Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi

elitemadzone.org :: AutoZone :: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19284 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi11.11.2012. u 17:47 - pre 138 meseci
da ne otvaram novu temu, imam fiat mareu 1.6 karavan 2001god sa vremena na vreme se pali lampica abs i lampica od rucne,
i tako isto se ugase ali nikad u voznji vec kad negde stanem pa posle kada krenem upalim auto i one se same ugase,
jos bih napomenuo da auto u zadnje vreme se redje vozi i desava se da stoji po nedelju dve da se ne pali i ne vozi,
imali neko ideju sta bi moglo biti ?

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi12.11.2012. u 10:46 - pre 138 meseci
ABS sistem je samo po nazivu isti za sva vozila, nacin funkcionisanja se poprilicno razlikuje i izmedju modela, a jos vise izmedju brendova.
Takodje i nacin alarmiranja.

Moguca je neka nekorektnost senzora, konektora, povremena nekonzistentnost impulsa na nekoj osovini..

Poz
 
Odgovor na temu

ELW00D

Član broj: 306911
Poruke: 6
109.121.57.*



+1 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi15.11.2012. u 13:03 - pre 138 meseci
ABS je tvrd orah za većinu autoforumaša čak i za one sa visokim obrazovanjem i inženjerskom diplomom.
Najčešća zabluda koja opstaje decenijama proizašla iz zdravorazumskog (pogrešnog) načina razmišljanja prosečnog auto-entuzijaste je da ABS interveniše kada točak zablokira. Ispravan ABS neće dozvoliti točku da blokira u vožnji.
Blokiranje točkova pri kočenju nikada nije bio uslov da bi sistem kroz hidraulični modulator preuzeo upravljanje pritiskom ulja u kočionim cevima nego je uslov proklizavanje točkova izraženo bezdimenzionalnom veličinom λ i proračunato iz brzine vozila (referentne) i točkova preko senzora brzine na točkovima. Mnogo parametara mora da se uzme u obzir i zato ABS sistem ima računar - ECU.
Druga zabluda je da ABS služi da skraćuje put kočenja. Prvenstvena namena ABS je da sprečavanjem blokiranja točkova pri jakom kočenju vozač zadrži upravljanje vozilom i usmeri vozilo tako da izbegne udarac u prepreku.
Oni koji su u redovnom saobraćaju imali nesreću da probaju da upravljaju vozilom kojem su točkovi zablokirali pri jakom kočenju znaju, pod uslovom da su ostali živi, da u takvoj situaciji vozač postaje samo još jedan od putnika koji se ne pita sa životom jer okretanje upravljača ne daje skoro nikakav efekat na putanju kretanja vozila.
ABS nije razlog da se divlja automobilom ili motociklom niti garancija izbegavanja sudara.
Kod vozila sa ABS mora da postoji indikacija na instrument tabli koja se ponaša na sledeći način: Kada se da kontakt u bravi ABS lampica mora da zasvetli neko vreme i da se zatim ugasi. Računar, elektronika i hidraulika ABS pritom rade autodijagnostičku proceduru.
U toku vožnje lampica ne svetli osim ako je sistem u kvaru. U tom slučaju ABS sistem ne funkcioniše, točkovi mogu da zablokiraju pri kočenju i vozač treba da se obrati servisu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi15.11.2012. u 16:36 - pre 138 meseci
ABS nije tvrd orah, vec se pakuje u neprobojnu ljusku nedostatka konkretnih informacija. Prostim marketinskim oznacavanjem da li vozilo ima ili nema sistem ABS.

S obzirom da postoje razni principi regulacije i bazicnih osnova na cemu se vrsi regulacija, a sistem datira od 50-ih godina proslog veka, tesko je univerzalno reci ABS "radi bas tako i tako". Vrlo cesto su modulacioni sistemi odvojeni od ABS sistema,a jos cesce se uplicu sistemi za kontrolu proklizavanja ili stabilnosti. Tako da nekako "nestaje" bazna osobina ABS-a.

Nacellno, osmatraju se impulsi sa tocka i nije nikakva "prevencija" blokiranja u pitanju vec se vreme blokiranog tocka smanjuje do moguceg minimuma reagovanja. Znaci da mora da postoji odredjeni gubitak pulsirajuceg impulsa, da bi doslo do reakcije ABS sistema.

Koliko se to trajati, i koliko ce biti primetna blokada, stvar je konstrukcije sistema. Svakako ne postoji "predvidjanje" ili prevencija, da nekakvim zahvatom uopste ne dodje ni do kakvog blokiranja tocka, u pitanju je los smisao prevoda "prevents wheel from blocking while braking"..u vrlo kratkom vremenskom periodu se "dogodi" blokada, detektuje nedostatak impulsa sa tocka i rasterecuje konkretan cilindar.
Preciznije bi bilo "prevencija od dugotrajnijeg blokiranja tocka"

Hidraulicni modulatori su vec uvod u ESP sisteme, koji su daleko slozeniji i razlicitiji od ABS-a, sto se tice i same regulacije i parametara koji se monitorisu, tipa EDL, EBD, TCS...

Naravno, sve to zapetljano i veoma razlicito, od modela do modela, i proizvodjaca vozila i proizvodjaca sistema...VAG recimo koristi i BOSCH sisteme(A4, A6, A8..) i sisteme koje radi ITT Automotive(za jeftiniju paletu..golf, bora, A3, seat, buba).

Tema je, preporucujem samo ABS..

Poz
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi15.11.2012. u 18:31 - pre 138 meseci
Citat:
ELW00D:

U toku vožnje lampica ne svetli osim ako je sistem u kvaru. U tom slučaju ABS sistem ne funkcioniše, točkovi mogu da zablokiraju pri kočenju i vozač treba da se obrati servisu.



a ako lampica malo svetli pa ne svetli to po tebi znaci malo radi malo ne radi abs ?
 
Odgovor na temu

mserifov

Član broj: 86649
Poruke: 789
*.PPPoE-2235.sa.bih.net.ba.

Sajt: elektronika.ba


+65 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi15.11.2012. u 19:05 - pre 138 meseci
Imam Suzuki Jimny 4x4 je ali ne znam koliko je to relevantno. Prvi put vozim auto sa ABS_om. I kada sam ga kupio naravno polovnog imao je ne ravnomjerno istrosene kočione diskove. E pošo imam buraza auto mehaničara skino sam te diskove i odnio ih kod tokara i on je diskove obradio i nisu krivi. Ja sam htio da kupi nove ali eto kazu mogu se i obraditi. Naravno kupio sam nove disk pločice. Sad mi ABS kada vozim po mokrom ili slično mnogo češće reaguje. Nakon te procedure. I malo malo kad prikočim naglo osjetim da se čuje neka pumpa ili motorić i dobijem onaj povratni udarac na papučicu kočnice. Da li je netko imao ovakvo iskustvo

Nisam primjetio nista vise od toga. I posto je kratak i visok jednom sam naglo uletio u krivinu i naravno počeo da se zanosim i odma na kočnicu mahinalno i nisam se okreno za čudo sto sa jednim starijim autom jesam u istoj situacij.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi15.11.2012. u 22:00 - pre 138 meseci
Nabavi nove diskove.

Diskovi se bruse posebnom masinom, koja ih ravnomerno, istovremeno brusi sa obe strane. Nikakvo ni tokarenje ni struganje. I to se radi pomalo, kod jako skupih diskova, samo za korekciju sitnijih riseva.

Jos bolje bi bilo nabaviti i diskove i plocice, i odraditi podesavanje("reset") kocionih kljesta, i tek onda donositi sud o kocionom sistemu.

Poz
 
Odgovor na temu

ELW00D

Član broj: 306911
Poruke: 6
109.121.57.*



+1 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 07:07 - pre 138 meseci
Pod uslovom da se želi tehnička diskusija kakvu je tražio autor teme treba se uzdržavati od zdravorazumskih i ličnih interpretacija principa funkcionisanja ABS. Nije slučajno što se komercijalna primena sistema praktično poklapa sa pojavom mikrokontrolera i personalnih računara (kasne 1970-te).

Blokiranje točka nikada nije bio uslov ili okidač da ABS interveniše. Hoću da kažem da brzina točka nije jednaka nuli "do moguceg minimuma reagovanja", ni najmanje, ni jednu milisekundicu, odnosno ne "mora da postoji odredjeni gubitak pulsirajuceg impulsa, da bi doslo do reakcije ABS sistema".
"Prevencija od dugotrajnijeg blokiranja tocka" takođe ne postoji u koncepciji ABS.

