Pre nedelju - dve mi se u sred normalne vožnje (ravan put, konstantna brzina) upalila check lampica (na slici, samo što je žuta) i otišao sam u servis gde su ga zakačili na dijagnostiku i rekli mi da je u pitanju lambda sonda. Takođe su mi rekli da ne mora da znači da je neispravna nego da je moguće da je loše gorivo, pa da motor nije uspeo u jednom trenutku da ga upali i da se sonda aktivirala. Resetovali su mi greške i rekli da ako se ponovo opet upali obratim pažnju na to. Rekli su mi i da probam da sipam skuplje gorivo (kažu da ima na NIS-ovoj pumpi na izlazu iz Novog Sada prema Zrenjaninu). Da napomenem da sam od resetovanja prešao oko 100 km i da se lampica nije palila opet, a nisam ni sipao gorivo u auto od tad.
S druge strane, pre par meseci kad sam kupio auto mi se dešavalo da u sred vožnje krene da se "cima", kao da brzo otpuštam i dajem gas. Tad sam otišao kod majstora i on je podesio neka dve ventila što određuju količinu vazduha i goriva u smeši i od tad je ok, odnosno ne dešava se više to "cimanje" u normalnoj vožnji (na oko 2.500 obrtaja, kao što se pre dešavalo).
Ono što mi se sad dešava, od kako je krenulo malo hladnije da biva, je da se iscima tako na početku rada, odnosno u prvih par minuta i posle je manje - više ok.
Malo sam googlao šta je i čemu služi lambda sonda i skontao sam da su možda ova dva problema povezana, jer koliko sam skontao, na osnovu podataka koji dolaze i lambde računar odlučuje u kom odnosu će da napravi smešu goriva i vazduha. Jesam li u pravu? Da li ovo može biti povezano i šta mi je nabolje činiti?
Druga stvari, par ljudi mi je reklo da nije loše s vremena na vreme sipati neki dodatak u gorivo koji očisti dosta stvari, jer je dosta loše gorivo kod nas. Koji od tih dodataka preporučujete i kakav je režim sipanja (koliko se sipa na koliko goriva i tako to)? I koliko često se sipa to?
Još jedna stvar, ne mnogo vezana za prethodnu priči. Kad stojim na blagoj uzbrdici/nizbrdici i lagano pritiskam i otpuštam kočnicu ponekad se čuje kao škripanje iz zadnjeg dela auta. Pri normalnom kočenju se to ne čuje, ručna dobro hvata. Možda ću lupiti sad, ali po pričama od drugih ljudi (ne o mom slučaju) sam pretpostavio da to mogu biti ležajevi. Jesam li u pravu? Da li se oni menjaju ili šta? I ako se menjau koji je red veličine cene? Ako nisu ležajevi šta može biti? I koje su posledice ako ne saniram to odmah?
Hvala svima u napred...
PS: Auto o kom govorim je Chevrolet Kalos, 1.2 benzin, 2007 godište...
Lampica: