Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Menjanje pločica... kako?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Menjanje pločica... kako?
(Zaključana tema (lock), by lancia88)
Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28754 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

hobbista
Beograd

Član broj: 149118
Poruke: 277



+180 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 09:14 - pre 180 meseci
Pozdrav lancia88,

osigurače za pločice često ne možeš da kupiš ni kao rezervni deo (pored toga što se ne dobijaju uz pločice).

Što se tiče teme, najbolja namera mi je bila da dam neki upotrebljiv savet. Na osnovu prethodno napisanog, očekujem da @pisac ima neko tehničko predznanje. Svakako da mnogo stvari može da krene naopačke, tako da bi trebao da obrati pažnju šta i kako radi. Ipak su to njegova kola i njegova glava.

I još jedan savet: ako se rešiš sam da radiš, blo bi dobro da ti iznad glave bude neko ko ima makar malo iskustva sa kočnicama/pločicama.
 
0

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 09:46 - pre 180 meseci
Citat:
hobbista: najbolja namera mi je bila da dam neki upotrebljiv savet...

Ovo je vrlo lepo od Tebe i na tome svaka čast!

Citat:
hobbista: Ipak su to njegova kola i njegova glava.

Zapravo, kola jesu njegova, ali glava može biti i tuđa (ili tuđe, što je najgore), a to je onda već problem.

@pisac
Ne flejmujem ja, nego skrećem pažnju na (ne)ozbiljnost sulude ideje s početka teme.
Ti bre ne znaš osnovne stvari oko ovoga, a pričaš o pristupu i analizi, bla, bla, truć...

Kao mašinac sposoban sam 99% da ovakvu operaciju uradim sam.
Međutim, razlika između mene i Tebe je što nisam sujetan, pa da mislim da sve znam najbolje.
Zato postoje ljudi kojima mogu da verujem i kojima rado plaćam da odrade posao za koji su stručniji i imaju više iskustva. Priče o tome kako su svi majstori priučeni i pojma nemaju (valjda ne gledaju YouTube redovno, šta li...? ) je blago rečeno komična, a ja Te još jednom pozivam da odustaneš od igranja sa (pre svega) tuđim životima, jer ne vidim po čemu se ovo npr. razlikuje od ideje da sutra uzmeš i "popravljaš" kočnice na šleperu od 30 tona, jerbo "Ti to pedantnije umeš da uradiš", pa onda sutra gledamo crnu hroniku - "poginulo 30 ljudi u masovnom masakru kada je kamion, iz još uvek neutvrđenih okolnosti, pregazio kolonu na naplatnoj rampi..."?

Sve razumem - forum je odličan teren za razmenu iskustava, mišljenja itd, ali - upuštati se u nešto bez trunke znanja... e to teško mogu da razumem.

Mislim, jbt...

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 10.08.2009. u 11:05 GMT+1]
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 09:56 - pre 180 meseci
Ma nije u pitanju sujeta već jednostavno bogato iskustvo sa servisima iz prošlosti. Banalne primere sam naveo. Mislite da ja ne bih bio zadovoljan da mogu da dam nekom servisu 500din da mi zamene pločice, bez prljanja mojih ruku, gubljenja vremena, itd... kada bih mogao da budem siguran da je to odrađeno kako treba?

Ali, nažalost, to nije slučaj.

Imao sam jedan dobar servis "Fokus" kod Medakovića, sa kojima sam bio izuzetno zadovoljan, ali nažalost dečko koji je radio i bio vlasnik je umro pre par godina :-( a njegov otac je nastavio da radi sa nekim drugim radnicima, ali to više nije bilo to. U svim drugim servisima moram da se natežem sa majstorima da i gledam njihove metode štapa i kanapa i improvizacije. Ja bih najradije predao auto u ovlašteni servis koji postupa po propisanim procedurama i ima sve podatke o tome koji šraf treba da se zavrne kojom silom (i poštuje te podatke). U tom recimo GrandMotors servisu ima i super ljudi koji rade dobro, hoće da pomognu, izađu u susret, jedan od njih je i ovde negde na forumu, ali najveći problem kod tog servisa je što ne dozvoljava prisustvo klijenta za vreme servisiranja, a u svakom žitu ima kukolja, i ja nemam nameru da bajem da li će mi tog dana raditi neko odgovoran ili neko aljkav, i napraviti neko s***** zbog koga ću kasnije imati problema. A primer sam naveo, i ima ih još u tom servisu, i svi su posledica toga što nisam bio prisutan za vreme servisiranja da nadgledam ko i kako radi. U ostalim servisima mogu da prisustvujem, ali je količina improvizacije i aljkavosti tolika da ja jednostavno nemam snage da ispravljam sve to.