Citat:
vladd:
Svakako ne postoji "predvidjanje" ili prevencija, da nekakvim zahvatom uopste ne dodje ni do kakvog blokiranja tocka, u pitanju je los smisao prevoda "prevents wheel from blocking while braking"..u vrlo kratkom vremenskom periodu se "dogodi" blokada, detektuje nedostatak impulsa sa tocka i rasterecuje konkretan cilindar.
Preciznije bi bilo "prevencija od dugotrajnijeg blokiranja tocka"


Svakako da sistem može da predvidi da će točak da zablokira i deluje preventivno! Pomenuo sam proklizavanje točka u procentima, Vladd, pokušaj da nađeš formulu za izračunavanje λ. Mislim da si u pravu da je na Internetu teško naći informacije o ABS na tom nivou.

Citat:
vladd:
Hidraulicni modulatori su vec uvod u ESP sisteme, koji su daleko slozeniji i razlicitiji od ABS-a, sto se tice i same regulacije i parametara koji se monitorisu, tipa EDL, EBD, TCS...

Naravno, sve to zapetljano i veoma razlicito, od modela do modela, i proizvodjaca vozila i proizvodjaca sistema...VAG recimo koristi i BOSCH sisteme(A4, A6, A8..) i sisteme koje radi ITT Automotive(za jeftiniju paletu..golf, bora, A3, seat, buba).

Tema je, preporucujem samo ABS..

???
Hidraulični modulator nije uvod u ESP sisteme nego originalno deo ABS sistema. Tema je samo ABS ali biću slobodan da napišem da je ESP nadogradnja ABS sa dodatkom nekih senzora na upravljaču i na šasiji vozila.
TCS takođe koristi komponente ABS sa dodatkom upravljanja leptirom gasa ili ugla paljenja motora. Mislim da se traction control system koji sprečava proklizavanje pogonskih točkova kod Mercedesa ili BMW zove ASC?

inobradovic, povremeno paljenje lampice ABS u vožnji može biti prekid u koaksijalnom kablu senzora brzine točka, zaprljan senzor, senzor ispada iz ležišta ili se javlja kratkotrajan prekid u kablu kada točkovi udare u rupu, šine itd.
ABS je u koncepciji programiran da filtrira sitne udare točka "road events" i vibracije točka i osovine ali ja mislim da je diskutabilno šta je "road event" u Srbiji npr. na pružnim prelazima ili udarnim rupama, tu su moguća takva negativna ubrzanja točka koja ni jedan inženjer Bosch-a nije video. Mnoge saobraćajnice izgledaju kao oni fabrički poligoni za ispitivanje izdržljivosti gde 1 km vožnje pravi štetu i troši delove kao 1000 km na uređenom kolovozu i primerene su kretanju vojnim vozilima.
Kratkotrajan pad napona u instalaciji ispod određene vrednosti (npr 10.5 V) kada je ABS programiran da se isključi (neispravan alternator, akumulator, instalacija, uključenje velikog potrošača) izazvaće paljenje ABS indikacije na tabli.

Moderni ABS sistemi mogu da sačuvaju kodove grešaka da bi se ti kodovi kasnije pročitali dijagnostičkim uređajem u servisu i automehaničar može da locira kvar. Isto kao što je slučaj sa motornim kompjuterom.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 09:02 - pre 138 meseci
@ povremeno paljenje lampice ABS u vožnji može biti prekid u koaksijalnom kablu senzora brzine točka, zaprljan senzor, senzor ispada iz ležišta ili se javlja kratkotrajan prekid u kablu kada točkovi udare u rupu, šine itd.


da bih ovo proverio sto je napisano interesuje me koliko ima tih senzora ?
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3860
adsl-12-134.teol.net.



+333 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 10:20 - pre 138 meseci
Elwood,
cisto onako akademski, kako sistem ABS-a moze da predvidi da ce tocak zablokirati?
Interesuje me sama fizicka velicina koju senzor izmjeri i algoritam predvidjanja.
Moja logika i znanje mi govore da je to nemoguce ( bar na meni poznatom stepenu nauke), a sam mehanizam predvidjanja je interesantan, ne samo za ABS nego i za druge primjene u tehnici.
Koliko ja znam ugaona brzina tocka mora pasti na nulu ( tj da nema impulsa sa davaca u toku nekog vremena) da bi istem detektovao problem.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 10:28 - pre 138 meseci
Citat:
Koliko ja znam ugaona brzina tocka mora pasti na nulu


Koliki potisak na pedalu treba upotrebiti da bi sistem poceo da funkcionise.Koliku ulogu imaju cilindri sa njihovom ispravnoscu *da ne blokiraju*
Sistem ABS na golfu3 je imao na dobosu gde je cilindar, jedan mekanicki klip koji od polovine hoda pedale dobijao funkciju pokretanja abs sistema.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 11:11 - pre 138 meseci
Ne treba brkati ABS sa blagodetima raznih dopunskih sistema, ili se osloniti samo na JEDNU verziju rada abs sistema.
Pricamo o ABS-u, za pocetak..

Citat:
Anti-lock brake systems solve this lockup problem by rapidly pumping the brakes whenever the system detects a wheel that is locked up. In most cases, only the wheel that is locked will be pumped, while full braking pressure stays available to the other wheels


Vrlo kratko i vrlo jasno.

Mozemo ih razmatrati koji su pouzdaniji, mada sveukupna pouzdanost najvise zavisi od elektronike(kao najslabije karike), najmanje od principa zamisljene regulacije.

Procentualno proklizavanje tockova je deo sistema za osmatranje ponasanja vozila, kontrole trakcije, tako da ne treba pripisivati ABS-u, koji je nastao davne 1950-e godine, u svetu(u Nemackoj nesto kasnije, nisu oni reper svih znanja) nekakve carobne mogucnosti. I mnogo mladji ABS sistemi su se oslanjali na pakete impulsa i odsusrvo istih.

Bosch DSC III 5,7 recimo osmatra paket impulsa u periodu jedne sekunde, i brojeci impulse u tom vremenskom intervalu, moze da predvidja mogucnost blokiranja tocka, i naravno, reaguje preko ABS modulatora.

ASC(ASR=TSC...ili ASC+T... takodje nazvani kao jedna vrsta ESP-a) sistemi su i napravljeni kao nadogradnja na ABS hardver, uz dodatke jos ponekih senzora i davaca, zavisno od osmisljene regulacije u nekom opsegu moogucih situacija(ukratko, sa odredjenim ogranicenjima mogucnosti korigovanja stabilnosti vozila u voznji).

Terminoloski je "razbijeno", da vozila imaju ABS i ESP(Electronic Stability Program), zahvaljujuci nekim mogucnostima ranijih iskljucenja tzv ESP(jedne vrste) u koriscenju vozila.

Posto se retko ko udubljuje, napravljena je poprilicna papazjanija termina i prezentacija opreme vozila, bez potrebe da se ulazi u detalje ili sustinu kvaliteta i operativnosti sistema.

Pa se stoga i ABS-u na neki nacin pripisuju osobine odredjenog tipa ESP-a.

Poz
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 17:56 - pre 138 meseci
Da li taj ABS iz golfa3 isto radi kao i u golfu7.Ako ne, cemu je razlika.
 
Odgovor na temu

ELW00D

Član broj: 306911
Poruke: 6
77.105.0.*



+1 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi16.11.2012. u 18:12 - pre 138 meseci
inobradovic
4 senzora brzine točka, u glavčinama zadnjih točkova, a na prednjim negde pored homokinetičkih zglobova na poluosovinama koji imaju nazubljeni prsten na kućištu. Svaki senzor ima svoj kabl, konektor, koaksijalni kabl koji vodi naponski signal do konektora elektronike ABS. Osim pokidanog kabla ne verujem da možeš nešto da primetiš i popraviš, prava adresa je FIAT servis.

veselinovic
Akademska literatura kaže kritična vrednost λ nakon koje sigurno nastupa blokiranje točka, kada sistem zna da će ugaona brzina točka pasti na 0 ukoliko ne preduzme mere, je između 8% i 30% u zavisnosti od guma na vozilu i vrste podloge.

vladd
Uhhh. Mnogo komplikuješ. Da li možeš da daš link odakle si izvukao taj citat? Jedino što vredi u tom citatu, pominje se pojedinačno upravljanje kočnicama za svaki točak. To je tačno ali donekle, postoji 3-kanalni ABS, ovo rešenje se još sreće na nekim radnim vozilima sa krutom zadnjom osovinom (jedan senzor brzine je smešten u kućištu diferencijala). 4-kanalni ABS upravlja kočenjem posebno za svaki točak i ima 4 senzora brzine točka. "Pumping" koji se pominje, hm, kada ABS preuzme kočenje, računar preko hidrauličnog modulatora kontroliše i održava čak 3 moguća stanja koja se tiču pritiska kočionog ulja (kočione tečnosti) u hidrauličnoj instalaciji. Daleko je to od prostog pumpanja ili pulsiranja.

