Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Auto industriji nikad bolje...

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto industriji nikad bolje...

Strane: 1 2

[ Pregleda: 10511 | Odgovora: 27 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...25.05.2009. u 18:42 - pre 181 meseci
Evo jedne interesantne tabele koja pokazuje preporuke za uparivanje diska i kocionog materijala (sa at-rs.de - jako popularna prodavnica koja je skupljala iskustva korisnika):

"Brembo Gelocht" su Brembo izbuseni diskovi

Primetite da brembo buseni diskovi imaju dosta "crvenih" tacaka, sto znaci da se ne preporucuje taj par - bas zbog toga sto bi disk jako brzo stradao zbog slabe strukture tj. kocnice bi ga "pojele".

Zimmerman izbuseni su jos najgori - svaki malo bolji materijal na kocnicama bi ih ispucao kao staklo.

U svakom slucaju - izbor nije bas tako jednostavan, a rupe nisu univerzalno preporucljive - to je sve sto sam hteo da kazem...


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...25.05.2009. u 22:29 - pre 181 meseci
Ivane, nekad mi stvarno zvučiš čudno, kao da voziš 24 sata Lemana svaki dan.
Mislim, ja imao bušene diskove, prešao 160k kilometara vrlo brzim i jakim autom, prodao ga i nikad nisam imao probleme sa diskovima, samo sam pločice menjao.

Ferrari serijski ugrađuje bušene diskove u svoje vrhunske automobile. Tebi to nije dovoljno?
Na jako brze motore se ugrađuju bušeni diskovi, gde je opasnost u slučaju otkaza mnooooogo veća nego kod bilo kakvog auta. Ni to nije dovoljno?


Preteruješ.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...25.05.2009. u 22:50 - pre 181 meseci
Ako su dobri, dobri su i jedni i drugi.

Ako su losi, losi su i jedni i drugi.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...25.05.2009. u 22:53 - pre 181 meseci
^Amin!

Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.147.*



+5251 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...26.05.2009. u 00:09 - pre 181 meseci
Citat:
StORM48

Ono gde se savršeno slažemo je nelogičnost bušenja keramike.

Pozdrav


Pa to je to.

Naravno da smo proracunavai sile kocenja i otpornost, ali amaterski, krajnje neprofesionalno.

To sto Ferari ugradjuje ovo ili ono, stvarno mi je tesko da komentarisem, pre bih rekao da je Ferari kao Papa, pa kada oni kazu sta je kanon, onda se to postuje i izvrsava.

A koliko se opterecuju diskovi u svakodnevnoj voznji, pa i deset naglih kocenja dnevno, je skoro nista prema mogucnostima diskova. I najlosijih.
Problem je ako se nakon nekoliko savladanih krivina i ostrih usporavanja proleti kroz barustinu, e tada krecu problemi. Ali su to bas malerozne situacije.

I da ne ispustimo iz vida, da je auto industrija, ipak, vrhunska masinerija forsirane potrosnje, tako da ni sva resenja nisu u sluzbi tehnike, svaki deo mora da sluzi na odredjen nacin, da ima neki nivo pouzdanosti, ali i da ne traje predugo

Poz.

 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...26.05.2009. u 07:06 - pre 181 meseci
Citat:
StORM48
Preteruješ.


Ma svasta, mislim to je samo moje misljenje o busenim diskovima - sasvim prihvatam mogucnost da sam u krivu, ali zaista nisam nigde video konkretne rezultate koji pokazuju prednost busenih diskova, a jesam se trudio da nadjem. Sa druge strane, jesam vrlo lako nasao upozorenja za potencijalne probleme sa pukotinama.

Za 99.9% normalnih, sto kaze zarsilic, ako su dobri - dobri su i jedni i drugi ;-)

Citat:

Ferrari serijski ugrađuje bušene diskove u svoje vrhunske automobile. Tebi to nije dovoljno?
Na jako brze motore se ugrađuju bušeni diskovi, gde je opasnost u slučaju otkaza mnooooogo veća nego kod bilo kakvog auta. Ni to nije dovoljno?


Hmm... zanimljivo pitanje - ako u auto moto sportu mnogo redje vidis busene diskove, a stavljaju se u skupa kola sa homologacijom za ulicu - ja bih izvukao neki drugi zakljucak, sto kaze vladd - tehnika u TOJ industriji (ne profesionalnom sportu, vec street-legal automobilima) nije uvek podredjena inzenjerskim zahtevima vec necemu drugom.

