Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski

elitemadzone.org :: MadZone :: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 11666 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1424
82.117.197.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski26.07.2012. u 11:58 - pre 95 meseci
Otvorim malopre Jatov sajt i krenem da proverim neke detalje oko prtljaga i verovatno ne bih ni primetio ovu sitnicu (kao što mi se obično dešava) da me nije zbunio montenegro ... t,j. paragraf
For more detailed information, contact our nearest offices in Serbia and Montenegro, regional offices abroad, or a certified agent.

Prvo mi nije bilo jasno da Jatu nije poznata činjenica da smo promenili naziv države i da je Montenegro takođe "abroad", a tek posle primetim da mi tekst odudara od sajta.
Iako ne spadam u grupu branitelja ćirilice i otadžbine (čak me isti malo nerviraju), zbilja sajt jedne kompanije ne bi trebalo da izgleda ovako.






"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Man-Wolf
Mihailo Joksimovic
Beograd

Man-Wolf
Član broj: 17016
Poruke: 873
*.dynamic.sbb.rs.



+13 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski27.07.2012. u 02:16 - pre 95 meseci
[offtopic]
Meni sad zapravo nije jasno na kom jeziku si gledao uopšte ... :-D
[/offtopic]

[ontopic]
Vala svaka im čast lol ...
[/ontopic]

 
Odgovor na temu

vujo032
VUJIC RADIVOJE
Danguba!
CACAK

vujo032
Član broj: 61918
Poruke: 154
178.237.208.*



+101 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski27.07.2012. u 09:20 - pre 95 meseci
Pre par meseci je trebala sestra da mi dođe jednim JAT-ovim letom iz Nemačke.
Trebala da sleti u 12h00 na aerodrom Nikola Tesla.
Na onom semaforu su prvo pomerili olčekivano vreme na 13h45,
da bi na kraju došla pola sata posle ponoći.
12 h sam je čekao na aorodromu, jer se njima tamo pokvario avion,
pa su im platili bonovima za ručak i večeru,
a čekali su pilota iz Londona da ode sa praznim avionom iz BGD-a da ih pokupi.

A kako u tom mestu ne sme da se poleće posle 23h00, oni su poleteli navrat-nanos,
(malo falilo da ostane za sutradan i da im plate i prenoćište)
sa pola prtljaga, a pola je ostalo u kolicima pored aviona,
tako da je moja sestra (u Bgd-u) dobila potvrdu umesto kofera,
a posle dva dana je aerodromski pick-up dostavio kofer u Čačak.
Pa vi vidite kakvo je to poslovanje i koliki su to troškovi.

Jedna je žena uzela taxi iz Knjaževca, koji je čekao sve vreme, jer je njoj unuk nešto bio prehlađen ...
pa se žena pojela živa koliko će taxi da joj naplati to sve čekanje.

Kada sam pitao na info pultu da li je ovo rekord kašnjenja,
očekivao sam odgovor da se to nije desilo u zadnjih 10 godina :)
a ona mi je samo odmahnula i odgovorila:
Ih nije to ništa neobično, to se nama često dešava.

Da mi je neko rekao da ću čekati 12 sati u današnje vreme avion ???
Mislim da bi onim vozom ćirom brže došla :)

Znači kada pođete po nekoga na aerodrom, ponesite pečeno pile, jastuk i ćebe, dovoljno tečnosti ...
Kad bi mladost znala, kad bi starost mogla...
 
Odgovor na temu

Flo33
Slovenija

Član broj: 137113
Poruke: 721



+1550 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski27.07.2012. u 13:30 - pre 95 meseci
Jedno vreme sam leteo često iz Frankfurta za BG. Zanimljivo je bilo da je Lufthanza delila let sa JAT-om, i da se znalo da ako je Lufthanzino osoblje i avion sve ok, ako je JAT sat u startu kasni. Ništa, samo kažem
 
Odgovor na temu

Vole Domu
Beograd

Član broj: 54957
Poruke: 478
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+67 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski27.07.2012. u 14:41 - pre 95 meseci
onda ja imam srece. 3,4 puta godisnje idem jatom i nikad nisam imao nikakve probleme.
 
