Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo

elitemadzone.org :: MadZone :: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 40136 | Odgovora: 74 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-135-49.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo18.11.2009. u 13:16 - pre 175 meseci
ajd sad polako
kakav mart ima veze sa ovim zakonom?
kakva crta?
zakon stupa na snagu sredinom narednog meseca,ne marta
 
Odgovor na temu

Nemanja Jakovljevic

Član broj: 940
Poruke: 707
*.bbtec.net.



+39 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo18.11.2009. u 14:36 - pre 175 meseci
1. O tom zakonu se prica vec 100 godina - a ne godinu dana.
2. 6 meseci je dovoljno - toliko je zakonom izmedju ostalog i predvidjeno.
3. I treba sto ranije da preseku - previse ljudi je prelako dobilo dozvole i haraju ulicama Srbije da malo malo citam - pa neko poginuo. Treba sto pre smanjiti mogucnost da svako dobije dozvolu olako i da ne vozi pod datim ogranicenjima.

Uostalom - obuka od 40 casova moze da se zavrsi za mesec dana po svim propisima verovatno. Prvih 7 na poligonu pojedinacno - ostatak dvocasi.
Nemanja Jakovljevic
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo18.11.2009. u 17:53 - pre 175 meseci
Ja ne mogu da verujem da se i dalje priča o tom novom zakonu kao o nekakvom čarobnom štapiću koji će odjednom saobraćaj u Srbiji učiniti bezbednim. Kako ne kapirate da problem nije zakon kao zakon, već neprimenjivanje istog.

Jel zabranjeno prekoračenje brzine u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno nepropisno preticanje u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno menjanje trake i skretanje bez davanja svetlosnog signala ? Jeste
Jel zabranjeno voziti u suprotnom smeru u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno voziti bez upaljenih svetala u uslovima slabe vidljivosti i noću ? Jeste
Jel stoji u starom zakonu da je obavezno prilagoditi brzinu stanju i uslovima puta ? Stoji

Sve su to stvari koje su najčešći uzroci udesa (a ne nepaljenje svetala u po bela dana kad nema ni magle ni ničega), pa opet gomila ljudi to radi i niko ih ne kažnjava, a upravo u tome je problem. Znači potrebne su promene u strukturama koje sprovode zakon, a ne samog zakona. Eventualno je trebalo starom zakonu dodati bodovanje i zabranu upotrebe mobilnog bez handsfree uređaja i to bi bilo to. Ovako, šta vrede ta silna bodovanja u novom zakonu, ako će i dalje onaj ko je zaustavljen moći da se dogovori sa saobraćajcem da mu da 1000-2000 dinara da mu ne piše bodove i nikom ništa. Jel novi zakon možda predviđa kamere na svakom semaforu ? Ne predviđa. Jel novi zakon predviđa kamere na policijskim vozilama koje moraju biti upaljene prilikom zaustavljanja nekoga ? Ne predviđa. I šta se onda suštinski menja ? Apsolutno ništa.

Isto i to za polaganje vožnje. Uopšte nije problem u tome što se dozvola lako dobija. U USA se dobija još lakše. Mnogo je veći problem u tome što posle kad neko dobije vozačku dozvolu, može da radi šta hoće, upravo iz gorenavedenog razloga. Za taj vozački ispit svako ko ima 2 grama mozga može da se spremi i položi, pa trajala škola mesec dana ili 6 meseci, isto mu dođe. Jedino što se time postiže jeste da se uzme više para, a to najmanje pogađa one koji najviše i divljaju kada dobiju dozvolu, a to su uglavnom tatini sinovi koji od istog tog tate dobiju neku besnu makinu koju će da vozaju 120 na sat kroz grad. Njima nije problem i da pljunu 2.000 evra na auto školu, al će zato biti problem onima koji imaju manje para, iako bi možda bili 10 puta savesniji vozači.