Zato je najbolje upravo to što sada i radim: sve radim sam. I to je i najsigurnije. Verovali ili ne.
 
0

skorohaker
Beograd

Član broj: 38395
Poruke: 229
212.200.65.*



+1 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 10:09 - pre 180 meseci
Na zalost, po pitanju servisa, ovlascenih i neovlascenih, moram da ti dam za pravo.

Sto se tice ostalog, bilo bi dobro, ako vec zelis sam da radis, da bar jednom vidis kako to neko iskusan radi. U suprotnom, predlazem da poslusas one koji te savetuju da odustanes.

[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 10.08.2009. u 11:27 GMT+1]
ckopoxakep
 
0

hobbista
Beograd

Član broj: 149118
Poruke: 277



+180 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 10:21 - pre 180 meseci
Citat:
pisac:  U tom recimo GrandMotors servisu ima i super ljudi koji rade dobro, hoće da pomognu, izađu u susret, jedan od njih je i ovde negde na forumu...

A da dogovoriš sa njim da ti uradi u privatnoj varijanti? Bilo bi i jeftinije, i najverovatnije ne bi bio problem tvoje prisustvo. I, makar bi za prvi put odgledao kako se to radi.
 
0

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 12:40 - pre 180 meseci
Iako potpuno razumem vas rezon i slazem se sa stvarima koje ste naveli, ipak mislim da malo preterujete. Kocioni sistem nije toliko osetljiv kao sto ga vi predstavljate ovde, jerbo ispade da ako dune povetarac otpada tocak. Ti sistemi su izgradjeni da budu robusni i da izdrzavaju mnogo veca ostecenja nego sto bi zamena plocice mogla da izazove osim ako nisi totalni idot pa probusis hidraulicini sistem ili ga namestas macolom. Mnogo vece probleme na nasim putevima izaziva to sto ljudi uopste ne kontrolisu te stvari dok im se plocica ne istrosi do te mere da se zalepi za disk i sto gledaju da prodju sto jeftinije pa umesto kvalitetnih ili stock plocica kupuju krdzave plocice koje ne koce dobro, ili nemaju para da promene disk kad mu je vreme pa voze "dok drzi"™; a tockovi uglavnom i tandrcu i skripe i huce jer ih gazde godinama voze sa probusenim manzetnama dok im rame ne istruli. U sistemu koji funkcionise takve gluposti se hvataju na tehnickom pregledu al svi znamo kako se ovde kumovski prolaze tehnicki pregledi. Isto tako je i kvalitet serviserske ponude u Srbiji vise nego diskutabilan, par puta sam video na svoje oci kako vracaju kocione klipove koristeci srafciger kao polugu a disk kao oslonac.

Sa druge strane se slazem sa time da ljudi koji nikad nisu namestali stvari ne treba da se petljaju sa time samostalno niti da uce o tome na jutubu, knee-jerk reakcija ja cu da popravim zato sto mi ovlasceni servis ne da da gledam kako rade je pogresna. Ako bas hoces da naucis kako da radis neke stvari na kolima onda lepo nabavis Ford T.I.S. za svoj model i proucis teorijski operaciju popravke i sve pratece radnje i upozorenja, bez toga i ako nisi 100% razumeo sve sto u TISu pise uopste nemoj ni da razmisljas o bilo cemu jacem od menjanja ulja. Pride bi zaista bilo veoma pozeljno da to uradis prvi put uz direktni nadzor majstora.