Odgovor na temu

UnderLander
software developer
Berlin

Član broj: 64033
Poruke: 166
89.204.138.*



+20 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski27.07.2012. u 22:36 - pre 95 meseci
Kad sam pre par nedelja dolazio u BG Lufthansom, nesto se pokvarilo pred let i 2 sata su trazili novi avion (lufthansa u frankfurtu, ako tamo ne mogu da nadju rezervni avion onda pretpostavljam da nigde ne mogu)
10min je falilo da nas zakaci zabrana leta i da cekamo jutro.
U povratku iz bga kasnjenje je bilo samo pola sata.

Toliko o tome da se to desava samo jatu...
U pocetku bese Haos. A onda sam stvorio nebo i zemlju.
 
Odgovor na temu

Trick_Fix

Član broj: 305311
Poruke: 253
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+260 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski28.07.2012. u 02:21 - pre 95 meseci
Pravi pravcati CIRKUS,
Citat:
vujo032:
Na semaforu su prvo pomerili olčekivano vreme na 13h45,
došla pola sata posle ponoći.
12 h sam je čekao na aorodromu,
pa su im platili bonovima za ručak i večeru,
a čekali su pilota iz Londona,
i dobila potvrdu umesto kofera,
Ih nije to ništa neobično,

Znači kada pođete po nekoga na aerodrom, ponesite pečeno pile, jastuk i ćebe, dovoljno tečnosti ...


Vežite se slečemo,
a možda i nećemo
 
Odgovor na temu

Dr.sima

Član broj: 6237
Poruke: 475



+119 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski28.07.2012. u 09:54 - pre 95 meseci
Mole se putnici da pasoše stave u usta, srećemo...
 
Odgovor na temu

Trick_Fix

Član broj: 305311
Poruke: 253
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+260 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski29.07.2012. u 11:09 - pre 95 meseci
Joojj, Filipe,Filipe,sunce li Ti e***

Citat:
Dr.sima: Mole se putnici da pasoše stave u usta, slećemo...


Fa-king-an-be-live-BOL ____
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15975
*.dip.t-dialin.net.



+6767 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski29.07.2012. u 11:29 - pre 95 meseci
Ko mora da putuje avionom cesto, zna jako dobro da su kasnjenja neminovna stvar.

Iako kasnjenja, naravno, imaju malo veze sa samom kompanijom (tipa ako su totalni idioti ili ne) glavni kontributor kasnjenjima je sama gustina saobracaja - pa tako imate mnogo vece sanse da kasnite ako letite iz zone gustog saobracaja.

Vrlo cesto, zapravo u vecini slucajeva, razlog za to nisu nikakvi kvarovi (koji se, naravno, desavaju - ali to je statisticka neminovnost) vec ogranicen kapacitet aerodroma koji uslovljava kontrolu leta da, u odredjenim slucajevima, prioritizuje odredjen saobracaj.

Tako, recimo, bez obzira na vremenske prilike, avioni koji dolaze iz dalekih lokacija (tipa preko Atlantika ili iz Azije u Evropu) uvek dobijaju prioritet za sletanje, posto su im rezervoari prazni - i ne bi mogli da dopuste da kruze jos sat vremena oko aerodroma.

Normalno, red letenja je napravljen tako da u IDEALNOM slucaju svako sleti na vreme. Medjutim, dovoljno je da negde bude jace nevreme ili da dodje do kvara negde ili neke druge nepredvidjene okolnosti, da se cela stvar poremeti. U tom slucaju, ATC mora da prioritizuje odredjen saobracaj - i tako dolazi do lanca u kasnjenjima.

Recimo, dok vi cekate JAT-ov B737 u Frankfurtu sa kojim letite za Beograd, moze da se desi da je zbog jakog vetra iznad severnog Atlantika B747 iz Los Angeles-a kasnio u dolasku i da je to kasnjenje taman toliko da se iznad Frankfurta taj avion nadje kada i B737 koga vi cekate. Kada se B747 priblizi Frankfurtu, ATC ce mu dati dozvolu da sleti odmah - ali da bi to uradili, moraju nekoga da sprece da sleti - i to ce biti, recimo, JAT-ov B737 koji moze da priusti da kruzi oko Frankfurta.

U tom momentu ce vas obavestiti da ce vas avion kasniti zbog "kasnjenja u dolasku".

