Kupio sam ga u oktobru od izvesnog Pece iz Petrovca, gospodina nisam licno upoznao, u to vreme je bio u bolnici mada cujem da je sada kuci i da se oporavlja, ovom prilikom mu zelim brz oporavak. Motor je bio u DOSTA losem stanju kada sam ga kupio. Agregat rasturen, spreman je bio za generalnu koju nije docekao, dok ga nisam kupio. (posle cu se vratiti na motor), Ram je vec prepravljan, promenjen ugao prednje viljuske (chopper) a zadnji kraj posecen i napravljen HardTail. Takodje je prosirena "zadnja viljuska" (da je nazovemo tako mada nije) da bi mogla da primi siru gumu. Samim tim je i kardan produzen, ali to je dobro uradjeno. Stapovi su od Honde, ne znam tacno koji model ali su izuzetni, takodje i prednja disk kocnica (fabricki nosi dobos i napred i pozadi) i kljesta i cilindar, sto mi se veoma svidja. Zadnji tocak je prepleten na 16" i to je izuzetno uradjeno, u vinklu je 100%. Mislio sam da ga rasturim da bih ispolirao i stavio nove zice ali nisam jos nasao DOBROG majstora da to ponovo napravi, a nisam ni trazio istog.
Menjac je bio u komadu i dobar je, tako da nema puno price oko njega. Rezervoar je fabricki, sto sam kasnije promenio, Governala je neka ZNJ i to se baca, sediste je ruzno, takodje baceno kao i sajle, zadnje krilo, nosac tablice, izgoreli auspuh, kvrgava-izlupana grana i ne znam sta sve jos sto mi se nije svidjalo...
No, posle popisa svih delova agregata i utvrdjivanja stanja u kojem se nalaze, zakljucak, svi vitalni delovi su OK... oprani su, kao i svi kanali za podmazivanje (a ima dosta sitnih koji se i ne mogu videti sok se dobro ne odmasti i opere). Klipnjaca ima mali malecni luft ali po preporuci nekoliko ljudi stare BMW garde to nije menjano... kako kazu kod pametnog coveka to traje najmanje 50.000km pa onda pocne da lupa da smeta uhu ali i dalje radi... znaci sa sada ostavljeno kako jeste. Klip je specijala 69, karike nisu lose sem kompresione ali kad se menja sve nek ide.. S'jednim malim problemom sto je neko ranije ocigledno stavio neodgovarajucu kompresionu ili je nije menjao na vreme pa se prosirio kanal za istu i nijedna ne lezi onako kako bi trebalo. I nije neki problem, napravice mi Majstor Miladin od hilzne od Skode..
Sledeca stvar, bacio sam magnetno paljenje, koje nisam ni dobio uz motor, vec neke magnete od apenca, sto nikad ne bi ni radio na ovom motoru... vrti sa nizim obrtajima i to nije to... pored toga, na 6V rade. Vec se radi sledeca majstorija... Napasovan je alternator od Ficje, na 12V i to direktno na radilicu. Vidjao sam da ljudi na R50 i ostalim boxer BMWovima, probuse blok i provuku kajs, remenik i tu postave alternator... Nisam to hteo da radim, vec je napravljen produzetak radilice i tu motiran altentator.. Doduse on tu leze kao da je i bio (samo kad se malo obradi) a posle alternatora dolazi teg za pretpaljenje, platine kondenzator itd...
Evo slike kako to izgleda:

Tu je jos jedan problem bio, teg za pretpalenje, posto mora da se razbusi da bi kroz njega prosao M8 uz to i celicni (sto i nije bitno) i da ostane dovoljno "mesa" da se nareze i da ne pukne; a vecina tegova koje sam nasao (BMW, DKW, Gilera..) nisu mogli da zavrse posao... Majstor Miladin uzme i napravi isti.. Tacnije prepravi neki od Diane cini mi se. Napravi breg bas kako treba... Problematican je bio i od DKWa, jer je od dvotaktne masine a ima drugaciju brzinu otvaranja i zatvaranja (mapu paljenja)
Evo slike kako izgleda i to, mada se ne vidi najbolje:


Danas sam kupio i platine, za Ladu cini mi se, kao i kondenzator pa ce i to uskoro biti montirano, dok se napravi plocica da montira na nju, vodeci racuna da to moze lako da se zameni negde na putu (zlu ne trebalo). Jos samo da kupim prohromski lonac 140x140 i da se od njega napravi poklopac za alternator i masina ce da bude raketa!!!
Oko ostatka motora nije mnogo radjeno, nabavio sam drugu zadnju gumu, bila je neka sa OGROMNIM balonom, 90cini mi se a i nije bila pecurka vec bas balon... a tvrda do zla boga, kod nisam uopste primetio da nije napumpana dok nisam uzeo da je skidam.... stavljena je 120/70 16 naravno... Jeste Tubeles ali nema vece, uz malo muke vulkanizera moze da se montira na neTubeles felnu... Zadnje krilo je skoro gotovo, posle toga ide sediste... jos ne znam kakvo... Onaj fabricki rezervoar mi se nije uklapao i linuju motora pa sam nasao neki koji odgovara... mislim da je od Viktorije.. U planu je da napravim nov upravljac od prohroma, hocu da bude ravan, mozda malo povijan na krajevima, samo jos ne znam kako da napravim "pozidac", da priblizim governalu sebi, da ne budem pognut napred u voznji ali ima vremena za to... takodje ce i izduvna grana biti od prohroma, najverovatnije bez auspuha (prigusivaca), vec samo debela prohromska cev...
-
Zaboravio sam da pomenem da je ugradjen i zatezac lanca... posto je lanac bio malo labav a i vidi se gde je grebao po bloku... a tesko je naci isti lanac, a nisu mi se menjali i lancanici... Montiran spaner od Yuga 45... Krivo mi sto nisam slikao ranije, sad je vec zatvoren agregat...
To je dobra stvar kod ovih vremesnih motora... masina je naprevljena da traje... imas viska i prostora i materijala gde god zamislis... drugaciju su filozofiju imali tada kada su pravili motore...
-
Evo danas malo promolih nos iz kuce, kao me prolazi grip, virus sta li je pa reko da iskoristim aparat i da uslikam ram... mada je go golcijat i neutrenirano oko :lol: nema sta da vidi na njemu :lol:

Nesto sam danas kontao da cu za pocetak ipak napraviti sediste bez opruga, da bi moglo da se utopi za rezervoarom... Sam rezervoar ce malo da promeni ugao, prednji kraj ce se malo podici gore a zadnji jos malo dole; ali dok stigne na red. Mada imam neku viziju da sediste ipak postavim na neke cvrse opruge, kratkog hoda ali da se zamaskiraju da se ne vide, i da ne giba celo sediste vec samo zadnji kraj.
Otprilike ovako:

Gde A ne bi bilo kruto, vec da se navari sharka (kao na vratima) a B su opruge. Samo je u celoj prici problem suvozac... a ne bih da pravim dva sedista. A i plasim se da bi i koza mozda pucala ili pokazivala znake opterecenja oko tacke A...
-
este nedelja danas al ne ispustah brusilicu iz ruke... Danas sam skroz ogolio ram da ga pripremim za farbanje i da se doradi, mislio sam malo ali ima malo vise...
Evo ga drugar probava brusalicu kako ide

Oko rama ce biti dosta posla, treba ojacati na nekim mestima, neke varove treba popraviti i dosta njih obraditi. To nikako ne razumem, ako si vec nesto uzeo da uradis, zavario, pa uzmi malo obrusi ako vec ne umes da iz prve napravis var kako treba (ne umem ni ja) Obradi, neka lici na nesto. Ali, definitivno najgore na ovom motoru sto sam video je da nosac za kardan zasrafljen sa 4 potpuno razlicita srava, od toga su 2 krstasta a dva obicna, ali svaki sa razlicitim glavama... i to su bas na vidnom mestu... pa mislim stvarno, ta 4 srafa ne kostaju ni pola paklce cigareta, ma nisu zlatni...
Ljudi, tretirajte vas motor kako valja i dolici a on ce vam visestruko vratiti!!!
Evo slike na kojoj se lepo vidi dobar var i los var:

To su nosaci za nozne komande, izbaceni napred; moja je pretpostavka da je ovaj levi, shugavi verovatno otkinut pa naknadno varen i posle samo zamacan cetkom jer nije bilo ni gita preko toga, nicega... da je bar obrusen ili nesto... na kraju on se i ne kad sve dodje na svoje... ali ne bih mogao da ga ostavim tako; to je i losa reklama za majstora a i ne lici...
Posle skidanja stare farbe, obrade varova, na red dolazi zadnje krilo i nosaci za isti (posto su stari poskidani)... posle toga, "cement git" da pokrije sve ogrebotine, ispuni sve rupice jer je ram star i dosta nekih zajebancija ima... pa onda smirglanje i smirglanje i smirglanje... a o-tom-potom..
-
Paljenje je konacno zavrseno! Evo slike:

Plocica na kojoj se nalazi platina i kondenzator je napravljena (ne postoji ovakva kakva jeste), drzi na 4 srafa (brezona) i ima ovalne rupe radi stelovanja, onog finog, najfinijeg... Znaci pored stelovanja paljena na platini, okretanjem cele ploce-nosaca se moze stelovati paljenje i dok radi motor, sto mnogo znaci!!! Jos da nadjem prohromsko lonce odgovarajucih dimenzija da se napravi poklopac za ovo... Imam i u kuci jedno, koje se nikad nije koristilo al ne da zena... kud je i pitah...
-
No, malo se oslobodih obaveza od ispita pa se danas radilo udarnicki!!!
Prvo je trebalo na ramu popraviti sve varove, nesto dovariti sto nije bilo zavareno kako valja ili nije bilo zavareno uopste. Npr ovo:

Mrzi me da zvrkam po po slici, vidi se gde nije vareno, doduse jeste zavareno sa jedne strane, ali zasto nije sa druge, pitanje je... Pa se prionulo na varenje... CO2 naravno!