I btw, danas svi majstori koji iole necemu valjaju imaju kompresorske alate (na vazduh) sa podesivom torzijom i pri zavrtanju kriticnih delova koriste parametre iz TIS-a. Ja uopste i ne ulazim u servis vise ako ne vidim laptop ili komp sa TISom i kompresorske prikljucke za alat. Iskustvo je iskustvo i cini dobre masjtore ali su se vozila toliko iskomplikovala da cak i dva ista modela sa istim godistima imaju razlicite metode popravke nekog dela u zavisnosti od tadasnjeg stoka i vise volim da vidim servisera koji ce na TISu da ucita moj model i "osvezi" svoje pamcenje nego onog koji "sve zna".
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
0

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 12:41 - pre 180 meseci
Pozdrav,

iako sam iz srednje skole jos imao odredjeno tehnicko predznanje (zatim me u daljem skolovanju zivot odveo na neke druge strane ali tehnicko predznanje je ostalo), koje sam dopunio u jednom dobu svoga rada na brodovima gde nisam bio kvalifikovan masinac vec naprotiv, komandovao sam brodovima (dobar komandant zna da nikako ne moze da sebi dozvoli luksuz da se ne razume u ono sto se desava u masinskom prostoru, ali da ne zalazim dublje sada), jednog momenta sam se odlucio da radim sam mehaniku i to na sledeci nacin:

1. korak - gledao sam majstore sta rade

2. korak - pomagao sam majstorima namerno konstruisuci situaciju tako da moram bas ja da pomazem (dodji kod mene da to uradimo, sitnica je u pitanju, a ono....)

2. korak - placao sam majstoru da mi govori sta da radim a da radim ja pod njegovim nadzorom. Taj zadnji korak su, verovali ili ne, svi majstori odbacivali vec posle prvog-drugog aranzmana iako sam im nagovesato da im je svejedno, ako odustanu, odoh kod drugog majstora, ali....

E, o ovome ja pisem, zaista mozemo ovde da se potrudimo koliko god hocemo, nije to isto kao i kada smo jedni pored drugih. Cak i kod stvari kod kojih to nije bas toliko razlicito, opet postoje, kao kod kocnica, one opasnosti koje vrebaju posle cele price koja je naizgled dobro zavrsila finalnim brisanjem ruku pucvalom. Ivan je otisao i korak dalje i simulirao moguce posledice, te ja pre savetujem da se plati nekom majstoru po onom mom metodu - ja placam, ja radim, ti dobijas pare da mi kazes kako i proveris na kraju. To je daleko bolje od You-tube-a i ES prepiske.

Naravno, uvek treba nastojati da svaku, pa i najmanju sitnicu, logicki razumes u tom procesu, a za to je opet najbolja pokazna varijanta. Svojevremeno, nekad davno, radim generalnu na Fici, sam, uz malu asistenciju strucnijeg od mene (to je iz doba tih tehnickih predznanja) i ne vratim donje sus-plehove ispod motora. Kaze mi komsija, majstor profesionalac, - vrati te limove dole, kuvace ti auto.

Ja u cudu: Kako da kuva pobogu, pa valjda onda ima vise vazduha za hladjenje?
Samo slegne ramenima i ponovi ono o kuvanju....

Naravno da ja ne slusam ono sto ne shvatam ali to ne dokazuje da nije tacno ono o kuvanju - prokuvao je.
Zasto?
Pa zato sto dok stoji u mestu ili se sporo krece, vazduh sa ventilatora dolazi na hladnjak potpuno ili dosta uredno, ali u kretanju se stvori uzgon vazdusne struje koji ne dozvoljava da ohladjen vazduh stigne na hladnjak cak i kad imas gumeni difuzer za usmeravanje. Eto, sad znam, posle ravnanja glave, zamene dihtunga i jos par sitnica....zato je ovo, bojim se, veoma opasna avantura sa savetovajnima preko interneta u bilo kom obliku.

O servisima sam se vec izjasnio i slozio se u velikom delu slucajeva.
 