Nekada se ovo zna cak i pre nego sto je vas B737 poleteo iz svoje predhodne destinacije - u zavisnosti od okolnosti (situacije na polaznom aerodromu) ATC moze odluciti da cak ne da ni dozvolu da taj B737 uopste poleti ka Frankfurtu pre nego sto se situacija rascisti. U tom slucaju ce putnici u avionu preko razglasa cuti da ce avion kasniti u poletanju zbog cekanja na dozvolu za poletanje.

Naravno, ovo je samo jedan moguc scenario - ima ih jos jako puno, pogotovu kada se ukljuce potencijalni kvarovi, kasnjenja zbog drugih nepredvidjenih okolnosti (ne samo vreme, vec mozda i situacija na tlu - tipa veci broj putnika koji kasne zbog povezanog leta i gde je avio kompanija odlucila da im se vise isplati da cekaju itd...)

Sve u svemu, avio saobracaj je vrlo kompleksan sistem - gde su kasnjenja, jednostavno, fakat zivota.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski29.07.2012. u 16:06 - pre 95 meseci
Uopste ne razumem pljuvanje po JAT-u. Desavaju se kasnjenja svima. Moja supruga je iz Minhena kasnila 6 sati a isla je Lufthansom. Avion koji je isao iz Belgije u Minhen se vratio zbog nekog nevremena i morali je da ceka drugi.

Isto vazi i za kvarove. Da li mislite da, recimo, Lufthansa ima u steku avione da odmah salje kad se neki avion pokvari? Ne! Cela flota je uvek u pogonu jer avion koji ne leti strahovito gubi novce. Tako da ako se i Lufthansi pokvari avion, sigurno se ceka par sati za zamenu...

A sto se tice sajta, druga prica.
 
Odgovor na temu

Vole Domu
Beograd

Član broj: 54957
Poruke: 478
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+67 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski29.07.2012. u 19:48 - pre 95 meseci
tacno tako. poslednja dva posta...
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1424
82.117.197.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski30.07.2012. u 09:50 - pre 95 meseci
Ne znam da li sam ikad krenuo na vreme, jer se uvek kasni malo zbog zakasnelih putnika.
Najbolje Kašnjenje po tom principu mi je bilo u Tunisu, kad se dvoje starijih bosanaca zagubilo, i let kasnio skoro sat ipo. Na kraju, posle skoro sat vremena pozivanja preko razglasa, službenici aerodroma su legitimisali sve prisutne i našli izgubljene bosance.
Pa onda kašnjenja zbog dodatnih pregleda aviona...
Kad malo pogledam, najmanje mi kasni JAT.

"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15975
*.hsi.kabelbw.de.



+6767 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski30.07.2012. u 10:46 - pre 95 meseci
Kod kasnjenja u poletanju je situacija vrlo prosta - avio kompanija pravi racunicu sta im se vise isplati.

I tu ima dosta faktora - kada je kompanija na "svom" aerodromu tipa Lufthansa u Frankfurtu ili JAT u Beogradu, tu >mozda< imaju vise opcija u zavisnosti od kolicine slotova koje imaju, kao i poslovnih odnosa sa samim aerodromom.

Medjutim, van svojih aerodroma situacija se menja, posto kasnjenje moze da bude vrlo skupo - reda velicine koju desetinu hiljada $/EUR na najvecim aerodromima. To kasnjenje moze da potpuno ubije profitabilnost tog leta.

U takvom slucaju racunica mora da bude debelo u korist putnika - dakle, da gomila ljudi kasni, recimo zbog povezanog leta - tako da je cekanje na njih jeftinije od placanja penala za kasnjenje. Kada je u pitanju par ljudi, sansa da ih neko ceka na velikom stranom aerodromu nije velika, jer se jednostavno ne isplati (cak i da tim ljudima mora da se plati hotel ili transfer preko neke druge kompanije van alijanse, cena toga je i dalje visestruko manja od penala za kasnjenje u poletanju).

Meni se par puta desilo da promasim JAT-ov avion na Frankfurtu zbog leta u dolasku - u oba slucaja su me rutirali preko Ciriha placajuci komercijalnu tarifu posto je let bio preko druge kompanije (kartu nije placao JAT, posto nisu oni kasnili, vec avio kompanije od predhodnog leta).