Prema tome, sve to oko novog zakona je samo zamazivanje očiju i nema nikakve veze sa bezbednošću u saobraćaju. Da neko stvarno želi da poveća bezbednost u saobraćaju, popravio bi puteve, sredio signalizaciju, postavio saobraćajne znakove tamo gde fale, iscrtao linije na putevima gde su se već izlizale i ne vide se uopšte, okačio kamere na svaki semafor, pa onda i ne mora saobraćajac da te zaustavlja i dodatno ugrožava saobraćaj, nego ti lepo stigne kazna na kućnu adresu i upozorenje da sledeći put ostaješ bez dozvole, montirale bi se kamere na policijske automobile, pa da ne može ni ovaj da ponudi, ni ovaj da primi mito, nego mora da piše pravu kaznu za prekršaj zbog kojeg je i zaustavio neko vozilo... itd.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

axone
Beograd

Član broj: 25713
Poruke: 193
*.dynamic.sbb.rs.



+47 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo21.11.2009. u 11:54 - pre 175 meseci
Ima u aktuelnom VREMEnu interesantan clanak o noovm zakonu, zove se "Hoce biti nece biti".
Uglavnom, dok se ne formira Agencija i napisu svi podzakonski akti i donese novi zakon o prekrsajima, ovaj zakon je neprimenjiv.
Osim naravno skupljih kazni za stara nedela i zabranjeno telefoniranje u toku upavljanja vozilom, to ce zaziveti. Sve ostalo kao sto je novi sistem obuke, bodovi...je na standby-ju.

Ali me je u clanku najvise zaintrigiralo je sledece,
Autor navodi da u poslednjem stavu clana 9, stoji da izvrsenje pojedinih poslova iz svoje nadleznosti Agencija(za bezb. saobr.) moze angazovati pravno lice koje je materijalno i strucno osposobljeno da obavlja te poslove.

Znaci neko drugo pravno lice moze maltene sve da uradi umesto Agencije, da pise predloge pravilnika, da obucava instruktore, izdaje liccence istim. Navodno je dovoljno da Agencija imenuje direktora i Upravni odbor i da na prvoj sednici angazuju neko pravno lice "koje je materijalno istrucno osposobljeno da obavlja te poslove".

Na kraju clanka autor se pita da li je slucajnost ili nesto drugo, da je u vreme prvog nacrta ovog zakona osnovano jedno privatno
d.o.o preduzece- Nacionalna vozacka akademija sa poligonima za obuku na 33 hektara, sa trenazerima, simulatorima i svime sto je potrebno za obuku i doobuku vozaca.
 
Odgovor na temu

BBS
Be Back Soon
ŠUMADIJA DO TOKIJA

Član broj: 40443
Poruke: 1720
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 250629747


+75 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo21.11.2009. u 14:50 - pre 175 meseci
Zanimljivo pitanje i necemo dugo cekati na odgovor.
Samo mi se cini da ce biti isto kao kad je emisija koju su radili kadrovi i oprema nacionalne televizije nekako prsla u privatno vlasnistvo pa sad nacionalna televizija placa emitovanje te emisije. I gle slucajnosti opet isti ljudi.
 
Odgovor na temu

t3h20r

Član broj: 180270
Poruke: 1
93.87.124.*



Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo25.11.2009. u 12:46 - pre 175 meseci
@Horvat
Evo, da te prosvetlim:
Za one koji pune 18 godina do 10. marta 2010, a zavrsili/upisali su skolu do 20. novembra 2009, vazi sledece:
Mogu polagati vozacki ispit po starom zakonu, pri cemu im stara obuka vazi.
Za one, medjutim, koji nisu imali srece da se rode do 10. marta 1992. godine, vazi sledece:
Mi cemo ga i$pusiti, jer, tako, preki sud je odredio 10. mart kao granicu. To znaci da cemo mi morati da idemo na obuku,
nevezano za to da li smo vec zavrsili skolu pre toga, i da naravno platimo za to. To takodje znaci i da cemo morati da
polazemo ispit po novom zakonu i damo ne znam kakve sume novca (koje stvarno nemam ideju gde da nadjem), sto je
vise nego sto mogu za i za auto da dam sasvim sigurno.

Da li je sada jasnije?
 