Posle toga nastaju problemi... naime, rupa za osovinu se "razlokala", napravila je jajasta rupa i osovina nije bila fiksirana, nego je imala lufta.

Bila je tu biksna, navarena sa strane, ali nije drzala dovoljno, mala povrsina. Pa je onda jedno od resenja (koje je i prihvaceno kasnije) bilo da se razbusi rupa na 33mm, napravi stepenasta biksna koja bi usla u tu rupu a siri deo strcao (kao cep samo supalj da bi osovina prosla). Posto je osovina 19.5mm, biksna je napravljena na 30mm (deo koji ulazi u rupu od 33) da bi mogao da se nasteluje tocak i da se na licu mesta zavari....

Razbusivanje rama rama na glodacu (kako ga drugar zove). Ram je naravno pricvrscen i to dobro, to sto ga mi drzimo je onako pride, za svaki slucaj :)
Pa onda obrada biksne, tacnije pravljenje... od komda gvozdja sa osovine od voza :)

Onda je trebalo postaviti tockove na ram da bi se izvukla linija. A tu se javlja drugi problem.. naime, donji konusni lezaj je propao, venac je puko.. no to nije problem, lako se nasao drugi a taj drugi ne upada kako valja... deformisao se drugi deo lezaja... malo cekica, napravi se od ovalnog okrugao... a onda opet problem, nije isti standard! Tacnije nije isti ugao i onda ne nalezu valjci celom sirinom vec samo jednim delom... zato je prethodni lezaj i puko (venac). Naravno lakse je bilo zameniti leziste za lezaj nego traziti bas taj lezaj koji ko zna odakle je i od cega je...
Lezaj je izbijen tako sto je zavareno gvozdje za njega i iscukano sa suprotne strane..

Posto je nov lezaj malo plici, ubacena je podloska... Ovde tek treba da dodje lezaj:

Posle toga je raspaljen rostilj, kilo i po kobasica, bez piva... ja se isprsio za kobaje a ostali kazu : mi ni oci lepe nemamo A ionako me ceo dan bolela glava pa moze i bez piva :)
Onda naravno letve ili cevi pa racunaj sirinu prednje gume, zadnje pa podbaci izmedji gume i letve da letva stoji pravo i nacentriraj tocak. Centriran je zadnji tocak, racunam da je prednji kako valja... (videcemo u voznji). Tu je vec pao mrak pa nije ni slikano nista...
Sutra, ako me nista ne spreci, da se montira zadnje krilo, napasuje rezevoar i da se smisli sediste...
Resio sam da po svako cenu postavim sediste na opruge! Zavrsio sam prenos prosle nedelje i pricao sa nekadasnjim vlasnikom BMWa mi, kaze da je bio strasno neudoban za voznju, otkida bubrege kako on kaze! Tako da opruge i kvalitetan sundjer ne ginu!
-
Posto sam juce kupio i materijal za farbanje, tacnije ostavio drugara da uzme sve sto treba za farbanje, sem boje za razervoar i krila a ja otisao da razmenim 50e i napomenem mu da imam samo 50e i da ne trosi vise nego sto mora... i on napravi ceh 3.800din za materijal za pripremu i 300ml akrilne crne za ram (otpornu na grebanje)... Rezervoar cu najverovatnije u Ducati metalic crnu sa raznobojnim perlicama... ta mi se najvise svidela, no ima vremena...
Skretoh sa pocetka recenice a i ne zavrsih je... posto imam materijal za farbanje, resih da pripremim prednje krilo. Znaci brusilica sa krpom i pici. Ovo sam spremam za skidanje farbe:

Napomena, ovo raditi iskljucivo napolju i maskom za disanje jer je prasina uzasna i strasno se lepi za nozdrve.. Posle par poteza svoch krpom primetim da se ispod crne nalazi zuta boja a ispod nje crvena a ispod nje plava a ispod nje zelena i ponegde spric git izmedju... vro interesantno i lepo za igranje:

Cak sam se u jednom trenutku razmisljao da ostavim ovako, samo da prelakiram, da ne placam airbrush... pa onda odustao, lepsi plamenovi mogu da se urade brushem.... Posle mnogo prasine i kasnje MNOGO rucnog smirglanja (nepristupacna mesta) shvatim kako je peskarenje jedna mnogo lepa i zgodna stvar... Skratilo bi mi pola dana posla...
Evo prednjeg krila na motoru:

Posle ovoga sam se razmisljao da ga celog hromiram... pa onda se setim da sam vec kupio materijal za farbanje a i te pare sto bih dao za hromiranje (koje inace nemam) bolje da potrosim na gorivo...
Slika je malo losija, no vidi se zadnje krilo (by Markoooo), onako provizorno stavljeno da lici... tek ce da se prave nosaci, ojacanja itd...