Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)

Strane: 1 2

[ Pregleda: 10519 | Odgovora: 27 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Bata
Branimir Nikolić
Beograd

Član broj: 7232
Poruke: 202
*.telekom.yu.



+181 Profil

icon Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 07:00 - pre 178 meseci
Postoji tvrdnja da je za uslove gradske vožnje, gde se misli na vožnju po povremenim potrebama (kupovina, izlasci, ponekad i na posao...)
isplativije koristiti taxi nego posedovanje i korištenje sopstvenog automobila.
Ta teorija takođe govori da je značajna stvar i to što ste korišćenjem taksija, osim novčanih ulaganja u sopstveni automobil, lišeni i mnogih
(uslovno rečeno) stresova posedovanja i korištenja automobila. U te stresove spada na prvom mestu bezbednost u vožnji, snalaženje u gužvi,
parking i čuvanje od krađe.

Šta mislite o tome ?
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 07:29 - pre 178 meseci
Sve zavisi koliko ko shvata rec "povremeno". Kilometraza je presudna.
 
Odgovor na temu

ctrl alt del
BG

Član broj: 48501
Poruke: 534
*.adsl.eunet.rs.



+183 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 07:46 - pre 178 meseci
Nema tog taksija koji može da ti zameni sopstveni auto.
- Sa sopstvenim automobilom imaš komfor da opušteno ideš kad hoćeš i gde hoćeš, da prevezeš razne stvari po potrebi, otputuješ gde hoćeš... Ne mogu da zamislim putovanje na odmor ili organizaciju vikenda bez kola. Odlazak u veće kupovine, razvoz dece na treninge, muzičke škole, porodične posete, izlasci...
- Na taksi se često ne možeš osloniti - kad je pljusak, sneg ili neko nevreme - svi su zauzeti. Za male relacije neće da dođu (Jedne zime sam bio bez kola mesec dana, dete mi se razbolelo, stanujem na 1km od doma zdravlja i napolju pada ledena kiša. Zvao sam sve moguće taksije i niko nije hteo da dođe.)
 
Odgovor na temu

Max024
IT, NSad

Član broj: 220371
Poruke: 6
*.rzzo.rs.



Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 07:49 - pre 178 meseci
Jednom su prilikom neki likovi u Nemačkoj izračunali da je potrebno preći minimum 20.000 km na godišnjem nivou , da bi se posedovanje auta isplatilo. Kombinacija gradski prevoz - taxi je isplativija ako nemate potrebu za toliko.
 
Odgovor na temu

Dr.sima

Član broj: 6237
Poruke: 478



+119 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 08:24 - pre 178 meseci
U Nemackoj se mozda i isplati (metro, normalni autobusi...), al posto kod nas i dalje voze Krstici ... Neka hvala...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 08:56 - pre 178 meseci
Citat:
Max024: Jednom su prilikom neki likovi u Nemačkoj izračunali da je potrebno preći minimum 20.000 km na godišnjem nivou , da bi se posedovanje auta isplatilo. Kombinacija gradski prevoz - taxi je isplativija ako nemate potrebu za toliko.



To su nekakve kvazi i demagoske teorije (i u Nemackoj ima mudrijasa), a njihovo znacenje je poznato vec vise od 40 godina. Naravno da su netacne i nedosledne. U protivnom ne bi se kupovali automobili i ne bi im se broj ovoliko povecao.


 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.188.*



+5251 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 09:48 - pre 178 meseci
A sto trcite i poredite se sa Nemackom, ili kojom god drugom zajednicom, zar ne postoji analiza situacije i odgovor, vec stalno mora "i drugi tako rade..."??

Ulazimo u filozofiju potrebe posedovanja vozila, a to lako prelazi u stvar ukusa. Ekonomski, iz nase pozicije je neisplatljivo, ma sta o tome mislili Svajcarci

Poz
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7174 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 10:09 - pre 178 meseci
Citat:

Max024: Jednom su prilikom neki likovi u Nemačkoj izračunali da je potrebno preći minimum 20.000 km na godišnjem nivou , da bi se posedovanje auta isplatilo. Kombinacija gradski prevoz - taxi je isplativija ako nemate potrebu za toliko.


Eh u Nemackoj - pazi tamo su sasvim drugacije cene nego u Beogradu a i sasvim je drugacija situacija sa parkingom itd...