Odgovor na temu

Quest_Inside

Član broj: 242767
93.87.161.*



Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.12.2009. u 21:15 - pre 175 meseci
^ Da li si siguran da ce tako biti? A ako smo po starom zakonu polozili teorijiski deo ispita a ostao nam je samo prakticni tj. voznja onda se nista ne menja odnosno polaze se jos samo voznja po starom?
 
Odgovor na temu

waikiki

Član broj: 51675
Poruke: 702
*.dynamic.sbb.rs.



+130 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 02:32 - pre 169 meseci
Novi MUP-ovi pravilnici (od pre desetak dana) koji su jos u fazi izrade predvidjaju jos zesce nego pravilnici koje su sacinili pre nekoliko meseci. Osim snimanja ispita MUP-ovci sada obavezuju auto skole da snimaju i predavanja, tako da se obuhvate i predavaci i kandidati. Audio-Video tehnika koja se koristi za snimanje mora odgovarati MUP-ovim standardima. To se radi kako bi MUP vrsio nadzor nad teorijskom obukom.. Valjda ce te casove da analizira vrhunski MUPOVSKI pedagoski strucnjak... ono sto je bezobrazno je sto traze da im neko drugi nabavi (plati) uredjaje kojima bi oni radili svoje poslove (u ovom slucaju, nadzora). Ima tu jos nekih dodatnih zahteva u pogledu opreme vozila.. recimo obavezan ABS sistem za kocenje, sto ce u praksi izbaciti 90% sadasnjih vozila iz obuke..predvidjena je dodatna administracija.. itd.. i td.. Sve u svemu, cena buduce obuke raste iz dana u dan.. ovi pravilnici koji zahtevaju nova vozila, novi prostor, dodatnu racunarsku opremu i softwer, MUP-ove troskove oko ispita, troskove predavaca, troskove usavrsavanja, visoke kazne koje ce skole placati za sitne nedostatke u administraciji itd..i td.. Sve to ce uticati da cena obuke po novom bude surova, po mojoj proceni min 1000 eu za B kategoriju..
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 12:29 - pre 169 meseci
Znaš li šta je problem?

Problem je što je i takav užasan pravilnik bolji od stanja koje je sad na delu - svaka šušumiga glumi instruktora i sve sam stručnjak do stručnjaka. Naježim se bre i pri samoj pomisli na neke "instruktore" koje lično znam. I to ne zbog korupcije i tako toga, nego zbog opšteg nepoznavanja vožnje i tipično kaubojskih osobina. Najgore je što me okružuju mahom takvi slučajevi. Skoro svi (da ne kažem SVI) mladi vozači koje poznajem, polagali su kod nekih umnih invalida, koji ih nisu naučili najbazičnijim pravilima ponašanja u saobraćaju, pa je sasvim normalno da se žmigavac uključuje tek kad je radnja već započeta, da neki znakovi služe za ukras i tako...

Znači, ako postoji išta gore od ovog pravilnika, onda je to sadašnje stanje. Tu bagru treba raskupusati što pre i barem 70% njih zatvoriti i zabraniti im rad. Pogotovo "instruktorima" koji ne bi mogli ni klinca da nauče brisanju nosa.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Yoba
Projektant

Član broj: 240687
Poruke: 121
*.dynamic.sbb.rs.



+11 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 12:35 - pre 169 meseci
^word!


secam se situacije kada sam ja polagao, jbt totalno bezizlazno, mogu da te obaraju, da te jbu, a ti samo da chekas da se smiluju da kazu polozio si. tek posle toga dolazi _ucenje_ voznje...o kaubojima instruktorima ne vredi trositi rechi, kradu ljudima casove, minute, sramota, uglavnom bagra!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
61.193.174.*



+7177 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 12:48 - pre 169 meseci
Citat:
waikiki
Ima tu jos nekih dodatnih zahteva u pogledu opreme vozila.. recimo obavezan ABS sistem za kocenje, sto ce u praksi izbaciti 90% sadasnjih vozila iz obuke.


Kao sto svi znamo (ili bi bar trebali da znamo ;-) kocenje u kriticnoj situaciji u autu bez ABS-a i u autu sa ABS-om se drasticno razlikuju.