Traction control ECU takođe osmatra proklizavanje točkova (λ) u % kao i ABS! Pravo pitanje je kako ABS tj. TCS ECU računa λ iz referentne brzine vozila i brzine točka. Još jedno pitanje za tebe. Šta misliš da li ESP može da zna poluprečnik krivine kroz koju prolazi vozilo i ako da, kako?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi17.11.2012. u 01:12 - pre 138 meseci
Kako sada "lambda" prepoznaje vrstu gume?

ABS je anti bloking sistem. To sto su se proizvodjaci dosetili da sa malo truda mogu da isporuce znacajno skuplji sisteme, to je posebna prica, nije tema.

Poenta je "zasto bi ABS uopste vrsio predikciju blokade", sta je to tako lose u blokiranom tocku da ga treba zameniti sa oslabljenom silom kocenja?
Blokiran tocak(za delic sekunde, mali kvant vremena) je u svojoj prirodi uveo i kvalitet gume i kvalitet podloge, tezinu vozila(samim tim i energiju kolicine kretanja). Koja bi inace referenca bila ako su ti parametri nepoznati? Procentualna, vremenska...?

Jednostavno su se svi navedeni parametri iskazali u momentu blokiranja tocka..
ABS ne zanima koliki je precnik krivine, da li je nastupio over ili under steering, koja se strana tockova brze ili sporije krece...

Za sto bi nakon takve odluke, da se ABS-u dodeli neka predikcija,(klasicno neinzenjerske) bilo ekonomicnije postavljati znacajno vece kocione sisteme, da bi se kompenzovao neadekvatno predvidjen gubitak sile?

Kod slozenijih sistema, koje su znacajno "prerasli" ABS(i koji se prakticno samo marketinski spominje), mere se i lateralne sile, stepen zaokrenutosti volana, rotacija vozila po vertikalnoj osi..sto je sve nepotrebno za ABS.

Da se ugrade svi ti senzori, i ostavi "prosti" ABS sa nekakvom "predikcijom" blokiranja, bilo bi besmisleno, posto sa par desetina programskih redova u procesoru ABS-a, moze da se dobije ozbiljna kontrola ponasanja vozila...za znacajno vece pare..

Poz
 
Odgovor na temu

ELW00D

Član broj: 306911
Poruke: 6
77.105.0.*



+1 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi17.11.2012. u 15:20 - pre 138 meseci
Citat:
Poenta je "zasto bi ABS uopste vrsio predikciju blokade", sta je to tako lose u blokiranom tocku da ga treba zameniti sa oslabljenom silom kocenja?

Zamisli tu situaciju, pritisak kočione tečnosti potiskuje klip u kočionoj čeljusti na kočione pločice koje deluju na površinu kočionog diska tolikom silom da disk ne može da se okreće.
Gde se odvija kočenje ako ne na kočionom disku, gde je inače predviđeno, disk je blokiran, ne okreće se? Da li je to uopšte kočenje?
Takva situacija je ne loša nego predstavlja fundamentalan problem. Nema sumnje da je disk blokiran i da je točak blokiran, zajedno ih drži 4 ili više šrafova ili brezona što se vide na točku.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi17.11.2012. u 22:16 - pre 138 meseci
ABS on/off

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi18.11.2012. u 00:43 - pre 138 meseci
Citat:
ELW00D:
Citat:
Poenta je "zasto bi ABS uopste vrsio predikciju blokade", sta je to tako lose u blokiranom tocku da ga treba zameniti sa oslabljenom silom kocenja?

Zamisli tu situaciju, pritisak kočione tečnosti potiskuje klip u kočionoj čeljusti na kočione pločice koje deluju na površinu kočionog diska tolikom silom da disk ne može da se okreće.
Gde se odvija kočenje ako ne na kočionom disku, gde je inače predviđeno, disk je blokiran, ne okreće se? Da li je to uopšte kočenje?
Takva situacija je ne loša nego predstavlja fundamentalan problem. Nema sumnje da je disk blokiran i da je točak blokiran, zajedno ih drži 4 ili više šrafova ili brezona što se vide na točku.