0

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.188.*



+5251 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 12:42 - pre 180 meseci
Postoje mnogi pozitivni razlozi zasto organizovani servisi ne dozvoljavaju prisustvo klijenta. Nazalost, u Srbiji to jedino znaci fuseraj.

Nije nepremostiv problem zamena plocica, ali ovde se diskutuje sa punim usima, u ocekivanju bog zna kakvog odgovora.

A lepo sam rekao, direktno i "izmedju redova".

NIJE isto kao zamena svecica. Pa i za zamenu svecica treba neko poznavanje par detalja, ne odvrtati na vrucem motoru, ocistiti navoj...

Osim malo specificnog pribora, bez koga je skoro pa OPASNO menjati plocice, potrebno je neko iskustvo, ako se vec ne poseduje i merna oprema.
Uz iskustvo i malo vestine, u rastavljanju, podesavanju i fiksiranju specificnih sklopova. Jako je tesko bez vezbe i rastaviti pusku, koja je i namenjena za to, da je rastavlja i sastavlja priucena osoba, a pogotovo sklop koji nije predvidjen za "home made".

Sakupljanjem saznanja o funkcionisanju, i varijanti podesavanja, zaokretanja ili "resetovanja" klipa, fiksiranje plocice i montaza nisu komplikovani. Ali pregled stanja nije jednostavan..

Ali neki minimum znanja i vestine mora da postoji, a preko slikovitog uputstva vestina se ne stice. inace bih ja bio majstor aikidoa.

Ili da saznamo tacno koji je model vozila, pa da raspredamo tehnike..

Poz
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 14:25 - pre 180 meseci
Citat:
vladd: Postoje mnogi pozitivni razlozi zasto organizovani servisi ne dozvoljavaju prisustvo klijenta. Nazalost, u Srbiji to jedino znaci fuseraj.


Takvi servisi, makar bili u superdisciplinovanoj nemačkoj, mene više neće videti. More, ne dolazi u obzir.

Citat:
mmix:Sa druge strane se slazem sa time da ljudi koji nikad nisu namestali stvari ne treba da se petljaju sa time samostalno niti da uce o tome na jutubu,
Citat:
skorohaker: Sto se tice ostalog, bilo bi dobro, ako vec zelis sam da radis, da bar jednom vidis kako to neko iskusan radi. U suprotnom, predlazem da poslusas one koji te savetuju da odustanes.


Razumem da je savet dobronameran, ali savet je, kao i svi identični koje samo dobijao u zadnjih dvadesetak godina, odbijen.

Eto ja tako radim celog života i nikada ništa nisam zabrljao, već baš naprotiv, uvek je sve bilo bolje (pedantnije) odrađeno nego da sam angažovao "stručnjake" kojima je to posao. Valjda je stvar u tome što sam ja odgovoran, vrlo analitičan i pedantan, a oni uglavnom nisu, a i za razliku od mene rade za pare a ne iz entuzijazma.

Ja stvarno nemam vremena da čekam sada još nekoliko godina menjajući konstantno majstore i krpeći njihove greške (da vam sve ne pričam kakve budalaštine su meni majstori radili na kolima, recimo zavrne mi maticu na točku direktno iz pištolja bez par krugova rukom, i uništi mi lozu na šrafu - servis sa donje strane nove Mokroluške ulice - i to tako ostavi, a ja otkrijem istog dana samo zato što sam otišao na balansiranje guma) dok ponovo ne nađem nekog dovoljno pedantnog i odgovornog da parira mojoj pedantnosti i odgovornosti.

Ajde, pošto ste rešili da i ovu temu pretvorite u diskusiju (a ne u nešto korisno), onda da čujem vas: Šta bih ja to mogao da zeznem dok menjam pločice?