Dok su se kod ne-ABS auta ljudi ucili da pritiskaju i pustaju kocnicu u brzim intervalima kako bi zadrzali kontrolu nad vozilom, kod ABS vozila se pedala treba maksimalno pritisnuti i nikako ne pustati jer ABS sistem sam odrzava upravljivost autom.

Kako su ABS vozila sve zastupljenija (a sva nova evropska vozila moraju imati ABS), u nekom momentu mora postojati prekretnica i prelazak na ucenje ABS kocenja.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

waikiki

Član broj: 51675
Poruke: 702
*.dynamic.sbb.rs.



+130 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 14:20 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic
Kako su ABS vozila sve zastupljenija (a sva nova evropska vozila moraju imati ABS), u nekom momentu mora postojati prekretnica i prelazak na ucenje ABS kocenja.

Slazem se.. samo sam hteo reci da ce to znacajno povecati cenu obuke, jer ce sve auto skole imati velika startna ulaganja, odnosno kupovinu novih vozila..
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 14:54 - pre 169 meseci
Pa to tako i treba, pod uslovom da se uvede red u ovu oblast. Znači, nek košta auto škola i 1000 evra, ali da te zaista nauče da voziš, koliko god je to moguće. Šta meni vredi što sam platio socijalnu cenu auto školi (negde oko 250 evra čini mi se u 3 rate + oko 50 evra za izlazak na polaganje) kada sam sve ukupno odvozao 20 časova za mesec dana, teorijsku nastavu nisam ni imao, autoput i magistralni put sam video samo na slikama (u stvari, lažem, odvozao sam i nekih 5km na autoputu), više od polovine znakova nisam nikada ni video, niti sam bio u prilici da se upoznam sa gomilom situacija u saobraćaju koje mogu da me zateknu. Sve sam to morao da učim na teži način tek posle položenog vozačkog ispita (kakav paradoks). Mislim, ok, ne može sad baš instruktor namerno da te uvaljuje u kritične situacije da bi ti naučio kako da reaguješ, ali može da te vodi na trase gde ima više saobraćaja i gde su takve situacije malo češće. Ovako, auto škole štede benzin, ali i auto, vodeći te na neke trase koje nemaju mnogo saobraćaja i gde svaka baba može da vozi, a sve te neke situacije u saobraćaju koje se sada ne pokrivaju u auto školama mogu da te koštaju mnogo više nego što je tih 1000 evra.

Dakle, da se ja pitam, propisi bi bili još stroži, znači obavezno da postoji određen broj sati koji se trebaju izvozati po autoputu i magistralnom putu, zatim po centru grada gde su veće gužve i ima dosta raskrsnica, obavezno voziti takve trase gde se polaznik može susresti sa većinom saobraćajnih znakova, zatim obavezno mora prolaziti kroz sve tipove ulica (jednosmerne, dvosmerne, sa pravom prvenstva, bez prava prvenstva, glavne, sporedne...) i tako to. Neće ni tada sigurno niko izaći iz auto škole kao iskusan vozač, ali bi barem imao dobru osnovu. Ovako, nema ni tu osnovu.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

Yoba
Projektant

Član broj: 240687
Poruke: 121
*.dynamic.sbb.rs.



+11 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo06.06.2010. u 19:28 - pre 169 meseci
pa ono 1k jura za voznju i 1k jura za celu godinu na faxu...nije valjda da je toliko teska ta voznja...pri tome voznja je stvar vestine/skilla (ne mozes ti da naucis da vozis, to je stvar praxe). sto se tice ucenja, znakovi i propisi, nema tu puno...ona prva pomoc i mehanika je skroz bez vez, aj kapiram neki opsti info ali se uglavnom uce gluposti. daleko bilo da se desi neka nesreca treba da zoves hitnu i muriju a ne da proveravas da li si dobro upamtio broj duvanja pa pritiskanja....a sto me zanima kocioni sistem, do mojega...
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo07.06.2010. u 00:25 - pre 169 meseci
Slažem se da je za dobru i sigurnu vožnju potrebna praksa koja se stiče isključivo godinama vožnje. Međutim, to ne znači da ne treba imati dobru osnovu kada izađeš iz auto škole, barem koliko da se ne preznojiš kada prvi put sam naiđeš na raskrsnicu ili izađeš na auto put. Hebi ga, nije isto da li si sa instruktorom prešao 5km na auto putu ili 500km.