Odvija se i na dobosu, mislim sila kocenja..

Poenta blokiranja nije SAMO pritisak u kocionom cilindru, vec i stanje diska i stanje paknova, plus ostalo navedeno, guma, podloga...pa i malo raubovani amortizeri, u ne bas top stanju..

Razlicite komponente i razlicite situacije imaju razlicit gradijent promene sile trenja, prema podlozi, ne moze ABS da predvidi naletanje na uljnu mrlju(vrlo realna situacija recimo nakon nekog sudara, nalece trece vozilo, koje pocinje da koci) i da izmeni gradijente i donese nekakvu (korektnu)odluku o predvidjanju blokiranja, tocak ce blokirati i ABS ce proraditi..
Ako vec postoje situacije u kojima predikcija ne funkcionise, zasto bi se ugradjivala, mislim SAMO za ABS..
A sa vec odradjenim programom kompleksnije analize paketa impulsa, odradjeno je 90% nekakvog ESP-a..

Medjutim, vrtimo se u prazno, samostalni ABS nema predikciju, a vec 2000-te godine je bilo 50% vozila u produkciji sa ugradjenim ABS sistemom. Sada ih je toliko sa raznim varijantama opsirnije kontrole stabilnosti vozila..da kazem raznih verzija ESP-a

Poz
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi09.12.2012. u 08:19 - pre 137 meseci
Citat iz teme Univerzalne gume (leto-zima).

Citat:
Da dopunim utiske..
Sava Adapto, u dimenziji 205/55-16, na zadnjoj osovini..
Voznja kroz "cuvenu" krivinu za testiranje(lakat na novosadskom kod Altine..prema Galenici), sa 50km/h, bez proklizavanja, temperatura -0,5C, centimetar bljuzge prekrivene snegom, sivi sneg..nije bilo vozila pre mene bar 10-ak minuta..
U povratku, -4C, unutrasnja strana(manji radjus) auto puta, sa 40 bez proklizavanja, nesto vise snega, sa blagim kolotrazima.
U kvartu, 5-10cm snega, ulazak u L krivinu, 90 stepeni pri 30, bez proklizavanja. Pri parkiranju , kroz nanet sneg i na parking mesto prekriveno 4-5cm snega, takodje prati trag, ne proklizava, ulazak i izlazak sa parking mesta bez zanosenja zadnjeg dela.
Kocenje po snegu korektno, bez zanosenja zadnjeg kraja.
NA pravcu, po zavejanom novosadskom, 60 na sat, bez "snow-boardinga", auto drzi pravac i korektno menja trake.
Ja sam prezadovoljan...
Ostaje jos malo veci sneg, 20-30cm i temperature ispod -7C, i mislim da je tada moguce dati finalni zakljucak.
Poz

Ovo sa 50km bez proklizavanja je proslo bez elektronskih pomagaca ili se palio ESP.
Isto to i sa ulazak u L krivinu, 90 stepeni pri 30


Kocenje po snegu korektno, bez zanosenja zadnjeg kraja. sa paljenjem ABS a ili bez.

Ja cu danas ako ubedim Zenu do avale.Ako ugasim ESP,zlo.Tockovi se okecu ko blesavi i pri oduzimanju gasa ato se zaljulja levo desno pa tek onda
krene pravolinijski.To se desava kada opet uljucim ESP.Na naglo cimanje volana pri 40,malo baci auto,ali lampica se ne pali.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi09.12.2012. u 09:32 - pre 137 meseci
Bez ABS-a i bez ESP-a, iskljuceni OBA. Ako nekome nije jasno kako, skidanjem konektora sa ABS kontrolera..

Licno mi se nije svidjao kako radi ABS kod platforme "Golf4"(Golf, Nbuba, A3)..kao da dejstvuje SAMO na prednjem desnom tocku..sto je primeceno i na nekim forumima po svetu, ali je bas gadan(osecaj) i neuracunljiv algoritam.
Dramaticno drugacije se ponasa nego kod Audija A4 ili mercedesa C klase(licno iskustvo), i nakon tih iskustava je iskljucen..

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: ABS sistem, kako funkcionise i koliko se koristi

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19284 | Odgovora: 54 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.