Citat:
Gromomobil: iskopirao sam ovo sa mobilovog sajta... verovatno je na to mislio pomenuti majstor.
-"Zašto mi je za starija vozila potrebna viskoznija (gušca) tecnost?
Napredna tehnologija motora sa strožim tolerancijama (n. pr. zazorima izmedu prstena klipa i zida cilindra) dozvoljava korišcenje ulja niže viskoznosti bez povecanja potrošnje ulja ili habanja. Starija tehnologija odnosno stariji motori obicno imaju vece tolerancije te im je potrebno gušce, to jest, viskoznije ulje da bi održali zaštitu i smanjili potrošnju ulja."-
To je veliko pojednostavljenje price, iz verovatno komercijalnih razloga...treba se "resiti" mineralnih ulja pored jeftinih sintetika.
Jesu novi motori visokofrikcioni i ekoloski, ali to zahteva neke druge osobine ulja, cesto i gradaciju 30..koja je zaista manje gustine(preciznije ima manji uljni film na zidovima za podmazivanje pri 100 i vise stepeni) i ta i nisu za preporuku, ako ih fabrika ne preporucuje.
"Fabrika" preporucuje uvek ekonomsku varijantu, naravno uz potrebne tehnicke zahteve i ateste,
uzimati bolje ulje nije zabranjeno..
Razlika izmedju 5W40 i 10W40, u "gustini) je SAMO na 25
oC. Na 100 stepeni, gradacija im je slicna, s tim sto neka sinteticka ulja imaju deblji film od vecine polusintetickih...pa su zapravo "gusca" u zagrejanom motoru, receno pojednostavljenim izrazima.
A to sto su tecljiva pri hladnom startu, kada je prakticno 90% habanja motora, brze pristizu u udaljene zone, sintetika bolje pokriva i "ostaje" na povrsinama nakon prestanka rada motora, lakse se vergla...to su detalji koji treba da zanimaju korisnika "starog" tipa motora.
Ono dalje, slozenije, je "razbijanje ulja"(opadanja gradacije, kada ulje postaje jos "REDJE"), cemu su sklonije polusintetike i mineralna ulja, to su samo dodatni benefiti..