Što se tiče cene, kada bi nastava bila adekvatna, trebalo bi da košta i više od tih 1000 evra. Ne zato što je vožnja teška, naprotiv, vožnja je veoma jednostavna, jer se sastoji od 3 akcije (upravljanje, kontrola brzine i menjanje brzina), već zato što učestvovanje u saobraćaju zahteva od učesnika mnogo više nego što je znati voziti. Potrebno je pre svega imati saobraćajnu kulturu, poznavati propise, naučiti šta znači prilagoditi brzinu uslovima i stanju puta, imati barem neku ideju šta treba raditi kada dođeš u neku kritičnu situaciju, recimo ukoliko ti otkažu kočnice i auto ti krene nizbrdo u rikverc ili vozilo iz suprotnog smera skrene u tvoju traku. Sve su to situacije koje su moguće, a u auto školama ti ih i ne pominju, a kamoli da te upute u to šta u takvim situacijama treba raditi. I ovo što kažeš za prvu pomoć da ti ne treba. To je nešto što uvek treba znati u životu. Mislim, ok, tačno je da prvo treba pozvati hitnu pomoć i policiju, ali tih nekoliko minuta dok ne stigne hitna pomoć, može značiti razliku između nečijeg života i smrti. I šta ćeš da radiš ako, ne daj bože, naiđeš na tako neku situaciju, a nema nikog drugog ko bi priskočio u pomoć ? Da gledaš kako čovek umire i moliš se da hitna stigne što pre ? Ok, i ja sam uvek za to da je bolje ne pružati pomoć ako nisi obučen da pružiš pomoć, jer time samo činiš više štete nego koristi, ali upravo zato kao učesnik u saobraćaju trebaš da budeš obučen i za takve situacije. A ovo što si rekao za kočioni sistem je apsolutna nebuloza. Naravno da trebaš da znaš kako funkcioniše kočioni sistem, jer ćeš, verovao ili ne, u vožnji vrlo često koristiti taj isti kočioni sistem, te ako ne znaš kako isti funkcioniše, bićeš kao onaj seljo što je prešao iz Yuga u Mercedes, pa uzo da druka kočnicu, umesto da je nagazi, pošto jelte ima ABS i skoncentriše se na upravljanje vozilom. Iz istog razloga treba poznavati i druge delove automobila. To ne znači da sad trebaš da znaš kako radi motor do najsitnijih detalja, ali trebaš da znaš šta je ABS i kako to radi i kako se koristi, zatim šta je ESP, šta je EBD, kako se menja guma, tj. točak... itd.

Prema tome, dobro je što si uporedio cenu sa godinom na faxu, jer bi auto škola upravo i trebalo da bude kao godina na faxu i da traje toliko i da košta toliko, jer postoji mnogo stvari koje se moraju naučiti da bi postao bezbedan učesnik u saobraćaju. Ovakva kakva je sad, slažem se da ne vredi toliko, ali to ne znači da to valja. Mislim, osvrni se oko sebe, pa ćeš videti koliko vozača ne daje žmigavce kada skreće ili menja traku, uleću u raskrsnicu ko manijaci, ne poštuju prvenstvo, i slično. Jedini način da sprečiš takve individue na putevima jeste da im godinu dana ispiraš mozak saobraćajnom kulturom, pa se možda nešto i promeni.

U stvari, da se ja nešto pitam, ja bih dao izbor, da završiš za 300 evra po skraćenoj proceduri ili 1000 evra po normalnoj proceduri, s tim što bi za ove prve zakon bio malo strožiji, pa tako ako si napravio bilo kakav prekršaj, a završio si po skraćenoj proceduri, lepo automatski oduzimanje dozvole i nazad u auto školu, ali ovaj put nemaš pravo na skraćenu proceduru.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Polaganje vozackog ispita po novom zakonu - VELIKI BRAT uzivo

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 40136 | Odgovora: 74 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.