Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?

[es] :: Art of Programming :: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 43574 | Odgovora: 50 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

exesample
Programming
Beograd

Član broj: 304227
Poruke: 3
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 05:09 - pre 143 meseci
Krecem da ucim programiranje pa me zanima koja je razlika izmedju programiranja u Windows-u i Linux-u.
 
Odgovor na temu

Teratron

Član broj: 293911
Poruke: 291
*.dynamic.sbb.rs.



+187 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 05:27 - pre 143 meseci
Razlika je u tome sto pametnijima fale pare !
 
Odgovor na temu

exesample
Programming
Beograd

Član broj: 304227
Poruke: 3
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 05:36 - pre 143 meseci
Ne razumem te sta hoces da kazes?
 
Odgovor na temu

Burgos
Nemanja Borić
Amazon Web Services
Berlin

Član broj: 12484
Poruke: 1947
*.adsl.beocity.net.

Sajt: stackoverflow.com/users/1..


+480 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 06:20 - pre 143 meseci
Ako tek počinješ da programiraš, još nekoliko meseci/godina nećeš videti nikakvu razliku - ulaz/izlaz, osnovne komponente jezika, strukture podataka, ugrađeni algoritmi, itd - su uglavnom isti.

Razlika nastaje tek kada se dođe do sistemskih poziva (ali ne svih), mrežnog programiranja, konkurentnog programiranja, programiranja grafičkog okruženja (opet, ne u svakom slučaju - postoje rešenja koja su ista na obe platforme), itd.

Postoje i okruženja kao što je Java i koja rade potpuno isto na obe platforme, osim ako ne koristiš specifične usluge operativnog sistema (za čim retko kada imaš potrebu, jer je sama biblioteka Jave ogromna i uglavnom pokriva sve što pruža OS).
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 10:31 - pre 143 meseci
Ignoriši Teratrona. Hoće da kaže da na linuksu nema para, što nema blage veze sa realnošću. Najplaćeniji programer koga poznajem ne zna ništa niokakvom programiranju specifičnom za vindouz i radi samo pod linuksom.

No, to ne znači da je linuks leglo para. Naprotiv, to znači da za zaradu trendovi uopšte nisu bitni, nego koliko si dobar u nečemu. Možeš ti da pratiš trendove i učiš .NET, pa da na konkursu budeš jedan od sto kandidata za jednu poziciju. No, to opet ne znači da u .NET-u nema para. Budi prva liga u .NET-u i oduvaćeš sve te kandidate. Onaj najplaćeniji koga znam ne radi ni javu (koja je takođe u trendu) ni C++ koji odavno nije u trendu, nego C koji tek nema blage veze sa trendovima, ali je prvoklasan stručnjak za sistemsko *NIX programiranje. Dakle, to je jedini bitan parametar za zaradu.

Za tebe je najvažnije da odlučiš kojom oblašću želiš da se baviš. To nema nikakve veze sa trendovima, već isključivo sa tobom, tj. gde sebe vidiš. Radi ono u čemu ćeš biti najbolji, bilo da je to programiranje, trgovina, pravljenje sladoleda ili nešto četvrto.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?17.06.2012. u 12:52 - pre 143 meseci
Evo oko čega smo se nedavno Burgos i ja složili:

Citat:
Nedeljko: A što se ozbiljne komercijalne primene tiče, moj stav o jezicima i alatima je da kojoj ovci runo smeta, tu nema ni ovce ni runa. Ko ne može pomoću npr. Lazarusa da zaradi pare, nijedan mu alat neće pomoći. Ako pak može da zaradi pare sa besplatnim alatkama, komercijalne će mu samo unaprediti posao.

Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Au197/79
Zlatan Kadragić
Minhen

Član broj: 3556
Poruke: 772
*.zg3.cable.xnet.hr.

Sajt: aurelije.blogspot.com


+47 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?18.06.2012. u 22:47 - pre 143 meseci
Osim ako nećeš biti .Net programer Linux će ti pomoći u profesionalnom razvoju. Svet poslovnih aplikacija je svet unix-a (u šta i linux spada). Najvažniji serveri se vrte na nekom unixoidu u kompanijama reda banaka, mobilnih operatera i slično. Čak i da u firmi razvijaš programe na win-u, taj će program kad dođe na pravo izvršenje ići na unixoid.

