroz strujno kolo.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II26.11.2006. u 16:35 - pre 211 meseci
E sad si nam rekao, ni u radnji ne mozes nista da kupis bez para...

E sad, malo ukljucis mozak, das mu kontakt, i prisetis se da postoje neke "zive" zice, i razne ukrstene veze u instalaciji.
Bojler mozda ne mozes da ukljucis tako, zbog proste instalacije, ali ako je pogresno izvedena, mozes sebe da ukljicis dirajuci bojler i bez prekidaca.
Paralelnim kolom, ili spojem, "nevidljivim" na prvi pogled, dobija se napajanje na bobini, startovanjem na gurku, resava se problem paljenja.

Mada mi i dalje nije jasno sta ti bi.
Rec je o golfu, koji bi u ovom trenutku bio odlican izbor ali da mu cena nije preko nekoliko stotina evra. Dementno je precenjen, i nista drugo.

Poz.
 
Odgovor na temu

kefaja
Aca Faca
Propalitet
Beograd

Član broj: 14966
Poruke: 33
*.sbb.co.yu.

Sajt: www.buba-beograd.com


Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II26.11.2006. u 17:28 - pre 211 meseci
Ma brate kupi VW Bubu! ;) Zvuci smesno al ako covek ima samo 2000 evra da da za auto, to znaci da ce mu biti jako tesko da dodje do para za delove. Kupis lepo ovo za 800 evra, gledas samo limariju i nista vise, i posle za 400 evra zamenis mu maltene sve sto moze da se zameni i ne razmisljas... A buba je prosta ko kosilica za travu tako da mozes sam da je sredjujes uz pomoc nekog malo strucnijeg druga...
Sta da kazem a da zvuci pametno...
 
Odgovor na temu

dalibord5
Dalibor Maksimović
Direktor
MAX SILVER DOO
Beograd

Član broj: 29223
Poruke: 695
*.dialup.neobee.net.

Sajt: www.maxsilver.rs


+38 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II26.11.2006. u 18:41 - pre 211 meseci
E to je tacno ;-)
GOLF ne nudi nista posebno,a kupovinom Bube dobija se sve sto GOLF nudi.
Samo sto su jos manje kvari,svaki majstor zna da je popravi i "nemac je nemac"
I sto bi davao par hiljada za golfa?
Long live the beatle

Golfa nikad ne bih kupio,jednostavno je precenjen.
I ne razumem one koji su toliko nalozeni na tu mrcinu od kola.
Sada je tren velikih odluka...
bolje je zivjeti sto godina kao milijunas nego sedam dana u bijedi!!!

"Bog je mrtav"-NICE
"Nice je mrtav"-BOG

www.maxsilver.rs
 
Odgovor na temu

salej76
Aleksandar Jankovic
Beograd

Član broj: 107840
Poruke: 16
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II26.11.2006. u 19:37 - pre 211 meseci
Ma slažem se ja ljudi uglavnom sa vama. Moram da vam kažem da sam od golfa odustao, a nekako najbliže pameti mi je neki opel kadett 1.3(1988-1990), jer mi je jedan drugar preporučio. On je kupio i već ga ima godinu dana, samo mi je skrenuo pažnju na limariju, reče da o tome dosta treba da se vodi računa, jer mu je to slaba tačka. Razmišljao sam i ford-u escortu IV, i sada polako pratim oglase. Prilično sam siguran da će ovo potrajati minimum do nove godine, .... ko zna već. Sve u svemu verovatno bi mi značajnije bilo ako neko ima neki predlog ili savet u vezi ova dva pomenuta vozila da malo kucne po koju reč na forumu. Da li slučajno znate neki sajt koji ima podatke o gore pomenutim vozilima, znate ono podaci o motoru, menjaču, dimenzijama i sl...?U svakom slučaju hvala vam, redovno čitam vaše komentare. Pozdrav i još jednom hvala svima. Sale
 
Odgovor na temu

burner
Dragiša Rakić
BG

Član broj: 898
Poruke: 150
*.ADSL.neobee.net.



