Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako vam pale dizeli po minusu?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako vam pale dizeli po minusu?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 57775 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 951
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+52 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?02.01.2011. u 15:30 - pre 128 meseci
Citat:
ubimestruja: Kilavo verglanje ujutro može da uslovi i kvar elektropokretača,naročito kod ovih novijih automobila. Čudo je šta može da se postigne pranjem u benzinu rastavljenog anlasera,podmazivanje i sklapanje.


zar izolacioni lak na namotajima "odoleva" benzinu!?... ili treba koristiti neko drugo sredstvo?... da se još neko ne nazove "ubimestruja2" ?...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?02.01.2011. u 17:57 - pre 128 meseci
Odoleva, ali ne dugo. Svakako ne treba namotaje napadati benzinom, ali mehanicke delove nije problem.

Pranje nije pozeljno ako neko ne zna sta tacno i koliko sme da riba. Brisanje suvom krpom je sasvim dovoljno za namotaje, eventualno koriscenje vazduha pod pritiskom.

Zamena lezajeva, cetkica, znacajno poboljsava rad startera, a ako se pride i obradi i pripremi rotor, vlasnik je miran nekoliko godina.

Poz
 
Odgovor na temu

kik01
voda-com
Herceg Novi

Član broj: 212174
Poruke: 176
*.crnagora.net.



+2 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 12:40 - pre 128 meseci
nisam bas najbolje razumeo.
dali je kod golfa 5 tdi potrebno ujutru kada je niska temperatura zagrevanje par minuta ili je bolje odmah krenuti???
proteklih dana boravio sam na planini(-5 ujutru) nisam primetio da se pale grijaci na vozilu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 14:33 - pre 128 meseci
Za novije motore treba izbegavati grejanje u mestu, , kada je toplo spolja, par desetina sekundi, kada je minus napolju, ekvivalentno duze, ali ne preko par minuta.
To su efikasni, "vruci" motori, koji imaju puno snage, i svaki rad u mestu svu energiju trosi na grejanje i lokalno pregrevanje motora.
Kada se motor zagreje u voznji, laganoj, otvori termostat i krenu sistemi za regulaciju temperature motora, tada je motor najbezbedniji sto se tice pregrevanja.

Sto se tice rada grejaca, predpostavljam da se nije palila lampica za grejace, ili sta? Trebali bi da se ukljucuju..

Poz
 
Odgovor na temu

kik01
voda-com
Herceg Novi

Član broj: 212174
Poruke: 176
*.crnagora.net.



+2 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 16:21 - pre 128 meseci
ok nisam znao da novijim motorima nije potrebno zagrevanje.
sto se tice grejaca lampica se samo upali na kratko(1sek) i odmah zatim se ugasi(nije kao kod automobila koje sam ranije vozio)to je ipak trajalo par sekundi.
poz.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 17:55 - pre 128 meseci
Samo ulje 505.01 (ako je TDI PD u pitanju) i nema brige.


Kreces odmah cim upalis samo nemoj preko 1500 o/min dok ne dostigne razumnu temperaturu. Ovo vazi za motore konstruisane u poslednjih 25 godina.

TDI pali na pola kljuca i na -25c.

(-5c on tretira kao prolece)
 
Odgovor na temu

kik01
voda-com
Herceg Novi

Član broj: 212174
Poruke: 176
*.crnagora.net.



+2 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 19:55 - pre 128 meseci
ok nisam znao za to.
a zar nije to mali broj obrtaja za saltanje,zbog zamajca i ostalog.moze li barem na 2000?
i jos jedno pitanje,mada skrenuh malo sa teme.
danas kada sam se vratio sa puta operem auto i zapazim da je sofersajbna dobro istackana od kamencica peska koji se posip po putevima radi leda.
postoji li neka mogucnost poliranja soferke????????
pozdrav!
 
Odgovor na temu

sikander
Valjevo

Član broj: 27807
Poruke: 65
*.adsl.eunet.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 20:53 - pre 128 meseci
Ja se trudim da ne prelazim 2000. U uputstvu (jtd je u pitanju) pise da se krene lagano na 'srednjoj' vrednosti obrtaja i bez naglih ubrzavanja. I tako dok kazaljka temperature ne pocne da se pomera, mada ja cekam da se priblizi radnoj temperaturi.

Ovo nije tema o sofersajbni pa samo kratak odgovor - jedino, mada ne bas dugotrajno, resenje je nova sofersajbna. :(
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1672
*.dynamic.sbb.rs.



+767 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 21:01 - pre 128 meseci
Zare je u pravu ali ovih 1500 obrtaja mislim da ipak treba malo korigovati za par stotina u zavisnosti od toga koji je motor odnosno koliko ima obrtnog momenta na 1500. Moja astra 2.0dti ispod 1500 skoro da ne moze da se vozi ni kad je na full radnoj temperaturi, a kamoli kad ga upalim na -10 i krenem odmah. 1700-800 i saltanje na 2000 je vec podnosljivije.