S druge strane učenje linuxa će ti pomoći da naučiš programiranje. Recimo u javi postoji klasa System. U njoj postoje 3 objekta: err, out i in. Ko zna unix zna da svaki proces koji se pokrene na sistemu ima 3 toka: izlazni tok za greške (err), izlazni tok (out) i ulazni tok (in). Dalje učenje o paralelnom programiranju ima veze sa operativnim sistemom, šta je daemon, šta je fork procesa...

S treće strane, win u svakoj novoj verziji je sve više unixoid tj. teži da postane isto što i linux. MacOS X je čist unixoid. Jednom rečju unixioidi su prošlost, sadašnjost i budućnost...
Bolje džaba ležat nego džaba radit.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?18.06.2012. u 23:05 - pre 143 meseci
@exesample,

Mislim da je Nedeljko dao najbolji savet - ali evo i ja cu da podvucem par stvari:

1. Razlike izmedju Windows i Linux API-ja su kozmeticke prirode (oba OS-a imaju multitasking, podrzavaju visestruke niti, imaju virtuelnu memoriju i memorijski menadzer sa stranicama, sockete za mrezno programiranje, sinhroni i asinhroni I/O, itd...) - fokusiraj se na osnove programiranja i bice ti potrebno dosta vremena da stignes do razlika izmedju Win32/WinRT i POSIX API-ja,

2. Kreni sa C++ - C++ je moderan objektno orijentisani jezik posle koga neces imati nikakvih problema sa npr. Javom ili C# a imaces vrlo jake osnove i razumevanje mnogih sistemskih stvari

3. Pocni sa konzolnim aplikacijama, one su iste i na Win-u i Linuxu - kada savladas moderne osnove programiranja (logiku, grafove, strukture podataka, fundamentalne stvari OO programiranja, paralelno izvrsavanje itd...) onda mozes da razmislis za sta zelis da se specijalizujes

Danas su velike sanse da ces i ovako i onako programirati za vise operativnih sistema - tako da posle #3 nece biti lose da naucis fundamentalne stvari Linux i Windows i, eventualno, iOS arhitekture paralelno sa necim usko-specificnim sto te zanima (npr grafika, baze podataka, telekomunikacije, masivno-paralelno programiranje ala CUDA/OpenCL itd...)

Dakle, ukratko - fokusiraj se prvo na osnove, koje su iste za sve OS-eve posto bez toga neces biti dobar ni u cemu, a sa dobrim osnovama pitanje OS razlika ti nece predstavljati nikakav problem.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?19.06.2012. u 07:09 - pre 143 meseci
+1

Jedino se ne bih složio sa tačkom 2. Šta ako hoće da se bavi vebom? Može odmah da krene na PHP za šta mu C++ iskustvo ne znači ništa. Takođe, bilo Java, bilo C# može biti prvi jezik. Šta ako ga sistemske stvari uopšte ne interesuju?

A što se tačke 3 tiče, ako nije veb u pitanju, ona stoji.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?19.06.2012. u 22:03 - pre 143 meseci
U zivotu programera postoji jedna neminovnost, a to je neprestana potreba za prilagodjavanjem novim
trendovima koji u principu nailaze vrlo brzim tempom, cesto brzim nego sto je potrebno da se posteno
i temeljno ovlada jednom tehnologijom.

Trziste i lokalne okolnosti nekada zahtevaju ne samo promenu alatke/razvojnog okruzenja, nego i promenu
kompletne delatnosti. Jedini nacin da bi se brzo, lako, bez mnogo stresa prilagodjavalo novim stvarima je da
se bude solidan u fundamentima profesije.

Sta bi po mom misljenju bili fundamenti profesije (koje je bolje ucvrstiti sto ranije to bolje) ?

Iz price moram da izbacim web programiranje (HTML, PHP), za koje naredni saveti verovatno uopste ne vaze:

1) Elementarno poznavanje arhitekture racunara (dakle, onih najprostijih stvari, tipa kako radi CPU, sta je
DMA, sta su interrupt-i, sta je cache, sta su registri, pristup memoriji preko adresa, itd), za sta treba jedno
posteno popodne da se procita iz dobre knjige, za ne-inzenjere mozda i malo duze.

2) Elementarno poznavanje osnova procesa pisanja programa: source -> preprocessor->compiler/asembler ->linker.
Osnove debug-ovanja i koriscenja debugger-a.

