Citat:
StORM48: @srki
A kako se statistika izvlači iz tih, realno novih, automobila, molim Te?
Ja sam vozio Pežo 307 HDI 2.0 do pre nekoliko meseci i dobro znam da je bio relativno pouzdan dok nije napunio 3 i po godine, a nakon toga... dobro je da mi nije eksplodirao.
To sto je tebi trajao 3 godine ne znaci da je i drugima toliko trajao. Nekima je mozda trajao mesec dana do tog kvara a nekima 10 godina i to je ono sto pokusavam da ti kazem, ne mozes na osnovu individualnih primera dolaziti do zakljucka. Postoji distribucija verovatnoce koja bi ti rekla aproksimativno koliko automobila ce da se pokvari za 3 godine pa bi mozda video da postoji velika sansa da imas probleme sa tim Pezoom. Ta distribucija verovatnoce je najbliza Puasonovoj raspodeli.
Citat:
Ja bre nisam čuo da neko s Passatom može da pređe neku normalnu kilometražu bez kvara oko točkova i vešanja. Ovo su iskustva ljudi koji to voze, a ne nekakvog glupavog istraživanja.
Istrazivanje uopste nije glupavo nego ga ne razumes. U tim statistikama ranije Passat ni nije zauzimao neko dobro mesto. To ne znaci da posle kvalitet nije poboljsan.
Citat:
Znači, da su statistike na mom pređašnjem (hvala Bogu, sada samo "pređašnjem") autu uzete do 2004.godine, ispao bi najbolji auto.
Ako ti je uzorak samo tvoj auto to ja ne bih nazvao statistikom. Da taj auto ima problema moglo je da se vidi i do 2004. godine (kao sto se i videlo po tim listama koje ti ne razumes) ali ne na osnovu jednoj automobila (tvog) nego na osnovu hiljada drugih. Uzmi malo iscitaj o verovatnoci i statistici i kako ona moze da se koristi u procenjivanju radnog veka.
Citat:
Međutim, taj auto se ne baca u đubre posle 3 godine, poput smrdljivih čarapa, nego se vozi i dalje. Nebitno da li je vlasnik drugi, treći, peti, četrnaesti. Pouzdanost je nešto što ili postoji ili ne postoji.
Slazem se. Ali ono sto pokusavam da ti kazem je da nemacki automobili novije generacije su mnogo pouzdaniji nego oni iz 90-tih godina i da je velika sansa da ce da ti traje mnogo duze nego te 3 godine. Problem je sto ne razumes kako statistika radi i da ne mora da se ceka 3 godine da bi se videlo kolika je sansa da imas kvar na tom automobilu.
Sta mislis kako na novim monitorima ili harddiskovima mogu da kazu da je recimo prosecan radni vek 100.000 sati? Da li zaista mislis da su oni cekali 100.000 sati da bi to videli? Nisu nego su cekali mozda nedelju dana sa milion monitora i za to vreme pratili kako se pojavljuju kvarovi i mrtvi pikseli i na osnovu Puasonove raspodele izracunali da je prosecan radni vek 100.000 sati.
Citat:
Dobro se nisu setili da mere pouzdanost u prvih 4 dana eksploatacije.
Ako bi imao dovoljno veliki uzorak (npr. milijarde) onda bi i to mogao da uradis. Ali ako ti mislis da u obzir treba uzimati automobile koji su stari deceniju i vise i ako mislis da se kvalitet od tada nije poboljsao onda te necu dalje ubedjivati ni u sta.
Citat:
Takođe, ne bi bilo loše da čitaš šta neko piše, pre nego što repliciraš. Ja sam BMW 525 naveo kao dokaz o netačnosti mita da su nemačka vozila najpouzdanija uopšte, van prostora i vremena, što je u Srbiji posebna priča.
Izvinjavam se. Samo sam hteo da kazem da individualna iskustva nemaju veze sa stvarnoscu. Eto ti si imao losa iskustva sa BMW 525 a RS TURBO je imao odlicna iskustva. Nijedno iskustvo nije relevantno vec statistike.
Citat:
Dekra je TAKOĐE nemačka, tako da verodostojnost uopšte "nije" pod znakom pitanja.
Evo odma... ;)
A kako objasnjavas to da su pre Japanci zauzimali prva mesta na njihovim listama. Nije to neka banana republika pa da mogu bez posledica da lazu o statistikama. Uzmi procitaj ceo izvestaj da vidis kako su dosli do rezultata.
Citat:
Baš me zanima, kako to da niko drugi na planeti nije došao do ovog zaključka, osim njih?
Britanci su relativno nepristrasni po ovom pitanju, pa ni od njih nisam čuo ovako nešto.
Zato sto Britanci uzimaju u obzir i automobile od pre 15 godine. Prosle godine je na listi bio i Toyota Rav4 iz '94. Tada su Nemci bili gori ali od tada su poboljsali proizvodnju i ako hocu sada da kupim auto sigurno necu kupiti neki koji je star 10 i vise godina.
U Srbiji je mozda relevantnije gledati te starije automobile jer vecina njih kupuje polovne koji su 7-8 (i vise) godina stari.
[Ovu poruku je menjao srki dana 03.02.2008. u 20:07 GMT+1]