Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije

[es] :: Advocacy :: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije

[ Pregleda: 5740 | Odgovora: 17 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

flighter_022
L2 Applications Administrator
NS

Moderator
Član broj: 18499
Poruke: 737
41.204.224.*

ICQ: 23089150


+232 Profil

icon Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije06.06.2008. u 23:15 - pre 193 meseci
Svojevremeno (ili pak konstantno) Microsoft je u sukobu sa vlastima u EU (i ne samo tamo) oko toga da li moze da ukljuci Internet Explorer, media Player i Bog zna sta jos ne.

Internet Explorer je jako duboko ugradjen u Windows. Preko nekih njegovih komponenti ide Windows Explorer, na primer. Kako bi bilo kada bi proizvodjaci automobila morali da isporucuju automobile bez motora (a mozda i tockova, sedista, i svega ostalog) kako bi kupci mogli da biraju da li ce u mercedes (na primer) da ugrade mercedesov, BMW-ov ilil ferarijev motor?

Ne vidim tu neku logiku,
 
Odgovor na temu

Stefan Markic

Član broj: 82674
Poruke: 759
*.dynamic.sbb.rs.



+73 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije06.06.2008. u 23:27 - pre 193 meseci
Jedino sto ja vidim tu je rupa u logici. :) Koja crna logika?! :-)

Ako Canonical moze u Ubuntu da gurne audio/video player i web browser, sto onda ne bi mogao i Microsoft? Mislim, bzvz je takve stvari ne dozvoljavati.

Onaj Windows N Edition - no comment. Ne bih ga uzeo ni da je jeftiniji. :p

A valjda ce i EU za nekih 10-ak godina vise da se smori od tog MS-a :), taman kada shvate da su dzaba trosili pare za razvijanje onog Google-wannabe-killer-a. :-)
 
Odgovor na temu

_AxeZ_
Novi Sad, Vojvodina

Član broj: 141567
Poruke: 40
*.ADSL.neobee.net.

Jabber: axez@elitesecurity.org
ICQ: 2640053


+7 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 00:18 - pre 193 meseci
Sve ce to m$ da plati...:)
Koliko milijardi $$$ su ih rebnuli do sada?
\x56 \x6f \x6a \x76 \x6f \x64 \x69 \x6e \x61
\x52 \x65 \x70 \x75 \x62 \x6c \x69 \x6b \x61
 
Odgovor na temu

mulaz
Ljubljana

Član broj: 47602
Poruke: 2239
*.dial-up.dsl.siol.net.

Jabber: mulaz@elitesecurity.org
Sajt: www.mulaz.org


+184 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 00:30 - pre 193 meseci
Za monopoliste vaze drukcija pravila nego za ostale kompanije
Bolje ispasti glup nego iz aviona
http://www.mulaz.org/
 
Odgovor na temu

stsung
NS

Član broj: 12899
Poruke: 432
*.ptt.yu.



+2 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 00:34 - pre 193 meseci
Pozd.

Mislim da je ovde stvar u tome shto Windows zauzima jako velik market share kada su u pitanju OS (prema statistikama od 91% do 96%), i samim time to omogucava Microsoftu da namece svoja reshenja kada su u pitanju korisnichke aplikacije tako shto ce ih ukljuchiti u Windows. Zbog ovoga antitrust institucije pokushavaju da to malo obuzdaju, a kako ne postoji dovoljno adekvatna zamena za Windows takva da bi je sadashnji korisnici lako prihvatili (linux ovde ne mozhe nikako da se rachuna jer prosto, iste aplikacije koje je recimo korisnik platio proizvodjachu a pisane su za Windows ne mogu da rade na linuxu - nebitno shto postoji wine i slichno) ne mogu tek tako da zabrane distribuciju samog windowsa pa ovo chine na drugim poljima kao shto su pomocne aplikacije. Gledano da je 2001 recimo IE imao preko 94% market share, danas je ova cifra oko 78%. Jednostavno, ako dozvolite jednoj kompaniji da ovlada trzhishtem eto recimo browsera do 99%, to gushi sve ostale, najcheshce bolje i inovativnije, browsere shto samim time kochi napredak tehnologije. Zbog ovoga postoje antitrust zakoni.

Ovo medjutim nije sluchaj sa proizvodjachima automobila, tj. nemate proizvodjacha koji ima market share udeo od 91%. Na primer Toyota u USA ima market share od oko 16%. Zbog ovoga automobilske kompanije nemaju toliko problema sa antitrust zakonima koliko ih ima Microsoft.

Svako dobro.
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 293
*.rcub.bg.ac.yu.



+16 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 11:42 - pre 193 meseci
Stvarno ne vidim logiku u ovom pitanju.

Za ugradnju motora ti trebaju 2 mehanicara i 2 dana posla, ne moze svaki motor u svaku sasiju itd... komplikacija je do bola.

Za instalaciju browsera ti treba 5 sekundi.

I gde je tu analogija?
 
Odgovor na temu

flighter_022
L2 Applications Administrator
NS

Moderator
Član broj: 18499
Poruke: 737
..1.41.client3.directonpc.com.

