Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG

elitemadzone.org :: AutoZone :: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG

[ Pregleda: 27741 | Odgovora: 10 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
77.46.255.*



+1 Profil

icon Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG23.08.2007. u 22:32 - pre 202 meseci
Ne znam koliko ste informisani oko ovoga al nacuo sam kao nesto da *** planira da subvencionise ljude koji bi ugradjivali CNG uredjaje u svoja vozila tako da cena uredjaja ne premasuje 600e stim da imaju obavezu da sipaju gorivo samo na *** pumpama.

Inace po cenovniku firme *** (sajt www.***) ugradnja uredjaja za pogon vozila na CNG/metan/zemni gas u Srbiji kosta nekih 2500e . Zemni gas ili CNG(compressed natural gas)

Nesto vise o zemnom gasu:

Zemni ili prirodni plin je fosilno gorivo koje se najvećim dijelom (85 do 95 posto) sastoji od metana (CH4), koji je najjednostavniji ugljikovodik bez mirisa i okusa. Nezapaljiv je, ali eksplozivan. Preostali udio (5 do 15 posto) su složeniji ugljikovodici, dušik i ugljen dioksid.

Upotreba prirodnog plina je raznovrsna. Plin se upotrebljava u domaćinstvu, koristi se kao sredstvo za grijanje, u industriji itd., ali se u zadnje vrijeme sve više javlja kao i alternativno gorivo prema nafti za pogon motornih vozila, gdje se upotrebljava u jednom od naziva CNG (compressed natural gas) ili ukapljen na temperaturi od minus 162 stepena LNG (liquefied natural gas). Prednosti upotrebe prirodnog plina za pogon je u tome što motori pogonjeni prirodnim plinom ispuštaju za polovicu manje štetnih plinova od odgovarajućih dizel motora koji ispunjavaju Euro 2 normu. Osim toga, prednost mu se očituje i u činjenici nepostojanja krutih čestica u ispušnoj cijevi, buka je neusporedivo manja kao i niža cijena u odnosu na dizel ili benzin. Prirodni plin je značajan i u pogledu da su autonomija kretanja i nosivost bitno veći nego kod ostalih alternativnih goriva. Budući da CNG ima visoku oktansku vrijednost (120), upotrebljava se kod motora s Ottovim postupkom sagorijevanja, a što ima nešto lošije iskorištenje u odnosu na dizel, ali budući da se koristi u režimu siromašne smjese razlike nisu velike.

Danas u svijetu postoji više od milion komercijalnih vozila koja su bivalentna, odnosno koja osim plina mogu koristiti i benzin, ali vozila pogonjena samo plinom imaju bolju iskoristivost. Jedno od najpoznatijih je Sprinter NTG (Natural Gas Technology), koji je opremljen posebnim sustavom za tzv. sekvencijalno ubrizgavanje plina koje dodatno smanjuje buku i količinu štetnih ispušnih plinova kod motora pogonjenih plinom

-------

Inace koliko sam ja cuo punionice za zemni gas postoje vec u Pancevu, Krusevcu, Cacku i Novom Sadu. Cena goriva je takva da za 200 dinara prelazite 100 km, potrosnja i snaga motora su identicni kao kada idete na benzin:

Par informacija o uredjaju Sequent koji ugradjuje i pravi firma ***:

Sequent FASTENESS je uređaj za direktno ubrizgavanje Prirodnog Gasa (84% Prirodanog Gasa čini METAN), potpuno automatizovan i namenjen najsavremenijim automobilima sa benzinskim motorima.

Glavne karaterisike

• performanse do 1% lošije nego na benzin, a za turbo motore do 3% bolje
• 100 litara metana ima istu energetsku vrednsot kao 25 litara benzina,
• metana se na pumpi sipa u kg, a ne u litrima
• 1kg metana je isto što i 1.75 litara benzina,

• cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/4 cene 1km na benzinu
• cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/3 cene 1km na dizelu
• cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/2 cene 1km na plinu

• jedini sistem koji ne utiče na rad automobila na benzin,
• jedini gasni sistem kod koga kontrolu rada motora na metan vrši benzinski kompijuter,
• jedini gasni sistem koji Vam nikada neće paliti CHECK Engine lampicu,
• potpuno automatizovan - motor se pali na benzin, kada se zagreje bez trzaja prebacuje na metan,
• u slučaju nestanka metana ili oštećenja metanske instalacije automatski bez trzanja motor prelazi na benzin,
• Sequent je najbezbedniji gasni uređaj danas,

http://www.***/cms/fastness.php

[Ovu poruku je menjao momsab dana 24.08.2007. u 00:45 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG23.08.2007. u 22:45 - pre 202 meseci
Jel planiras da ugradis zemni gas u svog kadilaka? :)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
77.46.255.*



+1 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG23.08.2007. u 23:02 - pre 202 meseci
Citat:
Jel planiras da ugradis zemni gas u svog kadilaka? :)


nope, oduvek vozim na benzin samo me ovo zainteresovalo sa "znanstvene strane" jer sam danas video Forda Focusa koji ima fabricki pogon na benzin i CNG
 
Odgovor na temu

palomas
Davis Cup
Croatia

Član broj: 50896
Poruke: 666
*.hep.hr.



