Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?

[es] :: 3D modelovanje :: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?

[ Pregleda: 3955 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?20.09.2010. u 20:47 - pre 165 meseci
Dakle, zanima me ko je sta cuo u vezi toga koji se od ova dva paketa vise koristi u industriji igara? Na vikipediji za 3ds max stoji da se, pored ostalog, koristi i u industriji igara, dok za Mayu to nije istaknuto. Bavim se konceptualnim dizajnom za video igre i, nedavno sam odlucio da krenem u 3D vode, dalje, u Chiron skolu, i povrh svega me zanimaju poteskoce prelaska sa jednog programa na drugi.

Hvala unapred,

Nenad
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 12:25 - pre 165 meseci
Ma sve ti je isto, sto je u jednom to je i u drugom.
Neke krucijalne stvari za svet filma recimo dolaze do izrazaja tek nakon nekoliko godina rada, i sanse da ih u Srbiji koristis su 1%, a kad ih sam vec skontas bices u tom stadijumu da ce ti biti potpuno svejedno u kom softveru radis, za igre tu vaze neka druga pravila ali je filozofija ista.
Ja bih ti cak savetovao da probas XSI ili Lightwave, jer ne samo sto ces imati Max na steroidima u daleko kvalitetnijem paketu, vec ces steci solidno tlo za sve node based aplikacije, pa ces za koju godinu bez problema moci da se saltas Maya, Houdini, XSI ... u krug i po potrebi.
Vecina onih koji pocnu u Maxu, a to je samo neko moje opazanje, uvek odlazu taj prelazak na node based, uvek se plase, i uvek na kraju bude ma ko ce sad da se prebacuje, cast izuzecima.
XSI je recimo u tom smislu dobar, funkcionalan je ko Maya, ima odlicne ako ne i bolje alate za animaciju, ima sad perverziju od dinamike ... potpuno kvalitetan program, finese izmedju njega i Maye pocetnicima ne znace, a Houdini je zver za sebe koju mozes da probas jer je jako logican, ali ja bih to ostavio za kasnije.
Ne znam ko sve danas predaje u Chironu, oni dobri predavaci vise nisu tu, nijedan, to je sve sto znam.

[Ovu poruku je menjao LuckyBug dana 21.09.2010. u 13:38 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao LuckyBug dana 21.09.2010. u 13:40 GMT+1]
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 14:17 - pre 165 meseci
Pa dobro, to stoji, sto je u jednom to je i u drugom i onom trecem, male su razlike. Modeling je modeling, bio to 3ds max, Maya, LightWave, Blender i tako dalje. Vidi, poenta je sto ja nemam vremena za "probavanje" programa, te ovaj, sad malo ovaj, a ni ovaj nije los i na kraju covek ne zna ni jedan u potpunosti. Znaci, moram da znam da napravim game ready model ili da ne znam. Nema sredine. Zato krecem u Chiron. Interesuju me samo Maya i Max. U maksu sam poceo da radim medjutim sporo ide. Ipak je lakse kad te neko uci. Naravno, to kosta.

Cekaj, ako ne znas ko sve danas predaje u Chironu, kako onda mozez da znas valjaju li ili ne?! Mogu biti bolji od predhodnih mogu biti losiji. Ko ce sad to znati...
 
Odgovor na temu

serbocop
Christian ChR1S
ArtDirector&Co-Owner , DRAGONS EYE
STUDIO
Beograd

Član broj: 206378
Poruke: 103
95.180.45.*



+3 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 14:36 - pre 165 meseci
Pa nije ni napisao da ti NOVI predavaci ne valjaju (samo je "rekao" da su stari bili OK,ali da vise nisu tamo) ...

Ako vec planiras da "pohadjas" Chiron, onda bi bilo bolje da krenes sa Maya-om (moje misljenje).Isto ce biti sporo
u pocetku, ali znas i sam da je to (manje vise) normalno.Dok ne udjes "u fazon", naravno.Bitno je samo da ne ODUSTANES !