ICQ: 23089150


+232 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 12:35 - pre 193 meseci
Pa u tome bas jeste poenta, sto vlasti teraju softversku industriju da napravi sve modularno, pa da mozes da biras, dok auto industriju niko ne dira (a mogli bi, pa da ti ne treba 2 majstora i 2 dana posla, vec samo dizalica, i hop, eto novog motora, i to od drugog proizvodjaca)
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 293
*.rcub.bg.ac.yu.



+16 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 13:16 - pre 193 meseci
Bas me zanima kako ce da naprave modularni auto sa delovima od po 200 kg.
Teorijski moze, ali onda bi golf kostao ko ferari.

Ili jos bolje, sto ne naprave modularne stanove, pa kad hoces da promenis stan, hop, za pola sata imas potpuno novi raspored soba.
 
Odgovor na temu

flighter_022
L2 Applications Administrator
NS

Moderator
Član broj: 18499
Poruke: 737
..1.41.client3.directonpc.com.

ICQ: 23089150


+232 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 13:58 - pre 193 meseci
Nije uopste poenta kako napraviti ovo ili ono, vec zasto vlasti teraju jednu industriju da nesto radi, a drugu ne. Kao da je lako izbaciti IE iz Windows-a, a da se ne ukloni i funkcionalnost Windows Explorer-a...

Uz put, modularna gradnja postoji. Recimo, studentski grad u Beogradu, u nekoliko paviljona u kojima sam bio kompletno kupatilo je uradjeno kao jedan modul koji se ubaci u zgradu, samo se povezu voda, struja i kanalizacija i gotovo.
 
Odgovor na temu

buda01
Beograd

Član broj: 24949
Poruke: 293
*.rcub.bg.ac.yu.



+16 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije07.06.2008. u 14:53 - pre 193 meseci
Ne nego je poenta u tome, da kada bi tebi trebalo 2 dana i 500 E da instaliras Firefox, niko se ne bi bunio sto MS integrise Explorer.

Ali kada je Firefox dzabe, instalira se za 5 secundi, a usto je i bolji, onda taj potez MS lici na monopolsko gusenje konkurencije.

Npr kada bi BMW nudio dzabe svoje motore i obezbedio ti majstore da ti ugrade motor u tvoj Mercedes takodje za dzabe i u roku od pola sata, onda bi analogija bila potpuna.
Onda bi potrosaci, a verovatno i evropska komisija zahtevali od Mercedesa da isporucuje automobile bez motora. Bez ovih nabrojanih uslova to nema smisla, tj niko normalan ne bi menjao motor na novom autu.
 
Odgovor na temu

stsung
NS

Član broj: 12899
Poruke: 432
*.ptt.yu.



+2 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 00:36 - pre 193 meseci
Pozd.

Ovo shto je buda01 rekao mozhemo ovako posmatrati .... zamislite da audi ima 91% trzhishta ... i sada lepo oni znaju da imaju velik deo trzhishta i trpaju motore loshijeg kvaliteta jer su im jeftiniji, i ti se motori kvare, no bash ih briga jer svi voze audi. I sada Pera to vidi, i pravi biznis plan kako ce sada on napraviti bolji motor, a ciljna grupa mu je chitavih 91% trzhishta. Plus minus, digitron drushtvo, isplati se. I hajde, Pera to napravi, ali vidi vraga, audi odbija da isporuchuje auto bez motora iako postoji alternativa. I sada se ukljuchi antitrust telo koje pogleda situaciju i kazhe ... e pa momci, vi imate 91% trzhishta a ovde izgleda imamo bolji proizvod ... nema da necete ima da mora. No ... kako nemamo proizvodjacha koji ima velik udeo trzhishta, i pride ima jako losh motor, prvo nema razloga da bilo ko motor menja jer je postojeci dovoljno dobar, a drugo, chika Pera kad izrachuna da ne mozhe da napravi bog zna koliko bolji motor od Audija, a da mu je trzhishni udeo samo 7% ili koliko je vec (ceo WV ima udeo oko 10%), tu biznis plan nailazi na svoju prepreku. Zbog ovoga kada pogledate uopshtenu automobilsku industriju, mozhete praktichno da se vodite Ford-ovom izjavom koja su kola najbolja - nova. Proizvodjachi se utrkuju ko ce da napravi bolji, udobniji, pristupachniji, ovakav onakav auto ... znachi imamo zdravu trzhishnu utakmicu i ukljuchivanje antitrust tela koje bi naredjivalo da se ne isporuchuje sa motorom je nepotrebno. Tom logikom mozhe onda i bez motora i bez retrovizora i bez sedishta nego lepo dajte vi samo shasiju a mi cemo u to da potrpamo delove, ko da sklapamo rachunar :) Ako nema monopola, ovo se ne primenjuje. Zamislite da tako dodju recimo u pekaru koja pravi pecivo sa sirom, i super im je pecivo al eto sir mozhe biti i bolji i narede - e znate shta, ne mozhete ovo morate prazno pa da klijent ubaci sir koji proizvodi vash komshija :) I ovo bi bilo moguce da imate jedan lanac pekara sa 91% udela i da ne mozhesh ko chovek da pojedesh dobro pecivo sa sirom :)

Svako dobro.
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Član broj: 139340
Poruke: 5571
79.101.85.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 01:03 - pre 193 meseci
^^ znaci internet-explorer mu tu dodje prokis'o sir :)
 
Odgovor na temu

Stefan Markic

Član broj: 82674
Poruke: 759
*.dynamic.sbb.rs.