+1 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II26.11.2006. u 22:28 - pre 211 meseci
čitaj cannonball.se, tamo ti sve lepo piše...
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II27.11.2006. u 08:17 - pre 211 meseci
Citat:
salej76: Ma slažem se ja ljudi uglavnom sa vama. Moram da vam kažem da sam od golfa odustao, a nekako najbliže pameti mi je neki opel kadett 1.3(1988-1990), jer mi je jedan drugar preporučio. On je kupio i već ga ima godinu dana, samo mi je skrenuo pažnju na limariju, reče da o tome dosta treba da se vodi računa, jer mu je to slaba tačka. Razmišljao sam i ford-u escortu IV, i sada polako pratim oglase. Prilično sam siguran da će ovo potrajati minimum do nove godine, .... ko zna već. Sve u svemu verovatno bi mi značajnije bilo ako neko ima neki predlog ili savet u vezi ova dva pomenuta vozila da malo kucne po koju reč na forumu. Da li slučajno znate neki sajt koji ima podatke o gore pomenutim vozilima, znate ono podaci o motoru, menjaču, dimenzijama i sl...?U svakom slučaju hvala vam, redovno čitam vaše komentare. Pozdrav i još jednom hvala svima. Sale

Za Kadetta i Escorta je najbitnije da nisu chukani i da su limarijski zdravi i da motor nije bas pred riknjavanjem, sve ostalo se da srediti.
I naravno, da su papiri u redu (OBAVEZNO proveriti auto u MUP-u pre davanja para).
 
Odgovor na temu

salej76
Aleksandar Jankovic
Beograd

Član broj: 107840
Poruke: 16
*.vdial.verat.net.



Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II05.12.2006. u 21:42 - pre 210 meseci
Cao ljudi,
evo zanimljivosti po pitanju kupovine automobila. Pre neki dan sam snimio jedan opel kadett limuzinu , i na prvi pogled izgledala je ok, medjutim vlasnik je tvrdio da je prva boja i pored zamazanih kedera i ostalih ukrasnih letvica, prosto je neverovatno koliko ljudi znaju da potcene neciju inteligenciju. Inaceodlucio sam da odvezem auto kod majstora i on mi je ispricao celu istoriju o automobilu, za desetak minuta pregleda bukvalno mu je ocitao svaki detalj njegove istorije. Svakako ovo pisem da bi ljudi koji imaju nameru da kupe stari automobil trebali imati na umu kolika je vaznost odvesti ga kod majstora. BTW vlasnik mi je ponudio da ga sam odvezem kod majstora bez njegovog prisustva, jer kao ne voli majstore, cak mi je nudio da ga vozim dokle hocu sam, misleci da sam totalno naivan i da "od sume necu videti drvo". Inace majstor je moj prijatelj i mnogo mi je znacio savet.
Puno pozdrava svima i molim vas da ostavite sve dobronamerne savete prilikom kupovine automobila kako bi oni koji su pocetnici znali kako da se postave.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Kupovina polovnog GOLF II05.12.2006. u 22:37 - pre 210 meseci
Evo malo saveta (courtesy of cannonballforum):

Karoserija:

- nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (kao i haube) govore o ozbiljnim deformacijama karoserije usled udara. Dobro obratite pažnju na njih – svi trebaju biti isti.

- često su tragovi velikih oštećanja vidljivi kada se automobil podigne dizalicom u servisu – ukoliko je bilo ispravljanja karoserije ovde je to teže sakriti.

- ako spazite varove na karoseriji ovo je znak da su delovi karoserije naknadno spajani jer se u proizvodnji limovi spajaju tačkastim zavarivanjem, pa se varovi ne vide.

- dobro je potražiti oznake proizvođača na farovima, žmigavcima i staklima – originalno ugrađeni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi.

- otvorite gepek i podignete tapacirung. Pored rezervnog točka, ovde se obično mogu videti i deformiteti nastali usled udarca od nazad, jer je u tom bunkeru teško bilo šta peglati a da ne ostanu vidljivi tragovi.

- nema šanse da auto star 5-6 godina nema ni jednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Ako je takav, znači da je komplet prefarban a to najčešće znači da je bilo većih oštećenja ili je čak sastavljen od 2 automobila.

- nikad ne kupujte prljav auto, niti to radite po mraku. Izgovor da vlasnik nije stigao da ga opere jer nije mislio da ga prodaje kada ste vi slučajno naišli je najčešće varka da se ne primeti loše odrađen limarsko-farbarski posao.

Kabina:

- istrošenost obloga papučica uvek govori o intezivnoj upotrebi. Isto tako i potpuno nove obloge po pravilu ukazuju da je prodavac to hteo da sakrije.
- istrošenost tapacirunga sedišta, a posebo vrata, govore o intezivnoj upotrebi automobila.

- vozila državnih službi često se voze u 2 ili čak 3 smene, pa godište nije najbitniji pokazatelj. Ipak, ukoliko je kilometraža “nabijena” na autoputu, motor je verovatno u mnogo boljem stanju nego ako je vozilo prešlo manje, ali u gradu, na kratkim relacijama.