Inace, moram da ispricam sta moj komsija radi vec godinama unazad. Covek ima mercedes 190 2.0E, star 20 godina. On kada ga ujutru upali, on bar minut-dva drzi pun gas da bi mu se auto brze zagrejao. Tek posle toga on krece i vec ima grejanje ;) . Mislim, nije meni on cudan. Jbga, svakakvih ljudi ima. Ali, cudno mi je to sto taj motor i posle te torture visegodisnje radi bez ikakvih problema. Niko zivi ne zna koliko je presao :). Naravno, nikome se ne preporucuje da na ovakav nacin isprobava limite izdrzljivosti svog motora ;)
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a
successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful
systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful
systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 22:55 - pre 128 meseci
Nijedan dizel od 2 iljade kubika nece imati problema da se hladan vrti do 2500 obrtaja cak se i preporucuje voznja u tom opsegu jer ce se brze zagrejati, naravno uz lagano dodavanje gasa. Voznja na 1500 obrtaja se kod TDI-a ne preporucuje.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?04.01.2011. u 23:20 - pre 128 meseci
Na 1800 ima najveci obrtni moment, plus 100-200 obrtaja, jednostavno nema potrebe forsirati TDI, dok ne dostigne radnu temperaturu, ima dovoljno snage za sve vrste kretanja i za sve nagibe..
Ako se nekome zuri, neka krene 5-6 min ranije, toliko treba da se zagreje motor

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?05.01.2011. u 18:57 - pre 128 meseci
Tako je ali brzine treba menjati i ako ih menjas na 1800 rpm stalno ce ti padati ispod 1400 sto takodje nije dobro za ladan motor. Kad je hladan menjas na 2500, kad se zagreje na 3000(minimum) i verovao ili ne(taksisti ne veruju pa im crkavaju turbine na 100 hiljada) imaces manje problema sa motorom.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.88.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?05.01.2011. u 20:27 - pre 128 meseci
generalno što se tiče šaltanja, i ja sam dobio sličan savet u zvaničnom servisu za dci. Šaltati ga oko 3000 ili više obrtaja, kažu da mu to najviše prija.

Ja ga tako vozim i od ranije bez obzira na taj savet, potrošnja mu je ista kao i kad bi ga mazio, ako ne i manja...
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?05.01.2011. u 21:07 - pre 128 meseci
A zasto ce da "padne" na 1400 obrtaja?
Jedino ako vozac skine nogu sa gasa, odmah pusti kvacilo, zapali cigaru... promeni stanicu na radiju..."poprica sa mobilnim":).

Sto se tice energicnijeg rada motora, on je preporucljiv i za benzince(sa ili bez turbine) i nove dizelase. Ali kada dostigne radnu temperaturu.

Nekakve "meke" filozofije u puzanja, lagana kretanja, vise maltretiraju motor.

Sto se tice nezagrejanog motora, 3000 obrtaja je 6000 eksplozija, koje intenzivno greju cilindre, klipove, dok su okolni delovi hladni. Zato je potrebno smanjiti kolicinu proizvedene suvisne toplote.

A sa 1800-2000 TDI ima dovoljno snage.

To sto taksistima nesto prerano crkava, za to postoje dva osnovna razloga. Usteda na odrzavanju i nabavka sto jeftinijeg, raubovanog vozila.
Zbog odnosa prema vozilu, odnosa prema radnom priboru i trosku u biznisu, njihove statistike su apsolutno irelevantne za obicnog korisnika.

Poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 951
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+52 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?05.01.2011. u 21:09 - pre 128 meseci
ajd i ja neku da prozborim, mada vozim "traktor(če)"....
što se tiče maksimalnih obrtaja hladnog motora... ne treba striktno reći 1500o/min ili 1732o/min je maksimu i to je to.... sasavim je dovoljno reći negde do srednjih obrtaja ili nešto malo više i gas ne više od pola ili malo više od pola... to se nekako sa gasom često izostavi... nije samo br. obrtaja merodavan za odabir režima rada hladnog motora....

grejanje motora u mestu je suludo raditi još od vremena kada su se pojavila multigradana ulja.... a ko je zimogrožljiv neka nabavi sedišta sa grejačima ili ugradi vebasto grejanje....

čuvajno životnu okolinu!... .... neka bude "čistija"...

pozz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?05.01.2011. u 22:55 - pre 128 meseci
1. Sa stanovistva ocuvanja okolisa, motor treba sto pre zagrejati kako bi se postigla radna temperatura.

2. Sa stanovistva trajnosti motora, zagrevanje treba biti sto sporije (izvoriste-periferija toplote. Vladd je to opisao) kako bi naprezanja unutar materijala proizvodila sto manju silu.