+73 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 05:07 - pre 193 meseci
Citat:
stsung: No ... kako nemamo proizvodjacha koji ima velik udeo trzhishta, i pride ima jako losh motor, prvo nema razloga da bilo ko motor menja jer je postojeci dovoljno dobar, a drugo, chika Pera kad izrachuna da ne mozhe da napravi bog zna koliko bolji motor od Audija, a da mu je trzhishni udeo samo 7% ili koliko je vec (ceo WV ima udeo oko 10%), tu biznis plan nailazi na svoju prepreku.


Upravo tako. ;)

However :), mnogi Tuxeri iz nekog razloga to nikako da shvate, ili mozda ne zele. ;-)
 
Odgovor na temu

Dejan Lozanovic
Dejan Lozanovic
Beograd

Član broj: 691
Poruke: 2325
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: null@elitesecurity.org
Sajt: speedy-order.com


+75 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 11:33 - pre 193 meseci
Pa sad momce, nije bas tako, primera radi automobilske kompanije npr koriste standarne vijke i navoje znaci nema sad da mercedes smisli svoj navoj itd. A drugi primer su recimo turbine, i one su na neki nacin "standardizovane" zato sto imas 3-4 proizvodjaca na svetu koji ih pave, i jedan model turbine mozes da nadjes npr ma golfu, audiju i mercedesu ..... A neki mercedesovi kamioni imaju tri razlicita modela turbine za isti model motora tako da i tamo je modularno manje vise kad malo ozbiljnije pogledas materiju.
 
Odgovor na temu

Sir_Oliver
Milan Jovanovic
Beograd RS / Aurora IL

Član broj: 2557
Poruke: 353

Sajt: www.novarepublika.com


+17 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 18:41 - pre 193 meseci
A da li ti je palo na pamet da na primer taj Windows kosta €150 i da ti ne dozvoljava da deinstaliras IE i WMP? Te price "kako moze Canonical da favorizuje ovo ili ono" nemaju logicki smisao. Pod Ubuntuom i drugim distribucijama korisnik moze komotno da instalira samo jedan bilo koji file manager, web browser ili media player i to da tera kao default pod bilo kojim desktop okruzenjem. Analogija izmedju auto i IT industrije ti i nije bas najbolji pokusaj.
 
Odgovor na temu

Stefan Markic

Član broj: 82674
Poruke: 759
*.dynamic.sbb.rs.



+73 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 18:56 - pre 193 meseci
Yep, cim spomenemo babu ili zabu na Advocacy-ju zarad nekog poredjenja, onda svako ima neko svoje misljenje u koje je makar 98% siguran, iako nema nikakve argumente za to sto lupeta. :)

Well, Gospod je davno dig'o ruke od ovog podforuma anyways. :]
 
Odgovor na temu

Nemanja.Ciric
web dizajner/programer, Niteoweb
Novi Sad/Subotica

Član broj: 163398
Poruke: 63
*.rcub.bg.ac.yu.

Jabber: serj.cobain@gmail.com


Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 23:07 - pre 193 meseci
Meni se ne sviđa poređenje sa automobilima iz prostog razloga što OS nije Automobil :).

OS znači Operativni Sistem - internet browser, pregledač slika (čudi me da se tu nije digla buka ^_^), media plejer i ostale gluposti koje M$ bundluje NISU deo operativnog sistema, već njegova nadogradnja. Motor, šasija, sedišta i šta god da ste sve nabrojali JESU deo SVAKOG auta. One stvari koje nisu obavezan deo svakog auta (GPS uređaji, audio oprema, alarm ...) većina ako ne i svi proizvođači ne ubacuju u osnovne verzije automobila, već skuplje, efektivno omogućavajući npr Kenvudu i Soniju da se ravnopravno takmiče na tržištu auto audio sistema, i to sve bez da su ih kazne EU i antimonopolske parnice na to primorale (mada pomaže što stvarno ni jedna kompanija nema monopol ^_^)...
NĆirić
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2807

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+655 Profil

icon Re: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije09.06.2008. u 23:18 - pre 193 meseci
Zasto uopste rasprava - ovo je cist trol. I budali je jasno da je analogija automobil/motor i os/browser ne pogresna, vec totalno pogresna i da je totalno neprimenjiva. Objasnjavajuci dalje na osnovu te analogije je jednostavno pogresno jer je sama analogija u startu netacna.
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Jos jedno poredjenje racunarske i automobilske industrije

[ Pregleda: 5740 | Odgovora: 17 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.