Sve NAJ !
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 15:20 - pre 165 meseci
Zavisi od stava, i volje, moze se znati i 10, nekad je bolje znati vise jer obicno jedan ne moze ono sto moze drugi, ubrzavas rad i tako dalje.
Druga stvar, ako si vec resio, zasto si postavljao onda ovaj topic ?
Ja posto radim u game industriji kazem ti svejedno je, i isto tako, da je bolje, ako ces da budes modelar, da ucis XSI, Max, ZBrush, ili Mudbox.
Kolega trenutno konkurise u Naughty Dog, test koji je dobio je da uradi Hi Poly verziju modela u ZBrush-u sa svim detaljima, da generise normal mape i primeni na low poly model koji ce moci da se animira, a to neces nigde nauciti sem sam, jer ne postoji slican kurs kod nas, sto nas opet vraca na sve je stvar volje.
Maya uopste nije program cija je snaga modeling, to je cak njeno najslabije oruzje, da si rekao da zelis da ucis animaciju, dinamiku,skripting ... mogao bih da razumem.



[Ovu poruku je menjao LuckyBug dana 21.09.2010. u 18:36 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pwaper
Stefan Prodanović
Freelance graficki dizajner
Design Stockers
Banja Luka

Član broj: 149682
Poruke: 124
*.teol.net.

Sajt: https://www.facebook.com/..


+1 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 19:34 - pre 165 meseci
Na chiron-u, koliko ja znam dobija sertifikat za mayu a ne za max. A ako vec spominjemo i "desne"(manje poznate) software za 3d modeling i animaciju, Maxon cinema 4d ima veoma veliku galeriju alatki za dinamik i animaciju(pogotova ova nova verzija sto je izasla u septembru(r.12))
Evo vam i video za youtube-a sa najnovim dodacima za dinamic u cinema 4D R.12. : http://www.youtube.com/watch?v=sLhGxhZ97g0
 
Odgovor na temu

serbocop
Christian ChR1S
ArtDirector&Co-Owner , DRAGONS EYE
STUDIO
Beograd

Član broj: 206378
Poruke: 103
95.180.45.*



+3 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?21.09.2010. u 21:38 - pre 165 meseci
Ja sam zbog Chiron-a savetovao Mayu ... inace ti predlazem Lightwave (ako si zainteresovan za modeling).

Mada...
kazes da se bavis konceptualnim dizajnom ... moguce je da te nece zanimati "optimizacija" modela,endzini i sl vec
da ces razmisljati na nivou gotovih scena (+upis na Chiron) ... cepaj Mayu ! :)
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 00:15 - pre 165 meseci
LuckyBug - Naravno da zavisi od stava i volje, ali takodje zavisi i od vremena.

To sto je tvoj kolega dobio da odradi, to je upravo ono ste mene interesuje. Dakle, napravim concept, a potom napravim i gotov game ready model baziran na istom - low poly pa high poly pa generisanje textura pa nazad na low poly - the end, po mogucnosti i animacija, sto da ne. Shvatam da veci deo price moram samostalno da savladam, putem tutorijala i sl. Najveci problem mi se cini samo modelovanje, texture i ostalo ne bi trebalo da predstavlja problem.

Kazes da je Mayina slabost uparvo modeling, a ja istrazivao po netu (malo dublje) i ispade malo drugacije. Za 3ds Max stoji da je "out of date" dok se akcenat stavlja na Mayu. Takodje sam nasao odgovor na moje pitanje, a to je da se Maya sve vise koristi, pa i u industriji igara.

serbocop - ne, optimizacija modela je takodje ono sto mi treba.

Dakle, odlucio sam nema sta, upisujem Chiron i cepam Mayu, i nadam se da cu po zavrsetku biti u mogucnosti da, uz jos malo edikacije, radim i 3D - game ready modele...pa se mozda i neki studio otvori, videcemo, otom potom...

Hvala svima na replikama i srecno na putu ka uspehu!
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 13:05 - pre 165 meseci
Hajde ako ti nije tesko podeli sa nama to malo dublje sto si istrazio, posto si se vec ponudio.
Ljudi pisu svasta po internetu a ne znaju ni osnove,nego je sve rekla kazala, tako da ne zameri na znatizelji.

Sto se tice Maye, ona je bila softver za pre-viz, pa su je nastimali i ubudzili svasta u nju, i bila je jaka do verzije 6, tj 7, i to je kraj.
Ono sto je izdvaja je upravo ono sto tebi ne treba, povezanost sa rendermanom, i scripting, po svemu ostalom Maya se doslovce raspada, XSI i Houdini imaju za nekoliko generacija naprednije alate za rig, animaciju, i dinamiku pa i render.