Čuli smo Dimkovića, on smatra da je opasno izgrebati hromirane površine. Ok, možda je to istina, međutim, ko ima više šanse da napravi takav problem: radnik u servisu koji po navici pajserom vraća klip nazad, ili ja kome to ni slučajno ne pada napamet? Bre, meni ne bi palo napamet ni da lupam čekićem bilo šta oko čeljusti, ni da pajserom vraćam klip bez postavljanja neke zaštite između klipa i pajsera. A u ovom slučaju ću specijalno zbog ovog posla kupiti neku od onih stega kojom ću lagano i profesionalno vratiti taj klip nazad. Eto, da vam napomenem da ne komunicirate sa prosečnim čovekom (shvatite to kako god hoćete) već sa nekim ko vrlo precizno izanalizira problem i definiše sve poteze pre nego što se privahti bilo kakvog posla, i ko ne ostavlja stvari poluzavršene ili na brzinu odrađene, i čiji je svaki urađen posao doveden do perfekcije (u bilo kojoj oblasti).

Šta bi još mogao da bude problem? Da se opruge ne vrate pravilno? Ko bi to mogao pre da uradi, radnik u servisu kome je loš dan i koji ima druge brige od nečijeg automobila koji popravlja preko qrca (a još naročito ako ga vlasnik ne nadgleda), ili ja koji prvo detaljno slikam fotoaparatom sve komponente pre demontaže, pa onda sve pažljivo zamenim i namontiram, pa onda novo stanje detaljno uporedim sa početnim slikanim stanjem i vidim da li negde ima bilo kakvog odstupanja.

Meni su bre u servisu tamo blizu starog sajmišta, menjali diskove i pločice na starim kolima (ono nakon što mi se auto tresao i raspali diskovi posle obrade kod Krbačevića, pa samo otišao u drugi servis), i tip koji je to radio na brzinu i preko qrca očigledno, nije vratio opruge (osigurače) od pločica tačno na mesto na kome su bile i kako treba da budu, već je samo zbudžio to tako "da drži" na samoj ivici, bez ikakve naknadne kontrole. Nije ni probao posle kočnice da li rade, jednostavno mi je dao ključeve, ja platio, i vozi miško... Samo što ja nisam ovca, pa samo pre odlaska u servis zapamtio stanje, a posle detaljno isproveravao šta je on napravio, i postavio opruge na pravilno mesto. I sada vi meni preporučujete da ja i dalje menjam pločice u servisima?

Ja iskreno, savetujem ljudima baš suprotno od vas: Ukoliko ste dovoljno odgovorni, analitični i pedantni, ukoliko vezujete pojas zbog sebe a ne zbog kazne, ukoliko imate dovoljno tehničke inteligencije i predznanja, slobodno radite apsolutno sve oko kola sami, sigurnije vam je nego da vam to rade ovi u servisima. 100%! Čak i oko kočnica ili volana. To je zato što ste daleko odgovorniji i pedantiniji od prosečnog čoveka, što radite oko svojih kola pa vam je motiv daleko jači, pa ćete tako uraditi sve mnogo preciznije.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 10.08.2009. u 16:14 GMT+1]
 
0

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 853



+152 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 14:39 - pre 180 meseci
Citat:

Ajde, pošto ste rešili da i ovu temu pretvorite u diskusiju (a ne u nešto korisno), onda da čujem vas: Šta bih ja to mogao da zeznem dok menjam pločice?


"How hard can it be?..."

Procitaj jos jednom post od lancia88, ono sa sus-plehom...

Postoje mnoge stvari koje ce ti delovati logicno a u stvari nisu takve, to sto si pedantan i odgovoran nije dovoljno ako nemas nimalo iskustva, ako vec ne maris mnogo za svoj zivot, razmisli o situaciji gde moze da zablokira jedan tocak i automatski se prelazi na traku iz suprotnog smera...

 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 14:49 - pre 180 meseci
Izvini, a jel taj sus-pleh bio na kolima pre demontaže? E, kod mene bi bio na kolima i posle moje intervencije.

Tako da primer nije adekvatan. Daj neki bolji.
 
0

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16696
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7181 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 15:11 - pre 180 meseci
Sta moze da podje naopako?