Moguce je da postoji situacija kada ti se taxi u Beogradu vise isplati nego svoj auto - cisto finansijski. Pogotovu kada se doda na to uzasno malo parking prostora i skup parking, dranje za benzin i sl...

Medjutim sa svojim automobilom dobijas mnogo vecu slobodu - ako ti se cefne da odes do negde, ne moras da mislis, samo upalis auto i palis... Sa taxijem nije tako - ajd skokni ti do Madjarske sa taxijem :)

Uzgred, ja sam u Nemackoj preziveo 5 godina bez kola - medjutim od kada sam se motorizovao, ne pada mi na pamet da se vracam na staro... a finansijska racunica me apsolutno ne zanima kada je uporedim sa drndanjem sa prevozom :)



DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.59.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 11:43 - pre 178 meseci
sve i da malo km prelaziš i da ti auto treba samo za po gradu, taxi nikada ne može da zameni kola (čak ni da zameni a ne da bude bolji).
Razlog za to je sledeći:
taxi se ne može uzeti za male relacije, za koje biste redovno koristili svoja kola
taxi se ne može uvek dobiti i na svakoj lokaciji, a svoj auto može
taxi je uglavnom nedostupan kad je neko nevreme ili vreme praznika - a tad ti najviše i treba, a ako ga i dobiješ-čekaš na njega, a sa svojim kolima svega toga nema
neisplativo je da te taxi čeka dok negde svratiš ako ideš u kupovinu (znači smaraš se sa različitim taxistima i njihovim ispravno/neispravnim, higijensko/nehigijenskim vozilima)
i ovo sve navedeno je samo za grad, dodajte tome i potrebu da se ode van grada i eto...
Nema o čemu da se priča, auto je nezamenljiv

Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 12:25 - pre 178 meseci
Vise se isplati otici taxijem na posao svakog dana nego sopstvenim automobilom.

Medjutim, isplativost taxija pada u vodu kada treba 5-6 puta u toku dana da "skoknete" negde.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.188.*



+5251 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 13:35 - pre 178 meseci
Upravo tako.

Taksi se isplati za vozikanje po gradu, za neke srednje relacije, nema problema oko parkiranja, ne pravi se guzva...Kratke relacije nije nezanimljivo prepesaciti.

Za auto treba iskesirati brdo para, odrzavati, placati kojesta, uz rizike kvara, sudara...

Trenutna(pokvarena) racunica govori da je bolje biti bez kola nego biti vlasnik. I za potrebe zvrndanja van grada, koristiti autobus, voz, ili rentakar, ako nije bas svakodnevni provod.

A najpokvarenija varijanta je uvaliti se ortaku u kola i obaviti transfer ..

Naravno, postoji asocijalana opcija, kec od 300 evra i plin i eto srecnog ucesnika u saobracaju, koji ne odrzava kola dok nesto ne otpadne, ali koji bas i ne moze puno i daleko "van grada"...

Medjutim, posedovanje vozila nije samo puka potreba prevoza, tu je vazan faktor sepurenje, uspesnost, "poruka" okolini o pametnom odabiru vozila...a to je uvek varijanta "neka kosta koliko kosta, pa duplo...ko bre nema pare za kartu"..

Konfor je na poslednjem mestu, tako ispada...

E sad, postavlja se pitanje i licnog odnosa prema poslu, neko vodi "uredan zivot", a neko vitla za poslom. Fakat je da je u BG-u spic preko celog dana, kao da svi rade u kolima, na ulici..

Toliko celodnevnih transportnih potreba gradjana sam retko po svetu vidjao, to je ipak mesavina banana drzave, nediscipline, mentaliteta i loseg rejtinga drzave.

Tako da je pitanje vise sociolosko, nego u cilju ekonomicnosti..