Naravno na nekim opustenim destinacijama gde aerodromi nisu 100% zauzeti, cekanje se vise tolerise, pa tamo obicno cekaju putnike i malo duze bez problema. Mada i tu situacija moze da bude takva da to cekanje moze da pokvari dalji plan letenja pa da se opet donese odluka da se putnici ne cekaju.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 339
*.static.chello.nl.



+189 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski30.07.2012. u 11:30 - pre 95 meseci
Nije problem ako se kasni zbog externih faktora - i da se tom prilikom potrosi vise od planiranog novca je nesto sto se moze ukalkulisati u poslovanje.

Medjutim, meni recimo nije jasno kada JAT (pogotovo sada u letnjoj sezoni) prebookira odredjene destinacije, znajuci unapred da nemaju dovoljno aviona, te onda iznajmljuju druge avione koji ih kostaju 5x vise nego li sami JAT-ovi avioni. E, ta poslovna strategija mi nije najjasnija. Odnosno, da se ne lazemo, to je verovatno strategija "leva ruka, desni dzep" :)
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15975
*.hsi.kabelbw.de.



+6767 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski30.07.2012. u 13:06 - pre 95 meseci
Ne znam za JAT i njihovu poslovnu strategiju, ali overbooking je isto standardna stvar - ne znam koliko puta mi se desilo da letim negde gde je velika trazenost (obicno kada je neki sajam i sl...) - i onda dok cekas da se ukrcas krenu da nude pare* i placen hotel za ljude koji mogu da sacekaju sledeci dan. To mi se desavalo sa Lufthansa-om, KLM-om (pre nego sto mi nisu zapali na licni blacklist :-) i Air Canada-om.

* A i te "pare" - par puta sam ih pitao OK, sta i koliko, i onda "pare" odjednom postanu "vauceri za karte"... tja.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Dr.sima

Član broj: 6237
Poruke: 475



+119 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski31.07.2012. u 09:10 - pre 95 meseci
Jatovi ATR su u katastrofa stanju. Predpostavljam da su mehanicki ispravni, ali unutrasnjost aviona je kompletno ofucana. Sedista su pocepana i prljava, ceo avion kad poleti je neverovatno bucan cak i za propelerca, uopste ne uliva sigurnost i udobnost preko leta. U zavisnosti od termina za iste pare se leti sa austrian airlines (do Beca) sa novim mlaznim avionima...
 
Odgovor na temu

daxy
Kontrolor letenja
Beograd

Član broj: 14968
Poruke: 25
*.mbb.telenor.rs.

ICQ: 5972137
Sajt: www.avijacija.co.yu


+3 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski31.07.2012. u 11:04 - pre 95 meseci
Citat:
Dr.sima:
Jatovi ATR su u katastrofa stanju. Predpostavljam da su mehanicki ispravni, ali unutrasnjost aviona je kompletno ofucana. Sedista su pocepana i prljava, ceo avion kad poleti je neverovatno bucan cak i za propelerca, uopste ne uliva sigurnost i udobnost preko leta. U zavisnosti od termina za iste pare se leti sa austrian airlines (do Beca) sa novim mlaznim avionima...


hahha ma koga ti zezaš :) Ti tvoji "novi" mlazni avioni su Fokker 100, a ne znam da li si znao, poslednji fokker 100 je izašao iz fabrike 1997. godine... JATovi ATR su 1992. godište.. A to što su sedišta ofucana i prljava, tako je i u Wizzair recimo, da povratiš koliko prašine i mrva po sedištima, a najgore od svega što njihovi avioni JESU novi (stari do 3 god)..
 
Odgovor na temu

machiavelli
Beograd

Član broj: 7080
Poruke: 216
*.mts.telekom.rs.



+164 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski06.08.2012. u 00:49 - pre 95 meseci
Problem sa tekstom na sajtu? Nije to nista, znas li kako je PUN naziv kompanije?
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1424
82.117.197.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski06.08.2012. u 08:57 - pre 95 meseci
Sadašnji naziv ...
Akcionarsko društvo za vazdušni saobraćaj Jat Airways a.d.

U čemu je problem?!
"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Vrhunska poslovnost JAT-a - Naš, a svetski

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 11666 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.