3. Sa stanovistva tolerancija, zupcaste pumpe i vrste ulja, hladanom motoru se moraju dici obrtaji, sto nikako ne moze biti na leru. Zupcasta pumpa postize radni pritisak tek nakon 1200 o/min kod vecine savremenih dizelasa.



Kompromis su umereni obrtaji dok se ne postigne korektna (ne radna) temperatura motora; Bar 50 C.

Kod TDI motora je taj hladni optimalni rezim oko 1500 o/min. Kod CR motora je to nesto vise: oko 2000 o/min.

P.S. Ne znam koje to motore vi vozite, ali je TDI na 1500 obrtaja poprilicno snazan. Pogotovo u nizim stepenima prenosa. Ne treba zaboraviti da pri 1500 o/min u poslednje stepenu prenosa, prosecan TDI ide 80 km/h sto je sasvim dovoljno kao hladan.

Promena stepena prenosa, nevezano za temperaturu se obavlja na optimalnom broju obrtaja. U slucaju dizelasa to nikada nije 3000 o/min. Ono se ktrece, u zavisnosti od tipa do tipa, od 1500 do 2000 prilikom normalne voznje (ne preticanja) na ravnom putu.

Tacno je da domaci taxisti nisu referenca za bilo sta (iz razloga koje je Vladd naveo).
Primera radi nemacki taxisti prelaze i preko pola miliona km sa dizelasima bez ozbiljnijih intervencija na svom vozilu.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.adsl-a-5.sezampro.rs.



+4 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?06.01.2011. u 13:57 - pre 128 meseci
Citat:
zarsilic
Promena stepena prenosa, nevezano za temperaturu se obavlja na optimalnom broju obrtaja. U slucaju dizelasa to nikada nije 3000 o/min. Ono se ktrece, u zavisnosti od tipa do tipa, od 1500 do 2000 prilikom normalne voznje (ne preticanja) na ravnom putu.


A za Focus 1.8 TDDI?

Pitam posto mi se cini da ima malo cudnije prenosne odnose (pogotovo iz prve u drugu).
Da bih zavrsio u zoni od 1500rpm (ispod toga se motor vidno gusi), moram da menjam u visi stepen na 2300, 2500, a bogami u prvoj skoro i na 3000rpm.
Za krstarece brzine ga drzim na 2000rpm i zaista fino ide i trosi malo, ali kad se npr. krece ili ubrzava pa se menjaju brzine, moram ga gore-opisano malo i 'stisnuti', ne bih li ostvario prihvatljivu dinamiku voznje.

E sad jel ja gresim, jel Ford gresi ili je sve okej i motor moze da istrpi sve to? :)

POZ



 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3699
*.crnagora.net.



+1220 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?06.01.2011. u 14:34 - pre 128 meseci
^^Focus tddi ima onu problematicnu pumpu VP44 kao sto imaju vektre, za koju remont kosta 500-600€... a crkava kao sijalica... bez najave i bez ikakvih prethodnih problema... obicno bas u paljenju/gasenju i prvim metrima voznje, na prvom saltovanju itd...
Njega je pozeljno malo zagrijati u mjestu... barem nekoliko minuta na nekim umjerenim obrtajima...
Ako cemo gledati sa stanovista udobnosti i zdravlja putnika, onda je svakako vozilo bolje ostaviti da radi neko vrijeme i vratiti se u kucu i popiti kafu, pa kad se malo zagrije i otopi led sa stakala krenuti... na taj nacin "strada" mu katalizator ali na nacin sto nece trajati 20 godina nego 15 godina... tako da nije strasno... Vise stete mozete napraviti i skratiti vijek motoru ako sipate neko manje kvalitetno ulje jednom, nego da ga 10 godina ostavljate svako jutro da radi po 10 minuta...
Po meni ne treba gledati sta je bolje za vozilo nego sta je bolje za vlasnika... prosla su vremena kad su ljudi obavezno ubacivali auto u garazu po noci etc...
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+105 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?14.01.2011. u 00:38 - pre 128 meseci
Postoji resenje za hladan start a zove se dodatni elektro grejac. Ustekas kabal na 220 v i svaki put sedas u topao automobil i nema hladnog starta,povecanog habanja, bespotrebne potrosnje goriva , unistavanja plivajuceg zamajca sa voznjom na niskom obrtajima.Sve reseno al ljudima je tesko da izdvoje par stotina evra.
 
Odgovor na temu

sikander
Valjevo

Član broj: 27807
Poruke: 65
*.adsl.eunet.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako vam pale dizeli po minusu?14.01.2011. u 09:09 - pre 128 meseci
Meni bi par stotina evra trebalo samo za kabal do uticnice. :)
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako vam pale dizeli po minusu?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 57775 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.