Poz
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 15:39 - pre 178 meseci
To su dva potpuno različita vida transporta i kao takva ne mogu se porediti iz čisto finansijskog ugla. Kada bi se tako gledalo, onda je taxi možda i isplativiji, jer posedovanje automobila nosi gomilu troškova koji ponekad nisu uočljivi na prvi pogled... redovan servis, nepredviđeni kvarovi, gorivo, registracija, osiguranje... a pored toga, ume da bude i zamorno, pogotovo u špicu kada svi krenu da se guraju, pa moraš da paziš i na one ispred i iza tebe, ali i one koji dolaze iz sporednih ulica i koji pokušavaju da se uguraju bez obzira na prednost, pa onda i traženje parking mesta i sve ostalo. U taxi jednostavno sedneš, kažeš odredište i uživaš. Međutim, kao što su neki već rekli, taxi nikako ne može da zameni sopstveno vozilo iz više razloga. Recimo, često ne možeš da nađeš slobodno vozilo baš onda kada ti treba, te ako žuriš negde velika je verovatnoća da ne stigneš na vreme. Takođe, šoping sa taxijem je nezamisliv. U stvari, ajde ako ideš po neku tačno određenu stvar u tačno određenu radnju i može da prođe, ali ako ideš u nabavku namirnica, to obično potraje, pa onda moraš da uračunaš i čekanje koje može biti i preko sat vremena, što košta, pa ti onda taksista naplati i prtljag, pa kad sve sabereš izađe papreno, a da ne pričamo o situacijama kada trebaš da obiđeš više mesta ili ako kupuješ nešto, a nisi siguran koji model bi uzeo, pa moraš da obiđeš više radnji i da razgledaš. Dalje, dosta taxista će jednostavno odbiti neke stvari, recimo da prevezu neki kabastiji materijal (ili će barem skupo naplatiti) ili da voze kraće relacije i slično. A ne treba zanemariti ni činjenicu da taksistu ne možeš da biraš, nego kada pozoveš, koga ti pošalju, tj. ko je najbliži, taj dolazi po tebe... pa ako ti padne neki veseli baja sa nekom drndavom šklopocijom i još odvrne neki turbo-folk, možeš da zaboraviš na udobno putovanje. Doduše, u poslednje vreme sve ređe viđam ovakve, što je dobro. Posedovanje sopstvenog vozila, iako košta, eliminiše sve ove stvari. A pored toga, tu je i "socijalni status" deo priče, pogotovo kod mlađe populacije, jer u društvu su gotovo uvek omiljeniji oni sa kolima, a imaju i bolju prođu kod devojčica :)

Dakle, taxi je više kao neko pomoćno sredstvo koje koristiš kada recimo putuješ negde dalje, a rešiš da ideš autobusom ili avionom, pa uzmeš taksi da te prebaci od/do stanice/aerodroma ili kad se uroljaš, pa nisi u stanju da voziš, ali kao nekakvo svakodnevno prevozno sredstvo za sve namene, nikako.

Sve u svemu, odabir prevoznog sredstva ponajviše zavisi od konkretne situacije svakog pojedinca. Neko ko ide negde jednom nedeljno, za njega bi bila ludost da ima svoj automobil i mnogo mu je bolje da koristi taxi. Sa druge strane, neko ko često mora da ide na više različitih mesta, što zbog posla što privatno, njemu se nikako ne isplati taxi. Logično.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

maksvel

Član broj: 107376
Poruke: 2417

Jabber: maksvel
Sajt: maksvel.in.rs


+161 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 18:09 - pre 178 meseci
Naročito kad imaš decu, dese se lako takve situacije kada ti je neophodan prevoz, a taksi kasni ili uopšte ne dolazi, da se taj stres ne može lako izraziti u novcu A bude i naizgled prostih situacija (kako je već gore pomenuto) u kojima je potreban prevoz nekih stvari koje taksisti neće drage volje da voze ili vožnje na kratkim relacijama po kijametu, čekanja itd.
Opet zavisi i od grada - sigurno je u BG stresnije voziti nego u Čačku npr, zbog gužvi, raznih zastoja, manjka mesta za parking itd.
E, da, u svojim kolima obično imaš jedno mesto više, jer si ti vozač

 
Odgovor na temu

tomasd
Tomić Goran
Smederevo

Član broj: 16510
Poruke: 369
79.101.187.*

Sajt: www.nettenis.org


+2 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)14.08.2009. u 19:29 - pre 178 meseci
Dilema koja to nije. Taxi ima svoju funkciju, ograničenu i to je to. Tu nema svrhe pričati o isplativosti jer se ne radi čisto materijalnoj strani već i o stvarima koje je nemoguće izmeriti novcem vreme, komfor a da ne govorimo o situacijama kad je nešto hitno. Jednostavno neuporedivo.
 
Odgovor na temu

rinenad

Član broj: 212560
Poruke: 305
*.adsl.net.t-com.hr.



+1 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 00:27 - pre 178 meseci
Žare je sve rekao. Taxi ti se isplati ako si ti taksista .
 
Odgovor na temu

reject
Ivan Pesic
Bgd

reject
Član broj: 7659
Poruke: 2209
*.ptt.rs.