3) C programski jezik (intenzivnih nekoliko meseci do godinu dana, sa prolaskom kroz sve do sada pobrojane
delatnosti ("logiku, grafove, strukture podataka, fundamentalne stvari OO programiranja, paralelno izvrsavanje itd..."),
sve to u domenu konzolnih aplikacija (bez GUI-ja).

4) Elementi objektno-orijentisanog programiranja u C-u (izdvajanje funkcionalnosti u modul, pristup preko handle,
instancioniranje, open, init.....deinit, close, uvid u mogucnost enkapsulacije, kao i u mogucnost nasledjivanja,
override-ovanja funkcija itd.

Ovde se odprilike zavrsava zajednicka tacka za masu razlicitih profesionalnih usmerenja.

Izbor platforme za ucenje ?

Odgovor nije sasvim lak ni sasvim jednoznacan.

Linux-u bih dao prednost iz nekoliko razloga:
- tera programera da primenjuje najbazicnije radnje vezane za programiranje, pocevsi od pisanja Makefile-ova,
da jasno razume i razdvaja faze kreiranja programa. Najintenzivnije moguce nateruje programera na sticanje
i odrzavanje najfundamentalnijih programerskih znanja.
- sto munjevitom brzinom postaje sve prisutniji i sve dominantniji
- sto je po default-u podrzan od gomile open source paketa (cije poznavanje postaje izvesna buducnost programerske
struke)
- sto je iskustvo (C + console (command prompt)) odmah primenjivo i na Apple okruzenje
- sto prelaz na Windows nije ni tezak ni mucan, i uglavnom znaci prestanak brige oko nekih stvari.

Windows-u bi dao prednost iz sledecih razloga:
- VisualStudio je jos uvek verovatno najsavrsenija programerska alatka, besprekorno integrise masu stvari, i
nekome ko uci pruza skockano, potpuno uredjeno razvojno okruzenje u kojem moze vizuelno da isprati
i ispita/ispipa gomila toga.
Nedostaci:
- nepotpuna podrska za razne standarde (C99)
- previse 'ususkava' programera oslobadjajuci ga obaveze da vodi racuna o masi stvari (sto se na drugim
platformama zahteva i podrazumeva). Prelazak sa VisualStudio na *nix je daleko tezi nego u obratnom pravcu.
- stvara navike suprotne zahtevima cross-platform programiranja, koje ubrzano postaje trazeni deo opste
programerske kulture.


[Ovu poruku je menjao milanche dana 20.06.2012. u 02:59 GMT+1]
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?19.06.2012. u 22:17 - pre 143 meseci
Kuda se profesionalni izbori racvaju dalje ?

Sa solidnim znanjem C (uz dodatka nekog od assembler-a) :
- naucen je jezik u kojem se belezi ogroman procenat algoritama svih vrsta
- sistem programiranje
- ogroman broj drugih scenarija (citavi framework-ci raznih vrsta su i dan-danas pisani kompletno u C-u
da bi bili siroko portabilni, sto znaci direktan i lak ufur na mobile devices koji u ogromnom procentu izvrsavaju
embedded Linux)
- vrlo je lako ukaciti i shell programiranje, perl (pre object-oriented faze) itd).
- vrlo je lako primeniti na Matlab programiranje
- kernel programiranje + low-level device driver-i
- programiranje mikroprocesora raznih namena, koji danas gotovo nikad ne dolaze bez podrske za C (kompajler/linker)
- DSP programiranje je sustinski ili C ili asembler

Objektno orijentisano programiranje (OOP)
- C++ nikako nece da zasmeta, predstavlja sledeci prirodni korak posle C-a.
- objective C - striktni superset C-a sa object-oriented dodacima, otvara masu perspektiva na Mac OS X
- Java (dajem izvesnu prednost nad C#, zbog lake portabilnosti)
- Python - ima prilicno veliku i rastucu popularnost
- C# (uprkos Mono project-u jos uvek je uglavnom primenjiv na Windows-ima).

Graficko okruzenje po izboru
- QT najbolje odgovara cross-platform zahtevima grafickog okruzenja (konkurenti polako gube trku)
- Java Swing, Visual C#,......


[Ovu poruku je menjao milanche dana 20.06.2012. u 02:58 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 13:32 - pre 143 meseci
Citat:
milanche: Linux-u bih dao prednost iz nekoliko razloga:
- tera programera da primenjuje najbazicnije radnje vezane za programiranje, pocevsi od pisanja Makefile-ova, da jasno razume i razdvaja faze kreiranja programa. Najintenzivnije moguce nateruje programera na sticanje i odrzavanje najfundamentalnijih programerskih znanja.