Chiron je ok skola, ali da ponovim, namenjena je izradi specijalnih efekata, u smislu game dizajna te nicemu nece nauciti, znaces da radis sa nurbsima, i Maya software renderom ... i to je to, rigging su izbacili, poligoni se pomaljaju tu i tamo, puno treckinga, roto-a ...
A kad smo kod toga ne vidim ni ko bi te tome naucio, jer svi koji nesto i znaju o tome rade pametnije stvari.
Ono sto tebi treba ZBrush, Mudbox, sejding, i texturing koji je optimizovan to nije podrzano kao ni ucenje anatomije i sl.
Ja da sam slusao samo ono sto pise na internetu samo bih radio u Maxu i rendao VRay-em i nista drugo ne bih znao pod kapom nebeskom.


[Ovu poruku je menjao LuckyBug dana 22.09.2010. u 14:36 GMT+1]
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 15:27 - pre 165 meseci
LuckyBug - pa nisam sad pamtio gde sam bio i sta video u vezi Maya ili 3ds max, uglavnom strani forumi. Mada sto ti kazes, ljudi pricaju svasta, pa cak i ovde, i onda ne znas kome da verujes. U principu se stice utisak da je 3ds Max malo zastareo i da se Maya sve vise koristi. Evo zakljucka sa jednog sajta koji na neki nacin potvrdjuje tvoje da Maya nije za modeling:

"So, you need to keep in mind the primary purpose for which you are going to use the software. If you are into architecture or engineering and wish to use the software for conceptualizing and modeling structures, then 3DS Max is the ideal software for you. On the other hand, if you are an animator working for the entertainment industry, then you should go for Maya."

Nijedna skola ovde te nece nauciti NISATA o game dizajnu, mogu samo da te nauce da koristis odredjeni program, 3ds Max ili Maya. Nista vise. Dalje je sve na tebi. Ali meni vise od modelovanja i animacije i ne treba.

LuckyBug - da li ti uopste znas da radis u Mayi?

Ako treba furacu i jedan i drugi program...pa cemo se dopunjujemo ako zatreba.
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 15:40 - pre 165 meseci
Opet...gledajuci galeriju na sajtu Chiron skole, ne sticem utisak da je modeling slaba strana Maye...
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 16:27 - pre 165 meseci
Da li si uopste procitao sta sam ja napisao veliko je pitanje, sticem utisak da je jedini cilj ovog topica da se izreklamira odredjena ustanova i to besplatno.
Inace imas jos sertifikovanih Autodesk centara u Bg, nije gorepomenuti jedini, a i Maya i Max i XSI su pod licencom Autodeska, sta mislis o tome, cena je oko 200e do 300 ako se ne varam, ne znam koji je program ni ko predaje, ali ni ti ne znas za gorepomenuti, pa mu dodje na isto.


[Ovu poruku je menjao LuckyBug dana 22.09.2010. u 18:35 GMT+1]
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 21:57 - pre 165 meseci
Stices pogresan utisak. Znam za te ostale centre, i to je u opticaju. To je sad veliko pitanje - zasto su jedni kursevi 300e a drugi do 5500e, a i kod jednih i kod drugih dobijas jedan te isti sertifikat/sertifikate?

Evo, upravo gledam recimo Softline centar, cenu su ok, radi se i max i maya, ako bi isao na oba i to individualni tip, izaslo bi me 700e, plus sertifikati naravno. I kako sad covek da se ne dvoumi. A u Chironu bih dao 5500e samo za Mayu, za isti sertifikat ako se ne varam. Znaci, jedino sto moze da bude jeste kvalitet, nista drugo mi ne pada na pamet. ZNACI, treba pitati nekoga ko je bio u Softline-u i sl...Sve te skole tvrde da su najbolje (naravno)...treba biti oprezan...treba se tu dobro dobro raspitati...