Kao sto rekoh - ni jedan od proizvodjaca busenih diskova nigde ne stavlja uporedne testove koji bi opravdali te njihove rupe, jedino mozes da procitas neki marketing o "boljem hladjenju" i sl... To je ostra razlika u poredjenju sa keramickim diskovima, gde su prednosti vrlo lake za kvantifikovanje (laksi su, izdrzavaju vecu temperaturu).

Zbog toga meni to ipak malo smrdi, valjda imam pravo na razumnu sumnju ;-)\

@edit - mada negde sam proticao, postoji neka skola misljenja da su buseni diskovi, iako ne podobni za profesionalni sport, ipak u blagoj prednosti za obicnu ulicu - tvrdi se da imaju bolje hladjenje dok voznja na obicnoj ulici ne dovodi do takvih sokova koji bi doveli do pukotina (bar ne dovoljno dugo vremena). Sa druge strane, opet, niko to nije propratio sa nekim testom... :(
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...26.05.2009. u 12:06 - pre 181 meseci
Pa ne... jesi u pravu. Jesu oba rešenja prisutna i nije moguće utvrditi neki šablon po kome je bolje ovo ili ono. Ja samo kažem da je generalno (pošto mi je to struka, pa sam baš radio proračun materijala disk kočnica, doduše na dosta rudimentarnijem nivou, iskreno), bušenje u većem broju slučajeva manje štetno, nego što je korisno, zbog dugoročnih posledica pregrevanja diskova. Naravno, stoji to da su zbog strukturnog slabljenja podložniji pucanju (uvek pucaju na istim mestima), ali JA LIČNO nikada se nisam susreo sa tim, a vozio sam stvarno sve i svašta.

Što se motora tiče, šta znam... opet je ista priča, zastupljena su oba rešenja:




Skeptičan sam malo oko toga da se na serijskim motorima ugrađuju ovakve ili onakve kočnice zbog ekonomskih parametara/marketinga, jer ako negde nema kompromisa, to su onda brzi motori, čak i ovi za običnu raju (ove gore da i ne pominjem). Štaviše, ako postoji veza prosečnog stanovnika planete sa F1, to su onda upravo ovi motori. Svi mogući serijski automobili su običan joke za ovakve motore, nek' su i RS, AMG, Brabus ili M-Power, Ferrari ili Lamborghini, ovome ne mogu da stanu na crtu. A svaka slabost znači mirisanje cveća odozdo. Čuo sam (ranije) da su ljudima blokirali točkovi zbog lanca, pa i zbog kočnica, ali ne i zbog napuklog diska. To možda nešto znači, a možda ne znači ništa.

Ono što hoću da kažem (a u vezi je sa onim što je Žare rekao) - za prosečnog čoveka, ali i za sportistu, to neće bitnije uticati na kvalitet kočenja i bezbednost, ako je ispoštovan standard kvaliteta. Ono što bih ja mogao pretpostaviti na osnovu toga da se u skupe serijske mašine ugrađuju bušeni, a ovamo puni je upravo ona priča o trpljenju kontinutalnog opterećenja u nekom periodu. Ako su opterećenja srednje jaka i jaka, bušeni diskovi će svoje performanse duže održati. Ako su opterećenja žestoka, nebušeni će biti otporniji na iznenadan otkaz, ali će im performanse potrajati do kraja trke (zato se i menjaju na kraju svake). Možda je pogrešan zaključak, ali meni zvuči sasvim logično.

Pozdrav
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vidan kv
Pavlovic Vidosav
Autoservis Srbo,vlasnik
Kraljevo

Član broj: 59792
Poruke: 1632
93.87.173.*



+115 Profil

icon Re: Auto industriji nikad bolje...28.05.2009. u 14:42 - pre 181 meseci
.......da se nadovežem na naslov teme:http://www.politika.rs/rubrike...74-miliona-evra-u-2008.sr.html tek toliko o toj "krizi" u autoindustriji..........pozzzz!
....ο τολμών νικα!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto industriji nikad bolje...

Strane: 1 2

[ Pregleda: 10511 | Odgovora: 27 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.