Ma, ne tera ga ništa. I tamo imaš Qt Creator, MonoDevelop, eclipse, pa i Code::Blocks i NetBeans. Naravno, ja sam svoje prve programe pod Linuxom pisao u Midnight Commander-ovom editoru i kompajlirao sa make i ručno napravljenim Makefileom. Prvi IDE pod Linuxom mi je bio eclipse.
Citat:
milanche: - sto munjevitom brzinom postaje sve prisutniji i sve dominantniji

To je opšte poznato. Priča se već 12 godina.
Citat:
milanche: VisualStudio je jos uvek verovatno najsavrsenija programerska alatka, besprekorno integrise masu stvari, i nekome ko uci pruza skockano, potpuno uredjeno razvojno okruzenje u kojem moze vizuelno da isprati i ispita/ispipa gomila toga.

Naročito kada ga ukenjaju ovako.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 14:30 - pre 143 meseci
Citat:
milanche: - sto je po default-u podrzan od gomile open source paketa (cije poznavanje postaje izvesna buducnost programerske struke)

A Windows nije? Od otvorenih biblioteka kojih nema na Windowsu mi jedino pada na pamet Xlib. Dobro, de, u Windows C programima se ne mogu koristiti fork(), getrusage() i još štošta.
Citat:
milanche: - sto je iskustvo (C + console (command prompt)) odmah primenjivo i na Apple okruzenje

Pa konzolni C programi se valjda mogu pisati i pod Windows-om.
Citat:
milanche: Nedostaci:
- nepotpuna podrska za razne standarde (C99)
- previse 'ususkava' programera oslobadjajuci ga obaveze da vodi racuna o masi stvari (sto se na drugim
platformama zahteva i podrazumeva). Prelazak sa VisualStudio na *nix je daleko tezi nego u obratnom pravcu.

Pa, znaš šta, VC++ nije jedini C++ kompajler za Windows (ima i GCC), a postoje i drugi jezici, a što se ušuškavanja tiče, mogao bi da pojasniš na šta konkretno misliš.

Meni se VC++ ne sviđa zato što umesto standardnih rešenja nudi neka svoja polovična (npr. nemam ništa protiv Interlocked funkcija, ali da ima i std::atomic, koga nema) i osim u pogledu optimizacije, gde debelo šije GCC, GCC je kvalitetniji kompajler.

Od dobrih alata, koje ima Linux, a nisu preneseni na Windows istakao bih Valgrind. Postoje još bolja komercijalna rešenja za VC++, ali ona koja su na nivou Valgrinda ili bolja od njega nisu primenljiva na druge kompajlere, a VC++ mi se iz navedenih razloga ne sviđa.

Ja više volim da radim pod Linux-om i ako radim nešto prenosivo, prvo mora skroz da prođe pod njim (zbog Valgrinda), pa se onda testira na Windowsu.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 14:38 - pre 143 meseci
Citat:
Ma, ne tera ga ništa. I tamo imaš Qt Creator, MonoDevelop, eclipse, pa i Code::Blocks i NetBeans. Naravno, ja sam svoje prve programe pod Linuxom pisao u Midnight Commander-ovom editoru i kompajlirao sa make i ručno napravljenim Makefileom. Prvi IDE pod Linuxom mi je bio eclipse.


Tacno je i to - ima na Linux-u svega sto moze da pruzi komfor i to u pristojnoj meri.

Medjutim, dodir sa barebone build sistemom (Makefile itd) je svakodnevna stvar, open source paketi su
opste mesto, i koji god source tarball da skines, svi stizu u formi da mozes da kompajliras sa komandne linije
(slabo ko distribuira source u formi NetBeans projekata koji bi gurali u zapecak bazicnu build strukturu).

Veliki timski projekti (sa po 100+ ljudi u 10+ grupa) - niko i ne pomislja ni na sta osim na goli Make, i osnovni
build sa komandne linije. Kad treba da se doda nesto novo - svi ocekuju da ces da naskrabas svoj Makefile i
da se popnes jos malo gore i editujes top level Makefile da naznacis da build treba rekurzivno da svrati i do
tvoje kapije. Sta ces posle da koristis za sebe da pristupas kodu (edit/debug/itd) je prepusteno licnom izboru.
Tool-specific fajlovi se ne cekiraju u version control system.

Citat:
To je opšte poznato. Priča se već 12 godina.