+5 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG24.08.2007. u 09:10 - pre 202 meseci
Mogu samo napisati kakvo je stanje u Hrvatskoj: imamo velike viškove tekučeg plina (LNG ili propan-butan), kao nus-produkt eksploatacije nafte, ili kao samostalna nalazišta plina. Budući da se u plinskim mrežama troši zemni plin (metan) ova vrsta plina uglavnom se izvozi, po bagatelnim cijenama.

Državi očito nije u interesu podsticati ili subvencionirati prelazak automobila na plin, jer se državni proračun odlično puni prodajom i korištenjem benzina i ostalih naftnih derivata. Državi je to očito puno važnije od ekologije i jeftinog načina transporta.. Za mene je to čisti idiotizam, imamo viškove plina, a uvozimo skupu naftu..
 
Odgovor na temu

coolvibes
nikola miljkovic
Beograd

Član broj: 148888
Poruke: 79
*.eunet.yu.



+1 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG11.10.2007. u 22:08 - pre 200 meseci
posto vidim da ste bas upuceni u CNG iskoristicu ovu priliku da vas pitam gde mogu da nabavim samo bocu ili rezervoar za cng?
imam golfa 3 sa fabricki ugradjenim cng-om ali nemam bocu niti se primecuje gde je bila jedino sto se m oze primetiti da je malo vise podignut na zadnjem delu sto mi govori da je tu vec postojala ta teka boca.
hvala
NM
 
Odgovor na temu

njinsa
ruma

Član broj: 45875
Poruke: 171
212.200.180.*



+1 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG11.10.2007. u 23:21 - pre 200 meseci
takvu bocu kupis na pijaci na B.potoku za 50-tak evra,ali ti to ne bih preporucio! ne znam i nisam bio u nasim punionicama tog gasa,ali u italiji ima ih dosta,obicno su dosta izdvojene i cesto se desi tamo neka havarija i izgori po koja pumpa,a kad se sipa metan niko ne sme biti pored auta,bar tamo nije. uredaj je dosta skup i tamo i trazi OBAVEZAN redovan servis svakih 6 meseci. doteralo se mnogo auta na metan i stvarno je voznja dzabe i ide kao na benzin,ali ako nema ko da ti odrzava taj uredaj i prvo ga pregleda ne upustaj se u tu avanturu!
 
Odgovor na temu

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
212.200.65.*



+115 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG08.11.2010. u 17:07 - pre 162 meseci
Da li se nesto promenilo u zadnje 3 godine,mislim na nove pumpe cng-a i eventualno jeftiniji uredjaji?
 
Odgovor na temu

Markoxxx
Marko Kolarevic
Cacak

Član broj: 886
Poruke: 643
*.dynamic.isp.telekom.rs.

ICQ: 27867845
Sajt: www.TDIdesign.org


+14 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG08.11.2010. u 22:37 - pre 162 meseci
Izgleda da se nije mnogo promenilo, osim sto dosta taksista vozi na CNG, i cini mi se da ima jos jedna punionica u Kragujevcu.

I vidim po oglasima da ima dosta automobila sa fabrickim uredjajem na metan, narocito Fiat Multipla :)
Pijem pivo i ebem sve zivo, ko sok - on jock
«« M.K. »»
 
Odgovor na temu

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
212.200.65.*



+115 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG11.11.2010. u 21:32 - pre 162 meseci
U pa super ja sam u blizini kragujevca meni bi to odgovaralo kad bi ugradio :).E sad cena,na pocetku ove teme se pomonje 2500 evra,da li je stvarno toliko?i drugo jos vaznije bezbednost.Meni se desavalo na plinu bar dvaputa ako ne i vise da mi plin curi jednom oko 7,8 litra za 5 minuta na ventilu na boci a drugi put napred na jednom delu koji ne znam kako se zove :D ali znam da mi se i vise od nedelju dana osecao plin u autu.e sad sta bi se desilo da se to desi na cng posto ne verujem da bi instalacija bila toliko dobra da se nikad ne desi neki kvar koji ce dovesti da metan curi?
 
Odgovor na temu

Markoxxx
Marko Kolarevic
Cacak

Član broj: 886
Poruke: 643
*.dynamic.isp.telekom.rs.

ICQ: 27867845
Sajt: www.TDIdesign.org


+14 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG11.11.2010. u 21:44 - pre 162 meseci
Ti si bas maler, tako nesto se bas retko desava, a cini mi se da je metan bezbedniji od TNG-a.
Pijem pivo i ebem sve zivo, ko sok - on jock
«« M.K. »»
 
Odgovor na temu

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
212.200.65.*



+115 Profil

icon Re: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG12.11.2010. u 14:53 - pre 162 meseci
Pa za 3ipo godine voznji na plinu i predjenih 25000 km valjda nije mnogo to sto mi je nekoliko puta curio plin.Kako to da je metan bezbedniji od plina kada je on eksplozivan u dodiru sa vazduhom?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Voznja automobila na metan / zemni gas / CNG

[ Pregleda: 27741 | Odgovora: 10 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.