Citam SAT reviju pre neki dan.
Samo sto se nisam slogirao. Pise da ce biti od 1.novembra do 1.apila (u zimskom periodu) biti obavezne sve 4 zimske gume!!!
Pre mesec dana sam kupio nove letnje gume...
Da li je ovo istina?!
iako podržavam imanje 4 zimske i 4 letnje gume, moram da kažem da je za nas ovaj zakon prestrog.
Ljudi jednostavno nemaju para, voze jugiće kojima su te 4 zimske gume pola vrednosti auta... A i nismo mi skandinavska zemlja.
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
Pa mora domaća industrija od nečega da živi. A kako svi znamo čije su gume najjeftinije, logično je za pretpostaviti ko će se tu najviše ovajditi, jer će ljudi razmišljati u fazonu "daj šta daš, samo da me ne drndaju".
Gomila ljudi ne makne zimi kolima iz grada... koga bre zabole trepavica za zimske gume? Posebno zato što jedan dobar deo guma biva pogrešno klasifikovan kao "letnje", a one to zapravo nisu, nego su više univerzalne.
Kod nas se uređenje svega počinje u rikverc, od krova.
Ovo je samo još jedan kriminalni zakon koji će negativno delovati na bezbednost saobraćaja, jer će te gume biti kupljene i zamenjene od para koje su već bile rezervisane za (bedno) održavanje automobila - čime će nakon kupovine ovih guma ono praktično i nestati.
Zimske gume trebaju malom procentu vozača i u kratkom vremenskom periodu godišnje (a takvi ih najčešće već imaju), i insistiranje da ih svi uvek imaju - je novo isisavanje sredstava od srpskih vozača koje će dovesti do redukcije i najelementarnijeg održavanja auta - čime će krajnji proizvod i ove "mere" biti pad bezbednosti saobraćaja.
Jeste da ovo nema veze sa gumama, ali ima veze sa novim zakonima: Cuo sam da od septembra nece trebati broj motora,tj. da ce se motor racunati kao potrosni materijal. Jel cuo neko nesto o ovome? Izvinite zbog malog offtopica. Pozdrav
Srecom, uklapam se u taj koncept. Uvek koristim komplet od 4 zimske i 4 letnje gume, na sopstevnim felnama. To u praksi znaci 3-4 godine, pa zamena bez obzira na izgled sare, jer i guma gubi svojstva.
8 guma x 60e = 480e
480e / 4godine = 120e
Ukratko, 10-tak evra mesecno odvajati za gume.
P.S.
... dalje, za registraciju mesecno oko 20e, za gorivo oko 100e, za redovne servise (ulje, filteri) + razne tecnosti + poneka kazna 15e, za vece servise (kvacilo, zupcasti,) 20e, za nov(iji) auto nakon 10god 60e.
To je oko 225e, ako sam dobro izracunao mescno. A kol'ko bese primaju oni iz KG, 26000 ?
AstralPro: Bezveze, znaci moram u novembru dati bar 26000 za 4 zimske gume a letnje su mi skoro nove.
Kakve veze imaju letnje gume sa vožnjom po niskim temperaturama i potencijalno zaledjenim ulicama?
Jel ja zbog tvoje neodgovornosti da razmišljam da li ćeš da mi se skucaš u zadnji deo auta, ili da me pokosiš na ulici dok prelazim pešački?
I evo ga opet Nebojša Milanović sa svojim teorijama da paljenje farova preko dana i imanje zimskih guma imaju negativan efekat na sigurnost u saobraćaju... Čudi me samo kako do sada nisi skočio sa vrha neke zgrade, jer po tvojoj logici to mora da ima pozitivan efekat na zdravlje čoveka...
I drugo, auto nije osnovna životna potreba, niti posedovanje/vožnja auta predstavlja pravo... Ako nemaš novca za održavanje automobila (u šta spada i redovna zamena pneumatika), ne možeš da voziš auto. Tačka. Ako nemaš pare za auto, jako mudo, imaš gradski prevoz, pa se kao i hiljade ostalih sugrađana voziš autobusom na posao. Ako ti je baš stalo da se voziš u autu, to košta, i ima da ispoštuješ sve što je propisano, jer ne treba neko ko prelazi pešački da razmišlja da li si ti uredno zamenio paknove, i stavio nove gume, ili ćeš da ga pokosiš jer nećeš moći da ukočiš.