E, sto kazu babe "prica narod svasta". Prica se svakog trenutka svasta o svacemu. Nema dana da se ne suska i
bruji o bar jedno pet tehnologija koje ce da naprave bum i izmene tehnolosku svakodnevicu, pa nista - tek neka
svaka 30-40-ta zavrede svoj inicijalni hype.

Drugo, o Linux-u se prica intenzivno brat bratu jedno 20 godina. Onaj Holandjanin iz teme o Google-u je jos 94-te
kao clan Philips research instituta napravio elaborat u kojem je prakticno zahtevao ('strongly suggest') da se
Linux kernel obavezno portuje na sve Philips-ove mikroprocesore, i izabere kao OS of choice.

Negde 1999-te iz Philips-a krece spinoff startup koji je od glave do pete koristio Linux za sve proizvode (Win su
imali samo u administraciji), i to je prvi slucaj koji ja znam u okolini da bez Linux-a nisi mogao ni da priviris u firmu.

Tek negde u poslednjih 5-7 godina je Linux u industriji potpuno pregazio bilo kakvu konkurenciju, i postao dovoljno
zreo kao okruzenje da moze da se radi posao bez teskog gubljenja vremena. Cak i tada - u ogromnom broju slucajeva
se cepa na virtualnim masinama, ljudi i dalje preferiraju host OS da bude ili Win 7 ili OS X.

Sve to imajuci u vidu, sugerisati pocetnicima Linux pre 10-12 godina bi zvucalo kao ambiciozna ezoterija, sa malo
dodira sa trzistem poslova, sa velikim potencijalom da nepotrebno gube vreme i nerve na neurednoj/nestabilnoj
platformi, umesto da se mirno fokusiraju na ucenje programiranja.

Danas je vec druga prica - ne valja ne reci eksplicitno da treba da se ide na Linux (i da se razmislja 'cross-platform').

Citat:
Naročito kada ga uk*njaju ovako.


Imaju jos uvek dosta prostora i za promasaje i korekcije. Ranije verzije rade jos uvek jako dobro.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 15:12 - pre 143 meseci
Citat:
A Windows nije? Od otvorenih biblioteka kojih nema na Windowsu mi jedino pada na pamet Xlib. Dobro, de, u Windows C programima se ne mogu koristiti fork(), getrusage() i još štošta.


Meni konkretno padaju na pamet detalji vezani za moju uzu struku.

FFMpeg (koji je prakticno svugde po multimedijalnim projektima) njihov originalni tim glasno i jasno sasvim marginalno
podrzava na Windows-u. Naravno, postoji i ta mogucnost, postoji sajt sa ready made DLL-ovima, ali da kompajliras iz
source-ova (narocito sa VisualStudio u kojem ces najverovatnije da dizajniras i teras sve vezano za DirectX) su jezeve
muke.

Slicna stvar je i sa X264 projektom. Postoje recepti kako sve to uraditi sa MinGW, koji ne stizu u tacnoj i kompletnoj
formi, pa posle perioda zuljanja, na kraju dobijes binaries i to radi, ali sve su sanse da neces moci da prosetas debugger
kroz taj kod.

Dakle, nije nemoguce, ali je nesrazmerno komplikovano. Windows se de facto izbacuje iz podrske.

S druge strane, iz cisto poslovnog ugla:

Ako projekat pristojne velicine kompajlira na Linux desktop-u, vrlo su velike sanse da ce za uvrh glave dan-dva posla da
kompajlira i na Android native strani, kao i na OS-X-u.

Ako projekat pristojne velicine kompajlira na Windows-u, zahtevace minimum par nedelja da bi se portovalo, izuzev ako
nije pisano sa 'cross-platform' pristupom od samog pocetka.

Citat:
Pa konzolni C programi se valjda mogu pisati i pod Windows-om.


Naravno da mogu. Vec si rekao (fork()...) zasto je portabilnost verovatno umanjena.

Citat:
Pa, znaš šta, VC++ nije jedini C++ kompajler za Windows (ima i GCC), a postoje i drugi jezici, a što se ušuškavanja tiče, mogao bi da pojasniš na šta konkretno misliš.


Teoretski, nije VC jedini, ali ako ista ozbiljnije radis sto integrise dve ili vise tehnologije (recimo: media + internet) od kojih
je jedno reseno na vrlo platform-specific nacin (a drugo poprilicno), bez VisualStudio-a neces daleko stici. Sta god pokusas
da radis, sustizu te zezovi oko nerazresenih include-ova, razne nekompatibilinosti (nebitno cije), itd.