- povećan zazor na šarkama vozačevih vrata nedvosmisleno govori o intezivnoj upotrebi i nepovoljnim kratkim relacijama. Usled trenja “štift se pojede” i vrata malo “padnu” prema zadnjem delu vozila.

- obloga volana može biti izlizana ili zategnuta na vrhu, pre svega zbog vožnje po gradu.

Motor:

- savremeni dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem (oznaka HDi, TDI, CRDi, CDI, JTD...) troše manje i agilni su poput benzinaca, međutim, zahtevaju gorivo visokog kvaliteta! Ovakvi motori imaju mnogo više problema sa našim gorivom nego motori klasične koncepcije – naš Euro dizel nije ravan evropskom. Dovoljan dokaz takvoj tvrdnji jeste nepriznavanje velikog broja kvarova u garantnom roku od strane proizvođača upravo iz ovog razloga.

- motori sa turbinama po pravilu imaju bolje pogonske karakteristike, ali je turbina deo koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Turboprehranjivani motori su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više delova, pa su generalno zahtevniji za održavanje.

Test stanja turbine: skinite crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja ili čađi (kod motora sa recirkulacijom), remont turbine je blizu.

- boja izduvnih gasova, odnosno, izlazne cevi izduvnog lonca (auspuha), može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi (sličan mehanizam se koristi u tenkovima za pravljenje dimne zavese). Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na izduvu, no pri tom treba isključiti vremenske prilike niskih temperatura kada se vidi vodena para.

- u slučaju da je silikon na spojevima motora (kartera ili glave sa blokom) crvene boje, ili ne daj bože providan, motor je otvaran, a za to je postojao jak razlog – fabrički silikon je bele boje.

- jedan od najskupljih delova koji vam može upropastiti završenu kupovinu je pumpa za gorivo. Da bi ste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, pa ako nema ravnomernog razvoja zvuka, nego motor ubrzava obrtaje u trzajima, pumpa nije ispravna.

- pregled motora treba obavezno da uključi merenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svećica. Čak i relativno nove svećice lako odaju da li se motor pregrevao, da li prekomerno troši ulje i kakvo je sagorevanje. Posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva, odnosno, karburacijom. Potrošen motor zahtijeva skup opravak. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati - od škripavog remena, što je banalno, do potrošene servo pumpe ili poderanog ležaja na kolenastom vratilu što već nisu bezazlene stvari.

- obavezan je i pregled čepa za ulje, beličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hladjenje i tečnost za hladjenje ne smeju imati tragova ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hladjenje.

Transmisija:

- menjač i kvačilo su osjetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test - ubaciti u direktnu brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamenu. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova.

Oslanjanje:

- istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zameniti, a to košta. Stoga, proverite amortizere pre kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi.

- ukoliko je automobil prešao ispod 80.000 km amortizeri bi trebali biti originalni, iz prve ugradnje.

- takodje, ležaje proverite tako što ćete uhvatiti gumu kao volan u položaju "15 do 3" ili "10 do 2" (kako vam više odgovara) i cimajte točak. Ako ima "lufta", otišli su ležajevi točka.

Pneumatici:

- ukoliko su pneumatici istrošeni više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori.

- potrošenost pneumatika je dobar indikator verodostojnosti pokazivanja brojača kilometara. Njihova kupovina je i veliki izdatak, a kupovina dobrih je još veći. Pneumatici su ključni elemenat za sigurnost vožnje i pogrešno mesto za štednju. Proverite DOT broj (trocifreni broj gdje su prve dve cifre sedmica u godini, a zadnja predstavlja godište). Odnos potrošenosti pneumatika i godište vam daje dobru ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje. Pneumatici gube na kvalitetu starenjem, te pneumatik star 7-8 godina nije bezbedan bez obzira na broj predjenih kilometara ili stanje profila - planirajte kupovinu novih.

Ponašanje u vožnji:

- probna vožnja je kod polovnih vozila daleko važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osetiti rad menjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva... Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši.

- evo malog testa za elemente oslanjanja: na ravnom delu dobrog puta ubrzajte vozilo do nekih 50 km/h, pritisnite papučicu kvačila, pustite volan i polako kočite do zaustavljanja. Ukoliko auto ne povuče na stranu, već se zaustavi u pravcu, trap je u dobrom stanju. U suprotnom, postoje zazori ili treba da se uradi optika (centriranje) trapa.

- obratite pažnju i na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi posle nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema.

- ukoliko je vetrobran u lošem stanju vidljivost je smanjena, pogotovo noću. Proverava se tako što se kroz staklo pogleda u neki izvor svetlosti i ako se pojavi venac oko izvora, znači da će vetrobran praviti dosta problema noću kada vam u susret dolaze druga vozila. To je dobar pokazatelj i o kilometraži automobila.

Ostali saveti:

- preporuka je da uvek prvo pustite vlasnika da vas provoza da vidite kako vozi, kako se ponaša, detaljno ga ispitajte o održavanju auta. Obratite pažnju šta je njemu kao vlasniku bilo bitno, a šta nije. Onima kojima je bitnije da imaju 500 W ozvučenja u kabini nego da promene ulje u menjaču posle dve-tri godine svakako nisu za preporuku. Oni koji su loše održavali auto ili se iživljavali na njemu uvek mogu da se "uhvate" u laži.

- sve češće su priče od prodavaca kako je auto prethodno kupljen od "dede koji ga je vozio samo u aprilu kada ne pada kiša", ili "moja tetka mi ga je prodala kada je umro teča, a auto je stajao dve godine". Nemojte nasedati na takve priče.

- oni koji neće da idu kod majstora na proveru su za izbegavanje, ali i oni koji mnogo pričaju i prave se ekstra uslužni takodje mogu biti sumnjivi. Ako postanete previše ljubopitljivi umeju da počnu da vas ismevaju ("Brate, nije ovo nov auto, nemoj to da me pitaš...Šta mi izigravas Stevu Žigona...") ne bi li prestali da ih pitate - oni su takodje za izbegavanje.

- prilikom kupovine automobila koji imaju kodirani ključ i "imobilajser", obavezno tražite od vlasnika i rezervni ključ (obično je crvene boje) koji sadrži kod. To će vam pomoći da kasnije po potrebi izradite rezervni ključ i kodirate ga. Ukoliko se ključ ne kodira, sa njime je moguće otključati vrata ali ne i startovati motor, što baš i nije od velike koristi.

- leti je lako proveriti funksionisanje klimatizacionog sistema, ali kada su temerature niže od 15 C, teško je reći odakle potiče hladan vazduh u kabini. Postoje dva testa za proveru rada klime. Ako je dovoljno vlažan vazduh toga dana, pustite da vam se tokom vožnje zamagle stakla, a zatim uključite klimu na najhladniji stepen. Ako klima pravilno funkcioniše, trebalo bi da odmagli stakla, zato što je vazduh klime suv. Ukoliko vremenski uslovi za ovakav test nisu odgovarajući, uvek ostaje drugi način, kojim doduše ne možete proveriti stanje rashladnog gasa u sistemu (čija dopuna nije toliko skupa), ali možete proveriti funkcionisanje kompresora. Upalite auto, i pustite malo da radi, obratite pažnju na zvuk motora (tj. na ler gas) i na broj obrtaja. Kada uključite klimu, posle nekoliko trenutaka bi trebalo da se promeni broj obrtaja (zbog konzumacije energije od strane pokrenutog kompresora klime). Takođe, ispod otvorene haube trebalo bi da se čuje zvuk "da cakne". Tada ste sigurni da bar kompresor radi, što je i najskuplji deo sistema klimatizacije.

- u najvećem broju slučajeva, kada automobil ima kuku znači da je vukao prikolicu, a to opet znači da je motor bio dodatno opterećen. Taj podatak je naročito bitan za motore manje snage i turbodizele zbog dodatnog opterećenja koje trpi turbina.


Quentin Willson's used car buying guide

All you need to know to buy a used bargain:







Jos jedan detaljan vodic:


http://www.samarins.com/buying/index.html


i, na kraju najvaznije...

...proverite svu papirologiju!

trazite u saobracajnoj policiji u opstini iz koje je vozilo dosije vozila. carinsku potvrdu, sve prethodne vlasnike i registracije.
proverite sva dokumenta, ukljucujuci i licnu kartu vlasnika.
licno uz svedoke potpisujte kupoprodajni ugovor.
budite prisuni kad se overava ovlascenje u opstini koje se pise za vas.
proverite na kraju i tablice.
proverite SVE!

i pomolite se Bogu da niste pored svog opreza ispali biiiip!. to sto cete odjaviti auto, platiti porez na prenos i prijaviti ga na sebe ne znaci da vam cika policajac nece posle tri meseca reci da ste kupili auto koji zapravo ne postoji.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kupovina polovnog GOLF II

Strane: 1 2

[ Pregleda: 24866 | Odgovora: 36 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.