Citat:
StORM48:
Gomila ljudi ne makne zimi kolima iz grada... koga bre zabole trepavica za zimske gume? Posebno zato što jedan dobar deo guma biva pogrešno klasifikovan kao "letnje", a one to zapravo nisu, nego su više univerzalne.
Vožnja po snegu nije jedina primena za zimske gume. Na niskim temperaturama letnje gume totalno gube svoja svojstva. Pri niskim temperaturama najbolja zimska guma, ne pruža ni delić trenja prema podlozi koliko najjeftinija zimska. Probaj jedan misaoni eksperiment... Zamisli da po asfaltu vučeš predmet od gume, on pri tome ima neko (značajno) trenje. Zamisli da po istom tom asfaltu vučeš plastični predmet, on skoro pa i da nema trenje, klizi kao na ledu. O tome se radi.
A evo i jedan prilično interesantan video koji vizuelno demonstrira razliku između letnjih i zimskih puta, u uslovima niske temperature i mokrog kolovoza (ne zaleđenog, MOKROG):
Zaključak je očigledan. Trag kočenja auta sa letnjim gumama je DUPLO duži od onog sa zimskim.
[Ovu poruku je menjao ventura dana 12.07.2010. u 19:11 GMT+1]
X Files: Uvek koristim komplet od 4 zimske i 4 letnje gume, na sopstevnim felnama. To u praksi znaci 3-4 godine, pa zamena bez obzira na izgled sare, jer i guma gubi svojstva.
Potpuno ispravno.
Jedino treba napomenuti da se M+S pneumatici NE SMEJU koristiti leti jer tako prestaju da budi M+S.
Ovaj clan Pravilnika, mada nisam siguran da ce biti usvojen u ovakvoj formi kako je predstavljeno u stampi, treba podrzati.
Osim elemenata vezanih za bezbednost, zimska guma je udobnija i prijatnija za voznju
Ili još jedan video koji pokazuje kakva je razlika između auta sa sve četiri zimske gume, i auta sa samo 2 zimske gume (na pogonskim točkovima), dakle i tu postoji drastična razlika:
Da, sve je to tačno, ali postoji fundamentalna razlika između zime u Srbiji i zime u Skandinavskim zemljama, Rusiji ili Kanadi.
Nije slučajno što je, u poređenju sa svim zemljama u okruženju (i šire), srpski zakon OPET označen kao daleko najstrožiji. Sporno je to što ja znam ljude koji zimi praktično ne voze auto, osim kada je suvo, a takve će sada neko da istresa iz gaća, jer je "po zakonu" bato! Nema veze što za našu klimu nije neuobičajeno da u januaru (a kamoli u novembru i martu!) bude 20-25°C i što će te gume nakon par vožnji u tim uslovima moći direktno sa felni da zavrljači u kontejner... bitno je da forma (čitaj: nečija zarada) bude zadovoljena.
Sad, smešna činjenica u svoj ovoj priči je što ja lično na svim automobilima IMAM zimske gume, ali ih svakako nisam kupio za gradsku vožnju, jer u gradu one nemaju nikakvu pravu svrhu. Vozio sam i sa i bez njih i razlike jednostavno nema za nekog ko nije dvonožni magarac i ne mamuza po gasu i kočnici.
EDIT: Da dodam i ovo: u Austriji, koju bi samo ludak po klimi mogao da poredi sa Srbendijom™, korišćenje zimskih guma je obavezno samo na pogonskoj osovini i samo u odgovarajućim uslovima. Znači, nije došla neka budala i markerom naškrabala kalendar od datuma do datuma, u fazonu "e u ovom periodu ima' da nosite zimske gume!", jer je to nerazumna i neviđeno glupa odredba. Razloge sam naveo iznad.
Niste rekli ništa novo niti je iko osporio bolje prianjanje zimskih guma čak i u uslovima suvog kolovoza zimi.
Ono što je meni odmah palo na pamet su nekoliko vozača u najbižoj okolini za koje znam šta treba da urade na svojim autima - a to ne rade, jer nemaju para za to.