Nista, otvaram novu temu...trazim ljude koji su prosli kroz te centre, da vidim sta imaju da kazu...
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?22.09.2010. u 23:50 - pre 165 meseci
Postoji razlika u kvalitetu, ali evo sta je caka, Chiron je bio nekada autorizovani Alias training centar.
Alias je vodio neku svoju politiku, i imao neke svoje vrednosti, tj cene.
Kada je Autodesk kupio Alias nastale su korekcije u svemu ali ne i u ceni, otud ta velika razlika, diploma je na oba mesta ista.
Kada sam ja isao smatrao sam da je ta cena sasvim odgovarajuca.
U svakom slucaju te navedene skole bih ja zaobisao, Chiron jeste bolji i to neuporedivo, ne bih dalje pricao o tome, sve sto zelis mozes me pitati na pm.

Ti racunas 5500 evra, to su sva tri kursa ako se ne varam, a tebi onaj zadnji uopste ne treba; osim ako se mi negde ne razumemo usput, to je kao da usput zelis da studiras i Masinstvo jer ce ti mozda mehanika fluida zatrebati u nekom trenutku, potpuno gubljenje novca i vremena.
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?23.09.2010. u 02:13 - pre 165 meseci
Dobro da, 3d3 bi izostavio jer verujem da mi te stvari nece trebati, tako da suma pada na nekih 4000e. Ako bude potrebe za jos, zavrsicu i taj treci deo price.
 
Odgovor na temu

serbocop
Christian ChR1S
ArtDirector&Co-Owner , DRAGONS EYE
STUDIO
Beograd

Član broj: 206378
Poruke: 103
95.180.45.*



+3 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?23.09.2010. u 06:19 - pre 165 meseci
Stvarno ste mogli da priustite neki "banner" ... :) (s`obzirom na tolike "skolarine")
 
Odgovor na temu

sloba26

Član broj: 13430
Poruke: 24
*.dialup.neobee.net.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?17.10.2010. u 02:01 - pre 164 meseci
Ja uskoro zavrshavam kurs za Mayu u Softline-u...


Pre toga sam (shto se tiche 3D-a) koristio samo AutoCAD i ArchiCAD ... znachi sa Mayom sam bio na 0 ...


Moj predavach je radio u Chiron-u...


Zadovoljan sam stechenim znanjem, ali kao shto je vec pomenuto, sve zavisi od osobe do osobe, koliko je ko zainteresovan i spreman na rad i vezbanje (grejanje stolice) ...

Nauchio sam osnove sa kojima mogu dalje da se usavrshavam u kom god zelim smeru (modeling, render, animacija....)... imam i dosta tutorijala i basic i advanced koji su izuzetno korisni (Digital Tutors, Gnomon...)...


Zakljuchak: zadovoljan sam stechenim znanjem, za 400e dobijam sertifikat (svetski priznat - na meni je da se pokazem i dokazem svojim radom koliki (cu biti) struchnjak) i potrebno znanje za dalje usavrshavanje....


Gde god chovek da se shkoluje, nigde nece steci znanje do savrshenstva ako sam ne nadogradjuje svoje znanje... jer sve zavisi od osobe do osobe shta koga zanima... npr. mene interesuju modeling, render, animacija ali me ne interesuje npr. game industrija toliko da bih se posvetio samo njoj, voleo bih da znam kako to izgleda i shta kako funkcionishe, ali me ne privlachi toliko koliko filmska industria (audio i video produkcija)...

p.s. Sledeci korak je Houdini ...
 
Odgovor na temu

LuckyBug
Beograd

Član broj: 70474
Poruke: 173
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5 Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?17.10.2010. u 13:46 - pre 164 meseci
Vrlo lepo receno i korisno je cuti jos necije misljenje, jednoobrazlje je nesto najgore.
Ono sto je poenta je upravo da ce vas u svakom centru nauciti sta cemu sluzi, odavde do Atlantika ali vas niko sem vas samh nece nauciti nista preko toga, sve ostalo je na vama.
 
Odgovor na temu

cg_nenad
Serbia - Belgrade

Član broj: 268883
Poruke: 10
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?17.10.2010. u 14:36 - pre 164 meseci
Slazem se sa iznesenim.
 
Odgovor na temu

[es] :: 3D modelovanje :: Industrija igara - Maya ili 3ds max, sta se vise koristi?

[ Pregleda: 3955 | Odgovora: 18 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.