Citat:
Bradzorf012...E sad, kaže Lav kako država ne da seljaku da bude gazda u svojoj kući,
Kao sto je gospodin Zec rekao a slicno je kao ovo moje boldovano gore,i mada postavljanje klipa je posle mog posta 2 dana,
svodi se na istu trulez drzave.Mnoge stvari ni neukim pojedincima nisu jasne misleci da panorama iz soferske kabine po proputovanju
kroz jevropu im daje pravo da komentarisu o necemu sto nemaju pojma.Pa da krenemo od pocetka po pitanju mehnizacije bez koje se ne moze.
Ovo pisem iz ugla nekog ko je prvi deo raspusta pre mora provodio na selu,pa mogu da krenem od pocetka a to je 1973 kada su seljaci u
Šumadiji.Inace,
Citat:
Šumadija geografska regija u Srbiji. Ime je dobila po šumama koje su nekada prekrivale najveći deo njene teritorije. Administrativno središte je Kragujevac
decenijama krcili prostorr za obradu zemlje, otimao od pošumnjenog dela pa samim tim i povrsine u vlasnistu nisu mogle biti velike kao u Vojvodini.
Zasto ovo napominjem,pa zbog muzejskih primeraka mehnizacije kako neki neuki ovde pisu.Traktor imt 539 je tada bio traktor koji je imao
sve potrebno da bi se zavrsio paorski posao.U to vreme su postojale zadruge koje su imale ulogu DA OTKUPLJUJU U IME DRZAVE a samim tim
i stimulisu seljaka za raznovrsnim kao sto je stocarstvo,svinjarstvom,vocarstvom bilo koje vrste ,otkup vune itd.Pomenuo sam 1973,tada nije bilo
problema da se kupi bilo koja prikljucna masina!Zasto,pa zakljucak je imao je ko da otkupi ono sto se proizvelo.Kako je vreme prolazilo nazalost
zadruge su rasturene a otkup i bilo koja proizvodnja su postale besmislene zbog raznoraznih vazduplohova.
Znaci, danas posle 30 godina od poslednjeg kupljenog traktora ,sada malo istorijat te masine a vezno za snagu i same industrije zemlje:
Citat:
Imt je osnovan 1947 kao Metalski zavod.1956 je dobijena licenca,(TITO je dobio na poklon od kraljice ELIZABETE)Kanadsko-Engleske firme MASSSEY FERGUSON i prvi traktor koji je
proizveden je bio IMT 555 37kw.Izasli smo prvi putkao kao svetski proizvodjaci.1988 je ostvaren rekord u proizvodnji od napravljenih 42,500 traktora i 35000 prikljucnih masina.
Vrednost proizvodnje (ČITAJ) 600 MILIONA TADASNJIH NEMACKIH MARAKA.
Ove cifre kroz istorijat IMT a sam pomenuo zbog cifre koliko je zemlja tada bila jaka a to se od 90ih srozavalo do dna danasnjeg dana. U nista nisi siguran,sta god da ide uvek se nadje neki janicar
da to unisti i uveze neko djubre.Sta sam napisao,uveze.HMM.Zasto bi neko ko je sa ovakom neizvesnoscu u poljoprivredi spreman da kupinovi traktor kada mu je ovaj dovoljan?
Zamislite da svaki dan prevozite 3 kubika a vi kupite noviji kamion,nov,koji ima kapacitet 17 kubika.Koja svrha? I dosli smo sada do soferskke filozofije,pljuje onog koji ima traktor za muzej
i nudi da seljak kupi nov traktor.Pa zasto onda ovaj Nemacki seljak do juce vozio taj muzejski traktor.
Massey Ferguson 3080 1988. godište
https://www.polovniautomobili..../13784364/massey-ferguson-3080,
Case IH 1390 1983. godište https://www.polovniautomobili.com/traktori/13898972/case-ih-1390 ecc.Tudje govance mirise,jel da?
Inace posto je ovo poznata zemlja po kombinacija kupovina novog znaci ovo:
Kupio nov TAFE traktor, pa usledio niz kvarova - ko je kriv?! https://www.youtube.com/watch?v=n5BG2BN4ywY
Novi traktor, a kvari se kao stari https://www.youtube.com/watch?v=tBW9unduOtg
Sto se tice povrsina,ŠUMADIJA je po parcelama jako mala i teska savremena mehanizacija bi bila bacanje para.
Ali to sofer na proputovanju kroz jevropu ne moze ni da uklaviri.
"Narod koji ne poštuje žrtve svojih predaka osuđen je na ponovno stradanje"