Slažem se da je za dobru i sigurnu vožnju potrebna praksa koja se stiče isključivo godinama vožnje. Međutim, to ne znači da ne treba imati dobru osnovu kada izađeš iz auto škole, barem koliko da se ne preznojiš kada prvi put sam naiđeš na raskrsnicu ili izađeš na auto put. Hebi ga, nije isto da li si sa instruktorom prešao 5km na auto putu ili 500km.
Što se tiče cene, kada bi nastava bila adekvatna, trebalo bi da košta i više od tih 1000 evra. Ne zato što je vožnja teška, naprotiv, vožnja je veoma jednostavna, jer se sastoji od 3 akcije (upravljanje, kontrola brzine i menjanje brzina), već zato što učestvovanje u saobraćaju zahteva od učesnika mnogo više nego što je znati voziti. Potrebno je pre svega imati saobraćajnu kulturu, poznavati propise, naučiti šta znači prilagoditi brzinu uslovima i stanju puta, imati barem neku ideju šta treba raditi kada dođeš u neku kritičnu situaciju, recimo ukoliko ti otkažu kočnice i auto ti krene nizbrdo u rikverc ili vozilo iz suprotnog smera skrene u tvoju traku. Sve su to situacije koje su moguće, a u auto školama ti ih i ne pominju, a kamoli da te upute u to šta u takvim situacijama treba raditi. I ovo što kažeš za prvu pomoć da ti ne treba. To je nešto što uvek treba znati u životu. Mislim, ok, tačno je da prvo treba pozvati hitnu pomoć i policiju, ali tih nekoliko minuta dok ne stigne hitna pomoć, može značiti razliku između nečijeg života i smrti. I šta ćeš da radiš ako, ne daj bože, naiđeš na tako neku situaciju, a nema nikog drugog ko bi priskočio u pomoć ? Da gledaš kako čovek umire i moliš se da hitna stigne što pre ? Ok, i ja sam uvek za to da je bolje ne pružati pomoć ako nisi obučen da pružiš pomoć, jer time samo činiš više štete nego koristi, ali upravo zato kao učesnik u saobraćaju trebaš da budeš obučen i za takve situacije. A ovo što si rekao za kočioni sistem je apsolutna nebuloza. Naravno da trebaš da znaš kako funkcioniše kočioni sistem, jer ćeš, verovao ili ne, u vožnji vrlo često koristiti taj isti kočioni sistem, te ako ne znaš kako isti funkcioniše, bićeš kao onaj seljo što je prešao iz Yuga u Mercedes, pa uzo da druka kočnicu, umesto da je nagazi, pošto jelte ima ABS i skoncentriše se na upravljanje vozilom. Iz istog razloga treba poznavati i druge delove automobila. To ne znači da sad trebaš da znaš kako radi motor do najsitnijih detalja, ali trebaš da znaš šta je ABS i kako to radi i kako se koristi, zatim šta je ESP, šta je EBD, kako se menja guma, tj. točak... itd.
Prema tome, dobro je što si uporedio cenu sa godinom na faxu, jer bi auto škola upravo i trebalo da bude kao godina na faxu i da traje toliko i da košta toliko, jer postoji mnogo stvari koje se moraju naučiti da bi postao bezbedan učesnik u saobraćaju. Ovakva kakva je sad, slažem se da ne vredi toliko, ali to ne znači da to valja. Mislim, osvrni se oko sebe, pa ćeš videti koliko vozača ne daje žmigavce kada skreće ili menja traku, uleću u raskrsnicu ko manijaci, ne poštuju prvenstvo, i slično. Jedini način da sprečiš takve individue na putevima jeste da im godinu dana ispiraš mozak saobraćajnom kulturom, pa se možda nešto i promeni.
U stvari, da se ja nešto pitam, ja bih dao izbor, da završiš za 300 evra po skraćenoj proceduri ili 1000 evra po normalnoj proceduri, s tim što bi za ove prve zakon bio malo strožiji, pa tako ako si napravio bilo kakav prekršaj, a završio si po skraćenoj proceduri, lepo automatski oduzimanje dozvole i nazad u auto školu, ali ovaj put nemaš pravo na skraćenu proceduru.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti