Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

gorenje ves masina - dijagnostika kvara

elitemadzone.org :: TechZone :: Bela tehnika :: gorenje ves masina - dijagnostika kvara

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 124108 | Odgovora: 83 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 15:51 - pre 139 meseci
Pa kupuj taj motor ako je 1500 din.,i ako je ispravan!
To ti je džabalesku, inače viklovanje dođe oko 3-4000 din.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 18:39 - pre 139 meseci
Prostudirao sam malo i drugu temu i pokusao ovo: http://www.elitemadzone.org/p655829

Kad prikacim kond na 220 pa ga skinem i spojim kontakte odvijacem bljesne doooobra varnica! Ali sijalica ne svetli ni malo!
Dal to opet moze da znaci da je do kondenzatora? Mislim mozda smaram ali jbg nema se ne moze se. Najlakse bi bilo da zovem majstora da on to izmeri i ustanovi sta je ali nemam love.
Sad sam probao jos jednom da startujem masinu i ista je situacija. Samo sam probao rukom malo da potpomognem okret i motor krene na jednu sekundu i opet zakuca. A vidim da je u toj drugoj temi covek imao maltene iste simptome i da se ispostavilo da je do kondenzatora.
Buni me to sto je motor na kratko bio proradio pa se sve opet vratilo na isto. A kako moze da radi ako su prekraceni namotaji?
Kockacu se na najjeftiniju varijantu i uzecu kond od 300 dinara pa kud puklo da puklo.
A evo i guarane:
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 20:08 - pre 139 meseci
Nemoj da bacaš pare za kondenzator, jer da on nije ispravan ne bi ti radila ni centrifuga.
Sasvim je dovoljan podatak za dijagnozu pregorevanja taj što ti je procurela voda na motor i uvek prvo stradaju namotaji za mućkanje/pranje veša, jer se prilikom viklovanja radi prvo namotaj za centrifugu, pa preko njega namotaji za levo-desno, odnosno mućkanje i zato oni po pravilu prvo stradaju kod nekontrolisanog curenja vode.
Ovde imaš šemu vezivanja motora i kondenzatora na mrežu, pa da bi se 100% uverio u čemu je problem, prevrni mašinu na bok, na onu stranu na kojoj se nalazi pumpa za izbacivanje vode i skini motor sa mašine.
Za prevrtanje mašine koristi spoljnu gumu od auta, jer se mnogo lakše radi tako, a i ne oštećuješ mašinu.
Skini i kondenzator i žicama, na koje si montirao kontakt papučice, poveži motor i kondenzator kao na donjoj slici, jer su to kontakti za mućkanje, dakle na 1 i 2.
Ne dirajući zajedničku fazu na kontaktu 4 , zamenom mesta paučicama na kontaktima 1 i 2 menjaš i smer obrtanja motora.Ovo ti kažem zato što je moguće da pregori samo jedan smer, a da drugi radi, pa ćeš tako moći i to da proveriš.
Jako bi dobro bilo da pre svega proveriš eventualni proboj navoja na masu om metrom, podešenim na najveći otporni opseg (x 1000 ili čak 10.000 ako ima), jer ako ti kazaljka pokaže nekakav otklon onda otpada svaka dalja provera,jer je motor pregoreo i tom prilikom probio na masu.
Jedan kontakt instrumenta nasloniš na masu motora, a drugi na 1 pa na 2, ni u jednom slučaju kod ispravnog motora ne sme da bude nikakvog otklona, možda samo malo ako instrument ima opseg x10.000
E, sad, može biti da navoji međusobno probiju, a da ipak ne probiju na masu, pa bi u tom slučaju trebalo proveriti otpor između zajedničke faze, kontakta 4, i kontakata 1 i 2 gde bi otpor trebao da bude identičan, zaboravio sam tačno koliko oma, ali ako te interesuje mislim da ima i o tome reči na temama, pa pronađi pretragom.
Kako god, 1.500 din. za ispravan motor uopšte nije mnogo i vredi ga zameniti u toj mašini, stim što ćeš mu onda staviti i zaštitu od vode preko njega u toku montaže.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 20:35 - pre 139 meseci
E hvala na ovako izdasnom postu, probacu pa javljam rezultat. Ja sam krenuo linijom manjeg otpora nadajuci se da ipak necu morati da puknem za neku vecu sumu i da je samo kondenzator a ne motor.
Inace unimer nemam a da ga kupim samo da bi ga upotrebio sad i mozda jos 3-4 puta u kuci to je opet 700-800 dinara koliko kosta najjeftiniji. A zastitu od curenja vode je imao, to je verovatno majstor koji je zadnji popravljao jos pre 12 godina stavio. Nabudzio je neku crvenu plastiku preko koje je stavio isecenu plasticnu flasu, evo kako to izgleda:



Samo kad bi uspeo da ustanovim tacno sta je da znam na cemu sam i sta mi je ciniti. Ovako ne mogu ni da je prodam kao ispravnu jer ne znam dal je motor, programator ili nesto trece.
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 21:50 - pre 139 meseci
Koliko vidim upravo je to parče plastike od flaše uzrokovalo problem, jer ima nagib ka prorezima i voda je kroz njih curela na motor.
U nedostatku tih zaštita stavljao sam alu-lim, onaj od štamparskih matrica, a proreze oko ušica motora zalivao silikonom.
Imaš kod Kineza mali unimer za 150 din. sa skalom, koji će ti sasvim solidno poslužiti i sada, a i ubuduće i to za male pare.
Na ovakav mislim:

Nije ništa posebno, ali kol'ko para, tol'ko muzike, a vrši pos'o.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara07.11.2012. u 22:51 - pre 139 meseci
Nisam znao da ima za 150 dindzi! Kupujem obavezno.
Ali pre nego sto se eventualno samoubijem jos jedna provera. Evo sa cime raspolazem:



Stopice sa konda idu na 1 i 2 to sam shvatio. Ali sta sa ovim delom koji ide u 220v? Imam ovaj gajtan sa plavom i braon zicom i jednu stopicu.

 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 06:58 - pre 139 meseci
Treba ti ukupno 5 stopica ili već montiranih na žicu, od neke stare mašine,bilo čega drugog ili ih kupi pa ih sam pritegni na žicu kleštima.
Jedan kraj od tog crnog gajtana,na koji si prethodno montirao stopicu,nebitno koja boja, navučeš na kontakt 4 i njega do kraja operacije više ne diraš , drugi kraj tog crnog gajtana(samo ga malo duže blankiraj od crne izolacije,a osnovnu,plava-braon ,svejedno, blankiraj oko 2 cm da lakše radiš)namotaj na vrat papučice žice od kondenzatora,opet nebitno na koju boju,plava ili zelena,i pritegni to izolir trakom.
Ne vidim dobro na slici, ali čini mi se da su ti drugi krajevi tih, plave i zelene, žice već navučene na kontakte kondenzatora, ako je tako onda sada imaš s druge strane dva kontakta, jedan samo sa kondenzatora, a kod drugog spojeni su papučica druge žice sa kondenzatora i crnog gajtana.
To su kontakti koje navlačiš na kontakte motora 1 i 2 i zamenom njihovih mesta menjaš smer obrtanja motora.
Gledaj da ti motor nekako bude pričvršćen pre nego ga priključiš na napon, jer hoće da trgne kad krene, da ti ne bi pomrsio žice ili te uplašio svojim nekontrolisanim rotiranjem.
Kada te dve žice prebaciš na kontakte motora 3 i 5 (srednji par) zavrteće ti se centrifuga i ispravan smer vrtnje je u smeru kazaljke na satu, posmatrano sa strane gde je remenica. Pokrenuće se centrifuga i u suprotnom smeru, ali to nije njen normalan rad.
Dok ovo radiš obavezno vodi računa o izolovanosti sopstvenog tela od poda, metalnih delova pokućstva, dakle nikako bos, već u patikama ili nekoj drugoj obući sa gumenim/plastičnim đonom, motor proveravaj na nekoj suvoj, drvenoj podlozi ili ako imaš neku plastičnu/gumenu,još bolje.
Sve ovo zbog toga da bi predupredio negativne posledice po tebe u slučaju proboja navoja na masu motora, a da to nisi uspešno dijagnostikovao unimerom prethodno.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 12:31 - pre 139 meseci
Da li sam dobro povezao? :D
Znaci plava zica od crnog gajtana je ubodena u 4, a druga zica od crnog gajtana je spojena sa jednom zicom od kondenzatora. A drugu slobodnu zicu od kondenzatora ubadam u kontakt 1? Pa je onda premestim na kontakt 2?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 12:58 - pre 139 meseci
To je to!
Vozi Miško!
Ali pre toga očisti malo tu garež sa konektora motora,jer se baš nešto neprirodno nagomilala, da ne bude da prespaja kontakte od centifuge.
Nakon završetka svake probe, a po isključenju kabla iz mreže, prespoj kontakte kondenzatora da bi se ispraznio, inače ume malko neprijatno da iznenadi ako ih neispražnjene pipneš rukom.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:00 - pre 139 meseci
Pogledaj ponovo sliku jer sam je promenio, da li je ovo sada ispravno ili ono prvo sto je bilo, sorry.
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:02 - pre 139 meseci
Pa daj sliku!
('bemliga, ne vidim šta si menjao,ovo što je sad okačeno je u redu, za obrtanje smera samo zameniš mesta ovim slobodnim kontaktima)
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:09 - pre 139 meseci
Evo sad je stavljena slika, pogledaj ponovo.
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:10 - pre 139 meseci
Ok, sad vidim šta si hteo,TAČNO TAKO!
Ponavljam, očisti prvo dobro tu garež.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:16 - pre 139 meseci
Razlika od prve varijante koju sam spojio je bila ta da ovo sto je sada spojeno izolirom tada su bile dve stopice spojene metalnom sponom, a nije moglo tako jer onda nema slobodne stopice za prikljucenje na motor, a sada je valjda dobro. Znaci ove dve slobodne stopice stavim u isto vreme na 1 i 2 pa gledam sta se desava, onda premestim 2 na 1 i to je to?

[Ovu poruku je menjao Windows2 dana 08.11.2012. u 14:49 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:19 - pre 139 meseci
Da!
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 13:42 - pre 139 meseci
Izvestaj:
Na kontaktima 1 i 2 i zamenom istih isti simptomi koje sam vec opisao. Zacuje se "klap" iz motora i samo zuji i ne mrda.
Na kontaktima 3 i 4 radi centrifuga prvo u smeru kazaljke na satu a zamenom mesta u suprotnom smeru.

Sta sam ustanovio i koji su dalji koraci?XD
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 14:30 - pre 139 meseci
Samo si potvrdio sumnju da je pregoreo motor.
Nemoj da te buni to što centrufuja radi, jer u tom motoru praktično postoje TRI motora, zasebna po funkciji i konstrukciji, i to "levo"mućkanje jedan motor, "desno" mućkanje drugi motor i centrifuga treći motor,pa zato i može da se desi takva situacija da,najčešće, centrifuga radi, dok su navoji mućkanja u proboju, a zbog načina motanja navoja, kako sam toi gore već objasnio.
Daleko od toja da je taj motor za bacanje, već na njega može, uz mali zahvat da se montira brusni kamen i VOILA!
Tražili su mi ljudi takve motore i za kosačice za travu, tako da...
...vidi sad šta ćeš, ali ponavljam ti vredi za 1.500 din ubaciti u mašinu taj polovan motor.
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 14:38 - pre 139 meseci
Hvala puno! Sad znam sta je i sta treba da radim. Ne znam jedino da li zbog montiranja motor mora biti potpuno idetican ovom ili moze i nesto malo drugacije? Jer je ovaj kao muzejski rekvizit iz prastarih vremena. Videcu sta mi je ciniti, mozda naletim na neki potpuno isti.
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 15:56 - pre 139 meseci
Ne mora potpuno isti da bude, video si način kačenja motora na mašinu i to je ono što je bitno,a bitne su one ušice za osovinu i onaj patrljak za zatezanje remena, pa evo ti dole par slika da vidiš kakvih još ima koji takođe odgovaraju.



i normalno kao tvoj, da ga sad ne kačim.
Oba ova od gore odgovaraju, jedino ćeš možda morati da prilagođavaš remen ako nije istog prečnika remenica na motoru.
Kopiraj sliku u new tab,mrzi me sada da ih smanjujem.
 
Odgovor na temu

mugi junuzovic
junuzovic mugi
butiq

Član broj: 178080
Poruke: 1165
82.118.10.*



+20 Profil

icon Re: gorenje ves masina - dijagnostika kvara08.11.2012. u 19:55 - pre 139 meseci
Ne isplati se viklovati, bolje naći negdje polovan....
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Bela tehnika :: gorenje ves masina - dijagnostika kvara

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 124108 | Odgovora: 83 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.