Osim toga, oni za celu zimu upale auto ukupno nekoliko puta i to strogo po suvom vremenu i nikako nisam siguran niti da će im se ovaj namet svideti, niti da je to (u svetlu gornje rečenice) najbolji način da ulože u svoje aute, jer imaju mnogo važnijih stvari koje na njima treba da urade.
A da je za svakoga ko zimi iole više vozi zimska guma must-have - to je svima poznato i o tome ne treba pametovati niti to povezivati sa zakonom o svetlima.
Koliko ja znam, letnjim gumama drasticno padaju osobine ispod 5 stepeni iznad nule, tako da cak i da nema snega, dovoljno je da bude vlazno i eto velikih problema.
Jedino sto mozda vidim kao resenje, u nestasici novca, su all season gume... mada je uvek najbolje imati 4 letnje i 4 zimske.
Ja imam 4 letnje i 4 zimske dok mi je rezervni tocak all season guma koju koristim samo do prve vulkanizerske radnje.
U sustini takva kombinacija dugo traje, all season gume brze gube svojstva ako se koriste i leti i zimi.
Takodje, videli smo zimus koliko je bilo snega i leda u Beogradu i dzaba oprezna voznja s letnjim gumama - bilo je udesa, izletanja, drasticnog usporavanja saobracaja bas zbog tih letnjih guma.
Mada, kazem, misljenja sam da all season gume mogu da budu ok u gradu, po snegu.
Ne mogu da pogledam ove klipove jer sam na DialUp-u trenutno... samo da napomenem da zimske gume na zadnjim tockovima (pored kraceg kocenja) znacajno doprinose stabilnosti automobila, tj, pomazu da se ne desi situacija "otkud zadnji deo mog automobila ispred mene", sto se cesto desava.
Nebojsa Milanovic:
Ono što je meni odmah palo na pamet su nekoliko vozača u najbižoj okolini za koje znam šta treba da urade na svojim autima - a to ne rade, jer nemaju para za to.
To je poznata stvar, takvih ljudi ima gomila, i zato i postoje ovi zakoni da ih obeshrabre u tome... Treba da bude dovoljno velika kazna, da se ne isplati rizikovati vožnja bez zimskih guma, jer je to najopasnija stvar u saobraćaju... Pa samo pogledajte šta se dešava kada padne prva susnežica, u Beogradu imaš na stotine udesa svakodnevno zbog toga..
Zamisli sad da ja prodam sve što imam, okačim gaće na štap i kupim nekog besnog lambordžinija... Imam za gorivo, al nemam nizašta drugo... Nemam čak ni detetu da kupim šta da jede, i pojavim se na TV-u, i ljudi se kao sažale na mene, jao jadnik nema detetu a kupi šta da jede, a zla vlast ga još tera da kupi zimske gume.. Jadnik..
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Osim toga, oni za celu zimu upale auto ukupno nekoliko puta i to strogo po suvom vremenu i nikako nisam siguran niti da će im se ovaj namet svideti, niti da je to (u svetlu gornje rečenice) najbolji način da ulože u svoje aute, jer imaju mnogo važnijih stvari koje na njima treba da urade.
Ne sviđa se ni meni da kupujem nove gume svake godine, nekad i dva puta u godini (ako su stare istrošene), al šta ću... Šta kao ja ne bi znao šta da radim sa 600 ili 800 evra koliko me košta jedan set guma? Nije mi drago, ali sam dovoljno inteligentan da shvatim da to radim zbog sigurnosti sebe i moje porodice, a sigurnost ostalih u saobraćaju je samo posledica toga.
Ja sam za da se za tehničku neispravnost vozila isto privremeno oduzima na licu mesta, i šlepa se u neki od autorizovanih servisnih centara gde se dovodi u red, a vlasniku ispostavlja račun za servis i šlepanje. Ako vlasnik nema da plati auto ide na doboš, a vlasniku se vraća kusur (ako išta ostane), ili mu se uručuje nalog da doplati ako vrednost auta nije mogla da pokrije intervencije... Broj vozača bi se smanjo drastično, jer bi ljudi ukapirali da voziti auto nije samo sipati benzin, već isti mora i da se održava u ispravnom stanju. Narod nije ništa drugačiji od bilo koje životinje... Moraš da ga odalamiš štapom po glavi da bi te poslušao..