Sto se ususkavanja tice:
Pre nekih 15 godina sam bio u timu od nekih 20-tak inzenjera u firmi cija je linija Windows proizvoda drzala 50% planetarnog
marketa u consumer domenu. Negde u cosku, jako povucen bio je i jedan lik za kojeg uopste nije bilo lako provaliti ko je i cime
se bavi. Pitam za ruckom jednog kolegu koji je bio duze u firmi - kaze 'on je nas build inzenjer - dizajnira strukturu build sistema,
razresava dependencies, juri probleme sa simbolima po DLL-ovima, pravi customer/BIOS/...specific builds itd'. Mi ostali, naravno,
bili smo u svojim uzim specijalnostima, i osim najbanalnijeg minimuma (a-ha, to je DLL, treba da se iskopira u post-build step-u
na tu i tu lokaciju), nismo uopste lupali glavu ni sa cime sto nije bila najuza profesija (video/audio/DSP/GUI/stagod).

Danas su stvari dosle do nivoa da se od individualnog developera bez obzira na uzu specijalnost ocekuje da kompletno vlada
svim pitanjima vezanim za build, da neprestano njuska po literaturi vezanoj za linkere, juri missing symbols, trazi pravi flag,
pravi recursive build konfiguracije itd itd.

Na Linux-u je to svakodnevica manje-vise od prvih par meseci. Na Windows-u moze da se jako dugo prozivi bez da ikada moras
da zaviris u taj deo price koji je potpuno pokriven tool/project specificnim fajlovima. O razlikama konfiguracije prakticno nikada ne
mislis.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 15:57 - pre 143 meseci
Dobro, i šta onda rade jadni Windows multimedijaši i kako windows-ovci sastavljaju kraj s krajem?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.hsd1.ca.comcast.net.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 18:59 - pre 143 meseci
Nisu uopste jadni.

Windows je i dalje sasvim legitimna platforma u svakom pogledu. Consumer proizvodi sasvim
sigurno medju tri legitimna targeta moraju da imaju i Windows. Pozicija za Windows i dalje ima,
iskustvo je i dalje na ceni, i daleko je od nivoa da moze da ga radi svaki sharan.

Razlika je samo u procentu u ukupnom obimu raspolozivih poslova. Konkretno u Dolini je nekada
na 100 radnih mesta vezanih za multimediju recimo 45% bilo striktno vezano za Windows (2-3% za
Apple, ostatak odlazio na razne real-time embedded kombinacije). Danas je procenat poslova za
Windows na odprilike 15%, ako i toliko, i nivo je odprilike stabilan, bez perspektive da ce potraznja
biti veca.

Za nekoga ko danas i u narednih nekoliko godina ulazi u taj market radne snage, Linux je daleko
trazeniji background.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2789 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?20.06.2012. u 20:59 - pre 143 meseci
Ti očigledno nisi na zemlji, nego tamo negde u dolini.

Ko bre priča o dolini? Čovek će najverovatnije prvo da radi poslovne aplikacije i tako to, ako ne bude radio veb.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

milanche
San Francisco

Član broj: 2447
Poruke: 1200
*.netflix.com.



+1001 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?21.06.2012. u 00:48 - pre 143 meseci
Neka iskustva pokazuju da se trendovi ipak na kraju dokotrljaju do svih strana sveta, neki pre a neki kasnije.
 
Odgovor na temu

ivan.mojsilovic
CEO @ Yanado.com
Novi Sad

Član broj: 277882
Poruke: 780
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.yanado.com


+1042 Profil

icon Re: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?21.06.2012. u 09:01 - pre 143 meseci
Znam ja zasto milanche sve to pise. Zna on koliko bismo voleli da se bavimo takvim inzinjerskim poslovima pa nam udara ceznju. :)

Sva je prilika da ce novi kolega da sklapa web aplikacije (jelte i poslovne ce polako sve preci na web).

Ima sansi da se bavi inzinjeriom u par domacih firmi (3-4 ja znam) ali toje mizeran % svih poslova i mora dobro da se spremi za taj posao jer su tamo cesto uglavne razne tate koje bije da ubiju.
 
Odgovor na temu

[es] :: Art of Programming :: Razlika izmedju programiranja u Linuxu i Windowsu?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 43574 | Odgovora: 50 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.