Pa ne... jesi u pravu. Jesu oba rešenja prisutna i nije moguće utvrditi neki šablon po kome je bolje ovo ili ono. Ja samo kažem da je generalno (pošto mi je to struka, pa sam baš radio proračun materijala disk kočnica, doduše na dosta rudimentarnijem nivou, iskreno), bušenje u većem broju slučajeva manje štetno, nego što je korisno, zbog dugoročnih posledica pregrevanja diskova. Naravno, stoji to da su zbog strukturnog slabljenja podložniji pucanju (uvek pucaju na istim mestima), ali JA LIČNO nikada se nisam susreo sa tim, a vozio sam stvarno sve i svašta.
Što se motora tiče, šta znam... opet je ista priča, zastupljena su oba rešenja:
Skeptičan sam malo oko toga da se na serijskim motorima ugrađuju ovakve ili onakve kočnice zbog ekonomskih parametara/marketinga, jer ako negde nema kompromisa, to su onda brzi motori, čak i ovi za običnu raju (ove gore da i ne pominjem). Štaviše, ako postoji veza prosečnog stanovnika planete sa F1, to su onda upravo ovi motori. Svi mogući serijski automobili su običan joke za ovakve motore, nek' su i RS, AMG, Brabus ili M-Power, Ferrari ili Lamborghini, ovome ne mogu da stanu na crtu. A svaka slabost znači mirisanje cveća odozdo. Čuo sam (ranije) da su ljudima blokirali točkovi zbog lanca, pa i zbog kočnica, ali ne i zbog napuklog diska. To možda nešto znači, a možda ne znači ništa.
Ono što hoću da kažem (a u vezi je sa onim što je Žare rekao) - za prosečnog čoveka, ali i za sportistu, to neće bitnije uticati na kvalitet kočenja i bezbednost, ako je ispoštovan standard kvaliteta. Ono što bih ja mogao pretpostaviti na osnovu toga da se u skupe serijske mašine ugrađuju bušeni, a ovamo puni je upravo ona priča o trpljenju kontinutalnog opterećenja u nekom periodu. Ako su opterećenja srednje jaka i jaka, bušeni diskovi će svoje performanse duže održati. Ako su opterećenja žestoka, nebušeni će biti otporniji na iznenadan otkaz, ali će im performanse potrajati do kraja trke (zato se i menjaju na kraju svake). Možda je pogrešan zaključak, ali meni zvuči sasvim logično.
Pozdrav