1. Pa recimo da neki sraf pretegnes ili ga premalo zategnes - ovlasceni servis ima pristup tehnickom uputstvu proizvodjaca gde se za svaki sraf zna koliko Nm treba da se upotrebi. To moze izazvati odsrafljivanje ili pucanje srafa u toku eksploatacije. Zvuci smesno nekom majstoru "koji sve zna" ali desava se tu i tamo, mahom po bantu zemljama gde se onda sudar podvede po "nejasnim okolnostima"

Ne znam da li u Srbiji ovlasceni servisi koriste Nm vrednosti, ali ovde u DE ih koriste i te kako (video svojim ocima)

2. Da ostetis klip - kazes da neces, 'ajde da ti verujemo - ali nisu svi ti, i probaj da razmislis sta bi se desilo sa bezbednoscu saobracaja kada bi svi bili "sami svoj majstor", a znas da skoro svako za sebe smatra da je najpametniji kod nas :)

3. Da pogresno uglavis / umontiras plocicu/plocice tako da krivo stoje - ako imas plivajuca kociona kljesta (najverovatnije), to nije neki preteran problem, medjutim ako imas fiksna kljesta (na skupljim i sportskijim kolima, recimo - tipa Brembo i sl...) mozes imati problem koji, ako je samo na jednoj strani/tocku moze da ti napravi i malo vece s*****. Osim toga, pogresno uglavljene plocice mogu da izazovu isto tako ostecivanje klipa koji ih gura/udara

4. Neki automobili (ne i tvoj, na srecu) imaju izuzetno visok pritisak u kocionim linijama i dok je automobil iskljucen (Mercedes, recimo - SBC ili Sensotronic Brake Control) i ako bi odsrafio pogresnu stvar mogao bi da se povredis

5. Na kraju krajeva, tu je ona legalna stvar koja je u praksi i najvaznija - kada servis uradi zamenu kocionih delova, oni ti izdaju potvrdu da je posao uradjen kako treba (racun, na kome pise sta je uradjeno). Ako bi napravio sudar, pogotovu u inostranstvu, i ako se utvrdi da je kocioni sistem bio problem - ako nemas taj racun a pogresno namontirane plocice ili sjeban klip imas veliki problem. Osiguravajuca drustva jedva cekaju takve slucajeve, kako bi smanjili svoje troskove, a povecali tvoju mizeriju


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 15:24 - pre 180 meseci
Sve sto se tice kocnica prepustam servisu.

Cak i burazer koji radi u Porscheu nece da dira ove moje kocnice na Toyoti. Kaze "ne zelim da uradim nesto pogresno, iako je 100.000 puta menjao plocice i paknove i slicno komplet kocioni sistem na VW i Audi vozilima...". To je njemu posao od 5 minuta, ali nigde nemamo uputstvo koliko se sta priteze, koji su zazori i slicno...
 
0

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 15:54 - pre 180 meseci
http://autorepair.about.com/od...ourself/ss/brakepadreplace.htm
http://www.associatedcontent.c...tenance_frontbrake.html?cat=27

i sa definisanim skill levelom
http://planetgreen.discovery.c...transport/diy-auto-repair.html

Pa vidi sta od vestina moze da se primeni.
Uz uputstvo za konkretan auto, tip klipa, da li ima dodatno stelovanje ili samo resetovanje...

Pa jednom rasturi i vrati, uz sitno ciscenje, i proveri na valjcima kako koci. Do zamene i podesavanja je malo duzi put, trebao bi bar da znas kako koci korektan disk, nov, da bi mogla da se pokaze neka greska i izbegne problem u voznji.

Poz

P.S.
Da bi eventualno mogli da napravimo uputstvo u 26 koraka
http://bmwtips.com/tipsntricks...ds_files/ChangingBrakePads.htm
 
0

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 16:01 - pre 180 meseci
U ovom tekstu se spominju maze za padove, negde treba negde ne, negde mora negde ne...

http://www.pelicanparts.com/te..._brake_pads/911_brake_pads.htm

Ali to je dilema za 911

Poz
 
0

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16696
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7181 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 16:14 - pre 180 meseci
Bakarno mazivo neki preporucuju neki ne - neke plocice vec imaju anti-squeal povrsinu. Gotovo sve OEM plocice od bilo kog boljeg auta imaju taj sloj jer automobilski proizvodjaci obicno uzimaju materijale koji imaju balansirano hladno i toplo kocenje i nizak nivo buke - skripanje je problem ili na nekim slj plocicama ili na "sportskim" plocicama koje su optimizovane za sto bolje performanse.