Sajt: misc.comli.com


Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 11:51 - pre 178 meseci
Ako dvoje ljudi treba da odu gsp-om od tacke a do tacke b i da se vrate, a menjaju
dva autobusa, treba im 8 karata sto mu dodje 8x50 = 400 dinara.
Za te pare se moze sipati skoro 4 litre corbe, da obidjes ceo grad dva puta. :)
Sa 400 dinara taxijem nemozes stici daleko.

Naravno, auto moras da odrzavas i registrujes, ali:
Citat:
vladd:Naravno, postoji asocijalana opcija, kec od 300 evra i plin i eto srecnog ucesnika u saobracaju, koji ne odrzava kola dok nesto ne otpadne, ali koji bas i ne moze puno i daleko "van grada"...

+ ako odrzava kola pre nego sto nesto otpadne sreci nikad kraja.
Sa trulim kecom od 300e mozes i da pisas na semaforu sto nema sanse
da bi mogao u taxiju.

Nema sanse da se taxi vise isplati. Mozda gradski prevoz nekako, mada
recimo nocni prevoz kosta bezobrazno mnogo u odnosu na "kvalitet
usluge" dok je cena odrzavanja auta i cena benzina ista i posle 12 uvece,
ali taxi da se isplati - nema teorije, ako neko ima bilo kakvu ofrlje racunicu
koja ovo krpi bas bi da cujem.
Mozda se isplati nekome ko zivi u centru i uglavnom se krece po centru,
ali tesko.
Mass murder ain’t just painless,
Now we’ve made it cute.


The Church Of The Holy Transistor
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 12:53 - pre 178 meseci
Citat:

ali taxi da se isplati - nema teorije, ako neko ima bilo kakvu ofrlje racunicu
koja ovo krpi bas bi da cujem.


Za pocetak registracija, aj za neki manji auto neka bude oko 20.000, plus godisnji servis (ulje filteri) koji i sam da radis tesko da ce ispasti ispod 100e dakle 29.500, plus akumulator koji crkava svake 2 godine godisnje te kosta 25e dakle 32.000, plus svakog meseca ce biti neka sitnica za kupovinu (brisaci npr) ili neka djunta da se promeni, neka bude u proseku 20e mesecno, i stigli smo do cifre od 55.000

A ostalo je jos da se plati gorivo i parking...a ako zivis blizu posla sa onom cifrom bez goriva i parkinga vec imas oko 180 voznji.

E da, racunaj i da ce ti pauk jednom odneti auto.


PS:rekoh vec ranije, i sam se slazem da je automobil bolje resenje, ali ako se ne koristi svaki dan vise puta onda je taxi bolji. Ne morate da ispravljate cifre, trazena je ofrlje racunica.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 13:54 - pre 178 meseci
Kad si bio tako pesimističan po pitanju troškova automobila, budi i po pitanju taksija, pa pretpostavi da je cena vožnje 600, a ne 300 din.

BTW, ako se auto koristi ređe, manji su i troškovi.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 14:42 - pre 178 meseci
Citat:
BTW, ako se auto koristi ređe, manji su i troškovi.


Trosak ce biti isti kao sto sam naveo, pa makar presao i samo 5 hiljada. Jedino ces dati manje za benzin i parking ali taj podatak uopste nisam uneo jer varira dosta.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)15.08.2009. u 19:08 - pre 178 meseci
Citat:
DrJekyll: Za pocetak registracija, aj za neki manji auto neka bude oko 20.000, plus godisnji servis (ulje filteri) koji i sam da radis tesko da ce ispasti ispod 100e dakle 29.500, plus akumulator koji crkava svake 2 godine godisnje te kosta 25e dakle 32.000, plus svakog meseca ce biti neka sitnica za kupovinu (brisaci npr) ili neka djunta da se promeni, neka bude u proseku 20e mesecno, i stigli smo do cifre od 55.000


Prilicno pesimisticna prognoza i naravno, za pogresan auto. Jer, registracija od 20 000 din je za auto sa 1800-2000 ccm a to siguno nije neki mali auto. 1.1,1.2 litra automobili imaju registraciju oko 12-13 000 din.

Za normalnog vozaca malih auta koji nisu pred riknjavanjem je dovoljno 200 evra godisnje za sve troskove.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Taxi vs. Svoj auto (u gradskoj vožnji)

Strane: 1 2

[ Pregleda: 10519 | Odgovora: 27 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.