Recimo ja koristim EBC RedStuff plocice gde proizvodjac NE preporucuje anti-squeal, a plocice skripe ko blesave (doduse to mi nije ni bio priroritet, vec efikasnost :-)


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
0

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 16:44 - pre 180 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Sta moze da podje naopako?

1. Pa recimo da neki sraf pretegnes ili ga premalo zategnes - ovlasceni servis ima pristup tehnickom uputstvu proizvodjaca gde se za svaki sraf zna koliko Nm treba da se upotrebi. To moze izazvati odsrafljivanje ili pucanje srafa u toku eksploatacije. Zvuci smesno nekom majstoru "koji sve zna" ali desava se tu i tamo, mahom po bantu zemljama gde se onda sudar podvede po "nejasnim okolnostima"

Ne znam da li u Srbiji ovlasceni servisi koriste Nm vrednosti, ali ovde u DE ih koriste i te kako (video svojim ocima)


Mislim da sam bio jasan što se tiče stezanja šrafova kilo ključem. A pazi sada koji je moj metod kada nemam pristup do tačnih fabrički propisanih Nm vrednosti: Uzmem ključ, i odvrnem fabrički zavrnut šraf za neku četvrtinu kruga ili manje (čisto da popusti ono što je zapeklo) a onda ga stegnem nazad tačno za tu četvrtinu. Zatim uzmem kiloključ pa povećavam Nm vrednost sve dok ne dođem do tačke na kojoj se šraf pomeri još malo a da ključ ne okine. E, vrednost na koju je šraf bio stegnut fabrički je upravo ona prethodna.

Citat:
Ivan Dimkovic:2. Da ostetis klip - kazes da neces, 'ajde da ti verujemo - ali nisu svi ti, i probaj da razmislis sta bi se desilo sa bezbednoscu saobracaja kada bi svi bili "sami svoj majstor", a znas da skoro svako za sebe smatra da je najpametniji kod nas :)


Pa, ja pričam o sebi i sebi sličnima, a razlog moje intervencije na vozilu je upravo moja mnogo veća sigurnost da je to dobro odrađeno ako ja to lično odradim. Primere koje sam imao u servisima (baš sa aljkavim radom na kočionom sistemu) sam već naveo. Zar treba još neki primer da tražim?

Citat:
Ivan Dimkovic:3. Da pogresno uglavis / umontiras plocicu/plocice tako da krivo stoje - ako imas plivajuca kociona kljesta (najverovatnije), to nije neki preteran problem, medjutim ako imas fiksna kljesta (na skupljim i sportskijim kolima, recimo - tipa Brembo i sl...) mozes imati problem koji, ako je samo na jednoj strani/tocku moze da ti napravi i malo vece s*****. Osim toga, pogresno uglavljene plocice mogu da izazovu isto tako ostecivanje klipa koji ih gura/udara


Kao što rekoh, sve detaljno isproveravam nakon završetka posla. Ukoliko nešto stoji za 0.1 milimetar krivo ili drugačije nego što je stajalo, to neće proći moju internu kontrolu (jer kod mene ništa ne prolazi preko veze), i vraća se na reviziju. Ukoliko ne uspem problem sam da rešim, zovem pomoć stručnjaka.


Citat:
Ivan Dimkovic:4. Neki automobili (ne i tvoj, na srecu) imaju izuzetno visok pritisak u kocionim linijama i dok je automobil iskljucen (Mercedes, recimo - SBC ili Sensotronic Brake Control) i ako bi odsrafio pogresnu stvar mogao bi da se povredis


Zato služe ova moja pitanja na forumu, i traženje drugih informacija na tu temu. To je detaljna priprema za posao koji planiram. Da nisam predvideo takve slične mogućnost, onda ne bih ni postavljao pitanja ovde i tražio druge informacije, već bih odavno skinuo čeljust kako se snađem i nabudžio nešto na brzinu odokativno.

Citat:
Ivan Dimkovic:5. Na kraju krajeva, tu je ona legalna stvar koja je u praksi i najvaznija - kada servis uradi zamenu kocionih delova, oni ti izdaju potvrdu da je posao uradjen kako treba (racun, na kome pise sta je uradjeno). Ako bi napravio sudar, pogotovu u inostranstvu, i ako se utvrdi da je kocioni sistem bio problem - ako nemas taj racun a pogresno namontirane plocice ili sjeban klip imas veliki problem. Osiguravajuca drustva jedva cekaju takve slucajeve, kako bi smanjili svoje troskove, a povecali tvoju mizeriju


Znaš, ako mi lik u servisu obradi disk koji ne sme da se obrađuje, pa mi taj disk pukne u toku vožnje, ili ako mi nepravilno postavi oprugu/osigurač pa nastane neki drugi karambol, meni taj njihov račun ne znači baš ništa, jer ću se (ako sam živ) suditi godinama sa nima i ništa neću dobiti (aj' dokaži da to nije niko dirao posle njih). Više volim da sam uradim nešto kako treba, i da ne brinem da li je u servisu radio priučeni majstor koji je imao loš dan, ili je bio zaista kompetentan i pedantan stručnjak.
 
0

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
85.94.121.*



+1232 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 17:02 - pre 180 meseci
Sto se tice servisa u potpunosti te razumijem... zbog garancije sam bio primoran da svoje vozilo servisiram u ovlascenom servisu tojota iako imam potpuno opremljen svoj servis i dugo to vec radim... Iz istih ili slicnih razloga kao sto su tvoji sam na svoju ruku prekinuo kontinuitet servisa i nemam vise garanciju iako je bilo ostalo jos 2 godine...
Ovlasceni servisi kod nas i u inostranstvu nemaju bas mnogo slicnosti a ja sam se susreo sa nevjerovatnim stvarima... samo cu navesti primjer, da mi prilikom zamjene ulja nisu zamijenili filter (bio sam obiljezio stari sa farbom) u taj se servis vise nisam vracao nikad... dalje ne moram ni navoditi sta se desavalo u ostalim ovlascenim servisima u okruzenju, Bosna, Hrvatska... jedinu pristojnu uslugu sam dobio u Beogradu a to mi je naravno daleko pa sam se ipak odlucio da zanemarim garanciju...
Sto se tvog problema tice mislim da ipak treba da nadjes odgovarajuci servis... (imas u NS par dobrih) i da odrzavanje vozila prepustis njima jer bice tu kompleksnih stvari za koje ti prvenstveno treba skupa diagnostika koju neces nabavljati radi jednog vozila... mijenjanje plocica takodje... znam da si rekao da te ovako niko ne savjetuje i da je mnogo teze da nadjes dobar servis nego da sam zamjenis plocice... ali moraces to uraditi jer jednostavno na tom autu postoji X zahvata koje neces moci sam... kad se jednom stekne povjerenje u servisera onda sve ide glatko pa cak ni cijena usluge nije toliko bitna...

 
0

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 18:07 - pre 180 meseci
Samo da ne ispadne:

100 babica, kilavo unuce.

 
0

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Menjanje pločica... kako?10.08.2009. u 19:03 - pre 180 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Recimo ja koristim EBC RedStuff plocice gde proizvodjac NE preporucuje anti-squeal, a plocice skripe ko blesave (doduse to mi nije ni bio priroritet, vec efikasnost


Sta vozis ti to kad trosis redstuff
Inace, za squeal na race plocicama: http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm. Zbog ovakvih zajebancija sa high performance race plocice se drzim stock plocica koje se beduju same, moja astrica nije bas za trkanje ionako bi je unbedovao tumarajuci izmedju kuce i obdanista


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
0

elitemadzone.org :: AutoZone :: Menjanje pločica... kako?
(Zaključana tema (lock), by lancia88)
Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28754 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.